tietoa paljonko tulisi maksamaan auton ns. rahti Suomeen auton kokoinen laatikko (meneekö sama hinta kuin autosta).
Ja yleisesti missä hinnoissa nuo rahdit liikkuu (laiva, lentokone... jne.) laittakaa hinta sisältäen kaikki mahdolliset maksut jos niitä tulee, tullaus ynm.
Jos nuo maksut menee painon mukaan niin auto n. 1800kg ja laatikko 300kg.
Itse ostaisin siis auton ja tuon paketin Usasta ja toimittaisin satamaan/terminaaliin. Ja mikäli on tähän olisi jokin yritys erikoistunut niin voi laittaa yht. tietoja. KIITOS! :)
auto USA:sta!
23
3603
Vastaukset
- tötterström...
Tuo paketti on hyvä ajatus,olisko se pahvia?Tai sitten lentorahti vielä parempi...Varmaan joku myisi isoja paffilaatikkoi...
- Hener
Kannattaa tuoda se auto USA:sta ja ostaa/teettää se laatikko Suomessa. Suomesta saa paljon parempia laatikkoja kuin USA:sta ja samalla säästät vielä rahdin, tullin jne.
- viisastelijoita!
En ole ostamassa pakettia sen kuoren takia vaan lähinnä sen sisältö kiinnosta. Laatikko tulee olemaan täynnä auton osia!
Älkää vaivautuko aukomaan päätänne mikäli ette asiasta tiedä. KIITOS!! - kaukonen44
viisastelijoita! kirjoitti:
En ole ostamassa pakettia sen kuoren takia vaan lähinnä sen sisältö kiinnosta. Laatikko tulee olemaan täynnä auton osia!
Älkää vaivautuko aukomaan päätänne mikäli ette asiasta tiedä. KIITOS!!Aloittaja tarkoittanee konttia,sen saa rahdintarjoajalta ei sitä itse tarvii ostaa.
- En tarkoita mitään
kaukonen44 kirjoitti:
Aloittaja tarkoittanee konttia,sen saa rahdintarjoajalta ei sitä itse tarvii ostaa.
konttia vaan ihan normaalia puulaatikkoa (tehty vanerista) joka on lähes tuon auton kokoinen leveydeltään, pituudeltaan ja korkeudeltaan.
Tuo laatikon saan Usasta auton osien jälleenmyyjältä johonka on kuulemma helpompi ja halvempi pistää isompi erä kerralla auton osia. - xumi
viisastelijoita! kirjoitti:
En ole ostamassa pakettia sen kuoren takia vaan lähinnä sen sisältö kiinnosta. Laatikko tulee olemaan täynnä auton osia!
Älkää vaivautuko aukomaan päätänne mikäli ette asiasta tiedä. KIITOS!!Älä kysy mitään, ellet ole valmis saamaan vastauksia, jotka eivät sinua miellytä. Saamasi vastaus oli ihan asilllinen lähtötiedot huomioon ottaen.
- kustannukset
Tuolla on kaikki oleellinen..
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=131162- Edes joku
ymmärsi kysymykseni pointin... :)
- Arskazone
www.cfrline.com
- on iso maa
kerros ny ensin mistä päin USAaa olet tavaraa lähettämässä. Se on sen verran iso maa että sillä on väliä.
Järkevin varmaan ottaa kontti mihin nuo pakataan. Rahdin hinta suunnilleen sama riippumatta mitä sinne pakkaa, karkeasti liikutaan siinä noin parin tonnin plus miinus tonni kieppeillä. Pakkaaminen sitten maksaa erikseen joten syytä määritellä tuo vanerilaatikko koko ja paino aika tarkkaan ja miten sitä esim. voi liikutella. Se että noin auton kokoinen ei riitä koska jos se ei mahdu suoraan konttiin niin purkaminen ja pakkaaminen maksaa taas erikseen.
Webistä löytyy n kappaletta puljuja joihin voit laittaa tarjouspyynnöt suoraan.
Floridasta ja Houstonista löytyy myös suomalaisia jotka tekee noita shippauksia. Nekin löytyy webistä etsimällä.
Tullauksesta löytyy tullin sivuilta enempi kuin tarpeeksi tietoa, varaosilla on kategoriasta riippuen eri tullit.- roadmasteri
Kaukanen ajatus tuottaa buickin roadmasteri usasta.
Ja miksi no siksi että siellä näkyy olevan 12-14vuotta vanhoja joilla ajettu vaan puolet siitä mitä täkäläisillä.Ja varmaan ajettu hieman paremmilla teillä nekin mailit.
Usa yksilöt noin 3000-4000taalan kärryjä. Mitähän tuollanen tulisi maksamaan sitten kotio tuotuna? - tuota autoa
en ole vielä löytänyt mutta malli on tiedossa mitä haen ja joitakin on tullut bongattua netin kautta.
En juurikaan tiennyt näistä asioista mitenkä näitä edes kuljetetaan. Anteeksi tyhmyyteni XD joo tietystihhän se kontisssa pitää kuljettaa mutta tuskimpa ne mahtuu yhteen ja samaan konttiin kun tuo itse auto painoltaan n.1700kg pituutta 5m, korkeutta 1.35m ja leveyttä n.1.9m.
Ja sitten nuo auton osat löytyy Alabamasta. Elikkä olen tuomassa paljon lasikuituisia ja auton korin. Tuo myyjän iloittama puulaatikon mitat ovat: pituus n. 4.6m leveys 2.2m ja korkeus 1m ja painoa on 300kg. Eli luultavasti näitä ei voi laittaa samaan konttiin jos puulaton sisällyksen yrittäisi survoa samaan konttiin. (voiko/saako kontin pakata itse jos tavarat saisikin sopimaan yhteen konttiin?) Riittääkö kontissa kokoa jos pakkaa ns. kahteen kerrokseen, löytyykö ns. toista tasoa/hylly puoliväliin?
Voisiko joku laittaa hinta arviota tälläiselle paketille eli panoa yht. n 2000kg yhteen tai kahteen konttiin pakattuna kaikkine kuluineen usan satamasta suomen satamaan. KIITOS :)
Ja vielä tämä itse tavaran haku. Olen itse lähdössä ostamaan tavarat paikan päältä, mutta nyt on sitten ongelmana miten tavarat saadaan satamaan ja sieltä laivaan. Eli tietääkö joku jotain yhteyshenkilöä tuolta usasta joka voisi hoidella näitä kyytejä sun muuta pakkaamista eteenpäin. - mitat
tuota autoa kirjoitti:
en ole vielä löytänyt mutta malli on tiedossa mitä haen ja joitakin on tullut bongattua netin kautta.
En juurikaan tiennyt näistä asioista mitenkä näitä edes kuljetetaan. Anteeksi tyhmyyteni XD joo tietystihhän se kontisssa pitää kuljettaa mutta tuskimpa ne mahtuu yhteen ja samaan konttiin kun tuo itse auto painoltaan n.1700kg pituutta 5m, korkeutta 1.35m ja leveyttä n.1.9m.
Ja sitten nuo auton osat löytyy Alabamasta. Elikkä olen tuomassa paljon lasikuituisia ja auton korin. Tuo myyjän iloittama puulaatikon mitat ovat: pituus n. 4.6m leveys 2.2m ja korkeus 1m ja painoa on 300kg. Eli luultavasti näitä ei voi laittaa samaan konttiin jos puulaton sisällyksen yrittäisi survoa samaan konttiin. (voiko/saako kontin pakata itse jos tavarat saisikin sopimaan yhteen konttiin?) Riittääkö kontissa kokoa jos pakkaa ns. kahteen kerrokseen, löytyykö ns. toista tasoa/hylly puoliväliin?
Voisiko joku laittaa hinta arviota tälläiselle paketille eli panoa yht. n 2000kg yhteen tai kahteen konttiin pakattuna kaikkine kuluineen usan satamasta suomen satamaan. KIITOS :)
Ja vielä tämä itse tavaran haku. Olen itse lähdössä ostamaan tavarat paikan päältä, mutta nyt on sitten ongelmana miten tavarat saadaan satamaan ja sieltä laivaan. Eli tietääkö joku jotain yhteyshenkilöä tuolta usasta joka voisi hoidella näitä kyytejä sun muuta pakkaamista eteenpäin.Normikontit ovat 20/40 jalkaa eli 6/12m, korkeus riittää matalammallakin ja tuo 2,2m leveyttä mahtuu sekin vielä. Kantavuushan kontilla on 20-30t eli ei ongelma. Tarvitset siis 40 jalkaisen kontin, huolintaliike on oikea osoite kyselylle.
Kannattaa kysellä valmiiksi täältä suomesta ja jenkkilästä kummasta saa paremman tarjouksen. Ota myös koko kontti itsellesi vaikka hiukan enemmän maksaakin, muuten mättävät sen sun laatikon päälle 15t jotain kivaa ja raks. Varmista myös että tulee kontissa suomeen asti eikä välipureta esin Göteborgissa - jos tietää miten tekee
tuota autoa kirjoitti:
en ole vielä löytänyt mutta malli on tiedossa mitä haen ja joitakin on tullut bongattua netin kautta.
En juurikaan tiennyt näistä asioista mitenkä näitä edes kuljetetaan. Anteeksi tyhmyyteni XD joo tietystihhän se kontisssa pitää kuljettaa mutta tuskimpa ne mahtuu yhteen ja samaan konttiin kun tuo itse auto painoltaan n.1700kg pituutta 5m, korkeutta 1.35m ja leveyttä n.1.9m.
Ja sitten nuo auton osat löytyy Alabamasta. Elikkä olen tuomassa paljon lasikuituisia ja auton korin. Tuo myyjän iloittama puulaatikon mitat ovat: pituus n. 4.6m leveys 2.2m ja korkeus 1m ja painoa on 300kg. Eli luultavasti näitä ei voi laittaa samaan konttiin jos puulaton sisällyksen yrittäisi survoa samaan konttiin. (voiko/saako kontin pakata itse jos tavarat saisikin sopimaan yhteen konttiin?) Riittääkö kontissa kokoa jos pakkaa ns. kahteen kerrokseen, löytyykö ns. toista tasoa/hylly puoliväliin?
Voisiko joku laittaa hinta arviota tälläiselle paketille eli panoa yht. n 2000kg yhteen tai kahteen konttiin pakattuna kaikkine kuluineen usan satamasta suomen satamaan. KIITOS :)
Ja vielä tämä itse tavaran haku. Olen itse lähdössä ostamaan tavarat paikan päältä, mutta nyt on sitten ongelmana miten tavarat saadaan satamaan ja sieltä laivaan. Eli tietääkö joku jotain yhteyshenkilöä tuolta usasta joka voisi hoidella näitä kyytejä sun muuta pakkaamista eteenpäin.Kontteja on tavallisia ja korotettuja (näistäkin löytyy webistä mittoja). Olen kuullut väittämän että yhteen olisi pistetty jopa 5 autoa kerralla joten kyllä niihin mahtuu. Kontteihin voi rakentaa vaikka minkälaista tukea tasoa koppia ktasoo tarpeelliseksi. Tämähän riippuu tietenkin autoista ja tavaroista mitä on tuomassa ja se pitää katsoa tapauskohtaisesti. Karkeasti jos lasket 2000 USD - 1000 USD per kontti niin siitä ehkä saa käsityksen suuntaviivoista. Tarkempaa jos tarttet niin syytä pyytää noita tarjouksia.
Kuulostaa siltä että todellakin tarttet apuja. mm. se että alkuperäinen title (=rekisteriote) pitää lähettää tullauselvitystä varten yms. kuviota. Samaten tankissa saa olla tietyn verran bensaa kun pistää konttiin jne., pakkauksessa käytetty puu pitää olla tietynlaista. Samaten jos ite pakkaat kontin niin johonkin se kontti pitää toimittaa ja hakea jne. Vakuutukset,
Etsi searchilla ja googlella, niitä puljuja löytyy kyllä mistä saat arvion. Täällä vissiin ei saa mainostaa mutta niitä löytyy. Jopa suomesta etelä-pohojanmaalla on tämmöinen virma joka näilläkin sivuilla mainostaa. - ehei pojat
mitat kirjoitti:
Normikontit ovat 20/40 jalkaa eli 6/12m, korkeus riittää matalammallakin ja tuo 2,2m leveyttä mahtuu sekin vielä. Kantavuushan kontilla on 20-30t eli ei ongelma. Tarvitset siis 40 jalkaisen kontin, huolintaliike on oikea osoite kyselylle.
Kannattaa kysellä valmiiksi täältä suomesta ja jenkkilästä kummasta saa paremman tarjouksen. Ota myös koko kontti itsellesi vaikka hiukan enemmän maksaakin, muuten mättävät sen sun laatikon päälle 15t jotain kivaa ja raks. Varmista myös että tulee kontissa suomeen asti eikä välipureta esin Göteborgissakyllä jenkeistä suomeen tulevat kontit 99% tulee saksan kautta,eli kontit
lastatataan toiseen alukseen,muttei se rahdin hintaan vaikuta joka sovittu! - ne aina tulee
mitat kirjoitti:
Normikontit ovat 20/40 jalkaa eli 6/12m, korkeus riittää matalammallakin ja tuo 2,2m leveyttä mahtuu sekin vielä. Kantavuushan kontilla on 20-30t eli ei ongelma. Tarvitset siis 40 jalkaisen kontin, huolintaliike on oikea osoite kyselylle.
Kannattaa kysellä valmiiksi täältä suomesta ja jenkkilästä kummasta saa paremman tarjouksen. Ota myös koko kontti itsellesi vaikka hiukan enemmän maksaakin, muuten mättävät sen sun laatikon päälle 15t jotain kivaa ja raks. Varmista myös että tulee kontissa suomeen asti eikä välipureta esin GöteborgissaSuomeen,ei sama alus jenkeistä hesaan rantaudu-yleensä!
- ajatus!
ehei pojat kirjoitti:
kyllä jenkeistä suomeen tulevat kontit 99% tulee saksan kautta,eli kontit
lastatataan toiseen alukseen,muttei se rahdin hintaan vaikuta joka sovittu!pätkii? "Varmista myös että tulee kontissa suomeen asti eikä välipureta esin Göteborgissa"
Kyllä tuossa neuvon varmistamaan että sitä konttia ei välipureta jossakin ja autoa&laatikkoa tuoda loppumatkaa irtonaisena. - En todellakaan tiedä
jos tietää miten tekee kirjoitti:
Kontteja on tavallisia ja korotettuja (näistäkin löytyy webistä mittoja). Olen kuullut väittämän että yhteen olisi pistetty jopa 5 autoa kerralla joten kyllä niihin mahtuu. Kontteihin voi rakentaa vaikka minkälaista tukea tasoa koppia ktasoo tarpeelliseksi. Tämähän riippuu tietenkin autoista ja tavaroista mitä on tuomassa ja se pitää katsoa tapauskohtaisesti. Karkeasti jos lasket 2000 USD - 1000 USD per kontti niin siitä ehkä saa käsityksen suuntaviivoista. Tarkempaa jos tarttet niin syytä pyytää noita tarjouksia.
Kuulostaa siltä että todellakin tarttet apuja. mm. se että alkuperäinen title (=rekisteriote) pitää lähettää tullauselvitystä varten yms. kuviota. Samaten tankissa saa olla tietyn verran bensaa kun pistää konttiin jne., pakkauksessa käytetty puu pitää olla tietynlaista. Samaten jos ite pakkaat kontin niin johonkin se kontti pitää toimittaa ja hakea jne. Vakuutukset,
Etsi searchilla ja googlella, niitä puljuja löytyy kyllä mistä saat arvion. Täällä vissiin ei saa mainostaa mutta niitä löytyy. Jopa suomesta etelä-pohojanmaalla on tämmöinen virma joka näilläkin sivuilla mainostaa.näistä asioista juuri mitään niin kaikki apu on tarpeen. Vielä sellainen että jos teen siihen konttiin sen hyllyn että saan ängättyä tuon laatikon ja auton samaan 20 jalan konttiin konttiin niin kontistahan tulee aikas täysi. Eli pitääkö sisältö jossakin vaiheessa purkaa/näyttää jollekkin tullin ihmiselle? Että kannattaako mahdollisesti tavarat ensin "näyttää" ja sen jälkeen pakata niin ei tulisi turhaa työtä.
Ja vielä tälläinen että kuinka kauan suunnilleen tämä laiva reissaa Usa - Suomi väliä. Olisi hyvä tietää että osaan lähteä sitten Usasta sopivaan aikaan takaisin ja olisin samaan aikaan Suomessa kuin tavarat. (ei tulisi turhia ajeluita.) - Viikkoa
En todellakaan tiedä kirjoitti:
näistä asioista juuri mitään niin kaikki apu on tarpeen. Vielä sellainen että jos teen siihen konttiin sen hyllyn että saan ängättyä tuon laatikon ja auton samaan 20 jalan konttiin konttiin niin kontistahan tulee aikas täysi. Eli pitääkö sisältö jossakin vaiheessa purkaa/näyttää jollekkin tullin ihmiselle? Että kannattaako mahdollisesti tavarat ensin "näyttää" ja sen jälkeen pakata niin ei tulisi turhaa työtä.
Ja vielä tälläinen että kuinka kauan suunnilleen tämä laiva reissaa Usa - Suomi väliä. Olisi hyvä tietää että osaan lähteä sitten Usasta sopivaan aikaan takaisin ja olisin samaan aikaan Suomessa kuin tavarat. (ei tulisi turhia ajeluita.)Varaa 4-5 viikkoa itarannikolta.
- toimittajan
Niin,joko kontti merellä vaiko viellä hakusessa? kannattaa tukeutua sellaisiin
jolla kokemusta tuonnista,juuri kuulin kauhu tarinan hiljan itärannikon tuojasta
joka kiellosta huolimatta vedellyt autoa peräharava hinurilla,tuhoisin seurauksin.. - mercedes1
Auto Floridasta 2361€,sisältää maakuljetuksen Houstoniin (588€)
Vakuutus tullaus purku huollinta sisältyvät tuohon pakettiin.Em. kun lisää autoveron,pistää tarkasti laskemaan,kannattaako ??
Mercedes oli tähtäimessä !!
Finn-US Logistics on yksi,joka kuljetuksia hoitaa ja sillä on laskuri käytettävissä.Maakuljetuksen hinta tuntuu hyvinkin korkealta,verrattuna,koko paketin hintaan.Tuossa tiedot,millä pääset alkuun,ei muuta,kuin laskemaan. :)- autojoppari
Saman mersun taitaa saada tästä lähialueilta vähän halvemmalla ja tullitkin on pienempiä. Lisäksi voi käydä itse valitsemassa.
Aika hyvä mersu saa olla, että kannattaa rapakon takaa lähteä hakemaan.
- 314
Kannattaa myös muistaa, että jenkkiautoissa on mailimittarit,
mutta haitanneeko tuo…..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097