auto USA:sta!

onko kenelläkään

tietoa paljonko tulisi maksamaan auton ns. rahti Suomeen auton kokoinen laatikko (meneekö sama hinta kuin autosta).

Ja yleisesti missä hinnoissa nuo rahdit liikkuu (laiva, lentokone... jne.) laittakaa hinta sisältäen kaikki mahdolliset maksut jos niitä tulee, tullaus ynm.

Jos nuo maksut menee painon mukaan niin auto n. 1800kg ja laatikko 300kg.

Itse ostaisin siis auton ja tuon paketin Usasta ja toimittaisin satamaan/terminaaliin. Ja mikäli on tähän olisi jokin yritys erikoistunut niin voi laittaa yht. tietoja. KIITOS! :)

23

3472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tötterström...

      Tuo paketti on hyvä ajatus,olisko se pahvia?Tai sitten lentorahti vielä parempi...Varmaan joku myisi isoja paffilaatikkoi...

    • Hener

      Kannattaa tuoda se auto USA:sta ja ostaa/teettää se laatikko Suomessa. Suomesta saa paljon parempia laatikkoja kuin USA:sta ja samalla säästät vielä rahdin, tullin jne.

      • viisastelijoita!

        En ole ostamassa pakettia sen kuoren takia vaan lähinnä sen sisältö kiinnosta. Laatikko tulee olemaan täynnä auton osia!

        Älkää vaivautuko aukomaan päätänne mikäli ette asiasta tiedä. KIITOS!!


      • kaukonen44
        viisastelijoita! kirjoitti:

        En ole ostamassa pakettia sen kuoren takia vaan lähinnä sen sisältö kiinnosta. Laatikko tulee olemaan täynnä auton osia!

        Älkää vaivautuko aukomaan päätänne mikäli ette asiasta tiedä. KIITOS!!

        Aloittaja tarkoittanee konttia,sen saa rahdintarjoajalta ei sitä itse tarvii ostaa.


      • En tarkoita mitään
        kaukonen44 kirjoitti:

        Aloittaja tarkoittanee konttia,sen saa rahdintarjoajalta ei sitä itse tarvii ostaa.

        konttia vaan ihan normaalia puulaatikkoa (tehty vanerista) joka on lähes tuon auton kokoinen leveydeltään, pituudeltaan ja korkeudeltaan.

        Tuo laatikon saan Usasta auton osien jälleenmyyjältä johonka on kuulemma helpompi ja halvempi pistää isompi erä kerralla auton osia.


      • xumi
        viisastelijoita! kirjoitti:

        En ole ostamassa pakettia sen kuoren takia vaan lähinnä sen sisältö kiinnosta. Laatikko tulee olemaan täynnä auton osia!

        Älkää vaivautuko aukomaan päätänne mikäli ette asiasta tiedä. KIITOS!!

        Älä kysy mitään, ellet ole valmis saamaan vastauksia, jotka eivät sinua miellytä. Saamasi vastaus oli ihan asilllinen lähtötiedot huomioon ottaen.


    • kustannukset
      • Edes joku

        ymmärsi kysymykseni pointin... :)


    • Arskazone

      www.cfrline.com

    • on iso maa

      kerros ny ensin mistä päin USAaa olet tavaraa lähettämässä. Se on sen verran iso maa että sillä on väliä.

      Järkevin varmaan ottaa kontti mihin nuo pakataan. Rahdin hinta suunnilleen sama riippumatta mitä sinne pakkaa, karkeasti liikutaan siinä noin parin tonnin plus miinus tonni kieppeillä. Pakkaaminen sitten maksaa erikseen joten syytä määritellä tuo vanerilaatikko koko ja paino aika tarkkaan ja miten sitä esim. voi liikutella. Se että noin auton kokoinen ei riitä koska jos se ei mahdu suoraan konttiin niin purkaminen ja pakkaaminen maksaa taas erikseen.

      Webistä löytyy n kappaletta puljuja joihin voit laittaa tarjouspyynnöt suoraan.
      Floridasta ja Houstonista löytyy myös suomalaisia jotka tekee noita shippauksia. Nekin löytyy webistä etsimällä.

      Tullauksesta löytyy tullin sivuilta enempi kuin tarpeeksi tietoa, varaosilla on kategoriasta riippuen eri tullit.

      • roadmasteri

        Kaukanen ajatus tuottaa buickin roadmasteri usasta.
        Ja miksi no siksi että siellä näkyy olevan 12-14vuotta vanhoja joilla ajettu vaan puolet siitä mitä täkäläisillä.Ja varmaan ajettu hieman paremmilla teillä nekin mailit.
        Usa yksilöt noin 3000-4000taalan kärryjä. Mitähän tuollanen tulisi maksamaan sitten kotio tuotuna?


      • tuota autoa

        en ole vielä löytänyt mutta malli on tiedossa mitä haen ja joitakin on tullut bongattua netin kautta.

        En juurikaan tiennyt näistä asioista mitenkä näitä edes kuljetetaan. Anteeksi tyhmyyteni XD joo tietystihhän se kontisssa pitää kuljettaa mutta tuskimpa ne mahtuu yhteen ja samaan konttiin kun tuo itse auto painoltaan n.1700kg pituutta 5m, korkeutta 1.35m ja leveyttä n.1.9m.

        Ja sitten nuo auton osat löytyy Alabamasta. Elikkä olen tuomassa paljon lasikuituisia ja auton korin. Tuo myyjän iloittama puulaatikon mitat ovat: pituus n. 4.6m leveys 2.2m ja korkeus 1m ja painoa on 300kg. Eli luultavasti näitä ei voi laittaa samaan konttiin jos puulaton sisällyksen yrittäisi survoa samaan konttiin. (voiko/saako kontin pakata itse jos tavarat saisikin sopimaan yhteen konttiin?) Riittääkö kontissa kokoa jos pakkaa ns. kahteen kerrokseen, löytyykö ns. toista tasoa/hylly puoliväliin?

        Voisiko joku laittaa hinta arviota tälläiselle paketille eli panoa yht. n 2000kg yhteen tai kahteen konttiin pakattuna kaikkine kuluineen usan satamasta suomen satamaan. KIITOS :)

        Ja vielä tämä itse tavaran haku. Olen itse lähdössä ostamaan tavarat paikan päältä, mutta nyt on sitten ongelmana miten tavarat saadaan satamaan ja sieltä laivaan. Eli tietääkö joku jotain yhteyshenkilöä tuolta usasta joka voisi hoidella näitä kyytejä sun muuta pakkaamista eteenpäin.


      • mitat
        tuota autoa kirjoitti:

        en ole vielä löytänyt mutta malli on tiedossa mitä haen ja joitakin on tullut bongattua netin kautta.

        En juurikaan tiennyt näistä asioista mitenkä näitä edes kuljetetaan. Anteeksi tyhmyyteni XD joo tietystihhän se kontisssa pitää kuljettaa mutta tuskimpa ne mahtuu yhteen ja samaan konttiin kun tuo itse auto painoltaan n.1700kg pituutta 5m, korkeutta 1.35m ja leveyttä n.1.9m.

        Ja sitten nuo auton osat löytyy Alabamasta. Elikkä olen tuomassa paljon lasikuituisia ja auton korin. Tuo myyjän iloittama puulaatikon mitat ovat: pituus n. 4.6m leveys 2.2m ja korkeus 1m ja painoa on 300kg. Eli luultavasti näitä ei voi laittaa samaan konttiin jos puulaton sisällyksen yrittäisi survoa samaan konttiin. (voiko/saako kontin pakata itse jos tavarat saisikin sopimaan yhteen konttiin?) Riittääkö kontissa kokoa jos pakkaa ns. kahteen kerrokseen, löytyykö ns. toista tasoa/hylly puoliväliin?

        Voisiko joku laittaa hinta arviota tälläiselle paketille eli panoa yht. n 2000kg yhteen tai kahteen konttiin pakattuna kaikkine kuluineen usan satamasta suomen satamaan. KIITOS :)

        Ja vielä tämä itse tavaran haku. Olen itse lähdössä ostamaan tavarat paikan päältä, mutta nyt on sitten ongelmana miten tavarat saadaan satamaan ja sieltä laivaan. Eli tietääkö joku jotain yhteyshenkilöä tuolta usasta joka voisi hoidella näitä kyytejä sun muuta pakkaamista eteenpäin.

        Normikontit ovat 20/40 jalkaa eli 6/12m, korkeus riittää matalammallakin ja tuo 2,2m leveyttä mahtuu sekin vielä. Kantavuushan kontilla on 20-30t eli ei ongelma. Tarvitset siis 40 jalkaisen kontin, huolintaliike on oikea osoite kyselylle.

        Kannattaa kysellä valmiiksi täältä suomesta ja jenkkilästä kummasta saa paremman tarjouksen. Ota myös koko kontti itsellesi vaikka hiukan enemmän maksaakin, muuten mättävät sen sun laatikon päälle 15t jotain kivaa ja raks. Varmista myös että tulee kontissa suomeen asti eikä välipureta esin Göteborgissa


      • jos tietää miten tekee
        tuota autoa kirjoitti:

        en ole vielä löytänyt mutta malli on tiedossa mitä haen ja joitakin on tullut bongattua netin kautta.

        En juurikaan tiennyt näistä asioista mitenkä näitä edes kuljetetaan. Anteeksi tyhmyyteni XD joo tietystihhän se kontisssa pitää kuljettaa mutta tuskimpa ne mahtuu yhteen ja samaan konttiin kun tuo itse auto painoltaan n.1700kg pituutta 5m, korkeutta 1.35m ja leveyttä n.1.9m.

        Ja sitten nuo auton osat löytyy Alabamasta. Elikkä olen tuomassa paljon lasikuituisia ja auton korin. Tuo myyjän iloittama puulaatikon mitat ovat: pituus n. 4.6m leveys 2.2m ja korkeus 1m ja painoa on 300kg. Eli luultavasti näitä ei voi laittaa samaan konttiin jos puulaton sisällyksen yrittäisi survoa samaan konttiin. (voiko/saako kontin pakata itse jos tavarat saisikin sopimaan yhteen konttiin?) Riittääkö kontissa kokoa jos pakkaa ns. kahteen kerrokseen, löytyykö ns. toista tasoa/hylly puoliväliin?

        Voisiko joku laittaa hinta arviota tälläiselle paketille eli panoa yht. n 2000kg yhteen tai kahteen konttiin pakattuna kaikkine kuluineen usan satamasta suomen satamaan. KIITOS :)

        Ja vielä tämä itse tavaran haku. Olen itse lähdössä ostamaan tavarat paikan päältä, mutta nyt on sitten ongelmana miten tavarat saadaan satamaan ja sieltä laivaan. Eli tietääkö joku jotain yhteyshenkilöä tuolta usasta joka voisi hoidella näitä kyytejä sun muuta pakkaamista eteenpäin.

        Kontteja on tavallisia ja korotettuja (näistäkin löytyy webistä mittoja). Olen kuullut väittämän että yhteen olisi pistetty jopa 5 autoa kerralla joten kyllä niihin mahtuu. Kontteihin voi rakentaa vaikka minkälaista tukea tasoa koppia ktasoo tarpeelliseksi. Tämähän riippuu tietenkin autoista ja tavaroista mitä on tuomassa ja se pitää katsoa tapauskohtaisesti. Karkeasti jos lasket 2000 USD - 1000 USD per kontti niin siitä ehkä saa käsityksen suuntaviivoista. Tarkempaa jos tarttet niin syytä pyytää noita tarjouksia.

        Kuulostaa siltä että todellakin tarttet apuja. mm. se että alkuperäinen title (=rekisteriote) pitää lähettää tullauselvitystä varten yms. kuviota. Samaten tankissa saa olla tietyn verran bensaa kun pistää konttiin jne., pakkauksessa käytetty puu pitää olla tietynlaista. Samaten jos ite pakkaat kontin niin johonkin se kontti pitää toimittaa ja hakea jne. Vakuutukset,

        Etsi searchilla ja googlella, niitä puljuja löytyy kyllä mistä saat arvion. Täällä vissiin ei saa mainostaa mutta niitä löytyy. Jopa suomesta etelä-pohojanmaalla on tämmöinen virma joka näilläkin sivuilla mainostaa.


      • ehei pojat
        mitat kirjoitti:

        Normikontit ovat 20/40 jalkaa eli 6/12m, korkeus riittää matalammallakin ja tuo 2,2m leveyttä mahtuu sekin vielä. Kantavuushan kontilla on 20-30t eli ei ongelma. Tarvitset siis 40 jalkaisen kontin, huolintaliike on oikea osoite kyselylle.

        Kannattaa kysellä valmiiksi täältä suomesta ja jenkkilästä kummasta saa paremman tarjouksen. Ota myös koko kontti itsellesi vaikka hiukan enemmän maksaakin, muuten mättävät sen sun laatikon päälle 15t jotain kivaa ja raks. Varmista myös että tulee kontissa suomeen asti eikä välipureta esin Göteborgissa

        kyllä jenkeistä suomeen tulevat kontit 99% tulee saksan kautta,eli kontit
        lastatataan toiseen alukseen,muttei se rahdin hintaan vaikuta joka sovittu!


      • ne aina tulee
        mitat kirjoitti:

        Normikontit ovat 20/40 jalkaa eli 6/12m, korkeus riittää matalammallakin ja tuo 2,2m leveyttä mahtuu sekin vielä. Kantavuushan kontilla on 20-30t eli ei ongelma. Tarvitset siis 40 jalkaisen kontin, huolintaliike on oikea osoite kyselylle.

        Kannattaa kysellä valmiiksi täältä suomesta ja jenkkilästä kummasta saa paremman tarjouksen. Ota myös koko kontti itsellesi vaikka hiukan enemmän maksaakin, muuten mättävät sen sun laatikon päälle 15t jotain kivaa ja raks. Varmista myös että tulee kontissa suomeen asti eikä välipureta esin Göteborgissa

        Suomeen,ei sama alus jenkeistä hesaan rantaudu-yleensä!


      • ajatus!
        ehei pojat kirjoitti:

        kyllä jenkeistä suomeen tulevat kontit 99% tulee saksan kautta,eli kontit
        lastatataan toiseen alukseen,muttei se rahdin hintaan vaikuta joka sovittu!

        pätkii? "Varmista myös että tulee kontissa suomeen asti eikä välipureta esin Göteborgissa"

        Kyllä tuossa neuvon varmistamaan että sitä konttia ei välipureta jossakin ja autoa&laatikkoa tuoda loppumatkaa irtonaisena.


      • En todellakaan tiedä
        jos tietää miten tekee kirjoitti:

        Kontteja on tavallisia ja korotettuja (näistäkin löytyy webistä mittoja). Olen kuullut väittämän että yhteen olisi pistetty jopa 5 autoa kerralla joten kyllä niihin mahtuu. Kontteihin voi rakentaa vaikka minkälaista tukea tasoa koppia ktasoo tarpeelliseksi. Tämähän riippuu tietenkin autoista ja tavaroista mitä on tuomassa ja se pitää katsoa tapauskohtaisesti. Karkeasti jos lasket 2000 USD - 1000 USD per kontti niin siitä ehkä saa käsityksen suuntaviivoista. Tarkempaa jos tarttet niin syytä pyytää noita tarjouksia.

        Kuulostaa siltä että todellakin tarttet apuja. mm. se että alkuperäinen title (=rekisteriote) pitää lähettää tullauselvitystä varten yms. kuviota. Samaten tankissa saa olla tietyn verran bensaa kun pistää konttiin jne., pakkauksessa käytetty puu pitää olla tietynlaista. Samaten jos ite pakkaat kontin niin johonkin se kontti pitää toimittaa ja hakea jne. Vakuutukset,

        Etsi searchilla ja googlella, niitä puljuja löytyy kyllä mistä saat arvion. Täällä vissiin ei saa mainostaa mutta niitä löytyy. Jopa suomesta etelä-pohojanmaalla on tämmöinen virma joka näilläkin sivuilla mainostaa.

        näistä asioista juuri mitään niin kaikki apu on tarpeen. Vielä sellainen että jos teen siihen konttiin sen hyllyn että saan ängättyä tuon laatikon ja auton samaan 20 jalan konttiin konttiin niin kontistahan tulee aikas täysi. Eli pitääkö sisältö jossakin vaiheessa purkaa/näyttää jollekkin tullin ihmiselle? Että kannattaako mahdollisesti tavarat ensin "näyttää" ja sen jälkeen pakata niin ei tulisi turhaa työtä.

        Ja vielä tälläinen että kuinka kauan suunnilleen tämä laiva reissaa Usa - Suomi väliä. Olisi hyvä tietää että osaan lähteä sitten Usasta sopivaan aikaan takaisin ja olisin samaan aikaan Suomessa kuin tavarat. (ei tulisi turhia ajeluita.)


      • Viikkoa
        En todellakaan tiedä kirjoitti:

        näistä asioista juuri mitään niin kaikki apu on tarpeen. Vielä sellainen että jos teen siihen konttiin sen hyllyn että saan ängättyä tuon laatikon ja auton samaan 20 jalan konttiin konttiin niin kontistahan tulee aikas täysi. Eli pitääkö sisältö jossakin vaiheessa purkaa/näyttää jollekkin tullin ihmiselle? Että kannattaako mahdollisesti tavarat ensin "näyttää" ja sen jälkeen pakata niin ei tulisi turhaa työtä.

        Ja vielä tälläinen että kuinka kauan suunnilleen tämä laiva reissaa Usa - Suomi väliä. Olisi hyvä tietää että osaan lähteä sitten Usasta sopivaan aikaan takaisin ja olisin samaan aikaan Suomessa kuin tavarat. (ei tulisi turhia ajeluita.)

        Varaa 4-5 viikkoa itarannikolta.


    • toimittajan

      Niin,joko kontti merellä vaiko viellä hakusessa? kannattaa tukeutua sellaisiin
      jolla kokemusta tuonnista,juuri kuulin kauhu tarinan hiljan itärannikon tuojasta
      joka kiellosta huolimatta vedellyt autoa peräharava hinurilla,tuhoisin seurauksin..

    • mercedes1

      Auto Floridasta 2361€,sisältää maakuljetuksen Houstoniin (588€)

      Vakuutus tullaus purku huollinta sisältyvät tuohon pakettiin.Em. kun lisää autoveron,pistää tarkasti laskemaan,kannattaako ??

      Mercedes oli tähtäimessä !!
      Finn-US Logistics on yksi,joka kuljetuksia hoitaa ja sillä on laskuri käytettävissä.Maakuljetuksen hinta tuntuu hyvinkin korkealta,verrattuna,koko paketin hintaan.Tuossa tiedot,millä pääset alkuun,ei muuta,kuin laskemaan. :)

      • autojoppari

        Saman mersun taitaa saada tästä lähialueilta vähän halvemmalla ja tullitkin on pienempiä. Lisäksi voi käydä itse valitsemassa.

        Aika hyvä mersu saa olla, että kannattaa rapakon takaa lähteä hakemaan.


    • 314

      Kannattaa myös muistaa, että jenkkiautoissa on mailimittarit,
      mutta haitanneeko tuo…..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe