Tämä on varmaan väärä palsta kirjoittaa lemmikin menetyksestä vaikka minulle rakkaan koirani tuleva kuolema on jopa hirveämpää kuin oman sukulaiseni pois meno. En tiedä miten selviän tästä kaikesta, koirani on melkein 15 v. ja ollut minulla aivan pennusta asti. Nyt sillä on todettu etujalassa nivelrikko ja se nilkuttaa eikä sitä voida parantaa. Tiedän että sen on parempi päästä jo lepoon kuin kärsiä kivuista. Ensi viikolla olisi aika viedä se piikille. Tuntuu että elämältäni putoaa pohja sillä olen yksinäinen eikä minulla ole ollut pitkään aikaan mitään muuta syytä elää kuin huolehtia koirastani. Olen juuri alkanut toipua vaikeasta masennuksesta ja nyt pelkään että vajoan siihen taas. Sisintäni repii aivan valtava tuska. Olen kyllä ajatellut että päättäisin myös oman elämäni samana päivänä sillä eihän mulla ole sitten enää mitään syytä nousta aamulla ylös sängystä sillä olen työkyvyttömyyseläkkeellä vaikka ikääkin on vasta 31v. En usko että selviän tämän tuskan kanssa, yritän vielä nauttia viimeisistä yhteisistä hetkistä ja kohta kaikki on ohi.
Koiran kuolema
8
1152
Vastaukset
- Minullakin
on koira joka on oikeastaan ainut läheinen "henkilö" minulle. Itse taas olen ajatellut niin että jos kuolisin jossain onnettomuudessa niin haluaisin tämän ainoan perheenjäseneni kainalooni samaan hautaan, ikuisiksi ajoiksi kainalooni jatkamaan yhteistä oloa. Mutta tiedän että olisi väärin lopettaa hänen elämäänsä ennenaikaisesti, joten toivon että omat päiväni päättyvät vasta hänen jälkeensä.
En tiedä auttaako sinua jos koittaisit ajatella niin että koiran elämä on väistämättä lyhyempi kuin ihmisen, joten jos suurimman surun jälkeen pystyisi näkemään asian niin että niitä ihania hetkiä oli paljon ja niistä saa olla kiitollinen. Minä ajattelen myös niin että kun kultani on manan mailla niin olen taas vapaampi menemään kun olen täysin yksin.
Voimia nyt kuitenkin sinulle. - Raskasta oli...
Tiedän tunteesi...meillä kans 15 v. pystykorva reväytti jonkun jänteensä takajalasta ja todellakin kärsi sen jälkeen noin pari viikkoa. Luopumisen päättäminen oli todella raskasta. Mieheni lopulta kantoi Timin autoonsa ja vei piikille eläinlääkärille. Muistan koiran katseen ikuisesti. En voinut kun itkeä suoraa huutoa sen jälkeen, kun auto lähti pihasta. Tästä ajasta on nyt kulunut n.7 vuotta, mutta nyt nousi suru taas pintaan kun luin kertomuksesi. Järkevintä tässä on neuvo, jonka vanhempi eläinlääkäri minulle kerran antoi lemmikkieläinten hyvinvoinnista. Lemmikkien hyvinvointi on ihmisen vastuulla. Otamme vastuullemme näinollen myös lemmikin kärsimyksen. Mutta muista itke ja itke ja puhu.....tervehdyttääksesi itsesi, nyt ja sitten jälkeenpäinkin. Voimia!
- vääräpalsta
juu
- Saman kokenut
Olen kans joutunut tekemään saman päätöksen kun koirani oli parantumattomasti sairas.Olin myös itse masentunut samoihin aikoihin.Oli se kova paikka viedä rakas viimeiselle matkalle.Mutta täytyy ajatella eläimen parasta eikä itseään.Itku helpottaa ja kauniiden muistojen muistelu yhteisiltä ajoilta.Jälkeenpäin olen joskus muistellut kaikkia hauskoja sattumuksia mitä tapahtui ja niitähän tämän kaverin kanssa sattui.Samana iltana kun koirani nukutettiin hän kävi vielä jättämässä jäähyväiset.Olimme olohuoneen sohvalla ja katselimme telkkaria kun kuului tassujen rapinaa siitä kohdasta missä koirani aina nukkui.Siitä tiesin että koirani on nyt perillä ja siellä on hyvä olla.Hyvää kesää sinulle ja yritä jaksaa.
- koiria on
on joskus vaikeampaa, kuin oman vanhemman.
Elämä vie meitä eteepäin ja erottaa myöskin rakkaistaan.
Suru onneksi muuttaa muotoaan, mutta kaipauksen rippeet on aina sydämessä ja sitä pyyteetöntä rakkautta ei koskaan unohda.
Jos voit ota toinen koira itsellesi, niin sinulla on jokin kotona odottamassa ja
tarvitsemassa sinua, niin olet taas jollekin rakas.
Meillä on oikeus ja velvollisuus armahtaa koira tai vastaava ystävämme
maallisesta tuskasta ja särystä sekä huolehtia sen hyvästä lähdöstä.
Voimia ja ymmärrystä teille, jotka saatatte koiranne sateenkaarisillalle. - samat:=(
samat meil kans mutta vaan 5v englanninspringerspanieli joutui piikille rintasyövän takia siitä sitten pikkusiskolle tuli suuri suru!
- surullinennenen
Hei sinä jolla on kuollut koira rintasyöpään! Mulla on 9v koira jolla kmyös nisäkasvain ja ell.lääkäri sanoi että sen voi leikata mutta maksaa hyvin plajon. miten teillä kuoli siihen?kannaatko teiidän milestänne lopettaa vai leikATA?
- jk
koeta kestää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama987751Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1366483Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1754598Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2353141Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta952690Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh572077- 1431751
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971584Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa111301Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo631228