juttu oikein karkasi?
siis vähän höperöhän se oli, mutta hyviä kommentteja välissä. Onkos tällä palstalla tapana aloitella ja poistella mielivaltaisesti ketjuja? MIKSI?
Mihinkäs se hypnoosi
6
89
Vastaukset
- NineStar
Luulevat tekevänsä hyviä tekoja sabotoimalla palstaa.
- hypnoosi on Vaara
rikolliset poistaa viestit?
koska se olisi uhka niille?
hypnoosillahan ihmisen oma tahto poistetaan, ja siksi muita alistavat ihmiset käyttää sitä, esim. psykiatria?
varokaa hypnoosia.
älä koskaan mene hypnotistille tai psykologille, NLA- terapiaan , tms.! - mummomuori*
hermostu. Onko täällä olenkaan mitään asiallista ketjua. Luin muutamaa, mutta kun ketjussa alkaa olla liikaa kommentteja ne ovat raskaita lukea.
- jep jep
hypnoosi on Vaara kirjoitti:
rikolliset poistaa viestit?
koska se olisi uhka niille?
hypnoosillahan ihmisen oma tahto poistetaan, ja siksi muita alistavat ihmiset käyttää sitä, esim. psykiatria?
varokaa hypnoosia.
älä koskaan mene hypnotistille tai psykologille, NLA- terapiaan , tms.!ihmistä ei voi hyptonisoida tekemään asioita vastoin tahtoaan, heidän alitajuntansa estää sen.
- uskis
tämän aamun kirjoitustani "Usko ja hypnoosi ihmisen palveluksessa" (jota en nyt toistamiseen viitsi kirjoittaa), niin palstan sheriffi on sen näköjään poistanut. Ehkä se loukasi hänen herkkää korvaansa?
Tai:- Minua loukkasi se, kun se, mitä hän sanoi,sai minut tuntemaan itseni tyhmäksi.
- Minua loukkasi se, ettei hän ymmärtänyt minua ja se, että hän syytti minua -sellaisesta, mitä en ole tehnyt (jollainen en ole).
Tiedän, ettet tarkoittanut loukata minua, mutta kun sanoit(kirjoitit)........,minä loukkaannuin.
Yksi vaihtoehto vielä lisää:
Minua loukkasi hänen välinpitämättömyytensä ja myös huomautus, joka sattui, koska siinä paljastui kunnioituksen puute. ;(
Hän voisi kyllä joskus kysyä itseltään, ei pelonsekaisin mielin: "Täytyykö minun nyt antautua jonkin uuden ajatuksen syntymisen vaaraan"? Ja miksipä ei? :)- mummomuori*
Laittoiko joku ilmoituksen ylläpidolle? miksi? kävit keskusteluja seriffin kanssa - miksi?
Aihe oli oikeastaan mielenkiintoinen. Toisaalta olet hyvin sekava ilmaisultasi. En ihan ymmärtänyt sinua, mutta vastasin näin:
Hurjia heittoja…
sanoisin.
Yhdessä köntässä hypnoosia, psykologiaa, markkinointia, talousjärjestelmää, materialismia, ateismia ja raamattua.
Olen kyllä ihan päinvastaista mieltä siitä, että kaikki tämä johtuu ateistisesta katsomuksesta – vaikka itse uskon. Eiköhän nimenomaan juuri ”uskovaiset” ole siellä päällimmäisinä, mikäli tuota Amerikan meininkiäkin katsoo. Sitähän korostetaan joka paikassa, ja etenkin protestantit ja juutalaiset ovat piinkovia liikemiehiä. Luterilaisessa näkemyksessä juuri taloudellinen menestys on osoitus ”jumalan” siunauksesta.
Aikoinaan kun erosin kirkosta, yksi tekijä oli että se toimii kapitalistisen maailmakuvan eturintamassa. Kirkolla oli huikea omaisuus, jonka pääomaa se kasvatti antamatta kuin ropoja köyhille. En sano että olisiko tuo meininki muuttunut, mutta vähän enemmän oikeaan suuntaan. Siksi liityin kirkkoon takaisin, että pientä edistystä sentään on tapahtunut. Mitä olen seurannut, niin Pelastusarmeijalla on tähän saakka ollut ehkä lähempänä sellainen tapa toimia, jollaiseksi itse miellän kristillisyyden. Se vain ei enää pärjää tässä uskontojen markkinamaailmassa juuri tuon ominaisuutensa takia.
Yhtä asiaa en ymmärrä, se että ei usko Jumalaan, ei tee ihmisestä vailla arvoja ja moraalia olevaa ihmistä. Oma kokemukseni on, että silloinhan se vasta nouseekin esiin. Uskovan ei tarvitse perustella omaa käytöstään niin tarkoin kuin ateistin. Uskovaisuudessa piilee sellainen ansa, että lakkaa ottamasta ihmiselle kuuluvaa vastuuta vaan juoksee ”Sanan” hameen helmojen alle pakoon.
Muuten, olen niin vanha että sana materialisti tarkoittaa minulle vähän muuta kuin materiaa keräävää… olen vanha marxilainen : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j472245- 261843
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271465Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151289- 1101289
- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71954Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107874Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846