Osaako joku arvioida kuinka todennäköinen on raskaus?

awfesfwrsfre

E-pillerit olleet käytössä kolmatta kuukautta ja viimeisin tauko pidentyi 2-3 päivällä. Tällä kuukaudella ei ole unohtunut yhtään pilleriä muuten kuin nuo 2-3 kuukauden alussa. Sitten hajosi kondomi yhdynnässä. Kävimme pesemässä siemennesteet pois vaginan sisältä mahdollisimman hyvin. Noin 13-14 tunnin päästä tuli käytettyä vielä jälkiehkäisy. Nyt on suuri ahdistus, en halua lasta! Kuinka tehokas on jälkiehkäisy? Se on pettänyt kerran aiemminkin. Auttaako e-pillerit mitään kun on ollut noin pitkä tauko?

10

1506

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taukoviikkoa EI

saa koskaan pidentää, raskauden mahdollisuus kasvaa kyllä reilusti moisen touhun myötä.
      Joku pesu ei auta mitään.
      Joko jälkiehkäisy toimii tai sitten ei.
      Joko olet raskautunut tai sitten et.

• ffdsgbdfhf

Tietenkin pesu auttaa. Vaikka ei se kovin tehokas ehkäisykeino olekaan.

• huvittavaa...
        ffdsgbdfhf kirjoitti:

Tietenkin pesu auttaa. Vaikka ei se kovin tehokas ehkäisykeino olekaan.

Joo, vai pesu auttais jotain? No niinhän se taas olikin. Siinä ajassa, kun henkilö A kipaisee sinne suihkuun asti ja saa ronkittua enimmät spermat sisältään, sadat, tuhannet, kymmenettuhannet, sadattuhannet jne. siittiöt ovat jo ehtineet pois emättimestä ja eteenpäin matkallaan kohti munasolua joka sitten joko on tai ei ole irronnut noiden unohdusten seurauksena.

Aloittajalle tiedoksi, että jälkiehkäisy 13-14 tunnin päästä otettuna ehkäisee n. 95% varmuudella. Eli kyllä siihin silti jää mahdollisuus raskauteen, niinkuin nyt aina jää kun seksiä harrastetaan ja lisääntymiselimet ovat ehjät.

• HDSFHHDF
        huvittavaa... kirjoitti:

Joo, vai pesu auttais jotain? No niinhän se taas olikin. Siinä ajassa, kun henkilö A kipaisee sinne suihkuun asti ja saa ronkittua enimmät spermat sisältään, sadat, tuhannet, kymmenettuhannet, sadattuhannet jne. siittiöt ovat jo ehtineet pois emättimestä ja eteenpäin matkallaan kohti munasolua joka sitten joko on tai ei ole irronnut noiden unohdusten seurauksena.

Aloittajalle tiedoksi, että jälkiehkäisy 13-14 tunnin päästä otettuna ehkäisee n. 95% varmuudella. Eli kyllä siihin silti jää mahdollisuus raskauteen, niinkuin nyt aina jää kun seksiä harrastetaan ja lisääntymiselimet ovat ehjät.

Erään tutkimuksen olen aiheesta lukenut, muistaakseni vaginan peseminen ehkäisi osan raskauksista. Varmaa tietoa ei kyllä todellakaan ole.

TÄRKEÄ KYSYMYS: EHKÄISEEKÖ SE MAHDOLLISEN RASKAUDEN N. 95 % VARMUUDELLA VAI ONKO NIIN ETTÄ N. 5 % MAHDOLLISUUDELLA TULEE RASKAAKSI?

• on sillä...
        HDSFHHDF kirjoitti:

Erään tutkimuksen olen aiheesta lukenut, muistaakseni vaginan peseminen ehkäisi osan raskauksista. Varmaa tietoa ei kyllä todellakaan ole.

TÄRKEÄ KYSYMYS: EHKÄISEEKÖ SE MAHDOLLISEN RASKAUDEN N. 95 % VARMUUDELLA VAI ONKO NIIN ETTÄ N. 5 % MAHDOLLISUUDELLA TULEE RASKAAKSI?

...että todennäköisyys tulla raskaaksi on 5% ja sillä, että 95% todennäköisyydellä raskaus ei ole alkanut? (Olen kyllä aina ollut surkea todennäköisyyksien laskennassa, mutta minun järkeni sanoisi, että kyse on ihan samasta asiasta...?)

Lisäksi se, mitkä ovat jotkin teoreettiset ja keskimääräiset prosentit on täysin turhaa. Joko olet 100% raskaana tai 100% et ole, ja sitä on kenenkään täällä mahdotonta sanoa. Kun aikaa mahdollisesta hedelmöittymisestä on kulunut pari viikkoa, niin tee raskaustesti. Sillä se selviää.

2-3 pillerin unohtaminen laatan alusta on sen sortin asia, jonka takia olisi hyvä ottaa yhteyttä lääkäriin oikean toimintatavan vamistamiseksi, kuten siellä pakkausselosteessa varmasti selkeästi ohjeistetaan...

• FGAESGTE
        on sillä... kirjoitti:

...että todennäköisyys tulla raskaaksi on 5% ja sillä, että 95% todennäköisyydellä raskaus ei ole alkanut? (Olen kyllä aina ollut surkea todennäköisyyksien laskennassa, mutta minun järkeni sanoisi, että kyse on ihan samasta asiasta...?)

Lisäksi se, mitkä ovat jotkin teoreettiset ja keskimääräiset prosentit on täysin turhaa. Joko olet 100% raskaana tai 100% et ole, ja sitä on kenenkään täällä mahdotonta sanoa. Kun aikaa mahdollisesta hedelmöittymisestä on kulunut pari viikkoa, niin tee raskaustesti. Sillä se selviää.

2-3 pillerin unohtaminen laatan alusta on sen sortin asia, jonka takia olisi hyvä ottaa yhteyttä lääkäriin oikean toimintatavan vamistamiseksi, kuten siellä pakkausselosteessa varmasti selkeästi ohjeistetaan...

Ei se ole sama asia. Kyse on siitä, että raskaushan ei ala 100 % varmuudella. Ajatellaan vaikka, että on 20 % mahdollisuus tulla raskaaksi. Jälkiehkäisy pienentää sitä 20 % mahdollisuutta 95 %:lla. Eikös se menekin näin?

Ei ole turhaa teoreettiset prosentit. Jos sinulle sanottaisiin, että huomenna kuolet 99,999 % varmuudella niin ymmärtäisit kai varautua.

• edellinen
        FGAESGTE kirjoitti:

Ei se ole sama asia. Kyse on siitä, että raskaushan ei ala 100 % varmuudella. Ajatellaan vaikka, että on 20 % mahdollisuus tulla raskaaksi. Jälkiehkäisy pienentää sitä 20 % mahdollisuutta 95 %:lla. Eikös se menekin näin?

Ei ole turhaa teoreettiset prosentit. Jos sinulle sanottaisiin, että huomenna kuolet 99,999 % varmuudella niin ymmärtäisit kai varautua.

...teoreettiset prosenttiluvut esim. liittyen siihen, millä todennäköisyydellä (20%?) tulee raskaaksi ovat jo itsessään melko turhia. Se, miten todennäköisesti tulee raskaaksi riippuu niin monesta asiasta (ovulaation ajankohta, yhdynnän ajankohta, siittiöiden laatu jne.), että prosentit eivät yksinkertaisesti kerro paljoakaan, ainoastaan jonkinlaisen yleismaailmallisen keskiarvon.

Jos jonkin asian todennäköisyys on 99,999%, niin kyseisen asian voi jo melkoisella varmuudella olettaa tapahtuvan. Miten kuitenkaan sinun tilanteessasi vaikuttaa se, oletko 1% vai 5% varmuudella raskaana? Sinun on joka tapauksessa varauduttava siihen, että saatat olla raskaana.

• fdsfdsdfasgfa
        edellinen kirjoitti:

...teoreettiset prosenttiluvut esim. liittyen siihen, millä todennäköisyydellä (20%?) tulee raskaaksi ovat jo itsessään melko turhia. Se, miten todennäköisesti tulee raskaaksi riippuu niin monesta asiasta (ovulaation ajankohta, yhdynnän ajankohta, siittiöiden laatu jne.), että prosentit eivät yksinkertaisesti kerro paljoakaan, ainoastaan jonkinlaisen yleismaailmallisen keskiarvon.

Jos jonkin asian todennäköisyys on 99,999%, niin kyseisen asian voi jo melkoisella varmuudella olettaa tapahtuvan. Miten kuitenkaan sinun tilanteessasi vaikuttaa se, oletko 1% vai 5% varmuudella raskaana? Sinun on joka tapauksessa varauduttava siihen, että saatat olla raskaana.

En se minä raskaana ole. Olen mies.

Heitin todellakin tuon luvun aivan hatusta, ehkä se onkin noin. Mutta hain sillä vaan sitä että jos jälkiehkäisy ehkäisee 95 % raskauksista, jotka olisivat alkaneet ilman sitä niin silloin on alle eikä tasan 5 % mahdollisuus tulla raskaaksi, koska raskaaksi ei tulla 100 % todennäköisyydellä.

• edellinen
        fdsfdsdfasgfa kirjoitti:

En se minä raskaana ole. Olen mies.

Heitin todellakin tuon luvun aivan hatusta, ehkä se onkin noin. Mutta hain sillä vaan sitä että jos jälkiehkäisy ehkäisee 95 % raskauksista, jotka olisivat alkaneet ilman sitä niin silloin on alle eikä tasan 5 % mahdollisuus tulla raskaaksi, koska raskaaksi ei tulla 100 % todennäköisyydellä.

...on hieman vaikea päätellä sukupuoltasi. Nimimerkkisi muistuttaa myös jonkin verran tämän ketjun aloittajan nimimerkkiä (satunnainen kirjainjono), joten tarkoitin kommenttini siitä että raskaus on mahdollinen aloittajalle.

Kuten jo mainitsin, en ole mikään todennäköisyyslaskennan asiantuntija. Halusin kirjoituksellani tuoda esiin mielipiteeni siitä, että tarkoilla prosenteilla ei ole mitään merkitystä, koska ne ovat vain jonkinlaisia keskiarvoja. Jos on raskaana, niin on raskaana, eikä siinä auta urputtaa, että "mutta kun 99% varmuudella mun ei pitäny olla raskaana".

• hdsfgfdafdas
        edellinen kirjoitti:

...on hieman vaikea päätellä sukupuoltasi. Nimimerkkisi muistuttaa myös jonkin verran tämän ketjun aloittajan nimimerkkiä (satunnainen kirjainjono), joten tarkoitin kommenttini siitä että raskaus on mahdollinen aloittajalle.

Kuten jo mainitsin, en ole mikään todennäköisyyslaskennan asiantuntija. Halusin kirjoituksellani tuoda esiin mielipiteeni siitä, että tarkoilla prosenteilla ei ole mitään merkitystä, koska ne ovat vain jonkinlaisia keskiarvoja. Jos on raskaana, niin on raskaana, eikä siinä auta urputtaa, että "mutta kun 99% varmuudella mun ei pitäny olla raskaana".

Olen ketjun aloittaja.

Totta turiset, halusin silti tietää todennäköisyyden. Turhaa kai se on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3336
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe