Syntiesi summa/joudutko kuummuuteen?

handek

Minä joudun kuumuuteen.

Olen tehnyt huorin
Olen varastanut
Olen himoinnut lähimmäiseni omaisuutta ja vaimoa.
Olen puhunut väärää totuutta
Olen huonosti ottanut isäni ja äitini huomioon.
Olen jättänyt lepopäivän huomiotta

Tappamatta on onneksi vielä...

Oletko sinä elänyt elämäsi käskyjä noudattaen?

25

309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • handek

Ainakin muutama lähisukulaiseni vaimon puolelta.
      He ovat näyttäneet minulle häpynsä ja edesauttaneet minua kiroukseni tiellä.

• handek

Pääsis pannuhuoneeseen konemestariks :))

• lämpimällä puol

Minäkin menen sinne missä ahjo hehkuu punaisena , pikkupoikana kävin
      ihailemassa seppien pimeitä pajoja ja jos missä niin siellä oli elämän makua.
      Joten helvettiin menen ihan näillä puheilla , Ja kaikenlaiset elämän taiteiliathan
      ovat siellä . Siis ne jotka ovat uskaltaneet ELÄÄÄÄÄÄÄ.

• RIMMIR

käydä lukemassa ne 10 käskyä tuolta netiltä, koska en ole käynyt rippikoulua, niin sinne tulisille hiilillehän sitä joutuu hyppelehtiin.
      Turha yrittää edes tehdä parannusta kun kaikki perisynnit on jo tehty.

• RIMMIR

Lasken raskauden keskeytyksen tapoksi ja siihen syntiin varmaan moni mies on naisensa jopa pakottanut.

• handek
        RIMMIR kirjoitti:

Lasken raskauden keskeytyksen tapoksi ja siihen syntiin varmaan moni mies on naisensa jopa pakottanut.

Ainakin kanin lailla sen aikaansaamisiin.
        tv. murhakaveri

• ........................
        RIMMIR kirjoitti:

Aloitus koski jotain syntejä ja raamatun tulkintaa. Sä sitten aloit syyttään miehia kun NAISET tekee abortteja. Kuules, vilkasen netistä samalla kukista ja mehiläisistä...

Toisekseen, abortti on vahva asia. Siitä kyllä saa riidan aikaan milloin vain. Mieti kuitenkin, mitä teet. Olet raskaana, todennäköistä että kumpikin kuolee, ehkäpä autoonnettomuus tms. Abortilla voidaan pelastaa äidin henki ja hän voi ehkä saada lapsen tulevaisuudessa????

Niinpä niin.

• RIMMIR
        ........................ kirjoitti:

Aloitus koski jotain syntejä ja raamatun tulkintaa. Sä sitten aloit syyttään miehia kun NAISET tekee abortteja. Kuules, vilkasen netistä samalla kukista ja mehiläisistä...

Toisekseen, abortti on vahva asia. Siitä kyllä saa riidan aikaan milloin vain. Mieti kuitenkin, mitä teet. Olet raskaana, todennäköistä että kumpikin kuolee, ehkäpä autoonnettomuus tms. Abortilla voidaan pelastaa äidin henki ja hän voi ehkä saada lapsen tulevaisuudessa????

Niinpä niin.

Siis aloitushan koski kymmentä käskyä Raamatussa joiden rikkomisen takia joutuu kadotukseeen. Minä, joka en ole käynyt rippikoulua en tiedä näistä käskyistä yhtään mitään. Ja olen vielä kirkosta eronnutkin niin en voi saada syntien anteeksi antoakaan.

Menin netille ja luin pääpiirteittäin käskyt ja niin edelleen.

Abortista voidaan sitten keskustella aivan erikseen, aivan omana aloituksenaan.

• syntien tähden

mä olen varmaan rikkonut kaikkia kymmentä käskyä ajatuksi, sanoin teoin. ja mikä pahinta tuskin kovin motaa syntiä on tullut kadutuksi.

• punapää'''

aina sanottu että punapäät ei pääse taivaaseen. No, empä ole sinne pyrkimässäkään.

• äitini sanat

tuosta asiasta: Tämä elämä on jo monelle niin paha paikka, että tuskin tuota tarvitaan.

• ilmentyy

käskyjen mukaisina olet onnellinen, mutta kukaan ei voi noudattaa käskyjä lankeamatta niiden vastaiseen tekemiseen.

• lännenhunttari

tappamatta on viela-- vaan jos luet tuon,niin mita tulee mieleesi?

21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
        22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        eli joka vihastuu veljeensä,on jo sydamessaan tappanut hanet... eli siella olemme kaikki...vaan mika voi pelastaa murhaajankin?

• mitä Raamattu sanotaan syntien lunastuksesta..

• oli kaikkiaan

vaikka kuin monesta uskonnosta etsitty asiat...yks yhteen!
        Ja kaikki asiat löytyi astrologiasta, taivaankappaleista joita oli selitetty ammoin...eli hyvä oli aurinko ja paha oli yö...ne taistelevat keskenään...sitten siinä selitettiin kesäpäivän seisaus ja talvipäivän tasaus...mitä ne nyt on...kuinka aurinko osuu silloin yhteen jonkun kanssa...ja se osuu yhteen tähtikuvioon jne...harmi kun en muista linkkiä...(yritän etsiä)
        tosi mielenkiintoinen juttu...senpohjalta raamattu ym kirjat on pelkkä'' astrologiaa...ja ne käskyt on siis vain keino saada jengi ruotuun!

• oli kaikkiaan kirjoitti:

vaikka kuin monesta uskonnosta etsitty asiat...yks yhteen!
        Ja kaikki asiat löytyi astrologiasta, taivaankappaleista joita oli selitetty ammoin...eli hyvä oli aurinko ja paha oli yö...ne taistelevat keskenään...sitten siinä selitettiin kesäpäivän seisaus ja talvipäivän tasaus...mitä ne nyt on...kuinka aurinko osuu silloin yhteen jonkun kanssa...ja se osuu yhteen tähtikuvioon jne...harmi kun en muista linkkiä...(yritän etsiä)
        tosi mielenkiintoinen juttu...senpohjalta raamattu ym kirjat on pelkkä'' astrologiaa...ja ne käskyt on siis vain keino saada jengi ruotuun!

perustuu pelkästään uskomiseen, - ainakin Raamatun mukaan.

• ilmastoitu arkku.

Nuot "käskyt" on mielenkiintoinen mytologinen taru. Periaatteessa kyseessä on vain suurinpiirtein ihmisen moraalikäsitys. Se on välttämätön ihmiskunnan selviytymisen kannalta. Pitää olla jotain sääntöjä yhteiselossa, anarkismi ei toimi laajemmissa mittasuhteissa.

Huvittavaksi "käskyt" tekee satu, jota kirkko on ammoisista-ajoin takonut rahvaan niskaan. Luultavimmin, jos Aku Ankassa olisi vastaavanlainen kertomus, lapset ottaisivat sen totena.

Sinälläänhän "käskyissä" ei ole kummenpaa vikaa, jumalaläppää toki mukana, mutta ihan kelpoisia pelisääntöjä eloa ajatellen. Yllättävän hyvin tosin pärjää niitä soveltaenkin.

Elämä on täsä ja nyt. Ei ole mitään "taivasta" tai "helvettiä". Ne on keksitty vain ihmisten hallitsemiseksi kirkon taholta ja kansakunnat ja valtiot tietysti hyödyntävät mytologiaa siinä kuin asevoimiaankin vallan takia.

Meitsistä tulee lannoitetta. Luullakseni lannoite ei ole varsinaisesti elävä olento, en tiedä paleleeko sellaista vai onko sillä liian kuuma. Oletko koskaan miettinyt lannoitteen tärkeyttä maapallolle, verrattuna ihmisen eloon? Ihmisestä tulee lannoitetta, olemme siis tärkeitä maapallon ekologian kannalta, emme muuten.

• RIMMIR

En halua lannoitteeksi, ja ihmisethän ovat täynnä antibiottikaa ja muita lääkeaineita niin luonto taitaa tehdä kuperkeikan tulevaisuudessa.

• henri|
        RIMMIR kirjoitti:

En halua lannoitteeksi, ja ihmisethän ovat täynnä antibiottikaa ja muita lääkeaineita niin luonto taitaa tehdä kuperkeikan tulevaisuudessa.

lannoitti jo elinaikanaan, levittämällä paskoo perunamaalle, hyyskän alta.

• lannoite.
        RIMMIR kirjoitti:

Menen muuten tänään mökille tyhjentämään tuhkat uunista. Levitän ne viinimarja- ja vattupuskien juureen. Erittäin hyvää lannoitetta.

Tuhkaus on erittäinkin ekologisempi tapa hävittää rato kuin multiin paneminen. Vie vähemmän tilaakin. Ja nimenomaan myrkkyjen kannalta hyvä. Krematoriossa palavat monet aineet suodatetun savujärjestelmän kautta ulos. Kalmassa aineet siirtyvät suoraan luontoon. Tuhkatessa käsittääkseni suurin osa haitallisista aineista tuhoutuu j loput jäävät filttereihin, jotka hävitetään ongelmajätelaitoksella.

Noin periaatteessa meillä vallitseva hautausjärjestelmä on äärettömän epäekologinen. Valtavat määrät hyvää lannoitetta varastoidaan hautausmaille, joissa niillä kasvatellaan pelargoonioita?????

Toisekseen ihmisen kalma ei kovin hätäisesti edes maadu. Just olivat aukoneet arkeologisesti jotain paikkaa ja löytäneet parisataa vuotta vanhoja luunrankoja. maata tuhlataan valtavasti jne. Miten ois porkkanapenkki mummon haudalle???

• hyvä lannoite.
        henri| kirjoitti:

lannoitti jo elinaikanaan, levittämällä paskoo perunamaalle, hyyskän alta.

