Tämä on muuten hauskin

Keskustelu palsta

Mitä täällä suomi24 sivustolla on. Jota on Hauska lukea ja saa nauraa. Vaikka eihän tämä kyllä aina niin naurun asia ole mutta näin ulkopuolisena tätä lukien kuulostaa aika hauskalle. hehe...

Anopeista täällä on kyllä enemmän keskustelua kun Appiukoista.

Tulen usein näitä lukemaan.

Itse vapaana ihmisenä, niin ei ole tuota Anoppia ja Appia.

Laitelkaa vaan lisää juttuja.

Missähän muuten ne Anopit ja Appiukot on eipä taida käydä koneella näillä sivuilla ;)

26

1447

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä samaa

hauskaa on näitä lukiessa :D

Muuten, se on "appea", ei "appia". Suomen kielioppi on joskus hauskaa...

Minulla on nuo appivanhemmat, mutta ihan mukiinmeneviä ovat. Ne nauraisivat kyllä tätä palstaa...ikävä kyllä eivät ymmärrä tietokoneen päälle mitään. Siinä varmaan syy, miksi täällä on niin vähän kirjoituksia muiltakaan appivanhemmilta.

Äitihän se on kaiken pahan alku ja juuri, siksi täällä anoppia useimmiten haukutaan, harvemmin kiitellään. Appi sattaa olla se, joka vetäytyy kiistoista pois, ei siksi aiheuta niin paljon intohimoja. Ihmisiähän hekin ovat, olisi mukava, kun heille annettaisiin mahdollisuus olla omia persoonallisuuksiaan, eikö?
      Tietysti kun oikein raivostuttaa, täällä saa päästellä niitä pahimpia höyryjään ja sitten taas jaksaa hymyillä anopille/apelle. Eli palsta on paikkansa ansainnut!

• Keskustelu palsta

Senkin gåykkeli :D! AASI PÖLLÖ JA KOE!

• ahpe
        Keskustelu palsta kirjoitti:

Senkin gåykkeli :D! AASI PÖLLÖ JA KOE!

mitähän tuokin tarkoitti? Olen anoppi ja minulla on kolme vävy-poikaa ja yksi miniä. mukavia ja erilaisia kaikki. Hyvin ollaan pärjätty kaikkien kanssa. Onhan selvää, että heille ei puhuta yhtä suoraaan kun omille lapsille, mutta rehellisesti kuitenkin. On tuettava lapsen suhdetta, eikä pidä mennä heidän valintojaan arvostelemaan. Miniät ja vävyt myös, teidän on hyväksyttävä appivanhempanne!
        Hyvää juhannusta!

• Anoppi täällä

olen palstan hauskuudesta.
      Luen tätä palstaa todella usein.
      En tosin itse kommentoi mitään, koska välit sekä miniän että vävyn kanssa ovat hyvin lämpimät.

Sanoisin että tää puolustaa paikkaansa katkerien ja pettyneiden miniöiden tunteiden purkautumispaikkana.
      Anoppeja ja miniöitä on moneen lähtöön ja asemallekin jää.
      Kaikki ei vain tule toimeen kaikkien kanssa eikä useinkaan jaksa edes yrittää selvittää.
      Moni anoppi jyrää laput silmillä eikä näe virheitä omassa käytöksessään.
      Miniät loukkaantuu, eikä ulospääsyä näy....

Hyvää kesää :))

• jyrää..

Et olisi asiaa paremmin voinut ilmaista.

• yksi miniä

Hyvä että teillä menee hyvin.
        Mutta etkö toisaalta voisi kommentoida.Saattaisit auttaa jotakuta.Aina ei välttämättä tiedäkään,että on ollut avuksi jollekin.

Itse en ole katkera.Vaikeuksia on ollut,mutta nyt kaikki on paremmin.Hyvin tulemme toimeen.
        Kaikkea hyvää sinulle!

• Odotellessa hauskoja...

keskusteluja...toivottelen samalla

Hyvää kesää ja Mukavaa Juhannusta :)

On kiva että Anoppikin osallistuu keskusteluun :)

• vapauttaa

ja kuulemma pidentää ikää.
      Naurakaa siis vapaasti. Mutta on tämä palsta tarpeellinenkin, saa purkaa patoutumiaan, kun anopille ei kehtaa suoraankaan sanoa. Helpottaa kummasti, kun voi antaa tulla kaiken hampaan koloon kerääntyneen. Taas jaksaa sitä kauheaa anoppia jonkin aikaa...

• mieltä ,,

täällä saa tod. nauraa ,, ei voi uskoa miten uskomattomia on joidenkin miniöiden
      jutut,, kenellä maailma romahtaa kun anoppi menikin antamaan kiinteää ekana !!

Ja paljon muuta. Pieni on joidenkin maailma:)

• keskusteluja

enemmän anopeista ja jostain syystä juuri pojan äideistä....tästä voi jo tehdä jonkun johtopäätöksen. Apet pysyvät yleensä lestissään vaikka lapset lähtevät pesästä ynnä muuta,mutta anopit kokevat tarvetta olla mukana myös toisten perheissä,synnyttämässä,kokemassa 'uutta äitiyttä' motolla 'minä tiedän tämän perheen asiat paremmin kuin perhe/äiti itse'. Ja tämä ei ollut millään pahalla sitten. Kuultujen kokemusten pohjalta vain. Anopit ovat parhaimmillaan ihania,tukena olevia ihmisiä joita tarvitaan omassa roolissaan,mummoina;).

• Siisseli*

"omassa roolissaan mummona"? Mikähän tuo rooli mahtaa olla, millainen mummon pitää olla... Minä en halua roolia itselleni jos nyt joskus lapsenlapsia ilmaantuisi, enkä tiedä enkä halua tietää millaisia mummot ovat. Haluan olla minä, vaikka vanhenenkin. Ja syytönhän minä siihen olen, jos tyttäreni tekee lapsia, miksi minun pitäisi ottaa toisen ihmisen lisääntymishalujen vuoksi itselleni jokin rooli?

Iiks, pieni heittosi sai aikaan pakokauhunomaisen reaktion :)

Palstan viihdyttävyydestä, onhan tämä aika hauska, mutta jos oikein haluatte nauraa, menkää aborttipalstalle...

• pälkähästä
        Siisseli* kirjoitti:

"omassa roolissaan mummona"? Mikähän tuo rooli mahtaa olla, millainen mummon pitää olla... Minä en halua roolia itselleni jos nyt joskus lapsenlapsia ilmaantuisi, enkä tiedä enkä halua tietää millaisia mummot ovat. Haluan olla minä, vaikka vanhenenkin. Ja syytönhän minä siihen olen, jos tyttäreni tekee lapsia, miksi minun pitäisi ottaa toisen ihmisen lisääntymishalujen vuoksi itselleni jokin rooli?

Palstan viihdyttävyydestä, onhan tämä aika hauska, mutta jos oikein haluatte nauraa, menkää aborttipalstalle...

jopa mummoksi saatat vaan tulla. Eikä sitä yleensä kysytä tulevalta mummolta, että "...käviskö nyt - saako lapsi tulla ?"

eijei...:) nuoret tekee mitä tahtoo, niin sinäkin... ja elämä senkun eteenpäin porskuttelee....

ja pahojen anoppien valtakunta laajenee (no hehe, ei niin vakavasti..., tää oli kärjistystä...)

• Siisseli*
        pälkähästä kirjoitti:

jopa mummoksi saatat vaan tulla. Eikä sitä yleensä kysytä tulevalta mummolta, että "...käviskö nyt - saako lapsi tulla ?"

eijei...:) nuoret tekee mitä tahtoo, niin sinäkin... ja elämä senkun eteenpäin porskuttelee....

ja pahojen anoppien valtakunta laajenee (no hehe, ei niin vakavasti..., tää oli kärjistystä...)

Hihii, onneksi ainoa lapsi on tytär, sillä konfliktit näköjään syntyvät pääasiassa miniöiden kanssa. Kun tätä palstaa on vähän silmäillyt, niin voin kuvitella sieluni silmin tämän fiktiivisen tilanteen - lapsenlapsi luonani viikonloppukylässä, miniä noutaa sunnuntai-iltana takaisin ja kuulee, että olemme maanneet koko viikonlopun katsomassa elokuvia syöden irtokarkkeja... Olisin varmasti palstan kestoinhokkianoppi :D

Tyttären kanssa on niin paljon helpompaa, makaisimme koko porukka rivissä katsomassa elokuvia ja syömässä irtokarkkeja...

Eikä minulla mitään mummoksi tuloa vastaan ole, vain tuo "mummon rooli" särähtää, mikä rooli se semmoinen on...

• sitten
        Siisseli* kirjoitti:

Hihii, onneksi ainoa lapsi on tytär, sillä konfliktit näköjään syntyvät pääasiassa miniöiden kanssa. Kun tätä palstaa on vähän silmäillyt, niin voin kuvitella sieluni silmin tämän fiktiivisen tilanteen - lapsenlapsi luonani viikonloppukylässä, miniä noutaa sunnuntai-iltana takaisin ja kuulee, että olemme maanneet koko viikonlopun katsomassa elokuvia syöden irtokarkkeja... Olisin varmasti palstan kestoinhokkianoppi :D

Tyttären kanssa on niin paljon helpompaa, makaisimme koko porukka rivissä katsomassa elokuvia ja syömässä irtokarkkeja...

Eikä minulla mitään mummoksi tuloa vastaan ole, vain tuo "mummon rooli" särähtää, mikä rooli se semmoinen on...

jos ei lastenlapsilleen mummo? anoppiko? luin kirjoitukseni uudelleen ja se mummo vähän joo särähti sieltä,en tarkoittanut et pitää mummoutua tms. tottakai haluan itsekin olla mahdollisimman freshi vaikka miten vanhaksi. Eikä mitään 'vanhan' roolia pidä/tarvitse ottaa...mentiin aina lapsena mummolaan,kai se sieltä jotenki jäi mulle päähän;)

• Siisseli*
        sitten kirjoitti:

jos ei lastenlapsilleen mummo? anoppiko? luin kirjoitukseni uudelleen ja se mummo vähän joo särähti sieltä,en tarkoittanut et pitää mummoutua tms. tottakai haluan itsekin olla mahdollisimman freshi vaikka miten vanhaksi. Eikä mitään 'vanhan' roolia pidä/tarvitse ottaa...mentiin aina lapsena mummolaan,kai se sieltä jotenki jäi mulle päähän;)

Roolimallien jako yhteiskunnassamme, pitää ottaa rooli ylle... Mummon kuuluu olla tämmöinen, punkkarin tuommoinen, uskovainen ei saa tehdä tuota... Joissain tilaisuuksissa, esim. työelämässä, sukujuhlissa kuten hautajaisissa on todellakin toisinaan esitettävä roolia, mutta yleisesti ottaen lienee suotavaa olla oma itsensä eikä roolihahmo.

Onhan perinteinen "mummous" karissut hyvän kerran, mummot ovat nykyisin aktiivisia yhteiskuntaa seuraavia naisia, usein vielä työikäisiäkin, jotka pullanpaiston asemasta vääntävät tukan kiehkuralle ja painuvat tansseihin. Siitä huolimatta perinteiset odotukset jylläävät tiukassa, onhan osa palstan katkerista ja kitkeristä kannanotoista osoitus odotusten ja todellisuuden kohtaamattomuudesta.

Enpä muuten ole tullutkaan ajatelleeksi, miksi toivoisin itseäni kutsuttavan jos tytär joskus päättää sen lapsen pyöräyttää - mummo kuullostaa kieltämättä vähän masentavalta, olisikohan isoäiti parempi - - - kaikenlaisia ongelmia :D

• en
        Siisseli* kirjoitti:

Roolimallien jako yhteiskunnassamme, pitää ottaa rooli ylle... Mummon kuuluu olla tämmöinen, punkkarin tuommoinen, uskovainen ei saa tehdä tuota... Joissain tilaisuuksissa, esim. työelämässä, sukujuhlissa kuten hautajaisissa on todellakin toisinaan esitettävä roolia, mutta yleisesti ottaen lienee suotavaa olla oma itsensä eikä roolihahmo.

Onhan perinteinen "mummous" karissut hyvän kerran, mummot ovat nykyisin aktiivisia yhteiskuntaa seuraavia naisia, usein vielä työikäisiäkin, jotka pullanpaiston asemasta vääntävät tukan kiehkuralle ja painuvat tansseihin. Siitä huolimatta perinteiset odotukset jylläävät tiukassa, onhan osa palstan katkerista ja kitkeristä kannanotoista osoitus odotusten ja todellisuuden kohtaamattomuudesta.

Enpä muuten ole tullutkaan ajatelleeksi, miksi toivoisin itseäni kutsuttavan jos tytär joskus päättää sen lapsen pyöräyttää - mummo kuullostaa kieltämättä vähän masentavalta, olisikohan isoäiti parempi - - - kaikenlaisia ongelmia :D

halua todellakaan,et pitäs esittää jotain roolia,olla jotain kun se vaan nyt menee niin. Alkaa pukeutumaan vähän vanhemmin ku täytin nyt 50v. jne.. Kaikki pitää tulla luonnostaan tottakai;)..Kirjoituksestani sai nyt vähä väärän kuvan,ehkä joku ymmärsi mikä oli pointtini......

• yksi miniä
        Siisseli* kirjoitti:

Vaikka olisikin mummo,niin eihän silti tarvitse olla samanlainen,kuin muut. Ole vain oma itsesi! Hyvää kesää!

• ahpe
        Siisseli* kirjoitti:

Et vielä tiedä miten onnelliseksi pieni vauveli ihmisen tekee, varsinkin lapsenlapsi.Minulla on neljä lasta aviossa, mutta vain yhdellä on kaksi lasta. He ovatkin sitten oikeita mummun mussukoita, kultahippuja, joiden kanssa omat murheet unohtuu ja maailma kirkastuu. Älä anna lapsellesi sellaista ennakkotiedotetta, että sinä et sitten ala mukuloita höösäämään. Et vielä todellakaan tiedä millaista on olla mummu. Se on ihanimpia asioita, vaikka joskus väsähtäisikin, niinhän kaikessa muussakin touhussa.

• syysmatka
        Siisseli* kirjoitti:

mummotkin voi olla hyvinkin ilkeitä,ei ole mitään rajaa valehdellaan,poltetaan ketjussa tupakkia,juodaan kaljaa joka päivä.Liikuntaa harrastaa 10 sadasta,miksi
        onko elämä niin keljua että näytetään kirkasta naamaa kun ollaan vastakkain mutta heti kun hajurako häviää ,aletaan juoruamaan sekä syyttelemään.Lisäksi ollaan kateellisia jos on kotuullisen onnellinen pariskunta,kun itseltä on mies karannut tai hävinnyt tai onko ollut ollenkaan alkaa kotkotus ja supina,hyi olkoon teitä juoruavia hömsäntuutia teille annettava,niin että saivareet lentää että oppisitte olemaan kiltisti naapurianne kohtaan,koht siltään.

• ankeatäti

Niin niin - mikä nyt ketäkin naurattaa. Minua ei juurikaan naurata nämä välillä kipeätkin parahdukset. Kiinnostovat kylläkin, vaikka itse olen nyt seesteisessä vaiheessa anoppini kanssa ja kivoissa väleissä lasten seurustelukumppaneiden kanssa.

Tämä palsta on hyvä purkautumistie monelle potuttavalle tunteelle ja joku saa joskus hyviä neuvojakin. Ja ennenkaikkea omat ajatukset selkiytyvät, kun ne kirjoittaa ja niitä pohtii muiden kanssa.

Minulle tämä on kiinnostava kurkistus ihmissuhteiden kirjon tähän osioon. Jä tämä palstahan ei kerro koko kuvaa anoppi-miniä suhteista. Täältä näkee pienen pienen osan vinoista tilanteista ja kipeistä tunnoista. Ne ovat totta ja yhtä lailla totta on se, että valtaosalla menee ihan mukavasti anoppinsa tai miniänsä kanssa.

• tämäkin¤

"...Jä tämä palstahan ei kerro koko kuvaa anoppi-miniä suhteista. Täältä näkee pienen pienen osan vinoista tilanteista ja..."

Totta, hyvin totta. Luette yksipuolisen mielipiteen asiasta ja saatte siihen joskus paljonkin vastakaikua. Mutta sitä yhtä ainutta totuutta ette saa. Eli kokonaiskuvaa ette saa siitä, mikä on se ongelma itse paikan päällä. Sen tietävät vain paikalla olleet ja hekin käsittävät asian omien lähtökohtiensa kautta. Eli se, mikä toisen mielestä on ongelma, voikin toisen mielestä olla mitätön asia.

Jokainen latsoo maailmaa omien silmiensä kautta ja käsittävät ympärillä tapahtuvat asiat omalla käsityskyvyllään. Kun he kertovat tarinaa eteen päin se muuttuu totta kai, koska asiaa ei saa ilmaistua toiselle niin kuin sen itse kokee. Ainakin olen joskus törmännyt tilanteeseen, että kirjoitan kynä savuten jostain asiasta tohkeissani omia kommenttejani ja kun saan tekstin valmiiksi ja luen sen, niin sehän on ihan erilainen, mitä tarkoitin. Ajatus kulkee omia reittejään, eikä asiaa saa paperille samalla tempolla.

Mutta on tämä palsta hauska. Täältä saa mitä moninaisempia mielipiteitä puolesta ja vastaan ja aina välillä on muutama mustavalkoinen mielipide: teet näin, siis olet tuollainen. Viihdyn tällä palstalla!

• ei niin hauskaa
        tämäkin¤ kirjoitti:

"...Jä tämä palstahan ei kerro koko kuvaa anoppi-miniä suhteista. Täältä näkee pienen pienen osan vinoista tilanteista ja..."

Totta, hyvin totta. Luette yksipuolisen mielipiteen asiasta ja saatte siihen joskus paljonkin vastakaikua. Mutta sitä yhtä ainutta totuutta ette saa. Eli kokonaiskuvaa ette saa siitä, mikä on se ongelma itse paikan päällä. Sen tietävät vain paikalla olleet ja hekin käsittävät asian omien lähtökohtiensa kautta. Eli se, mikä toisen mielestä on ongelma, voikin toisen mielestä olla mitätön asia.

Jokainen latsoo maailmaa omien silmiensä kautta ja käsittävät ympärillä tapahtuvat asiat omalla käsityskyvyllään. Kun he kertovat tarinaa eteen päin se muuttuu totta kai, koska asiaa ei saa ilmaistua toiselle niin kuin sen itse kokee. Ainakin olen joskus törmännyt tilanteeseen, että kirjoitan kynä savuten jostain asiasta tohkeissani omia kommenttejani ja kun saan tekstin valmiiksi ja luen sen, niin sehän on ihan erilainen, mitä tarkoitin. Ajatus kulkee omia reittejään, eikä asiaa saa paperille samalla tempolla.

Mutta on tämä palsta hauska. Täältä saa mitä moninaisempia mielipiteitä puolesta ja vastaan ja aina välillä on muutama mustavalkoinen mielipide: teet näin, siis olet tuollainen. Viihdyn tällä palstalla!

eipä se ole niin hauskaa niille jotka noiden ongelmien kanssa painii. Vähän vois kaivella sieltä aivojensa sopukoista sitä kykyä empatiaan eikä nauraa toisten murheelle. Pahimmissa tapauksissa huonot välit appivanhempiin voi aiheuttaa eron ja ero on aina iso asia.

Minusta täällä on kaikenlaista porukkaa laidasta laitaan. Toiset osaa hyvinkin ottaa vastuun tekemistään ja toiset taas syyttävät sokeasti vain sitä toista osapuolta. Monesti keskustelu kiertää kehää ja on aika lapsellista kun ei kukaan suostu menemään itseensä.

• ahpe
        tämäkin¤ kirjoitti:

Kaikessa pitää kunnioittaa toisen ihmisen mielipidettä ja kuunnella sitä. Jokaiselle on oma koti se paikka, jossa määräämisoikeus on hänellä. Ehdotuksia voi tarjoilla, mutta arvostella ei pidä kenenkään kotia tai lasten kasvatusta. Siitä ne ristiriidat ja välirikot usein alkavat. Miniät oppivat anopeilta ja anopit miniöiltä uusia asioita. Samoin äitienkin pitää muistaa, kun lapsi lähtee omaan elämäänsä, hän haluaa luoda itselleen mieleisensä kodin. Hänen on annettava hallita elämäänsä, tuettava ja hyväksyttävä mahdollisuuksien mukaan.

• HYVÄLLE MINIÄLLE

MINULLA ON EX MINIÄ JA NYKYINEN IHAN JEES KUMPIKIN....AINA EI "SUKSI LUISTA" MUTTA MINÄ VANHANA(70V)KYLLÄ YMMÄRRÄN ETTEI AINA VOI ONNISTUA TUO AJATUS MAAILMA MINIÄN KANSSA. MINULLA ON EHKÄ KÄYNYT SÄKÄ ON KUMMANKIN KANSSA ON HYVÄT VÄLIT. ONHAN SE NIINKIN ETTEI SE OMA "KULLAN MURUKAAN "OLE AINA IHAN SYYTÖN KESKINÄISIIN KAHINOINTEISIINSA JA TÄNÄ PÄIVÄNÄ ON MAAILMAN MENO NIIN VAATIVAA, AVIOPUOLISON PITÄISI PÄTEÄ NIIN MONELLA TAVALLA.....EN VARMAANKAAN JAKSAISI OLLA TÄMÄN MAAILMAN MENOSSA MUKANA NURIKKONA !!

• vielä on tuo Naapurit -palsta.

Siellä on vielä suuremmalla sattuman vaikutuksella yhteenjoutuneiden ihmisten törmäyskursseja...

Huvittaa, siksi että siitä tosiaan saa kiksejä vielä enemmän. Ja siellä päästellään vielä enemmän höyryä.

• noin.
        Keskiäkäinenmies kirjoitti:

vielä on tuo Naapurit -palsta.

Siellä on vielä suuremmalla sattuman vaikutuksella yhteenjoutuneiden ihmisten törmäyskursseja...

Huvittaa, siksi että siitä tosiaan saa kiksejä vielä enemmän. Ja siellä päästellään vielä enemmän höyryä.

Olisko niin, että ne anoppi ja appi on sittenkin ihan jees-ihmisiä? Niistä täytyy vaan välillä motkottaa täällä, kun ei omalle siipalle kaikkee voi kertoa, mitä mieltä niistä on. Menkääs kuulkaa kattelemaan muille palstoille, mitä skeidaa siellä suolletaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3774
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3395
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2731
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2398
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1859
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1769
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1736
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1437
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1387
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1188
    Aihe