tarpeetonta touhua

piruperkele

Sattuman oikusta asun osoitteessa 666, jota en todellakaan ostohetkellä mieltänyt olevan muuta kuin numero muiden joukossa. Muutaman vuoden tuossa asuneena tuntuu postilaatikkoon tulevan "normaali enemmän" hengellistä valistusta, johon en ole kiinnittänyt sen suurempaa huomioita.

Viimeisin lehtinen oli melko pitkälle pyhitetty pedon luvun valistamiseen, joka rupesi jo ärsyttämään.. moinen sormella osoittaminen. Kaiken kukkuraksi koko jutussa ei tuntunut olevan päätä eikä häntää. Siinä jopa paavi tehtiin pedon sanansaatajaksi ja amerikka kaiken pahan aluksi.. johdettuna tietysti vapaasti raamatusta. Luin tekstin, huvituin ja lopuksi ärsyynnyin.

Minulla on yli satavuottavanha perintöraamattu, jonka kirjoitusasukin on wanhaa tekstiä. Tuota olen ihan mielenkiinnosta lukenut ja loppupäätelmä on kyllä valitettavasti teille, jotka sen todeksi otatte niin pelkkä satukirja. Ei huono kirja mutta ei sitä kyllä tervejärkinen jaksa todesta ottaa, sen verran lennokasta tarinaa.


Yhtäkaikki, väkisin uskon tuputtaminne nostaa vihan pintaa eikä siinä kyllä enää jesus pelasta tms. pitkätukka vaikka mukava mies varmaan on ollutkin.

4

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gsgsgsg

      raamattuko muka satukirja! sehän on aivan mestarillinen teos täynnä pelastus kertomusta kuinka jumala rakastaa meitä kaikkia (sinuakin rakas piruperkele

      • uskosta apua saanut

        Raamattu on aika vaikeaselkoinen teos enkä ole jaksanut lukea sitä läpi vaikka uskoon olen tullutkin. Luen mieluummin hengellisiä teoksia, joissa joku viisaampi osaa selittää asiat "kansantajuisesti" ja innostavasti !

        Usko voi olla monelle sairaalle, yksinäiselle, alkoholistille, narkkarille se viimeinen oljenkorsi , kun kukaan muu ei auta! Koska usko parantaa ihmisessä niitä särkyneitä kohtia joita useimmille on tullut elämän varrella. Kaikilla ei ole varaa tai halua terapiaan . Toisaalta voin kokemuksesta sanoa että usko parantaa vielä syvemmältä kuin terapia : ) Usko on oikeastaan elämäntapa ja suuri aito ilo , jota ei tarvii päihteillä hankkia!... No, täytyy tunnustaa että kyllä päihteet vielä jonkun verran maistuu...!!!!!!!!!

        Ikävää että uskovat vainoovat sua postiosoitteen perusteella. Uskovienkin pitäs antaa apuaan sinne missä sitä tarvitaan / kaivataan... Koetahan silti jaksella . Niin mäkin yritän teidän vielä jumalattomien kanssa : ) Ja Herran siunausta silti sulle ... vaikket uskokaan!!


      • piruperkele
        uskosta apua saanut kirjoitti:

        Raamattu on aika vaikeaselkoinen teos enkä ole jaksanut lukea sitä läpi vaikka uskoon olen tullutkin. Luen mieluummin hengellisiä teoksia, joissa joku viisaampi osaa selittää asiat "kansantajuisesti" ja innostavasti !

        Usko voi olla monelle sairaalle, yksinäiselle, alkoholistille, narkkarille se viimeinen oljenkorsi , kun kukaan muu ei auta! Koska usko parantaa ihmisessä niitä särkyneitä kohtia joita useimmille on tullut elämän varrella. Kaikilla ei ole varaa tai halua terapiaan . Toisaalta voin kokemuksesta sanoa että usko parantaa vielä syvemmältä kuin terapia : ) Usko on oikeastaan elämäntapa ja suuri aito ilo , jota ei tarvii päihteillä hankkia!... No, täytyy tunnustaa että kyllä päihteet vielä jonkun verran maistuu...!!!!!!!!!

        Ikävää että uskovat vainoovat sua postiosoitteen perusteella. Uskovienkin pitäs antaa apuaan sinne missä sitä tarvitaan / kaivataan... Koetahan silti jaksella . Niin mäkin yritän teidän vielä jumalattomien kanssa : ) Ja Herran siunausta silti sulle ... vaikket uskokaan!!

        Sanoinko jossain kohtaa etten usko?

        Oliko nyt loppuviimeksi kyse edes raamatusta?

        Jos se nyt nyt teidän uskoa horjuttaa/loukkaa jos raamattua sanotaan satukirjaksi niin suosittelen tarkastelemaan uskoanne uudelleen. Onko uskonne edes aitoa jos kampeatte sitä yhdestä opuksesta kuin sokea kepillä jäätä.


        Kyse oli uskon tuputtamisesta!


      • piruperkele
        piruperkele kirjoitti:

        Sanoinko jossain kohtaa etten usko?

        Oliko nyt loppuviimeksi kyse edes raamatusta?

        Jos se nyt nyt teidän uskoa horjuttaa/loukkaa jos raamattua sanotaan satukirjaksi niin suosittelen tarkastelemaan uskoanne uudelleen. Onko uskonne edes aitoa jos kampeatte sitä yhdestä opuksesta kuin sokea kepillä jäätä.


        Kyse oli uskon tuputtamisesta!

        Kuten sanottu, raamattu ei huono kirja mutta valitettavasti siihen upotettu uskon sanoma on vesitetty niin moneen kertaan kaikella tarinoilla juutalaisten elämästä ja heidän ykskantasilla käskyillänsä, että.. sellasta.

        Wanhaa testamenttii, Moseksen jorinoita Genesistä mailman synnystä kirjasta "Iso Suuri Raamattu" ? kö? selanneena.

        vai oliko se pyhä iso raamuttu tms. mahtipontista kuitenkin 15 senttii paksu A4 puukantinen teos.. komee kirja, uskottavan kokoinen ainakin.

        Suurin usko mielestäni lähtee opuksen ulkoasusta, sitä en kiistä mutta sisältö ainakin minulle on pettymys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe