huolitaanko 50 ikäistä ihmistä mihinkään?
Muuta kuin yksin olemaan kotona??!!
huolitaanko
52
403
Vastaukset
- erittäin haluttuja
ovat vapaaehtoistyöhön, järjestöjen toiminnassa tarvitaan reippaita, osaavia ihmisiä, joilla on aikaa ja halua tehdä ilmaista työtä.
- intoilija
vapaaehtoistyösellainen.
Sori vaan mutta vapaaehtoistyö ei tuo leipää pöytään. - ironiaa,
intoilija kirjoitti:
vapaaehtoistyösellainen.
Sori vaan mutta vapaaehtoistyö ei tuo leipää pöytään.no ei se mitään, ei kaikkea voikaan ymmärtää.
Juuri ilmaista työvoimaa tarvitaan, ei niistä kukaan maksa, vaikka
tekisit kuinka paljon vapaaehtoistyötä. ironiaa, kirjoitti:
no ei se mitään, ei kaikkea voikaan ymmärtää.
tekisit kuinka paljon vapaaehtoistyötä.Kuinkahan kauan sitä pitää niissä orjatöissä ensin olla, kun voi sitten hakea sitä turvapaikkaa? Ja onkohan se ylläpito sitten sama kuin niillä muillakin pelastetuilla orjilla ja pakolaisilla?
- ironiaa,
miljoona kirjoitti:
Kuinkahan kauan sitä pitää niissä orjatöissä ensin olla, kun voi sitten hakea sitä turvapaikkaa? Ja onkohan se ylläpito sitten sama kuin niillä muillakin pelastetuilla orjilla ja pakolaisilla?
mistä sinä puhut???
Minä kirjoitin vain vapaaehtoistyöstä, johon tarvitaan ihmisiä.
Esim. sydänyhdistykset, SPR, vammaistyö jne. tarvitsevat innokkaita
ihmisiä, joilla on aikaa ja halua ilmaiseen työhön.
Töitä jos etsii, asia on toinen, en nähnyt aloituksessa työnhaku mainintaa,
vaan pelkkää kysymystä tarvitaanko mihinkään. - kun tässä
ironiaa, kirjoitti:
tekisit kuinka paljon vapaaehtoistyötä.maassa ei ole tarjota työtä josta maksetaan palkkaa omalle väestölle, en ole kiinnostunut
vapaaehtoistyöstä.
Tuokoon vaan lisää maahanmuuttajia, sieltähän saadaan lisää vapaaehtoistyöntekijöitä. - edelliseen
kun tässä kirjoitti:
maassa ei ole tarjota työtä josta maksetaan palkkaa omalle väestölle, en ole kiinnostunut
vapaaehtoistyöstä.
Tuokoon vaan lisää maahanmuuttajia, sieltähän saadaan lisää vapaaehtoistyöntekijöitä.merkkivaatteissa näkyvät talsivan kaikki muuttajat joka ikinen - ihmeellistä?
ironiaa, kirjoitti:
mistä sinä puhut???
Minä kirjoitin vain vapaaehtoistyöstä, johon tarvitaan ihmisiä.
Esim. sydänyhdistykset, SPR, vammaistyö jne. tarvitsevat innokkaita
ihmisiä, joilla on aikaa ja halua ilmaiseen työhön.
Töitä jos etsii, asia on toinen, en nähnyt aloituksessa työnhaku mainintaa,
vaan pelkkää kysymystä tarvitaanko mihinkään.Vapaaehtoistyö on laaja käsite ja sitäkin käytetään väärin. Joku siellä SPR.ssäkin ne rahat käärii itselleen kun ne avustusrahat tippuu maantielle mennessään. Eipä silti olen minäkin Pelastusarmeijalla ollut vaatteita lajittelemassa. Ja sotaveteraanit eivät saa niitä rahoja joita kerätään. Nosta vähän niitä vaaleanpunaisia silmälasejasi.
Eilen kerrottiin nelosen uutisissa että ihmiskauppaan verrattavissa oleva ilmaistyö on laajentunut suomessa. Ja jos asenne on se, että kuka huolii ja että työtä palkatta pitäisi tehdä, niin ei kyllä hyvältä vaikuta...- ironiaa,,
miljoona kirjoitti:
Vapaaehtoistyö on laaja käsite ja sitäkin käytetään väärin. Joku siellä SPR.ssäkin ne rahat käärii itselleen kun ne avustusrahat tippuu maantielle mennessään. Eipä silti olen minäkin Pelastusarmeijalla ollut vaatteita lajittelemassa. Ja sotaveteraanit eivät saa niitä rahoja joita kerätään. Nosta vähän niitä vaaleanpunaisia silmälasejasi.
Eilen kerrottiin nelosen uutisissa että ihmiskauppaan verrattavissa oleva ilmaistyö on laajentunut suomessa. Ja jos asenne on se, että kuka huolii ja että työtä palkatta pitäisi tehdä, niin ei kyllä hyvältä vaikuta...silmälaseja, sillä olen tehnyt oikein sitä pohjatason vapaaehtoistyötä vuosien ajan.
Myynyt kirpparilla, järjestänyt vammaisille retkiä, istunut vaalikeräysastian vieressä.
Siksi tiedän, että sitä ilmaistyötä saa tehdä vaikka kuinka paljon, mutta rahavirrat kulkevat isompia teitä pitkin.
Ei niitä perustasolle juuri jaella, tämä oli sitä ironiaa.
Itse uuvuin ilmaistyöhön, enkä ole vuosiin korviani lotkauttanut kutsuille, tulisitko..! - kirppareilta
edelliseen kirjoitti:
merkkivaatteissa näkyvät talsivan kaikki muuttajat joka ikinen - ihmeellistä?
ja alennusmyynneistä melko edullisesti.
Maahanmuuttajat eivät saa yhtään enempää sosiaalista tukea, kuin sitä hakevat ja saavat suomalaiset. Tästä oli iso selvityskirjoitus lehdessä, juuri eilen luin perusteista. ironiaa, kirjoitti:
tekisit kuinka paljon vapaaehtoistyötä.Kuten aloittaja kysyi huolitaanko..jne... Huolitaan jos aloituksen lukee kuin se on kirjoitettu.
Aloitus aiheuttaa usein väärinkäsityksiä jos se on lyhyt ja sitä ei tarkemmin perustella, mutta olkoon.
Vapaaehtoistyö vaikkakin se on ns. ilmaista työtä, siitä saa erilaisia rahalla mitattavia korvauksia. Ilmaisia koulutuksia, mahdollisuuksia osallistua erilaisiin valtakunnallisiin- jopa rajojen ulkopuolisiin alan huippukonferensseihin. Korvattaviin kuuluu myös matka-, hotelli-, ruoka-, puhelin-, ym. korvaukset.
Jos on aktiivinen auttaja maailmankuva laajenee, tieto lisääntyy ja rahallinen korvauskin on kattava työstä aiheutuviin kuluihin suhteutettuna.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että viisikymppisen pitää vielä työelämään mahtua. Itse tein työtä siihen asti kun täytin 60-vuotta.- ja teen edelleen
korpikirjailija kirjoitti:
Kuten aloittaja kysyi huolitaanko..jne... Huolitaan jos aloituksen lukee kuin se on kirjoitettu.
Aloitus aiheuttaa usein väärinkäsityksiä jos se on lyhyt ja sitä ei tarkemmin perustella, mutta olkoon.
Vapaaehtoistyö vaikkakin se on ns. ilmaista työtä, siitä saa erilaisia rahalla mitattavia korvauksia. Ilmaisia koulutuksia, mahdollisuuksia osallistua erilaisiin valtakunnallisiin- jopa rajojen ulkopuolisiin alan huippukonferensseihin. Korvattaviin kuuluu myös matka-, hotelli-, ruoka-, puhelin-, ym. korvaukset.
Jos on aktiivinen auttaja maailmankuva laajenee, tieto lisääntyy ja rahallinen korvauskin on kattava työstä aiheutuviin kuluihin suhteutettuna.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että viisikymppisen pitää vielä työelämään mahtua. Itse tein työtä siihen asti kun täytin 60-vuotta.olen työssä vieläkin.
Vaihdoin alaa 57v, ja työtä riittää. - ironiaa,
korpikirjailija kirjoitti:
Kuten aloittaja kysyi huolitaanko..jne... Huolitaan jos aloituksen lukee kuin se on kirjoitettu.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että viisikymppisen pitää vielä työelämään mahtua. Itse tein työtä siihen asti kun täytin 60-vuotta.näin on, että korvauksia jopa saadaan, mutta itse olen toiminut pienen paikkakunnan, pienen yhdistyksen parissa, enkä ole mistään tekemästäni työstä enkä matkoista saanut mitään korvauksia.
Aikaa vaativia kirjanpito, pöytäkirja- ja vastaavia työtä vaativista puuhista puhumattakaan.
Muutama kurssi on käyty, niistäkin perittiin korvaus, tosin yhdistys hieman avusti kuluissa. - omia kansalaisia
kirppareilta kirjoitti:
ja alennusmyynneistä melko edullisesti.
Maahanmuuttajat eivät saa yhtään enempää sosiaalista tukea, kuin sitä hakevat ja saavat suomalaiset. Tästä oli iso selvityskirjoitus lehdessä, juuri eilen luin perusteista.käännytetään luukuilta takaisin kun määrärahat eivät riitä - pieni ristiriita?
Ensisijaisesti täytyisi saada omien kansalaisten työllisyys ym. asiat kuntoon ennenkuin.....
jääköön sanomatta. ja teen edelleen kirjoitti:
olen työssä vieläkin.
Vaihdoin alaa 57v, ja työtä riittää......teen tilapäisiä keikkoja, mutta vain sellaisia joista tykkään ; ) Kokoaikainen työ ei enää kiehdo.
- eiei.
ironiaa, kirjoitti:
näin on, että korvauksia jopa saadaan, mutta itse olen toiminut pienen paikkakunnan, pienen yhdistyksen parissa, enkä ole mistään tekemästäni työstä enkä matkoista saanut mitään korvauksia.
Aikaa vaativia kirjanpito, pöytäkirja- ja vastaavia työtä vaativista puuhista puhumattakaan.
Muutama kurssi on käyty, niistäkin perittiin korvaus, tosin yhdistys hieman avusti kuluissa.Firmat eivät voi teettää ollenkaan ilmaistyötä laillisesti. Kilpailun vääristämistä jne. Siihen käytetään erilaisia kiertoilmaisuja, "harjoittelu", työelämänvalmennus", "tukityö", jne. Oikeastaan ainoa ilmaistyövoimaa rehellisesti käyttävä yritys lienee tämä suoli 24. portaali on ruotsalaisomistuksessa yhdessä hollantilaisten kanssa. "Seriffit" ovat suomalaisia, jotka tekevät ilmaiseksi moderointia ulkomaiselle yritykselle, jostain syystä.
Muutamissa yhdistyksissä olen ollut, jopa palkattunakin, Yleensä rahaa tavallaan on, mutta sitä ei voi käyttää henkilöstömenoihin. Pöytäkirjat, kirjanpidot jne tehdään ilmaiseksi omalla ajalla. Joskus voi ostaa yhdistyksen piikkiin vaikkapa tarjoiluja kokouksiin tms, Mutta rahaa ei juuri koskaan saa. Moni mieltää jonkin taloyhtiönhallituksessa olemisen "vapaaehtoistyöksi". Noh, kokouksista tulee kokouspalkkiot, eli duuni on maksullista.
Monet heiluvat kaikenlaisissa "vapaaehtoistöissä" ihan halustaan. Usein unohdetaan, että vaikkapa vapaapalokuntalaiselle maksetaan päivystyspalkkiot ja hälytyskorvaukset. Eikä jokin SPR ole ollenkaan ilmaistyötä, päivärahoja jne nostetaan kyllä. Ja sitten on nämät muut duunit, joissa ei liiku raha, vaan jotain muuta. Mieti nyt, miksi joku tosiaan moderoi ilmaiseksi ulkomaista keskusteluportaalia?
Töitä on kyllä maailmassa hyvin paljon, tekemätöntäkin. Mutta palkanmaksajat ovat vähän katteluksessa. Ajatteleppa vaikka jotain natiaisten potkupallovalmennsta. Vanhemmat pumppaa rahaa välineisiin, matkoihin jne tolkuttomasti. Ja valmennukset ja huoltohommat tehdään talkoilla. Sitten astuu mukaan usines ja seurat kaappaavat lahjakkaimmat pelaajat itselleen ja kustannettavakseen. Suurin osa porukoista on toki päässyt pelaamaan palloa kun fatsi maksaa kenttämaksiuja, firma ottaa sitten valmiin pelaajan talliinsa. Siis ottaa kenet ottaa. Eli se on sitä rehtiä urheilumeininkiä se.
Jos haluaa tosissaan tehdä ilmaiseksi töitä, saahan sitä tehdä, teettäjiä kyllä löytyy. Mutta firmoille pitää olla jokin kiertotie, muuten kilpailijat nostavat syytteet. Ja niitä syytteitä tässä muuten odotellaan, koskien erästä mainitsematonta nettioperaattoria. Sinällään kimirantti juttu. Firma on ulkomaisomisteinen, mutta haarakonttori on suomessa. Menee melko kansainväliseksi oikeustaisteluksi, ja ennen kuin mitään on tapahtunut, portaali on rekisteröity jonnekin Tuwaluun. - ironiaa,
eiei. kirjoitti:
Firmat eivät voi teettää ollenkaan ilmaistyötä laillisesti. Kilpailun vääristämistä jne. Siihen käytetään erilaisia kiertoilmaisuja, "harjoittelu", työelämänvalmennus", "tukityö", jne. Oikeastaan ainoa ilmaistyövoimaa rehellisesti käyttävä yritys lienee tämä suoli 24. portaali on ruotsalaisomistuksessa yhdessä hollantilaisten kanssa. "Seriffit" ovat suomalaisia, jotka tekevät ilmaiseksi moderointia ulkomaiselle yritykselle, jostain syystä.
Muutamissa yhdistyksissä olen ollut, jopa palkattunakin, Yleensä rahaa tavallaan on, mutta sitä ei voi käyttää henkilöstömenoihin. Pöytäkirjat, kirjanpidot jne tehdään ilmaiseksi omalla ajalla. Joskus voi ostaa yhdistyksen piikkiin vaikkapa tarjoiluja kokouksiin tms, Mutta rahaa ei juuri koskaan saa. Moni mieltää jonkin taloyhtiönhallituksessa olemisen "vapaaehtoistyöksi". Noh, kokouksista tulee kokouspalkkiot, eli duuni on maksullista.
Monet heiluvat kaikenlaisissa "vapaaehtoistöissä" ihan halustaan. Usein unohdetaan, että vaikkapa vapaapalokuntalaiselle maksetaan päivystyspalkkiot ja hälytyskorvaukset. Eikä jokin SPR ole ollenkaan ilmaistyötä, päivärahoja jne nostetaan kyllä. Ja sitten on nämät muut duunit, joissa ei liiku raha, vaan jotain muuta. Mieti nyt, miksi joku tosiaan moderoi ilmaiseksi ulkomaista keskusteluportaalia?
Töitä on kyllä maailmassa hyvin paljon, tekemätöntäkin. Mutta palkanmaksajat ovat vähän katteluksessa. Ajatteleppa vaikka jotain natiaisten potkupallovalmennsta. Vanhemmat pumppaa rahaa välineisiin, matkoihin jne tolkuttomasti. Ja valmennukset ja huoltohommat tehdään talkoilla. Sitten astuu mukaan usines ja seurat kaappaavat lahjakkaimmat pelaajat itselleen ja kustannettavakseen. Suurin osa porukoista on toki päässyt pelaamaan palloa kun fatsi maksaa kenttämaksiuja, firma ottaa sitten valmiin pelaajan talliinsa. Siis ottaa kenet ottaa. Eli se on sitä rehtiä urheilumeininkiä se.
Jos haluaa tosissaan tehdä ilmaiseksi töitä, saahan sitä tehdä, teettäjiä kyllä löytyy. Mutta firmoille pitää olla jokin kiertotie, muuten kilpailijat nostavat syytteet. Ja niitä syytteitä tässä muuten odotellaan, koskien erästä mainitsematonta nettioperaattoria. Sinällään kimirantti juttu. Firma on ulkomaisomisteinen, mutta haarakonttori on suomessa. Menee melko kansainväliseksi oikeustaisteluksi, ja ennen kuin mitään on tapahtunut, portaali on rekisteröity jonnekin Tuwaluun.suurien yhdistysten ja vastaavien vapaaehtoistyötä, joista ei saa mitään korvausta, siellä ruohonjuuritasolla.
- Korppis
ironiaa, kirjoitti:
suurien yhdistysten ja vastaavien vapaaehtoistyötä, joista ei saa mitään korvausta, siellä ruohonjuuritasolla.
....ymmärsin tarkoituksesi ; ) ja tiedän, että pienet "puuhastelijat" eivät maksa korvauksia.
- kokemusta on
Korppis kirjoitti:
....ymmärsin tarkoituksesi ; ) ja tiedän, että pienet "puuhastelijat" eivät maksa korvauksia.
ei maksa, hyväntekeväisyys on yksistään hyväntekeväisyyttä, ei siitä palkkaa saa eikä korvauksia.
- työtä tekevä
edelliseen kirjoitti:
merkkivaatteissa näkyvät talsivan kaikki muuttajat joka ikinen - ihmeellistä?
niillä on sossussa "sihteeri" joka hoitaa vetimet sun muut tarvikkeet.
- Hanne_tku
olen vasta nyt vuosia eron jälkeen ja murrosikäisen nuoren itsenäistyttyä innostunut tanssista. Vaan mikä onkaan kokemus. Täytettyäni 50v olenkin miesten mielestä vanha tanssitettavaksi ja olemaan kiinnostunut miehistä. Hmm... tulee paineita näyttää 40 ikäiseltä, laihduttaa ja ties mitä. Toisaalta olen kyllä jo tottunut itsenäiseen elämääni ja onhan noita muitakin harrastuksia, vaikka posliinimaalaus.
- kiiat
Nyt kun olis aikaa mennä ja tulla niin eipä huolita kun on niin vanha ,nimimerkin kanssa samaa mieltä asiasta.
Minäkin olen tottunut yksin olemaan mutta joskus olis mukava käydä jossain mutta????!!!! - RIMMIR
Tuntuu vähän siltä, tanssipaikoilla kysyntää alle viiskymppisistä ja emme vielä pääse eläkeläisten tansseihin...
Täytynee liittyä tanhuseuraan tai harrastaan veteraaniurheilua.
- kovin hevillä
työmarkkinoille ja muut paikat ovat vapaavalintaisia.
Täällä meilläpäin me mummelit ollaan kovasti kysyttyjä ja arvostettuja lapsenpiikoja. Ihan hauskaa hommaa muuten, mitä pienempi lapsi sitä kivempi homma. Syö ja nukkuu, niin mikäs sitä on kaupungilla vaunuissa työnnellä. Ja siinä sitä itsekin nuortuu ja virkistyy kun joutuu lapsiperheen arkea seuraamaan. Omat kolotukset unohtuu kummasti kun pääsee pikkuisen kanssa hauskoihin piireihin, äitikahviloihin, teattereihin, muskareihin, hesburgereille, eläintarhoihin, retkille ja muumimaailmoihin...ja siitä lystistä maksetaankin vielä...
- -.........-
Loppui palkalliset duunit kun tuli neljäkymppiä mittariin. Noh, hommaamista toki on ollut, rahaa ei saanut niinkään. Joo, vanhustenhoitoa ja sensellaista olisi toki tarjolla, ikävä vaan että kaikille se ei sovi.
En muutamaan vuoteen ole edes hakenut töitä. Viimeinen pisara oli, kun valitsivat alle kolmikymppisen vastavalmistuneen medianomitytykän, no joo itellä parempi koulutus ja neljännesvuosisata työkokemusta. Nimeä on tietyissä piireissä, silleen, että eivät ainakaan töihin ota. Papereihin laitan "yrittäjä" tai "freelancer". Sellaista keikkaa aina joskus pukkaa, että voi sanoa jotain tekevänsä.
Hyviä puoliakin toki on, on aikaa lueskella, juopotella, tehdä remonttia jne. Rahapulaankin tavallaan on kokoikänsä tottunut. Nyt on vähän tiukkaa, pitäisi uusia ohjelmistot, mnaah, puolenkymmentä tonttua pitäis kehittää jostain, että vois tehdä yhden prokkiksen. Vaan jos ei löydy, meen marjaan syksyllä. Hillasta maksetaan yleensä kohtuullisesti.
Yksinäivyyteen tottuu ihmeen hyvin. Oikeastaan ei edes kaipaa ihmisiä. Kolme viikkoa ollut mökillä, ketään ei ole käynyt, itse olen käynyt naapurissa ja anopilla. Kellä on kiire, niillä on kiire. Soittelin viikonlopulla neljälle kamulle. Yksi kerkesi vähän aikaa puhelimessa läpättään, muilla oli jotain tilannetta päällä. Noh, se yksikin tosin oli kattotalkoissa, ei viitsinyt kauaa läpistä. Ei mua oo vuosiin edes pyydetty talkoisiin.
Tietenkinhän olisi parasta, jos olisi kiinnostunut bingon pelaamisesta, käsitöistä tai naistentansseista. Mutta ei ole vielä tuo dementia riittävää noihin hommiin. Pitää lähteä ulos kun ei sada. Olen opetellut joutessani hitsaamista. Grilli alkaa olemaan valmis. Kaunishan se ei ole, mutta perskatin funktionaalinen ja melkolailla pomminkestävä. Siinäpähän on sitten perikunnalla riitelemistä, kuka sen huolii :DDD - heti kylille
50 , jotka jatkuvasti kyselee huolitaanko mihinkään.
Ei ketään haeta kotoa, esillä täytyy olla kyllä ottajia on ja kiinnostuneita.
Lopettakaa tuo hyysäys ympäriltänne huoliiko minua enää kukaan, se on aivan omaa ajatteluanne. Ei tälläistä asiaa tarvitse elävän ihmisen kysellä toisilta, koneet kiinni ja raitille, siellä ne mahdollisuudet odottaa.
Olen kahta eri työtä tekevä pienellä paikkakunnalla, itse ne pienetkin leivänmuruset on haettava sieltä mistä sitä saa, ei saa olla nirso sen työnkään suhteen, pääasia että palkka juoksee ja leipää syödään, kuin myös huvitellaan kun on sen aika.
Kesää kaikille ulospäin suuntautuneille.Kahta työtä minäkin teen, toinen on palkkatyö ja toinen omaisen auttamista. Ja ainakin näin kolme koulutusta hoitoalalta hankkineena voin sanoa, että varmasti on töitä ja kotoa ihan haetaan. Ja jos ei osaa tai ei ole päivitettyä koulutusta, työnantaja kurssittaa.
Ja olen kanssasi samaa mieltä, viiskyt plussalaisia tarvitaan ja hoitoalalta löytyy varmasti töitä ihan palkallista jos vain pikkuisen viitsii sitä peppuansa nostaa penkistä.- että tämän ikäisille
miljoona kirjoitti:
Kahta työtä minäkin teen, toinen on palkkatyö ja toinen omaisen auttamista. Ja ainakin näin kolme koulutusta hoitoalalta hankkineena voin sanoa, että varmasti on töitä ja kotoa ihan haetaan. Ja jos ei osaa tai ei ole päivitettyä koulutusta, työnantaja kurssittaa.
Ja olen kanssasi samaa mieltä, viiskyt plussalaisia tarvitaan ja hoitoalalta löytyy varmasti töitä ihan palkallista jos vain pikkuisen viitsii sitä peppuansa nostaa penkistä.ei enää muuta tarjotakkaan kuin hoitoalan töitä ja työkkärissäkin väkisin yritetään passittaa kurssille, vaikka ei hoitoalalle soveltuisikaan eikä ole kiinnostusta pätkääkään.
että tämän ikäisille kirjoitti:
ei enää muuta tarjotakkaan kuin hoitoalan töitä ja työkkärissäkin väkisin yritetään passittaa kurssille, vaikka ei hoitoalalle soveltuisikaan eikä ole kiinnostusta pätkääkään.
Ei hoitoalalla mitään erikoisia soveltuvuuksia tarvita. Riittää ihan normaali järki ja normaali ystävällinen käytös. Päihteiden väärinkäyttäjät ja rikolliset ovat sitten mielestäni vasta ne ryhmät joita sinne ei voi ottaa.
Kiinnostustakaan se ei vaadi mitenkään erityisesti, ihan normaalia toisten ihmisten kanssa tapahtuvaa vuorovaikutusta se on ja toisen ihmisen tarpeiden huomioimista. ja vain personallisuushäiriöiset eivät siihen kykene.
Mielestäni ei työnteon tarvitse erityisesti kiinnostaakaan ollakaan. Ihan tavallista arkea, hyviä ja huonoja hetkiä se sisältää, kun ei se ole mitään biletystä. Vapaa-ajalla tehdään sitä mikä itseään kiinnostaa ja huvitellaan.
Ihme juttu jos työpaikan pitäisi olla työntekijälle jokin viihdytyskeskus.- uskaltaa ulos
samaa mieltä kanssasi.
- vai ei
miljoona kirjoitti:
Ei hoitoalalla mitään erikoisia soveltuvuuksia tarvita. Riittää ihan normaali järki ja normaali ystävällinen käytös. Päihteiden väärinkäyttäjät ja rikolliset ovat sitten mielestäni vasta ne ryhmät joita sinne ei voi ottaa.
