VOiko vanhan linja-auton jäähdystysjärjestelmän puhdistaa niin, että liuottaa kidesoodaa kuumaan veteen ja laittaa soodan vähäksi aikaa kiertämään järjestelmään ja huuhtelee sen jälkeen muutamaan kertaan järjestelmään. Syöpyykö esim. syylarin kennosto liikaa soodaasta vai lähteekö tollatavalla vanhat tukokset pois?? Tai onko jotain muuta keinoa. Epäilen, että vesi ei aivan kunnolla kierrä järjestelmässä kun keittää välillä kone.
Jäähdytysjärjestelmän puhdistus soodalla
4
1751
Vastaukset
- kokeilla,
Kidesooda on voimakkaasti emäksinen, joten syövyttää alumiiniseoksia. Jos syyläri ja lämmityslaitteen kennot ovat AL-seoksia, ei kannata kokeilla, mutta jos ovat jotain muuta ainetta, niin voi kokeilla irrottaako moskaa.
Siis muut paksummal AL-osat eivät ole vaarassa, vaan ainoastaan paperinohuet osat.- aloittaja jatkaa
Eikös nuo 60-luvun syylarit ole vielä kuparia tms. tavaraa. Ei silloin vielä osattu kai alumiinia käsitellä eikä noissa varmaan ole sitä käytetty. Tietääkö kukaan.
- on.
aloittaja jatkaa kirjoitti:
Eikös nuo 60-luvun syylarit ole vielä kuparia tms. tavaraa. Ei silloin vielä osattu kai alumiinia käsitellä eikä noissa varmaan ole sitä käytetty. Tietääkö kukaan.
Ei varmaankaan ole alumiinia, jos ovat alkuperäisiä. Jos on vaihdettu uusi, kannattaa tarkistaa asia.
- pesuainetta
HUUHTELE HYVIN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275