mdf, viilu vai kalvo-ovet?

ultsi79

Moi!

Mikä materiaali on paras ja kestävä keittiön kaapistojen oviin? Mdf, viilu vai kalvo-ovet? Kalvo-ovista olen kuullut, että kalvot voi alkaa reunoista repsottamaan ajan saatossa. Onko näin? Viiluovet näytti jo liikkeessä hieman kolhiintuneilta, ovatko kuinka kestävät?

8

2395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urkki-Purkki

      Kuten totesit, viiluovet kolhiintuvat helposti. Ekassa ns. omassa kämpässä oli sellaiset. Sittemmin on tullut rakennettua pari ok-taloa, joissa molemmissa kaikki kaapinovet ja itse asiassa myös työtasot ovat olleet mdf:ää. Hyvin pitää pintansa ja helppo pitää puhtaana. Kalvo-ovista ei kokemusta.

    • mommie

      ja sitten vasta materiaali. Hyvätasoisesta keittiökaupasta ostetuissa kalvo-ovissa kalvot kestävät yhtä kauan kuin keittiökin, valikoima on tosi laaja, viiluovet kestävät myös, kunhan viilu on hyvin tehty ja riittävän paksu (esim Kustavin Puu), mdf ovissa on paljon valinnanvaraa jyrsinnöissä elikkä kuvioissa, maaliväreissä. Vertaile vaikka netissä, sieltä jo löytyy mallistoja. Fiksut myyjät kyllä kertovat lisää!

      • Kovapäinen

        Jos valikoit parkettia itsellesi, niissäkin on kovuudessa tosi suuria eroja puulajien välillä. Kovat puulajit kestävät paremmin kulutusta ja kolhuja. Sama pätee viilujen kohdalla, koska puuta se viilukin on.


    • akimoff

      Viilusta jos arvostaa aidon puun tuomaa näköä,
      siihen löytyy hyviä petsejä myös, kalvossa se huono puoli
      että takapuolella ei ole kalvoa ja terävät reunat ja joissain
      tosiaan kalvot on huonosti kiinni, tosin niissäkin on laatueroja...

      • "että takapuolella ei ole kalvoa"
        mistäs tommosia kalvo-ovia saa?
        kalvo- ovissa käytettävät MDF levyt tulevat muutamalta valmistajalta ja niissä kalvojen värivalikoima on rajoitettua. Yleensä tausta on valkoinen.
        Etupuolen kalvoja on sitten saatavissa pilvin pimein ja muutamat tekevät pinnoitusta molemmin puolin samalla kuosilla.
        Itselleni teen semmoset kuviot oviin kuin itse haluan CNC ja printteri rules ...
        jos kiinnostaa mailaa
        kundepuu at hotmail.com


      • myös?
        kunde kirjoitti:

        "että takapuolella ei ole kalvoa"
        mistäs tommosia kalvo-ovia saa?
        kalvo- ovissa käytettävät MDF levyt tulevat muutamalta valmistajalta ja niissä kalvojen värivalikoima on rajoitettua. Yleensä tausta on valkoinen.
        Etupuolen kalvoja on sitten saatavissa pilvin pimein ja muutamat tekevät pinnoitusta molemmin puolin samalla kuosilla.
        Itselleni teen semmoset kuviot oviin kuin itse haluan CNC ja printteri rules ...
        jos kiinnostaa mailaa
        kundepuu at hotmail.com

        Ovet anopinkuvalla ?


      • laminaatti?
        kunde kirjoitti:

        "että takapuolella ei ole kalvoa"
        mistäs tommosia kalvo-ovia saa?
        kalvo- ovissa käytettävät MDF levyt tulevat muutamalta valmistajalta ja niissä kalvojen värivalikoima on rajoitettua. Yleensä tausta on valkoinen.
        Etupuolen kalvoja on sitten saatavissa pilvin pimein ja muutamat tekevät pinnoitusta molemmin puolin samalla kuosilla.
        Itselleni teen semmoset kuviot oviin kuin itse haluan CNC ja printteri rules ...
        jos kiinnostaa mailaa
        kundepuu at hotmail.com

        Entäs millaiset ovat laminaattiovet? Ovatko hinnaltaan mihin verrattavissa, entä kestävyys?


      • kestävät
        laminaatti? kirjoitti:

        Entäs millaiset ovat laminaattiovet? Ovatko hinnaltaan mihin verrattavissa, entä kestävyys?

        melko hyvin. Tässäkin pitää kuitenkin huomata, että laminaatilla ja laminaatilla on eroja. Suuriakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      156
      3273
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      97
      1735
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1677
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      125
      1551
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      392
      1546
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1365
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1103
    8. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      62
      1019
    9. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      215
      926
    10. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      922
    Aihe