Kiinnostustakaan se ei vaadi mitenkään erityisesti, ihan normaalia toisten ihmisten kanssa tapahtuvaa vuorovaikutusta se on ja toisen ihmisen tarpeiden huomioimista. ja vain personallisuushäiriöiset eivät siihen kykene.
Mielestäni ei työnteon tarvitse erityisesti kiinnostaakaan ollakaan. Ihan tavallista arkea, hyviä ja huonoja hetkiä se sisältää, kun ei se ole mitään biletystä. Vapaa-ajalla tehdään sitä mikä itseään kiinnostaa ja huvitellaan.
Ihme juttu jos työpaikan pitäisi olla työntekijälle jokin viihdytyskeskus.hoitoalalle tarvita soveltuvuutta.Siinä työssä ei pelkällä järjellä ja ystävällisyydellä tule toimeen.Se,jos mikä, vaatii tietynlaisen luonteen,joka siihen hommaan on sopiva.Eikä kukaan mene "töihinsä"bilettään.Melkoista tekstiä.Kyllä töihinsäkin on mukavampi mennä,jos on mielenkiintoa siihen.
vai ei kirjoitti:
hoitoalalle tarvita soveltuvuutta.Siinä työssä ei pelkällä järjellä ja ystävällisyydellä tule toimeen.Se,jos mikä, vaatii tietynlaisen luonteen,joka siihen hommaan on sopiva.Eikä kukaan mene "töihinsä"bilettään.Melkoista tekstiä.Kyllä töihinsäkin on mukavampi mennä,jos on mielenkiintoa siihen.
Jokainen tavallinen äiti-ihminen joka on omat lapsensa pystynyt itse kasvattamaan rittää vallan mainiosti koulunkäyntiavustajaksi ja vanhusten hoito-apulaiseksi. Työ on lähinnä ruuan esille laittamista, kattamista ja astioiden korjaamista, syöttämistä pukemista ja riisumista. Ei siinä mitään erityisenlaista luonnetta tarvita, ihan tavallinen ystävällinen ihminen riittää.
Mutta onnea sellaisen työn metsästämiseen, missä erityisesti itse viihdyt, potilaista, asiakkaista tai muista kanssaihmisistä jos et kerran piittaa. Oliskohan se puutarha-ala mahdollisesti?- vähättelyä
miljoona kirjoitti:
Jokainen tavallinen äiti-ihminen joka on omat lapsensa pystynyt itse kasvattamaan rittää vallan mainiosti koulunkäyntiavustajaksi ja vanhusten hoito-apulaiseksi. Työ on lähinnä ruuan esille laittamista, kattamista ja astioiden korjaamista, syöttämistä pukemista ja riisumista. Ei siinä mitään erityisenlaista luonnetta tarvita, ihan tavallinen ystävällinen ihminen riittää.
Mutta onnea sellaisen työn metsästämiseen, missä erityisesti itse viihdyt, potilaista, asiakkaista tai muista kanssaihmisistä jos et kerran piittaa. Oliskohan se puutarha-ala mahdollisesti?kouluavustajista ja vanhusten hoitajista.Tekevät mielestäni arvokasta työtä,eikä niihin töihin noin vaan pääse,oli minkälainen "äiti-ihminen"hyvänsä,kuten luulet.
Puutarha alakin sopii,kelle sopii.Ei sekään ole mielestäni yhtään sen huonoimpi työ,kuin mikään muukaan.Ja sillekkin alalle täytyy olla kiinnostusta.
Itse en etsi työtä.Minulla on ammattipätevyys omaan hommaani ja viihdyn hyvin. vähättelyä kirjoitti:
kouluavustajista ja vanhusten hoitajista.Tekevät mielestäni arvokasta työtä,eikä niihin töihin noin vaan pääse,oli minkälainen "äiti-ihminen"hyvänsä,kuten luulet.
Puutarha alakin sopii,kelle sopii.Ei sekään ole mielestäni yhtään sen huonoimpi työ,kuin mikään muukaan.Ja sillekkin alalle täytyy olla kiinnostusta.
Itse en etsi työtä.Minulla on ammattipätevyys omaan hommaani ja viihdyn hyvin.Alusta saakka olikin kysymys, kelpaako 50 mihinkään. Ja mun mielipiteeni on edelleen, että kelpaa. mutta jos huomaa, että koulutusta ja pätevyyttä ei ole tai se on jo liian vanhaa, voi toki mennä kurssille.
Ja vanhahtavat käsityksensä ja ennakkoluulonsa voi heittää sinne samaan romukoppaan, kuin typerät vanhahtavat ammattipätevyytensäkin, jos ei kerran ymmärrä seurata muuttuvaa yhteiskuntaa ja ei halua tulla vastaan työnantajien muuttuneita käsityksiä niin palkasta kuin siitä pätevyydestäkin.- lyhyesti
miljoona kirjoitti:
Alusta saakka olikin kysymys, kelpaako 50 mihinkään. Ja mun mielipiteeni on edelleen, että kelpaa. mutta jos huomaa, että koulutusta ja pätevyyttä ei ole tai se on jo liian vanhaa, voi toki mennä kurssille.
Ja vanhahtavat käsityksensä ja ennakkoluulonsa voi heittää sinne samaan romukoppaan, kuin typerät vanhahtavat ammattipätevyytensäkin, jos ei kerran ymmärrä seurata muuttuvaa yhteiskuntaa ja ei halua tulla vastaan työnantajien muuttuneita käsityksiä niin palkasta kuin siitä pätevyydestäkin.sanottuna,Äiti-ihminen kelpaa kouluavustajaksi ja vanhusten hoitajaksi.Puutarha-alakin voi tulla kysymykseen?Ilman pätevyyksiä.
lyhyesti kirjoitti:
sanottuna,Äiti-ihminen kelpaa kouluavustajaksi ja vanhusten hoitajaksi.Puutarha-alakin voi tulla kysymykseen?Ilman pätevyyksiä.
Ilmoitin jo heti alussa, että mun mielestä, jos ei ole pätevyyttä tai on vanhentunut niin työnantaja kurssittaa.
Tuskin täällä oikeesti kukaan koulunkäyntiavustaja tai hoito-apulainen itkeekään sitä, että työtä ei olisi, ja mihinkään ei huolita.- RIMMIR
miljoona kirjoitti:
Ihme juttu jos työpaikan pitäisi olla työntekijälle jokin viihdytyskeskus.En voi olla puuttumatta tähän kirjoitukseesi, sillä luulen että olet "heittänyt" nämä väitteet tänne vain saadaksesi aikaan keskustelua.
Jos sinä aivan tosissasi näin kirjoittelet, niin suosittelen ammatin vaihtoa heti.
Kyllä hoitoalalla soveltuvuus hoitotyöhön on elämän ehto potilaille, työnantajalle sekä työtovereille.
Hoitoalallekin tarvittaisiin enemmän miehiä, varsinkin vanhusten hoitoon, jotta mies hoidokit edes joskuskaan voisivat vaihtaa miehisiä mielipiteitä ja jutella esimerkiksi tekniikasta. RIMMIR kirjoitti:
En voi olla puuttumatta tähän kirjoitukseesi, sillä luulen että olet "heittänyt" nämä väitteet tänne vain saadaksesi aikaan keskustelua.
Jos sinä aivan tosissasi näin kirjoittelet, niin suosittelen ammatin vaihtoa heti.
Kyllä hoitoalalla soveltuvuus hoitotyöhön on elämän ehto potilaille, työnantajalle sekä työtovereille.
Hoitoalallekin tarvittaisiin enemmän miehiä, varsinkin vanhusten hoitoon, jotta mies hoidokit edes joskuskaan voisivat vaihtaa miehisiä mielipiteitä ja jutella esimerkiksi tekniikasta.Minunkin mieheni, kirvesmis 57 vuotta osaa käydä vanhukselle kaupassa, käydä apteekissa, antaa lääkkeet, viedä kauppaan, auttaa pukemisessa ja LAITTAA RUOKAA, ihan ilman mitään koulutusta. Kuinka pätevä mahtais ollakaan kun kursseille pääsisi...
- RIMMIR
miljoona kirjoitti:
Minunkin mieheni, kirvesmis 57 vuotta osaa käydä vanhukselle kaupassa, käydä apteekissa, antaa lääkkeet, viedä kauppaan, auttaa pukemisessa ja LAITTAA RUOKAA, ihan ilman mitään koulutusta. Kuinka pätevä mahtais ollakaan kun kursseille pääsisi...
hyvä asia että hän osaa ja että voit hyvin hänen seurassaan.
RIMMIR kirjoitti:
hyvä asia että hän osaa ja että voit hyvin hänen seurassaan.
Ja hän kävi muuten kurssin työpaikkaohjaajaksikin joten hän voisi opettaa sullekin, kun sua tuntuu niin kiinnostavan.
Ja oikeesti hei, jos toi hoitoala kiinnostaa, niin asiasta voi kysyä oman kunnan oppisopimustoimistosta tai suoraan omasta kunnasta siitä toimipisteestä mikä eniten kiinnostaa. Oppisopimuksella pääsee yleensä heti toteuttamaan sitä hoitamista, riippumatta onko ollut ennen äiti-ihminen tai raksaduunari. hoidettavat eivät lopu.- täällä ainakaan
miljoona kirjoitti:
Ilmoitin jo heti alussa, että mun mielestä, jos ei ole pätevyyttä tai on vanhentunut niin työnantaja kurssittaa.
Tuskin täällä oikeesti kukaan koulunkäyntiavustaja tai hoito-apulainen itkeekään sitä, että työtä ei olisi, ja mihinkään ei huolita.aloittaja valita,vaan kysyy"huolitaanko".
Sinun mielestäsi huolitaan äiti-ihmiset edellisissä viesteissäsi määrätynlaisiin hommiin.Älä nyt pyörrä puheitasi ja ala kaunistelemaan sanomisiasi. - kiinnosta
miljoona kirjoitti:
Ja hän kävi muuten kurssin työpaikkaohjaajaksikin joten hän voisi opettaa sullekin, kun sua tuntuu niin kiinnostavan.
