Postimyynti

Tilasin tuotteita Home Selectedistä. Ne tulivat postiennakolla. Yksi tuote oli liian pieni kokoinen, joten soittelin ja tiedustelin, että voisiko sen vaihtaa numeroa isompaan. Sieltä sanottiin, että voi. Laitoin asiakaspalautuksena sen menemään, jossa täytin lappuun uuden koon ja varalle tilinron, jos sattuu, ettei sitä kokoa ole. Meni kolme viikkoa ja sitten tänään tuli se tuote ja vielä postiennakolla, jonka olin jo maksanut aiemmin. Soitin asiakspalveluun ja kysyi, mikä on homman nimi. Olen jo sen kerran maksanut ja en kyllä ala sitä uudestaan maksamaan. Hän kysyi asiakasnumeroni ja sanoi, että teille on rahana maksettu se tilille. Siksi siinä on se takin hinta. Sanoin, että eikö tämä ole väärää menettelyä. Jos te kerran olette sen takin maksanut niin miksi te sitten sen saman takin lähetitte jälkikäteen. Vein postiin postiennakkokortin ja laitoin asiakspalautuksena sen takaisin. Otin myös kutin siitä. Onko tällainen toiminta kuluttajansuojalain mukaista.

9

357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotekin...

toisin sanoin. Minä en ainakaan ymmärtänyt tuosta kohdasta "Jos te kerran olette sen takin maksanut..." eteenpäin. Siis kuka sanoi kenelle ja miten niin saman takin?

• Palautin takin ja pyysin heitä vaihtamaan sen uuteen isompaan kokoon. Sitten tuli takki postiennakolla samalla hinnalla, jonka olin maksanut. Ongelma oli siinä, että he palauttivat sen takin maksamani hinnan tililleni ja olivat sitten lähettäneet sen isomman koon takista, joka oli saman hintainen. Minusta se tilaus oli jo pättyynyt jo silloin, kun he palauttivat tilille sen takin hinnan. Ei olisi tarvinnut enää lähettää sitä takkia.

• Mikä ongelma?
        puut kirjoitti:

Palautin takin ja pyysin heitä vaihtamaan sen uuteen isompaan kokoon. Sitten tuli takki postiennakolla samalla hinnalla, jonka olin maksanut. Ongelma oli siinä, että he palauttivat sen takin maksamani hinnan tililleni ja olivat sitten lähettäneet sen isomman koon takista, joka oli saman hintainen. Minusta se tilaus oli jo pättyynyt jo silloin, kun he palauttivat tilille sen takin hinnan. Ei olisi tarvinnut enää lähettää sitä takkia.

Halusit takista isomman koon ja he lähettivät sen. Edellisestä takista sait rahat tilillesi ja maksoit uudesta takista sen hinnan.

Eli et joutunut maksamaan mitään ylimääräistä ja sait haluamasi takin.

Joten, mikä on ongelmana?

• puut kirjoitti:

Palautin takin ja pyysin heitä vaihtamaan sen uuteen isompaan kokoon. Sitten tuli takki postiennakolla samalla hinnalla, jonka olin maksanut. Ongelma oli siinä, että he palauttivat sen takin maksamani hinnan tililleni ja olivat sitten lähettäneet sen isomman koon takista, joka oli saman hintainen. Minusta se tilaus oli jo pättyynyt jo silloin, kun he palauttivat tilille sen takin hinnan. Ei olisi tarvinnut enää lähettää sitä takkia.

Tuo seikka, että tekivät vaihdon noin on puhtaasti tekninen seikka. Ei laki tuollaisiin puutu. Sitä, miksi tekivät noin en tiedä. Olennaista on, ettei sinulle tule mitään ylimääräistä maksua asiasta. Tietysti korrektia olisi suoraan tiedottaa sähköpostilla, mitä tekevät. Heidän intresseissään tietysti on myydä se takki sinulle. Sinulla on oikeus olla noutamatta lähetystä.

• Käsittämätöntä
        puut kirjoitti:

Siis: "soittelin ja tiedustelin, että voisiko sen vaihtaa numeroa isompaan. Sieltä sanottiin, että voi. Laitoin asiakaspalautuksena sen menemään, jossa täytin lappuun uuden koon ja varalle tilinron, jos sattuu, ettei sitä kokoa ole."

"Ei olisi tarvinnut enää lähettää sitä takkia."

Miten kummassa heidän olisi yhtäkkiä pitänyt tietää että et haluakaan sitä takkia isommassa koossa?? Kun olet kerran erityisesti vielä pyytänyt että ostamasi vaihdetaan isompaan kokoon! Luuletko että tuo firma on ajatustenlukija?

Jos et halunnut takkia ollenkaan, niin sitten olisit vain palauttanut sen, etkä olisi erikseen pyytänyt toista takkia!

Firmallahan on täysi oikeus päättää miten tuon rahaliikenteen hoitavat. Heidän systeemeilleen on selvempää tehdä homma niin, että käsittelivät sen palautetun takin lopullisena palautuksena, ja antoivat sinulle rahat takaisin. Sitten lähettivät uuden takin postiennakolla. Sinullehan tämä ei tullut maksamaan mitään ylimääräistä.

Ajatellaan asiaa toisesta näkökulmasta. Entä jos et olisikaan muuttanut mieltäsi takin suhteen? Olisiko sittenkin ollut sitä mieltä että "ei olisi tarvinnut enää lähettää sitä takkia"? No etpä tietenkään, vaan sitten olisit tullut tänne marisemaan että voi voi kun firma ei pidä sitä minkä lupaa!

• Mikä ongelma? kirjoitti:

Halusit takista isomman koon ja he lähettivät sen. Edellisestä takista sait rahat tilillesi ja maksoit uudesta takista sen hinnan.

Eli et joutunut maksamaan mitään ylimääräistä ja sait haluamasi takin.

Joten, mikä on ongelmana?

Laitoin takkini takaisin asiakaspalautuksena, joten se asia on nyt ohi. Olin niin tuohtunut, kun yritys ei viitsi edes laittaa asiakkaalle ilmoitusta erikseen. Esim. Hobby Hallista, kun tilaa niin sieltä tulee heti tiedote asiasta, jos jotain tuotetta ole varastossa. Säästinpä ne rahat omaan säästölippaaseen. Annoin samalla opetuksen heille huonosta asiaspalvelusta.

• En edelleenkään..
        puut kirjoitti:

Laitoin takkini takaisin asiakaspalautuksena, joten se asia on nyt ohi. Olin niin tuohtunut, kun yritys ei viitsi edes laittaa asiakkaalle ilmoitusta erikseen. Esim. Hobby Hallista, kun tilaa niin sieltä tulee heti tiedote asiasta, jos jotain tuotetta ole varastossa. Säästinpä ne rahat omaan säästölippaaseen. Annoin samalla opetuksen heille huonosta asiaspalvelusta.

En edelleenkään ymmärrä ihan perusasiaa.

Kolme viikkoa sitten pidit takista ja halusit sen, mutta isommassa koossa.

Mikä näiden kolmen viikon aikana muuttui?

Eri asia jos kyse olisi kolmesta kuukaudesta, mutta ei kolme viikkoa kyllä ole mitenkään erityisen pitkä aika odottaa mieluisaa tuotetta.

• Lakijamppa

En minä ainakaan näe, että sinä tuossa asiassa olisit mitään hirmu suurta vääryyttä päässyt kokemaan.

Ehkä tuo postimyyntifirma olisi voinut informoida asian käänteistä sinua jotenkin paremmin...

• toimii muuallakin

Tiedän muitakin firmoja, jotka toimii noin. Postiennakko tapauksissa nimenomaan. Vaikka tekisit vaihdon samaan tuotteeseen, kuten olet tehnyt niin rahat palautetaan ensin tilillesi ja laskutetaan uudestaan kun vaihdokki saapuu. Sitä miksi näin toimitaan, en tiedä, mutta olen törmännyt kyllä tapauksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      75
      4246
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      11
      2263
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      241
      1437
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      155
      1436
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      120
      1271
    6. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      113
      1195
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      72
      1119
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      8
      1096
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      1004
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35