Kuplan museorekisteröinti

JNd

Kävin tänään aamulla katsastamassa kuplani vm 1972 ja sillä on ajettu vain reilut 80tkm. Katsastus oli helppo juttu ja katsastaja kehui auton kuntoa. Kyselin, että saisko museorekisterin. Katsastaja sanoin ettei he hoida näitä juttuja ???? Neuvoi kyselemään jostain Kupla kerhosta.

Tietääkö täällä kukaan, miten alkuperäisessä kunnossa Kuplan pitää olla? Pitää olla ristikudosrekaat, mutta on vyörenkaat alla = parempi ajaa. Myös valot on aihdettu H4:ksi ja ratti on pienempi kehäinen (alkuperäinen ratti on autotallissa tallessa). Myös rasio on CD versio. Saiskohan sen näillä varusteilla museorekisteriin?

Mytä tällainen museointi hoidetaan käytännössä ja mitä se maksaa?

9 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

  • muutoksilla voit unohtaa museokatsastuksen.käytännössä tilaat museotarkastajat tarkastamaan autosi kunnon,jos menee läpi saat tarkastajilta vaadiitavat paperit joilla voit mennä katsastuskonttorille ja vakuutusyhtiöön muuttamaan autosi museo kilpiin/vakuutuksiin.hinnasta ei ole tietoa,oma auto kun tarkastettiin markka aikana.

    • Hitlerin Volksturmissa ei tunnettu ceedeetä


    • Tai sitten ei nauravat nololle natsille


  • NATSIAUTO

  • No tuota noin",ihan aikuisten oikeasti"ja järkevää sekä asiallista infoa jos kaipaat niin mitään isompaa estettä noissa ei ole paitsi se ratti on oltava alkuperäinen tai aikansa tarvike/lisävaruste.
    Jos on tuon ajan(siis 70-luvun)tarvike-lisävaruste,asia ok.
    Renkaat ei aiheuta mitään ongelmaa koska tämä ei vaikuta ulkonäköön mutta ajettavuuteen turvallisuuteen kyllä.
    Hyvin harvassa 60-70-luvun MR autossa on ristikudosrenkaat alla,tiedoksi vaan eli se ei mikään ongelma,paitsi että vanteet oltava taasen orkkikset tai aikansa lisävarusteet-tarvikevanteet ja ne renkaat on oltava alkuperäis levyiset,-korkuiset(profiili)ja tietty kuvioltaankin tyyliin sopivat.
    Merkillä ei väliä.
    Valot taasen liittyvät turvallisuuteen ja mikäli ovat ns alkuperäisen tyyliset/näköiset eli kuin ne originaalit,asia ok.
    Tottahan täällä joku pätee ja heittelee ihan mutu tuntumalla ilman asiatietoa mutta täällä päässä on 1 MR auto,1kpl MR moottoripyörä ja 1kpl MR mopedi sekä harrastepohjaa pitkältä ajalta nähty moniakin MR ajopelejä.
    Enempikin neuvoisin että syvennyt etsimään netistä auton orkkiskuvia,infoa ja hommaat esitteen jne josta näet miltä se on silloin uutena näyttänyt.
    Koska versioita varusteita,värejä jne on paljon on osattava hieman improvisoida että voi tarvittaessa todistaa MR tarkastajalle ko kohteen vastaavan alkuperäistä.
    Kupla nyt lienee helpoin mahdollinen kohde koska tietoa on jokapaikka täynnä,osia löytyy uusia kuin käytettyjäkin ja niitä jo MR tarkastettuja kuplia löytyy joista voit käydä ottamassa oppia mallia,toki ne vm ja varusteerot taas huomioitava.
    Sen CD radion voit piilottaa vaikka penkin alle tai hanskalokeroon eikä siitä pompauteta vaikka jättäisit näkyviinkin,huomautetaan kylläkin.
    Enempi lie "oikeaa"MR autoilijaa moinen itseä häiritsevän!
    Itse hommasin ihan uuden kasettiradion autooni puolipiiloon koska orkkis AM ratiosta ei kuulu kuin toista kotimaista,siis venäjää...
    Orkkisradio toki kiinni yhä,kaunis kun on ja toimivakin kuuluu kojelautaan tehtaalta asti.
    Toivottavasti näistä jotain apua ja onnea puuhasteluun=)

  • Kannattaa hieman etukäteen selvittää, kenet kannattaa ottaa museotarkastajaksi - niissä kun näyttää olevan aika isoja eroja - toisilta menee läpi lähes mikä tahansa ja toisilta ei juuri mikään....

  • Se on totta ja en myöskään ymmärrä näitä pultinkantojen syynääjiä tai vääränmerkkisen öljynsuodattimen kyttääjiä ym pilkun-nus..ta kun ollaan ihan Suomessa eikä tarkoitus ole alunperinkään tehdä virheettömiä,uudenveroisia kulkineita vaan alkuperäisenä säilyneitä tai entisöityjä,noin niinkuin kohtuudella järki päässä lopputulosta tarkastellen.
    Se on jokaisen oma asia jos haluaa 100%entisöinnin ja kymmeniä tuhansia rahaa entisöintiin auton ostohinnan päälle.

    Tarkoittaa että näyttelyautot palkintopalleilla eri juttu ja moisiksi valikoituu tokikin jotain muuta kuin vaikka kupla perusversiossaan.
    Harvinaiset sporttiversiot kansanmalleista,avomallit ja erikoispainokset kuuluu tähän kategoriaan jos meinaa menestyä,saada jotain vastinetta rahoilleen ja niitä katseita kauppareissulla niin tottahan nämä muutenkin kiinnostavampia ns normaaleina MR autoina.

    Puskaradio kertoo kuka on jalat maassa oleva MR tarkastaja ja voit myös tarkastuttaa sen ihan missäpäin tahansa Suomea,sitä ei mikään laki kiellä!
    Joo,valitettavasti on myös tarkastajia joilta menee lähestulkoon kaikki läpi ja luulen että tekevät enempi hallaa koko touhulle kuin mitä se "harrastaja"sillä ajopelillään itselleen saa pitkällä tähtäimellä.
    Nämä kun yleensä niitä jotka haluavat vain hyödyt vakuutuksissa-myydessä,muulla niin väliä tai kiinnosta koko museoajoneuvot käsitteenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.