Ja oikeesti hei, jos toi hoitoala kiinnostaa, niin asiasta voi kysyä oman kunnan oppisopimustoimistosta tai suoraan omasta kunnasta siitä toimipisteestä mikä eniten kiinnostaa. Oppisopimuksella pääsee yleensä heti toteuttamaan sitä hoitamista, riippumatta onko ollut ennen äiti-ihminen tai raksaduunari. hoidettavat eivät lopu.Olen töissä hoitoalalla. Että se siitä.
Suosittelen miehesi antavan sinullekin sitä työpaikkaohjausta ettei sinun tarvitsisi työskennellä ammatissa jossa et viihdy. kiinnosta kirjoitti:
Olen töissä hoitoalalla. Että se siitä.
Suosittelen miehesi antavan sinullekin sitä työpaikkaohjausta ettei sinun tarvitsisi työskennellä ammatissa jossa et viihdy.Olimme yhdessä samalla kurssilla molemmat ja oppisopimusoppilaita voidaan ottaa molemmat. Tervetuloa.
- RIMMIR
miljoona kirjoitti:
Olimme yhdessä samalla kurssilla molemmat ja oppisopimusoppilaita voidaan ottaa molemmat. Tervetuloa.
sinä nyt oikein keskustelet. Lueppa läpi alusta lähtien porrastettuna tämäkin palsta, niin kaikki pysyisimme kärryillä vastauksistasi.
RIMMIR kirjoitti:
sinä nyt oikein keskustelet. Lueppa läpi alusta lähtien porrastettuna tämäkin palsta, niin kaikki pysyisimme kärryillä vastauksistasi.
Istu sinä vaan rauhassa siellä kärryn kyytillä. Minä ainaskin olen kotonani ja ihan omalla konttorituolillani ja näpyttelen tietsikkani.
Mutta, hyvää yötä. Minä lähden nukkumaan ja te kaikki monet persoonat voitte jatkaa matkaanne siellä kärryllänne...
- Hupijuttu
tapa ajatella?
Huolitaanko?
Jos jää odottelemaan että "huolitaan", ei taida kotoa kannattaa lähteä mihinkään?
Itsellä on aina ollut ajatus, että ihminen itse tekee elämänsä, harrastaa mitä harrastaa, eikä siihen kenenkään lupia kysellä?ja minulla olis vientiä hommiin vaikka kuinka. Olis pihatöitä, ikkunoiden pesua , leipomista , lasten viikonloppuhoitoja, siivoamista , vaatteiden korjuuta, on tilattu mattoja, kun joutais vaan kutomaan, kolme tuohikäsilaukkua pitäis tehdä. Pitäis pestä yhden mökkiläisen lakanapyykki, että ei tartteis rahdata sitä linja-autossa Helsinkiin ym. ym. Ja omat työt siinä välissä. Tietenkään nämä ei ole mitään ansiotöitä, mutta kiirettä se näin eläkeläiselläkin näkyy pitävän. Kun täällä kylillä on paljon vielä minua huonompia, jotka ei pysty itse enää paljon mitään tekemään. Kun sitä ei paljon keppi kädessä enää kuokita. Ja useimmilla ei ole varaa ottaa maksullisia tekijöitä, kun se on jo muutaman kympin tunti, ja siinä tunnissa vasta vähän jotain suunnitellaan. Ja se on tuokin nurmen ajo aikamoinen homma , ja eikä se ole kiva mummojenkaan siellä horsmien seassa kävellä.Tietenkin nyt joku sanoo, että mitäs siellä ovat, vaivaistalolle vaan. Mutta kun se on meidän kaikkien etu, kun mummot ja papat asuis vaan mökeissään.
- nykyään
on monesti siitä kiinni,että huolitaanko,kun ikää on 50
Varsinkin työelämässä.
Tehköön jokainen ilmaistöitä,jos haluaa,mutta jos on elannosta kysymys,niin kyllä siitä on palkkakin saatava. - Hupijuttu
nykyään kirjoitti:
on monesti siitä kiinni,että huolitaanko,kun ikää on 50
Varsinkin työelämässä.
Tehköön jokainen ilmaistöitä,jos haluaa,mutta jos on elannosta kysymys,niin kyllä siitä on palkkakin saatava.estää ryhtymästä yksityisyrittäjäksi?
Tän ikäsil on kokemusta, näkemystä ja rohkeutta.
Kyykistelkää vaan sen varjos, et hyväksyykö joku teidät ;).
Hiukka rohkeutta elämään ja se onnetarkin hymyilee.
- E-D
vaaditaan jos uskaltaa kurkistaa kotiovesta ulos.
- Meriläinen
tää ikä on paras ikä!
Teen just sitä mitä haluan ja menen sinne minne haluan ja vielä kaikenlisäks olen sellainen kun haluan.
Kyllä huolitaan joka paikkaan huolitaan.
Yksin saan kotona olla just niin paljon kun olen mutta kun ei kerkiä, taas pitää mennä ja suunnitella koko ajan muita menoja.
No talvella on sitten taas aikaa istua ja nauttia paikoillaan olemisesta.
Ei kun menoks vaan sano Annie Lennox, eikä mitään ihme kyselyjä.
Elämä on ja nyt se on ihmisen parasta aikaa, oliks se nyt Matti Nykänen kun nää sanat sanoi.
Ketähän vielä siteerais :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1881305
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138893- 85842
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?50711Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t250609Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä311590Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55579- 53564
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7560