Ihmisen lantaa on iätajat käytetty pelloilla. Aikoina ennen vesiklosettia, kaupungeista lantaa ajettiin maalle pelloille, joitten tuotteita taas ostettiin kaupungeissa. Kierrätystä.

Toisekseen, nykyisinkin on puutarhalehdet pullollaan vinkkiä, että ihmisen virtsa on vedellä laimennettuna erinomaista lannoitetta puutarhoihin. Itseasiassa erottelevia kuivakäymälöitäkin markkinoidaan, että virtsan voi kerätä erilliseen astiaan ja käyttää lannoitteena.

Naurettavaa sinällään, jossain vaiheessa lehmien lantaa ajettiin perunamaalle ja ihmisen lantaa montuun metsään. Kaitpa sitä ihminen jotenkin inhoaa omia tuotoksiaan. Ainiin. Biolan on Kariniemen broilerikasvattamon kasvatuksessa syntyvien lantojen kierrätystä. Kananpaskaa kukkaruukkuun....

• henri|
        hyvä lannoite. kirjoitti:

Ihmisen lantaa on iätajat käytetty pelloilla. Aikoina ennen vesiklosettia, kaupungeista lantaa ajettiin maalle pelloille, joitten tuotteita taas ostettiin kaupungeissa. Kierrätystä.

Toisekseen, nykyisinkin on puutarhalehdet pullollaan vinkkiä, että ihmisen virtsa on vedellä laimennettuna erinomaista lannoitetta puutarhoihin. Itseasiassa erottelevia kuivakäymälöitäkin markkinoidaan, että virtsan voi kerätä erilliseen astiaan ja käyttää lannoitteena.

Naurettavaa sinällään, jossain vaiheessa lehmien lantaa ajettiin perunamaalle ja ihmisen lantaa montuun metsään. Kaitpa sitä ihminen jotenkin inhoaa omia tuotoksiaan. Ainiin. Biolan on Kariniemen broilerikasvattamon kasvatuksessa syntyvien lantojen kierrätystä. Kananpaskaa kukkaruukkuun....

vaot valkoisena, ja paskaa saman verran, retosteli tämä, em ;mainittu harrasteviljelijä.
        Joku oli nähnyt, että vähän sanomalehtiä oli ollut vaoissa, kun ennenvanhaan siihen pylly pyhitiin.

• mainitakseni.
        henri| kirjoitti:

vaot valkoisena, ja paskaa saman verran, retosteli tämä, em ;mainittu harrasteviljelijä.
        Joku oli nähnyt, että vähän sanomalehtiä oli ollut vaoissa, kun ennenvanhaan siihen pylly pyhitiin.

Aikanaan ennen rikkaruohomyrkkyjä äitee laittoi sanomalehtiä vihannespenkkeihin, net toimivat vähän kuin harso, rikkaruohot eivät kasva niin helpolla penkkiin paperin läpi- Toisekseen paperi suojaa myös möyhittyä maata, eikä rikkakasvien siemenet tartu maahan ja ala itämään penkeissä.

Toisekseen paperi käy myöskin lannoitteesta. Maatuu kokonaan käytännössä vuodessa. Ennen painoväreissä ja papereissa oli myrkkyjä, nykyään sellu on puhtaampaa ja yleensä sanomalehdet painetaan vesiliukoisilla ja kokolailla ekologisilla väreillä.

Sanomalehti on oikein hyvä toalettipaperi. Hyvä kuitupitoisuus, kestävä. Käytännössä jätettä, mitä voitaisiin erinomaisesti kierrättää toaleteissa hyötykäyttöön. Ongelmana on taas kerran vesivessat. Viemärit menevät tukkoon jos sinne sanomalehteä aletaan tunkemaan. Vesivessa on muuten eräs yksityistaloukisen kaameimmista saastuttajista. Tiesitkö muuten, Jyväskylän viemärivedet oli kahdeksankymmenluvulle asti laskettu suoraan järveen...

Pitäisi pikkuhiljaa rakentaa mökille puucee. Viemärin vetäminen muutamalle kilometrille maksaisi omaisuuden. Nykyinen saoskaivosysteemi ei kelpaa enää parin vuoden päästä. Tosin en edes uskalla arvvailla, paljonko rajanaapuri laittaa kemikaaleja pottupellolleen. Minähän tässä saastuttaja olen...

Ai niin, siis puuceehen tulee ehdottomasti sanomalehtipaperi. Sopii hyvin kompostiin, ja siinäpä istunnolla voi lueskella samalla vanhoja uutisia.

• Ei väliä mille puolelle joudun. Minulla on kavereita molemmilla puolilla.

• sanoisin tuohon

että ihmisen teot eivät ratkaise mitään koska sytntymästä kuolemaan olemme syntisäkkejä. Juoppolalli veneen alla voi olla lähempänä Jumalaa kuin lakiuskovainen.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1462
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      923
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      882
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      57
      873
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      806
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      693
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      690
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      654
    9. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      333
      651
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      73
      621
    Aihe