Romahdus ja Globalisaatio

Mouho(Z)

Kaikki Jared Diamondin kirjan 'Romahdus - Miten yhteiskunnat päättävät tuhoutua tai menestyä' lukeneet tuntevat ko. asian - ellette omaa totaalisen fanaattista ja suljettua maailman kuvaa, jonka voimalla voitte sulkea mielenne kaikelta paitsi "ainoalta oikealta totuudelta".

Etsin suomi24:stä keskusteluja hakusanalla Zeitgeist ja löysin lähinnä mielestäni lapsellista väittelyä siitä kenen totuus on paras. Siksi päätin aloittaa uuden keskustelun jonka toivoisin keskittyvän pohtimaan tapoja parantaa elämän mahdollisuuksia täällä ainoalla kotiplaneetallamme. Toivoisin keskustelijoiden muistavan "totuuden" olevan aina subjektiivinen ja havaitsijasta riippuvainen - ellei sitten kaikki tietävä Jumala itse päätä osallistua keskusteluun. Häneltä voisi odottaa täydellisen objektiivisia havaitsijasta riippumattomia faktoja, mutta muiden keskustelijoiden toivon pitävän mielessään havannointi kykynsä inhimillisen rajoittuneisuuden.

Ja itselleni tietoisuus maailman kuvani rajoittuneisuudesta on juuri syy kohdella maailmaa mahdollisimman hellästi.

Monille muille kuvitelma oman maailmankuvan täydellisestä totuudellisuudesta näyttäisi mielestäni antavan varmuutta riistää maailmaa puhtaalla omalla tunnolla. Esimerkkeinä vaikkapa uskonnolliset kuolemantuomiot, itsemurhaiskut ja suuryhtiöiden häikäilemätön luonnon riistäminen.

Katsottuani kymmeniä tunteja dokumentteja ilmastonmuutoksesta ja "ilmasto huijauksesta" ja luettuani varmaan tuhansia sivuja tekstejä ihmisen aiheuttamista ekokatastrofeista niin itselläni ei ole kanttia jatkaa elämääni sokeasti kuluttamisesta haaveillen.

Jostain syystä perinteisten luonnonsuojelujärjestöjen toiminta ei ole silti houkuttanut minua koskaan - kenties niiden toiminta on vaikuttanut minusta tuulimyllyjä vastaan taistelemiselta.

Sen sijaan Zeitgeist-liike ja sen "perimmäinen sanoma" varsinaisen ongelman syyn korjaamisesta on herättänyt minussa voimakasta vastakaikua.

Ja mielestäni ihmiskunnan pahimpien ongelmien syy vaikuttaisi olevan länsimainen elämän tapa. Ja vaikka esim. ilmaston muutoksen syy olisikin auringon aktiivisuus ihmisen sijasta (lähes kaikkien ilmastotutkimusten vastaisesti) voisimme vaikuttaa vain omaan käyttäytymiseemme, emme auringon.

Johtajamme tuntuvat uskovan ylhäältä alas vaikuttamisen erinomaisuuteen kun ovat EU:ta ajamassa yksissä tuumiin liittovaltioksi kansanvallasta piittaamatta.

MEP Exposes The EU Lisbon Treaty!!!
www.youtube.com/watch?v=8Kr0Foq3CQE

Itse en osaa maailman menoa seuranneena luottaa "eliitin" kykyyn ratkaista ongelmiamme, joten toivon itseni ja maapallon elinkelpoisuuden vuoksi tavallisten ihmisten alkavan ruohonjuuritasolla pohtimaan oman käyttäytymisensä seurauksia - ja tekemään valintansa sen mukaan.

60 tuntinen työviikko ja purjevene on Suomen oloissa valinta. Osa-aikatyö ja rentohengailu lasten ja ystävien kanssa on toisenlainen valinta. Kuinka moni meistä pohtii miten kauaskantoisia vaikutuksia tällaisilla valinnoilla voi olla?

Itse en voi enää lakata pohtimasta. Tietoo lisää tuskaa, mutta totuus vapauttaa. ;)

Vai oliko se sittenkin työ mikä vapauttaa?

http://mouho.wordpress.com/

8

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siviileihin

      kohdistuvista iskuista, ja tein saman huomion, pommikuoppa on kuin lentopommin tekemä. Sitten tein vertailuja Irakissa vastarintataistelijoiden räjäyttämien tienvarsipommien jälkien ja lentopommikuoppien kanssa ja epäilykset saivat vahvistusta.
      http://www.prisonplanet.com/articles/september2005/200905stagedterror.htm

      Eli mitä suuremalla todennäköisyydellä nämä kaikki toreilla, silloilla, metroissa, junissa, busseissa ja moskeijoissa räjäytetyt, runsaasti siviiliuhreja vaatineet, pommit ovat Usan ja Englannin erikoisjoukkojen työtä.

      Tarkoituksena hajottaa ja hallita, saada aikaan sisällissota ja toistensa kanssa sotivia pienryhmiä, jotta paine miehittäjää vastaan vähenee, lisäksi Euroopassa suoritettujen iskujen tarkoitus on varnistaa eurooppalaisten kannatus sotien ja miehityksien jatkamiselle.

      • ldkbhd

        Nelonen, MTV3 and SUB-TV, the three commercial and by far the most watched channels (in this order) in Finland, which are owned by Sanoma WSOY (Nelonen) and Alma Media respectively. They supply the nation with most of the consumer crap: the only Finnish TV channels with adverts, TV-shops, Mobile phone on screen chats, -games and -mobile dating services.
        http://news.ronatvan.com/2009/06/06/jewish-media-influence-in-finland/


      • jlgk.bnm

        Jos USA ja liittolaiset itse tekisivät iskut, kyllä ne osiaisivat naamioida ne aidon näköisiksi.


      • putova
        jlgk.bnm kirjoitti:

        Jos USA ja liittolaiset itse tekisivät iskut, kyllä ne osiaisivat naamioida ne aidon näköisiksi.

        Juuri näin. Sen osasivat 11.9. ja paljon ennenkin.


    • Hmm....

      Hmmm......

      • Zprrpaae4y787

        joo, joo....


    • INTERNATIONALL

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe