Rekatuille ja puskillekin

Kerrominulle

Miten palstaminäsi eroaa irl-minästäsi? Mitkä ovat ratkaisevat eroavaisuudet?

17

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jazuli

...taian olla hapekkaas ilimas hiljasempi..sekä puhun eritavalla ko kirjottelen..siinäpä nuo merkittävimmä erot lienee olikii..=o)

• oikea vastaus

olen täällä komea, pitkä, tumma, charmikas insinööri, joka flirttailee kauniiden naisten kanssa ja irl olen ruma, kalju, työtön looseri, joka ei ole naista vuosiin nähnytkään. Tuliko oikein?

• olen irl jonkun verran surullisempi, väsyneempi, vakavampi, vihaisempi, huolehtivaisempi, huolestuneempi..

Palstaminä kuvastaa minua irl ehkä viisi-kymmenen vuotta sitten. Se minä on vielä olemassa, mutta tulee enemmän palstalla esiin kuin irl. Kyllä sentään myös välillä irl:)

Menipä vakavaksi. Taidan lähteä pyörälenkille, aurinko paistaa:)

• ja mauttomampi kuin en vida real

• taitaa olla se, että olen paljon varauksellisempi palstakeskusteluissa kuin irl:ssa. Edelleen minusta on jotenkin luonnotonta keskustella ihmisten kanssa, joilla "ei ole kasvoja" :)

• ..saatan olla jollain tapaa harkitsevampi. Täällä ei ole niin suurta väliä mitä muut mun sanomisista ajattelee vai ajatteleeko mitään.

• Mä sanon asiat täällä suoremmin, enkä viitsi niin kauheesti silotella.

• En tiedä. Ei kai mitenkään.

• MichikoXX

Olen huomannut, että netissä olen vähän temperamenttisempi kuin irl. Vaikka luulenkin olevani huono lukemaan livenä toisten ilmeitä, eleitä ja äänensävyjä, netissä niiden puuttuminen hämmentää ja sattuu enemmän väärinkäsityksiä. Joistakin asioista on nimettömänä helpompi puhua suoraan. Esim. pidän uskontoja huuhaana, mutta tosielämässä en raaski aina lytätä katolisten/ortodoksien/muslimien ym. maailmankatsomuksia. Teeskentelyä en harrasta kuin pokeripöydässä ja roolipeleissä, olen yleensä välitön ihminen.

• ...ainakin mä pidän yleensä omat mielipiteeni ihan itselläni enkä kommunikoi oma-aloitteisesti tuntemattomien kanssa...selvinpäin.

• sininen_sitruuna

Ei se hirmuisesti eroa.. Ehkä en halua ottaa asioihin kantaa täällä ihan niin paljoa, kun mitä irl.. jottei tulisi väärinkäsityksiä. Oma ulosantini ei välttämättä aina ole parhaimmillaan kirjoittamisen muodossa.

Irl myöskin sanon melkoisen suoraan mielipiteeni, vähän turhankin suoraan.. Tuttaville en edes kaunistellen, tuntemattomille sitten en sano.. hiljaa vain hymyillen kuuntelen...

• Oikeassa elämässä mietin ensin ja sanon sitten. Täällä teen juuri päinvastoin.

• Täällä mä saan enemmän aikaa ajatella ja miettiä mitä sanon, samoin sitten luetun ymmärtämisen ja viestien/keskustelun tajuamisen kanssa. Väärinkäsityksiä tulee täällä vähempi mutta toisaalta täältä puuttuu se kehonkieli. Mun hymyilyt ei kauheesti suodatu tänne, mä olen ihan yhtä nauravainen irl kuin täälläkin.. ehkä olen ulkoisesti vähän pidättyväisempi kuin mitä täällä saa ymmärtää? En mä tiedä!!! :D

• Kukkonen.

Tämän tarpeellisuuden sillä palstaminä on väistämättä osa IRL-minää. IRL on vain enemmän, ei "erilainen". Kun katselette palsta-Kukkosta (nimenomaan itseäni edustavaa Kukkosta) on kuin katselisitte kyynärpäätäni. Miten kyynärpää eroaa koko miehestä? Lähinnä siten että kyynärpään ohella on sit vähän muutakin.

Jos joku kokee skitsofreenisen muutoksen ei-itsekseeen ollessan palstalla (tai ei-tietoisen roolihahmon valinnan) niin syytä käydä lääkärillä juttelemassa. Roolihahmojakin pyöritellään itsen läheisyydessä, silloin roolihahmona oleminen on todellakin osa itseä sellaisessa terveessä merkityksessä.

• hmh?

Oleks sä nyt se entinen rekattu Kukkomies? Mitäs mieltä olet esimerkiksi sen palstakaverisi gek-kon roolileikeistä? Sori eikä mitenkään pahalla, mutta musta se oli vähän outo.:) En ehkä sitten vain pääse "ineen" ymmärryksessäni joidenkin palstakäytöksestä...

Minä kun olen aina vain minä, ilman mitään erityisiä kommervenkkejä.

• .
      Noh, täällä ei juurikaan pääse esiin se puoli musta mikä on taasen irlissä se hallitsevin. Eli olen yleensä aina hyvällä tuulella, höpisen _erittäin_ hyviä juttuja joille nauraa aina KAIKKI (minä jutulle ja muut mulle, mutta ei nyt takerruta pikkuseikkoihin). Semmoinen aikas leppoisa tapaus.

Täällä taas joko väitellään mielipiteistä, joissa en luonnollisesti kauheesti taivu, tai sitten pelleillään ja provosoidutaan asiattomista provoista tms. joten armoton rähinä on välillä päällä.

En usko että kovinkaan moni täällä uskoo kun sanon 100% paikkaansapitävän faktan itsestäni eli.. viihaan riitelyä ja lopetan sen hätäseen keinolla millä hyvänsä. En myöskään juurikaan haasta riitaa vaan pyrin vältteleen niitä. Tosin jos mut ajetaan nurkkaan, astuu esiin sitten se Papu joka täälläkin näkyy, ja riitelyä haluava saa paaaaaljon enemmän kuin se märissä toiveunissaan pystyi edes kuvitteleen. Olen niitä tyyppejä joiden kanssa ei yleensä riidellä kuin kerran. Joko mä poistan toisen läheisyydestäni tai toinen osaa vastasuudessa varoa että musta ei kannata yrittää saada tappelukaveria.

Nih, mutta tosiaan. Se irlissä enitennäkyvä puoli näkyy täällä vähemmän.
      .

• Marie-Cecile

palstaminäni ei ole yhtä suorapuheinen kuin irl-minäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe