RVS-käsittely

ihmeaine?

Onko kokemuksia RVS-käsittelystä auton moottorille/vaihdelaatikolle? Uusimmassa TM:ssa oli lyhyt juttu kyseisistä tuotteista ja siitä sai käsityksen, että aineet todella toimivat, eivätkä ole mitään "kaljuuslääkkeitä".

162

100330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hapero

      Mobilisti ja vauhdin maailma lehden kokeissa toimii.Itte laitoin pajeron laatikkoon,hiljeni siedettäväksi.

    • XJ12Sov

      Laitoin omaan 240.00km ajettuun V12 Jaggeen. Käyntiääni hiljeni entisestään, öljynpaineet kuumana tyhjäkäynnillä nousivat noin kilon verran. Haittana on se, että moottorijarrutus pienenee tuntuvasti ja tyhjäkäyntiä joutuu pienentämään ainakin vanhemmissa ruisku- ja kaasarikoneissa, koska kitka pienenee. Omassa koneessa tyhjäkäynti nousi 200 kierrosta ja koneen tyhjäkäynnin voi säätää vaikka 400r/min, ja vielä käy tasaisesti eikä tukehdu kaasutettaessa.

      Nyt meinaan laittaa perään, vaihdelaatikkoon (automaatti)ja moottoriin vielä yhden satsin.

      • xxxx

        Kyllä toimii. On aivan eri sarjaa kuin esim. Motor Up.

        Alunperin venäläisten keksintö. Ja ne jos ketkään tarvitsevat tälläistä ainetta.

        Tuo Jaggemiehen tyhjäkäynnin alaspäin säätötarve on yksi osoitus aineen vaikutuksesta.


      • Jussi

        Jep

        Eli ainakin putsaa koneen tosi tehokkaasti, loppu onkin jo vähän vaikeempi todeta korvakuulolta.

        Mutta Jaggemies hei! Ei taida olla automaattiin soveltuvaa litkua... vai onko?


      • XJ12Sov
        Jussi kirjoitti:

        Jep

        Eli ainakin putsaa koneen tosi tehokkaasti, loppu onkin jo vähän vaikeempi todeta korvakuulolta.

        Mutta Jaggemies hei! Ei taida olla automaattiin soveltuvaa litkua... vai onko?

        RVS:hän perustuu pariin asiaan, eli metallipintaan ja paineeseen/kitkaan/värinään.
        Jaggen laatikossa (GM:n TH400) on Kevlar-kytkimet ja Koleeni-nitratut painelevyt. Näihin ei RVS vaikuta eli kitka säilyy oikeassa paikassa. Aine vaikuttaa vain laakereihin ja planeettapyörään.

        Sama asia perässä. Jagessa oleva tasauspyörästön lukko on nahkalevy-hässäkkä, joten RVS ei tartu niihin, mutta laakerit tulevat hoidetuksi. Tällä hetkellä tuumin, jotta uskaltaako RVS:ää laittaa ohjaustehostimeen. Täytynee ottaa pumppu irti ja pyörittää aineet sisään vaikka porakoneella, koska raidetangossa siitä lienee enemmän haittaa kuin hyötyä.

        Poikani käyttää RVS:ää kauko-ohjattavan Off-road-auton voimansiirrossa. Esim. Torsen-tyyppinen keskidiffi tuli huomattavasti herkemmäksi käsittelyn aikana!

        Ennen kuin laitoin ainetta Jaggeeni, kokeilin sitä käytettyyn sähkö-crossiauton moottoriin. Yleismittarilla mittasin, millä jännitteellä moottori lähtee pyörimään ja millä jännitteellä se vielä pyörii. Jonkin aikaa RVS:ää moottoriin ajettuani koe piti lopettaa, koska muuntajasta (Lego sähköjunamuuntaja) loppui säätövara eli aina kun moottori sai jännitettä, niin se pyörähti käymään ja erittäin tasaisesti. Korvakuulolla moottori kävi tasaisemmin ja pojan mukaan suorituskyky parani, esim. akun ajoaika piteni huomattavasti!

        Täytynee vielä lisätä, että en ole minkäänlaisessa suhteessa RVS-firmaan tai sen edustajiin. Olen tyytyväinen kuluttaja ja suosittelen ainetta muillekin.


      • 3.0
        XJ12Sov kirjoitti:

        RVS:hän perustuu pariin asiaan, eli metallipintaan ja paineeseen/kitkaan/värinään.
        Jaggen laatikossa (GM:n TH400) on Kevlar-kytkimet ja Koleeni-nitratut painelevyt. Näihin ei RVS vaikuta eli kitka säilyy oikeassa paikassa. Aine vaikuttaa vain laakereihin ja planeettapyörään.

        Sama asia perässä. Jagessa oleva tasauspyörästön lukko on nahkalevy-hässäkkä, joten RVS ei tartu niihin, mutta laakerit tulevat hoidetuksi. Tällä hetkellä tuumin, jotta uskaltaako RVS:ää laittaa ohjaustehostimeen. Täytynee ottaa pumppu irti ja pyörittää aineet sisään vaikka porakoneella, koska raidetangossa siitä lienee enemmän haittaa kuin hyötyä.

        Poikani käyttää RVS:ää kauko-ohjattavan Off-road-auton voimansiirrossa. Esim. Torsen-tyyppinen keskidiffi tuli huomattavasti herkemmäksi käsittelyn aikana!

        Ennen kuin laitoin ainetta Jaggeeni, kokeilin sitä käytettyyn sähkö-crossiauton moottoriin. Yleismittarilla mittasin, millä jännitteellä moottori lähtee pyörimään ja millä jännitteellä se vielä pyörii. Jonkin aikaa RVS:ää moottoriin ajettuani koe piti lopettaa, koska muuntajasta (Lego sähköjunamuuntaja) loppui säätövara eli aina kun moottori sai jännitettä, niin se pyörähti käymään ja erittäin tasaisesti. Korvakuulolla moottori kävi tasaisemmin ja pojan mukaan suorituskyky parani, esim. akun ajoaika piteni huomattavasti!

        Täytynee vielä lisätä, että en ole minkäänlaisessa suhteessa RVS-firmaan tai sen edustajiin. Olen tyytyväinen kuluttaja ja suosittelen ainetta muillekin.

        tätä ainetta voi ostaa? onko kallista
        en ole lukenu TM.än juttua aineesta


      • ihmeaine?
        3.0 kirjoitti:

        tätä ainetta voi ostaa? onko kallista
        en ole lukenu TM.än juttua aineesta

        www.rvs.fi. Osoitteesta löytyy tietoa aineista, hinnoista ja jälleenmyyjistä. Satsin hinta on nelisenkymppiä. Käyttöohjeessa kyllä sanotaan, että käsittely on uusittava 1000 km:n ajon jälkeen, myyjän mukaan yksi käs. riittää. Jää nähtäväksi, aion lorauttaa viikonloppuna aineet moottoriin.


      • 3.0
        ihmeaine? kirjoitti:

        www.rvs.fi. Osoitteesta löytyy tietoa aineista, hinnoista ja jälleenmyyjistä. Satsin hinta on nelisenkymppiä. Käyttöohjeessa kyllä sanotaan, että käsittely on uusittava 1000 km:n ajon jälkeen, myyjän mukaan yksi käs. riittää. Jää nähtäväksi, aion lorauttaa viikonloppuna aineet moottoriin.

        niin kerro ihmeessä tänne kokemuksia,olen joskus käynytkin tuolla sivuilla on sitten jäänyt unholaan, näin äkkiseltään kuulostaa hyvältä, pienellä varauksella


      • Mini-Pete
        3.0 kirjoitti:

        niin kerro ihmeessä tänne kokemuksia,olen joskus käynytkin tuolla sivuilla on sitten jäänyt unholaan, näin äkkiseltään kuulostaa hyvältä, pienellä varauksella

        Mites vanhan mallinen Mini Yksipiste ruiskulla(-93), jossa vaihteiston ja moottorin öljyt on samat?


      • Empivä

        Polttoaineen kulutus. Tippuko paljonko?


      • Anonyymi
        xxxx kirjoitti:

        Kyllä toimii. On aivan eri sarjaa kuin esim. Motor Up.

        Alunperin venäläisten keksintö. Ja ne jos ketkään tarvitsevat tälläistä ainetta.

        Tuo Jaggemiehen tyhjäkäynnin alaspäin säätötarve on yksi osoitus aineen vaikutuksesta.

        Jaggeen ei kannata laittaa muuta kuin STP tä.Loppuu öljyn kulutus.


      • Anonyymi
        Jussi kirjoitti:

        Jep

        Eli ainakin putsaa koneen tosi tehokkaasti, loppu onkin jo vähän vaikeempi todeta korvakuulolta.

        Mutta Jaggemies hei! Ei taida olla automaattiin soveltuvaa litkua... vai onko?

        ei toimi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaggeen ei kannata laittaa muuta kuin STP tä.Loppuu öljyn kulutus.

        Väljästä koneesta tulee tiukka ja korjaa männän renkaatkin. Hah hah.


    • Motor-up'ia

      Toimii pomminvarmasti :))))

      • vanha erkki

        Motoruppi on tyypillinen RPT tuote jota voi kyllä käyttää jos on hyvä luottamus jenkkiläisiin perheenemäntiin.
        Mikäkö on RPT tuote:
        Lyhyesti sanottuna,RAHAT POIS TYHMILTÄ tuote.


      • lurkki
        vanha erkki kirjoitti:

        Motoruppi on tyypillinen RPT tuote jota voi kyllä käyttää jos on hyvä luottamus jenkkiläisiin perheenemäntiin.
        Mikäkö on RPT tuote:
        Lyhyesti sanottuna,RAHAT POIS TYHMILTÄ tuote.

        Rahaa Vyöryy Sisään


      • mä keksin kans!
        lurkki kirjoitti:

        Rahaa Vyöryy Sisään

        Rahat Vaihtuu Shittiin!!! :D HAHAHAHAAAAA EI VITU


    • K.Pappa

      Olen myös tullut vilkaisseeksi RVS:n sivuja ja pari kysymystä jäi valaisua vaille. Sivuilla todetaan vain että käsittelyä ei tarvitse joka öljynvaihdon yhteydessä uusia mutta ei kerrota mikä on sopiva käsittelyväli. Onko tietoo tai kokemusta asiasta? Ja miten toimii nykyisten lisäaineihmeöljyjen kanssa? Meinaan sitä että jos ei jaksa sitä välivaihetta mineraaliöljyjen kanssa lutrata niin kuinka hyvin tehoaa silloin?

      • XJ12Sov

        Käy Miniin mainiosti, samalla tulee moottori, vaihteisto ja perä hoidettua. Käsittelyväli on noin 100.000km. Papalle tiedoksi, että ei kannata laittaa uusien öljyjen kanssa, koska ei pysty läpäisemään huippuöljyjen uutta öljykalvoa eli ei pääse kiinni metalliin. Mutta noin 1.000km ennen öljynvaihtoa kannattaaa jo laittaa.


    • alpo

      Olemme käyttäneet RVS-tuotteita LADA merkkisessä ralliautossa koneessa ja vaihdelaatikossa. Koneesta loppui öljyvuodot ulospäin ja tehot parani, myös yksi ralli, ek-ta n. 60 km ajettiin läpi ja tultiin luokan 2-seksi vaikka öljynpainevalo vilkkui tyhjäkäynnillä 800 rpm/min. Autossa oleva 5- vaihteinen suorakytkentä loota toimii ilman ko lootaan kuuluvaa "vihellystä" ja vaihtaminen on helppoa ilman mitään takerteluita. LADASTA on tullut ns. "Starletin tappaja"

      • minulleee

        niin miten se öljyvuotoihin oikein vaikuttaa, eihän tiivistepinnoissa mitään kitkaa oo


      • laaadaa

        Ja nyt sanoit sen täällä, Starlet miehetkin osaa mennä Motonettiin:)


      • Anonyymi
        minulleee kirjoitti:

        niin miten se öljyvuotoihin oikein vaikuttaa, eihän tiivistepinnoissa mitään kitkaa oo

        Eihän stefoissa mitään kitkaa ole ei. Tuppaa olemaan
        5 mm leveämpi suu kuin akseli, ette vaan tiivistäisii.
        Pitäähän se reviiri merkata.


    • Testasin tänään RVS:ää autooni ja tulokset oli:

      -Tasaisempi käyntiääni
      -Ei pala sormet jos kokeilee kuuman koneen kantta
      -Ei ala nostamaan lämpöjä yli normaalin nopeuden ollessa 130 - 140km/h
      -Jälkikäynti miltei katosi
      -Auto saavutti melkein vanhan huippunopeuden 3. vaihteella(140km/h), ennen 4. vaihteella 145-150km/h

      Tähän mennessä kokemukset on olleet positiivisia ja aion tehdä 2. käsittelyn 400km jälkeen kun vaihdan öljyt.

      • Anonyymi

        Jos on oikein kunnolla kulunut jo (>400 000 km) niin tarvii käytännössä 5-6 käsittelyä ja ajan kanssa ei kaikkea kerralla tietenkään


    • aineet

      Onko joka paikassa samaan hintaan kuin tuolla sivuilla? Vai saako jostakin edukkaammin?

      • Ainakin Sheikillä Lahdessa RVS G4 paketin sain 45€, RVS-Tecin nettikaupassa 48,80 eli vajaat 4€ halvemmalla joten pieniä eroja saattaa olla.


      • Ohjaustehostajan ain

        .

        ohjaustehostajan korjausaine ainakin oli edukasta

        Tosin on joutunut käyttämään kaksi satsia kuluneemmissa tapauksissa

        .


    • qmqm

      Hei. Minulla oli Scorpio, automaatilla varustettu. Auto oli vanha ja päätin kokeilla tätä RVS-käsittelyä.
      Ostin 2 purkkia RVS moottoriin. Sen ekan käytin vanhojen öljyjen kanssa ja sen toisen uusiin öljyihin.
      Ohjaustehostimeen laitoin RVS käsittelyn ja automaattilaatikkoon myös.
      Automaattivaihteisto oli takkuillut aikaisemmin ja nyt se parani ( huom !! vain parani ). alkoi vaihtaa pehmeämmin ja nykimättä.
      Moottorin käyntiääni rauhottui, bensan kulutus laski.

      Yllätyi positiivisesti, vaikka auto oli jo romuttamoon menossa, niin päätin vaan testata ja tähän uudempaan autoon tein RVS käsittelyn heti oston jälkeen ja 3 vuoden aikana olen ajanut tällä uudemmalla autolla 203 000 km. Bensa Mondeo 2,0 CL-98. Maantieajon kulutus on 6 litraa.
      Ihan uskomaton aine se on.

      • Testattu on

        Terve. Luin juuri tuolta RVS:n kotisivuita, että tuote on testattu TUV:n toimesta. Oli hyvät tulokset, dieselin polttoaine säästö jotain 5% luokkaa ja samoin CO2:n. Olen laittanut BMW K1200 LT:n moottorin, vaihteiston ja perän. Kulutus tippui n. 6 litrasta 5,2 litraan satasella. Vaihtaminen muuttui tosi jouhevaksi, joten kai siinä jotain taikaa on.


      • JanneK_69
        Testattu on kirjoitti:

        Terve. Luin juuri tuolta RVS:n kotisivuita, että tuote on testattu TUV:n toimesta. Oli hyvät tulokset, dieselin polttoaine säästö jotain 5% luokkaa ja samoin CO2:n. Olen laittanut BMW K1200 LT:n moottorin, vaihteiston ja perän. Kulutus tippui n. 6 litrasta 5,2 litraan satasella. Vaihtaminen muuttui tosi jouhevaksi, joten kai siinä jotain taikaa on.

        Laitoin ulvovaan perään ja ulvoo edelleen.


      • Jäykkää kamaa
        JanneK_69 kirjoitti:

        Laitoin ulvovaan perään ja ulvoo edelleen.

        Sittenhän se toimii "yhtä hyvin" kuin STP. Joskus ennen muinoin mulla oli takaveto Escort, jonka perä piti ulinaa. Mainoksen uhrina ostin STP:tä ja survoin soosit perään. Luulisi paksun mönjän hiljentävän perän, ajattelin.

        Eihän se mitään hiljentänyt. Perä mourusi kuten ennenkin. Talvipakkasella tulikin tenkkapoo. Peräöljy jäykistyi entisestään ja olikin niin jäykkää, että aluksi auto ei meinannut lähteä liikkeelle. Varovaisen hissuttelun jälkkeen STP:n mönjä notkistui ja auto kulki paremmin. Kokemuksesta viisastuneena jätin lisäainekokeilut siihen kertaan.


      • 4321
        Jäykkää kamaa kirjoitti:

        Sittenhän se toimii "yhtä hyvin" kuin STP. Joskus ennen muinoin mulla oli takaveto Escort, jonka perä piti ulinaa. Mainoksen uhrina ostin STP:tä ja survoin soosit perään. Luulisi paksun mönjän hiljentävän perän, ajattelin.

        Eihän se mitään hiljentänyt. Perä mourusi kuten ennenkin. Talvipakkasella tulikin tenkkapoo. Peräöljy jäykistyi entisestään ja olikin niin jäykkää, että aluksi auto ei meinannut lähteä liikkeelle. Varovaisen hissuttelun jälkkeen STP:n mönjä notkistui ja auto kulki paremmin. Kokemuksesta viisastuneena jätin lisäainekokeilut siihen kertaan.

        Ei RVS mitään pikeä ole, tuohon STP:n töhnään verrattuna RVS on kuin öljyä ja sen vaikuttava ominaisuus on hiukan "tieteellisempää" kuin paksulla tervalla/sahajauhoilla. Omat kokemukset aineesta ovat positiivisia!
        Se ettei perän ujellus loppunut ei tarkoita etteikö aine toimisi, ujelluksen syy voi olla jo niin pahasti kuluneet paikat ettei millään aineella/käsittelyllä niitä korjata vaan ainut tapa olisi uusia kuluneet osat.


      • skeptikko-seppo
        4321 kirjoitti:

        Ei RVS mitään pikeä ole, tuohon STP:n töhnään verrattuna RVS on kuin öljyä ja sen vaikuttava ominaisuus on hiukan "tieteellisempää" kuin paksulla tervalla/sahajauhoilla. Omat kokemukset aineesta ovat positiivisia!
        Se ettei perän ujellus loppunut ei tarkoita etteikö aine toimisi, ujelluksen syy voi olla jo niin pahasti kuluneet paikat ettei millään aineella/käsittelyllä niitä korjata vaan ainut tapa olisi uusia kuluneet osat.

        Rsv ohentaa öljyä, joten ö-paine kasvaa, mutta muuten öljyn ominaisuudet huononee. Jos olisi oikeasti tämmönen ihmeaine keksitty, niin eiköhän Mobili tai joku muu öljy-yhtiö olisi haalinut sen patentit ja myyntioikeudet itselleen...


      • 4321
        skeptikko-seppo kirjoitti:

        Rsv ohentaa öljyä, joten ö-paine kasvaa, mutta muuten öljyn ominaisuudet huononee. Jos olisi oikeasti tämmönen ihmeaine keksitty, niin eiköhän Mobili tai joku muu öljy-yhtiö olisi haalinut sen patentit ja myyntioikeudet itselleen...

        Oletkos Seppo kokeillut itse tuota ainetta / tutkinut RVS:ää käyttäneiden kokemuksia/palautteita? Pääosin kaikki palaute on positiivista.
        Kannattaa perehtyä "aiheeseen" ennen kuin tuomitsee tuotteen "musta tuntuu" perusteella.
        Mitenkäs seppo selität noitten testien puristuspaineiden nousun, jos öljy ohenee, silloin sillä pitäisi olla puristuspaineita alentava vaikutus.


      • RVSTodeLLAToiMii
        4321 kirjoitti:

        Oletkos Seppo kokeillut itse tuota ainetta / tutkinut RVS:ää käyttäneiden kokemuksia/palautteita? Pääosin kaikki palaute on positiivista.
        Kannattaa perehtyä "aiheeseen" ennen kuin tuomitsee tuotteen "musta tuntuu" perusteella.
        Mitenkäs seppo selität noitten testien puristuspaineiden nousun, jos öljy ohenee, silloin sillä pitäisi olla puristuspaineita alentava vaikutus.

        Epäilin itsekkin moisia aineita, mutta kun testasin ainetta oman auton moottoriin niin en epäile enää. Puristuspaineet olivat miten sattuu mutta 2purkillisella RVS ainetta ja 1000km ajon jälkeen en ollut uskoa silmiä! Vaikutukset huomasi jo siitä kun auto ei hytkynyt enään ollenkaan tyhjäkäynnillä.

        Ennen Jälkeen
        9.2 10.1
        9.9 10.2
        7.6 9.9
        8.1 10.4

        Autolla on ajettu nyt 4vuotta ja sinä aikana kilometrejä kertynyt yli 50tkm
        Öljyt on vaihdettu kerran vuoteen. Kaikkien pyttyjen puristuspaineet ovat vielä yli 10! -Seuraillaan tilannetta


      • RVSTodeLLAToiMii
        RVSTodeLLAToiMii kirjoitti:

        Epäilin itsekkin moisia aineita, mutta kun testasin ainetta oman auton moottoriin niin en epäile enää. Puristuspaineet olivat miten sattuu mutta 2purkillisella RVS ainetta ja 1000km ajon jälkeen en ollut uskoa silmiä! Vaikutukset huomasi jo siitä kun auto ei hytkynyt enään ollenkaan tyhjäkäynnillä.

        Ennen Jälkeen
        9.2 10.1
        9.9 10.2
        7.6 9.9
        8.1 10.4

        Autolla on ajettu nyt 4vuotta ja sinä aikana kilometrejä kertynyt yli 50tkm
        Öljyt on vaihdettu kerran vuoteen. Kaikkien pyttyjen puristuspaineet ovat vielä yli 10! -Seuraillaan tilannetta

        Ainiin unohtui mainita sekin että koitin kyseistä ainetta vielä ohjaustehostimeen joka ääntelihti kylmänä todella pahasti. Sekin on ollut nyt täysin äänetön vaikka siihen ei ole edes öljyjä vaihdettu 10vuoden aikana.


      • BmWPoWaaH
        RVSTodeLLAToiMii kirjoitti:

        Ainiin unohtui mainita sekin että koitin kyseistä ainetta vielä ohjaustehostimeen joka ääntelihti kylmänä todella pahasti. Sekin on ollut nyt täysin äänetön vaikka siihen ei ole edes öljyjä vaihdettu 10vuoden aikana.

        toimii rvs. Itselläni voltti perä ja toisella käsittelyllä se hiljeni kokonaan.


      • Volvo240GLT
        skeptikko-seppo kirjoitti:

        Rsv ohentaa öljyä, joten ö-paine kasvaa, mutta muuten öljyn ominaisuudet huononee. Jos olisi oikeasti tämmönen ihmeaine keksitty, niin eiköhän Mobili tai joku muu öljy-yhtiö olisi haalinut sen patentit ja myyntioikeudet itselleen...

        Miksi Öljy-yhtiö ostaisi aineen joka vähentää öljyn tarvetta ?
        Eihän autotehtaatkaan tee nykyää "kestäviä" autoja vaan sellaisia jotka
        tarvii paljon kalliita varaosia. Vaikka luulisi niiden tietävän miten hyvä auto tehdään.


      • Anonyymi
        4321 kirjoitti:

        Oletkos Seppo kokeillut itse tuota ainetta / tutkinut RVS:ää käyttäneiden kokemuksia/palautteita? Pääosin kaikki palaute on positiivista.
        Kannattaa perehtyä "aiheeseen" ennen kuin tuomitsee tuotteen "musta tuntuu" perusteella.
        Mitenkäs seppo selität noitten testien puristuspaineiden nousun, jos öljy ohenee, silloin sillä pitäisi olla puristuspaineita alentava vaikutus.

        Eihän paineet nouse jos öljy ohenee


      • Anonyymi
        JanneK_69 kirjoitti:

        Laitoin ulvovaan perään ja ulvoo edelleen.

        Ulvovaan perään kannattaa hakea apteekista voiteet.


      • Anonyymi
        4321 kirjoitti:

        Ei RVS mitään pikeä ole, tuohon STP:n töhnään verrattuna RVS on kuin öljyä ja sen vaikuttava ominaisuus on hiukan "tieteellisempää" kuin paksulla tervalla/sahajauhoilla. Omat kokemukset aineesta ovat positiivisia!
        Se ettei perän ujellus loppunut ei tarkoita etteikö aine toimisi, ujelluksen syy voi olla jo niin pahasti kuluneet paikat ettei millään aineella/käsittelyllä niitä korjata vaan ainut tapa olisi uusia kuluneet osat.

        STP on myrkkyä venttiili koneistolle ja tukkii pahimmillaan öljy pumpun.Jos laittaa steppiä koneeseen pitää olla ajamattomat öljyt ja puoli synteettistä myös talvella,


      • Anonyymi
        JanneK_69 kirjoitti:

        Laitoin ulvovaan perään ja ulvoo edelleen.

        omaanko kokeile autoon


    • laskelmointeja

      Autona 98 mersu 3 litranen turbodiiseli. kulutus keskimäärin 7,5 l/100km
      Aineet moottoriin (10l öljyä), pumppuun ja laatikkoon maksaa yhteensä:

      2D6 1 kpl á 161,10 = 161,10
      2D4 1 kpl á 120,80 = 120,80
      T6A 1 kpl á 67,45 = 67,45
      DIP3 1 kpl á 36,20 = 36,20

      SUMMA = 385,55 €

      vuodessa ajan noin 40 000 eli diiseliämenee noin 3000litraa. hinta n. 1,3 €/l.
      polttoainekulut vuodessa siis noin 3900 €.

      Laskelmoitsin tuossa, että jos kulutus laskee vaikka tuon 4%.
      säästäisin polttoainekuluissa vuodessa 156€.

      Eli jos tuo käsittely alentaa kulutusta tuon 4% seuraavan 100 000km ajan hyöty tasan plus miinus nolla.

      Ei siis mitään rahallista hyötyä kulutuksen pienenemisestä, koska aineet järkyttävän kalliita.
      Tietysti JOS moottori, pumppu tai laatikko kestää pidempään aineen ansiosta voi hyöty tulla sitä kautta.

      Puolet pois aineen hinnasta niin olisin kyllä heti kokeilemassa.

      • Vellux

        Entä kaksivuotta? RVS-pinta kestää noin 100 000km eli sinun ajolla n. 2,5 vuotta.
        Ja sen jälkeen auto on samassa kunnossa kitkapinnoiltaan kuin nyt, jos et käytä niin paljon kuluneenpi ja polttoaineen kulutus on noussut.
        Säästät kahdessa ja puolessa vuodessa satasia :)

        Noi iso moottori säästää enemmän kuin 4%, jos vähän ajatetut 1,9 TDI volkkarit säästää keskimäärin 4,7% (TUV) testi Saksassa.

        Ja jos tähtäät vain polttoaineen kulutuksen laskuun, niin käsittele Dieselpumppu ja moottori vain. Itse käsittelen myös vaihdelaatikon, kun Fiatin matkailuautossa on se heikonlainen.
        Olen käyttänyt RVS jo vuosia kaikissa autoissani, matkailuautossa kulutukset ovat pudonneet 10-15%


    • 2342342

      ei muuten kannata ostaa kun sitä halvinta putelia. Kaikissa pakkauksissa aine on samaa, sama määrä ja samassa 10ml tuubissa, se öljypullo on vain sitä varten että sen saa sekotettua öljyn sekaan, muuta virkaa sillä ei ole, eli käy vaikka sekottas omiin öljyihinsä.

      • Onko

        tämä fakta tietoa?


      • Vellux

        ". Kaikissa pakkauksissa aine on samaa, sama määrä ja samassa 10ml tuubissa, "

        Öljyn suhteen olet oikeassa, myös tuubit ovat samankokoisia, mutta niissä oleva aine ei ole sama. Soitin ja tarkistin aikoinaan, väkevyys asteessa on eroa. Saman hintaisissa pakkauksissa ainen on kuulemma samaa. D4 ja G6 ovat periaatteessa sama asia.


      • Ei toimi.
        Vellux kirjoitti:

        ". Kaikissa pakkauksissa aine on samaa, sama määrä ja samassa 10ml tuubissa, "

        Öljyn suhteen olet oikeassa, myös tuubit ovat samankokoisia, mutta niissä oleva aine ei ole sama. Soitin ja tarkistin aikoinaan, väkevyys asteessa on eroa. Saman hintaisissa pakkauksissa ainen on kuulemma samaa. D4 ja G6 ovat periaatteessa sama asia.

        RVS -käsittely tehty dieselpumpulle, moottorille ja taka-akselille, ei mitään huomattavaa vaikutusta. Koneessa käynnistysongelmia kylmänä, ei mitään apua asiaan. Äänet on vanhassa lava-autossa edelleenkin kuin traktorissa eikä mitään muutakaan havaittavaa eroa käsittelyn jälkeen. Polttoaineenkulutusta on turha yrittää verrata kun olosuhteet ovat muuttuneet syksyiseen, ilma kylmentynyt ja diesel vaihtunut talvilaatuun.

        Perästä en osaa sanoa kun siinä ei mitään vikaa ollutkaan, mahdoton sanoa oliko siihen vaikutusta. Tuskin, kun ei ollut konepellin allekkaan.

        Rahat meni hukkaan, taitaa harrastaa tämä firma vaan ahkeraan kirjoittelua keskustelupalstoille mitä yritykset tekevät nykyään säännöllisesti, sitä kutsutaan sissimarkkinoinniksi. Se on tehokasta markkinointia, keskustelupalstojen "käyttäjäkokemusten" mukaan minäkin tuubit hankin.


      • Hokkuspokkuspoks

        ........kun moottori ja voimansiirto alkavat olla lopullisesti rikki, ei niitä mikään nestemäinen aine pysty korjaamaan saati uudeksi loihtimaan.....


      • Anonyymi
        Ei toimi. kirjoitti:

        RVS -käsittely tehty dieselpumpulle, moottorille ja taka-akselille, ei mitään huomattavaa vaikutusta. Koneessa käynnistysongelmia kylmänä, ei mitään apua asiaan. Äänet on vanhassa lava-autossa edelleenkin kuin traktorissa eikä mitään muutakaan havaittavaa eroa käsittelyn jälkeen. Polttoaineenkulutusta on turha yrittää verrata kun olosuhteet ovat muuttuneet syksyiseen, ilma kylmentynyt ja diesel vaihtunut talvilaatuun.

        Perästä en osaa sanoa kun siinä ei mitään vikaa ollutkaan, mahdoton sanoa oliko siihen vaikutusta. Tuskin, kun ei ollut konepellin allekkaan.

        Rahat meni hukkaan, taitaa harrastaa tämä firma vaan ahkeraan kirjoittelua keskustelupalstoille mitä yritykset tekevät nykyään säännöllisesti, sitä kutsutaan sissimarkkinoinniksi. Se on tehokasta markkinointia, keskustelupalstojen "käyttäjäkokemusten" mukaan minäkin tuubit hankin.

        Juurinäin, Paska puhetta. Öljyt hän pitää vaihtaa 20tkm välein,


      • Anonyymi
        Ei toimi. kirjoitti:

        RVS -käsittely tehty dieselpumpulle, moottorille ja taka-akselille, ei mitään huomattavaa vaikutusta. Koneessa käynnistysongelmia kylmänä, ei mitään apua asiaan. Äänet on vanhassa lava-autossa edelleenkin kuin traktorissa eikä mitään muutakaan havaittavaa eroa käsittelyn jälkeen. Polttoaineenkulutusta on turha yrittää verrata kun olosuhteet ovat muuttuneet syksyiseen, ilma kylmentynyt ja diesel vaihtunut talvilaatuun.

        Perästä en osaa sanoa kun siinä ei mitään vikaa ollutkaan, mahdoton sanoa oliko siihen vaikutusta. Tuskin, kun ei ollut konepellin allekkaan.

        Rahat meni hukkaan, taitaa harrastaa tämä firma vaan ahkeraan kirjoittelua keskustelupalstoille mitä yritykset tekevät nykyään säännöllisesti, sitä kutsutaan sissimarkkinoinniksi. Se on tehokasta markkinointia, keskustelupalstojen "käyttäjäkokemusten" mukaan minäkin tuubit hankin.

        Jos suutin vuotaa (huono käynnistyminen pakkasella), niin siihen ei auta RVS. Auttaa siihen, missä on öljyä.


    • tojostar

      Wanhassa Diesel Toyotassa puolimiljoonaa kilometriä mittarissa, RVS- käsittelyn myötä polttoaineen kulutus laski, jo huolestuttavan heikolla tasolla ollut kymäkäynnistys parani huomattavasti.

      Moottori käy terävämmin (terveellisemmin, kun kuluneissa dieselissä moottorin käyntiääni on pehmeämpi kuin uutena.)
      Venttiili koneiston sivuäänet katosi, ohjaus tehostajan jurinat katosi kokonaan, vaihdelaatikko jämäkämpi.

      • Resurs samoja tuloks

        .

        Resurs aineilla dieselin terävä käynti muuttui pehmeämmäksi

        Öljynkulutukseen vaikea sanoa kun hiace ei alunperinkään kuluttanut öljyä

        .


      • Anonyymi

        Millä mittarilla laskit polttoaineen kulututuksen? Eli taas Paska puhetta... Noi %voi voi.


    • työtön koneenkorj;)

      Näitä poppa aineita tulee ja menee. Tuntuu siltä että nimi aina vaan vaihdetaan purnukan kylkeen ja taas on tehty moottorikorjaamot työttömiksi kunnes tulee aika keksiä uusi nimi kun vanha ei enää kuluttajalle kelpaa.

    • Foliohattu

      Kaikki viestit kuin mainosmiehen suusta. Ehkä kaikki kirjoittajat ovatkin jälleenmyyjiä. Kuka kertoisi, mitä ja millä perusteella vaikuttavaa ainetta kyseinen RVS on.

      Entä, jos laitan koneeseen Mobil 1 ja Castrol 0-W30 oljysekoituksen, siihen vielä RVS:n, käytän Shellin V-poveria ja Chapionin sytytystulppia, niin säästänkö 100% polttoainekuluissa?

      • siitä vaan

        Kokeile ja kerro meille.


      • Anonyymi

        😁Jess


    • Kosmonautti votkan

      Ruski Volga Sputnik. Toimii!!

      • Moottorin tärinä:.

        .

        Dieselmoottorin tärinä vaimeni selvästi (ei enää tunnu jalkapohjissa päivän jälkeen) resurs aineilla

        .


    • toimiihan se sittenk

      koitettu vanhaan mersun diiseliin (3L 5mukinen) tyhjäkäyntiäkierrokset nousivat käsittelyn jälkeen niin paljon että automaatti alkoi vetämään. väitän että kitka väheni käsittelyllä.

    • Kokeiltu on

      Voi luoja miten ovat toimittajatkin menneet RVS:n retkuun.
      Kannattaa Veijo Esson besservisserienkin katsoa kyseinen klippi.

      http://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0

      Kertokaa sitten miten on uunotettu. Odotan milloin ensimmäinen Veijo Esso tulee uhoomaan että kyl munkin autolla voi tehä saman. Voi samalla laittaa myös ajan ja paikan niin tullaan kattomaan montako kilsaa pääsee ilman öljyjä.

      No joo. Itsellä neljä kokemusta RVS:stä. Eka diesel-Sierraan, piristyi huomattavasti.

      Toka diesel-Meseen, en huomannut eroa, laiska mikä laiska W123:nen.

      Kolmas Lancia, en huomannut eroa kun oli niin pirteä sen jälkeen kun oli 100 000 mesellä päästellyt. Jaa oli siinä yks ero: nokka-akselin kulumat hävis.
      Oli muuten tajuttoman taloudellinen moottori: motarin kesänopeusrajoituksilla kulutus 8l /100km.

      Neljäs kokeilu Saab 900:sella. Vaihdelaatikko huusi vitosella niin kuin rälläkkää olis pyöritetty. Pullollisella hiljeni huomattavasti, kahdella veikkaan että olis mennyt äänettömäksi.

      Ja hei ei se tuotetta huononna jos joku sitä halveeraa. Kohta haen taas pullon RVS:ää vaihdelaatikkoon, ilmaantui näet taas Saab pihaan ja siinäkin laatikko huutaa ja pyytää käsittelyä.

    • lulle1

      Lisää kokemuksia RVS:tä? Toimiiko todella? Carina E moottoriin laitettiin 2 käsittelyä ja aikaisemmin ei jaksanut mennä kaupunki ajoa 5vaihteella ja käsittelyn jälkeen tehot palasivat ja jaksaa mennä taas.

      • 55555555555555

        "ei jaksanut mennä kaupunki ajoa 5vaihteella" Voi pyhä jysäys, viittäkymppiä vitosvaihteella, toimiiko siinä enään mikään niin kuin pitäisi, siis kone ja laatikko.


    • 2342423

      Kyllä toimii. Omasta audista olen käsitellyt kaikki, moottorin,ohjaustehostimen,etuperin,takaperän ja pyörien laakerit. Kulutus on pudonnut huimasti ja moottorikin käy kuin UUSI! Mittarissa "vasta" 570tkm


      Audi URS4 1993 v8 4.2L

    • eimainospuhetta

      Nyt on RVS:llä ajeltu 350 km moottorin kunnostuskäsittelyn ekaa satsia enkä ole huomannut vielä minkäänlaista vaikutusta. Nakuttaa edelleen samaan malliin (ei ole hydraulisia nostimia) eikä käy tasaisemmin kuin ennenkään. Kone on kuitenkin 23v vanha ja ajettu 315tkm joten kulumista varmasti on. Ei mitään varsinaisia käyntihäiriöitä ole ollut vaikka on nakuttanut jo 7v joten tuskin siellä mikään osa hajalla on, sen takia oletin että RVS voisi auttaa.

      Kohta vaihdan öljyt ja laitan toisen satsin kunnostuskäsittelystä, mutta ei kovin lupaavalta näytä vielä tässä vaiheessa...

      • eimainospuhetta

        Eka käsittely (400km) on nyt takana ja uudet öljyt vaihdettu autoon. Uusiin öljyihin lisätty toinen käsittelysatsi moottorinkunnostusta ja se on "ajettu sisään" (30min ajo). Ei vieläkään minkäänlaista vaikutusta jonka pystyisi huomaamaan. Edelleen nakuttaa 315tkm 23v vanha moottori.

        Eka käsittely tehtiin vanhoihin täyssynteettisiin öljyihin, toisen satsin laitoin nyt uusiin puolisyynteettisiin jos se auttaisi RVS:ää tehoamaan.

        Nyt on edessä 2000km ajo toisella satsilla ja kerron kyllä heti jos RVS alkaa vaikuttamaan jotenkin.


      • eimainospuhetta
        eimainospuhetta kirjoitti:

        Eka käsittely (400km) on nyt takana ja uudet öljyt vaihdettu autoon. Uusiin öljyihin lisätty toinen käsittelysatsi moottorinkunnostusta ja se on "ajettu sisään" (30min ajo). Ei vieläkään minkäänlaista vaikutusta jonka pystyisi huomaamaan. Edelleen nakuttaa 315tkm 23v vanha moottori.

        Eka käsittely tehtiin vanhoihin täyssynteettisiin öljyihin, toisen satsin laitoin nyt uusiin puolisyynteettisiin jos se auttaisi RVS:ää tehoamaan.

        Nyt on edessä 2000km ajo toisella satsilla ja kerron kyllä heti jos RVS alkaa vaikuttamaan jotenkin.

        Nyt on 400 km takana toista käsittelyä. Tämä käsittely tietenkin jatkuu kunnes on ajettu 2000km mutta nyt välituloksena voin sanoa ettei vieläkään mitään huomattavaa vaikutusta. Nakutus kuuluu edelleen yhtä voimakkaana.

        Jos alkaisin "tuntumalta" pohdiskella niin kiihdyttäessä viime ajomatkan aikana tuntui vähän kuin iskutilavuus olisi kasvanus desilitralla, näin sitä voisi parhaiten kuvailla. Tärinä ja ääni olivat hieman erilaisia kiihdytyksissä ja tuntui kuin olisi ollut hitusen enemmän voimaa. Ja kun katselee konetta tyhjäkäynnillä ei vaikuta juuri tärisevän, en muista tarkkaan paljonko tärisi ennen käsittelyä. Nämä ovat kuitenkin vain tuntumia eivätkä todista mitään.


      • Venttiilivälykset:.
        eimainospuhetta kirjoitti:

        Nyt on 400 km takana toista käsittelyä. Tämä käsittely tietenkin jatkuu kunnes on ajettu 2000km mutta nyt välituloksena voin sanoa ettei vieläkään mitään huomattavaa vaikutusta. Nakutus kuuluu edelleen yhtä voimakkaana.

        Jos alkaisin "tuntumalta" pohdiskella niin kiihdyttäessä viime ajomatkan aikana tuntui vähän kuin iskutilavuus olisi kasvanus desilitralla, näin sitä voisi parhaiten kuvailla. Tärinä ja ääni olivat hieman erilaisia kiihdytyksissä ja tuntui kuin olisi ollut hitusen enemmän voimaa. Ja kun katselee konetta tyhjäkäynnillä ei vaikuta juuri tärisevän, en muista tarkkaan paljonko tärisi ennen käsittelyä. Nämä ovat kuitenkin vain tuntumia eivätkä todista mitään.

        .

        Nämä aineethan ei tietenkään säädä mitään venttiilejä vaan ne pitää korjata itse

        .


      • eimainospuhetta
        Venttiilivälykset:. kirjoitti:

        .

        Nämä aineethan ei tietenkään säädä mitään venttiilejä vaan ne pitää korjata itse

        .

        Joo, eihän RVS säädä välyksiä, venttiilienvälykset on säädetty automekaanikon toimesta pari vuotta sitten mutta ei vähentänyt nakutusta.


      • eimainospuhetta
        eimainospuhetta kirjoitti:

        Joo, eihän RVS säädä välyksiä, venttiilienvälykset on säädetty automekaanikon toimesta pari vuotta sitten mutta ei vähentänyt nakutusta.

        Nyt on RVS käsittely kokonaan tehty 320tkm vm -90 auton 1.6 moottoriin. Lopputulos on että ei ole huomattavissa ainuttakaan parannusta mottorin käynnissä. Jos RVS:stä olisi hyötyä, se selviää ainoastaan tarkoilla mittauksilla. Nakuttava moottori nakuttaa edelleen, ei ainakaan ihmiskorva pysty kuulemaan eroja äänessä. Tehoiltaan tuntuu jopa laiskemmalta (ehkä olen lihonut vähän kesän aikana). Öljynkulutus on pienempi mutta se voi johtua siitä että olen ajanut pienemmillä kierroksilla RVS käsittelyn aikana, kesällä kuluu yleensä enemmän öljyä kun joutuu kierrättämään enemmän kesänopeuksilla. Polttoainekulutuksessa ei ole huomattavaa eroa, yhtä nopeasti tippuu mittarin viisari.

        Yhteenvetona kuitenkin että vain tarkoilla mittauksilla voisi huomata eroja mutta sellaisia en ole tehnyt. Ehkä joku päivä mittaan puristuspaineet niin voi nähdä kuinka paineet on tallella vanhassa paljon ajetussa koneessa.


      • Vakava vaurio:.
        eimainospuhetta kirjoitti:

        Nyt on RVS käsittely kokonaan tehty 320tkm vm -90 auton 1.6 moottoriin. Lopputulos on että ei ole huomattavissa ainuttakaan parannusta mottorin käynnissä. Jos RVS:stä olisi hyötyä, se selviää ainoastaan tarkoilla mittauksilla. Nakuttava moottori nakuttaa edelleen, ei ainakaan ihmiskorva pysty kuulemaan eroja äänessä. Tehoiltaan tuntuu jopa laiskemmalta (ehkä olen lihonut vähän kesän aikana). Öljynkulutus on pienempi mutta se voi johtua siitä että olen ajanut pienemmillä kierroksilla RVS käsittelyn aikana, kesällä kuluu yleensä enemmän öljyä kun joutuu kierrättämään enemmän kesänopeuksilla. Polttoainekulutuksessa ei ole huomattavaa eroa, yhtä nopeasti tippuu mittarin viisari.

        Yhteenvetona kuitenkin että vain tarkoilla mittauksilla voisi huomata eroja mutta sellaisia en ole tehnyt. Ehkä joku päivä mittaan puristuspaineet niin voi nähdä kuinka paineet on tallella vanhassa paljon ajetussa koneessa.

        .

        Jos nokka-akselissa on vakava vaurio ei tällaiset lupaakaan korjata niitä

        Itsellä kyllä hiacessa lakkasi nokka-akselin naputus neljän-viiden resurs-purkin jälkeen (100 mg metalliputkilossa) erittäin hitaasti mutta loppui kuitenkin

        .


      • vähenevä
        eimainospuhetta kirjoitti:

        Joo, eihän RVS säädä välyksiä, venttiilienvälykset on säädetty automekaanikon toimesta pari vuotta sitten mutta ei vähentänyt nakutusta.

        Nalkutus vähene kun jättä vainon tai anopin kotiin...


    • :))))))))))

      Turhia juttuja..ei ne mitään auta laita vaikka stp purkki oildreamenttia
      saman ajaa tai tee moottorin sisä pesu tulee karstaa pois 3kiloo ja
      taas moottori kiiltää sisältä...käy kuin 8kone

      • Mystery47

        Omakohtainen kokemus RVS-käsittelystä on positiivinen. Kaksi Ford Escort-merkkistä autoa olen käsitellyt ja merkit aineen toimivuudesta olivat selkeät. Molemmissa venttiilien nostimien äänet vaimenivat,ripeyttä kaasuun vastaamisessa ja bensan kulutus tippui alle manuaaliarvojen(6.5L/100 maantie). Käsittelyn jälkeen kulutus vain 5,9L/100km yhdistetty ajo.


      • Mystery47
        Mystery47 kirjoitti:

        Omakohtainen kokemus RVS-käsittelystä on positiivinen. Kaksi Ford Escort-merkkistä autoa olen käsitellyt ja merkit aineen toimivuudesta olivat selkeät. Molemmissa venttiilien nostimien äänet vaimenivat,ripeyttä kaasuun vastaamisessa ja bensan kulutus tippui alle manuaaliarvojen(6.5L/100 maantie). Käsittelyn jälkeen kulutus vain 5,9L/100km yhdistetty ajo.

        Tällä hetkellä 19.07.2013 omistan Peugeot 307 2.0 vm. 2003 auton jolla ajettu 257tkm. Toinen käsittely suoritettu tämän viikon tiistaina. Ajossa tuntuu olevan jo heti pirteyttä ja parempaa reagointia kaasuun. Odotukset hyvät edelleen RVS-käsittelyyn. Ilmoittelen myöhemmin pienentyneitä kulutusarvoja...:D


      • Mystery47

        Kyseessä kaksi ihan eri ainetta. STP puhdistaa ja RVS korjaa kuluneita osia ja tekee metallikeraamisen pinnan.

        Itsellä oli Ford Escort 1.8 Sport -vm 96 ja RVS-käsittelyjä suoritin autolle kaksi kertaa. Kulutukseksi sain 5.9L/100km. Auton manuaali ilmoitti kulutukseksi 6.5L/100km.

        Venttiilien nakutuksen äänet kylmäkäynnistyksessä loppuivat ja meno autolla piristyi.

        Skeptisyys on hyvä asia, mutta jos kokeilematta antaa mielipiteitä niin se on jo sairasta.


    • Kerraami

      Resurs ajaa saman asian ja on halvempaa. Sama tuote ainakin omakohtaisen kokemuksen mukaan.

      • Anonyymi

        Resurs ohjaustehosteaine ainakin on parempaa


    • tukato

      Laitoin vaihdelaatikkoon ,äänet väheni ja moottorin tyhjäkäynti nopeus kasvoi.
      Ensimmäisellä sadalla kilometrillä vaihteet kytkeytyi tosi hyvin, suorastaan ällistyin aineen toimivuutta.
      Suunnittelin aineen laittoa jo moottoriin, niin hyvät oli tuntemukset. Mutta nyt taasen kytkeytyminen kuten ennen, eikä kilsoja ole takana kuin 700.
      Alkuihastus muuttunut lieväksi pettymykseksi.

      • a(2)

        Kuluneisiin synkroonirenkaisiin ei auta kun niiden vaihto. Onko vaihdelaatikon ääni kuitenkin pysynyt poissa?


    • tukato

      Kyllä laatikon ääni on pysynyt pienempänä, saattoi alkumetreillä olla vieläkin pienempi. Mutta vaihteet alkuun kytkeytyi erinomaisesti,mistä lie johtunut. Tosin öljy ei saa olla liian liukasta tuohon sykronointitapahtumaan, sillä kitkaan homma perustuu. Ja aineenhan pitäisi "kasvattaa" metallipintoja, myös synkroa.

      Toisaalta 10ml on vähän, jos sillä rupeaisi manuaalisesti rattaita ja laakereita paikkaileen.Vaatisiko uuden satsin.

    • dille..

      TURHII JUTTUI,,,USKOOOOOO PÄÄS VAAN SEN ÄÄNI MUUTTUU OIKEESTI

    • Rahat pois hölmöiltä

      Lainaus overdriven keskustelupalstalta:

      "Kyselin TKK:n Koneosaston materiaalitekniikan professorilta asiasta. Mitä toimintaperiaatteesta tuossa sanotaan, on kuulemma täyttä puppua. Moottorin kitkapinnoilla olevan materiaalin molekyylipainoa ei voi muuttaa. Sitäpaitsi kyseessä ei olisi edes molekyylipainon, vaan atomipainon muuttaminen, ja se on juuri sitä mitä alkemistit yrittivät saada aikaan joskus miljoona vuotta sitten.

      RC-35 on jo aika kovaa ainetta. Rockwellin C-asteikko ei kuulemma edes ylety 72:een. Ainoa tapa lisätä aineen kovuutta on muokata sitä siten että dislokaatioiden ydintyminen pinnasta vähenee. Sitä ei pystytä tekemään millään kemiallisella aineella noin vain.

      Proffa jutteli vastaavanlaisen aineen testeistä. Aine oli RVS technologyn (http://www.rvs-tec.com) kitkaa vähentävä aine. Aine on alunperin keksitty venäjällä kallioporauksessa. Väittävät että aine muodostaa epätasaisen pinnan "kuoppiin" rauta-pii seoksen täyttäen kupat ja tasoittaen pintaa. Tutkimuksissa kävi ilmi että todellisuudessa aine sisälsi alumiinioksidia, joka on yleinen aine esim hiekkapaperissa. Tulos oli että aine yksinkertaisesti "hioo" kitkapintoja. Tuloksen RVS:n jätkille kerrottuaan ei olla kuulemma otettu enää yhteyttä ja näytteet ovat kuulemma edelleenkin proffan työhuoneen nurkassa. "

      Että onnea vaan lisäaineidenne kanssa. Onhan se täysi uskottavaa että jostain autonsa takakontista ihmeaineita ja öljyjä myyvä jamppa on keksinyt jotain mitä auto- ja öljyteollisuudeen tuhannet kemistit eivät ole. Markkinointi kannattaa aina kun hölmöjä riittää motoruppeja ja saunabelttejä ostamaan.

      • diplomi-insinööri88

        Ei se, että on professori, takaa että tietää kaiken. Esim. meidän yliopiston professorin puheet ovat osoittautuneet olevan täyttä puppua kun selitti joitakin vuosia sitten miten energiantuotantoratkaisut ovat muuttumassa. Olen töissä nykyään yrityksessä josta oli puhetta ja professorin väittämät ratkaisut olivat täysi floppi eikä mitenkään kannattavia. Kun itselläkin on yliopisto-tason tutkinto oppii ajattelemaan kriittisesti, myös professoreiden puheisiin.


      • KKK

        Miten professori selittää Puskurin testin jossa sierralla ajettiin ilman öljyjä Hki-Tre?

        Olen minäkin yhtä professoria havainnoinut pidempään hänen omituisuutensa vuoksi. Omatekemillään, yli kaksi kymmentä vuotta vanhoilla prujuilla hän ilosanomaansa julisti. Ei ollut ollut mitään lisättävää, muutettavaa, tai poisjätettävää. Ihan kuupo se oli sekä ihmisenä, että professorina.


      • Höpölöpö

        Järki pois hölmöiltä :D

        Kun professori käyttää tarpeeksi hienoja sanoja perä jälkeen, hölmöt luulevat että se tarkoittaa jotain ja on kuin Jumalan suusta ;)


      • rahanat poes

        Riippumatta siitä onko rofessoori vai ei niin koneremppa uusilla männillä ja laakereilla sekä muutaman sensorin uusimisella ja säädöillä poisti "oudot sivuäänet". Kun katsot matkamittarin suurta lukemaa, niin voit olla varma, että koneisto on kulunut. Se mikä valmistetaan erittäin korkeissa lämpötiloissa, ei ihmeaineilla korjaannu. Sitä ei poista jälleenmyyjien vakuuttelut täällä keskustelupalstoilla.

        Toki erilaisten "liukasteiden" apu voi olla lyhytaikaista. Mutta jokainen toki voi kokeilla, käyhän sitä jotkut ennustaillakin. Itse jätän henkimaailman asiat poppamiehille ja niihin uskoville. Luotan enemmän mittoihin, jotka vahvistavat kulumisen tapahtuneen.... ja osien vaihtoon. Hintaa tulee, mutta kone käy.


      • Anonyymi

        Lainaus overdriven keskustelupalstalta:

        "Kyselin TKK:n Koneosaston materiaalitekniikan professorilta asiasta. ja yada yada"
        -----

        Viesti on Wanha mutta kommentoin silti.

        Kuten tuossa joku jo näpäyttikin, se että joku on professori, ei hänestä kaikkitietävää tee.

        Konepuolen professorin luulisi kyllä olevan selvillä siitä, mitä tutkimuksessa tapahtuu. (vai liekö kysessä kuitenkin nykyään niin muodikas valeprofessori? kun onhan meillä valepoliisejakin ja valelääkäreitä)

        Keraamisten nanotuotteiden hyödyt kitkanvähennyksessä ovat hottia tutkimuskamaa tällä hetkellä maailmalla. (Sellainenhan tuo RVS:n tuotekin väittää olevansa)

        https://www.researchgate.net/publication/329791182_Complex_Behavior_of_Nano-Scale_Tribo-Ceramic_Films_in_Adaptive_PVD_Coatings_under_Extreme_Tribological_Conditions

        Joten RVS tuskin on humpuukia, jos se aidosti on tuollainen nanokeraaminen tribologinen tuote, kuten se kertoo olevansa.


    • taps12

      Aine todella toimii ja yli 100thkm ajettuihin kaks käsittelyä toimii paremmin.
      Itellä traktori ja 3 autoa käsitelly kaikki ja moottorisahahoista mopoihin asti.
      Kirpaisee köyhää kerran mutta säästää kulumisessa ja kestävyydessä!

      • taps12

        Niin ja tosiaan ite laitoin traktoriin ensin kun se vanha ja alkoi olla sivuääniä.
        2vuotta seurailin ko ajoa ei kuiten niin paljoa. mutta nyt on kuin uusi vastaava niin sen jälkeen olen tehnyt käsittelyt kaikkiin koneisiin. ruohonleikkurit/trimmerit. sahat. mopot ja kaikki. jotka käy polttoaineilla. niin ja kompura joka sähkötoiminen siinä huomaa eron kun joutuu pienentämään painetta.


      • Toimivuus:.
        taps12 kirjoitti:

        Niin ja tosiaan ite laitoin traktoriin ensin kun se vanha ja alkoi olla sivuääniä.
        2vuotta seurailin ko ajoa ei kuiten niin paljoa. mutta nyt on kuin uusi vastaava niin sen jälkeen olen tehnyt käsittelyt kaikkiin koneisiin. ruohonleikkurit/trimmerit. sahat. mopot ja kaikki. jotka käy polttoaineilla. niin ja kompura joka sähkötoiminen siinä huomaa eron kun joutuu pienentämään painetta.

        .

        Nämä näyttäisi toimivan silloin parhaiten kun ensimmäisen kulumisen merkit esim. karheneva käyntiääni tulevat esiin

        Jos on oikein kunnolla kulunut ei enää auta niin paljoa

        .


    • J j J

      Ajattelin kokeilla vanhaan autooni tuota korjaavaa käsittelyä. Moottorin menee öljyä n. 4.3l joten voinkohan silti käyttää tuota max 4l tarkoitettua vai pitääkö ostaa max 6l?

      • Ei yksi purkki:.

        .

        Ei yksi purkki tee vielä paljoa kyllä niitä pitää laitella useampi ajan kanssa

        .


    • J j J

      Joo kaksi käsittelykertaahan tuossa on mutta tarkoitin, että kuinkakohan tarkkaa tuo ilmoitettu öljymäärä on. Eli voinkohan käyttää omassa 4,3l öljyvetoisessa tuota max 4l (G4) vai max 6l (G6) ainetta?

      • käyttänyt itsekin

        Mieti jos käytät tuota g4 kokoa ja käsittelyn lopussa huomaat ettei ollutkaan apua, silloin varmaan kaduttais ettei ottanut sitä oman auton öljymäärälle tarkoitettua kokoa. RVS on sellainen aine että mitä enemmän sitä laittaa sitä enemmän se korjaa kulumavaurioita joten laittaisin heti suosiolla sen G6, sitten ei ainakaan ole määrästä kyse jos ei autakaan.


    • Havaintoja .....

      Laitoin RVS litkut moottoriin viime keväänä ja nyt 20000km jälkeen avasin venttiili kopan ja havaitsin että kaikki liukupinnat kiillottuneen peilin kirkkaiksi. Kyseessä on siis kiillotusaine, joissa yleensä on hiovia aineita mukana.

      Mitenköhän öljykalvo toimii kiillotetulla pinnalla?

    • ei ihmeitä

      Usko ihmeaineisiin on loputon. Uskoisin tietäväni asian, kaikki on kiinni moottorin valmistuksen toleransseista ja voitelun (KITKA) toimivuudesta moottorin toiminta käynti olosuhteissa (lämpötila).
      Väljää eli kulunutta moottoria EI varmasti saa uudeksi millään ihmeaineella. Ja liian tiukat välykset taas aiheuttaa kiinnileikkaantumisia (laakerivaurioita).
      Ette kai ole unohtanut fysiikassa normaalia metallien lämpötila laajentumisilmiötä?
      Tämä muuttaa moottorissa ja vaihteistoissa niitä toleransseja ja tämä taas vaikuttaa kitkailmiöihin. Voitelu taas vaikuttaa vähentävästi kitkaan.
      Voiteluaineen lisäaineet ainoastaan "tasaa" voiteluöljyn viskositeettia eri lämpötiloissa. Liian paksu tai liian ohut öljy ei enää voitele tarkoituksenmukaisesti joten kitkaominaisuudet ovat sitten huonommat ja edessä voi olla jopa laakerivaurioita.
      Asiaan vaikuttaa myös voiteluöljyn paine, juuri tämä paine pitää yllä voitelevaa kalvoa koneenosien välissä. Ja nämä välykset taas tulee moottorin valmistuksen toleransseista.

      Moottorin ja voimansiirron pitkä käyttöikä tulee oikein suunnitelluista ja mitoitetuista rakenteista EI mistään ihmeaineesta. Näin se vaan on toiset osaavat tehdä parempia laitteita kuin toiset. Taustalla on pelkästään fysiikan lait. Eri materiaaleilla on erilaiset kitkaominaisuudet ja oikein valitut aineet sopivat yhteen mm. liukulaakereissa.
      Moottorien ja voimansiirtolaitteiden valmistus on "monitieteellistä" teknologiaa jossa ei YHDELLÄ ihmeaineella tuoteta suuria ratkaisuja.

    • eeppo

      Kaikenmoista urpoa täälläkin liikkuu:) Kokeilkaa ennen kuin tuotte esiin joitakin mutumielipiteitänne tai mikä pahempaa jonkun vanhan menneisyydessä elävän professorin "faktoja".

      Itse käsittelin aikasemmin Ford Focus vm. 2003 340tkm ajetun ja kulutus tippui melkein litran verran. Samoin käyntiääni tasoittui.

      Ultimaattinen testi aineen kanssa tuli tehtyä nykyisen Audi A5 kanssa kun äiti oli vahingossa tankannut bensaa dieselin sekaan 23 litraa, eikä ollut edes huomannut asiaa eikä älynnyt mainita asiasta edes siinä vaiheessa kun ensimmäinen kerran auto ei halunnut lähteä kunnolla käyntiin. Autolla ajettiin väärillä aineilla 700km. Merkkihuollossa puolisattumalta huomattiin tämä äitin "pieni" erehdys ja ihmeteltiin miten ihmeessä auto oli voinut toimia niin pitkään ilman vaurioita. Tehtaan tarkistuslistan mukaan tarkistettiin löytyykö järjestelmästä metallihileitä. Eipä löytynyt ja näin ollen säästyin ~7000€ remontilta. Tehtaan mukaan riittää pelkkä korkeapainepumpun uusinta ja hintaa töineen tälle 1700€. Joten aikaisemmin laittamani rvs aine polttoaineen sekaan oli mitä ilmeisemmin luonut lupaustensa mukaan suojaavan kalvon polttoainejärjestelmälle, jolloin säästin tässä tapauksessa ~5000€. Joten ei voi kun suositella:) Seuraavaksi käsittelyyn menee moottori sekä vaihdelaatikko.

      • Eikööljyenäänriitä

        Eikö tuo aine ole moottorille ja tarkoitettu nimenomaan laitettavaksi ÖLJYN SEKAAN? Miksi olet laittanut sitä polttoaineen joukkoon? Ja sekö muka esti koneen vaurioitumisen aiemmin? Niin varmaan. Yhtä hyvin sen on tehnyt takatuuli kuin tuo aine polttoaineen seassa.


      • pyypivossa

        Laitoin RVS:ssää laahaaviin ja kuumeneviin jarruihin, ja jo tepsi, eivät laahaa enää. Eivät kyllä juuri jarrutakaan.


      • Anonyymi
        Eikööljyenäänriitä kirjoitti:

        Eikö tuo aine ole moottorille ja tarkoitettu nimenomaan laitettavaksi ÖLJYN SEKAAN? Miksi olet laittanut sitä polttoaineen joukkoon? Ja sekö muka esti koneen vaurioitumisen aiemmin? Niin varmaan. Yhtä hyvin sen on tehnyt takatuuli kuin tuo aine polttoaineen seassa.

        Diesel on myös öljyä ja sen sekaan laitettuna käsittelee polttoainejärjestelmän kitkapinnat.


    • jatkuvasti

      Toimii vain seuraavaan öljynvaihtoon. Saattaa ääntää jo aiemminkin. Ainetta täytyy olla koko ajan hieman moottorissa.

    • asfafadd

      RVS-Masteria laitoin vaihdelaatikkoon joka rohnottaa tyhjäkäynnillä ja 1-2 vaihteet ulvoo ajaessa, eipä mitään eroa havaittavissa näin 2 tonnin jälkeen. Eipä näille mitään taida ihmeaineilla voida ja jos on hajoamassa niin on hajoamassa. Myös vitosvaihteen synkrot taitaa olla vähintään puoliks paskana kun kylmällä ilmalla pitää vaihtaa kytkintä 2 kertaa painamalla että saa rutisematta silmään. Ei taida maksaa vaivaa alkaa korjautteleen lootaa, ajan niin pitkästi kun pääsee ja sitten ehkä uutta lootaa tilalle ellei auto vaihtoon...

    • Outlanderi

      Mitsu Outlanderin -11 automaattilaatikkoon tuli laitettua kyseinen aine. Laatikko alkoi vaihtamaan paljon paremmin ja myös vapaalta D-asentoon siirto keveni. Huomenna haen moottorille ja dieselsyöttöpumpulle. Aikaisemmin en uskonut näihin, mutta nyt on uskottava.

      • kiinnostaatietää

        Minkä RVS-aineen laitoit mitsun laatikkoon?


    • erehtynyt

      Panin ihan piruuttani hiaceen perään n.2500-3000km sitten kun ainetta kehuttiin roihupellon motonetin avajaisissa. Alkoi hiljalleen äännellä lisää ja tänään vein Toyotalle. Perä paskana. Eikä korjaus maksa kuin n3200€. Älkää ihmeessä käyttäkö tota mömmöä.

      • KKK8787

        No miksi laitoit RVS:t perään? Oliko perässä ongelmaa jo alunperin? En jaksa uskoa että RVS olisi rikkonut perämurikkaa. Ehkä oli niin että hammaspyörä oli lohjennut/lohkeamassa ja oli vain sattumaa että lohkesi just silloin kun lykkäsit RVS:t perään.

        RVS:n muutosten havainnointi moottorissa voi olla vaikeaa, mutta vaihteistossa on helpompaa. Vaihteensiirto keveni selvästi ja tuntuvasti.


      • Vanhahiace

        Mulla ainakin hiasteen perässä on kitkalukko ja sinne en kyllä mitään kitkaa poistavaa laittais. Että tuohan voidaan tulkita taas kitkanpoistolääkkeen mainokseksi.
        Moottoriin aion kyllä kokeilla, mutta hiasen perää hoidetaan ajoissa öljyn vaihdoilla tai sitten kalliilla merkkiliikkeessä. Nykyisellä 427tkm eikä huuda niinku monella uudemmissa


      • Anonyymi
        Vanhahiace kirjoitti:

        Mulla ainakin hiasteen perässä on kitkalukko ja sinne en kyllä mitään kitkaa poistavaa laittais. Että tuohan voidaan tulkita taas kitkanpoistolääkkeen mainokseksi.
        Moottoriin aion kyllä kokeilla, mutta hiasen perää hoidetaan ajoissa öljyn vaihdoilla tai sitten kalliilla merkkiliikkeessä. Nykyisellä 427tkm eikä huuda niinku monella uudemmissa

        Tuota kannattaa tiedustella maahantuojalta saako sinne hiacen perään laittaa muuta kuin niitä toyotan omia aineita sinnehän ei saa laittaa esim. tavallista peräöljyä lainkaan


    • maukkaja

      Miksiköhän siinä Puskurin testissä (Hki-Tre) se video loppui ilman alussa kerrottujen sylinterien ja mäntien mittausten toistoja? Entä tieteellisen tarkat faktat aineen kemiasta, Oliko vaikuttava aine todella mainittu hiova alumiinioksidi? Markkinoija tietysti haluaa pimittää tiedon vedoten liikesalaisuuteen, mutta mahdollinen kiillotus on eri asia kuin kulumien täyttyminen. Valehtelu on väärin!!!

      • PaksuHaba

        Mitäänhän tuossa ei valehdeltu.

        Itse olen tuota ainetta menestyksellä laittanut moottoriin ja todennut toimivaksi, se riittää minulle tiedoksi.


      • Anonyymi
        PaksuHaba kirjoitti:

        Mitäänhän tuossa ei valehdeltu.

        Itse olen tuota ainetta menestyksellä laittanut moottoriin ja todennut toimivaksi, se riittää minulle tiedoksi.

        Kivasti virkisti ohjaustehostimen se aine ei ainakaan ole humpuukia niitä vain piti tehdä 2-3 käsittelyä.


    • Anonyymi

      Ihan täyttä humpuukia nuo RVS aineet.

      • Anonyymi

        Mihin autoon laitoit ja miten kävi?


      • Anonyymi

        Hyviä aineita kaikki!
        Kun ei ne romua ja rikkinäistä korjaa,
        mutta asiallisesti kulunut paljokin ajettu moottori vaan alkaa käymään nätimmin, ja jopa savutus VAG ;n 42 v vanhan moottorin väheni selkeästi, ja se käynti, öljyn paine pysyy koko ajan asiallisena vaikka kuinka kuumanakin, että ei voi haukkua....


    • Anonyymi

      Täytyy ihmetellä että onko ihmiset oikeasti näin höynäytettävissä, ja omasta halusta ja tahdostaan.
      Yksi tuolla kertoo että nyt voi pitää kättä moottorin kannen päällä eikä ole enää lämmin....jos todellakin noin olisi niin moottorisi hyötysuhde olisi kohonnut yli 80%, ja kulutus tippunut vajaaseen litraan per 100km, tosin talvella sillä ei enääävoisi ajellakun lämppäristä ei tulisi yhtään lämmintä.
      Toinen hassu kertoo että audiin ei tullut mitään vaikka oli bensaa tankattu dieselin sijaan, toki jäi kertomatta että paljonko siellä oli ennestään ainetta. Diiesel sietää 10% bensaa joukkoonsa ilman että ajo heikkenee, tosta kun suhde kasvaa niin alkaa pyytää sysytystulppaa seuraksi. Ja todellakin korkeapainepumppu sulaa lopulta bensaan, nykypumput ovat kyllä kehittyneet siitä kun tuli rikitön diesel, sillon tuli kulta-aika pumppukorjaamoille kun sulivat kuivuuteen eli dieselin voitelukyvyn puutteeseen. Tssä kohtaa mainittava myös että paineet on toki kasvaneet huomattavasti , ja se on pumpun surma voitelun jäädessä huonoksi. Itselleni jäi epäselväksi miksi ainetta oli laitettu pa-tankkiin ja kuinka paljon aiemmin, nömö molemmat, bensa kuin diesel kun ovat hyviä liuottamaan kaikenlaisia aineita, nin miten toi aine nyt on siellä linjastossa muka pysynyt?, va samoin kun jnkun alfan nokka-akselit oli kasvaneet entisiin mittoihinsa kulumien osalta. Onko ihmeaineen geeniperimään laitettu kaikki maailman tieto, kuten kaikkien maailman moottorien nokka-akselien mitat ja toleranssit?
      Edelleen joku oli mitsunsa syöttöpumppuun laittamassa ko. ihmeainetta, muuinka vanha laite lienee että on omilla öljyillä, ehkä -60 luvulta?
      Nykypäivän synteetinen keskivertoöljy säilyttää kalvon jopa 20min auton käydessä tyhjäkäyntiä lman kuormitusta, mutta ajoa ei kestä, eikä kestä näillä aineillakaan, ainakaan hki.tre väliä.
      Aikanaan tein testin näillä aineilla, laitoin kuorma-auton moottoriin, laatikkoon ja perään ainetta, sekä hydrauliikkaan joka oli kokoajan kytketty ja paineinen, koekohteita oli 3 kpl, en kertonut kellekään asiasta. Autot kulkivat n. 30 000km kuussa, joten pa-seuranta oli aika helposti todettavissa ja vertailtavissa. 2.ta autoa ajoi tarkat kuskit, yhtä ihme humut. Annaoin ajaa kk, ja sitten kerroin että on ainetta laitettu, nämä 2 tarkoilla kuskeilla ajanutta ei muuttaneet kulutustaan yhtään, eli -0dl per/kk, mutta näiden humukuskien korvienväliin aine tehosi, kulutus laski4.5l satasella. Enemmän siis uskonasioita.
      Jaa, ja tulipa samoihin aikoihin myyjä kertomaan että monet kuskit ovat huomanneet täydellä yhdistelmä-kuormalla, eli 60tn-500hv, ihan selvästi että esim ohituksissa kiihtyvyys on kasvanut....
      Eihän siinä mitään pahaa ole että on valmis uskomaan kaikenlaisia hassutuksia, mutta aina kannattaa pitää pientä leikkimieltä mukana ettei sitten tule itku lopuksi.

      • Anonyymi

        Tuvin testissä kulutus pienentynyt merkittävästi, liekkö sekin huijausta ?


      • Anonyymi

        Olipa tuossa edellä lapsellinen vuodatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa tuossa edellä lapsellinen vuodatus.

        Oli.


    • Anonyymi

      tulipa kokeiltua rvs:sää, muttei kuitenkaan ihan perinteisellä ohjeella. Vaihdoin autooni öljyt saman tien kun sen ostin. Öljy oli erittäin mustaa, aivan kuin dieselin öljyt. Rahan puutteen vuoksi en ollut ostanut moottorin pesuainetta jonka olen todennut todella hyväksi ja jota olin joka kerta käyttänytkin siihen mennessä. heti vaihdon jälkeen moottoriöljyn väri oli niin tumman ruskeaa että olisi tehnyt mieli vaihtaa se saman tien uudestaan. Autossa oli muuta laitettavaa, joten ajoin autolla hieman vajaa 10 000 km ennen seuraavaa öljyn vaihtoa. Olin lukenut rvs käsittelystä ja halusin kokeilla sitä, mutta halusin pestä moottorin samalla kun vaihdan öljyt. En löytänyt tietoa miten rvs käsittely ja moorrotinpesuaineet vaikuttavat keskenään jonka takia päädyin ratkaisuun että laitan moottorin pesuaineen öljyn sekaan, annan käydä vartin vaihdan öljyt ja suodattimen ja sen jälkeen laitan rvs aineen öljyn sekaan. rvs ohjeissa sanotaan ettei öljyn vaihto ole tarpeen 300-400km jälkeen mikäli öljy on vaihdettu juuri ennen rvs käsittelyä. joten päädyin siis laittamaan aineen uuden öljyn joukkoon.

      Heti käsittelyajolla huomasin polttoainekulutuksen laskeneen, mutta se saattoi myös johtua siitä että moottori oli lämmin kun nollasin kulutusmittarin. heti käsittelyn jälkeen 60-400km kohdalla huomasin että kulutus oli n puoli litraa normaalia pienempi, mutta tuon 400km jälkeen kaupunki kulutus kasvoi n 0,5l normaalista, mutta maantienopeudessa kulutus oli litran verran normaalia pienempi, ja satasta ajettaessa 1-1,5l pienempi kuin ennen rvs käsittelyä. kasvanut kaupunkikulutus saattaa hyvinkin johtua siitä että kiihdyttelin autolla enemmän, sekä osittain siitä etten osannut käyttää moottorijarrutusta, sillä auto hidastui moottorijarrutuksella huomattavasti hitaammin. nyt noin 3 000km "puolikkaan" käsittelyn jälkeen kulutus on kutistunut 0,7- 1,5 litraa riippuen millä nopeudella ajan. ja ennen käsittelyä pienin kulutus johon auton kanssa pääsin oli 7,8l satasella, nyt sama matka kuluttaa 7,1, ja satasta ajettaessa kulutus oli 9-9,5 välissä nyt se laskee 8 litraan. Auto Nissan Maxima -02 3.0 manuaali. Öljyntilavuus on 4,3 lirtaa joten käytin g6 pakkauksen. saatan laittaa vielä g4 ja ajaa sillä n 400km ja öljynvaihdon jälkeen lisään vielä g6

    • Anonyymi

      Mitsuun laitettu vaihteistoon eron huomaa äänessä ja kitkassa
      ei sitä ollu heti uskoa ... kokeilkaa ei se nyt rikkinäistä korjaa ,mutta äänet ainakin hiljentää pirteästi

    • Anonyymi

      Terve.! Tulipa tuota ainetta kokeiltua vivaroon kun alkoi pientä ääntä kuulumaan laatikosta. Myös 1 ja 2 vaihde olivat kylmänä erittäin kankeita. Samalla vaihtuivat myös öljyt laatikkoon. Vanhatkin öljyt näytti kyllä vielä hyvältä. Parin tunnin lenkin perusteella äänet laatikossa lähes katosivat ja vaihteet menevät erittäin hyvin ja pehmeästi päälle. Pitää vielä ajella lisää ja seurailla tilannetta. Usko aineen vaikutuksiin oli vähäinen ennen kokeilua ja varsinkin kun näki mikä olematon tuubi ainetta oli paketissa:D Mutta teki se jotain taikoja laatikolle. Kannattaa kokeilla. Turhempaankin on rahoja tullut tuhlattua..

    • Anonyymi

      On todellinen ihmeaine tämä RVS. Ostin putelin kokeeksi paikallisesta varaosakartellista joka myy myös sivubisneksenä uistimia. Kaadoin RVS:ää rättiin ja pyyhin autosta etupenkit ja takapenkit. Sisusta näytti kuin uudelta! Seuraavana päivänä ajelimme vaimon kanssa kesälomareissulla ja huomasin että hän ei naputtanu koko matkalla. Kitka oli vähentyny! Kyllä oli halpa tuote hyötyyn nähden säästää ainakin terapeuttien kuluissa!

      • Anonyymi

        Mikäs noin turhauttaa?


      • Anonyymi

        Itsehän hieroin ainetta vaimooni ja katso - siitä kuoriutui huippumalli. 🤩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs noin turhauttaa?

        laitoin piha koivuun niin ei tullu tikka naputtaa enää.siis toimii


    • Anonyymi

      2-litraiseen Citroen-bensakoneeseen kokeiltu ja ajettu sen jälkeen 50 tkm. Moottoria pesevä vaikutus oli suuri. Öljynsuodatin oli kuin tervalla täytetty ensimmäisen vaihdon aikana. Öljykorkin alla on vieläkin pelkkää puhdasta metallia näkyvissä, ennen käsittelyä näin ei ollut.

      Noin 1000 km ajon jälkeen laite tuntui pirteämmältä. Huomattava muutos, jolla ei pitäisi olla mitään tekemistä öljyn kanssa, oli rampilta täyskaasulla kiihdytettäessä noin 4200 k./min esiintyneen "kyykähdyksen" poistuminen. Saa nauraa.

      Bensiinin kulutus laski ensimmäiseksi kesäksi, mutta on nyt tasan yhtä suuri tai suurempi. 310 tkm ajetun koneen käynti tuntuu edelleen hyvältä, nyt tosin sytytyspuoltakin uusittu sen verran, ettei voi enää sanoa varmasti, että RVS on iloisen vedon takana. Arvioin, että ehkä aine pidentää koneen ikää. Siitä olen varma, että sen psykologinen vaikutus toimii: olen varma että aine pidentää koneen kestoikää. Olen tyytyväinen aineeseen.

    • Anonyymi

      Mikä tässä RVS-tuotteessa on niin tunteita herättävää?

      Kyseessähän on vanha keksintö jonka toimivuus on tiedetty jo vuosikymmeniä. Ei se ole mikään uskon asia, että öljyn sekaan voidaan sekoittaa ainetta, joka jää täytteeksi öljy kierrossa oleviin liukupintojen välyksiin. Tämähän on aivan looginen asia?
      Tässä tuotteessa on selvästikin vain löydetty selainen ainekomponentti, joka kestää siellä myös. Sekään ei ole mikään ihmetyksen aihe, mikäli tuntee yhtään nykyisten metallien pinnoitustekniikoiden tasoa.

      • Anonyymi

        No näistä naputtaa ihmiset jotka eivät itse ensimäisenä ole tuotetta löytäneet.
        Myös tiedevastaiset ja muut horoskooppiuskovaiset pelkäävät kaikkea mitä eivät ymmärrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näistä naputtaa ihmiset jotka eivät itse ensimäisenä ole tuotetta löytäneet.
        Myös tiedevastaiset ja muut horoskooppiuskovaiset pelkäävät kaikkea mitä eivät ymmärrä

        Niin tai aina haetaan tieteellistä todistelua ,, kun uskonasioissa riittää puheet ilman näyttöjä mutta RVS stä on paljon hyvää näyttöä!


    • Anonyymi

      Toimisi varmaan prätkässäkin?

      • Anonyymi

        Tuo että alentaa moottorin käyntilämpötilaa ei sitten olekkaan talvella yhtään hyväasia,meinaan vaan että jos moottori käy kylmänä sehän se vasta polttoainetta kuluttaakin ja moottoria myös.
        Monilta kuullu ettei heidän auto lämpiä talvella juuri ollenkaan ja se jos mikä tuhoaa moottorin kyllä jos pakkasella kiljutetaan menee,jos motori on tarpeeksi lämmin auto kulkee ihan pintakaasulla,siihenhän se polttoainetalous perustuu kuinka paljon poljinta painaa.
        Kitkan poisto on tietty muutoin hyvä asia,RVS aineeseen en ota kantaa kun en ole testannut niin en kommnetoi puolesta enkä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo että alentaa moottorin käyntilämpötilaa ei sitten olekkaan talvella yhtään hyväasia,meinaan vaan että jos moottori käy kylmänä sehän se vasta polttoainetta kuluttaakin ja moottoria myös.
        Monilta kuullu ettei heidän auto lämpiä talvella juuri ollenkaan ja se jos mikä tuhoaa moottorin kyllä jos pakkasella kiljutetaan menee,jos motori on tarpeeksi lämmin auto kulkee ihan pintakaasulla,siihenhän se polttoainetalous perustuu kuinka paljon poljinta painaa.
        Kitkan poisto on tietty muutoin hyvä asia,RVS aineeseen en ota kantaa kun en ole testannut niin en kommnetoi puolesta enkä vastaan.

        Uussissa dieseleissä on tuo "vika" ettei tule lämpöä se on ihan polttoainetalouden optimoinnista johtuva ei enää riitä hukkaenergiaa


      • Anonyymi

        Kyllä toimi laitoin takarenkaaseen,löi tyhjää mutta etu renkaaseen ei ois kannattanu laittaa,,meni mutka pitkäks .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä toimi laitoin takarenkaaseen,löi tyhjää mutta etu renkaaseen ei ois kannattanu laittaa,,meni mutka pitkäks .

        Ite oon laittanu motskarin jarrulevyihin,ei kulu läheskään yhtä paljon.Mutta ENNAKOIKAA.


    • Anonyymi

      Aika tollo täytyy olla jos vielä joku kehtaa vinoilla RVS aineen toimivuudesta. On sen verran monella jo hyviä kokemuksia aineesta. Rikkinäistä romua se ei korjaa eikä semmoista kukaan ole koskaan luvannutkaan. Mutta bensan kulutus putoaa aina. Ei paljon hyvässä pihissä autossa mutta putoaa aina. Maksaa itsensä takaisin mutta vinoilijoille tiedoksi,ei se laita setelitä kukkaroon tai pankki tiliile muuta numeroita suoraan.

    • Anonyymi

      RVS ihan kusetusta. Sama 10ml tuubi kaikissa paketeissa, 19.90e-250e paketeissa 10ml samaa litkua. Tuote mikä oikeasti toimii on X1R, loppui perästä ujellus ja kulutus tippunut selvästi kun käsittelin koko voimansiirron.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa tuo X1R. Kuulossas vikaa.


      • Anonyymi

        Itselleni vieras tuttavuus tuo aine, mutta ketjussa kerrotaan miten RSV-ainetta on laitettu moottoriöljyn sekaan, vaihteistoon ja perään, mutta ei kerrota onko kama lisätty vanhoihin öljyihin. ... kuulostaisi varsinoudolta.

        Perän öljythän eivät nekään ole ikuisia autonvalmistajien ja markkinamiesten puheista huolimatta ja ne olisi kyllä hyvä vaihtaa about 80 tkm välein, niin ei tule turhaa kulumaa eikä ujellusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itselleni vieras tuttavuus tuo aine, mutta ketjussa kerrotaan miten RSV-ainetta on laitettu moottoriöljyn sekaan, vaihteistoon ja perään, mutta ei kerrota onko kama lisätty vanhoihin öljyihin. ... kuulostaisi varsinoudolta.

        Perän öljythän eivät nekään ole ikuisia autonvalmistajien ja markkinamiesten puheista huolimatta ja ne olisi kyllä hyvä vaihtaa about 80 tkm välein, niin ei tule turhaa kulumaa eikä ujellusta.

        "Nanohiukkasten tribologinen suorituskyky voiteluöljyn lisäaineena"

        Nanohiukkasten voitelumekanismia ei täysin ymmärretä. Nanohiukkasten mekanismin on todettu olevan monimutkainen, koska nanopartikkeleita on satoja ja jokainen niistä voi toimia eri tavoin erilaisissa sovelluksissa.

        "Pinta-analyysitekniikoita" käyttävät tutkijat ovat ehdottaneet useita mekanismeja selittämään nanohiukkasista suspendoidun voiteluöljyn voitelun tehostamista. Nämä mekanismit voidaan luokitella kahteen pääryhmään. Ensimmäinen on suora vaikutus
        nanohiukkaset, jotka sisältävät kuulalaakerivaikutuksen ja suojaavan/tribokalvon muodostuksen. Toinen on toissijainen vaikutus, joka parantaa pintaa korjaamalla/korjaamallavaikutus ja kiillotus/tasoitusvaikutuksella.


    • Anonyymi

      laitoin kokeilumielessä vanhaan 1200 ladaani tätä rvs moottorinlisäainetta,eli 4 litran öljymäärälle tarkoitettu annos.
      no eihän ladassani ennen lisäaineen laittoa mitää vikaa ollutkaan ja kävi pehmeästi kun sillä ajettu vaan 50 tkm.
      no nyt 1000km jälkeen lada kuitenkin kiihtyy eri tahtiin jos vertaa entiseen ja tehtaanlukemiin,20 sekunttia vs 12 sekunttia ja huiputkin on noussut 142kmh vs 170 kmh! ! !
      mitä tämä aine on tehnyt moottorille kun kone ulkoo kuin ferrari konsanaan?

    • Anonyymi

      RVS toimii. Vuosien mittaan on vaihtunut autoja (ei ole mitään romuja mutta käytettyjä) Jokaisessa on 2-4dl sataselle pudonnut kulutus. Öljynkulutus vaikutusa ei ole ollut koska eivät ole vieneet öljyä sillä olleet/ovat japseja. Nyt on liki 300tkm ajettu vw 1.9tdi johon teen rvs lisäykset kone ja vaihteisto ja se vie öljyä normaalit mitä sakemanni vie. Vasta pakkasetn mentyä lisäilen ja vaihtelen öljyt ja rvs aineet. Kulutusta on nyt 9kk jo merkitty muistiin.

    • Anonyymi

      Irrottaa kaiken paskan öljyen sekaaan vanhan koneen pinnoilta ja tukkii kyseisellä paskalla kaikki kanavat, lopulta öljynpaineet katoaa salakavalasti ja moottori hajoaa.

      • Anonyymi

        montako sulla on hajonnut? Mulla ei vielä yhtään


      • Anonyymi

        RVS ei ole kuvailemasi mielikuvitusauton moottorin huuhtelu aine ,lian irroittaja,lietteen poistaja yms vaan se tekee keraamista pintaa ja silottaa tasoittaa laakreiden rauta metallipintoja ja sitäkautta hitusen pienentää välystä missä on kovin pinta paine tarttuen siihen kohtaan eniten.
        Eli nyt sotket suuressa tietävyydessäsi eri aineen ,tajuatko?
        Tuo kuvailemasi mielikuvitus moottori PESU ja IRROITUS AINE kanavien tukkeutuminen on erikoisen harvinainen tapaus ja en ole kuullut vuosiin kenellekkään niin sattuvan. Mutta juovuspäiossään ja selvinpäin koneita on typeryyksissä hajotettu useita kaadellen loppuunajettuihin koneisiin mitä vaan öljyn tyyppistä ainetta ja niitä on kyllä tuhottu tarkoituksella. Ei RVS tai moottorin pesu aineet oikein käytettyinä hajota mopottoreita. Mutta jos pesen moottorin öljytilaa niin kahdet öljyt kierrätän koneen läpi ja suodattimen vaihdan joka välissä. Ns huuhtelussa käytän halpoja öljyjä mitkä kuitenkin riittää koneen vaatimukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RVS ei ole kuvailemasi mielikuvitusauton moottorin huuhtelu aine ,lian irroittaja,lietteen poistaja yms vaan se tekee keraamista pintaa ja silottaa tasoittaa laakreiden rauta metallipintoja ja sitäkautta hitusen pienentää välystä missä on kovin pinta paine tarttuen siihen kohtaan eniten.
        Eli nyt sotket suuressa tietävyydessäsi eri aineen ,tajuatko?
        Tuo kuvailemasi mielikuvitus moottori PESU ja IRROITUS AINE kanavien tukkeutuminen on erikoisen harvinainen tapaus ja en ole kuullut vuosiin kenellekkään niin sattuvan. Mutta juovuspäiossään ja selvinpäin koneita on typeryyksissä hajotettu useita kaadellen loppuunajettuihin koneisiin mitä vaan öljyn tyyppistä ainetta ja niitä on kyllä tuhottu tarkoituksella. Ei RVS tai moottorin pesu aineet oikein käytettyinä hajota mopottoreita. Mutta jos pesen moottorin öljytilaa niin kahdet öljyt kierrätän koneen läpi ja suodattimen vaihdan joka välissä. Ns huuhtelussa käytän halpoja öljyjä mitkä kuitenkin riittää koneen vaatimukseen.

        Nyt pitää kyllä sanoa, että väärässä olet. Olen tehnyt käsittelyn useaan moottoriin, mutta parissa motissa on ollut mielenkiintoinen ilmiö. Öljy oli täynnä metallihilettä, lähti muuten öljyt aika vauhdilla vaihtoon. Kannattaa seurata öljyjä käsittelyn aikana.


    • Anonyymi

      Ulvova mylläri

    • Anonyymi

      300 000 km ajettu D4 Volvo. Ennen vei huoltovälillä öljyn alarajaan. Käsittelyn jälkeen ei havaittua kulumista👍

    • Anonyymi

      TSI koneissa missä on ahtaat öljykanavat männissä ja IDIOOTTIMAISET LONG LIFE HULTOVÄLIT tuhoaa ehjiä moottoreiita ja ensiapu on juuri liqu moly aine ja tuplaten tihennetty TOYOTA TYYLIN ÖLJYN VAIHTO JA TOIMII TSI! Ellei jo ole tuhonnut itseään öljyn puutteseen tukkeumien kautta syystä johdosta ,tajuatko ? Lue tm lehden juttu tsi pommista.
      Aika helppo juttu.

    • Anonyymi

      Mutta mitään vaikutusta polttoaineen kulutukseen tai auton kestoon ei voida todentaa.

    • Anonyymi

      kokeilin ihan huvikseen kyseistä ainetta moottoripyörään jossa ei mitään mainittavaa vikaa. ainakaan heti käsittelyn jälkeen havaittavissa mitään muutosta mihinkään suuntaan. katsotaan sitten pitemmässäjuoksussa.

    • Anonyymi

      Olen kokeillut moottoriin, vaihteistoon ja ohjaustehostimeen. Ainoa missä huomasi parannusta oli ohjaustehostin, mutta sekin apu kesti alle 2v.

      Moottori oli vanha paljon ajettu josta kuului pientä nakutusta tyhjäkäynnillä, muuten kävi oikein hyvin. 2 RVS käsittelyä ennen ja jälkeen öljynvaihdon, ei mitään vaikutusta ja edelleen nakutti. Annoin olla koska ei nakutus mitään ongelmaa aiheuttanut. Kulutuksessa en osaa sanoa eroa, tuossa autossa ei ollut edes ajotietokonetta.

      Vaihteistossa synkrot pikkusen ruksahteli 2. ja 3. vaihteilla. Yksi annos RVSää uusien öljyjen sekaan muttei mitään vaikutusta. Ei myöskään polttoainekulutuksessa huomattavaa eroa.

      Ohjaustehostin oli näistä selkeimmin kulunut ja pumppu piti selvää ylimääräistä ääntä. Tämä hiljeni kyllä heti kun kaadoin RVSää sekaan. Ääni ei täysin kadonnut mutta huomattavasti hiljeni. Kaadoin hetken pääsät vielä toisen tuubin sekaan mutta se ei enää vähentänyt ääntä. Vaikutus kuitenkin lakkasi noin 2v kuluttua ja ääni alkoi pikkuhiljaa taas kovenemaan.

      • Anonyymi

        Sama huomio keston suhteen on itselläkin. Käsittely kestää sen 2v enintään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama huomio keston suhteen on itselläkin. Käsittely kestää sen 2v enintään.

        Öljyn kulutus putosi omassa autossa. Myöhemmin tuli löydettyä faktaa aineen tehosta tuben kautta, kun ajoivat autolla, ilman öljyjä käsittelyn jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljyn kulutus putosi omassa autossa. Myöhemmin tuli löydettyä faktaa aineen tehosta tuben kautta, kun ajoivat autolla, ilman öljyjä käsittelyn jälkeen.

        Jos ajaa autolla ilman öljyjä niin eron kyllä huomaa viimeistään silloin kun moottori leikkaa kiinni.


    • Anonyymi

      Itse testasin kyseistä ainetta 120 tonnia ajettuun kunnossa olevaan autoon. Otettiin puristuspaineet kylmänä ja lämpimänä ennen käsittelyä ja jälkeen käsittelyn. Puristuspaineet hiukan tasoittuivat keskenään mutta laskivat myöskin. Eli nyt ei öljystä jää tiivistävää kalvoa männän ja sylinterin väliin. Myöskin käsittelyn aikana venttiiliikoneiston ääni koveni ihan korvin kuultavasti. Eikä polttoaineen kulutukseen ollut mitään vaikutusta.
      Luvatuista hyödyistä ei ole tietoakaan., tän kyllä osasin arvata jo ennakkoon.
      Yhteenvetona
      Rvs on täyttä skeidaa ja kusetusta. Parempiin tuloksiin päästään käyttämällä hyviä moottoriöljyjä riittävän lyhyillä vaihtoväleillä.

      • Anonyymi

        Juurikin näin!


    • Anonyymi

      Itsellä tasaantui moottorin käynti ja myöskin hiljeni ääni melkoisesti joten siltä osin olen tyytyväinen mitään muita odotuksia ei ollutkaan

    • Anonyymi

      RSV lisäaine täyttä kusetusta. Jännä homma että huoltamot ja öljy-yhtiöt ei käytä tätä?

      Taitaa korvien välissä olla RSV käyttäjillä vikaa.

    • Anonyymi

      Lancer 04 laatikko lopetti rusahtelun 2>3 vaihteelle,laatikko muuttui pehmeäksi ja mieluisaksi.koneessa venttiilin nostajat nakutti kylmällä koneella,se ääni katosi,vedot parani ja kone muuttu todella hiljaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe