Minulla on ollut ajoittain oikeassa ranteessa kipuja, jotka johtuvat jännetupen tulehduksesta. Nyt tilanne on muuttunut sen verran että kipua on alkanut olla myös vasemmassa ranteessa,
tosin oikeessa pahempana, ja kumpikin ranne on nyt paketissa (siteessä, ei lastoitusta; en halua olla täysin kömpelö kun käsillä pitäis jotain tehdäkin duunissa:).
Olin eilen ihan down kun vasentakin rannetta sattui ja se kipu tosiaan masentaa...
-- kivut tuntuvat täsmälleen ranteen nivelkohdassa kyynär- ja värttinäluun välissä, ja vihlominen tuntuu syvällä käden sisällä. Kipu jatkuu kämmenselän kohdalta välillä sormiin asti.
Ei kivaa.
Tähän mennessä on tarvinnut paketoida vain oikeaa tassua. Hiiren käyttö duunis oli hoidettu silloin vasemmalla ;) Näin oli esim. viime keväänä...
Nyt näytän enemmän raasulta kun on kumpikin känny sidepaketissa, työkaverit on ihmeissään kun ei olla sairaslomalla :) mutta nyt ei oo siihen aikaa, kun osa porukkaa on talvilomalla.
--------------------
Onko minulla nyt kehittynyt rannekanavaoireyhtymä vai jotain muuta?
Onko edessä leikkaus tai joku fysioterapia?
Jos jollain on kokemusta tai yleensä tietoo, niin
kiltteinä ihmisinä...Please auttaisitte minua?
Ranne on kipeä
6
12629
Vastaukset
- Lissu
Mä kärsin rannekivuista siinä 13-15 vuotiaana ja mitään ei löytyny. Lastotin ite omat ranteet, koska niihin koski ihan kamalasti kun niitä liikutti. 18 vuotiaana mulla sitten puhkesi nivelreuma. Ranteita ei ole noiden ikävuosien jälkeen särkeny, mutta liikerata on pienentynyt. Esim. punnerrusta en voi tehdä koska ranteet tuntuvat kireiltä ja niihin sattuu (siis jo ilman että käsiin kohdistuu painoa). Eli kyllä kannattaa vaan pommittaa niitä lääkäreitä ja pyytää jotain apuvälineitä käyttöön. Apuvälineitähän on nykyään vaikka minkälaisia ja on varman hiirenkin käyttöön.
- Angel Heart
... välillä huolestuttaa . Ennen tätä uusinta kipujaksoa kiinnitin huomiota siihen että pudottelen esineitä oikeesta kädestäni, ja olen ihan kämmäri. sellainen tietty vähäsen suututtaa ;) Esim. lusikat, kynät tms. ei ole enää mun kavereita... !
Vasempaan ranteeseen sattuu vähän, mutta se on muuten paljon joustavampi. Hyviä uutisia tietty on , että vasurin kiputila on helpottunut jo paljon :)
HYKSin käsikirurgiset leikkausjonot ja varsinkin niiden odotteluajat kiinnoistais, onko tällaisesta havaintoa kenelläkään ??- Masa
Sinulla on nyt varmaan aika vaikeeta noiden käsien kanssa, ja on tod. viisasta jäädä sairaslomalle. Ei ole järkeä rääkätä noin kipeitä ranteita olemalla duunissa. Herää jo tässä asiassa, ei sulle itses kiusaamisesta makseta!! Ja pyydä kavereita jeesaamaan kaikessa mitä ei ole nyt fiksua tehdä itse, kuten painavien esineiden kantaminen. Ei ole oikein kivaa revittääjännetuppeja kovin huonoon kuntoon!
Yhdellä mun tutulla on ollut tuo sama rannevaiva, ja lastoitus on ollut ainut keino hoitaa homma. Mitään ideal/tukisiteitä ei pidä käyttää. Ne vaan puristaa vammaa tarpeettomasti.
Oletko käynyt näyttämässä käsiäsi ortopedille, vois meinaan olla parempi kuin tth ?? - Angel Heart
Masa kirjoitti:
Sinulla on nyt varmaan aika vaikeeta noiden käsien kanssa, ja on tod. viisasta jäädä sairaslomalle. Ei ole järkeä rääkätä noin kipeitä ranteita olemalla duunissa. Herää jo tässä asiassa, ei sulle itses kiusaamisesta makseta!! Ja pyydä kavereita jeesaamaan kaikessa mitä ei ole nyt fiksua tehdä itse, kuten painavien esineiden kantaminen. Ei ole oikein kivaa revittääjännetuppeja kovin huonoon kuntoon!
Yhdellä mun tutulla on ollut tuo sama rannevaiva, ja lastoitus on ollut ainut keino hoitaa homma. Mitään ideal/tukisiteitä ei pidä käyttää. Ne vaan puristaa vammaa tarpeettomasti.
Oletko käynyt näyttämässä käsiäsi ortopedille, vois meinaan olla parempi kuin tth ??Moi Masa,
Viisaita nuo sun ohjeet , pitäisisköhän alkaa noudattamaan niitä, kun noin kova komento on ;)?!
Sen olen jo tehnyttkin että kävin ostamassa aamulla apteekista myös vasempaan käteen rannetuen ja nyt mulla on lastoitus kummaski ranteessa.
On muuten paljon parempi olla niide kans kuin
pitää käärettä.
Kipui on kans vähemmän --
kunto mulla on varmaan loistava, kun en ole sairiksella vieläkään. Näin meillä turuus.
Sorry nuo kirjoitusvirheet, olen tosi jäykkä käsistäni nyt.
- juuso
Jännetupen tulehdus voidaan estää kun pyydät, että pomo hankkii sinulle hiirikäden alle tuen. Se on pöydän reunaan kiinnitettävä saranoitu systeemi, joka kannattaa kättä.
Tulehdus paranee itsestään, mutta kestää pitkää. Älä leikkauta niitä. Siitä ongelmat alkaa. - paasos
Minulla juuri alkoi pistävä kipu oikeeseen ranteeseen ja se lonksuu kauhealla äänellä vasemmassa samat oireet mutta lievemmät mistä voisi tälläinen johtua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803