ihon pistely

mikaela

Olisiko kellään tietoa mistä voisi johtua ihon pistely? Vähän niinku puutuminen, mutta ei kuitenkaan...
Esiintyy kämmenissä, jaloissa, päänahassa ym.
Tällä hetkellä häiritsevin on pistely, joka tuntuu lähes kokoajan vasemmassa jalkapöydässä...
Varsinaaista kipua tähän ei liity.

51

87194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N20

Mulla kans pistelee aina välillä, varsinkin sormista..oon täs miettinyt, että olisko jotain vitamiinin puutetta?

• ccc

Johtuisiko ehkä verenkirron häiriöistä ? Sama fiilis, kun talvella varpaat jäätyy ja kun ne lämpenee, niin pistelee ? Lihasten venyttely ja hieronta pitäisi auttaa. Laita sormet päänahkaa vasten ja pyörittele. Muuten venyttele lihaksia, pohkeet, reidet käsi- ja olkavarret ym.

• Moi420

Itse olen 13 vuotias ja itsellä päivinä kun ei ole mitään urheilu treenejä niin pistelee välillä ihan hirveästi ja siihen auttaa vaan se että otan esim sukat pois ja kerran oli niin kovaa pistelyä että otin ihan kaikki paitsi bokserit pois jaloista ja sitte kesti joku 1 min että helpotti. Itse uskoisin että tämä johtuu siitä kun ei ole tarpeeksi tai yhtään hikoillut

• mullakin ollu

Joistakin lääkkeistä tulee sivuoireina tommosta pistelyä, erityisesti psyykelääkkeistä, mut näin maallikkona en tiedä mitään muuta ?

• helinä

Mulla on kanssa sormenpäissä ja varpaissa inhottavaa pistelyä. Se ei tunnu puutumiselta eikä paleltumiselta, vaan aivan kuin nokkonen tai lasinsiru pistäisi..Olen kuullut että voi kuulua hermostollisiin tekiöihin ja herkkään tuntoaistiin...

• lämpöiseen mä kaipaan...

Sama vika. Varsinkin aamuisin noustessa, jaloissa alkaa hillitön kihelmöinti ja kuhina. Alussa voitelin jalkoja , kun ajattelin, että iho on kuiva. Mutta nyt olen huomaanut,ettei vika ole ihossa, vaan tuntemus tulee sisältäpäin. Viheliäistä ja on alkanut vaivata myös muulloin kuinaamuisin. Lisäksi joitakin niveliä ja luita kolottaa, kuten oikeassa peukalossa, kämmensyrjissä ja lonkassa. Kylmä tuntuu pahentavan asiaa.

• Mariana
        lämpöiseen mä kaipaan... kirjoitti:

Sama vika. Varsinkin aamuisin noustessa, jaloissa alkaa hillitön kihelmöinti ja kuhina. Alussa voitelin jalkoja , kun ajattelin, että iho on kuiva. Mutta nyt olen huomaanut,ettei vika ole ihossa, vaan tuntemus tulee sisältäpäin. Viheliäistä ja on alkanut vaivata myös muulloin kuinaamuisin. Lisäksi joitakin niveliä ja luita kolottaa, kuten oikeassa peukalossa, kämmensyrjissä ja lonkassa. Kylmä tuntuu pahentavan asiaa.

Mulla on ollut ihan mahdotonta kihelmointia ja pistelya jaloissa, kasissa ja jaykkyytta/kompelyytta sormissa (etenkin peukalot), mika tekee tietokonetyoskentelysta hankalaa.

Kun tata sita alkaa huolehtimaan oikeen kovasti, niin tuntuu etta pistely vaan pahenee ja leviaa jopa kasvoihin! Se ei tosiaan ole sellaista puutumispistelya vaan just sellasta kun joku kuvaili niin kuin nokkospistokseen liittyvaa pistelya. Eilen olin kylmassa illalla ja silloin pistely vaan paheni. Olen kaynyt akupunktiossa, jossa sanoivat etta olis verenkierrosta johtuvaa. Tama taas kuulemma johtuisi stressista/ahdistuksesta..

