KUNNON HOMESAIRAS

Pihalla häärii valkoiseen pukuun pukeutunut mies.

Puvussa lukee "MOLO", joka on tässä englanniksi mold eli home.

Mies on siis homemies, MOLO-MOLD.

Eikä hänen yllään oleva puku ole mikä tahansa puku, sillä se on avaruuspuku.

- Kunnon homeongelmaisilla on aina avaruuspuku yllään, tiesithän sen?

Jos avaruuspukua ei ole tai ei ole riittävästi varaa hommatakseen semmoista, et ole kunnon homesairas ollenkaan!

Avaruuspuku on ehdoton "MUST" (engl. suomeksi pakko), koska se eristää homeongelmaisen tästä maailmasta kokonaan.

Sitä paitsi avaruuspuvun alla kunnon homeongelmainen ei saa pitää mitään. Hänen on oltava siis täysin alaston, koska vaatteet voivat olla saastuneet homeesta.

Tukka on leikattava kokonaan pois ja pään on oltava kalju, sillä hometukka on kunnon homeuskovaiselle kauhistus.

Kipeämpi operaatio sen sijaan on "homekynsien" poisvetäminen, mutta mitäpä ei kunnon homeuskovainen uskonsa puolesta tekisi...

*

Sanokaa siis "MOLO", kun puhutte tällä palstalla homeongelmasta!

Asiaansa on uskottava täysillä tai ei ole kunnon molo ollenkaan...

Motto:

http://www.youtube.com/watch?v=Y1f5dBCmLmc

23

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poista vain viestisi

se on ainoa hyvä teko mitä palstalla teet. Että ikää oli jo 50-v, no siis ne aivosolut siis todellakin kuolevat homealtistuksessa. Ehkä ne sinunkin kylppärisi pisteet olivat kuitenkin hometta?

• mihin sattuu?

jos sinulle on huomautettu että perheenne oireilut vähenevät ja jopa osin poistuvat KUN LUOVUTTE saastuneesta irtaimistosta, sinä otat siitä nokkiisi ja
      vedät tällaiset johtopäätökset.

Kasva aikuiseksi, kun kerran mainostit täällä ÄO-määrääsi, vai oliko sekin
      pelkkä toteutumaton unelma?

• kyllähän minäkin

jouduin hävittämään kaikki työpaikallani käyttämäni vaatteet, papereista ja työsalkuista nyt puhumattakaan. Sain puhtaissa tiloissa selvät oireet päälle kaikesta materiaalista, joka työpaikaltani oli tullut. Sille nyt ei vaan voi mitään, että noin täytyy toimia, jos aikoo edes jonkun verran terveenä pysyä, joten kannattaa kasvaa aikuiseksi, kuten tässä edellä suositellaan. Jotkut myrkyt vain tarttuu niin, ettei edes vuosien säilytys saa niitä häviämään.

Terveisin keskustelua sivusta seurannut

• Visio avaruuspukuisesta miehestä homeongelman yhteydessä minulla on ollut jo pitkään.

Visio on syntynyt tämän palstan hurmoshengestä.

Tiesin kyllä, että kirjoitukseni ärsyttäisi, mutta olin edellispäivänä tarpeeksi ärsyyntynyt itsekin kirjoittaakseni tämän.

*

Seuraavaksi suosittelen keuhkonvaihtoa kaikille niille, jotka kauppaavat täällä väärää totuutta.

Keuhkothan ne on vaihdettava, kun ongelma eli homemyrkyt ovat pesiytyneet niihin, eikö vain?

Onhan typerää, jos heittelee vain tavarat mäkeen, leikkaa jopa hometukan pois, mutta unohtaa vaihtaa sairaat keuhkonsa!

*

Pitäisi olla loppuun saakka rehellinen ja muistaa, että rapatessa roiskuu!

En minäkään mene ulos huutamaan, että luonto pitää tuhota, vaikka samat oireet minulla on sielläkin...

Tajuan, että keuhkoissani on jotain vikaa nyt ja pidän mölyt sisälläni.

Isoäitini muuten sanoi, että (elämässä) tärkeintä on mielenrauha - ja seuraan mieluummin yli satavuotiaaksi eläneen ihmisen viisautta kuin heittäydyn hysteeriseksi.

Ylireagoinnista ei ole mitään hyötyä, se lyhentää vain elämää.

• "Isoäitini muuten sanoi, että (elämässä) tärkeintä on mielenrauha - ja seuraan mieluummin yli satavuotiaaksi eläneen ihmisen viisautta kuin heittäydyn hysteeriseksi."

- Eilen taas huomasin, kuinka paljon minulle on ollut hyötyä isoäitini opetuksista. Yritin nimittäin korjata mustaa nahkareppuani, jonka yhdestä taskusta oli lähtenyt vetoketjun lukko irti, siis se vetoketjun aukaiseva ja sulkeva osa.

Kuitenkaan yritykset työntää lukko paikalleen ei meinannut millään onnistua. Yritin ja yritin ja pätkin vetoketjusta pois pienenpieniä palasia (vetoketju oli muovista ns. metrivetoketjua) saadakseni lukolle hyvän liukumapinnan.

Vaan ei onnistunut millään. Jos olisin ollut nuorempi ja kärsimättömämpi, olisin varmaan antanut periksi. Mutta sitten mieleeni muistui lapsuudesta isoäitini, joka kerran sanoi, että sitten vasta olen todella taitava, jos saan kuusenneulasen solmuun... Ja minä otin haasteen vastaan ja näpräsin ja näpräsin kuusenneulasen kanssa, kunnes sain sen solmuun - joka oli todella vaikeaa, koska neulanen tuppasi aina katkeamaan sen lisäksi, että se oli äärettömän lyhyt.

Muistaessani eilen tuon jatkoin sinnikästä yritystä vetoketjun lukon kanssa ja sain kuin sainkin pujotettua sen lopulta takaisin paikoilleen. Oli siinä työ, mutta se kannatti! Nyt on lempireppuni taas täydessä iskussa ;)

• ,että
        sanasinko kirjoitti:

"Isoäitini muuten sanoi, että (elämässä) tärkeintä on mielenrauha - ja seuraan mieluummin yli satavuotiaaksi eläneen ihmisen viisautta kuin heittäydyn hysteeriseksi."

- Eilen taas huomasin, kuinka paljon minulle on ollut hyötyä isoäitini opetuksista. Yritin nimittäin korjata mustaa nahkareppuani, jonka yhdestä taskusta oli lähtenyt vetoketjun lukko irti, siis se vetoketjun aukaiseva ja sulkeva osa.

Kuitenkaan yritykset työntää lukko paikalleen ei meinannut millään onnistua. Yritin ja yritin ja pätkin vetoketjusta pois pienenpieniä palasia (vetoketju oli muovista ns. metrivetoketjua) saadakseni lukolle hyvän liukumapinnan.

Vaan ei onnistunut millään. Jos olisin ollut nuorempi ja kärsimättömämpi, olisin varmaan antanut periksi. Mutta sitten mieleeni muistui lapsuudesta isoäitini, joka kerran sanoi, että sitten vasta olen todella taitava, jos saan kuusenneulasen solmuun... Ja minä otin haasteen vastaan ja näpräsin ja näpräsin kuusenneulasen kanssa, kunnes sain sen solmuun - joka oli todella vaikeaa, koska neulanen tuppasi aina katkeamaan sen lisäksi, että se oli äärettömän lyhyt.

Muistaessani eilen tuon jatkoin sinnikästä yritystä vetoketjun lukon kanssa ja sain kuin sainkin pujotettua sen lopulta takaisin paikoilleen. Oli siinä työ, mutta se kannatti! Nyt on lempireppuni taas täydessä iskussa ;)

Kyllä sinä sitten olet taitava. Ja miten viisas isoäiti sinulla onkaan ollut.

• hilkkaliisa

Sinun kohdallasi tulee mieleen, että kun sairastut lopetat toisten kiusaamisen.

• "Sinun kohdallasi tulee mieleen, että kun sairastut lopetat toisten kiusaamisen."

- Ollaanpa sitä nyt sitten niin hurskaita että... Unohtuiko totuus, kuinka minua alettiin nälviä ja kiusata palstalla heti sen jälkeen, kun paljastui, etten olekaan hävittänyt omaisuuttani joidenkin ns. kunnon homeuskovaisten tapaan.

*

Olen aina inhonnut kiihkouskovaisuutta, joka tarkoittaa muun muassa sitä, että ihmiset eivät saa ajatella omilla aivoillaan ja kaikkien on käyttäydyttävä samalla lailla. Jos ei elä lahkon sääntöjen mukaan, toisinajattelija eristetään ja ajetaan yhteisöstä pois.

Ikävä vain, että vastaavaa kiihkouskovaisuutta voi olla myös järjestöissä ja missä tahansa ihmisryhmittymässä ja uskonnon tilalla vain on joku muu asia.

*

Homeongelmamme tiimoilta olen käynyt keuhkolääkärillä, korvalääkärillä ja infektiolääkärillä eikä yksikään heistä maininnut edes sanallakaan, että olisi pitänyt alkaa viskellä tavaroita pitkin mäkeä, kehottivat vain muuttamaan asunnosta pois.

Olen kiitollinen noille lääkäreille. He eivät ole mitään puoskareita, vaan pitkän linjan ammattilaisia, joille on kehittynyt jo suhteellisuudentajua päinvastoin kuin monille kiihkoilijoille täällä.

• sanasinko kirjoitti:

"Sinun kohdallasi tulee mieleen, että kun sairastut lopetat toisten kiusaamisen."

- Ollaanpa sitä nyt sitten niin hurskaita että... Unohtuiko totuus, kuinka minua alettiin nälviä ja kiusata palstalla heti sen jälkeen, kun paljastui, etten olekaan hävittänyt omaisuuttani joidenkin ns. kunnon homeuskovaisten tapaan.

*

Olen aina inhonnut kiihkouskovaisuutta, joka tarkoittaa muun muassa sitä, että ihmiset eivät saa ajatella omilla aivoillaan ja kaikkien on käyttäydyttävä samalla lailla. Jos ei elä lahkon sääntöjen mukaan, toisinajattelija eristetään ja ajetaan yhteisöstä pois.

Ikävä vain, että vastaavaa kiihkouskovaisuutta voi olla myös järjestöissä ja missä tahansa ihmisryhmittymässä ja uskonnon tilalla vain on joku muu asia.

*

Homeongelmamme tiimoilta olen käynyt keuhkolääkärillä, korvalääkärillä ja infektiolääkärillä eikä yksikään heistä maininnut edes sanallakaan, että olisi pitänyt alkaa viskellä tavaroita pitkin mäkeä, kehottivat vain muuttamaan asunnosta pois.

Olen kiitollinen noille lääkäreille. He eivät ole mitään puoskareita, vaan pitkän linjan ammattilaisia, joille on kehittynyt jo suhteellisuudentajua päinvastoin kuin monille kiihkoilijoille täällä.

Kylläpä jäin väsyneeksi kirjoitettuani yömyöhällä edellisen viestini, vaan sieppasi sen verran yksisilmäisyys tällä palstalla.

Täällä mankeloidaan ratkaisuja, joita kaikkien täytyisi noudattaa. Jos ei noudata, alkaa kollektiivinen nälvintä ja herja, ja vieläpä raukkamaisesti puskan takaa. Että aikuiset ihmiset kehtaavatkin :(

Ihan tulee mieleeni Orwellin Eläinten vallankumous, jossa ideologiasta tulee pahimman sortin uskonto, johon kaikkien on alistuttava. Orwell kirjoitti kyllä kirjansa kommunismia silmälläpitäen, mutta sopii se muihinkin kaikkinieleviin ideologioihin.

*

Palstalla vallitsevan homefanatismin mukaisesti ei riitä siis, että muuttaa homeasunnosta pois ja hävittää mahdolliset homehtuneet tavarat, mikäli sellaisia on - ei, vaan nimenomaan palstalla vallitsevan homefanatismin mukaan koko omaisuus on hävitettävä, haisipa se homeelle tahi ei!

Jos et ota osaa tähän ns. uskontoon, alkaa uskomaton nälvintä, pilkka ja herja, josta on jo esimerkkejä niin tässä kuin muissakin ketjuissa täällä.

• Homeherkkä#
        sanasinko kirjoitti:

"Sinun kohdallasi tulee mieleen, että kun sairastut lopetat toisten kiusaamisen."

*

*

Mitä mikrobilajeja ja kuinka suuria pitoisuuksia asunnossasi todettiin?

Todella monet kosteusvauriomikrobikotilaiset ovat joutuneet hävitämään irtaimistonsa, josta saat paremman selvyyden ottamalla yhteyttä Aste ry:hyn.

Kun todella herkkänä ns. kosteusvauriomikrobiallergikkona aloin limakalvotulehtua jo nukkuessani ei- kosteusvauriomikrobisaastunessa mökkissämme, niin lopetin siellä nukkumisen.
        Sain limakalvotulehduksen jo siellä olevan täkinkin takia tuotuani sen jumppa-alustaksi kotiimme.
        Homekirjastomme kirjatkin ovat minut sairastuttaneet.

Jos sinun ei ole tarvinnut hävittää irtaimistoasi, niin se ei tarkoita sitä, etteikö olisi kosteusvauriokotilaisia tässä maassa, jotka ovat joutuneet irtaimistonsa hävitämään.
        Tälläkin hetkellä erään tuntemani nuoren perheen irtaimistosta on osa kontissa.
        Ostivat omakotitalon, jossa olikin TUTKITUSTI maaperäkosteuden rakenteisiin tunkeutumisen takia valtaisat mikrobimäärät. Äiti ja lapsi kärsivät toistuvista keuhkoputkitulehduksista ja muista kerempoista muutaman vuoden ajan. Kummaltakin tulehduskierre päättyi heidän muutettuaan kosteusvauriomikrobivapaaseen vuokra-asuntoon.
        Kosteusvuriosaasteista irtaimistoaan he ovat ottaneet käyttöönsä Aste ry:n PUHDISTUSohjeistuksen mukaan, eli pikkuhiljaa.
        Onneksi heidän kohdallaan myyjä suostui kaupanpurkuun.

• Homeherkkä# kirjoitti:

Mitä mikrobilajeja ja kuinka suuria pitoisuuksia asunnossasi todettiin?

Todella monet kosteusvauriomikrobikotilaiset ovat joutuneet hävitämään irtaimistonsa, josta saat paremman selvyyden ottamalla yhteyttä Aste ry:hyn.

Kun todella herkkänä ns. kosteusvauriomikrobiallergikkona aloin limakalvotulehtua jo nukkuessani ei- kosteusvauriomikrobisaastunessa mökkissämme, niin lopetin siellä nukkumisen.
        Sain limakalvotulehduksen jo siellä olevan täkinkin takia tuotuani sen jumppa-alustaksi kotiimme.
        Homekirjastomme kirjatkin ovat minut sairastuttaneet.

Jos sinun ei ole tarvinnut hävittää irtaimistoasi, niin se ei tarkoita sitä, etteikö olisi kosteusvauriokotilaisia tässä maassa, jotka ovat joutuneet irtaimistonsa hävitämään.
        Tälläkin hetkellä erään tuntemani nuoren perheen irtaimistosta on osa kontissa.
        Ostivat omakotitalon, jossa olikin TUTKITUSTI maaperäkosteuden rakenteisiin tunkeutumisen takia valtaisat mikrobimäärät. Äiti ja lapsi kärsivät toistuvista keuhkoputkitulehduksista ja muista kerempoista muutaman vuoden ajan. Kummaltakin tulehduskierre päättyi heidän muutettuaan kosteusvauriomikrobivapaaseen vuokra-asuntoon.
        Kosteusvuriosaasteista irtaimistoaan he ovat ottaneet käyttöönsä Aste ry:n PUHDISTUSohjeistuksen mukaan, eli pikkuhiljaa.
        Onneksi heidän kohdallaan myyjä suostui kaupanpurkuun.

Kertaus on opintojen äiti :)

Me emme saaneet mitään hometutkimusta ollenkaan. Terveystarkastaja vain totesi kylpyhuoneessa olevat mikrobit ja kirjoitti sen lausuntoonsa. Hän kiihtyi myös kovasti kertoessani puhuneeni lääkärille ongelmasta sairastuttuamme. Terveystarkastaja sanoi, että voisin ottaa hänen kirjoittamansa lausunnon mukaan lääkärillä käydessäni, "etteihän koko asunto ole homeessa". Vastasin, etten ole semmoista väittänytkään.

Noh, nyt tajuan tuonkin. Jälkikäteen olen päätynyt itse samaan...

On vain aikamoinen katastrofi ja järkytys törmätä homeongelmaan ensi kertaa. Helposti silloin ylireagoi ja asiat menee yli hilseen.

Aika kuitenkin tasaa pikku hiljaa kaiken ja alkaa nähdä jo metsänkin puilta.

- Homeongelma on todella yleinen ja maailmassa hometta piisaa. Toiset vain herkistyvät sille ja toiset ei. Kiihkoilusta ei ole mitään hyötyä.

*

Nykyhetken tilanteesta vielä sen verran, että olemme asuneet nyt tasan kolme kuukautta uudessa asunnossamme ja jalat on maan pinnalla.

Aika ajoin olen mietiskellyt, onko parvekkeen vesikourussa oleva musta, noin puoli metriä pitkä läntti myös hometta? Olen käsitellyt sen hypokloriitilla, jolloin se vaihtoi väriään ruskeaksi. Sen edessä betoni on hieman tummempaa, mutta vain hieman. - Joko läntti on nokea tai paikalla on säilytetty autonrenkaita tai se on sitä mustaa hometta. Mustaa hometta puoltaa se, että läntti on vesikourussa ja parvekkeemme on tosi varjoisa, jonne aurinko ei juuri paista, eikä parveke ole ollut katettuna alusta lähtien.

Koska asumme kaksiossa, juuri parvekkeen viereinen huone on minun ja talon toisen päädyn huone pojan. Nyt kesähelteellä on myös parvekkeen ovi koko ajan auki ja mitä tahansa siellä onkin, se hönkää selkäni takana.

- Vaan olkoon, en jaksa välittää enää. Olen kyllästynyt koko homeongelmassa piehtarointiin.

Emme ole tänä kesänä käyneet vielä edes maalla, jossa nukumme aina saunamökissä, jonka petivaatteissa tuoksuu ehta harmaa home, jolle emme ole edes altistuneet koskaan.

- Elämä on kliffaa hei, viis homeista :DDD

Eilen kävimme Tallinnassa ja tänään mietin, tekisinkö ruoaksi makkarajambalaijaa...

• vai totesi hän!
        sanasinko kirjoitti:

Me emme saaneet mitään hometutkimusta ollenkaan. Terveystarkastaja vain totesi kylpyhuoneessa olevat mikrobit ja kirjoitti sen lausuntoonsa. Hän kiihtyi myös kovasti kertoessani puhuneeni lääkärille ongelmasta sairastuttuamme. Terveystarkastaja sanoi, että voisin ottaa hänen kirjoittamansa lausunnon mukaan lääkärillä käydessäni, "etteihän koko asunto ole homeessa". Vastasin, etten ole semmoista väittänytkään.

On vain aikamoinen katastrofi ja järkytys törmätä homeongelmaan ensi kertaa. Helposti silloin ylireagoi ja asiat menee yli hilseen.

- Homeongelma on todella yleinen ja maailmassa hometta piisaa. Toiset vain herkistyvät sille ja toiset ei. Kiihkoilusta ei ole mitään hyötyä.

*

Nykyhetken tilanteesta vielä sen verran, että olemme asuneet nyt tasan kolme kuukautta uudessa asunnossamme ja jalat on maan pinnalla.

Aika ajoin olen mietiskellyt, onko parvekkeen vesikourussa oleva musta, noin puoli metriä pitkä läntti myös hometta? Olen käsitellyt sen hypokloriitilla, jolloin se vaihtoi väriään ruskeaksi. Sen edessä betoni on hieman tummempaa, mutta vain hieman. - Joko läntti on nokea tai paikalla on säilytetty autonrenkaita tai se on sitä mustaa hometta. Mustaa hometta puoltaa se, että läntti on vesikourussa ja parvekkeemme on tosi varjoisa, jonne aurinko ei juuri paista, eikä parveke ole ollut katettuna alusta lähtien.

Koska asumme kaksiossa, juuri parvekkeen viereinen huone on minun ja talon toisen päädyn huone pojan. Nyt kesähelteellä on myös parvekkeen ovi koko ajan auki ja mitä tahansa siellä onkin, se hönkää selkäni takana.

- Vaan olkoon, en jaksa välittää enää. Olen kyllästynyt koko homeongelmassa piehtarointiin.

Emme ole tänä kesänä käyneet vielä edes maalla, jossa nukumme aina saunamökissä, jonka petivaatteissa tuoksuu ehta harmaa home, jolle emme ole edes altistuneet koskaan.

Eilen kävimme Tallinnassa ja tänään mietin, tekisinkö ruoaksi makkarajambalaijaa...

"Me emme saaneet mitään hometutkimusta ollenkaan. Terveystarkastaja vain totesi kylpyhuoneessa olevat mikrobit ja kirjoitti sen lausuntoonsa."

Kyseessä on selkeästi henkilö, jolla ei ihan kaikki ole kohdallaan!

• ....
        sanasinko kirjoitti:

*

Joka ikisessä kylpyhuoneessa on kosteusvauriomikrobeja. Teillä ei ole siis edes selvitetty, onko kyseessä vain pintapilkkuja vai rakenteisiin asti menevä vaurio. Et tiedä lajeista tai määristäkään yhtään mitään. Sitäpaitsi pelkästään kylpyhuoneeseen rajoittuva mikrobikasvusto ei ole ainakaan mikään merkittävä terveysriski. Siellä ei oleskella pitikiä aikoja ja tila on alipaineistettu, jolloin epäpuhtaudet eivät juuri siirry muihin asuintiloihin. Sairastelusi yhdistämiseksi homeongelmaan ei siis ole mitään pohjaa. Sanoisin, että olet homehysteerikko.

• Homeherkkä#

Jimiltä tulee ohjelma, jossa eräs USA:lainen firma ostaa huonokuntoisia omakotitaloja halvalla, remointoi/peruskorjaa sen ja laittaa myyntiin.

Eräs talo oli pahasti kosteusvaurioinen, jonka firman työntekijät huomasivat alkaessaan purkaa rakenteita. Lopettivat purkutyöt ja tilasivat paikalle homefirman, mutta jokainen purkutöihin osallistunut sairastui tuntien kuluttua purkutyön lopettamisesta, päänsärkyä. kuumeilua ja jopa oksentamista ja olivat kipeitä seuraavana päivänäkin, mutta jokainen tuli työpaikalle.
      Homefirman työntekijät tulivat seuraavana päivänä purkutöihin VALKOISISSA SUOJAVAATTEISSAAN JA ILMASTOINTIKYPÄRISSÄÄN ja häärivät pihallakin kantaen kosteusvauriomikrobien saastuttamia rakenteita jätelavalle.

Kun kirjoitit:
      "KUNNON HOMEONGELMAISELLA ON AINA AVARUUSPUKU YLLÄÄN", niin onhan se mahdollista, että joku tällä homesairauspalstalla viihtyvä olettaa tuon firman TYÖNTEKIJÖIDEN käyttävän työskennellessään avaruuspukua ja OLEVAN jopa HOMEONGELMAISIA, vaikka tosiasiassa he käyttävät suojavarustusta estääkseen sairastumisen.

Mitä käskyttelyysi,
      "Sanokaa siis "MOLO", kun PUHUTTE TÄLLÄ PALSTALLA HOMEONGELMASTA", tulee, niin et näytä tietävän, että media ja tutkijat ovat puhunut HOMERAKENNUKSISTA, eli homekodeista-, kouluista-, jne. jo kymmeniä vuosia, ja todenneet nuo rakennukset terveysvaaraksi, ja kun puhuvat yhä, niin josko esittäisit medialle ja tutkijoille keksimääsi sanaa "MOLO" käytettäväksi homerakennus-sanan asemasta.

Mitä minuun tulee, niin puhun tällä palstalla todella herkkänä ns. kosteusvauriomikrobiallergikkona, en siis HOMEONGELMAISENA, mitä tuolla sanalla sitten tarkoitatkin?
      Sairastumiseni estoon, eli "PIHATYÖSKENTELYYNI" en tarvitse "avaruuspukua"; siihen riittää minkä tahansa värinen pipo (käytän valkoista) päähän ja puolinaamarit. Pipo siksi, että puolinaamareiden päälakikiinnitys on niin kovaa muovia, että päänahan kipeytyminen siitä päänsäryttömällekin ilman pipoa tulee.
      Mitä muuhun SUOJAvarustukseeni tulee, niin kumisaappaat ja tiiviskankaiset saapasvarsien yli vedetyt housut riittävät vallan hyvin ja reikäinen T-paita.
      Kitkemisessä, eli multaPÖLYtyöskentelyssä tarvitsen pitkävartiset vinyylisormikkaat, joiden varsissa on kuminauha, jottei multapöly menisi kämmeniin aiheuttamalla PPP:ni heräämisen oikean jalan KANTAPÄÄaluella.
      Vasta viime kesänä aloin tajuta, että harjoittamani "multa-altistus" ilman ihosuojausta aiheuttaa minulle pahan ihotulehduksen (PPP) oikean jalkateräni kantapää-aluella jalkapohjasta aina nilkkaa myöten ja siksipä ihopolille meno tapahtui aina syyskuussa.
      Suojausta käyttäen vain muutama pustula on tähän mennessä tullut ja mennyt.

Meitä tälläisiakin tässä maassa on VALITETTAVASTI, joidenkin HOMESAIRAUSPALSTALLA viihtyvienkin harmiksi. Myös lääkärikunnan harmiksi koskein "Kädet kyynärpäihin multaan työntö-terveysterapiaa", jota terapiaa HYKS:in Haahtela suosittelee allergioiden ennaltaehkäisyyn laatimassaan Kansallisessa allergiaohjelmassa, kestoaika 2008-2018.
      Omalla kohdallani TERAPIA- multa-altistus olisi kuolemantuomio ilman suojausta.

• oikea termi

Nykyään puhutaan sisäilmaongelmista, eikä homeongelmasta. Mikrobit eivät ole suurin sisäilmaongelmien aiheuttaja, eikä yleensä mikään yksittäinen tekijä ole ainut syyllinen. Yleensä kuitenkin aina maallikot syyttävät vain ja ainoastaan hometta.

• oikea termi kirjoitti:

Nykyään puhutaan sisäilmaongelmista, eikä homeongelmasta. Mikrobit eivät ole suurin sisäilmaongelmien aiheuttaja, eikä yleensä mikään yksittäinen tekijä ole ainut syyllinen. Yleensä kuitenkin aina maallikot syyttävät vain ja ainoastaan hometta.

Järjen ääni, harvinaista herkkua täällä :)

• olisi...
        sanasinko kirjoitti:

Järjen ääni, harvinaista herkkua täällä :)

kannattanut selvittää, mikä siellä sisäilmassanne teidät sairastutti. Homehysteerikkona päädyit automaattisesti homeeseen, vaikkei asiaa edes selvitetty.

• homeahdistus1
        oikea termi kirjoitti:

olipa harvinaisen tylyn kuuloinen viesti. Mitä oikein tarkoitat puheillasi maallikoista ja että mikrobit eivät ole suurin sisäilmaongelmien aiheuttaja?

Huh, huh, mitä paksua pajunköyttä. Ei tarvitse olla minkään sortin asiantuntija tai sellaiseksi itseään kuvitteleva, kun avaa kunnon homekasvuston esille rakenteista. Ei silloin tule mieleen ihan näin maallikolle, että suurin Sisäilmaongelman aiheuttaja talossa olisi vetoisuus tai liian kuiva sisäilma tms. Ehkä noin asiantuntijalle voi tulla mieleen jotain niin kaukana reaalitodellisuudesta olevaa siinäkin vaiheessa, kun homeongelma on suoraan silmien edessä ja toksiineilla kyllästetyt itiöt alkavat tupruta omiin hengitystiehyeihin. Maallikko tulkitsee silloin akuutin huonovointisuutensa johtuvan tästä yksittäisestä Sisäilman haittatekijästä.

Tämä on vertaistukipalsta homeista sairastuneille. Saa olla maallikko tai asiantuntija, mutta palstan aiheena ovat homesairaudet. Useimmat tällä palstalla kirjoittelevat ovat jo sairastuneita, homeesta, kosteusvauriosta, eivätkä pohtimassa mikä on korrekti termi Sisäilmaongelmille.

• Homeherkkä#
        oikea termi kirjoitti:

Kirjoitit:
        " MIKROBIT EIVÄT OLE SUURIN SISÄONGELMIEN AIHEUTTAJA, eikä yleensä mikään yksittäinen tekijä ole ainut syyllinen. Yleensä kuitenkin aina maallikot syyttävät vain ja ainoastaan hometta."

Ruotsalaiset ASINTUNTIJAT NEUVOIVAT 1800-LUVULLA kirjoittamassaan kirjassa "Handbok för Helsevård i hemmet" TERVEYSVAARAN takia kansalaisia hylkäämään HOMEISEN asunnon.
        Juutalaiset papit määräsivät jo Mooseksen lain voimaantultua (Mooses n. 500 eKr.) HOMErakennuksen purettavaksi ja kuljetettavaksi syrjäiseen paikkaan.

Tutkijat ovat tienneet kosteusvaurioHOMEIDEN allergisoivan kaikkia neljää immunologista perustyyppiä jo ammoisista ajoista lähtien ja tuosta allergisoitumisesta aiheutuvan erilaisia sairauksia.

Ja kun on tiedetty, niin maassamme aloitettiin HOMEallergikoille HOMEaltistukset
        muutamalla LUONNONhomeella jo 1960-luvulla heidän homeallergisoitumisestaan aiheuttuneen sairauden tai AKUUTTIsairauden toteamiseksi ammattitaudiksi.

Kun kosteusvauriorakennuksessa majaileee muitakin ALLERGISOIVIA mikrobilajeja, kuten erilajisia hiivoja, sädesieniä ja bakteereita, niin allergeenialtistusta ei kehitetty millekään näistä lajeista, joten mainituista tekijöistä johtuva YKSITTÄINEN allergisoituminen niistä aiheutuvine vastaavankaltaisine sairauksineen, kuin mitä homeallergisoituminen aiheuttaa, on jäänyt toteamatta.

Kun TTL:n kosteusvaurioSAIRAUSasinatuntijat ovat altistaneet erilaisten HOMEsairauksien toteamiseksi kosteusvauriorakennusaltistuneita STM:n päätöksella KESKITETYSTI kolmella LUONNONhomeella sitten vuoden 1995, niin yhtenä heistä TIEDÄN OLEVANI A.fumigatusRISTIREAGOINTIallergikko, sen aikaansaaman kokonaisvaltaisen kolme kuukautta kestäneen kokonaisvaltaisen TULEHDUSREAGOINNIN takia.
        Ristireagointi siksi, koska IgG:tä löytyi työpaikkani A. versicolorille.

Mitä NYKYSISÄILMATUTKIJOIHIMME (TTL, THL ja HYKS:n sisäilmapoli) tulee, niin koska HE JO 1960-luvulla alkaneen sisäilmatutkimuksensa (LIKI 50 vuotta) ovat NYT tulleet siihen tulokseen, ETTÄ HEIDÄN MIELESTÄÄN JOTKUT MUUT SISÄILMATEKIJÄT kuin ns. kosteusvauriomikrobeille allergisoituminen, aiheuttavat kosteusvauriorakennusaltistusTULEHDUSKIERTEESSÄ oleville toistuvia eri erikoispolilla käyntejä, NIIN HEIDÄN OLISI JO KORKEA AIKA todeta NUO MUUT TEKIJÄT.

Tietää myös se, että kosteusvauriorakennusaltistus tuottaa tähän maahan todella herkkiä ulkoilmamikrobiallergikkojakin jota määrää, johtuen NYKYTUTKIJOIDEN PUUTTEELLISESTA ALLERGIATIETÄMYKSESTÄ, ei ole edes tilastoitu.

Ja toki HALUAMME TULLA TILASTOIDUKSI, tässä tilastotieteen luvatussa maassa. Vaan HYKS:in Haahtela ei ole esittänyt VIELÄ tutkimusyksikkä, jossa voisimme tulla tilastoiduksi, vaikka hän Kansallisen allergiaohjelmansa puitteessa lupasi useamman allergiatutkimusyksikön perustamisesta tähän maahan.

• Homeherkkä
        oikea termi kirjoitti:

Työntekijöiden TERVEYDEN SÄILYTTÄMISESTÄ vastaavat tässä maassa TTL:n kouluttamat työterveyslääkärit, JOTKA OVAT MYÖS KOSTEUSVAURIORAKENNUSALTISTUS ASIANTUNTIJOITA.

Työpaikallamme parin TTL:n kouluttaman työterveyslääkärin näkemys oli, että jo viitisen vuotta kestäneiden erilaisten työpaikkaoireilujemme aiheuttajana ON KUIVA SISÄILMA, vaikka he kumpikin TIESIVÄT tullessaan työterveyslääkäreiksemme kattovuotojen jatkuneen vuosittain jo kymmenisen vuotta ja yhden työntekijän sairastuneen KEUHKOpolin toteamaan ammattitautiin
        Se onko sisäilma sen kuivempaa kuin ei-kosteusvauriomikrobivapaissa rakennuksissakaan, tt-lääkärit eivät tutkineet.
        Omalla kohdallani ns. kosteusvauriomikrobiallergisoitumien aiheuttaa LIMAKALVOJEN KUIVUMISTA altistuksen seurauksena.

Eli se siitä TERVEYDEN YLLÄPITÄMISasianatuntijuudesta.

Kun työsuojelupiirimme, tekemäni ilmoituksen johdosta, ryhtyi tutkimaan työpaikkani sisäilma"ongelmia" sisäilmamikrobimittauksiin perehtyen ja vaatimalla uusia mittauksia, niin vuotava katto purettiin, rakennettiin uusi ja muutama huone laitettiin käyttökieltoon ja käyttökiellossa ovat vieläkin.

• sinua mina molotan kylla

sina ihana pullukka tytto mina nain sinun siella parvekeella ja sina ei polta tupakkaa se on hyva juttu. sina minun ystava ja mina sinun ustava.

• Mine en olla sinu molo, enkä mikee pullukka siel parvekkeella...

Mine sano siulle, että puli-puli vaan.

- Täsä siulle siit oikkee runokin:

"Kevät tuli /

lumi suli /

Puro sanoi: /

'Puli-puli.'"

• suorastaan
        sanasinko kirjoitti:

Mine en olla sinu molo, enkä mikee pullukka siel parvekkeella...

Mine sano siulle, että puli-puli vaan.

- Täsä siulle siit oikkee runokin:

"Kevät tuli /

lumi suli /

Puro sanoi: /

'Puli-puli.'"

soikaisee!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7969
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2061
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2000
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      960
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe