Mukavaahan se on kuunnella niitten kisailua päivisin pihalla, mutta miks niillä ei ole kesäisin häkkiintuloaikoja ja vähän vanhemmilla ulkosiisteyttä? Ei se kuulkaas ole kiva yöllä herätä jonkun armottomaan oksenteluun juuri ikkunan alla. Siinä kuulkaas kuulu loiskis läiskis ja hajusta en viitsi edes mainita.
Olimme kerran porukalla nuuksiossa retkellä, kun sinne tuli parikymmentä vaahtosammuttajaa ja yksi kysyi eräältä seurassamme olleelta mieheltä että mitä näkyy kun se katsoi kiikareilla maisemaa, niin se sanoi, että apinoita hän tässä tiirailee.
Kyllä oli pokassa pitelemistä, koska eihän se kysyjä tajunnut koko hommaa.
Oikeesti silloin meni rauha sieltäkin luonnonsuojelualueelta, mutta mukavaa oli kuitenkin.
Marakatit ulkona
59
669
Vastaukset
- täällä palstallakin
kiusaavat toisia, minkä ehtivät.
Loiskis, läiskis ja haju ei sentään kuulu ja tunnu.kiusaamisesta en tainnut aloituksessani puhua, mutta ikäväähän kaikki kiusaaminen on, tapahtui se missä hyvänsä.
- Jermuxi tms.
Nittaminax kirjoitti:
kiusaamisesta en tainnut aloituksessani puhua, mutta ikäväähän kaikki kiusaaminen on, tapahtui se missä hyvänsä.
Kertokaa heti ja kiusaajat voi ottaa luottamuksella yhteyttä minuun. Minulla tulee olemaan todella hauskaa niiden kustannuksella. Takuulla.
P.s. vähän käytettyjä omatuntoja myytävävä. Kohtuuttoman halpa hinta, helppo vaihtaa.
- Asiaa ajatellut
Kun noille marakateille ei voi tehdä aporttia näin vanhempana.
mitä se nyt niinku tarkoittaa toi sun viestis. Siis niillekkö pitäis tehä abortti vai meinaatko että sun olis pitänyt tehä ennen ku marakatin sait? Mitä jos niille marakateille vain antais säälliset ohjeet miten käyttäytyä jne.
- eivät tajua sitä,
että viiskymppinen alkaa valmistautua siihen haudan hiljaisuuteen. Kovat äänet ja musiikki häiritsevät. Ne ärsyttävät viiskymppistä. Hän kun haluais kuulla raamatun sanaa ja virsiä vienolla äänellä. Ja sehän on ihan oikein hänelle!
- vikaa
Raamatussa on?
Ihan mielellään olen ainakin minä meluttomassa ympäristössä, laulan itsekseni sitten vaikka virsiä, tai iskelmää.
Melutta voi kuulla vaikka omantuntonsa äänen. - tuolla on
ittellänkin netissä!
Paraskin sanoja. - kävin oikein
tuolla on kirjoitti:
ittellänkin netissä!
Paraskin sanoja.katsomassa enkä löytänyt?
- mökkinaapuri
tiiraa nuoria kiikarilla.
Paremman tekemisen puutteessa. - RIMMIR
siltä ettet koskaan ole ollut nuori. Lapsuuteen ja nuoruuteen kuuluu äänen käyttö ja joskus yltiöpäinen "esittäminen".
Harmillistahan tosin on jos joku voi pahoin juuri ikkunan alla, mutta hankala on oksennusta pidätellä jos se on tullakseen. Ei auta kuin kaataa ämpärillinen vettä sinne kivetykselle niin hajukin häipyy.- sittenhän
avaaja elää nuoruuttaan juuri nyt, täällä netissä.
- varmaan
kohta vielä kehtaat väittää omia kakaroitasi oikein kullannupuiksi. Epäilen ettei ole omana kauas puusta pudonnut ja valittavat omille kavereilleen, kuinka hirveän vaikeat vanhemmat heillä on?
- Hupijuttu
aiheellista hyökätä jonkun kirjoittajan kimppuun?
- RIMMIR
Hupijuttu kirjoitti:
aiheellista hyökätä jonkun kirjoittajan kimppuun?
niinhän ne marakatit tekevät, aivan oikeat siis. Mutta kyllä nyt menee jo liiallisuuksiin, liekö jotkut teinit asialla?
- aina jaksat
valittaa.
Milloin viimeksi olet tehnyt aloituksen tai kommentoinut positiivisesti?
Mikä sinussa on vikana kun olet noin musta mieleltäsi? - **'
jonka ikkunan alle ei pääse oksentelemaan. Kaupunkialueella joutuu tottumaan monenlaiseen häiriöön. Muuta maalle asumaan tai kerrostalon ylimpään kerrokseen! Vituttaa asenteeni ikäänkuin tältä palstalta saisit tukea kukkahattutäti -ajatuksillesi. Haista sinä paska ja oksennusta juuri ikkunan alta. Ihme ämmä ;(
- Jermuxi tms.
koska hänen kotinsa on siellä missä se on, mutta siinä vain nyt sattumalta on lieveilmiötä, jotka ovat epätoivottuja. Aivan kuten sinun tekstisi, joka on aivan onneton räpellys. Kokeilleppas minun kanssa sanailua hetkinen, niin katellaan, miten homma taipuu.
- meinaatteko
Jermuxi tms. kirjoitti:
koska hänen kotinsa on siellä missä se on, mutta siinä vain nyt sattumalta on lieveilmiötä, jotka ovat epätoivottuja. Aivan kuten sinun tekstisi, joka on aivan onneton räpellys. Kokeilleppas minun kanssa sanailua hetkinen, niin katellaan, miten homma taipuu.
ihan kaikki maailman lieveilmiöt poistaa kirjoitteluillanne? Muistaaka toki, että maailmassa on aina nuoria ihmisiä. Vaivannäöllä heidän tekemisistään todistatte ylittäneenne keski-iän ja siirtyneenne sinne eläkeikäisten joukkoon :)
- Jermuxi tms.
meinaatteko kirjoitti:
ihan kaikki maailman lieveilmiöt poistaa kirjoitteluillanne? Muistaaka toki, että maailmassa on aina nuoria ihmisiä. Vaivannäöllä heidän tekemisistään todistatte ylittäneenne keski-iän ja siirtyneenne sinne eläkeikäisten joukkoon :)
Aina on immeiset ryypänneet ja sitämyöten paha olo saavuttanut. Jos asunto kuitenkin sijaitsee siten, että siihen tullaan jatkuvasti tarpeille ja oksentamaan, ylittää tällaiset kuviot moninkertaisesti.
Tuollaiset vastaukset avaajaa kohtaan on ihan asiattomia, koska ne menevät henkilökohtaisuuksiin ja asia on jo aikapäivää unohtunut.
Jos ei tykkää avaajan aiheesta, sen voi ohittaa tai laittaa vastineen, jossa ilmoittaa oman mielipiteensä.
Siinä ei haistatteluja tarvita.
- Mandilja
Miun luona kävi illalla saunomassa niitä pari. Ihan kunnolla olivat, joivat kahvia vastapaistetun leivän kera ja nautittiin jutustelusta.
Lähtiessä sain molemmilta lujan rutistuksen ja aah tää apina äiti nautti suunnattomasti ;O
Pitääkin jo lähteä etsimään jo se unipuu.. vaikka näytti aika negatiivisiltä joittenkin vastaukset. Ihmettelen vain sitä että ketään ei kiinnostanut milloin lasten olisi hyvä olla iltaisin kotona. Kyllä minua äitinä huolestuttaisi jos 12-13 vuotiaat vielä joskus 12:ta aikaan yöllä palloilevat viikonloppuisin pitkin katuja. Ja huolestuisin siitäkin jos (oman talon) teini oksentelee kolmen aikaan yöllä pihalle. Alkoholia tuntuu virtaavan vapaasti lapsille vaikka se on laissakin kielletty.
Eikä minun marakattini ole olleet mitään kullannuppuja, mutta kotiintulo ajat ovat olleet tarkat. Enkä muuta asunnostani pois jossa olen asunnut parikymmentä vuotta ja miksi se tilanne muuttuis vaikka muuttaisinkin. Aina jostain asuinalueesta löytyy jotain valitettavaa.
Sitten vielä miksi kutsun lapsia marakateiksi johtuu siitä kun ne on niin suloisia ja leikkisiä niinkuin lapsetkin, vaikka terävät hampaat onkin. Kaikesta huolimatta pidetään lapsista huolta vaikka ei olisi omiakaan enään siinä iässä että pitäisi.- omat asiat
on kunnossa, ei näe vaivaa muiden asioista. Toisaalta monasti nämä mukamas hyvän kasvatuksen lapsilleen antajat joutuvat nielemään katkeraa kalkki, kun "yllättäen" paljastuu omien lapsien synkimmät puolet. Vaivannäkö toisten lapsista on muutenkin oire vanhenemisesta, nuoremmat ihmiset elävät eivätkä neuvo muita elämisessä. Omakotitaloni pihalle ei tule kukaan oksentelemaan, omilla valinnoilla voi vaikuttaa paljon elämisen laatuun.
Sinä olet vähän samanlainen kuin minä. Minäkin kannan paljon huolta omien ja muiden lapsista, ja teen sitä työksenikin. Ajatus lasten hyvinvoinnista on minulle sisäistynyt, ja on osa minua.
Nykyinen trendi on kuitenkin yhteiskunnassa aika lailla erilainen. "Jokainen huolehtikoon itsestään" idea, ei kuitenkaan kuulu minunkaan elämänkatsomukseeni. Sinä olet oikealla tiellä.
Hauskaa päivää sinulle, minäkin lähden tästä yksien marakattien kanssa uimaan ja saunomaan mökille, tälläkertaa ihan työni puolesta...- paljon.
miljoona kirjoitti:
Sinä olet vähän samanlainen kuin minä. Minäkin kannan paljon huolta omien ja muiden lapsista, ja teen sitä työksenikin. Ajatus lasten hyvinvoinnista on minulle sisäistynyt, ja on osa minua.
Nykyinen trendi on kuitenkin yhteiskunnassa aika lailla erilainen. "Jokainen huolehtikoon itsestään" idea, ei kuitenkaan kuulu minunkaan elämänkatsomukseeni. Sinä olet oikealla tiellä.
Hauskaa päivää sinulle, minäkin lähden tästä yksien marakattien kanssa uimaan ja saunomaan mökille, tälläkertaa ihan työni puolesta...keskustelupalstoilla valittaa mitä kaikkea pahaa muiden lapset tekevät, mutta ei tietenkään omat kullannuput ole sellaisia :))
paljon. kirjoitti:
keskustelupalstoilla valittaa mitä kaikkea pahaa muiden lapset tekevät, mutta ei tietenkään omat kullannuput ole sellaisia :))
Rakkautta on niin kovin vaikeaa näyttää muille ja tunnistaa se myöskin muissa.
- nyt niin
omat asiat kirjoitti:
on kunnossa, ei näe vaivaa muiden asioista. Toisaalta monasti nämä mukamas hyvän kasvatuksen lapsilleen antajat joutuvat nielemään katkeraa kalkki, kun "yllättäen" paljastuu omien lapsien synkimmät puolet. Vaivannäkö toisten lapsista on muutenkin oire vanhenemisesta, nuoremmat ihmiset elävät eivätkä neuvo muita elämisessä. Omakotitaloni pihalle ei tule kukaan oksentelemaan, omilla valinnoilla voi vaikuttaa paljon elämisen laatuun.
tekopyhää.
Sinä kirjoittaisit aivan varmasti tänne kiukkuisenkirjoituksen jos naapurin lapset moukaisis kivellä puuveneeseesi reiän tai naarmuttaisivat kivellä autoasi parkkipaikalla.
Omakotitalo tai ei.
Voitkos käsi sydämellä vannoa, ettet oelkoskaanmuidenlasten tekosista kauhistellen puhunut kellekään.
Olet ainoalaatuinen ihminen, täytyy sanoa :DDD
- Heikunkeikku
Pihalla oon istunut ja tulin sisälle, avasin koneen ja ajattelin lueskella, että mitä tänne on ilmaantunut. Hmmmm.... Ihan tulin huonolle tuulelle, kun luin semmosia, minusta ihan tahallisia vänkäämisiä ja epäasiallisia huomautuksia. Halu pahoittaa toisen mieli, on aika vahvasti ketjuissa.
Mutta nyt asiaan ja aloitukseesi.
Hyvän ja mietittävän aiheen otit esille. Kirjoitit, että "Mukavaahan se on kuunnella niitten kisailua päivisin pihalla...." Joo, olen ihan prikulleen samaa mieltä. On ilo seurata lasten leikkejä ja touhuiluja. Ja miten kekseliäitä he ovat leikeissään.
Häkkiintuloaika on nuorelle lapselle tärkeä. Rajat annetaan kotoa käsin. Eipä sitä hyödyttäisi sanoa jollekin 10-12 vuotiaalle lapselle, klo 2 yöllä, että Hei tyttö/poika, alahan klapsia kotiin nukkumaan, nyt ei ole tuon ikäisten lasten aika olla ulkona. Nauraisivat kurkkutorvi pitkällä tämmöselle yli viiskymppiselle.
En voisi kuvitella, että esim. lapsenlapseni, tyttö 15v, olisi ulkona rilluttelemassa ja oksentelemassa vaikkapa keskiyöllä. Tosin, jos hän olis saanut 10 vuotiaasta asti rillutella missä tahansa ja kuinka myöhään tahansa, niin saattaisi olla, että tässä vaiheessa hän tosiaan oksentelisikin....
Työni on sellaista, että olen tekemisissä päivittäin hyvin eri-ikäisten lasten kanssa. Fiksuja nuoria. Mukavia nuoria. Järkeviä nuoria. Ihania. Suloisia. Kukaan ei valita, että onpas kamalaa, kun on kotiintuloajat. Joskus saattavat sanoa, että kurjaa, kun piti lähteä kotiin, kun oli niin ja niin "jännä" tilanne.... Mutta he eivät kuitenkaan ihan, Ihan tosissaan, sitä harmittele, vaan ymmärtävät, että näinhän se elämä menee.
Olisihan tässä vielä kirjotettavaa, mutta tekstistä tulee turhan pitkä.
Idea tuli nyt selväksi kuitenkin. Olen itse sitä mieltä, että rajat täytyy lapselle laittaa. Varmasti 99 % nuorista ovat sellaisia, joilla ne rajat todella ovat.
Kurjaa tosiaan olisi herätä keskellä yötä, jos joku ikkunan alla oksentelisi. Joku ehdotteli, että äkkiäkös sitä ämpärillä vettä oksennuksen päälle nakkaa ja haju lähtee veks. Mua ei ainakaan huvittaisi ruveta muiden oksennuksia siivoilemaan. Ei huvita nyt 52 vuotiaana, mutta ei ole huvittanut 25 vuotiaanakaan. Tätä samaa mieltä olen ollut aina.
Hyvää alkavaa päivää sulle ja muille.- on antaa
sen oksennkusen haista parvekkeen alla ja tulla jupisemaan tälle palstalle lapsen kasvatuksesta ja etenkin kertoa muille, miten se pitäisi hoitaa :)
- Heikunkeikku
on antaa kirjoitti:
sen oksennkusen haista parvekkeen alla ja tulla jupisemaan tälle palstalle lapsen kasvatuksesta ja etenkin kertoa muille, miten se pitäisi hoitaa :)
...mikä olisi se tehokkain tapa ja onko semmosta olemassakaan :)
Jos lapsen kasvatuksessa olisi "keksitty" se kultainen keskitie, niin helppoahan se olisi, kun kaikki sitä keskitietä taapertaisi. Vaan me ihmiset olemme niin erilaisia.
Kirjoitin, miten Minä ajattelen asiasta. Ja jokainen saa kirjoittaa, miten He ajattelevat. on antaa kirjoitti:
mutta viestisi osoittaa muuta. Hoito ohjeita en ole nähnyt, vain ainoastaan mielipiteitä.
- oiva neuvo sinulle
Nittaminax kirjoitti:
mutta viestisi osoittaa muuta. Hoito ohjeita en ole nähnyt, vain ainoastaan mielipiteitä.
hoito-ohje kirjoitetaan väliviivan kanssa yhteen :)
oiva neuvo sinulle kirjoitti:
hoito-ohje kirjoitetaan väliviivan kanssa yhteen :)
miten se kirjoitetaan ja edelleenkään en ole antanut hoito ohjeita kenellekkään. Huomaa väliviiva puuttuu. :)))))))))))))))))
poistoissa taas olevan entten teelika mentten arvonta. No sama mulle.
- tuon marakatti-
viestisi, koska se halventaa lapsia (ja marakatteja.)
Minun lapseni on lapsi eikä mikään marakatti.
Loukkaavaa puhua lapsesta marakattina. - tulimme???
tuon marakatti- kirjoitti:
viestisi, koska se halventaa lapsia (ja marakatteja.)
Minun lapseni on lapsi eikä mikään marakatti.
Loukkaavaa puhua lapsesta marakattina.Todella törkeää!
Aikuiset ihmiset naureskelevat suuressa viisaudessaan lapsille.
Kaksi ryhmää kohtaa espoonkorvessa ja isompikokoiset halveksii ja vihaa pienempiään.
- Rumaa puhua lapsista
tuolleen!
marakatteina!- n
jokainen isä ja äiti puhuttele omia lapsiaan melkein jokaisella maailman nimellä, huumorimielessä, ja muutenkin.
On se nyt kauheista kauheinta, että aloittaja uskalsi vitsinä sen tänne kirjoittaa.
Joiltakin täällä kyllä ymmärretään mitä tahansa, joiltakin ei mielellään mitään. - Hupijuttu
ole edes paha.
Tiesitkö että lapsia jossain päätä Suomea sanotaan toukiksi? - Teiän kersat ja
n kirjoitti:
jokainen isä ja äiti puhuttele omia lapsiaan melkein jokaisella maailman nimellä, huumorimielessä, ja muutenkin.
On se nyt kauheista kauheinta, että aloittaja uskalsi vitsinä sen tänne kirjoittaa.
Joiltakin täällä kyllä ymmärretään mitä tahansa, joiltakin ei mielellään mitään.mun lapset...niinniin!
Eikä tuo ollut vitsi, surkuhupaisa kyhäelmä, vihanvimmoissa kirjoitettu!
Ja haukkuu pienempiään!
Vähänkö nuo aikuiset nurkissa kuseksii ja yrjöö!
Viimeksin asemalla parkkipaikalla eukko tempas housut kinttuun ja alkoi lasetella...vilkutti vielä päälle kun näki että kaikki oli sinneppäin! peräpeili vaan vilkkui. - kiusaajia ja niitä
n kirjoitti:
Joiltakin täällä kyllä ymmärretään mitä tahansa, joiltakin ei mielellään mitään.jotka vetää ittensä kaulakiikkuun!
"jokaisella maailman nimellä, huumorimielessä, ja muutenkin."
Nimittely on rumaa-ja piste. - markkinat.
kiusaajia ja niitä kirjoitti:
jotka vetää ittensä kaulakiikkuun!
"jokaisella maailman nimellä, huumorimielessä, ja muutenkin."
Nimittely on rumaa-ja piste.Sinäkö vain haukut nimitellessäsi.
Otetko kuullut, että rakkaille on lempinimiäkin?
Vai ainako haukut? - nimeltä!
markkinat. kirjoitti:
Sinäkö vain haukut nimitellessäsi.
Otetko kuullut, että rakkaille on lempinimiäkin?
Vai ainako haukut?haiseva apina...marakatti
- palstallahan
nimeltä! kirjoitti:
haiseva apina...marakatti
on vain yksi periaate, kenen suusta sanat singahtavat, niin niihin suhtaudutaan.
Ikävää aivottomuutta. Hupijuttu kirjoitti:
ole edes paha.
Tiesitkö että lapsia jossain päätä Suomea sanotaan toukiksi?penikoiksikin. Asun kerran erään likan kanssa samassa kämpässä joka oli lapista jostain kotosin, niin ihmettelin kerran kun rupesi puhumaan penikoista. Ajatukseni heittivät totaalisesti kärrynpyörää, kun ensin luulin hänen puhuvan koiranpenikoista ja kuitenkin ne tekivät mitä ihmisetkin. Selvisi sitten että lapsistahan olikin koko ajan kyse. :)
tuli mulle ihan outoja sanoja, eli noi kläpit ja palkeet. No kaikkee sitä kuulee kun vanhaksi elää :))
- Heikunkeikku
Kläppi, kläpit, mitäs ne semmoset on? :)
Toukka on yksistään sanottuna vähän "kömpelö", mutta Toukka-Tollero jo vähän pehmittää asiaa.
Kavvamato... siinä vasta suloinen nimi. Kyseessä Karvamato, mutta lausutaan määrätyllä, rakkaudellisella äänensävyllä, KavVVVvvamato. Sanan lausumisen jälkeen rutistetaan lapsi syleilyyn. "Ookko mun KavvVVVamato?" Vastaukseksi kuuluu aina: "Oon mä sun KavvvVVVamato."
Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931462
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138923- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?57873- 53806
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t255693Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10690Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58654Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä333651Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol73621