Ukki on mahtava ihminen :)

Iloinen poika =)

Minun ukki on niin mahtava tyyppi kuin ukki voi olla!!! Tulin eilen mummolasta ja ukki keksi kaikkea mulle. Käytiin kalassa, kuntoiltiin kuntosalilla ja ukki osti mulle pari vaatettakin!!!! Ukki osaa myös tosi hyvin autoa ajaa vaikka on jo 73 vuotias ja sen ääni ei oo yhtään vanhan kuulonen vaan todella nuoren kuulonen. Tulee aina ukkia ikävä ku tuun pois sieltä :( Mummoki on ihan mukava ja ystävällinen mutta enemmän pidän ukista ku se ymmärtää mua paremmin. Mummo ei ehkä niin paljon. Mutta molemmat on mukavia!!! Toivottavasti molemmat ei kuole moneen vuoteen :) Onkos teillä muilla myös mahtavia ukkeja tai mummoja?

26

4102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfdfasss

      Hauskaa, että pidät rakkaasta ukistasi. minäkin, mutta minun ukkini on jo...

    • täysillä

      ja näytä ukille ja mummollekin, kuinka nautit heidän seurastaan:)

      Itselläni ei ole ikinä ollut kumpaakaan ukkia...monesti mietin, jäinkö jostakin paitsi, millaisia ihmisiä he olisivat olleet? Mummo minulla onneksi on elossa vielä, mutta hänkin on jo hyvin vanha...

    • KERRANKIN KUNNON ASIAA NÄILLÄ PALSTOILLA!!!

      OLIS KIVA LUKEA LISÄÄ MONENIKÄISTEN KOSKETTAVIA TARINOITA MAHTAVISTA VAAREISTAAN JA MUKAVISTA MUOREISTAAN.

      MILLAISIA IHMISIÄ HE OVAT OLLEET...MISSÄ ASIOISSA HE OVAT ERITYISEN ETEVIÄ OLLEET...MILLAISIA ELÄMÄNVIISAUKSIA OLETTE HEILTÄ SAANEET...SANONTOJA...SANANLASKUJA...KALAKASKUJA...

      RUNSAIN KIITOKSIN k mikko

      • Pikku Kalle

        Minun vaarini on nykyaikainen: Hän osaa käyttää internettiä. Kun mummoni sairasti syöpää ja oli jo pysyvästi sairaalassa, vaari siirsi mummon nettipankkitunnuksia käyttäen kaikki rahat mummon tililtä omalle tililleen, mm. mummon vähän aikasemmin omalta isältään saaman 30.000 euron perinnön.

        Lisäksi vaarini osaa myös perinteisen paperityön: Hän ihan itse teki ja allekirjoitti rekisteröintipaperit sekä omasta, mummon, että todistajien puolesta ja rekisteröi mummon auton omalle nimelleen.

        Sitten mummon kuolinpäivänä vaari meni autokauppaan ja vaihtoi omiin nimiin laittamansa mummon auton uuteen autoon käyttäen välirahan maksuun mummon tililtä itselleen siirtämiä rahoja. Kuukauden päästä vaari huomasi, ettei Golf Plus olekaan mikään kiva auto ja moottorikin on liian pieni. Niinpä hän käytti loputkin mummon rahat ja tilasi uuden Citroenin.

        Aiemmin vaari on ainoana lapsena perinyt omilta vanhemmiltaan kaksi kerrostaloasuntoa, mutta nykyisin hänellä ei ole enää mitään sijoitusomaisuutta.

        Nyt vaari lähettelee parin kuukauden välein sähköpostia ja ihmettelee miksemme me jälkipolvi pidä yhteyttä tai käy koskaan hänen luonaan.


      • kerran on
        Pikku Kalle kirjoitti:

        Minun vaarini on nykyaikainen: Hän osaa käyttää internettiä. Kun mummoni sairasti syöpää ja oli jo pysyvästi sairaalassa, vaari siirsi mummon nettipankkitunnuksia käyttäen kaikki rahat mummon tililtä omalle tililleen, mm. mummon vähän aikasemmin omalta isältään saaman 30.000 euron perinnön.

        Lisäksi vaarini osaa myös perinteisen paperityön: Hän ihan itse teki ja allekirjoitti rekisteröintipaperit sekä omasta, mummon, että todistajien puolesta ja rekisteröi mummon auton omalle nimelleen.

        Sitten mummon kuolinpäivänä vaari meni autokauppaan ja vaihtoi omiin nimiin laittamansa mummon auton uuteen autoon käyttäen välirahan maksuun mummon tililtä itselleen siirtämiä rahoja. Kuukauden päästä vaari huomasi, ettei Golf Plus olekaan mikään kiva auto ja moottorikin on liian pieni. Niinpä hän käytti loputkin mummon rahat ja tilasi uuden Citroenin.

        Aiemmin vaari on ainoana lapsena perinyt omilta vanhemmiltaan kaksi kerrostaloasuntoa, mutta nykyisin hänellä ei ole enää mitään sijoitusomaisuutta.

        Nyt vaari lähettelee parin kuukauden välein sähköpostia ja ihmettelee miksemme me jälkipolvi pidä yhteyttä tai käy koskaan hänen luonaan.

        noin nykyaikainen, niin miksette voisi ehdottaa vaikkapa mesekeskustelua? Korvaa se ainakin jonkin verran sitä, ettette oikeasti näe...


      • a

        Oikeasti hienoa, että edes joskus joku on onnellinen jostakin asiasta ja tyytyväinen osaansa! Kerrankin puhutaan asiasta, josta jokaisella on jotakin sanottavaa. Ei aina valiteta asioista vaan ollaan edes jostain tyytyväisiä!!! Onko suurempaa lahjaa ihmisen elämässä kuin saada jakaa aikansa ja elänsä läheisten ja sukulaisten kanssa. Kaipaan aikoja lapsuudesta, jolloin pidettiin isoja sukujuhlia, joissa tapasi mukavia sukulaispappoja ja -mammoja.


      • :((((((
        Pikku Kalle kirjoitti:

        Minun vaarini on nykyaikainen: Hän osaa käyttää internettiä. Kun mummoni sairasti syöpää ja oli jo pysyvästi sairaalassa, vaari siirsi mummon nettipankkitunnuksia käyttäen kaikki rahat mummon tililtä omalle tililleen, mm. mummon vähän aikasemmin omalta isältään saaman 30.000 euron perinnön.

        Lisäksi vaarini osaa myös perinteisen paperityön: Hän ihan itse teki ja allekirjoitti rekisteröintipaperit sekä omasta, mummon, että todistajien puolesta ja rekisteröi mummon auton omalle nimelleen.

        Sitten mummon kuolinpäivänä vaari meni autokauppaan ja vaihtoi omiin nimiin laittamansa mummon auton uuteen autoon käyttäen välirahan maksuun mummon tililtä itselleen siirtämiä rahoja. Kuukauden päästä vaari huomasi, ettei Golf Plus olekaan mikään kiva auto ja moottorikin on liian pieni. Niinpä hän käytti loputkin mummon rahat ja tilasi uuden Citroenin.

        Aiemmin vaari on ainoana lapsena perinyt omilta vanhemmiltaan kaksi kerrostaloasuntoa, mutta nykyisin hänellä ei ole enää mitään sijoitusomaisuutta.

        Nyt vaari lähettelee parin kuukauden välein sähköpostia ja ihmettelee miksemme me jälkipolvi pidä yhteyttä tai käy koskaan hänen luonaan.

        ja ennenkaikkea kekseliäs vaari!!!! eipä ole varmaan ensimmäinen eikä viimeinen :(


    • on mahtava

      mutta hiukan työhullu. Hän täyttää syksyllä 79 vuotta, mutta ei kun vaan pitää joka päivä tulla meille töihin (meillä maatila). Ja ei muuten lepsuile töissään. Kahvillekin tulee suunnilleen viimesenä ja ensimmäisenä lähtee.

      Jos ei mitään tapahdu työn osalta vaikkapa vieraiden tulon vuoksi niin jo alkaa ukin naamassa näkyä vihastusta kun ei mitään aikaiseksi saada. Minkäs sitä tavoilleen mahtaa, jos on pienestä pitäen töitä paiskinut niin ei sitten osaa olla tekemättä mitään.

      Tuttukin sanoi, että taitaa olla suomen eniten töitä tekevä 78 vuotias :D

      Eikä se osaa levätä eikä olla paikallaan. Esimerkiksi juhlissa ei voi olla kun pitkästyy, kun ei ole tekemistä.. ja jos meiltä työt loppuu niin ukki menee sedän luokse rakentamaan liitereitä sun muita piharakennuksia.

      Joskus ukki tekee myös verstaallaan hienoja juttuja puusta. Kaikkea mahdollista mitä vain pyytää. Ukki tulee joka aamu meille hyvissä ajoin noin kahdeksan aikoihin ja työpäivät saattavat venyä joskus rehunteon aikoihin jopa iltaan.

      • KIITOS KIRJEESTÄS.
        OLIN PARI VUOTTA SITTEN HESAN YLIOPIST KUUNTELEMAS PORTUGALILAIST NOBELKIRJAILIJ JOSE´ SARAMAGOA. PITKÄSSÄ MONIPOLVISESSA PUHEESSAAN HÄN HIUKAN YLLÄTTÄEN SANOI/TULKKI KÄÄNS: "ÄLKÄÄ KOSKAAN JÄÄKÖ ELÄKKEELLE! JATKAKAA TYÖNTEKOA KUNNES KUOLEMA KORJAA!"

        TUO ON OIVA PERIAATE. SINUN JA MONEN MUUN KELPO UKIT JA VAKAISET VAARIT AJATELLEVAT USEIN JUURI NOIN. SIIHEN ITSEKIN PYRIN.

        KUN JONNIILLAENEN NIKKARJMIKKO,TYÖKSENJ JA YKSITYISELÄMÄSSÄNNII OON,ROHKENEN TIEVUSTOO JOSKO MAHOLLISTA OLIS UKKIAS/VAARIAS VERSTAALLAAN TAVATA/TARINOITTAA? 7.7.09 SULOISTA SULLE SUVEA LEMPEINE LUONNONILMIÖINEEN TOIVOTTAEN [email protected]


    • ~Dem

      Minäkin pidän mummostani, hänen kanssaan tulen hyvin juttuun.
      Mutta ukkini kanssa vietin niin vähän aikaa, mutta hän oli todella mukava ja ihana ihminen.
      Mutta hän kyllä on jo.. :( ..

    • Rosada_Gatito

      tykkäät ukistasi. =)

      Minä en valitettavasti koskaan ehtinyt tuntemaan kumpaakaan ukkiani. =(

    • ---

      Onneksi on suht "nuori" vielä jos 73 -vuotias. Voi olla nuorekkaitakin moni.

    • ichigo-79

      Toinen vaarini kuoli isäni ollessa vasta 10 vuotias (rauha sielulleen)
      Emme siis koskaan saaneet tilaisuutta häneen tutustua..varmasti huippu tyyppi oli :)

      Toinen vaarimme kuoli ollessani teini ikäinen , hänkin asui kaukana joten emme päässeet niinkään kyläilemäänm kovinkaan useinn , toki siihen vaikuttivat myös muutkin syyt ..

      mutta pidin hänestä tosi paljon :)

      Mummot on jostain syystä jääneet hieman etäisemmiksi, varmasti suurimalti osin vanhempien omista kiistoista johtuen..lapsethan siitä eniten kärsii..

    • pta51

      Minulla oli ihana mummo, joka paistoi karjalan piirakoita. Pappa seurasi minua ja serkuani, kun Kalajoella pyöräilimme. (ettei poijjaat vaan seuraas )
      Mummuni ja pappani ( äidin puolelta ) olivat ihanampia ihmisiä elämässäni. Mummu oli Karjalasta, Andreassa syntynyt. Pappa Luumäeltä, ison talon poikana.
      He tapasivat Viipurissa, jossa mummuni oli keittäjänä hotellissa.
      Pappa oli merkantti ja silloinen Karjala vastasi haasteisiin kauppiaana, johon hänellä oli koulutus.
      Vanhin tätini ja äitini syntyivät Karjalassa, Kaukolan Liinamäellä.
      Kesällä 2007 kävin heidän mukanaan tutustumassa siihen paikkaan. Tätini synnyinkoti on edelleen ehjä ja asuttu. Siinä asuu mummeli, joka on yksi niistä Uralilta asutettuja entiseen Suomen Karjalaan.
      Äitini synnyin kodista ei ole jäljellä, kuin kellari ja osa portaista.
      Liinamaa on nykyään autiota metsää ja niittyä.
      Silloin ennen siellä oli kylä koulu ja tiheä asutus.

      • KIITOS KIRJEESTÄS.
        MUMMUS KOTIKUNTA OLI ANTREA. N 7 VUOTTA SITTEN SIELLÄ RUPOSTEN SUVUN EDUSTAJIEN KERA KÄVIN JA HEILLE PIENEN KOTISEUTUVIDEON FILMASIN.

        ANTREALAISILLA ON ENS SUNNUNTAINA 12.7.09 LOPEN KUNNAN KESKUSTASSA PITÄJÄJUHLA JUMALANPALVELUKSINEEN 10 ALKAEN.
        PÄÄJUHLA ALKAA LOPPI-SALISSA KELLO 13. VOISITKO SINNE MUKAAN MENNÄ?

        7.7.09 SULOISTA SULLE SUVEA LEMPEINE LUONTOILMIÖINEEN TOIVOTTAEN EI- KARJALAINEN KARJALAFANI k mikko


    • joku vaan

      oma ukkini asui 600 km päässä joten jokakesäinen reissu oli aina pakko tehdä, kyynel silmässä muistelen niitä aikoja kun sai olla vanhan sotaveteraanin kanssa nuotiolla ja kysellä niistä ajoista ja kuinka elettiin keskellä korpea hänen lapsuudessaan. upeita aikoja.......nyt hänen kuolemasta on jo pari vuotta eikä mökillä käynti todellakaan ole enää yhtä mukavaa

      • tärkeät ihmiset..

        omatkin elämäni parhaat muistot liittyy menneeseen,
        lapsuuteen jne elimme ihania aikoja,
        jotenkin muistelen heitä kaikkia lämmöllä.
        Aina iloisia, ihania ihmisiä.


      • KIITOS KIRJEESTÄS.
        VOISITKO MUUTAMAN UKKIS/VAARIS TARINAN MEILLE KERTOA! JA ESMERKIKS MILLAISIA ELÄMÄNVIISAUKSIA HÄNELTÄ KUULIT/SAIT?

        SULOISTA SULLE SUVEA TOIVOTTAEN k mikko


    • lapsi vielä

      Ihanaa kun joku on vielä hyvissä väleissä isovanhempiensa kanssa :)

      Kun omat vanhempani erosivat ollessani 10v (molemmilla oli aika pahat ongelmat viinan kanssa) asustelin ensin vuoden äitini vanhempien luona ja sen jälkeen 3 vuotta isän vanhempien kanssa. Varsinki isän äidin kanssa välit ovat mahtavat ! vaikka asun jo omillani ja n. 200km päässä perheestäni, silti mummin kanssa soitellaan ainakin kerran viikossa ja juorutaan vähintään se tunti puhelimessa :) useammin ois kiva käydä kylässä mutta välimatka on aikas pitkä.. :/ Kyllä ne välit vanhempien kanssa parani tässä vuos pari sitten, mutta silti ne isovanhemmat on tärkeemmät :)

      • iltatähti..

        Isäni oli jo yli 50v, kun synnyin, ja äitinikin pitkästi yli 50, joten kun olin ala-asteella, olivat omat vanhempani yhtä vanhoja kuin kaverieni papat ja mummut, ja se itseäni hivenen häiritsi. Nyt kun olen jo 20 ja risat, vanhempieni elämänkokemusta vasta arvostaa toden teolla. Olen todella kiitollinen, että molemmat ovat saaneet vanheta terveenä :)


      • on
        iltatähti.. kirjoitti:

        Isäni oli jo yli 50v, kun synnyin, ja äitinikin pitkästi yli 50, joten kun olin ala-asteella, olivat omat vanhempani yhtä vanhoja kuin kaverieni papat ja mummut, ja se itseäni hivenen häiritsi. Nyt kun olen jo 20 ja risat, vanhempieni elämänkokemusta vasta arvostaa toden teolla. Olen todella kiitollinen, että molemmat ovat saaneet vanheta terveenä :)

        Ihanat isovanhemmat!Toinen ukkoni sairastaa Alzheimerintautia,mutta on silti aina ihana!Hän naurattaa koko ajan ja heittää läppää!Toivottavasti ei kuole pian koska on jo 80v


      • SUKULAISSUHTEET 2050
        on kirjoitti:

        Ihanat isovanhemmat!Toinen ukkoni sairastaa Alzheimerintautia,mutta on silti aina ihana!Hän naurattaa koko ajan ja heittää läppää!Toivottavasti ei kuole pian koska on jo 80v

        KIVA KUULLA KOSKA OLISI ITSE PITÄÄ YLLÄ SUKULAISSUHTEITA JOSKUS JA ENNEN KAIKKEA OLISI UPEAA PITÄÄ MYÖS SILLÄ TAVALLA ETTÄ SOITTELISI KAIKILLE SUKULAISILLE


    • Onnellinen lapsenlapsi

      Miulla on aivan ihanat isovanhemmat. Molemmat ovat jo yli seitsenkymmenissä, ja asustelevat kerrostalossa kissansa kanssa. Pitävät huolta toisistaan ja meistä nuoremmista suvun jäsenistä. Heitä on aina mukava käydä katsomassa!

      Ukilla on tosi hyvä huumorintaju! Hän on myös todella perso makealle, ja kova nauramaan :) Puhumme puhelimessa useita kertoja viikossa ja kertoilemme kuulumisia. Ukki ajelee autoa ja pyöräilee myös.

      Mummo on herttainen, hyväntuulinen ihminen, joka on aina valmis tarjoamaan apuaan. Hän on tosi puhelias ja tykkää keskustella ihmisten kanssa, vaikkei heitä ennestään juuri tuntisikaan. Hän tekee hyvää ruokaa ja leipoo paljon.

      Nykyään tulee vaan käytyä heitä katsomassa harvoin, vaikka asuvat samassa kaupungissa. He ovat minulle silti tärkeitä ihmisiä, ja esikuviani elämässä. Olen todella onnellinen, kun olen saanut niin iloiset ja elämänmyönteiset isovanhemmat. Ootte miulle tärkeitä.

      • <<<<

        KIVA KUULLA...


      • Aloittaja...
        <<<< kirjoitti:

        KIVA KUULLA...

        Oon tän keskustelun aloittaja eli Iloinen poika. Ukki on nyt saanut aivoinfarktin ja makaa nyt sairaalassa =( En ole voinut koulua käydä kunnolla ku olen kokoajan miettiny että miten se pärjää ja eikai vaan ole kuollut. :( Tää on ihan hirveetä. En halua menettää vielä ukkiani! Meillä oli niin hauskaa tänä ja viime kesänä :) Toivottavasti rakas ukki selviää tästä! En muuten kestä sitä :,(


    • Mulla ainakin.

      Jäin kaipaamaan pappaa enemmän kuin mummua. Pappan kanssa sain nauttia huumorista ja hän opetti myös puutarhanhoidon. Ilman häntä olisin menettänyt elämäntoivoni.

      Kun pappa kuoli, oli kahden vuoden suruaika.

    Ketjusta on poistettu 86 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe