silmäluomileikkaus...

tehty...

Ne joille on tehty silmäluomileikkaus niin oletteko olleet tyytyväisiä ? jos ette niin onko teidät leikattu uudelleen? ja veloitettiinko korjausleikkauksesta?
itseltäni leikattiin enkä huomaa eroa ollenkaan, olen menossa kontrollikäynnille kohta joten odottelen mitä lääkäri sanoo.

13

3217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harmittaa

Minulta leikattiin 4kk sitten ja en ole tyytyväinen epäonnistui koko operaatio ,enkä anna leikata uudelleen lääkäri palautti osan rahoistai ,siinä mielessä reilu toisesta luomesta otettiin liikaa nahkaa pois joten veti luomea alas koko ajan nyt pikku hiljaa hieronnalla on palautunut, muut on silti eri näköinen toinen silmä.Odotan silmäklinikalle pääsyä silmiä särkee edelleen ja ovat tosi arat. Kysymyksessä oli alaluomi leikkaus.

• mieri

kuka teki,ettei tulisi mentyä samalle

• Tyytyväinen 54-vuotias

Leikkaus tehtiin 9.6, tikit poistettiin 16.6 eli toissapäivänä. Leikkauspäivän illasta alkaen luomet oli kuin kypsät tomaatit, illoiksi hiukan tasaantuivat. Vielä on aamuisin luomien turvotusta, mutta arvet ovat parantumaan päin. Haavoja kannattaa suihkutella useasti haalealla vedellä ja kuivata taputellen, mutta en suosittele rupien yms. poistoa. Mieluummin kannattaa antaa parantua ruven alla tikkien poistoon asti. Iltaisin laitan pesun ja kuivauksen jälkeen Kelocote-silikonivoidetta ohuelti. Käytän toistaiseksi aurinkolaseja kaupungilla, koska en vielä halua laittaa meikkiä arpien päälle. Vaikka on vielä kovin aikaista arvioida lopputulemaa, niin iltaisin arvet asettuvat kauniisti luomivakoon piiloon ja luomeni näkyvät huippuhienosti, mitä ennen eivät tehneet, jos en kohottanut otsanahkaa ylöspäin! Ihanaa voida rentouttaa ohimolihakset ja antaa otsanahan olla rennosti paikallaan! Arvet näyttävät nyt niin kuin olisin piirtänyt ne violetilta meikkikynällä ja olen saanut kommentteja= "Oletpa sinä ihmeen nuoren näköinen" . SIIS KYLLÄ KANNATTI!

• sairaslomaa???

Odotan yläluomileikkaukseen pääsyä. Työterveyslääkäri laittoi lähetteen yliopistolliseen sairaalaan. En tiedä vielä, koska leikkaus on ajankohtainen.
        Kuinkahan kauan pitää olla töistä poissa? Käytän työssä hyvin paljon tietokonetta ja ajan autoa. Asiakaskäyntejä on päivittäin. Ei kärsisi olla töistä paljon poissa, työt ruuhkautuvat. Tosin voisin tietysti tehdä osan töistä kotona etätyönä.

Onko leikkauksen jälkeiset päivät kivulloisia? Oletko saanut nukuttua?

Mukava kuulla, että leikkauksesi on onnistunut hyvin. Olet itse hyvin tyytyväinen, se on tärkeä asia. Olisi ikävää, jos tehtyä toimenpidettä pitäisi jälkeenpäin paikkailla.

• Yläluomet
        sairaslomaa??? kirjoitti:

Odotan yläluomileikkaukseen pääsyä. Työterveyslääkäri laittoi lähetteen yliopistolliseen sairaalaan. En tiedä vielä, koska leikkaus on ajankohtainen.
        Kuinkahan kauan pitää olla töistä poissa? Käytän työssä hyvin paljon tietokonetta ja ajan autoa. Asiakaskäyntejä on päivittäin. Ei kärsisi olla töistä paljon poissa, työt ruuhkautuvat. Tosin voisin tietysti tehdä osan töistä kotona etätyönä.

Mukava kuulla, että leikkauksesi on onnistunut hyvin. Olet itse hyvin tyytyväinen, se on tärkeä asia. Olisi ikävää, jos tehtyä toimenpidettä pitäisi jälkeenpäin paikkailla.

Hei! Minä en tuntenut kipua oikeastaan ollenkaan, Buranaa leikkauspäivän illalla otin. Aamujen turvotus ei ollut kivaa, en osannut nukkua puoli-istuvassa asennossa, vaan ihan tavallisesti ja vieläpä vatsallani! Siitä lisäturvotus! Mutta yöuniin ei ole vaikuttanut mitenkään. Kevyttä työtä olisin voinut tehdä ihmisten ilmoilla vaikka heti, tosin vähintään silmälasit päässä. Teipithän ovat tikkien poistoon saakka, joku voi kiinnittää niihin huomiota. Tietysti kannattaa olla vain puhtaassa, raikkaassa ilmassa (avoimet haavat). Hiukan kiusallista oli kutitus ripsien kohdilla n. viikon ajan. Minulle jäin toiseen luomeen pätkä sulamatonta lankaa, koska se katkesi poistettaessa. Jälkitarkastuksessa sekin poistetaan. Vähän mietityttää, millä tavalla se saadaan pois? Hoitaja sanoi, että se nousee ihon pintaan, josta se nappastaan pois. No, mitäpä ei nainen kärsisi kauneuden vuoksi. Hyvää kesää! T: tyytyväinen tuleva flirttisilmä

• vastauksestasi!
        Yläluomet kirjoitti:

Hei! Minä en tuntenut kipua oikeastaan ollenkaan, Buranaa leikkauspäivän illalla otin. Aamujen turvotus ei ollut kivaa, en osannut nukkua puoli-istuvassa asennossa, vaan ihan tavallisesti ja vieläpä vatsallani! Siitä lisäturvotus! Mutta yöuniin ei ole vaikuttanut mitenkään. Kevyttä työtä olisin voinut tehdä ihmisten ilmoilla vaikka heti, tosin vähintään silmälasit päässä. Teipithän ovat tikkien poistoon saakka, joku voi kiinnittää niihin huomiota. Tietysti kannattaa olla vain puhtaassa, raikkaassa ilmassa (avoimet haavat). Hiukan kiusallista oli kutitus ripsien kohdilla n. viikon ajan. Minulle jäin toiseen luomeen pätkä sulamatonta lankaa, koska se katkesi poistettaessa. Jälkitarkastuksessa sekin poistetaan. Vähän mietityttää, millä tavalla se saadaan pois? Hoitaja sanoi, että se nousee ihon pintaan, josta se nappastaan pois. No, mitäpä ei nainen kärsisi kauneuden vuoksi. Hyvää kesää! T: tyytyväinen tuleva flirttisilmä

Menen vielä heinäkuussa tutkimukseen. Ihan mukava on tietää muiden kokemuksista, niin osaa ennakolta varautua paremmin asiaan.
        Kiitokset ja sinullekin hyvän kesän toivotukset!

• annuliina55
        sairaslomaa??? kirjoitti:

Sain kaksi viikkoa sairaslomaa. Olen saanut nukuttua täysin normaalisti. Haavat eivät sinällään ole olleet kipeät, mutta vahvat mustelmat ja turvotus tekivät olon epämiellyttäväksi, kun tikkilangat kiristivät kudoksia. En kuitenkaan tarvinut yhtään särkylääkettä. Olo normalisoitui muutama tunti ompeleiden poiston jälkeen.

• painkilla

Multa leikattiin 10.6 yläluomet ja alaluomet.
      Yläluomet on hyvät, mutta alaluomiin
      en todellakaan ole tyytyväinen.
      Multa leikattiin vain ylimääräistä
      ihoa luomilta, rasvaa ei ollut.
      Toisen silmän alla on paljon
      suurempi pussi kuin ennen leikkausta.
      Mitään leikkauksen jälkeistä turvotusta
      tämä ei voi olla sillä nahkaa on edelleen
      aivan liikaa alaluomilla.
      Luulen että tässä on käynyt niin ettei ole
      poistettu tarpeeksi löysää ihoa.
      Pelottaa vain se että pystyykö tätä
      korjaamaan...

• lumosilmä

leikattu yläluomet 3 vuotta sitten ja silmän sisä kulmissa oli myös kunnon rasvataskut ja muutenkin luomet roikkui ripsien päällä ja edelleen vaikka on kulunut näinkin kauan aikaa niin minkäänlaista luomien uudelleen roikkumista en ole havainnut kyllä kannatti leikkaus ja koko kasvojen ilme muuttui nuoremmaksi ;))

• annuliina55

Kauanko teillä on kestänyt jälkiturvotus? Minulle tehtiin yläluomileikkaus reilu viikko sitten. Haavat ovat hyvin parantuneet, mutta yläluomi osuu edelleenkin vahvasti ripsien päälle. Toivottavasti luomi on vain turvoksissa ja tuosta vetäytyy, en osaa itse arvioida.

Mustelmia sain kovasti, niitä on vieläkin. Tosin minulla on jonkin verran verenvuototaipumusta, joten tuo oli sinällään odotettavissakin.

Reilun viikon jälkeen huomaan sen, että otsan lihakset hiusrajaa myöten ovat jotenkin rentoutuneet. Enää ei siis tarvitse nostaa otsaa nähdäkseen. Toivottavasti päänsärytkin tällä operaatiolla helpottavat ja ulkonäkö vielä paranee. Jälkitarkastusaika on kuukauden päästä. Sain kyllä leikkaavan lääkärin puhelinnumeronkin, mutta jotenkin sitä on niin arka etten tohdi soittaa kesälomalaiselle ja kysyä tuosta luomen pulleudesta...

• lurppaluomi

Heipsan...
        Nyt kun olet jo suht toipunut kyseisestä operaatiosta, niin oletko tyytyväinen? Jos saa kysyä, niin missä luomesi operoitiin ja kuka operoi...
        Itsellä perjantaina edessä kyseinen toimenpide ja pelottaa todella, että miten kahdesta erilaisesta silmäluomesta voi saada kaksi identtistä silmäluomea...ammattitaidolla tietenkin, mutta tietääkö kukaan, kenellä on ammattitaitoa suomen plastiikkakirurgeista? Ketä suosittelisitte?

Kiitollinen vastauksista ja vinkeistä :) Terveisin lurppaluomi :)

• edelleen lurppasilmä

Olen 54v. ja minulta leikattiin viikko sitten yläluomet, koska tulivat ulkosyrjistä osittain silmän päälle. Leikkaus tehtiin paikallisessa keskussairaalassa.
      Turvotusta tuli hieman ja väripurkaumaa alaluomille, joka on kellastunut ja jo haalistunut. Tikit otetaan torstaina TK:ssa.

Onko teille muille tehty leikkausarpi sisäsivuilla ns. keskellä luomea?
      Jotenkin olin ymmärtänyt, että leikkauskohta jää luomivakoon.
      Lisäksi en todellakaan ole tyytyväinen. Minulla ei ollut edes tarvetta sisäsivujen leikkaamiseen, vaan ulkosyrjien. Ulkosyrjistä taasen otettiin liian vähän pois, sillä mitään muutosta en huomaa. Ilmeisesti voi vielä hieman olla turvotusta, mutta omasta mielestäni se ei enää sitä ole. Kertokaahan kokemuksianne, voivatko ne vielä asettua "sievästi" vakoon ja nousta, eli olenko liian hätäinen?
      Leikkauskaan ei todellakaan ollut miellyttävä, joten korjausleikkaus pelottaa ja mitä jos se epäonnistuu vielä kamalammaksi. Onko muille tehty korjausleikkeuksia epäonnistuneista leikkauksista johtuvina? Jälkitarkastusta ei edes ole tulossa, koska se tehtiin keskussairaalassa ja muista kuin kosmeettisista syistä johtuvana. Neuvoja otetaan kiitollisena vastaan.

• keskussairaalaan

leikattavaksi ollenkaan kauneussyistä.On tietysti mun ennakkoluuloja ehkä,että siellä tehdään
        hoitoja samalla liukuhihna systeemillä,kuin arvauskeskuksissa.Yläluomileikkaus on sen verran
        halpa yksityisellä,että kyllä sen verran täytyy rahaa löytyä.Yksityiset tekee työnsä niin hyvin,kuin
        mahdollista,koska heidän maineensa on siitä kiinni.Keskussairaaloissa kirurgit ei pääse julkisuuteen,
        vaikka olisivat kuinka taitavia,joten kunnian himo ei heitä ainakaan kannusta hyvään suoritukseen.
        Myöskään he eivät voi nauttia kättensä töistä,jos kerran lopputarkastusta ei ole,niin kuin yksityisillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13