Mirtazapineista valveunia?

Nykyään ku otan Mirtan illalla niin vaivun "valveuneen" eli tiedän koko ajan missä olen, missä asennossa, mitä ympärillä tapahtuu (vaikka tv:ssä puhutaan) mutta silmien ollessa kiinni päässä pyörii filmi jossa voi tapahtua mitä vaan siis ei todellakaan asioita jotka on tapahtunut tai tulee tapahtumaan. Yllättävän usein "unissa" vilisee ihmisiä menneisyydestäni.
Tätä kestää n. tunnin kaksi Mirtan ottamisen jälkeen jonka jälkeen nukuhdan kunnolla. Ennen söin 30mg Mirtoja ja nyt on ensimmäinen kuukauden paketti menossa 45mg:sia.

Onko kellään muilla vastaavia kokemuksia? Meneekö nämä ohi vai pitäisikö olla heti alku viikosta yhteydessä lääkäriin?
3166
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Hei. Olen käyttänyt mirtaa 6 vuotta. Minulla noita valveunia on aamuöisin. Tuntuu, että olen tietoinen ja hereillä ja silti päässä vilistää vaikka kuinka hurjia tarinoita, unia, ja usein sama filmi pyörii uudestaan ja uudestaan. Unet ovat tosi lennokkaita ja usein painajaisia. Nykyään syön 22,5 mg, ennen 15 mg.

Äänestä

Sama homma, mutta ilman mitään lääkkeitä ja joskus silmät aukikin nukkumaan valmistautuessa. Lohduttaa, että on melkein kohtalotovereita.

Äänestä
  • Olen vähentänyt mirtazapinin 30 mg:sta 15 mg:aan. Aamulla herääminen on ollut hetken jotenkin sekavan tuntuista, hetken aikaa on tunne ettei edes näe juuri mitään ja sitten kun räpäytän silmiä, alankin näkemään. MUTTA tänä aamuna pelästyin, kun heräsin. Minulla on vahva tunne, että heräsin kesken unen näön. Mutta siis heräsin, katsoin vieressäni olevaa valkoista seinää ja näin mustan pisteen liikkuvan seinällä, ajattelin että onpa iso kärpänen ja sitten niitä mustia pisteitä olikin kolmionmuotoinen "lauma" mitkä mennä vilisti seinää ylöspäin. Nousin ylös ja huomasin ettei seinässä ollut yhtään mitään. Pelästyin, että olenko tulossa hulluksi?!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Normaalia? kirjoitti:

Nykyään ku otan Mirtan illalla niin vaivun "valveuneen" eli tiedän koko ajan missä olen, missä asennossa, mitä ympärillä tapahtuu (vaikka tv:ssä puhutaan) mutta silmien ollessa kiinni päässä pyörii filmi jossa voi tapahtua mitä vaan siis ei todellakaan asioita jotka on tapahtunut tai tulee tapahtumaan. Yllättävän usein "unissa" vilisee ihmisiä menneisyydestäni.
Tätä kestää n. tunnin kaksi Mirtan ottamisen jälkeen jonka jälkeen nukuhdan kunnolla. Ennen söin 30mg Mirtoja ja nyt on ensimmäinen kuukauden paketti menossa 45mg:sia.

Onko kellään muilla vastaavia kokemuksia? Meneekö nämä ohi vai pitäisikö olla heti alku viikosta yhteydessä lääkäriin?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu