vaatimukset papeille?

Koskapa aihe tuntuu olevan kovin tulenarka puolin ja toisin, jätän tähän ruodittavaksenne aika asiallisenoloisen pointin, joka tuli vastauksena poistettuun ketjuun:

Onko papistolle joitain erityisvaatimuksia Pohjanmaalla? Seinäjoella?

Saavatko he olla ihmisiä? Saako heillä olla elämää työn ulkopuolella, omia mielipiteitä?

Ja käydään tämä keskustelu sitten ilman nimiä, kiitos. Vaikka kaikki tiedämmekin, että keskustelun pohjana on julkinen lehtihaastattelu, niin emme luonnollisestikaan halua kyseiselle pastorskalle hankaluuksia, emmehän?

Asiasta pitää kuitenkin saada ja voida keskustella. Ehkä lehden toimittajallakin on asiassa oma vastuunsa vai onko?

Kun tämä keskustelu käydään ilman nimiä, niin eipä tämä juurikaan eroa keskustelusta kahvipöydässä, vai eroaako?

Eli: ilman nimitietoja sana on vapaa. Ja kaikki minuun viittaavat viestit poistuvat automaattisesti, joten ei kannata ruikutella. ;)

Laitan tämän viestin vastaukseksi vielä jutun, josta kaikki lähti liikkeelle.

ps. palaute-lomake on keksitty.

9

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seinäjoensanomien haastattelussa oli seinäjokisen pastorin hyvä ja paljastava haastattelu sinänsä, nyt tiedämme millainen on ko.pastorin sieluelämä.
      Sielunelämäksi sitä voikin kutsua, uskoa en siihen liittäisi muuta kuin ammattiuskoa.

"Mitä voimasanaa käytät?
      –Töissä, että voi hitto. Kotona on eri voimasanat, ehkä vähän rankemmat."

Rankemmat voimasanat kotona. Töissä hän siis on yhtä ja todellisuus paljastuu kotona. Vai onko se sitten toisinpäin?
      Moniko näyttelee kotona roolia ja töissä on sitten näkyvissä todellinen minä. Vai olisiko uskottavampaa että pastorin todellinen minä näkyy kotona ja töissä vedetään roolia?

"Voiko pappi ostaa olutta kaupasta?
      –Kyllä voi, olenhan jo yli 18 vuotta"

Tietysti voi, mutta onko se viisasta vai ei, se on jo sitten toinen juttu. Itse kysymys on yleisluontoinen mutta pastori vastaa omasta puolestaan ja itsestään kertoen.

• ku suunsa aukaasi

ois kai se pappi voinu kans vähä miättiä mitä sammakoita suustaan päästää, julukinen henkilö ku o

• Et ymmärrä, että on olemassa uskonnolle oma keskustelu-palsta ja siellä on kuitenkin asiantuntevampaa taitoa siivota asiattomat tekstit kuin Seinäjoki-palstalla.
      Mikäli on kyse pappien oikeuksista , niin se aihe ei kuulu Seinäjoki-palstalle, vaan uskontoihin. Seinäjoella asuvat on seinäjokisia, mutta kaikki seinäjokiset ei oo kristittyjä.....

• Enhän minä ymmärräkään, mutta hyvä että sentään sinä ymmärrät :D

• shampaNjaruusu kirjoitti:

Enhän minä ymmärräkään, mutta hyvä että sentään sinä ymmärrät :D

Jos sinä et ymmärrä, niin eikö silloin pitäisi tehdä johtopäätöksiä? Kun sinä et kuitenkaan ymmärrä, niin eroa :D

• pyyntö

Julkaise koko kirjoitus eikä vain osaa niinkuin teit, tekstin loppuosahan se oleellisin osa oli.

Jäin myös miettimään....jos lehti julkaisee haastattelun jossa haastateltavan nimi julkaistaa niin mikä estää sen julkaisemisen täällä?
      Kaikkihan sen tietää kenestä on kysymys.

• Haastattelu lehdessä on julkaistu haastateltavan luvalla.

Täällä ei ole tarkoitus ruotia kenenkään yksityishenkilön yksityiselämää, mutta ehkä asiasta voi keskustella yleisemmällä tasolla? Ja ilman hänen nimensä mainitsemista, jolloin hänkään ei loukkaannu.

Minusta sekä haastattelu että alkuperäinen aloitus toimivat parhaassa tapauksessa hyvän arvokeskustelun pohjana, mutta katsotaan, onko seinäjokisista rakentavaan keskusteluun aiheesta ;)

• siis...
        shampaNjaruusu kirjoitti:

Haastattelu lehdessä on julkaistu haastateltavan luvalla.

Täällä ei ole tarkoitus ruotia kenenkään yksityishenkilön yksityiselämää, mutta ehkä asiasta voi keskustella yleisemmällä tasolla? Ja ilman hänen nimensä mainitsemista, jolloin hänkään ei loukkaannu.

Minusta sekä haastattelu että alkuperäinen aloitus toimivat parhaassa tapauksessa hyvän arvokeskustelun pohjana, mutta katsotaan, onko seinäjokisista rakentavaan keskusteluun aiheesta ;)

...joku siis loukkaantui tuollaisesta aloituksesta mutta ilmeisesti ei haastateltava, niinkös?

• siis... kirjoitti:

...joku siis loukkaantui tuollaisesta aloituksesta mutta ilmeisesti ei haastateltava, niinkös?

..ehkä myös seurakunnan työntekijät käyttävät nettiä? :)

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2486
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2106
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1779
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      91
      1732
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1527
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      127
      1086
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1001
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe