Kissa ja avioero?

Kulut puoliksi?

Jos lapsille on tullut hankittua kissa ja lapset jää asumaan äitin luo samoin kissa, niin mielestäni miehen pitäisi osallistua myös kissanruokakuluihin. Miten on?
En minä itse siitä kissasta välitä yhtään, kauheasti vaan hommaa. En ole kissaihminen, mutta lapset tykkää.

69

1696

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En olekaan köyhä

      =DDDD

      • Työtön14

        Ihmeellistä kannanottoa.
        Olen paljon työttömänä ja kissanruoka maksaa.
        Toivoisin että joku toinen samassa tilanteessa oleva vastaisi.

        Kissa saattaa elää jopa 20 vuotta. eläinlääkärikulut ja vakuutukset yms.


      • Työtön0908
        Työtön14 kirjoitti:

        Ihmeellistä kannanottoa.
        Olen paljon työttömänä ja kissanruoka maksaa.
        Toivoisin että joku toinen samassa tilanteessa oleva vastaisi.

        Kissa saattaa elää jopa 20 vuotta. eläinlääkärikulut ja vakuutukset yms.

        enpä olekaan tullut ajatelleeksi, että exältä voisi vielä lypsää rahat hamsterin ja kalojen ruokaan... Lapsillehan ne otettiin... "Enkä ole yhtään kissa- tai kalaihminen"...
        Leijonako teillä asuu, vai kenties tiikeri..?!

        Haloo!!! Exäsi maksaa ilmeisestikin elarit aivan niin kuin kuuluukin? Nehän ovat lasten rahoja - eikös kissanruuat ym voi kustantaa niistä, jos sinun työttömyytesi tekee kissanruuan ostamisen mahdottomaksi?


    • viitsi,,,

      Jotain rajaa ahneudellakin pitäisi olla. Jätä pari kaljaa väliin, niin riittää rahat kissojenkin ruokiin.

      • Ilmankos

        Huomaan että miehet ovat vastaamassa. Juuri näin ajattelee ent. ukkonikin. Että hoida sinä ja maksa kissa.

        Miten käy jos on hankittu koira yhteisesti lapsille ja tulee ero?
        Koira katsotaan yleisesti vahvemmaksi perusteeksi kuin kissa.
        Miehet! - En ole kiinnostunut teidän mielipiteistä, tietenkään te ette halua maksaa mistään, sehän tiedetään.

        Mutta naiset? Mitä mieltä te olette?


      • kotiäitinä vähin tuloin
        Ilmankos kirjoitti:

        Huomaan että miehet ovat vastaamassa. Juuri näin ajattelee ent. ukkonikin. Että hoida sinä ja maksa kissa.

        Miten käy jos on hankittu koira yhteisesti lapsille ja tulee ero?
        Koira katsotaan yleisesti vahvemmaksi perusteeksi kuin kissa.
        Miehet! - En ole kiinnostunut teidän mielipiteistä, tietenkään te ette halua maksaa mistään, sehän tiedetään.

        Mutta naiset? Mitä mieltä te olette?

        En vaan voi käsittää tuollaista nippeli-nappeliasioista valittamista ja itselläkin on peräti kaksi kissaa. Kissa syö monesti ihan samaa ruokaa kuin me ihmisetkin eli ei ole kallista. Halvemmat kissanruuat kaupassa edullisia. Pitääkö eron jälkeen tuollaisestakin alkaa riidellä? Apua millaiset kiistat teillä on isommistakin asioista. Minä en kertakaikkiaan jaksaisi!


      • Toiset ei tykkää
        kotiäitinä vähin tuloin kirjoitti:

        En vaan voi käsittää tuollaista nippeli-nappeliasioista valittamista ja itselläkin on peräti kaksi kissaa. Kissa syö monesti ihan samaa ruokaa kuin me ihmisetkin eli ei ole kallista. Halvemmat kissanruuat kaupassa edullisia. Pitääkö eron jälkeen tuollaisestakin alkaa riidellä? Apua millaiset kiistat teillä on isommistakin asioista. Minä en kertakaikkiaan jaksaisi!

        Jos itse tykkää niin tietysti. Mutta jos ei tykkää.


      • Kissaton minäkin
        Toiset ei tykkää kirjoitti:

        Jos itse tykkää niin tietysti. Mutta jos ei tykkää.

        Anna kissa pois, parempi sen on olla kissaystävällisessä kodissa kuin paikassa, jossa siitä ei tykätä. Jollei mieskään halua kissaa, asia on sillä selvä.

        Suurissa ratkaisuissa ei lasten mielipidettä tarvitse kysyä, koska lapset eivät niissä ole päätösvaltaisia. Sinä olet pomo, eikä pomon päätös aina miellytä muita.


      • Onko lapsia?
        Kissaton minäkin kirjoitti:

        Anna kissa pois, parempi sen on olla kissaystävällisessä kodissa kuin paikassa, jossa siitä ei tykätä. Jollei mieskään halua kissaa, asia on sillä selvä.

        Suurissa ratkaisuissa ei lasten mielipidettä tarvitse kysyä, koska lapset eivät niissä ole päätösvaltaisia. Sinä olet pomo, eikä pomon päätös aina miellytä muita.

        Jos lapset haluaa pitää kissan, niin äiti sitä vaan yrittää.


      • Kissaton minäkin
        Onko lapsia? kirjoitti:

        Jos lapset haluaa pitää kissan, niin äiti sitä vaan yrittää.

        Mieti asiaa vaikka vastakkaisasettelun avulla. Kumpi on vahvempi tunne:

        - sinun vastenmielisyytesi kissan hoitamiseen ja kulujen maksamiseen vai
        - lasten pitäminen lemmikistään?

        Arvaan, että äiti kallistuu jälkimmäisen puolelle. Sitten kannattaa miettiä tätä:

        - kissan kulut ovat sinulle 1x euroa, jos ex-miehesi suostuu maksamaan puolet ja
        - kissan kulut ovat sinulle 2x euroa, jos ex-miehesi ei suostu maksamaan puolta...

        ...kumpi vaihtoehto miellyttää enemmän, jos ex-miehesi sanoutuu irti kissasta:

        - maksat 2x euroa siitä, että lapset saavat pitää kissan
        - säästät 2x euroa, mutta lapset joutuvat luopumaan kissasta.

        Nyt on jäljellä enää se, kuinka paljon tuo 2x euroa sinulle merkitsee.
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        .
        ...arvaan, että lapset saavat pitää kissan. Menikö oikein?


      • EronNainen
        Ilmankos kirjoitti:

        Huomaan että miehet ovat vastaamassa. Juuri näin ajattelee ent. ukkonikin. Että hoida sinä ja maksa kissa.

        Miten käy jos on hankittu koira yhteisesti lapsille ja tulee ero?
        Koira katsotaan yleisesti vahvemmaksi perusteeksi kuin kissa.
        Miehet! - En ole kiinnostunut teidän mielipiteistä, tietenkään te ette halua maksaa mistään, sehän tiedetään.

        Mutta naiset? Mitä mieltä te olette?

        pilkkujen viilaamista! Erossa on lapsille aivan tarpeeksi pureskeltavaa ilman, että pitää vielä olla osallisena lemmikkienkin "elaririidoissa"! Jotain suhteellisuudentajua kehiin nyt ja nopeasti - lopettakaa tyhmä kina tuollaisista ja keskittykää lasten etuun!


      • ositetaan.....
        EronNainen kirjoitti:

        pilkkujen viilaamista! Erossa on lapsille aivan tarpeeksi pureskeltavaa ilman, että pitää vielä olla osallisena lemmikkienkin "elaririidoissa"! Jotain suhteellisuudentajua kehiin nyt ja nopeasti - lopettakaa tyhmä kina tuollaisista ja keskittykää lasten etuun!

        Eikös kissa ositeta ihan samalla tavalla kuin auto tai vaikka ruohonleikkuri. Sille määritetään arvo (siamilaiselle lienee tonni, maatiaiskissalle joku kymppi). Se kummalle kissa osituksessa jää maksaa kaikki osituksenjälkeiset kulut.


      • Toinen juttu!
        ositetaan..... kirjoitti:

        Eikös kissa ositeta ihan samalla tavalla kuin auto tai vaikka ruohonleikkuri. Sille määritetään arvo (siamilaiselle lienee tonni, maatiaiskissalle joku kymppi). Se kummalle kissa osituksessa jää maksaa kaikki osituksenjälkeiset kulut.

        No kun ei ole. Jos ei halua kissaa, mutta on tavallaan pakko lasten takia, niin ei ole varmasti "arvoa".

        Kissan ruoka eläinlääkärikulut yms on karkeasti ottaen siinä 200 eroa vuodessa. Laske 19 x 200. Niin, se kissa on tosiaan jo 19 vuotta. kaikki hiekan vaihtamiset, kupin pesemiset, ovimikkona toimiminen yms.

        Kyllä minun mielestä ukon pitäisi jotain maksaa. Pääsi kuin koira veräjästä.


      • erokissat
        EronNainen kirjoitti:

        pilkkujen viilaamista! Erossa on lapsille aivan tarpeeksi pureskeltavaa ilman, että pitää vielä olla osallisena lemmikkienkin "elaririidoissa"! Jotain suhteellisuudentajua kehiin nyt ja nopeasti - lopettakaa tyhmä kina tuollaisista ja keskittykää lasten etuun!

        Erossa kysyttiin kissoilta kumman luona haluavata asuu, tulos 1 kissa kummallakin, lapsilla kissa molemmissa kodeissa. Vaimo antoi joululahjaksi kalanruokapurkin, riittää yli puolivuotta.... alkuperäinen kirjoittaja voisi miettiä välillä lasten henkistä hyvinvointia... sitä ei aina saa rahalla!!!!!


      • puhetta...
        ositetaan..... kirjoitti:

        Eikös kissa ositeta ihan samalla tavalla kuin auto tai vaikka ruohonleikkuri. Sille määritetään arvo (siamilaiselle lienee tonni, maatiaiskissalle joku kymppi). Se kummalle kissa osituksessa jää maksaa kaikki osituksenjälkeiset kulut.

        kun kissa on LASTEN. Auto tai ruohonleikkuri tuskin on lasten, mutta jos kerran sanotaan, että kissa on lasten lemmikki, homma on hyvin yksiselitteinen.
        Helvetti, mitä pilkunnussimista. Tappakaa se kissa ja selittäkää sitten lapsille, mistä kiikasti! Kaksi aikuista pösilöä tappelee kissan elatuksesta, viis siitä, miten se lapsiin vaikuttaa!


      • Toinen vaan hoitaa
        puhetta... kirjoitti:

        kun kissa on LASTEN. Auto tai ruohonleikkuri tuskin on lasten, mutta jos kerran sanotaan, että kissa on lasten lemmikki, homma on hyvin yksiselitteinen.
        Helvetti, mitä pilkunnussimista. Tappakaa se kissa ja selittäkää sitten lapsille, mistä kiikasti! Kaksi aikuista pösilöä tappelee kissan elatuksesta, viis siitä, miten se lapsiin vaikuttaa!

        ja maksaa ja toinen ei. Sillä toisella on aika paljon hommia muitten hommien lisäksi.
        Minun mielestä olisi reilua että isä maksaisi edes jonkun verran lääkäri- ja ruokakuluista, kun sillä on neljä kertaa isommat tulot. Yksi eläinlääkärillä käynti maksaa 100 euroa kuljetukset ja se aika mikä menee hoito kotona.

        Kunhan itse joudutte siihen tilanteeseen, että hoidatte kissaa (jos ette tykkää oikeastaan kissasta) ja ostatte kissanruokaa ja putsaatte, niin mitähän silloin sanotte.


      • sanon...
        Toinen vaan hoitaa kirjoitti:

        ja maksaa ja toinen ei. Sillä toisella on aika paljon hommia muitten hommien lisäksi.
        Minun mielestä olisi reilua että isä maksaisi edes jonkun verran lääkäri- ja ruokakuluista, kun sillä on neljä kertaa isommat tulot. Yksi eläinlääkärillä käynti maksaa 100 euroa kuljetukset ja se aika mikä menee hoito kotona.

        Kunhan itse joudutte siihen tilanteeseen, että hoidatte kissaa (jos ette tykkää oikeastaan kissasta) ja ostatte kissanruokaa ja putsaatte, niin mitähän silloin sanotte.

        Meillä on myös ns erokissa ; yhdessä hankittu lapsille, vaikka itse olen enemmän koiraihminen... Lapset asuvat luonani, joten on selvää, että kissa on täällä. Ihmettelen vaan sitä, että miksi sinä sitä kissaa tunnut hoitavan "yksinhuoltajana", kun kissa on kerran lasten ilona..? Kyllä meillä ainakin 5-vuotiaasta eteenpäin ovat lapset olleet mukana siivoamassa ja hoitamassa - sillä tavallahan sitä lapset oppivat ottamaan osaltaan vastuuta. Ja jolleivat olisi mukana puuhassa, kisulille olisi kyllä etsitty parempi koti.
        Ilmeisesti melkoisesti vaihtelevat sitten elukkatohtorin taksatkin - meidän pikkukaupungissa selvitään muutamalla kympillä per reisu ja matkaan menee vajaa 10 min mennen-tullen.

        No, kyllä sitä taakan saa itselleen asiasta jos toisestakin, jos oikein yrittää... Tulipa se taas huomattua tässäkin.


      • vastaaja ja nainen
        Ilmankos kirjoitti:

        Huomaan että miehet ovat vastaamassa. Juuri näin ajattelee ent. ukkonikin. Että hoida sinä ja maksa kissa.

        Miten käy jos on hankittu koira yhteisesti lapsille ja tulee ero?
        Koira katsotaan yleisesti vahvemmaksi perusteeksi kuin kissa.
        Miehet! - En ole kiinnostunut teidän mielipiteistä, tietenkään te ette halua maksaa mistään, sehän tiedetään.

        Mutta naiset? Mitä mieltä te olette?

        Olen itse ollut aivan samassa tilanteessa, eikä tosiaankaan juolahtanut mieleenkään alkaa vinkumaan rahaa kissanruuista. Onkohan sulla ihan kaikki kotona!


      • Huvittaa vähän
        vastaaja ja nainen kirjoitti:

        Olen itse ollut aivan samassa tilanteessa, eikä tosiaankaan juolahtanut mieleenkään alkaa vinkumaan rahaa kissanruuista. Onkohan sulla ihan kaikki kotona!

        Huvittaa vähän nämä asenteet. Käytetään sanaa vinkua yms.
        On kuitenkin kyseessä ihan normaali asia. Jos jää lapset ja kissa, niin kissasta on tosiaan paljon ylimääräistä hommaa ja jos se sairastelee, niin lääkärit ja ruoka tulee kalliiksi. Kukaan ei ole nähtävästi ajatellut asiaa tältä kannalta.
        No jos on kissan ystävä, niin asia on tietysti oukei, mutte entä jos ei ole?

        Ole siinä sitten huolehtimassa yhdestä ylimääräisestä vielä.
        Periaatteellisesti erossa puolitetaan kaikki kustannukset. Ollaan kuitenkin vielä niin vanhanaikaisia, että kissaa/koiraa ei ajatella. Monet naiset tosiaan ottavat entisaikaisen asenteen ja uhrautuvat ja sitten paheksuvat ihan selvää tosiasiaa.
        19 vuotta kertaa 200 euroa = 3800 euroa kaikki se työ mikä menee ja että on kiinni koko ajan.


      • asenne...
        Huvittaa vähän kirjoitti:

        Huvittaa vähän nämä asenteet. Käytetään sanaa vinkua yms.
        On kuitenkin kyseessä ihan normaali asia. Jos jää lapset ja kissa, niin kissasta on tosiaan paljon ylimääräistä hommaa ja jos se sairastelee, niin lääkärit ja ruoka tulee kalliiksi. Kukaan ei ole nähtävästi ajatellut asiaa tältä kannalta.
        No jos on kissan ystävä, niin asia on tietysti oukei, mutte entä jos ei ole?

        Ole siinä sitten huolehtimassa yhdestä ylimääräisestä vielä.
        Periaatteellisesti erossa puolitetaan kaikki kustannukset. Ollaan kuitenkin vielä niin vanhanaikaisia, että kissaa/koiraa ei ajatella. Monet naiset tosiaan ottavat entisaikaisen asenteen ja uhrautuvat ja sitten paheksuvat ihan selvää tosiasiaa.
        19 vuotta kertaa 200 euroa = 3800 euroa kaikki se työ mikä menee ja että on kiinni koko ajan.

        vasta huvittaakin: aikuinen ihminen jaksaa valittaa LASTENSA lemmikin kuluista! Ei helvetti... Miten ihmeessä selviät lasten kanssa, jos yksi katti on noin helvetin ylivoimainen asia?!

        Kysyy eräs aikaisemmin keskusteluun osallistunut, ei niin kissoista pitävä, mutta lasten vuoksi sellaista hyysäävä lähiäiti...


      • Kattia kanssa
        Huvittaa vähän kirjoitti:

        Huvittaa vähän nämä asenteet. Käytetään sanaa vinkua yms.
        On kuitenkin kyseessä ihan normaali asia. Jos jää lapset ja kissa, niin kissasta on tosiaan paljon ylimääräistä hommaa ja jos se sairastelee, niin lääkärit ja ruoka tulee kalliiksi. Kukaan ei ole nähtävästi ajatellut asiaa tältä kannalta.
        No jos on kissan ystävä, niin asia on tietysti oukei, mutte entä jos ei ole?

        Ole siinä sitten huolehtimassa yhdestä ylimääräisestä vielä.
        Periaatteellisesti erossa puolitetaan kaikki kustannukset. Ollaan kuitenkin vielä niin vanhanaikaisia, että kissaa/koiraa ei ajatella. Monet naiset tosiaan ottavat entisaikaisen asenteen ja uhrautuvat ja sitten paheksuvat ihan selvää tosiasiaa.
        19 vuotta kertaa 200 euroa = 3800 euroa kaikki se työ mikä menee ja että on kiinni koko ajan.

        >>Käytetään sanaa vinkua yms. On kuitenkin kyseessä ihan normaali asia.


      • Kattia kanssa
        Toinen juttu! kirjoitti:

        No kun ei ole. Jos ei halua kissaa, mutta on tavallaan pakko lasten takia, niin ei ole varmasti "arvoa".

        Kissan ruoka eläinlääkärikulut yms on karkeasti ottaen siinä 200 eroa vuodessa. Laske 19 x 200. Niin, se kissa on tosiaan jo 19 vuotta. kaikki hiekan vaihtamiset, kupin pesemiset, ovimikkona toimiminen yms.

        Kyllä minun mielestä ukon pitäisi jotain maksaa. Pääsi kuin koira veräjästä.

        Nyt vasta huomasin tämän tiedon:

        >>Niin, se kissa on tosiaan jo 19 vuotta.


      • sad but true
        Toinen juttu! kirjoitti:

        No kun ei ole. Jos ei halua kissaa, mutta on tavallaan pakko lasten takia, niin ei ole varmasti "arvoa".

        Kissan ruoka eläinlääkärikulut yms on karkeasti ottaen siinä 200 eroa vuodessa. Laske 19 x 200. Niin, se kissa on tosiaan jo 19 vuotta. kaikki hiekan vaihtamiset, kupin pesemiset, ovimikkona toimiminen yms.

        Kyllä minun mielestä ukon pitäisi jotain maksaa. Pääsi kuin koira veräjästä.

        yleenä ainakaan. Miten saatte eläinlääkärikuluihin uppoamaan noin paljon? Syötättekö kaviaaria? Kalliit kulut ja minullakin on kaksi kissaa. Mies on aina inhonnut noita, mutta nykyään kumpikin on minulle tärkeämpi kuin tuo mies. Jopa lapset sanoo että isin pitäisi lähteä.


      • Elää jos hyvin hoitaa
        sad but true kirjoitti:

        yleenä ainakaan. Miten saatte eläinlääkärikuluihin uppoamaan noin paljon? Syötättekö kaviaaria? Kalliit kulut ja minullakin on kaksi kissaa. Mies on aina inhonnut noita, mutta nykyään kumpikin on minulle tärkeämpi kuin tuo mies. Jopa lapset sanoo että isin pitäisi lähteä.

        Elääpähän. Kohta täyttää 20. Mutta ei minusta ole eläinten tappajaksi.

        Ai miksi kuluu?. Tällä kylällä oli yks sairas kissa joka aiheutti koko kylän kissoille vaikka minkä verran lääkärikuluja. Lopulta yhteisesti saatiin se pois maisemista. Ja täältä on pitkä matka eläinlääkäriin.

        Päivässä voi laskea siinä euron terveellisine muruineen. Laske kohta 20:lle vuodelle.
        Nähtävästi itse annat huonoa ruokaa, etkä käytä rokotuksissa ja lääkärissä etkä anna vitamiineja yms. Etkä maksa mitään niille jotka hoitaa niitä loma-aikoina yms.
        Ja anna minun olla nyt. En tarvitse sinun kommentteja. Kunhan itse saat ne kissasi 20 vuotiaiksi niin keskustellaan sitten.


      • se...
        Elää jos hyvin hoitaa kirjoitti:

        Elääpähän. Kohta täyttää 20. Mutta ei minusta ole eläinten tappajaksi.

        Ai miksi kuluu?. Tällä kylällä oli yks sairas kissa joka aiheutti koko kylän kissoille vaikka minkä verran lääkärikuluja. Lopulta yhteisesti saatiin se pois maisemista. Ja täältä on pitkä matka eläinlääkäriin.

        Päivässä voi laskea siinä euron terveellisine muruineen. Laske kohta 20:lle vuodelle.
        Nähtävästi itse annat huonoa ruokaa, etkä käytä rokotuksissa ja lääkärissä etkä anna vitamiineja yms. Etkä maksa mitään niille jotka hoitaa niitä loma-aikoina yms.
        Ja anna minun olla nyt. En tarvitse sinun kommentteja. Kunhan itse saat ne kissasi 20 vuotiaiksi niin keskustellaan sitten.

        elämä noinkin... Marttyyri, mikä marttyyri - ei kannata osallistua keskusteluun, jos hipiä on noin herkkä toisten kommentointia kohtaan.


      • on lasten
        Toinen juttu! kirjoitti:

        No kun ei ole. Jos ei halua kissaa, mutta on tavallaan pakko lasten takia, niin ei ole varmasti "arvoa".

        Kissan ruoka eläinlääkärikulut yms on karkeasti ottaen siinä 200 eroa vuodessa. Laske 19 x 200. Niin, se kissa on tosiaan jo 19 vuotta. kaikki hiekan vaihtamiset, kupin pesemiset, ovimikkona toimiminen yms.

        Kyllä minun mielestä ukon pitäisi jotain maksaa. Pääsi kuin koira veräjästä.

        lemmikki ja sillä on ikää 19 v.

        Minkäs ikäisiä ne sinun lapset on? 20-30 vuotiaitako?
        Vai hankitteko todella ikälopun kissan lapsille lemmikiksi ja seuralaiseksi?

        Voihan sitä aikaansa näinkin kuluttaa, jos elämässä ei muuta sisältöä ole.


      • Olennainen nainen
        Ilmankos kirjoitti:

        Huomaan että miehet ovat vastaamassa. Juuri näin ajattelee ent. ukkonikin. Että hoida sinä ja maksa kissa.

        Miten käy jos on hankittu koira yhteisesti lapsille ja tulee ero?
        Koira katsotaan yleisesti vahvemmaksi perusteeksi kuin kissa.
        Miehet! - En ole kiinnostunut teidän mielipiteistä, tietenkään te ette halua maksaa mistään, sehän tiedetään.

        Mutta naiset? Mitä mieltä te olette?

        Siis että lapsille hankitun lemmikin kuluja pitäisi miehen maksaa. Nyt jotain rajaa ahneudellekin. Entäs jos perheessä on telkkari "ihan vain lapsia varten" pitäisikö miehen maksaa tv-luvatkin? Ei tietenkään. Meilläkin on kissa, eikä sen kuluja noteerata millään lailla. Katti saa laadukkaat sapuskat ja kissan maidot. Hiekkakaan ei ole halvinta laatua. Mutta karvakasasta on niin paljon iloa, että jos meille tulisi mieheni kanssa ero, kissasta varmasti tapeltaisiin.

        Vielä kerran, miehen ei pidä osallistua lemmikin kustannuksiin. Hän maksaa elarit lapsista, ihan varmasti kissan ruoatkin irtoavat niistä rahoista. Mikä ihme naisia oikein riivaa, kaikki pitäisi pumpata erossa mieheltä. Eipä ihme, ettei minulla ole montakaan naispuolista ystävää. Halveksin tuollaista touhua.


    • arla*

      on periaatteessa kaksi:
      1) maksaa kissanruuat

      2) luopua kissasta. Jotta kaikki sujuisi tyylikkäästi, valehtele, että tulit allergiseksi.

      Mahdollisesti vielä yksi:
      2b) sama kuin edellinen kysy exältä haluaisiko ottaa kissan: Ellei halua, se ei ole vaihtoehto.

      Elämä on täynnä valintojen vaihtoehtoja, joita pitää tarkastella, pohtia ja punnita. Vaihtoehto ei ole sellainen, jota ei voi ITSE toteuttaa. Näin ollen, jos lasten isä ei suostu osallistumaan lastensa lemmikin kuluihin - niin on täysin samantekevää mitä mieltä sinä olet asiasta, tai mitä mieltä minä olen - tai joku muu. Se on vain hyväksyttävä tosiasia - ei mikään vaihtoehto. Turhia vaihtoehtoja ei kannata miettiä!

      • popooli

        Mitähän lie hanhenmaksapalleroita kissalle syötetään, jos sen pitäminen on niin kallista että pitää kissastakin elatusta alkaa vaatimaan! Ap:lle ei tule mitenkään mieleen että lemmikki saattaa olla lapsille tärkeä perheenjäsen ja ystävä.

        Nähtävästi ajatuksena on, että lapset ovat jo avioerosta onnettomia, joten lahdataan se rakas kissakin niin onpahan penskoilla sitten kunnolla itkun aihetta!!
        Mitäs jos exäs ei maksais lapsista niin veisit varmaan nekin jonnekin adoptiotoimistoon? Mieti vähän tampio!


      • Mielenkiintoista
        popooli kirjoitti:

        Mitähän lie hanhenmaksapalleroita kissalle syötetään, jos sen pitäminen on niin kallista että pitää kissastakin elatusta alkaa vaatimaan! Ap:lle ei tule mitenkään mieleen että lemmikki saattaa olla lapsille tärkeä perheenjäsen ja ystävä.

        Nähtävästi ajatuksena on, että lapset ovat jo avioerosta onnettomia, joten lahdataan se rakas kissakin niin onpahan penskoilla sitten kunnolla itkun aihetta!!
        Mitäs jos exäs ei maksais lapsista niin veisit varmaan nekin jonnekin adoptiotoimistoon? Mieti vähän tampio!

        Ihan hämmästyn.

        Käyhän kaupassa vähän katselemassa kissanruokien hintoja, kysele vähän paljon eläinlääkäri ottaa käynniltä ja mitä rokotuksia on otettava, niin siinä sinulle hanhenmaksapalleroita, jotka eivät ole enää edes muodissa.

        Just sen takia minä olen maksanut ja hoitanut sitä kissaa, kun se on ollut lapsille tärkeä!

        Kyse on siitä, että kyllä lasten isä voisi maksaa edes pikkusen kaikesta siitä hoitamisesta ja maksuista joita minä olen vastoin tahtoani joutunut tekemään. Mutta sitähän ei älytä. Hoidapa itse kissaa 19 vuotta, niin katsotaan mitä mieltä olet. Nyt sanot, että et hankkisi. Niin oli just minun kohdalla, sanoin että ei hankita, mutta olin vähemmistö.


      • ei tarvi niin ei tarvi
        Mielenkiintoista kirjoitti:

        Ihan hämmästyn.

        Käyhän kaupassa vähän katselemassa kissanruokien hintoja, kysele vähän paljon eläinlääkäri ottaa käynniltä ja mitä rokotuksia on otettava, niin siinä sinulle hanhenmaksapalleroita, jotka eivät ole enää edes muodissa.

        Just sen takia minä olen maksanut ja hoitanut sitä kissaa, kun se on ollut lapsille tärkeä!

        Kyse on siitä, että kyllä lasten isä voisi maksaa edes pikkusen kaikesta siitä hoitamisesta ja maksuista joita minä olen vastoin tahtoani joutunut tekemään. Mutta sitähän ei älytä. Hoidapa itse kissaa 19 vuotta, niin katsotaan mitä mieltä olet. Nyt sanot, että et hankkisi. Niin oli just minun kohdalla, sanoin että ei hankita, mutta olin vähemmistö.

        "Kyse on siitä, että kyllä lasten isä voisi maksaa edes pikkusen kaikesta siitä hoitamisesta ja maksuista joita minä olen vastoin tahtoani joutunut tekemään."

        Jos miehesi ei halua maksaa, hänen ei tarvitse.

        Aivan kuten sinunkaan ei tarvitse sitten teini-iässä maksaa puolikasta siitä hevosesta, jonka ex-miehesi omantunnontuskissaan ostaa tytölle hyvitykseksi menetetyistä vuosista (tämä on kärjistys, ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti).


      • hiiohoi**
        Mielenkiintoista kirjoitti:

        Ihan hämmästyn.

        Käyhän kaupassa vähän katselemassa kissanruokien hintoja, kysele vähän paljon eläinlääkäri ottaa käynniltä ja mitä rokotuksia on otettava, niin siinä sinulle hanhenmaksapalleroita, jotka eivät ole enää edes muodissa.

        Just sen takia minä olen maksanut ja hoitanut sitä kissaa, kun se on ollut lapsille tärkeä!

        Kyse on siitä, että kyllä lasten isä voisi maksaa edes pikkusen kaikesta siitä hoitamisesta ja maksuista joita minä olen vastoin tahtoani joutunut tekemään. Mutta sitähän ei älytä. Hoidapa itse kissaa 19 vuotta, niin katsotaan mitä mieltä olet. Nyt sanot, että et hankkisi. Niin oli just minun kohdalla, sanoin että ei hankita, mutta olin vähemmistö.

        takia jankkaat tätä asiaa? Koska exäsi ei halua osallistua kissan erinäisiin kuluihin, niin ei häntä voida mitenkään siihen pakottaa. Niin kuin ei sinunkaan pakosta tarvitse kissaa pitää, vaan voit luopua siitä.


    • ymmärrän

      ekaa kirjoittajaa. Meille mies (nykyinen exä) toi kissan kielloistani huolimatta. Erottuamme lähti mies, vaan ei kissa. Joten minun huolekseni jäi, eikä kyse ole rahasta vaan periaatteesta. Kun en kissaa halunnut, miksi joudun hoitamaan sen?

      Voin toki viedä sen eläinlääkäriin lopetettavaksi: sitten olen jokusen euron köyhempi ja inhottava tyyppi lasten mielestä.

      Eli se joka kissan on hankkinut, hoitakoon sen.

      • Tietää ken hoitaa

        Kissan hoitamisessa on paljon hommaa ja vastuuta.

        Kun vuodesta vuoteen joutuu ne kupit pesemään, pesemään hiekkalaatikot, ottamaan ne kakat sieltä, olemaan kiinni koko ajan (koirassa on vielä enemmän kiinni), kesälomalle ja kaikille muillekin lomille pitää hankkia hoitaja ja maksaa/korvata. eläinlääkärillä käynnit, rokotukset ja se naukumisen kuunteleminen, aamulla herättää ja haluaa ulos.

        Kuten sinä kerroit, en minäkään sitä kissaa halunnut. Lasten vuoksi vain. Toki minäkin olisin voinut viedä sen lopetettavaksi, mutta ne lapset. Olisi ihan kohtuullista, että mies korvaisi edes jonkun verran. Sen nyt ymmärtää jo maalaisjärjellä.

        Tämä on kuitenkin vielä niin uusi asia ihmisille, ei ne ymmärrä ollenkaan
        .


      • Olennainen nainen

        paljastaa se ihmisestä paljon ja kaikki mikä paljastuu on kielteistä. Jostain syystä kaikki ihmiset, joista pidän ovat paljastuneet eläinrakkaiksi ja kaiken huipuksi suurin osa vielä kissaihmisiksi. Äitini sanoi aikanaan, että ihminen voi olla tehnyt vaikka mitä pahaa, mutta jos kyseinen ihminen pitää ihmisistä, ei ihminen voi olla läpeensä paha. Mietipäs tätä!


    • Zzzuristi

      Laissa ei ole kissalle määritelty elatusta eli jos miehesi ei sitä halua maksaa ja osituksessa kissa jää sinulle, niin mitään ei ole tehtävissä.

      Vastaava esimerkki on vaikka TV. Itse et katso TV:tä, mutta saat sen osituksessa koska lapsesi haluavat sitä katsoa. Miehesi ei silti tarvitse maksaa erikseen puolta TV-luvasta.

      • Huono esimerkki

        Sinun tarttisi fiilata vähän logiikkaa.

        Katsos kun minä tykkään katsoa TV:tä!
        Kaikkia mukavia filmejä ja uutisia.


      • Huono esimerkki

        Sinun tarttisi fiilata vähän logiikkaa.

        Katsos kun minä tykkään katsoa TV:tä!
        Kaikkia mukavia filmejä ja uutisia.


    • Eikö muuta mietittävää!

      Et viitsisi kirjoittaa tänne, jotain näin hullua asiaa!
      Sillä on asioita, jotka hoidetaan elämässä maalaisjärjellä.
      Tiedoksesi. Kissa ei tarvitse vakuutusta - ellei ole jotenkin erityisen arvokas!
      Luulisi että elämässä on isompiakin murheita, kuin se kuka maksaa
      avioeron tullessa sen ylläpidon.

      • Vai ei saa kirjoittaa?

        Sinun ei oo pakko lukea eikä vastata. Kyllä minä saan kirjoittaa. Sinä voit vain jatkossa hypätä tämän aiheen yli ja keskittyä muihin aiheisiin.

        Kyllä se kissakin muuten tarttee vakuutuksen.


    • TietäjäMies

      osallistua kissanruokakuluihin ja käydä myös vuoroviikoin siivoamassa hiekkalaatikko!

      • Realisti/järkevä

        Ei ole tosiaan oikein, että vain toinen joutuu rahoittajaksi/huoltajaksi.
        Fiksu ex voi hyvin ottaa osaa kustannuksiin, jos lemmikki on tärkeä lapsille.

        Tuskin rupeaa siivoamaan hiekkalaatikkoa, mutta voi hyvin auttaa esim. lääkärikäynneissä.


    • maksamaan kissalle on

      se viimeine piikki.

      • Ei voi olla totta

        Järkyttävä maailmankatsomus.


    • avioeropalstahan

      on tosi hyvä! Naurattaa hikuna. Mutta oikeasti, sinullahan taitaa mennä erosi jälkeen erittäin hyvin, kun jaksat tälläisesta vetää riidan. Minullekin jäi erosta kissa ja lapsi, mutta exän uusi olikin kissalle allerginen (ja taisi olla myös lapsellekin, kun isän ja pojan sovitut tapaamiset alkoivat pikku hiljaa loppua, mistä siis kannattaisi ennemminkin olla huolissaan, kuin kissapöperöistä.)

      • Ihmisten reaktiot?

        Ihmettelen kyllä ihmisten reaktioita.

        Minä olen nyt yksin, usein työttömänä, maksanut kissan elatuksen, sen lääkärihoidot, rokotukset, kuskannut lääkäriin ja odotellut siellä, ostanut lääkkeet ym ja siivonnut, pessyt mukit, huolehtinut että kaikki on hyvin sillä. Nyt se kissa on 19 vuotta. Paljon olen ollut kiinni. Lasten takia olen tämän tehnyt, itse en ole kissa-ihminen ollenkaan. Monta kertaa on ollut mielessä antaa jopa piikki, mutta olen antanut olla. Kai se nyt on hyvin hoidettu, kun on jo noinkin vanhaksi elänyt!

        Sitten kirjoitan tänne ja ihmettelen vain, että eikös olis kohtuullista jos se exä olis voinut myös vähän jelppiä kustannuksissa.

        Mutta mitä tapahtuu? Kaikki yhteisesti hyökkää minua vastaan, minut arvostellaan vaikka miksi. Minä olen ahne, pahansuopa, en soisi mitään lapsille ja yhdessä ollaan sitä mieltä, että nainen se vaan saa maksaa vähistä rahoista ja huolehtia eikä ukon tartte tehdä mitään. Kuitenkin minä olen hoitanut ja ruokkinut kaikki vuodet. Jopahan sattui arkaan paikkaan ihmisille, jotka eivät oo tehneet. Sitten on tietysti "hurskaat" kissafanit, mutta hehän ilosta hoitavat kissaa. Kylläpä aiheutti kirjoittelua!

        Jospa hoitaisitte nyt jatkossa omia avioerojuttujanne? Minun haukkuminen riittää!

        Minä vaan ihmettelen.


      • viittaavat...
        Ihmisten reaktiot? kirjoitti:

        Ihmettelen kyllä ihmisten reaktioita.

        Minä olen nyt yksin, usein työttömänä, maksanut kissan elatuksen, sen lääkärihoidot, rokotukset, kuskannut lääkäriin ja odotellut siellä, ostanut lääkkeet ym ja siivonnut, pessyt mukit, huolehtinut että kaikki on hyvin sillä. Nyt se kissa on 19 vuotta. Paljon olen ollut kiinni. Lasten takia olen tämän tehnyt, itse en ole kissa-ihminen ollenkaan. Monta kertaa on ollut mielessä antaa jopa piikki, mutta olen antanut olla. Kai se nyt on hyvin hoidettu, kun on jo noinkin vanhaksi elänyt!

        Sitten kirjoitan tänne ja ihmettelen vain, että eikös olis kohtuullista jos se exä olis voinut myös vähän jelppiä kustannuksissa.

        Mutta mitä tapahtuu? Kaikki yhteisesti hyökkää minua vastaan, minut arvostellaan vaikka miksi. Minä olen ahne, pahansuopa, en soisi mitään lapsille ja yhdessä ollaan sitä mieltä, että nainen se vaan saa maksaa vähistä rahoista ja huolehtia eikä ukon tartte tehdä mitään. Kuitenkin minä olen hoitanut ja ruokkinut kaikki vuodet. Jopahan sattui arkaan paikkaan ihmisille, jotka eivät oo tehneet. Sitten on tietysti "hurskaat" kissafanit, mutta hehän ilosta hoitavat kissaa. Kylläpä aiheutti kirjoittelua!

        Jospa hoitaisitte nyt jatkossa omia avioerojuttujanne? Minun haukkuminen riittää!

        Minä vaan ihmettelen.

        ...enemmänkin siihen, mitä ero syvimmiltään on. Avioero koetaan
        isommaksi jututksi kuin pelkkä taloudellisesti selviäminen. Siinä
        jätetään ja tullaan hyljätyksi, jolloin lasten kissan olinpaikka ei pitäisi
        olla niin kovin iso juttu.

        Väität hoitaneesi kissaa 19 vuotta. Milloin mahdoit erota? Silloin, kun
        teillä oli exän kanssa taloudellinen selvitys ja elatussopimusten teot, niin
        olisi pitänyt osoittaa, että olet maksanut kissan hoitokuluja näin ja näin paljon.
        Silloin se olisi todennäköisesti huomioitukin. Ainakin, jos sulla olisi ollut kuitit
        tallella. Se on sama juttu kuin muidenkin hakintojen suhteen. Pitää pystyä osoittamaan,
        ettei toinen saa kohtuutonta hyötyä toisen kustannuksella.

        Joku tuolla jo aiemmin sanoikin, että kerran kissa on lasten, niin maksa se
        lasten elatusrahoista. Jossei riitä, niin juttele lasten kanssa, että jostain harrastuksesta
        pitää nyt luopua tai karkkia pitää ostaa vähemmän, jotta kissa pystytään pitämään.
        Sanottiinpa sekin, että lapset voisivat itse hoitaa kissan. Ja kun lapset käyvät isän luona
        ja saavat taskurahaa, niin sillähän voi ostaa kissalle tarvittavat asiat.

        Sua saattaa säälittää lasten takia laittaa kissa pois, mutta lapsethan ovat jo aikuisia, jos
        se on heille pentuna annettu. Taloudellinen pakko voi vaatia sua laittamaan kissan pois,
        mutta jos olet sen pystynyt yhdeksäntoista vuotta maksamaan työttömyysjaksoista huolimatta,
        niin kyllä sen vuodenkin vielä pystyt. Joten jos lapset oikeasti ovat vielä pieniä, niin sullehan
        ne siitä loukkaantuu, jos sen pois annat. Jos lapset ovat jo isoja, niin he ymmärtävät.

        Väitit kaiken lisäksi, että kylillä liikkui sairas kissa, joka tartutti teidänkin katin. Ei se voi tartuttaa, jollei teidän miukumauku liiku ulkona. Miksi se tarvitsee kissanhiekan, jos se liikkuu vapaana ulkona? Vai onko se jo niin vanha, ettei enää kykene pidättämään.

        Vaikuttaa väkisin keksityltä jutulta.


      • Hanki ja hoida
        viittaavat... kirjoitti:

        ...enemmänkin siihen, mitä ero syvimmiltään on. Avioero koetaan
        isommaksi jututksi kuin pelkkä taloudellisesti selviäminen. Siinä
        jätetään ja tullaan hyljätyksi, jolloin lasten kissan olinpaikka ei pitäisi
        olla niin kovin iso juttu.

        Väität hoitaneesi kissaa 19 vuotta. Milloin mahdoit erota? Silloin, kun
        teillä oli exän kanssa taloudellinen selvitys ja elatussopimusten teot, niin
        olisi pitänyt osoittaa, että olet maksanut kissan hoitokuluja näin ja näin paljon.
        Silloin se olisi todennäköisesti huomioitukin. Ainakin, jos sulla olisi ollut kuitit
        tallella. Se on sama juttu kuin muidenkin hakintojen suhteen. Pitää pystyä osoittamaan,
        ettei toinen saa kohtuutonta hyötyä toisen kustannuksella.

        Joku tuolla jo aiemmin sanoikin, että kerran kissa on lasten, niin maksa se
        lasten elatusrahoista. Jossei riitä, niin juttele lasten kanssa, että jostain harrastuksesta
        pitää nyt luopua tai karkkia pitää ostaa vähemmän, jotta kissa pystytään pitämään.
        Sanottiinpa sekin, että lapset voisivat itse hoitaa kissan. Ja kun lapset käyvät isän luona
        ja saavat taskurahaa, niin sillähän voi ostaa kissalle tarvittavat asiat.

        Sua saattaa säälittää lasten takia laittaa kissa pois, mutta lapsethan ovat jo aikuisia, jos
        se on heille pentuna annettu. Taloudellinen pakko voi vaatia sua laittamaan kissan pois,
        mutta jos olet sen pystynyt yhdeksäntoista vuotta maksamaan työttömyysjaksoista huolimatta,
        niin kyllä sen vuodenkin vielä pystyt. Joten jos lapset oikeasti ovat vielä pieniä, niin sullehan
        ne siitä loukkaantuu, jos sen pois annat. Jos lapset ovat jo isoja, niin he ymmärtävät.

        Väitit kaiken lisäksi, että kylillä liikkui sairas kissa, joka tartutti teidänkin katin. Ei se voi tartuttaa, jollei teidän miukumauku liiku ulkona. Miksi se tarvitsee kissanhiekan, jos se liikkuu vapaana ulkona? Vai onko se jo niin vanha, ettei enää kykene pidättämään.

        Vaikuttaa väkisin keksityltä jutulta.

        Mieti sinä vaan omaa avioeroasi.

        Ja laita se energiasi sen selvittelyyn.

        Luulisin että tällä palstalla on kasa turhautuneita ihmisiä, avioero-prosesessissa.

        Ihan olet paneutunut asiaan, toivon tosiaan että aviosiippasi jättäisi sinulle kissan. Jutellaan sitten. Mitä tulee siihen kylän kissaan, niin se ei tartuttanut vaan hyökkäsi jopa ihmisten päälle. Kun oli poliitikon kissa, niin ei meinattu saada sitä pois ollenkaan. lehdissäkin kirjoiteltiin.

        Mutta lopeta nyt juttu, keksi muuta miettimistä ja hoida sitä omaa avioeroasi!


    • maksaa paljon?

      Lidlistä saat pussin kissallesi joka riittää kuukaudeksi ja maksaa 4e ja kissanhiekka viitisen euroa joten ihan tosissaanko tässä ollaan liikkeillä? Aijot siis tapella siitä, maksaako mies n. 10e kuussa (tai vähemmän) kissan kuluja...

      On ihmisillä sitten täydelliset elämät tai ovat harvinaisen tyhmiä kun tuolliasesta rupeavat tappelemaan.
      Maksa kissasi itse tai nakkaa jollekin joka on valmis maksamaan sen muutaman euron kissan ylläpitoon. Voisi olla eläimellekin parempi vaihtoehto.
      voi hyvä jumala...

    • Ihan sama juttu

      Avioerossa kissa ja telkkari on ihan sama juttu.

      Telkkari on hankittu sen takia kun mies ja lapset pitää siitä. Äiti ei pidä töllöttimestä ollenkaan. Erossa telkkari jää miehen lähtiessä, kun telkkari on lapsille niin tärkeä.

      Pitäskö nyt sitten telkkarin kustannukset puolittaa exän kanssa? Tv-maksu, huollot, mahdolliset maksukanavat... kun se telkkarihan on ostettu aikanaan miehen ja lapsien halusta, äidin haluamatta sitä ollenkaan.

      • Riittää jo

        Painu opiskelemaan filosofiaa ja että miten jahkaaminen lopetetaan!

        Miten joku voi olla noin tyhmä?


      • minäkin ihmeissäni
        Riittää jo kirjoitti:

        Painu opiskelemaan filosofiaa ja että miten jahkaaminen lopetetaan!

        Miten joku voi olla noin tyhmä?

        >>Miten joku voi olla noin tyhmä?


      • enää muuta
        minäkin ihmeissäni kirjoitti:

        >>Miten joku voi olla noin tyhmä?

        kuin nauraa.
        On kuin tämän klirjoittelurimpsun porukka olisi ottamassa eroa toistaan malliin: oottyhmä....enpäskuiteoot... jne.. jne...


      • Lopeta
        enää muuta kirjoitti:

        kuin nauraa.
        On kuin tämän klirjoittelurimpsun porukka olisi ottamassa eroa toistaan malliin: oottyhmä....enpäskuiteoot... jne.. jne...

        Lopeta itse kun olet niin viisas. Mieti vain omaa avioeroasi ja naura vielä enemmän!


      • judy*
        Lopeta kirjoitti:

        Lopeta itse kun olet niin viisas. Mieti vain omaa avioeroasi ja naura vielä enemmän!

        kaikkien pitäisikin tehdä - keksiä erostaan huvittavia piirteitä - ja nauraa niille. Sitten pitäisi listata eron hyvät puolet - ja olla onnellinen. Huonoja puolia on turha miettiä, koska ne ovat väistämättömiä - niihin vain sopeudutaan (tai muuten tekee hallaa itselleen ja toisille). Tämä kissa -asia on juuri sellainen. Kuten joku tuossa sanoi, niin kissa ja telkkari ovat todella samalla lähtöviivalla - ellei sitten sovita kissan huollosta jotain muuta. Yksin ei pysty sopimaan. Täytyy siis sopeutua kissaan ja sen aiheuttamiin kuluihin - etsiä kissalle uusi koti - tai lopettaa kissa.


    • Meillä on kotona sellainen emalinen kissa. Kuuluu kotivakuutuksen piiriin ja hoitoa ei tarvitse muuta kuin kunhan pölyjä joskus pyyhkäisee.

      • Työtön0908

        sinun tuumauksesi ovat jokseenkin virkistäviä... :-))


    • katistasi

      kintaat, syksy taas tulossa;D;D..

    • tällekin päivälle

      Päivän paras juttu :D

    • ...

      Siis mies ei asu samassa taloudessa kuin kissa? Piruako sen kissan murkinat sille pois lähteneelle miehelle kuuluu? Tai jos se on miehen kissa niin vieköön mukanaan.

      Jos miehelle on jäänyt vaikka vaimon piano niin pitäskö sen laskuttaa ex-vaimoo siitä että sitä pianoo käy virittämässä joku? Tai jos sille on jääny vaimon leivänpaahdin niin pitäskö sen pyytää exältä paahtimen käyttämän sähkävirran osuus?

      Jos sulle on jäänyt miehen auto, niin tankkaat sä sen silti viä miehen luottokortilla?

      Opeta lapset hoitaan kattia...

    • kisuihminen

      Erossani kissa jäi toiselle vaikka enemmän itse sitä aikanaan olin hankkimassa. Ei olla sivulauseellakaan tai ajatuksissa puhuttu, että maksaisin ruokamaksua KISSALLE. Syötä kotiruokaa vaikkapa, kissa syö sitä ennen ku nälkään kuolee..

      Tai anna kissat pois ennen kun pyydät rahaa niiden ylläpitämiseen mieheltäs, oppivatpahan lapsetkin siinä elämän realiteettejä; kaikkea ei voi saada, vaikka tykkääkin.

    • osituksessa

      Avioeron yhteydessä kotieläin on ihan samanlaista materiaa, kuin autot ja ruohonleikkuritkin. Laki ei näe niiden välillä mitään eroa.

      Näin ollen kissa jäi erossa jommalle kummalle vanhemmalle ja se vanhempi maksaa ruoat ja lääkärit, kuten maksaa sekin bensat ja huollot, jolle jäi auto.

      Jos kissa on lasten, kuten sanotaan ap kirjoituksessa, maksaa kissan ruoat ja lääkärit se vanhempi, jonka luona lapset asuu.

      Selkeää ja yksinkertaista.

      Avioerossa laitetaan omaisuus kahteen pinkkaan sun ja mun, eikä näiden pinkkojen suhteen ole enää osituksen jälkeen kummallakaan mitään vaateita.

      Lapset ovat erikseen. Mutta ei lasten tavarat, joksi kissa lain mukaan lasketaan.

      Ettei olisi tämä kissankulukeskustelu jotain muuta kuin raha-asia? Ikävä exää mahdollisesti?

    • PAM, ongelma ohi

      Ei haulikon patruuna paljoo maksa

    • Hyvät naurut

      Kiitos kaunis jutustasi, joka kevensi päivääni mukavasti:) Harvoin mitään noin hauskaa on tällä foorumilla..

      • Hämmästyttää

        Tästä on mennyt nyt kohta kaksi kuukautta ja täällä vaan jahkataan samaa juttua.

        Onko tämä kissa-juttu tosiaan kaikkien tällä palstalla liikkuvien "varaventtiili"?

        Ettekö voi jahkailla omaa avioeroanne miehestä/naisesta?
        Onko kissa joku "apu"asia omille ongelmillenne? Joku vaikuttaa saavan ainoan nautinnon huumorille, joku purkaa omia vanhanaikaisia ajatuksiaan yleensä kaikesta jne jne.

        Ainoa huomioni on että suomalaiset ovat tosi vanhanaikaisia, kaavoihin kangistuneita ja eivät ymmärrä sitten yhtään mitään.

        No, jatkakaa keskustelua, tähän asti keskusteluun on osallistunut jo yli 65.
        Kysynkin, että eikö teillä ole muuta mielenkiintoa elämässä?


      • Hämmästyttää

        Tästä on mennyt nyt kohta kaksi kuukautta ja täällä vaan jahkataan samaa juttua.

        Onko tämä kissa-juttu tosiaan kaikkien tällä palstalla liikkuvien "varaventtiili"?

        Ettekö voi jahkailla omaa avioeroanne miehestä/naisesta?
        Onko kissa joku "apu"asia omille ongelmillenne? Joku vaikuttaa saavan ainoan nautinnon huumorille, joku purkaa omia vanhanaikaisia ajatuksiaan yleensä kaikesta jne jne.

        Ainoa huomioni on että suomalaiset ovat tosi vanhanaikaisia, kaavoihin kangistuneita ja eivät ymmärrä sitten yhtään mitään.

        No, jatkakaa keskustelua, tähän asti keskusteluun on osallistunut jo yli 65.
        Kysynkin, että eikö teillä ole muuta mielenkiintoa elämässä?


    • itse ko. kissa. Kun elatuspäätöstä ei synny kohtuullisessa, niin kissakin väsyy ja ahdistuu kun ei tiedä jatkuuko elatus vai tuleeko noutaja. Lopetustavan metodikin on vielä hakusessa.

      • siis: Kun elatuspäätöstä ei synny kohtuullisessa ajassa..,


    • Anonyymi

      Hommaat siis lapsillesi haluamiaan eläimiä. Vastuuntunnoton paskiainen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8176
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1153
    Aihe