Onko kellaan ollut kuvailemaani jaykkyytta sormissa. Oletteko saaneet apua mistaan tahan?

Kiitos jo etukateen

• Nimetön
        Mariana kirjoitti:

Mulla on ollut ihan mahdotonta kihelmointia ja pistelya jaloissa, kasissa ja jaykkyytta/kompelyytta sormissa (etenkin peukalot), mika tekee tietokonetyoskentelysta hankalaa.

Kun tata sita alkaa huolehtimaan oikeen kovasti, niin tuntuu etta pistely vaan pahenee ja leviaa jopa kasvoihin! Se ei tosiaan ole sellaista puutumispistelya vaan just sellasta kun joku kuvaili niin kuin nokkospistokseen liittyvaa pistelya. Eilen olin kylmassa illalla ja silloin pistely vaan paheni. Olen kaynyt akupunktiossa, jossa sanoivat etta olis verenkierrosta johtuvaa. Tama taas kuulemma johtuisi stressista/ahdistuksesta..

Onko kellaan ollut kuvailemaani jaykkyytta sormissa. Oletteko saaneet apua mistaan tahan?

Kiitos jo etukateen

Moi!

Mulla on kanssa pistelyä,kuumotusta..tuskaista oloa koko kropassa..välillä myös kasvoissa..olisi kiva jutulla paremmin esim messengerissä onko oireet samanlaisia..itse alan olla jo aika epätoivoinen ku mikään ei auta. :(

• palokas mies
        Nimetön kirjoitti:

Moi!

Mulla on kanssa pistelyä,kuumotusta..tuskaista oloa koko kropassa..välillä myös kasvoissa..olisi kiva jutulla paremmin esim messengerissä onko oireet samanlaisia..itse alan olla jo aika epätoivoinen ku mikään ei auta. :(

mulla on nyt muutaman päivän pistellyt joka puolelle ja olen tosi peloissani.mulla selkä huonona ja kävin hierojalla sekä laittamassa nikamia paikalleen pistely alkoi siintä

• mä vaan
        palokas mies kirjoitti:

mulla on nyt muutaman päivän pistellyt joka puolelle ja olen tosi peloissani.mulla selkä huonona ja kävin hierojalla sekä laittamassa nikamia paikalleen pistely alkoi siintä

Jep!

Sama juttu! Selkä meni joulun pyhinä jumiin ja kampesin hierojalle. Toisen hieronnan jälkeen alkoi tuntua pistelyä kämmenissä ja jalkapöydissä...jatkuu edelleen! En ensin tajunnut että voi johtua selästä/niskasta, voiko?

• Lääkärissäkin käynyt
        palokas mies kirjoitti:

Hei!
        Minulla alkoi kasvojen alueen pistely uuden vuoden jälkeen. Vaiva on jatkunut välillä pahempana ja välillä ollut poisssakin. Pistely tuntuu päänahassa, otsassa, huulen yläkaaressa. Suussakin pistelyä tuntuu ja kurkku on karhea. Ruokatorvessa tuntuu ihmeellistä närästyksen omaista tunnetta.
        Olen käynyt kolme kertaa lääkärissä vaivasta. Eka kerralla sain antibioottokuurin kun kuulemma näkyi poskionteloissa tavaraa. Työpaikkalääkäri kehoitti seuraamaan ja toisella kerralla antoi happosalpaajia närästykseen 2 viikon kuurin. Olen nauttinut tabletteja nyt 3 päivän ajan eikä muutosta ole vointiin tullut.
        Itse olen alkanut epäilemään jotain suutulehdusta joka on levinnyt ruokatorveen. Kurjalta olo ainakin tuntuu kun asia ota selvitäkseen.

• Epätoivoinen
        Mariana kirjoitti:

Kiitos jo etukateen

Moi,
        Mulla on täsmälleen samat oireet kun Marianalla, enkä tiedä mitä pitäisi tehdä..
        Vaihtoehtoja on tullut eteen: Ahdistus, lihasjäykkyydet, alkoholi, mutta mullakin tosiaan pahenee kovastikin, kun ajattelen asiaa...
        Tätä on jatkunut jo reilu vuoden ajan ja tilanne on pahentunut..
        Laitan tietoa, jos ratkaisu löytyisi joskus..

• Anonyymi

Mulle lääkäri sanoi että se on Raynaud;n tautia, joka tunnetaan myös sanonnalla valkosormisuus. Se on niin hermoille käyvä tauti, että kohta se syöksee tekemään jotakin hullua. Sitä vaan ei kestä, aamusta aamuun , pistää särkee , kihelmöi, mitään lääkettä ei kuulemma ole, paitsi mielialalääkkeet. Kun aina särkee, minusta on tullut välinpitämätön kaikkia kohtaan, vihainen, arka, mä pelätyn jo sit jos joku yskäsee mun seläntakana. Kun löivät kolestroolilääkkeen tähän helvettiin päälle, meni lonkista ja reisistä tunto, ja polvet niin kipeät että rappusetkin on astuttava, ensin toinen ja siihen samalle rapulle toinen jalka. Muuten pistää polviin niin lujaa, että pelkään kaatuvani. Kun kaiket yöt ja päivät koskee ja se kiou on kova, siihen päälle levottomat jalat, Joskus käy mielessä, tässäkö tää oli , ettei oikein enää huvittaisi jatkaa, kun ei nauti enää mistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle lääkäri sanoi että se on Raynaud;n tautia, joka tunnetaan myös sanonnalla valkosormisuus. Se on niin hermoille käyvä tauti, että kohta se syöksee tekemään jotakin hullua. Sitä vaan ei kestä, aamusta aamuun , pistää särkee , kihelmöi, mitään lääkettä ei kuulemma ole, paitsi mielialalääkkeet. Kun aina särkee, minusta on tullut välinpitämätön kaikkia kohtaan, vihainen, arka, mä pelätyn jo sit jos joku yskäsee mun seläntakana. Kun löivät kolestroolilääkkeen tähän helvettiin päälle, meni lonkista ja reisistä tunto, ja polvet niin kipeät että rappusetkin on astuttava, ensin toinen ja siihen samalle rapulle toinen jalka. Muuten pistää polviin niin lujaa, että pelkään kaatuvani. Kun kaiket yöt ja päivät koskee ja se kiou on kova, siihen päälle levottomat jalat, Joskus käy mielessä, tässäkö tää oli , ettei oikein enää huvittaisi jatkaa, kun ei nauti enää mistään.

Kolesterolilääkkeitä on erilaisia. Mars lääkärille ja pyydä vaihtamaan paremmin sulle sopivat lääkkeet.

• Anonyymi
        Nimetön kirjoitti:

Moi!

Tiedän tunteen, tulee ihan epätoivoinen olo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko jalat kuvattu? Meinaan että ovat kuluneet nivelet.

• Anonyymi
        Epätoivoinen kirjoitti:

Moi,
        Mulla on täsmälleen samat oireet kun Marianalla, enkä tiedä mitä pitäisi tehdä..
        Vaihtoehtoja on tullut eteen: Ahdistus, lihasjäykkyydet, alkoholi, mutta mullakin tosiaan pahenee kovastikin, kun ajattelen asiaa...
        Tätä on jatkunut jo reilu vuoden ajan ja tilanne on pahentunut..
        Laitan tietoa, jos ratkaisu löytyisi joskus..

Mulla on taas koko ajan pistelyä naamassa. Se tuntuu tosi inhottavalta ja aina kun liikutan esim. Suuta tai huulia niin pistelee tosi paljon. (Leukaakin välillä) Ja on juuri tulossa Cheerleanding kisat ja naama pistelee edelleen jos jollakin olisi vinkkejä, ottaisin mielellään vastaan!

• kroppaa

...pistellyt niin mahdottomasti pari viikkoa. Mietin parhaillaankin pitäisikö lähteä lääkäriin. Pelkään, jos on vaarallistakin verenkierto häiriötä. Lääkkeitäkin epäilen.Onko kellään tietoa/luuloa sähköallergioista, luin vaan netistä siitäkin

• b12

Käykääpä mittauttamassa b12 vitamiini

• dapuu
        b12 kirjoitti:

Käykääpä mittauttamassa b12 vitamiini

itselläni oli tätä pistelyä pitkin kroppaa jokunen aika sitten. juoksin lääkärissä kuukauden verran, kunnes neurologi totesi että yksi niskalihas oli tulehtunut ja siitä johtui kaikki pistelyt. veri ei siis kiertänyt kunnolla koko kroppaan ja samalla tulehtunut lihas puristi hermoja.

yksi lääkäri myös kertoi, että tällainen pistely voi myös johtua siitä, jos hengittää liian innokkaasti, eli kertyy liikaa happea vereen. :)

• fibro
        dapuu kirjoitti:

itselläni oli tätä pistelyä pitkin kroppaa jokunen aika sitten. juoksin lääkärissä kuukauden verran, kunnes neurologi totesi että yksi niskalihas oli tulehtunut ja siitä johtui kaikki pistelyt. veri ei siis kiertänyt kunnolla koko kroppaan ja samalla tulehtunut lihas puristi hermoja.

yksi lääkäri myös kertoi, että tällainen pistely voi myös johtua siitä, jos hengittää liian innokkaasti, eli kertyy liikaa happea vereen. :)

Hei,
        Mulla on diagnostisoitu Fibromyalgia. Olen syönyt nyt vuoden verran Trpityl 10mg-lääkettä, joka on auttanut tosi paljon. Pari päivää sitten ajattlin että nyt kyllä on varmaan reuma puhkeamassa: Oli tosi kylmä ja kostea sää ja kaikki niveleni olivat aivan jäykkiä ja kipeitä. Olo meni seuraavana päivänä ohi, mutta sitten alkoi tää pistely. Jalkapohjia ja jalkapöydän sivuja pistelee kuin olisi kirppuja. SAmoin päänahkaa ja käsien syrjiä. Liittyykö teilläkin tää pistely jotenkin niveliin? Tai nivelsairauksiin, aineenvaihduntaan tai peräti fibromyalgiaan?

Ihan samanlaista pistelyä mulla on ollut vain aiemmin vain yhden varpaan nivelen kohdalla: pistelevä ja kuumottava nivel, jota raapii koko ajan kunnes iho hajoaa, mutta pistely vaan jatkuu. Olen käynyt siitä lääkärissäkin ja kun oli talvi niin hän totesi sen olevan varmaan paleltunut. Epäilin jo tuolloin asiaa kovasti! Ajan kanssa se sitten meni ohi.

Mikä auttaa? Onko kokemusta?

• nyt päällä täällä
        fibro kirjoitti:

Hei,
        Mulla on diagnostisoitu Fibromyalgia. Olen syönyt nyt vuoden verran Trpityl 10mg-lääkettä, joka on auttanut tosi paljon. Pari päivää sitten ajattlin että nyt kyllä on varmaan reuma puhkeamassa: Oli tosi kylmä ja kostea sää ja kaikki niveleni olivat aivan jäykkiä ja kipeitä. Olo meni seuraavana päivänä ohi, mutta sitten alkoi tää pistely. Jalkapohjia ja jalkapöydän sivuja pistelee kuin olisi kirppuja. SAmoin päänahkaa ja käsien syrjiä. Liittyykö teilläkin tää pistely jotenkin niveliin? Tai nivelsairauksiin, aineenvaihduntaan tai peräti fibromyalgiaan?

Ihan samanlaista pistelyä mulla on ollut vain aiemmin vain yhden varpaan nivelen kohdalla: pistelevä ja kuumottava nivel, jota raapii koko ajan kunnes iho hajoaa, mutta pistely vaan jatkuu. Olen käynyt siitä lääkärissäkin ja kun oli talvi niin hän totesi sen olevan varmaan paleltunut. Epäilin jo tuolloin asiaa kovasti! Ajan kanssa se sitten meni ohi.

Mikä auttaa? Onko kokemusta?

Aina lohdutttaa,kun muillakin,mullakin samoja tuskia,eikö? Allekirjoitan kaikkia e.m. ajatuksia;voinen jättää hyönteiset,loiset nyt pois laskusta.! Fibro itselläni;kolahti,että jos näyttäytyy nyt pistelyn muotoisena. Kipupoltot jo koettuja,jäykkyydet ym. Onhan se kuin Barbababa,jos tuttu tuo muuntautuva lastenhahmo. Ja pitäis selvittää väärin-
        käsitykset ym. erimielisyydet kaikkien kanssa,ettei sisuskalut riehuisi ja myös viestittäis "pistää vihaksi"- ?

• Löysinpäs
        nyt päällä täällä kirjoitti:

Aina lohdutttaa,kun muillakin,mullakin samoja tuskia,eikö? Allekirjoitan kaikkia e.m. ajatuksia;voinen jättää hyönteiset,loiset nyt pois laskusta.! Fibro itselläni;kolahti,että jos näyttäytyy nyt pistelyn muotoisena. Kipupoltot jo koettuja,jäykkyydet ym. Onhan se kuin Barbababa,jos tuttu tuo muuntautuva lastenhahmo. Ja pitäis selvittää väärin-
        käsitykset ym. erimielisyydet kaikkien kanssa,ettei sisuskalut riehuisi ja myös viestittäis "pistää vihaksi"- ?

Riemastuttavaa ja helpottavaa päästä näiden viestien kautta henkisten syiden jäljille. Minä olen juuri sellainen, joka huolestuu sekä omista että läheistenkin terveysongelmista.Sitä etsii lakkaamatta syitä oireisiin, ja ne eivät lakkaa kiusaamasta.- Ja iholla pistelee!
        Varmastikin on hyvä merkki, että oireet ovat joillakin ajoittaisia ja myös näyttäytyvät eri tavoin.Aina samanlaisena pysyvä vaiva viittaisi selvemmin tiettyyn sairauteen.

• Anonyymi
        dapuu kirjoitti:

Kiitos, sain itselleni vastauksen teidän kommentteja lukemalla, minulla oli viime talvi aivan hirveä, aina kun menin ulos niin alkoi pistelemään/kutittamaan/ vihlomaan tai jotain outoa tunnetta ihan kuin puukolla viillettäs ihoa. Joten välttelin ulos menemistä mut sattui just olemaan sellainen tilanne että oli joka aamu pakko mennä. Minulle tuli masennus, itsetuhoisia ajatuksia, epätoivo kaikki pahin mahdollinen , en olisi kestänyt enää tätä talvea. Rukoilin Jeesusta parantamaan ja löysin täältä vastauksen se tuli niin kirkkaasti minulle että tästä se johtuu eli psyykelääke kuin zeldox teki nämä oireet, minulla tuli hengitykseen ja verenkiertoon muutos tästä lääkkeestä joten hengitin eri tavalla ja siitä tuli liikaa ilmaa verenkiertoon huomasin myös että verikokeella kun olin niin minusta ei saatu otettua näytettä kunnolla eli veri oli jotenkin muuttunut varmaan paksummaksi. Joten uskon että se pintaveren kierto on se ongelma monella teistä. Miettikää kaikki lääkitykset ym ja lopettakaa tai vaihtakaa toiseen parempaan. Niin loppuu nämä oireet. Toivottavasti löydätte avun ja syyn ongelmaan , tiedän että se on yhtä tuskaa mut yrittäkää jaksaa käykää kaikki lääkkeenne läpi huolella. Ja kiitos vertaistuesta.

• ARGHHH

Jees. En tiedä onko mulla samanlaista, mutta joku mättää nyt. Muutaman päivän ajan tullu sellasina " aaltoina " käsittämäntöä pistelyä/nipistelyä/kutinaa ympäri kroppaa, pääosin selässä, ja kyljissä.

Ilmenee usein mm. kun alkaa hiki pukkaamaan päälle.

Mistä tämä voisi johtua, ollut tässä flunssaa ( vähän alilämpöä oli viikonloppuna ja aika kova nuha, tosin sekin jo parantunut melkeimpä kokonaan)

• Ketju kasvaa piilossa

Löysin tämän ketjun panemalla Googleen "Pistely iholla" Miksi en saa sitä näkymään Suomi 24:n varsinaisella kipupalstalla? Voisi kiinnostaa monia.

• Kotilääkäri

Googlettakaapa sana "hikinokkosihottuma". Lääkärikirjasta löysin tällaisen "sairauden" ja oireet sopivat ainakin omiin oireisiini.

• Anonyymi

Jospa olet allerginen omalle hiellesi. Minulla turpoaa silmät kun hiki pääsee niihin valumaan. Lääkärin mielestä olen allerginen omille eritteilleni. Sain ilman reseptiä hyvät silmätipat oireeseen.
        Lääkärillä voisi olla sinullekkin jotain ohjeita tms.

• hilavitutus

mullaki on tota pistelyä, joskus yhtä äkiä alkaa hervottomasti pistelemään oikeeta kättä

• agpoiah

Minulla oli kanssa tuota samaa pistelyä ja lueskelin tätä palstaa etsien rohtoa, mutta turhaan. Noin kuukausi sitte aloitin punttisalilla käymisen ja ensimmäset kerrat olivat yhtä helvettiä tämän pistelyn kanssa. Mutta nykyään en tunne pistelyä lainkaan, en sosiaalisissa tilanteissa, liikunnassa enkä muutenkaan, on kadonnut kokonaan. En ole varma että johtuiko sen poistuminen tästä liikunnasta mutta en muutakaan keksi. Kokeilkaa ihmeessä!!

• uj+
        agpoiah kirjoitti:

Minulla oli kanssa tuota samaa pistelyä ja lueskelin tätä palstaa etsien rohtoa, mutta turhaan. Noin kuukausi sitte aloitin punttisalilla käymisen ja ensimmäset kerrat olivat yhtä helvettiä tämän pistelyn kanssa. Mutta nykyään en tunne pistelyä lainkaan, en sosiaalisissa tilanteissa, liikunnassa enkä muutenkaan, on kadonnut kokonaan. En ole varma että johtuiko sen poistuminen tästä liikunnasta mutta en muutakaan keksi. Kokeilkaa ihmeessä!!

marevan paras lääke verenkieroongelmiin
        ohentaa verta ja jauhaa pienet kokkareet pois

• Samaa...

mulla on myös ollut pistelyä... yleensä pistely alkaa kädestä/ sormista ja kun ajattelen asiaa se leviää jopa kasvoihin ja jalkoihin... hiukan pelottaa =( auttaisiko liikunta ja venyttely???

• tuikkii

Täällä myös pistelee ,ranteita ,kasvoja ,käsiä .kävin tänään lääkärissä eipä mitään apua....tunne on inhottava ,kuin joku tuikkaisi neulan tai lähettäisi kimpun säteitä ....piikkejä iholle ,joskus on pakko myös raapia sitä kohtaa ,jota kihelmöi....pelkään tosi paljon ,että tämä on jotain vakavaa ,mulla on ollut ennenkin ,mutta nyt tuntuu olevan tosi kauan,välillä tuikkii suuhunkin...tämä ketju on lohdullinen ....varmaan niska jumissa ...alkoi kun hierotin selän...

• Pistely ja puutostil

Mulla on tunne, että johtuu jostain vajauksesta kropassa. Perniöösianemia esim. hyvin pitkään jatkuvana. Otattuttakaa B12 vitamiini koe ja keliakia.. Jos on jokin imeytymishäiriö minkä johdosta syntyy siis puutostila. Onko muita oireita? Odatan kokeisiin pääsyä..

• kaiken kokenut

juttele lääkärisi kanssa ja kysy, voisiko olla kihti.kun katsoo kooklesta vaikkapa suurennetussa koossa kun kihti on polvissa,niin polvet ovat täynnä kuin pieniä lasinpalasia.lepo on paras apu.siis veressä voi kiertää kuin pieniä lasinsiruja, jotka aiheuttavat pistelyä.nesteenpoistolääkkeet ajavat nestettä ulos ja siinä mukana pienet lasipalaset. furesis ja piresis ovat nesteenpoisto lääkkeitä ja on niitä muitakin samantapaisia lääkkeitä.kun syödään liian rasvaisia ruokia,niin suonet käyvät ahtaiksi ja pistelyä voi esiintyätavallista enemmän. kaiken kokenut

• Pistelyä

Mulla alkoi kanssa tuollaine ihonpistely/puutumine ja on vaikeata välillä tuntea edes käsiään kun tuo pistely on niin kovaa. Mistä tälläinen voi johtua? pistelyä siis tapahtuu aina kättä taikka jalkaa liikuttaessani tai kun joku koskettaa ihoani. Onko muilla mennyt tälläiset ohi? Ja mainittakoon että tuota pistelyä tapahtuu ihan koko kehossani

• --61

huono verenkierto.
      veri liian paksua

• Hermo-oire

Veri ei voi olla "liian paksua", ja tuo oire on hermokipua.

Joko sen aiheuttaa jokin pinnetila esim. niskassa, selässä tai vaikkapa ranteessa tai paikallinen tulehdus, tai psyykenlääke, joka vaikuttaa keskushermostoon. Nukahtamislääkekin voi olla syyllinen, ja käytetäänpä nukahtamista auttamaan nimenomaan eräitä psykoosilääkkeitä.

Kipu on täysin vaaratonta joskin ärsyttävää, paitsi jos siihen liittyy halvausoireita, jos se on sietämätöntä tai syvää, jolloin voi olla kyse jopa laskimotukoksesta eli veritulpasta.

B-vitamiinit vaikuttavat hermoston toimintaan ja niitä saa vain eläinkunnan tuotteista. Ellei syö lihaa, maitotuotteita, kalaa tai munia, on b-vitamiinien saannista huolehdittava purkista ottamalla.

• kauheeta lukea

Pällit. joka toinen lause alkaa mull kans. mulla kans. nii mullaki. mulki o tolle. hei mua koskee myös. Vittu yritetää kysyä vastausta munapäät.

• Sosiopaatti

Joskus ei vastausta ole, mutta vertaistuki auttaa. Jopa sinua saattaisi auttaa jonkinlainen synnynnäisten kusipäiden vertaistukiryhmä.

• neighbor

Vastaavaa meikällä. Sormien päistä lähtenyt iho pois. Pistelyä poskissa, leuassa, käsissä, jalkojen päällä. Olotila on ollut aikalailla sama kuin olisin nukkunut puolet ajasta mitä normaalisti. Aamulla kävin ostamaan B12 vitamiinia (syanokobalamiini), ja vedin tupla annoksen. Olo parani, mutta illalla tutkin nettiä lisää, ja päädyin tilaamaan toista B12 vitamiinia netistä, jota ei löydy apteekeista (metyylikobalamiini). Tuntuisi olevan englannin kielisten keskustelupalstojen mukaan luotettavampi vetää kuin toi halvempi rohto. Huomenna vielä ajattelin mennä apteekista hakemaan, ja kokeilemaan rautatabletteja, ja niitäkin on kahta lajia. Ferrosulfaatit jätän notkumaan hyllyyn. Itse yritän OBSIDAN FE (Ferroglysiini/fe2 /fe ), niin tulee samalla hoidettua foolihapot kuntoon, kun kerran B12 kerran auttoi jo.
      Aini... Pitäkää pieni sensuuri päällä kun googletatte, meikä on saanut neuvoja jo pelkästään suomen kielisisten saittien osoitteista tämän sivun neuloilla pistelystä ms-tautiin.

• .......

Myöskin kannattaisi jättää lisäaineita sisältävät elintarvikkeet pois, syy voi olla äärettömän yksinkertainen.
      Eihän näistä ääneen puhuta, kaikki silti tietävät.

• Roope54

ootteko huomannu et se voi johtua myös kemikaalivanoista taivaalla ainakin itsellä olen huomannu et jos menen pihalle niin pistely pahenee huomattavasti sisällä ei sitä juurikaan tunne mut ulkona alkaa noin viidessä minuutissa pistelemään paljaita kohtia esim naamaa ja kämmen selkää

• Pistelee

Ja minulla pistelee, kihelmöi toisella puolen kaulalla!

• Toivoton
        Pistelee kirjoitti:

Ja minulla pistelee, kihelmöi toisella puolen kaulalla!

Minulla myös oikea kylki kirvelee ihon alta. Alkoi fysioterapian jälkeen, fysioterapia kyllä tehosi kuten pitikin. Pistely alkaa illalla ehtii ehkä tunnin nukkua ja sitten herää, eikä pysty nukkumaan, särkylääke antaa pari tuntia unta, mutta tänä yönä se pahensi oloa, myös närästystä samaan aikaan.

• liikkumaanulosjo

huono verenkierto ja syynä, kun kauan istuu netissä tai räplää kännykkää

• 2-tyyppi

2-tyypin diabetes ,aiheuttaa pistelyä.kun verensokerit nousee

• Foliohattueiauta

Jos käytät paljon langattomia laitteita kotonasi tai asut kerrostalossa, jossa ihmisen tuottamilta säteilyltä ei voi välttyä saattaa olla sähköyliherkkyyttä, joka Ruotsissa on sairaus, mutta ei Suomessa.
      Elisa on vähentänyt hajaasutus alueiden lankaverkkoja ja siirtyessä langattomiin, ovat useat internetin käyttäjät havainneet samoja oireita. Tästä ei ole tehty yliopistotasoista tutkimusta. Ainoastaan "tutut puhuu uusista sairauksistaan" menetelmällä mennään, eli Suomessa "hullun tauti", mikäli säteilyä epäilee syyksi. Voi tarkistaa menemällä alueelle, jossa ei ole 2/3/4G kenttiä, eikä suuria voimalinjoja. Siellä muutama yö teltassa tai mökissä, sit ainakin itse tiedät ja voit harkita muuttoa Ruotsiin.:) Siellä oli ainakin kymmenen vuotta sitten kunta, jossa ei ollut kännykkämastoja, johon sairaat muuttivat, kun oireet muualla pahenivat.

• OiskoJollainTämä

Katsokaa vaikka krooninen spontaani angioödeema, utikaria. Angioedeema ("allerginen turvotus"). Kyseessä ei ole allergeenin aiheuttama reaktio.

• Anonyymi

Mua pistelee KOKO AJAN mun ihosta kaikkialta paitsi mahasta se vaan pahenee koko ajan. Tää on kestänyt jo kuukauden.

• Anonyymi

Pistely alkoi n. Kaksi vuotta sitten keväällä ja kävin lääkärillä jolta sain lähetteen keskussairaalaan siellä tehtiin sähköimpulssi testi joka oli normaali ja sen jälkeen neurologilla jossa kuvattiin pää ja niska eikä mitään ole löytynyt. Välillä on helpompaa mutta nyt taas lisääntynyt . Saattaa myös johtua lääkityksestä, käytössä thyroksin,kortisoni,verenpainelääke,betasalpaaja,nesteenpoistolääke,kalium ym.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8550
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2429
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2241
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      36
      1932
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1758
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1737
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      21
      1332
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1143
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1033
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe