Hei te jotka ootte ollu nieluviljelyssä niin kertokaa mitä tässä tehdään ja sattuuko se? kertokaa kaikki mahdolliset jutut.. Kiitos
nieluviljely
11
9450
Vastaukset
- ei satu, ..
otetaan pumpulipuikolla sivelynäyte.
- nieluviljely
mutta ei se satu mitään.Se aika helppo homma:).tehdään vain suusta puhaltaa sille putkilon sisään.
- jepeje
työnnetään kurkkuun pumpulituppo ja otetaa n näyte kestää n. 3 sekuntia ällö tunne kun työnnetään oksennusrefleksi mut nopeesti se on ohi ite ollu n. 20 kertaa nieluviljelys :DD
- joopajoppapa
Ei tuu edes mitään oksennusrefleksiä luoja soikoon...
Vähän kutittaa ja siinä se- tehnyt
Nieluviljelynäyte otetaan täysin samalla tavalla kuin esim. Streptokokki A:n pikatestiin tarvittava näyte. Pyydetään potilasta avaamaan suu, pidetään puulastalla kielialhaalla ja pumpulitikulla otetaan näyte tonsilloista. Osaavissa käsissä koko toimenpide on ohi muutamassa sekunnissa. Ei satu, mutta joillekkin saattaa aiheuttaa oksennusrefleksin ja "kyökkimistä". Tämä on siis täysin asiakaskohtaista, toiset reagoi eri tavalla kuin toiset. Nieluviljelynäytteitä otetaan laboratoriossa, mutta myös esim. meillä niitä otetaan suurimmanksi osaksi päivystyspolilla, jossa viljelemme ne itse viljelymaljaan ja sitten toimitamme laboratorioon.
- sdfds
tehnyt kirjoitti:
Nieluviljelynäyte otetaan täysin samalla tavalla kuin esim. Streptokokki A:n pikatestiin tarvittava näyte. Pyydetään potilasta avaamaan suu, pidetään puulastalla kielialhaalla ja pumpulitikulla otetaan näyte tonsilloista. Osaavissa käsissä koko toimenpide on ohi muutamassa sekunnissa. Ei satu, mutta joillekkin saattaa aiheuttaa oksennusrefleksin ja "kyökkimistä". Tämä on siis täysin asiakaskohtaista, toiset reagoi eri tavalla kuin toiset. Nieluviljelynäytteitä otetaan laboratoriossa, mutta myös esim. meillä niitä otetaan suurimmanksi osaksi päivystyspolilla, jossa viljelemme ne itse viljelymaljaan ja sitten toimitamme laboratorioon.
ja topsipuikko työnnetään kurkun taka osaan n. 3 sek ajan pyöritellään sitä siellä, ei satu mutta meinaa oksentaa
- Ii
Kaikki on erilaisia. Minulle tuli pieni oksennusrefleksi.
- Gassu12
sattuuu ihan helvetisti
- maalin
Ei satu mutta ei tunnu kivalta kun mulla tulee yökkäys
- entykkääen
Mul oli joku harjottelia siel ja se kusi sen kolmesti ja sit tuli joku kunno hoitaja ja sai ekal :D
- Nieluviljelyssäollut
Se on parissa sekunnissa ohi, ei satu mutta oksennusrefleksi saattaa tulla mutta ei se nyt niin hirveää ole :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417044
- 323958
- 463384
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402078