Panadol 500Mg

Panadol

Lääkäri vaihtoi tulehduskipulääkkeen Panadoliin (500Mg), joita pitäisi ottaa 2 tablettia kolmasti päivässä. Kuukauden meni hyvin, sitten tuli vatsakivut. Tulehduskipulääkkeestä (Ibuxin 600Mg) en saanut mitään vaivoja, onko joku muu saanut Panadolista vatsakipuja, lääkäri sanoi että Panadol on turvallinen kipulääke. Ei ole ainakaan yhtä lailla kipua lievittävä kuin tulehduskipulääke ja sitten vielä nuo vatsakivut, jotka lähti heti pois kun lopetin Panadolin käytön.

17

9672

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korvata..

tulehduskipulääkettä, niiden toimintamekanismi kun on toisenlainen. Parasetamol ei juurikaan auta tulehdukseen, kipuun ja kuumeeseen toki.
      Panadol on vatsalle ns. ystävällinen kipulääke, mutta sitten taas maksatoksinen...

Siis oliko sinulla 3 mg:n annos kuukauden ajan? Säännöllisestikö?

Kai sinulta sitten kipujen ilmaannuttua otettiin maksa-arvot?

• Panadol

kuukauden ajan vrk:dessä 6x500Mg

Sitten tuli vatsakipu, ja lopetin Panadolin käytön ja loppui vatsakipu.

Maksa-arvoja ei ole otettu.

Krooninen tulehdus on päällä, joten tulehduskipulääkkeillä pitää jatkaa, vatsaani suojaan päivittäin Somacilla (40Mg).

Tuon tiesin kyllä että Panadol ei ole tulehduskipulääke, lääkäri vaihtoi kuitenkin tulehduskipulääkkeen Panadoliksi viitaten munuaisiin kohdistuvaan riskiin kun tulehduskipulääkkeitä käyttää päivittäin.

• yksi tautinen lisää

olen kipukroonikko. takana monta niska- ja selkäleikkausta, fibro ym. tauteja. olen syönyt opiaattia ( josta ei mitään vaivoja ) jo kahdeksan vuotta. tänä syksynä kipuklinikalla keksivät vähentää sen minimiin. sen jälkeen burana 800 mg x2 ja nexium. nyt lisäksi panadol 1 gr x 3 / pvä ja heti ensimmäisen pvän jälkeen tajuton vatsakipu, vaikka nexium ja litalgin samalla.samoin tänä syksynä liikuntakyky oleellisesti huonontunut, koska opiaatteja vähennetty. käytän nyt jopa keppiä kävellessä. kesällä tein vielä lenkkejä. mutta tämä panadolista aiheutunut vatsakipu menee jo yli hilseen. lekuri väitti, ettei voi siitä johtua, mutta mistäs muusta, kun heti alkoi kipu yhtaikaa panadolin kanssa!!! lopetin koko panadolin aivan turhana ( ei auta yhtään itse kipuihin ). onko muita kipukroonikoita, joita rääkätty koekaniineina, kun trendi tuntuu olevan, että vain syöpäsairaat saavat opiaatteja??? kertokaa, pliis, ja auttakaa...

• .

sinulla on? Kun se on minimissä niin sitä kuitenkin on käytössä, eikö totta?

• yksi tautinen lisää
        . kirjoitti:

sinulla on? Kun se on minimissä niin sitä kuitenkin on käytössä, eikö totta?

juu, on käytösssä oxycontin 20 mg x 3. ennen oli 20 mg x 7!!! kuulostaa kovalta, mutta tautihistorian ja toleranssin kasvun huomioonottaen ei se loppujen lopuksi vaikuttanut muuten kuin kipuja poistavasti. auttoi siis minua funkkaamaan eli todella toimimaan. en saanut mitään "säväreitä" tai muita oloja siitä.
        enkä sellaista koskaan ole hakenutkaan. ennen sairastumista ei ollut edes asperiinia kotona, mutta 10 v. sitten sairastuin. todettiin rappeutuva perinnöllinen selkäsairaus ja sen jälkeen tulivat muut ihanat matkakumppanit lopuksi elämää. jippii!!! nyt on sitten käyty läpi kaikki mahdolliset epilepsialääkkeet sun muut "kivunpostajat", joista hurjia haittavaikutuksia. miksei kipuun saa kunnon lääkitystä? se mulle kertokaa. kipu syö ihmistä. buranan ja panadolin myötä kahiat määrät lisätty vatsansuoja-aineita. siis lääkemäärä vain lisääntynyt. onko kohtalotovereita, jotka joutuneet kokemaan samaa? miltä tuntuu teistä?

• kivulias36
        yksi tautinen lisää kirjoitti:

juu, on käytösssä oxycontin 20 mg x 3. ennen oli 20 mg x 7!!! kuulostaa kovalta, mutta tautihistorian ja toleranssin kasvun huomioonottaen ei se loppujen lopuksi vaikuttanut muuten kuin kipuja poistavasti. auttoi siis minua funkkaamaan eli todella toimimaan. en saanut mitään "säväreitä" tai muita oloja siitä.
        enkä sellaista koskaan ole hakenutkaan. ennen sairastumista ei ollut edes asperiinia kotona, mutta 10 v. sitten sairastuin. todettiin rappeutuva perinnöllinen selkäsairaus ja sen jälkeen tulivat muut ihanat matkakumppanit lopuksi elämää. jippii!!! nyt on sitten käyty läpi kaikki mahdolliset epilepsialääkkeet sun muut "kivunpostajat", joista hurjia haittavaikutuksia. miksei kipuun saa kunnon lääkitystä? se mulle kertokaa. kipu syö ihmistä. buranan ja panadolin myötä kahiat määrät lisätty vatsansuoja-aineita. siis lääkemäärä vain lisääntynyt. onko kohtalotovereita, jotka joutuneet kokemaan samaa? miltä tuntuu teistä?

olisi kunnon kipulääkitys, sinun tapauksessasi? Käytkö kipuun erikoistuneen lääkärin hoidossa/vastaanotolla?

• neliö
        kivulias36 kirjoitti:

olisi kunnon kipulääkitys, sinun tapauksessasi? Käytkö kipuun erikoistuneen lääkärin hoidossa/vastaanotolla?

arvoisa kivulias36 :)
        käyn kipuklinikalla, kivunhoitoon erikoistuneen lekurin potilaana. hän aloitti itse 8 v. sitten oxycontinin. nyt puhaltavat uudet tuulet. opiaatteja vain syöpäpotilaille. minusta suoraan sanoen paras lääkitys olisivat opiaatit, siis omalla kohdallani ainakin. vatsani kun aina ollut herkkä ja muutenkin olen herkkä erilaisille "harvinaisille" haittavaikutuksille, ja kun niistä opiaateista ei tullut mitään ihme oireita, niin ne olisivat mielestäni yksin riittävät minulle. mutta ei niitä palauteta. tunnen itseni koekaniksi. ainakin tämä syksy on mennyt kärvistellessä kipujen kanssa, sun muitten ihmeellisten haittavaikutusten kanssa. olen ihan rampautuneeksi mennyt. ja harmittaa. saanko kysyä, millainen on sinun tautihistoriasi ja millainen lääkitys sinulla on? oletko joutunut koskaan kokeilemaan useita sopimattomia lääkkeitä? haluaisin kuulla muiden kipupotilaiden kokemuksia lääkityksistä/vaivoista/kunnosta. itse asiassa panadol 1 gr x 3/ pvä ja sen seurauksena alkanut tajuton vatsakipu ohjasi minut kysymään, onko muille tullut vatsa kipeäksi siitä. ja kuinka ovat vaikuttaneet erilaiset kipukynnyslääkkeet ( eivät sovi minulle ), on vain hurjia haittavaikutuksia tullut niistä? mulla on monia perustautejakin pohjalla, selän ja niskan leikkausten kera. olisi mukavaa, jos joku vastaisi!

• Millarilla
        neliö kirjoitti:

arvoisa kivulias36 :)
        käyn kipuklinikalla, kivunhoitoon erikoistuneen lekurin potilaana. hän aloitti itse 8 v. sitten oxycontinin. nyt puhaltavat uudet tuulet. opiaatteja vain syöpäpotilaille. minusta suoraan sanoen paras lääkitys olisivat opiaatit, siis omalla kohdallani ainakin. vatsani kun aina ollut herkkä ja muutenkin olen herkkä erilaisille "harvinaisille" haittavaikutuksille, ja kun niistä opiaateista ei tullut mitään ihme oireita, niin ne olisivat mielestäni yksin riittävät minulle. mutta ei niitä palauteta. tunnen itseni koekaniksi. ainakin tämä syksy on mennyt kärvistellessä kipujen kanssa, sun muitten ihmeellisten haittavaikutusten kanssa. olen ihan rampautuneeksi mennyt. ja harmittaa. saanko kysyä, millainen on sinun tautihistoriasi ja millainen lääkitys sinulla on? oletko joutunut koskaan kokeilemaan useita sopimattomia lääkkeitä? haluaisin kuulla muiden kipupotilaiden kokemuksia lääkityksistä/vaivoista/kunnosta. itse asiassa panadol 1 gr x 3/ pvä ja sen seurauksena alkanut tajuton vatsakipu ohjasi minut kysymään, onko muille tullut vatsa kipeäksi siitä. ja kuinka ovat vaikuttaneet erilaiset kipukynnyslääkkeet ( eivät sovi minulle ), on vain hurjia haittavaikutuksia tullut niistä? mulla on monia perustautejakin pohjalla, selän ja niskan leikkausten kera. olisi mukavaa, jos joku vastaisi!

Hei, myös minulla 1gr /2x pv,jo 4 aamu alkoi tajuttomat vatsakivut jotka ei hellitä, oikealla puolella kämmenen kokoinen alue ja kipu on kova!!

• Lääkäriin_vaan

Suolisto-ongelmia? Maksa jo ennestään vialla ja parasetamoli laukaisi kivun?

• mahasekasin
        Lääkäriin_vaan kirjoitti:

Suolisto-ongelmia? Maksa jo ennestään vialla ja parasetamoli laukaisi kivun?

Tuollaiseltahan tuo vaikuttaa itselläkin ?

• maksarasva
        Millarilla kirjoitti:

Hei, myös minulla 1gr /2x pv,jo 4 aamu alkoi tajuttomat vatsakivut jotka ei hellitä, oikealla puolella kämmenen kokoinen alue ja kipu on kova!!

Mitenköhän kävi?

• Donapal
        Millarilla kirjoitti:

Nuita samoja oireita oikean puolen kivuista näyttää olevan netissä paljonkin, Oikean puolen kylkikipua ynnä muuta, niitäon paree mennä itse katseleen, sen verran oin oireen mukaisia erilaisa mahdollisia aiheuttajia.

• Mahasekasin

Nyt panadolia neljäs viikko meneillään (lääkärin määräys, selkä vähän hajosi) ja vatsaan on alkanut sattua ja vatsa on sekaisin muutenkin, ei hyvältä tunnu ollenkaan, pitänee lopettaa sen käyttö (vähemmän ja harvemmin olen ottanut kuin reseptissä opastetaan....) Silläkin on uutisten mukaan varsin ikäviä oireita erityisesti maksan suhteen.

Oxyja on toistaiseksi, mutta kun en tykkää sellattista, mutta kaipa se on niihin tyytyminen.

• panapanaa

Yhdistelmäkäyttö:

" Parasetamolia on käytetty opioidien kanssa koska on oletettu että se vähentää niiden tarvetta kipulääkkeenä. Tutkimusten mukaan oletus ei kuitenkaan pidä paikaansa.[3]"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Parasetamoli

- "Parasetamoli on maksatoksinen (maksallle myrkyllinen) lääkeaine ja saattaa pitkään käytettynä tai suurina annoksina vaikuttaa maksan (ja munuaisten) toimintaan, jolloin laboratoriokokein määritellyt maksa-arvot ASAT ja ALAT nousevat "

- "Parasetamolin käyttö raskausaikana saattaa lisätä pysyvien aivotoiminnan häiriöiden riskiä syntyvällä lapsella ja kasvattaa lapsen ADHD- ja autismiriskiä[8]"

Myös, käytettävä varovaisesti:

"Parasetamoli yhä useamman myrkytyskuoleman takana"

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/04/01/parasetamoli-yha-useamman-myrkytyskuoleman-takana

• donapal

Yksi Panadol versio poistuu martkkinoilta EU:n käskystä.

"Kaikki pitkävaikutteiset parasetamolivalmisteet poistetaan myynnistä Euroopan Unionin alueella niihin liittyvien turvallisuusriskien vuoksi.

Euroopan lääkeviraston (EMA:n) lääketurvallisuuden riskinarviointikomitea (PRAC) suositteli syyskuun alussa, että pitkävaikutteisten, säädellysti parasetamolia vapauttavien lääkevalmisteiden myynti kiellettäisiin Euroopan Unionin alueella. "

http://www.apteekkari.fi/uutiset/panadol-extend-665-mg-poistuu-suomen-markkinoilta.html

• Parasetamoli tuhoaa maksan, ibuprofeeni munuaiset ja asetyylisalisyylihappo mahalaukun, joten apteekin käsikauppalääkkeitä käyttävillä on varaa valita! :D

Opiaattien sivuvaikutukset ovat noihin verrattuina pikkujuttuja, mutta opiaattien koukuttavuus on tietysti valitettavaa. Lisäksi toleranssi lisääntyy, joten opiaatin annostusta pitää lisätä yhä enemmän ja enemmän halutun vaikutuksen aikaansaamiseksi. Sitten rupeaa tulemaan niitä haittavaikutuksiakin.

Aika erikoista, että Suomessa esimerkiksi marihuana on käytännössä kiellettyjen lääkeaineiden listalla, vaikka esimerkiksi 50 kertaa heroiinia vahvempi fentanyyli on sallittu.

• karmivanhauskaa

Hauskaa joskin karmivaa tuo ensimmäisen kappaleesi huumori :-)

Nuo eri lääkkeiden yhteisvaikutukset varsinkin maksaan ovat melko hurjia, sillä näyttäisi olevan jopa joitan rauhoittavia mukana, ja tietysti se parasetamoli (jota on tullut otettua jokusen viikon sillaiten lääkärin ohjeen mukana ja hiukka vähemmän), seuraukset monasti näyttäisivät olevan aika ikäviä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1598
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1459
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      63
      1299
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1290
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1214
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1199
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      1002
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      181
      894
    Aihe