Palstalla on keskusteltu rienaamisesta ja sanan merkityssisällöstä. Mitä rienaaminen oikastaan on?
Erään henkilön mukaan rienaaminen on eriävien mielipiteiden esittämistä ja jonkun toisen henkilön käsitysten kyseenalaistamista. Näin olen hänen tuntojaan tulkinnut. Hän väittää, että kun hänen rakentamiaan oppeja kyseenalaistetaan, niin silloin syyllistytään rienaamiseen.
Onko todella näin?
Mitä on rienaaminen?
15
4079
Vastaukset
- siinä myötä tulevat
myös hengen pilkka ja ikuinen kadotustuomio. Jos vaan uskallat olla eri mieltä. Jos vaikka sanoo, että Raamattu on totta, niin voi kuulua tietämättään porttokirkkoon ja joutuu kadotukseen. Pitäisi uskoa "oikealla" tavalla Raamattuun, niin voi jossain tapauksessa saada armon, vaikkei sitä nyt erityisesti julisteta. Pääasia että olet sen ihmisen kanssa samaa mieltä. Jumalasta viis, koska tämä ihminen itse edustaa Jumalaa tai jumaluutta, mitä sinun on kunnioittaman. Jos selviät pelkällä lääkekaapilla käynnillä, niin se on jo suurta armoa. Useimmiten tuomiot ovat jo lopullisia, joten turha toivo.
- Tremoles
Rienaaminen voi olla sekä suusanallista että ns. ruuminkieltä, siis elehtimistä ja ilmehtelemistä, se voi olla myös myös jotakin esittävää, kuten esimerkiksi maalauksellista, sanoituksellista jopa sävelin kera tai veistoksellista jonkun esineen avulla. Rienaus voi olla valheellisten ja loukkaavien sekä totuutta sivuavien sanojen suuntauttaminen jotakin persoonaa, yksilöä, henkilöä vastaan/kohtaan, joidenka avulla pyritään halventamaan kyseistä kohdetta suuren/pienen yleisön silmissä.
- tuhat ja yksi
Sen kertoo Esa Pakarinen laulussaan "Joensuun Elli" , "En ruvenna Elliä rienoomaan ,,". ( Siinä laulussa ei rienata vaan pyrittiin pois rienaamisesta.)
Rienaamiseen syyllistäminen on uskovan puolustautumiskeino uskonsa käsitteille, rienaajaksi väitetään toisella tapaa uskovia ja omaan uskonkäsitteisiin poikkeavia mielipiteitä.
"Joensuun Elli" laulussa "ikkuisen ikävän sain ,KUN EN ruvennut Elliä RIENOOMAAN." ( No niin hän se varmaan kin on jos ei ala rienoomaan!)
Samat sanat ; Niin myös tuhat ja yksi sanoo, Olisi heti pitänyt alkaa RIENOOMAAN ,kun ymmärsin Kristinuskon valheen,
( no kun ei voinut,kun oli niin keskeneräinen ja edessä vuosituhantisen opin mahtavat piutteet, ja väärässä olijan leimaa on yritetty iskeä joka suunalta, mutta lopulta siihen tulee immuuniksi eikä se oikeassa ja väärässä oleminen olekkaan kovin tärkeä asia.)
Rienaajia on muuten maailma täynnä minkä tahansa uskon kannattaja on toista uskontoa kohtaan rienaaja.
( Pahinpia rienaaja lienee tuo tunnettu Paavali Uudesta Testamentista hänet tunnemme! Hän RIENAA toisia uskontoja , vaikka sekään totuus jota hän esittää ei ole sen kummempi totuus, kuin mikä tahansa totuudeksi väitetty muukaan valhe!- tuhat ja yksi
Onko se rienaamista "totuuden" julkituonti?
Vai pitääkö jättää sanomatta , josta saattaa tulla se "ikkuinen ikävä"-, jos ei "ruppee rienooman" en tiijä , mutta varmuudeksi kerron näkemyksiäni jottei se ikkuinen ikävä tuu. - tuhat ja yksi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Onko se rienaamista "totuuden" julkituonti?
Vai pitääkö jättää sanomatta , josta saattaa tulla se "ikkuinen ikävä"-, jos ei "ruppee rienooman" en tiijä , mutta varmuudeksi kerron näkemyksiäni jottei se ikkuinen ikävä tuu.Kun asiasisällön kertominen ei riitä kuohuttamaan mieliä yli äyräittensä tarvitaan lisä arvoa sanoille ns. kyseealaisista totuuksista.
Esim. Matteus 23:33. >>> Te käärmeet,te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voitte välttää kadotustuomion?>>>
Olisi voinit olla ilman rienausta;
Te lainopettajat, te fariseukset! Miten te voitte välttää kadotustuomion?
No tuo rienaaja sai sitten myöhemmin tuomionsa ja nuo rienattavat toteuttivat uskomansa Jumalan tahtoa.
Ja rienaaja luuli myöskin toteuttavansa Jumalallista tehtävää,eikä hän katsonut olevansa rienaaja pienimmässäkään määrin.
Ja tuhat ja yksi sanoo; jottei hän näe noiden kummankaan sen paremmin toimittavan mitään Jumalallista tahtoa molemmilla oli vain toimintaa ohjaamassa uskonoppi,joka oli juurtunut TOTUUDEKSI sinne ihmisen alitajuntaan saakkka.
Sama tilanne on Teuvo Sunin Ja Semper Fideliksen välillä heillä on vain erilainen Kristinuskon harha sisimmässään ja siitä tuo heidän keskinäinen rienaamisensa johtuu -.
Semper rienaa Teuvon totuutta joka oikeasti ei olekkaan kaikilta osin totuus!
Teuvo taas rienaa Semperin uskoa , koska hän tietää noista (ns, hänen käyttämistä sanonnasta UUSIOKASTETTU !) harhaopeista ,joilla ne villitsevät maailmanlaajuisesti ihmisiä harhauskomuksiin.
- Käsitteet hakusessa
Kyseenalaistaminen on tervettä ja oikeata meininkiä. Rienaaminen on sairasta. Jotkut ovat "pyhittäneet" elämänsä rienaamiselle ja pilkalle.
uusiokastettu Semper. Fiodelis, kun Saatana pisti hänet rienaamaan Kristukselta
Hengen ja tehtävän saanutta. Tässä hänen 300 rienausta käsittävän listan 200 ensimmäistä:
1 liikaa riehuva
2 paisunut
3 harhaoppinen
4 perkeleen lapsi
5 pahapietari
6 Helvetin luukkujen lonksuttelija
7 kiroaja
8 Helvettiin ohjaaja
9 säälittävä
10 Teuvo-parka
11 soidinlentoaan lentävä epätoivoinen mies
12 tuomiokiihkoinen houkka
13 omissa mehuissaan teutaroiva
14 amok-juoksua juokseva uskonnollinen mies
15 herjaajahenki
16 höyryävä
17 valheprofeetta
18 röyhkeä
19 filistealainen syyttäjä
20 oppi-isä
21 kiroaja
22 sunilainen
23 mutapainija
24 katkera
25 palavia nuolia ammuskeleva
26 Jumalan vastustaja
27 perkeleen apuri
28 kaupustelija
29 luopunut
30 pimeä
31 villipeto
32 ihmisparka
33 kouristunut
34 mentaaliongelmainen
35 rehvastelija
36 omavanhurskas
37 teatraalinen
38 tuomitseva
39 mahtaileva
40 sumuttaja
41 mytologi
42 fanaattinen löylynlyöjä
43 ahtaan portin mestari
44 sielunviholliselle haiseva
45 vihaaja
46 aggressiivinen
47 epätoivoinen
48 kiroava
49 verenhimoinen
50 epätasapainoinen
51 epänormaali
52 sairaalloinen
53 orjuuttaja
54 täyskahjo
55 petollinen
56 ymmärrykseltään pimentynyt
57 äkseeraaja
58 elämäkertahorinansa kaupustelija
59 naurettava jankuttaja
60 julmuri
61 valehtelija
62 eksyttäjä
63 säälimätön
64 rakkaudeton
65 kastehitleristi
66 suni-evankelista
67 pahuudessa täysi-ikäinen
68 sanan ymmäryksessä sikiöasteella
69 vanhoissa rytkyissä kulkeva
70 mielivaltainen
71 ylpeä
72 tuomari
73 julkea pilkkaaja
74 maagikko
75 anekauppias
76 petkuttaja
77 haisevan ja oksettavan harhainen
78 makaaberi
79 porttisulkeisten pitäjä
80 höynäyttäjä
81 mafioso
82 remuaja
83 pilkkaaja
84 herhiläinen
85 nylkyri
86 vanha
87 äkäinen
88 raateleva susi
89 inkvisiittori
90 turhanpuhuja
91 niskuroija
92 poltinraudalla merkitty
93 tuhoon tuomittu
94 desperaado
95 ihmisraunio
96 valheveli
97 uhkarohkea
98 tökerö
99 kerskailija
100 pikku-Napoleon
101 sokea
102 miinoittaja
103 palstaterroristi
104 häirikkö
105 loruilija
106 huijari
107paatunut
108 pääjehu
109 piruettimestari
110 Veljien syyttäjä
111 taikauskoinen
112 salakavala
113 pöyhkeilijä
114 egoist
115 raakalainen
116 tyhjä
117 säälimätön
118 ruoskija
119 hirviö
120 loitsuja
121 juonija
122 itserakas
123 kiljuva jalopeura
124 sopankeittäjä
125 mellastaja
126 pikkunilkki
127 monotoninen
128 haaksirikkoutunut
129 kulttipomo
130 uhkapeluri
131 karmea
132 vastenmielinen
133 herodesmainen styränki
134 kajahtanut
135 vihainen rakkikoira
136 kireäpipoinen
137 näyttelijä
138 diktaattori
139 Teuvo-Il Sung
140 raivokas
141 megalomaaninen
142 porttifilosofi
143väärämielien
144 härkä
145 kärppä
146 kaappari
147 korppi
148 merkillinen mies
149 väärä todistaja
150 itsekehuja
151 vähäjärkinen
152 saastainen
153 alhainen
154 tökerö
155 egosentrinen
156 huijari väärentäjä
157 taruilija
158 aseiden paukuttelija
159 omissa mehuissaan isottelija
160 massapostittaja
161 hirmuvaltias
162 Gestapon otteita käyttävä
163 ihmissusi
164 Napoleon-syndroomasta kärsivä
165 kuolemankankea
166 jumalan varamies
167 Jeremia II
168 kuoleman kalman levittäjä
169 puskapelle
170 Pol Potin hengenheimolainen
171 sunologi
172 säälittävä
173 petetty
174 sepittäjä
175 itsensä ylentäjä
176 jumalaton
177 kenttäoikeuden päätuomari
178 luikertelija
179 epäkristillinen
180 mustan magian harjoittaja
181 vanha mies
182 vihollisen orja
183 perkeleen saran kyntäjä
184 Baabelin profeetta
185 teutaroija
186 kylmä
188 hyytävä
188 raaka
189 kyseenalainen
190 mätä
191 koin syömä
192 korskea kuin Herodes
193 tunkion kukko
194 armon halveksuja
195 Suni&Co.
196 aamukiroilija
197 kakkapuheinen
198 Hitleriin verrattava
199 toivoton
200 häviäjä- Substantiivejäkin on
Sinun pitäisi antaa anteeksi, sillä sinä olet nyt kiinni anteeksiantamattomuudessa. Se on syntiä. Anteeksianatmattomuus ei ole Jumalan tahto.
12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.
14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
15 mutta JOS TE ETTE ANNA ihmisille ANTEEKSI, niin EI myöskään teidän Isänne ANNA ANTEEKSI teidän rikkomuksianne.
Et voi väistää Jeesuksen sanoja. Substantiivejäkin on kirjoitti:
Sinun pitäisi antaa anteeksi, sillä sinä olet nyt kiinni anteeksiantamattomuudessa. Se on syntiä. Anteeksianatmattomuus ei ole Jumalan tahto.
12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
13 Äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.
14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
15 mutta JOS TE ETTE ANNA ihmisille ANTEEKSI, niin EI myöskään teidän Isänne ANNA ANTEEKSI teidän rikkomuksianne.
Et voi väistää Jeesuksen sanoja.kun niitä on minulle tarjottu, sillä eivät ne minuun satu, vaan todistavat Henkeni
Kristuksen Hengeksi:
"Autuaita olette te, kun teitä Ihmisen Pojan tähden vihataan ja herjataan, kun ihmiset erottavat teidät keskuudestaan ja inhoavat teidän nimeännekin.
Iloikaa silloin, hyppikää riemusta, sillä palkka, jonka te taivaassa saatte, on suuri."
"Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua.
Jos te kuuluisitte tähän maailmaan, se rakastaisi, teitä, omiaan. Mutta te ette kuulu maailmaan, koska minä olen teidät siitä omikseni valinnut, ja siksi maailma vihaa teitä.
Muistakaa, mitä teille sanoin: ei palvelija ole herraansa suurempi. Jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin. Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanaanne.
Kaiken tämän ihmiset tekevät teille minun nimeni tähden, siksi etteivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, he eivät olisi syyllisiä, mutta nyt heidän on mahdotonta puolustella syntiään."
"Minä olen ilmoittanut heille sanasi, ja he ovat saaneet osakseen maailman vihan, koska eivät kuulu maailmaan, niin kuin en minäkään kuulu."- Pikakirjoittaja
ottaisin ne ihan lunkisti, ja huumorilla. Minullekin on sanottu mm. painu natsi intiaan ja muuta, mutta se on mielestäni aivan jees, koska on heitto. Eri asia on jatkuva naputus, mitä tekopyhä"puskiaiset" naputtavat, heillä kun ei ole muuta sanottavaa koko palstalla.
Ja sitten hakataan Raamatulla päähän, buukkaamalla Raamatunlauseita huru mykky. ei suinkaan kohdistus Kristukselta Hengen ja tehtävän saaneen ihmisen persoonaan, koska sinua ja muutamaa muuta lukuunottamatta kukaan
palstalainen ei minua henkilökohtaisesti tunne, vaan se kohdistuus ainoastaan
sen Hengen herjaamiseen, jonka kautta totuutta tällekin palstalle olen tuonut.
Ja edelleen tuon, niin kauan kuin Pyhä Henki sitä sallii tuoda. Joten herjaukset
eivät suinkaan tähän lopu.
- ei ole
ei se niin ole
- Palstan puhdistus
Tämän henkilön julkea vääristely hengellisistä asioista on rienaamista törkeimmällä asteikolla, kun hän tahallisesti sekä tietoisesti valehtelee, liioittelee ja vääristelee samalla käyttäen Jumalan Sanaa arvostellessaan muita kirjoittajia. Arvostelu on lievä sana kuvaamaan Suni-kuvotuksen tyyliä, kun hän määrittelee kaikkien ihmisten menevän kadotukseen. Vain hän itse on synnitön koko maailmassa ja tuntee totuuden!
Suni on mieleltään sairas ja välttelee hoitoon joutumista. Hänet olisi jo parikymmenta vuotta sitten vaimonsa ja muiden avustuksella toimitettu hoitoon, koska vaimo ilmeisesti näki, ettei asianosainen ymmärrä omaa tilaansa. Näin ollen on hyvin ikävää nähdä kuinka tolkuttomien harhojen sekä henkivoimien kuljettama ihminen on kulkeutunut syvemmälle pimeyteen. Nyt sama suu rienaa törkeästi muita ihmisiä aivan kuin työkseen sekä pilkkaa Jumalaa monin tavoin.
Tämä Sunin harjoittama rienaaminen nykyään on nimenomaan henkilöön kohdistuvaa. Sellainen jatkuvana ja tarkoituksellisena on uskonrauhan rikkomista julkisella paikalla. Kohdaltani riittää toistaiseksi rikossyytteen sijasta, että Suni bannataan ja hänet toimitetaan mielisairaalaan
- aivan oikein.
Noin se on.
- kiusattuna.
Rienaaminen tällä palstalla on eri asia kuin yleensä. Täällä pitää olla samaa mieltä kuin kiusaaja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789