Postimyynti

Tilasin tuotteita Home Selectedistä. Ne tulivat postiennakolla. Yksi tuote oli liian pieni kokoinen, joten soittelin ja tiedustelin, että voisiko sen vaihtaa numeroa isompaan. Sieltä sanottiin, että voi. Laitoin asiakaspalautuksena sen menemään, jossa täytin lappuun uuden koon ja varalle tilinron, jos sattuu, ettei sitä kokoa ole. Meni kolme viikkoa ja sitten tänään tuli se tuote ja vielä postiennakolla, jonka olin jo maksanut aiemmin. Soitin asiakspalveluun ja kysyi, mikä on homman nimi. Olen jo sen kerran maksanut ja en kyllä ala sitä uudestaan maksamaan. Hän kysyi asiakasnumeroni ja sanoi, että teille on rahana maksettu se tilille. Siksi siinä on se takin hinta. Sanoin, että eikö tämä ole väärää menettelyä. Jos te kerran olette sen takin maksanut niin miksi te sitten sen saman takin lähetitte jälkikäteen. Vein postiin postiennakkokortin ja laitoin asiakspalautuksena sen takaisin. Otin myös kutin siitä. Onko tällainen toiminta kuluttajansuojalain mukaista.

9

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotekin...

      toisin sanoin. Minä en ainakaan ymmärtänyt tuosta kohdasta "Jos te kerran olette sen takin maksanut..." eteenpäin. Siis kuka sanoi kenelle ja miten niin saman takin?

      • Palautin takin ja pyysin heitä vaihtamaan sen uuteen isompaan kokoon. Sitten tuli takki postiennakolla samalla hinnalla, jonka olin maksanut. Ongelma oli siinä, että he palauttivat sen takin maksamani hinnan tililleni ja olivat sitten lähettäneet sen isomman koon takista, joka oli saman hintainen. Minusta se tilaus oli jo pättyynyt jo silloin, kun he palauttivat tilille sen takin hinnan. Ei olisi tarvinnut enää lähettää sitä takkia.


      • Mikä ongelma?
        puut kirjoitti:

        Palautin takin ja pyysin heitä vaihtamaan sen uuteen isompaan kokoon. Sitten tuli takki postiennakolla samalla hinnalla, jonka olin maksanut. Ongelma oli siinä, että he palauttivat sen takin maksamani hinnan tililleni ja olivat sitten lähettäneet sen isomman koon takista, joka oli saman hintainen. Minusta se tilaus oli jo pättyynyt jo silloin, kun he palauttivat tilille sen takin hinnan. Ei olisi tarvinnut enää lähettää sitä takkia.

        Halusit takista isomman koon ja he lähettivät sen. Edellisestä takista sait rahat tilillesi ja maksoit uudesta takista sen hinnan.

        Eli et joutunut maksamaan mitään ylimääräistä ja sait haluamasi takin.

        Joten, mikä on ongelmana?


      • puut kirjoitti:

        Palautin takin ja pyysin heitä vaihtamaan sen uuteen isompaan kokoon. Sitten tuli takki postiennakolla samalla hinnalla, jonka olin maksanut. Ongelma oli siinä, että he palauttivat sen takin maksamani hinnan tililleni ja olivat sitten lähettäneet sen isomman koon takista, joka oli saman hintainen. Minusta se tilaus oli jo pättyynyt jo silloin, kun he palauttivat tilille sen takin hinnan. Ei olisi tarvinnut enää lähettää sitä takkia.

        Tuo seikka, että tekivät vaihdon noin on puhtaasti tekninen seikka. Ei laki tuollaisiin puutu. Sitä, miksi tekivät noin en tiedä. Olennaista on, ettei sinulle tule mitään ylimääräistä maksua asiasta. Tietysti korrektia olisi suoraan tiedottaa sähköpostilla, mitä tekevät. Heidän intresseissään tietysti on myydä se takki sinulle. Sinulla on oikeus olla noutamatta lähetystä.


      • Käsittämätöntä
        puut kirjoitti:

        Palautin takin ja pyysin heitä vaihtamaan sen uuteen isompaan kokoon. Sitten tuli takki postiennakolla samalla hinnalla, jonka olin maksanut. Ongelma oli siinä, että he palauttivat sen takin maksamani hinnan tililleni ja olivat sitten lähettäneet sen isomman koon takista, joka oli saman hintainen. Minusta se tilaus oli jo pättyynyt jo silloin, kun he palauttivat tilille sen takin hinnan. Ei olisi tarvinnut enää lähettää sitä takkia.

        Siis: "soittelin ja tiedustelin, että voisiko sen vaihtaa numeroa isompaan. Sieltä sanottiin, että voi. Laitoin asiakaspalautuksena sen menemään, jossa täytin lappuun uuden koon ja varalle tilinron, jos sattuu, ettei sitä kokoa ole."

        "Ei olisi tarvinnut enää lähettää sitä takkia."

        Miten kummassa heidän olisi yhtäkkiä pitänyt tietää että et haluakaan sitä takkia isommassa koossa?? Kun olet kerran erityisesti vielä pyytänyt että ostamasi vaihdetaan isompaan kokoon! Luuletko että tuo firma on ajatustenlukija?

        Jos et halunnut takkia ollenkaan, niin sitten olisit vain palauttanut sen, etkä olisi erikseen pyytänyt toista takkia!

        Firmallahan on täysi oikeus päättää miten tuon rahaliikenteen hoitavat. Heidän systeemeilleen on selvempää tehdä homma niin, että käsittelivät sen palautetun takin lopullisena palautuksena, ja antoivat sinulle rahat takaisin. Sitten lähettivät uuden takin postiennakolla. Sinullehan tämä ei tullut maksamaan mitään ylimääräistä.

        Ajatellaan asiaa toisesta näkökulmasta. Entä jos et olisikaan muuttanut mieltäsi takin suhteen? Olisiko sittenkin ollut sitä mieltä että "ei olisi tarvinnut enää lähettää sitä takkia"? No etpä tietenkään, vaan sitten olisit tullut tänne marisemaan että voi voi kun firma ei pidä sitä minkä lupaa!


      • Mikä ongelma? kirjoitti:

        Halusit takista isomman koon ja he lähettivät sen. Edellisestä takista sait rahat tilillesi ja maksoit uudesta takista sen hinnan.

        Eli et joutunut maksamaan mitään ylimääräistä ja sait haluamasi takin.

        Joten, mikä on ongelmana?

        Laitoin takkini takaisin asiakaspalautuksena, joten se asia on nyt ohi. Olin niin tuohtunut, kun yritys ei viitsi edes laittaa asiakkaalle ilmoitusta erikseen. Esim. Hobby Hallista, kun tilaa niin sieltä tulee heti tiedote asiasta, jos jotain tuotetta ole varastossa. Säästinpä ne rahat omaan säästölippaaseen. Annoin samalla opetuksen heille huonosta asiaspalvelusta.


      • En edelleenkään..
        puut kirjoitti:

        Laitoin takkini takaisin asiakaspalautuksena, joten se asia on nyt ohi. Olin niin tuohtunut, kun yritys ei viitsi edes laittaa asiakkaalle ilmoitusta erikseen. Esim. Hobby Hallista, kun tilaa niin sieltä tulee heti tiedote asiasta, jos jotain tuotetta ole varastossa. Säästinpä ne rahat omaan säästölippaaseen. Annoin samalla opetuksen heille huonosta asiaspalvelusta.

        En edelleenkään ymmärrä ihan perusasiaa.

        Kolme viikkoa sitten pidit takista ja halusit sen, mutta isommassa koossa.

        Mikä näiden kolmen viikon aikana muuttui?

        Eri asia jos kyse olisi kolmesta kuukaudesta, mutta ei kolme viikkoa kyllä ole mitenkään erityisen pitkä aika odottaa mieluisaa tuotetta.


    • Lakijamppa

      En minä ainakaan näe, että sinä tuossa asiassa olisit mitään hirmu suurta vääryyttä päässyt kokemaan.

      Ehkä tuo postimyyntifirma olisi voinut informoida asian käänteistä sinua jotenkin paremmin...

    • toimii muuallakin

      Tiedän muitakin firmoja, jotka toimii noin. Postiennakko tapauksissa nimenomaan. Vaikka tekisit vaihdon samaan tuotteeseen, kuten olet tehnyt niin rahat palautetaan ensin tilillesi ja laskutetaan uudestaan kun vaihdokki saapuu. Sitä miksi näin toimitaan, en tiedä, mutta olen törmännyt kyllä tapauksiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3774
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3395
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2731
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2398
    5. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1859
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1769
    7. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1736
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1437
    9. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1387
    10. Huomenta kulta

      En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1188
    Aihe