Liperin kunnalta tukea

suviseuroille

Uutinen Karjalaisessa:

"Juha Kastinen (ps.) paheksui suviseuratuesta puhuttaessa sitä, että ylijäämäinen Oripään kunta ei tue tämän kesän suviseuroja, mutta alijäämäinen Liperi niin aikoo tehdä.

Valtuuston päätökseksi tuli äänestyksen jälkeen, että 40 000 euron tuki myönnetään."

Liperissä ilmeisesti pidetään lähitulevaisuudessa suviseurat. Onko Liperin valtuustossa paljonkin lestadiolaisia?

62

1708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku tolkku sentään

Onko kunnan toimialana tukea suviseuratoimintaa?

• voimme

tehdä johtopäätelmänä mm. että "leipäpitäjänä" tunnettu Liperi on oikein ymmärtänyt tukea ja kannattaa liikettä, jossa toteutuu rikkaana elävä Jumalan sana käytännön arkielämässä mm. "lapset tuovat leivän tullessaan". Lapsissa ja nuorissa on meidän kaikkien tulevaisuutemme.

Jumalan seurojen siunaus näkyy välittömästi ihmisten arkielämän virkistymisenä, sivistymisenä ja toivon näköalojen luottamisena.

• "tehdä johtopäätelmänä mm. että "leipäpitäjänä" tunnettu Liperi on oikein ymmärtänyt tukea ja kannattaa liikettä, jossa toteutuu rikkaana elävä Jumalan sana käytännön arkielämässä mm. "lapset tuovat leivän tullessaan". "

On tulevaisuus. Mutta tosi asia on se, että jos köyhään (alijäämäiseen) kuntaan muuttaa useita perheitä ykskaks joissa on jopa 10-20 lasta, niin se aiheuttaa myös kunnalle suunnattomia kuluja.

Joka puolelle pitää palkata lisää työvoimaa mm. terveydenhuoltoala, kouluja ja päivähoitopaikkoja pitää ranketaa, ja niiden tekeminen vaatii rahaa. Mistä alijäämäiset kunnat ykskaks sitten sitä rahaa repivät? Nostavat kuntalaisten veroäyrin huippuun, ja sekään ei riitä.

Eikö SRK voisi sieltä omilta tileiltään tukea suviseuroja, ennemmin kuin kehtaa ottaa tukia vastaan alijäämäiseltä kunnalta? Jos joku rikas kunta haluaa tukea suviseuroja niin o.k, mutta alijäämäisellä kunnalla se tietää menoja muille kuntalaisille.

• kuitenkin
        Emmalia kirjoitti:

"tehdä johtopäätelmänä mm. että "leipäpitäjänä" tunnettu Liperi on oikein ymmärtänyt tukea ja kannattaa liikettä, jossa toteutuu rikkaana elävä Jumalan sana käytännön arkielämässä mm. "lapset tuovat leivän tullessaan". "

On tulevaisuus. Mutta tosi asia on se, että jos köyhään (alijäämäiseen) kuntaan muuttaa useita perheitä ykskaks joissa on jopa 10-20 lasta, niin se aiheuttaa myös kunnalle suunnattomia kuluja.

Joka puolelle pitää palkata lisää työvoimaa mm. terveydenhuoltoala, kouluja ja päivähoitopaikkoja pitää ranketaa, ja niiden tekeminen vaatii rahaa. Mistä alijäämäiset kunnat ykskaks sitten sitä rahaa repivät? Nostavat kuntalaisten veroäyrin huippuun, ja sekään ei riitä.

Eikö SRK voisi sieltä omilta tileiltään tukea suviseuroja, ennemmin kuin kehtaa ottaa tukia vastaan alijäämäiseltä kunnalta? Jos joku rikas kunta haluaa tukea suviseuroja niin o.k, mutta alijäämäisellä kunnalla se tietää menoja muille kuntalaisille.

että työtä tekemällä se raha ja elanto tulee myös kunnalle. Kunta kuolee pois ellei ole perheitä, lasia, nuoria ja vanhempia. Kunta on yhteistyötä tekeviä ihmisiä varten ja lapsiystävälliset kunnat ovat aina suosittuja ja vireitä paikkoja asua ja elää.

• kuitenkin kirjoitti:

että työtä tekemällä se raha ja elanto tulee myös kunnalle. Kunta kuolee pois ellei ole perheitä, lasia, nuoria ja vanhempia. Kunta on yhteistyötä tekeviä ihmisiä varten ja lapsiystävälliset kunnat ovat aina suosittuja ja vireitä paikkoja asua ja elää.

"että työtä tekemällä se raha ja elanto tulee myös kunnalle."

Jos paikkakunnalle muuttaa ykskaks lukuisia suurperheitä 10-20 henkilöä ja yksi heistä käy töissä, niin tuottaako se mielestäsi plussaa vai miinusta kunnalle?

Kun kunnan kasvu jatkuu normaalina ja tasaisena, niin silloin kaikki pysyy hanskassa. Mutta tosi asia on se, että alijäämäinen kunta on "pississä" jos paikkakunnalle muuttaa lukuisia suurperheitä samaanaikaan ja ei tiedä mitä rahat repisivät, ja joutuvat tekemään ratkaisuja joista monet kuntalaiset kärsivät.

• pitäisi "tukea"

Ensiksi:
        Suviseurat on voittoa tuottava tapahtuma. Miksi kunnan pitäisi vielä antaa rahojaan siihen lisäksi.

Toiseksi:
        'jossa toteutuu rikkaana elävä Jumalan sana käytännön arkielämässä mm. "lapset tuovat leivän tullessaan".'

Mistähän kohtaa Raamattua tuo Junalan sana löytyy?

• lyyleri
        Emmalia kirjoitti:

"tehdä johtopäätelmänä mm. että "leipäpitäjänä" tunnettu Liperi on oikein ymmärtänyt tukea ja kannattaa liikettä, jossa toteutuu rikkaana elävä Jumalan sana käytännön arkielämässä mm. "lapset tuovat leivän tullessaan". "

kunta ite valihtee, mitä asiaa halluaa tukea.! On varmaan eri tyylejä...Jos haluaa nostaa tällaisen elämän arvoon, niin haluaa sellasta tukea...

• vuoksi tuettakoon
        lyyleri kirjoitti:

kunta ite valihtee, mitä asiaa halluaa tukea.! On varmaan eri tyylejä...Jos haluaa nostaa tällaisen elämän arvoon, niin haluaa sellasta tukea...

vaikka saatananpalvojia? jonkun uskon tai lahkon tukeminen ei kuulu kunnan toimialaan!

• lyyleri
        vuoksi tuettakoon kirjoitti:

vaikka saatananpalvojia? jonkun uskon tai lahkon tukeminen ei kuulu kunnan toimialaan!

Mutta ilmeisesti joka kunta tukee tällaisia suurtapahtumia...Ihan mitä vain.! Seurakunnatkin tukevat Rauhanyhdistyksen nuorisotoimintaa ., ainakin meidän paikkakunnalla...sen päättää kirkkovaltuusto...ei kukkaan yksityishenkilö!!

• Saatana tässä ite

Kyllä nämä umpikierot lestadiolais - keskusta - osuuspankkimafiat on pitäny pikkukuntia otteessaan kymmenet vuodet, ainakin täällä pohjanmaalla. Näin normaalina veronmaksajana odottelen että milloin tämä helvetillinen meno päättyy. Koko paska (kirkko ja lahkot) pitäis lailla kieltää tai ainakin irrottaa kuntien ja valtion toiminnasta. Jos ei pysty liike peijaisiaan järjestämään, jääkööt sitten pitämättä. Kyllä jämpti on niin.

• vl valtuutettua

Ei siellä ole kuin kaksi vl-valtuutettua. Vanhoista vaikuttajasuvuista kumpikin.

• ollut..

kohdennettu paikallisteiden kunnostukseen seura-alueella. HUOMIOIKAA seikka että Suviseurathan eivät ole edes pyytäneet mitään rahallista tukea Liperiltä, vaan kouluja majoituskäyttöön.

• Mmmmmmmm

Epävirallisesti on varmasti rahaakin ruinattu, mutta mitäs luulisit superkaupallisten suviseurojen tekevän ilmaiseksi käyttöönsä saamillaan julkisilla tiloilla? No rahaapa tietenkin ja todella paljon! 50 euroa maksaa esim luokkamajoitus!!

• halvemmalla!!!!!!!
        Mmmmmmmm kirjoitti:

Epävirallisesti on varmasti rahaakin ruinattu, mutta mitäs luulisit superkaupallisten suviseurojen tekevän ilmaiseksi käyttöönsä saamillaan julkisilla tiloilla? No rahaapa tietenkin ja todella paljon! 50 euroa maksaa esim luokkamajoitus!!

50€ luokkahuone majoituksesta! kuuluuko aamiainen lehtineen hintaan?????

• yövyt
        halvemmalla!!!!!!! kirjoitti:

50€ luokkahuone majoituksesta! kuuluuko aamiainen lehtineen hintaan?????

4 yötä 50 eurolla? Kerro minullekin, missä hotelleissa!

• onkin siinä
        yövyt kirjoitti:

4 yötä 50 eurolla? Kerro minullekin, missä hotelleissa!

että kun jollekin taholle annetaan maksutta käyttöön julkisia tiloja niin millä perusteella he sitten tekevät julkisilla tiloilla bisnestä? Onkohan edes laillista.

• lyyleri

seura-alueelle jää ainakin hyvät tiet sitten myöhempään käyttöön. Luulen myös, että SRK ei tietenkään pyydä keneltäkään avustuksia...ehkä kunnissa on tällainen käytäntö suuria tapahtumia kohtaan...ehkä kunta haluaa olla tukemassa tällaista touhua..!

• ...ooo

Mieti minkä käsityksen avauksesi antaa. Alenpana tarkennettiin asia, että
      kyseessä olisi ollut tien korjaaminen. Menetit siis uskottavuutesi. Tämä
      on vilkas palsta, mutta lopettakaa nuo vääristelevät jutut.

• avauksen tekijä

Minä mietin minkä käsityksen avaukseni antaa. Enkä käsitä sitä valheeksi.

Avaus oli kahta kysymystä lukuunottamatta kopioitu internetistä Verkko-Karjalainen sanomalehdestä. Esitäpä siis tuohtumuksesi sinne. Kyseisessä nettilehden uutisessa ei selvitelty taustoja sen enempää.

Uskon hedelmiä pitää tarkkailla, niin meitä kehotettiin Suviseuroissa viikonloppuna. Minä tarkkailen. Ensiksi sinun katkeraa purkaustasi ja sitä minkä hengen hedelmä se on, ja toisekseen tarkkailen myös yhdistyksemme hedelmiä.

• Marmaristo
      • Liperin alijäämäinen kunta tarvitsee nuo rahat varmasti ennemmin turvatakseen paremmat palvelut esim. kunnassa oleville lapsille. Ei tarvitse sitten alkaa tuotakin tukea säästämään lasten kouluruuista.

• mutta mutta

jo se että olivat ottamassa tukea ja ovat monesti ottaneet tukea kertoo aika paljon. Ottavat tukea monessa muodossa, vesi- ja jätevesihuolto, julkisten tilojen eteenpäin vuokraaminen jne jne. Kuitenkin kyseessä ei ole yleishyödyllinen tarpeellinen toiminta vaan puhdas ja kannattava bisnes. Tosiaan nuo rahat tarvitaan varmasti moneen tärkeämpään kohteeseen, miksi uskovaiset eivät pääse ahneudesta.

• mutta mutta kirjoitti:

jo se että olivat ottamassa tukea ja ovat monesti ottaneet tukea kertoo aika paljon. Ottavat tukea monessa muodossa, vesi- ja jätevesihuolto, julkisten tilojen eteenpäin vuokraaminen jne jne. Kuitenkin kyseessä ei ole yleishyödyllinen tarpeellinen toiminta vaan puhdas ja kannattava bisnes. Tosiaan nuo rahat tarvitaan varmasti moneen tärkeämpään kohteeseen, miksi uskovaiset eivät pääse ahneudesta.

"jo se että olivat ottamassa tukea ja ovat monesti ottaneet tukea kertoo aika paljon."

Niitä ei saada tuosta vaan. Ehkä on ollut pelko, että "oma lehmä ojassa paljastuu", ja siksi sitä tukea ei haluta nyt ottaa vastaan?

Kannattaa kaikkien kuntien, ja varsinkin äänestäjien olla tarkoina keitä päättäville paikoille äänestävät.

• lipeeeri
        Emmalia kirjoitti:

"jo se että olivat ottamassa tukea ja ovat monesti ottaneet tukea kertoo aika paljon."

Niitä ei saada tuosta vaan. Ehkä on ollut pelko, että "oma lehmä ojassa paljastuu", ja siksi sitä tukea ei haluta nyt ottaa vastaan?

Kannattaa kaikkien kuntien, ja varsinkin äänestäjien olla tarkoina keitä päättäville paikoille äänestävät.

Kyllä osaa ihmisellä olla farisealainen asenne uskovaisia kohtaan. Katso peiliin.
        Kuka tahansa taho missä tahansa anoo tukiaisia eri toimintoihinsa mistä tahansa.
        "oma lehmä.." voi säälittävyyden huipennus. Oikea rasisti taidat olla. Tekivätpä
        vl-organisaatio niin tai näin, sinunlaisesi fariseuspyhimykset syyttävät heitä.
        Katso itseäsi peiliin ihan ajan kanssa ja ihmettele, mikä riivaa.

• lipeeeri kirjoitti:

Kyllä osaa ihmisellä olla farisealainen asenne uskovaisia kohtaan. Katso peiliin.
        Kuka tahansa taho missä tahansa anoo tukiaisia eri toimintoihinsa mistä tahansa.
        "oma lehmä.." voi säälittävyyden huipennus. Oikea rasisti taidat olla. Tekivätpä

"Kyllä osaa ihmisellä olla farisealainen asenne uskovaisia kohtaan. Katso peiliin."

Katso peiliin, sillä syytät ihan väärää puuta. Itse en ukso kenestäkään uskovaisesta pahaa, sillä joikainen saa voimansa Jumalalta, ja uskovat Hänen poikansaansa Jeesukseen, ja silloin ihmisessä asuu hyvyys jonka Jeesus heille antaa.

"Kuka tahansa taho missä tahansa anoo tukiaisia eri toimintoihinsa mistä tahansa."

Näinhän se on. Ja on ymmärrettävää, että ne tahot anovat tukia jotka sitä todella tarvitsevat. Mutta SRK ei tarvitse köyhien kuntien tukia, vaan voisivat ottaa sieltä omalta tililtä niitä rahoja joita talkootyöllä ansaitsevat ja lisäksi kolehdeilla.

""oma lehmä.." voi säälittävyyden huipennus. "

Oma lehmä tässä taupauksessa olisi henkilö joka yrittää ajaa omaa etuaan eli vl-liikkeen välittämättä muista.

"Tekivätpä
        vl-organisaatio niin tai näin, sinunlaisesi fariseuspyhimykset syyttävät heitä."

Tämä on ihan hyvä, että älysivät luopua tuosta tuesta. Mutta tuskin kuitenkaan SRK olisi siitä omatoimisesti luopunut, vaan luopui vasta kun meni riidaksi.

"Katso itseäsi peiliin ihan ajan kanssa ja ihmettele, mikä riivaa."

Teeppä samoin, ja mieti todella miksi vl-liikkeen touhuista riittää niin paljon sanomista.

• uskovaisten
        lipeeeri kirjoitti:

pitäisi paremminkin antaa kuin ottaa? Oudon paljon on näitä uskovaisia ja uskovaisten firmoja ja yhdistyksiä jotka mammonaa ja valtaa rohmuavat. Vievät köyhältä sairaalta montaa puutetta kärsivältä mummoltakin vaikka viimeiset rovot sen sijaan että jotain antaisivat.

Mitä luulet Jeesuksen siitä pitävän? Onko Jeesuskin sen tuomitessaan harhassa epäuskossa mitä?

• miksei srk
        uskovaisten kirjoitti:

pitäisi paremminkin antaa kuin ottaa? Oudon paljon on näitä uskovaisia ja uskovaisten firmoja ja yhdistyksiä jotka mammonaa ja valtaa rohmuavat. Vievät köyhältä sairaalta montaa puutetta kärsivältä mummoltakin vaikka viimeiset rovot sen sijaan että jotain antaisivat.

Mitä luulet Jeesuksen siitä pitävän? Onko Jeesuskin sen tuomitessaan harhassa epäuskossa mitä?

2miljoonan tuotosta voisi jättää kunalle hiukan tyylin "me uskovaiset" annamme avustusta vaikkapa home koulujen korjaukseen.

Mutta ei ollaan kyllä verovaroja ottamassa vastaan!!!!!!!!!
        haisee haisee pahalle .....

• "Kaiken taustalla on vain ja ainoastaan se kiukku, joka Emmalialle tulee siitä, etteivät vl:t pidä häntä uskovaisena."

Jos kerran koet olevasi ylempänä kuin minä. Me kaikki ihmiset olemme samanarvoisia Jumalan edessä. Minua ei hetkauta suuntaan tai toiseen se jos joku ihminen ei pidä minua uskovaisena. Jumala sen päätöksen tekee. En kaipaa ihmisen maanpäällistä todistusta sille olenko uskovainen vai en, ei siis ole mitään merkitystä sillä pitävätkö vl-ihmiset minua uskovaisena vai eivät.

En minäkään automaattisesti miellä kaikkia vl-ihmisiä uskovaisiksi vaikka kuuluvatkin vl-liikkeeseen ja sanovat olevansa uskovaisia. Eivät kaikki pelastu vaikka herraa hokevatkin. Hedelmistään te heidät tunnistatte sanoo Raamattu.

Jos sanoo niistä asioista mitä itse pitää vääränä, niin se ei ole kiukkua eikä katkeruutta mistään. Ehkä vl-ihmisillä ei ole tapana puhua epäkohdista, vaan myötäilevät aina "joojoomiehinä", niin heistä on sitten kauhea paikka jos joku puuttuu myös vl-liikkeen epäkohtiin.

• toista, mitä
        Emmalia kirjoitti:

"Kaiken taustalla on vain ja ainoastaan se kiukku, joka Emmalialle tulee siitä, etteivät vl:t pidä häntä uskovaisena."

Jos kerran koet olevasi ylempänä kuin minä. Me kaikki ihmiset olemme samanarvoisia Jumalan edessä. Minua ei hetkauta suuntaan tai toiseen se jos joku ihminen ei pidä minua uskovaisena. Jumala sen päätöksen tekee. En kaipaa ihmisen maanpäällistä todistusta sille olenko uskovainen vai en, ei siis ole mitään merkitystä sillä pitävätkö vl-ihmiset minua uskovaisena vai eivät.

En minäkään automaattisesti miellä kaikkia vl-ihmisiä uskovaisiksi vaikka kuuluvatkin vl-liikkeeseen ja sanovat olevansa uskovaisia. Eivät kaikki pelastu vaikka herraa hokevatkin. Hedelmistään te heidät tunnistatte sanoo Raamattu.

Jos sanoo niistä asioista mitä itse pitää vääränä, niin se ei ole kiukkua eikä katkeruutta mistään. Ehkä vl-ihmisillä ei ole tapana puhua epäkohdista, vaan myötäilevät aina "joojoomiehinä", niin heistä on sitten kauhea paikka jos joku puuttuu myös vl-liikkeen epäkohtiin.

kirjoituksesi henkivät. Olet täynnä myrkyllistä sappea ja kiukkua vl:ia kohtaan ja kaiken taustalla on vain se, että vl:t eivät pidä sinua uskovaisena. Kiukku on luonnollinen defenssi kohdallasi. Olet mielestäsi kaikin puolin mallikansalainen ja hyvä ihminen. Siksi sinua kiukuttaa, jos jotkut armosta uskovat eivät näekään tekojasi yhtä erinomaisina kuin sinä itse eivät tulkitse erinomaisuuttasi Hengen hedelmäksi. Tuo erinomaisuuttaan täynnä oleminen onkin väärähengellisten helmasynti.

• määritellä

toisten ihmisten usko.

• sanomisille
        toista, mitä kirjoitti:

kirjoituksesi henkivät. Olet täynnä myrkyllistä sappea ja kiukkua vl:ia kohtaan ja kaiken taustalla on vain se, että vl:t eivät pidä sinua uskovaisena. Kiukku on luonnollinen defenssi kohdallasi. Olet mielestäsi kaikin puolin mallikansalainen ja hyvä ihminen. Siksi sinua kiukuttaa, jos jotkut armosta uskovat eivät näekään tekojasi yhtä erinomaisina kuin sinä itse eivät tulkitse erinomaisuuttasi Hengen hedelmäksi. Tuo erinomaisuuttaan täynnä oleminen onkin väärähengellisten helmasynti.

yks hailee, mutta jättäkää henkilökohtaiset suoraan henkilöön käyvät loukkaukset ym pois palstalta!

srk-lahkoa sen sijaan saa arvostella ja jopa sen piirissä julkisesti toimivia teoistaan ja puheistaan, itse ovat hommiinsa hakeutuneet!

• pois!
        sanomisille kirjoitti:

yks hailee, mutta jättäkää henkilökohtaiset suoraan henkilöön käyvät loukkaukset ym pois palstalta!

srk-lahkoa sen sijaan saa arvostella ja jopa sen piirissä julkisesti toimivia teoistaan ja puheistaan, itse ovat hommiinsa hakeutuneet!

Olen samaa mieltä, että loukkaukset olisi jätettävä pois palstalta. Toteamus, että ei pidä jotain uskovaisena, ei ole loukkaus, vaan asiallinen mielipiteen ilmaus.

• minä näen tämän siten
        pois! kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että loukkaukset olisi jätettävä pois palstalta. Toteamus, että ei pidä jotain uskovaisena, ei ole loukkaus, vaan asiallinen mielipiteen ilmaus.

että mielstäni vl.ihmiset ei ole uskovaisia vaan esittävät uskovaista.

• asiallisesta
        minä näen tämän siten kirjoitti:

että mielstäni vl.ihmiset ei ole uskovaisia vaan esittävät uskovaista.

mielipiteestä! Itse tiedän olevani uskomassa, vaikkakin heikkona. Pyhä Henki todistaa jatkuvasti minulle, että Jeesuksen veri vuoti minunkin veriruskeiden syntieni tähden. Golgatalta kuuluvat yhä rakkaat terveiset minulle, että synnit ovat anteeksi, Kristuksen tähden. Toivoisin, että pääsisit itsekin saman armon osallisuuteen.

Room. 9:16 Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia.

• pois! kirjoitti:

"Toteamus, että ei pidä jotain uskovaisena, ei ole loukkaus, vaan asiallinen mielipiteen ilmaus."

Loukkaavaa, että sanoo toiselle ettet ole uskovainen. Mutta kun niin sanoo, niin ne sanat kääntyvät itseä vastaan, koska silloin se toinenkaan ei voi pitää toista uskovaisena, koska toinen on julistanut jo tuomionsa.

Vl-ihmisillä on se pahatapa, että he rupeavat arvostelemaan ihmisten henkilökohtaista uskoa. Sitä taas eivät mielestäni vl-liikkeen ulkopuoliset tee, että arvostelisivat vl-ihmisten henkilökohtaista uskoa, vaan arvostelu keskittyy vl-oppiin mitä ihmisille opetaan, ja vl-liikkeen toimintaan, ei ihmisiin.

• loukkaa
        Emmalia kirjoitti:

"Toteamus, että ei pidä jotain uskovaisena, ei ole loukkaus, vaan asiallinen mielipiteen ilmaus."

Loukkaavaa, että sanoo toiselle ettet ole uskovainen. Mutta kun niin sanoo, niin ne sanat kääntyvät itseä vastaan, koska silloin se toinenkaan ei voi pitää toista uskovaisena, koska toinen on julistanut jo tuomionsa.

Vl-ihmisillä on se pahatapa, että he rupeavat arvostelemaan ihmisten henkilökohtaista uskoa. Sitä taas eivät mielestäni vl-liikkeen ulkopuoliset tee, että arvostelisivat vl-ihmisten henkilökohtaista uskoa, vaan arvostelu keskittyy vl-oppiin mitä ihmisille opetaan, ja vl-liikkeen toimintaan, ei ihmisiin.

vähääkään, jos joku sanoo minulle, ettei pidä minua uskovaisena. Hänen mielipiteenvapauteensa kuuluu oikeus olla pitämättä minua uskovaisena ja piste.

"Loukkaavaa, että sanoo toiselle ettet ole uskovainen."

Puhu vain omasta puolestasi! Olet omassa vakaumuksessasi epävarma ja katsot vl:ten velvollisuudeksi vahvistaa vl:ten uskosta poikkeavaa uskoasi. Olet epäilemättä jollain tavalla uskonnollinen ihminen, mutta et oikeassa, elävässä uskossa.

Itse koen tavattoman loukkaavaksi sen, että ei-vl:t yrittävät vaatia minua pitämään itseään uskovaisena. Uskon, että jos pitäisin heitä uskovaisina, joutuisin helvettiin. En halua helvettiin ja siksi en voi pitää heitä uskovaisina.

• ollaan ja turvattuna
        asiallisesta kirjoitti:

mielipiteestä! Itse tiedän olevani uskomassa, vaikkakin heikkona. Pyhä Henki todistaa jatkuvasti minulle, että Jeesuksen veri vuoti minunkin veriruskeiden syntieni tähden. Golgatalta kuuluvat yhä rakkaat terveiset minulle, että synnit ovat anteeksi, Kristuksen tähden. Toivoisin, että pääsisit itsekin saman armon osallisuuteen.

Room. 9:16 Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia.

matkaamme täällä.
        En tiedä/tunne vl oppeja en ole niihin tutustunut joten en halua kommentoida vl.uskoa.

Kaikkea hyvää kuitenkin Jumalanlapsina saamme taivaltaa se on kallis asia.
        Aikanaa saamme ilon kohdata kun kotiin pääsemme.

• vl-aivopesu
        loukkaa kirjoitti:

vähääkään, jos joku sanoo minulle, ettei pidä minua uskovaisena. Hänen mielipiteenvapauteensa kuuluu oikeus olla pitämättä minua uskovaisena ja piste.

Puhu vain omasta puolestasi! Olet omassa vakaumuksessasi epävarma ja katsot vl:ten velvollisuudeksi vahvistaa vl:ten uskosta poikkeavaa uskoasi. Olet epäilemättä jollain tavalla uskonnollinen ihminen, mutta et oikeassa, elävässä uskossa.

Itse koen tavattoman loukkaavaksi sen, että ei-vl:t yrittävät vaatia minua pitämään itseään uskovaisena. Uskon, että jos pitäisin heitä uskovaisina, joutuisin helvettiin. En halua helvettiin ja siksi en voi pitää heitä uskovaisina.

tuottaa ajan kans!

• loukkaa kirjoitti:

""Totta ei tuo ole uusi Kirjoittanut: Emmalia / Tänään / klo 12:36

Loukkaavaa, että sanoo toiselle ettet ole uskovainen.""

Minä kirjoitin, että se ei ole loukkaavaa, ei siis loukkaa minua vaikka niin sanotkin.

Sinä vääristit sanomani sellaiseksi, että loukkaannun kun sinä et pidä minua uskovaisena. Miksi?

"Puhu vain omasta puolestasi! Olet omassa vakaumuksessasi epävarma ja katsot vl:ten velvollisuudeksi vahvistaa vl:ten uskosta poikkeavaa uskoasi. "

"Itse koen tavattoman loukkaavaksi sen, että ei-vl:t yrittävät vaatia minua pitämään itseään uskovaisena."

Itserakasta ajattelua, että joku uskovainen ihminen kapaisi vl-tunnustusta sille että olisi uskovainen. Kyllä uskovaiselle ihmiselle riittää Jeesuksen lupaus, ei ihmisen todistus siihen vaikuta. Saattaahan olla, että joku ruinaa vl-hyväksyntää uskolleen, mutta siihen en usko, että uskovaiset niin tekisivät.

• että me
        Emmalia kirjoitti:

äänestämme vaaleissa aina parasta ehdokasta riippumatta mistään puolueista.

• kysymykseesi:
        Emmalia kirjoitti:

""Totta ei tuo ole uusi Kirjoittanut: Emmalia / Tänään / klo 12:36

Loukkaavaa, että sanoo toiselle ettet ole uskovainen.""

Minä kirjoitin, että se ei ole loukkaavaa, ei siis loukkaa minua vaikka niin sanotkin.

Sinä vääristit sanomani sellaiseksi, että loukkaannun kun sinä et pidä minua uskovaisena. Miksi?

"Puhu vain omasta puolestasi! Olet omassa vakaumuksessasi epävarma ja katsot vl:ten velvollisuudeksi vahvistaa vl:ten uskosta poikkeavaa uskoasi. "

"Itse koen tavattoman loukkaavaksi sen, että ei-vl:t yrittävät vaatia minua pitämään itseään uskovaisena."

Itserakasta ajattelua, että joku uskovainen ihminen kapaisi vl-tunnustusta sille että olisi uskovainen. Kyllä uskovaiselle ihmiselle riittää Jeesuksen lupaus, ei ihmisen todistus siihen vaikuta. Saattaahan olla, että joku ruinaa vl-hyväksyntää uskolleen, mutta siihen en usko, että uskovaiset niin tekisivät.

"Sinä vääristit sanomani sellaiseksi, että loukkaannun kun sinä et pidä minua uskovaisena. Miksi?"

Pyydän anteeksi. En huomannut lauseesi olevan suoraa jatkoa otsikkoosi. Tokihan lause

on sisällöllisesti erilainen kuin lause

"Totta ei tuo ole loukkaavaa, että sanoo toiselle ettet ole uskovainen."

Iso kirjain sanassa "loukkaavaa" yhdistettynä huolimattomuuteen sai minut lukemaan lauseesi irrallisena.

• pitävä
        Emmalia kirjoitti:

on erittäin hakala ja itseriitoinen ihminen, joka ei halua nöyrtyä kuulemaan lähimmäistään.
        Vain Jumala voi avata heidän kovat sydämmet.

• ihminen et
        ollaan ja turvattuna kirjoitti:

matkaamme täällä.
        En tiedä/tunne vl oppeja en ole niihin tutustunut joten en halua kommentoida vl.uskoa.

Kaikkea hyvää kuitenkin Jumalanlapsina saamme taivaltaa se on kallis asia.
        Aikanaa saamme ilon kohdata kun kotiin pääsemme.

sinä taivaaseen ole matkalla jos et tee parannusta ja tule vanhoillislestadiolaiseen uskoon. Toivon sitä todella rakas ihminen.

• SRK:ssa töissä ollut
        Emmalia kirjoitti:

Emmalia totesi saman, jonka olen itse kokenut monen monta kertaa:

>> Vl-ihmisillä on se paha tapa, että he rupeavat arvostelemaan ihmisten henkilökohtaista uskoa. Sitä taas eivät mielestäni vl-liikkeen ulkopuoliset tee, että arvostelisivat vl-ihmisten henkilökohtaista uskoa, vaan arvostelu keskittyy vl-oppiin mitä ihmisille opetaan, ja vl-liikkeen toimintaan, ei ihmisiin.

VL-ihmisillä ei ole halua aitoon keskusteluun. he käyvät yksityiseen ihmiseen kiinni ja siirtävät keskustelun tähän alkaen penkoa toisen sielua...

Sairasta, mutta demagogisesti taitavaa. Samaa menetelmää käyttävät myös erityiseti vl-puhujat ja SRK:n tiedottajat.

• minä, että
        SRK:ssa töissä ollut kirjoitti:

Emmalia totesi saman, jonka olen itse kokenut monen monta kertaa:

>> Vl-ihmisillä on se paha tapa, että he rupeavat arvostelemaan ihmisten henkilökohtaista uskoa. Sitä taas eivät mielestäni vl-liikkeen ulkopuoliset tee, että arvostelisivat vl-ihmisten henkilökohtaista uskoa, vaan arvostelu keskittyy vl-oppiin mitä ihmisille opetaan, ja vl-liikkeen toimintaan, ei ihmisiin.

VL-ihmisillä ei ole halua aitoon keskusteluun. he käyvät yksityiseen ihmiseen kiinni ja siirtävät keskustelun tähän alkaen penkoa toisen sielua...

Sairasta, mutta demagogisesti taitavaa. Samaa menetelmää käyttävät myös erityiseti vl-puhujat ja SRK:n tiedottajat.

sinäkin kirjoittelet täällä!

• laulettavan...
        Emmalia kirjoitti:

Liperin alijäämäinen kunta tarvitsee nuo rahat varmasti ennemmin turvatakseen paremmat palvelut esim. kunnassa oleville lapsille. Ei tarvitse sitten alkaa tuotakin tukea säästämään lasten kouluruuista.

virren aikana kannetaan kolehti Liperin kunnan parempien palvelujen turvaamiseen lapsiperheille. Miltäs kuulostas ensi kesän suviseura kuulutuksena?

• tässä taas nähtiin
        toista, mitä kirjoitti:

tyypillinen vl-puolustusreaktio. Kun joku sanoo totuuden heidän kieroista toimistaan tai väärästä opistaan, sanottuun asiaan ei vastata (koska ei pystytä), vaan huomio käännetään siihen sanojaan ja parjataan häntä. Avutonta!

• määritellä kirjoitti:

toisten ihmisten usko.

"on sulla pokkaa uusi Kirjoittanut: määritellä / Tänään / klo 11:34
        toisten ihmisten usko"

Kärryiltä. Auttaisitko ymmärtämään miten olen määritellyt jonkun ihmisen uskon? Yleensä ei ole tapana ollut puuttua ihmisen henkilökohtaiseen uskoon, mutta olet ilmeisesti jossain sellaista havainnut.

• lienee hyvä

opetus siitä mitä seuraa jos suostuu tai lupautuu ottamaan "maailman" raha-avustuksia vastaan. Siitähän seuraa vain riitaa ja eripuraa toistemme välille.

Jatkossa SRK:n olisi edellytettävä lahjoittajataholta yksimielistä päätöstä. Tämä kertoisi kaikille että tämä "tapahtuma" on meidän kaikkien yhteinen ja sitoisi siten myös mielipiteet yhteen puhaltamaan.

PS:t sinänsä olivat Liperissä oikein hereillä, että havaitsivat äänestyksessä maanvuokraajan taholta jääviysongelman.

• Onko päätetty?

liperit kaikille valehteleville vl-saarnamiehille, jotka saarnaavat Liperin suviseuroissa?

• lahjoittaa

lipereitä,sillä vl-saarnamiehet eivät valehtele, kuten ei Nooakaan aikanaan. Ihmiset naurseskelivat Nooalle, että kuinka sinä hölmö rakennat arkkia kuivalle maalle. Kun vedenpaisumus tuli, olisi arkkiitulijoita piisannu? Tänä päivänä vielä saarnataan JUmalan valtakunnasta ihmismielelle hölmöä saarnaa, jolle moni ei korvaansa lotkauta. Kun tulee päivä, että ovet katua vasten suljetaan...mitä sitten tapahtuu?...Lueppa sieltä Raamatun loppulehdiltä!

• voihan se
        lahjoittaa kirjoitti:

lipereitä,sillä vl-saarnamiehet eivät valehtele, kuten ei Nooakaan aikanaan. Ihmiset naurseskelivat Nooalle, että kuinka sinä hölmö rakennat arkkia kuivalle maalle. Kun vedenpaisumus tuli, olisi arkkiitulijoita piisannu? Tänä päivänä vielä saarnataan JUmalan valtakunnasta ihmismielelle hölmöä saarnaa, jolle moni ei korvaansa lotkauta. Kun tulee päivä, että ovet katua vasten suljetaan...mitä sitten tapahtuu?...Lueppa sieltä Raamatun loppulehdiltä!

noinkin olla vaan lestadiolaiset eivät rakenna mitään Nooan arkkia jne vaan tukahduttavat ihmisiä tarkoitushakuisella Jumalan sanan ja Jeesuksen hyväksiköyttämisellä ja ahnehtivat valtaa ja vaurautta.

• Pieni täsmennys
        lahjoittaa kirjoitti:

ovat perkeleellisiä valehtelijoita ja Jumalan sanan raiskaajia.

• Karjalasta kajahtaa

siihen hyötyyn nähden mitä Liperin kunta saa. Kauppa vilkastuu ja tuo rahaa rutkasti enempi kuin tuon sijoitetun summan.

Kyllä siellä päättäjät osaa ...

• ole kaikki

tuet ja kuntaan ei kyllä jää juuri mitään. Se on jo monesti nähty.

• lisätietoasfd

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      560
      1913
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      91
      930
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      927
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      826
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      757
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      553
    Aihe