Rauha Jumalan Kanssa

Jumalan Muuttumaton Sana

Miten tehdään rauha Jumalan kanssa? Se tapahtuu näin:

*Kadu syntejäsi, tunnusta syntisyytesi Jeesukselle ja pyydä hänen verensä puhdistusta

*Tee parannusta synneistäsi, siis tee parannus ja vaella Jumalan ohjeiden ja määräysten mukaan lyhyt elämäsi vaellus

*Anna muille anteeksi heidän rikkomuksensa sinua kohtaan

*Tee oikeuden, totuuden ja laupeuden tekoja toisille, sekä saarnaa evankeliumia. Jumala kunnioittaa erityisesti niitä jotka elämänsä aikana ovat sanan palvelijoina ja Jumalan työtovereina

6

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esim.
      • ..'pähkinänkuoressa'?..

        Se 'uskonto' on budhalaisuuden ja hindulaisuuden 'sekasikiö'/sekoitus.

        Seuraava lainaus sen 'filosofiasta' :
        # Elävien olentojen ja Jumalan välisen suhteen sanotaan olevan "käsittämätön samanaikainen ykseys ja erillisyys", mikä tarkoittaa, että sielut ovat laadullisesti myös henkeä kuten Jumala, mutta määrällisesti heidän välillään on valtava ero. Kaikki elävät olennot ovat siis Jumalan pienen pieniä osasia ja kaikki on lähtöisin Hänen energiastaan. #

        Tuo on niin kaukana Raamatun Jumalasta ja Hänen suhteestaan ihmiseen ja luomakuntaan, kuin olla voi.

        Lue Bagavad-gita ja Raamattu, niin näet eron.

        Todeta voi, että hindut ja buddistit EIVÄT elä samalla tavalla, kuin uskovat kristityt. He pyrkivät, mihin pyrkivät, omilla teoillaan. Heidän ns 'jumalansa' on , näköjään, 'paloitellut' itsensä osasiin ja siroitellut itseänsä ihmisiin, ja mitä nyt luomakunnasta löytyykään.

        Kristityt, ja muutkin ihmiset, ovat Jumalan LUOMIA olentoja. He EIVÄT ole Jumalan 'osasia'. Heillä on aivan itsenäinen sielu/persoonallisuus, ja, uskovilla, elävä henki, jonka Jumala on heihin pannut. (Ei-uskovilla henki on kuolleessa tilassa. Se herää, kun ihminen 'uudestisyntyy/tulee uskoon'.)

        Jumala ja Hänen ajatuksensa, taas, ovat niin paljon korkeammat, kuin ihminen, ettei sitä voi käsittää. VAIN Jeesuksessa Kristuksessa ihminen voi olla yhtä Jumalan kanssa, EI itse itsessään.

        Kristityt elävät uskoen syntien anteeksisaamiseen ja -antamiseen sekä, että ne on JO sovitettu, Jeesuksen, Jumalan Pojan toimesta, ja Pyhän Kaikkivaltiaan, jakamattoman, Jumalan suuresta armosta.

        Uskovissa, jotka elävät Jeesuksessa Kristuksessa, Pyhän Hengen kautta, kelpaavat vain HÄNEN tekonsa Isä-Jumalalle. Meillä on TOIVO, tämän elämän jälkeisestä, iankaikkisesta elämästä, Jumalan luona 'taivaassa'.

        Sitä toivoa EI hinduilla eikä muidenkaan 'uskontojen' harjoittajilla ole.

        Siinä eroa kerrakseen!

        Hyvää yötä, Jeesus myötä!


      • käsitys
        ..'pähkinänkuoressa'?.. kirjoitti:

        Se 'uskonto' on budhalaisuuden ja hindulaisuuden 'sekasikiö'/sekoitus.

        Seuraava lainaus sen 'filosofiasta' :
        # Elävien olentojen ja Jumalan välisen suhteen sanotaan olevan "käsittämätön samanaikainen ykseys ja erillisyys", mikä tarkoittaa, että sielut ovat laadullisesti myös henkeä kuten Jumala, mutta määrällisesti heidän välillään on valtava ero. Kaikki elävät olennot ovat siis Jumalan pienen pieniä osasia ja kaikki on lähtöisin Hänen energiastaan. #

        Tuo on niin kaukana Raamatun Jumalasta ja Hänen suhteestaan ihmiseen ja luomakuntaan, kuin olla voi.

        Lue Bagavad-gita ja Raamattu, niin näet eron.

        Todeta voi, että hindut ja buddistit EIVÄT elä samalla tavalla, kuin uskovat kristityt. He pyrkivät, mihin pyrkivät, omilla teoillaan. Heidän ns 'jumalansa' on , näköjään, 'paloitellut' itsensä osasiin ja siroitellut itseänsä ihmisiin, ja mitä nyt luomakunnasta löytyykään.

        Kristityt, ja muutkin ihmiset, ovat Jumalan LUOMIA olentoja. He EIVÄT ole Jumalan 'osasia'. Heillä on aivan itsenäinen sielu/persoonallisuus, ja, uskovilla, elävä henki, jonka Jumala on heihin pannut. (Ei-uskovilla henki on kuolleessa tilassa. Se herää, kun ihminen 'uudestisyntyy/tulee uskoon'.)

        Jumala ja Hänen ajatuksensa, taas, ovat niin paljon korkeammat, kuin ihminen, ettei sitä voi käsittää. VAIN Jeesuksessa Kristuksessa ihminen voi olla yhtä Jumalan kanssa, EI itse itsessään.

        Kristityt elävät uskoen syntien anteeksisaamiseen ja -antamiseen sekä, että ne on JO sovitettu, Jeesuksen, Jumalan Pojan toimesta, ja Pyhän Kaikkivaltiaan, jakamattoman, Jumalan suuresta armosta.

        Uskovissa, jotka elävät Jeesuksessa Kristuksessa, Pyhän Hengen kautta, kelpaavat vain HÄNEN tekonsa Isä-Jumalalle. Meillä on TOIVO, tämän elämän jälkeisestä, iankaikkisesta elämästä, Jumalan luona 'taivaassa'.

        Sitä toivoa EI hinduilla eikä muidenkaan 'uskontojen' harjoittajilla ole.

        Siinä eroa kerrakseen!

        Hyvää yötä, Jeesus myötä!

        "Se 'uskonto' on budhalaisuuden ja hindulaisuuden 'sekasikiö'/sekoitus."

        Väärin, Hare Krishnalla ei ole mitään tekemistä buddhalaisuuden kanssa. Se eroaa ratkaisevassa asiassa, eli buddhalaisuuden mukaan on vain tyhjyys, ja Krishnalaisuuden mukaan on olemassa Absoluuttinen Totuus, Kaikkien Syitten Alkusyy, ja Korkein Nauttija, Kaikkien elävien olentojen todellinen hyväntoivoja, Jumala itse.

        ""Seuraava lainaus sen 'filosofiasta' :
        # Elävien olentojen ja Jumalan välisen suhteen sanotaan olevan "käsittämätön samanaikainen ykseys ja erillisyys", mikä tarkoittaa, että sielut ovat laadullisesti myös henkeä kuten Jumala, mutta määrällisesti heidän välillään on valtava ero. Kaikki elävät olennot ovat siis Jumalan pienen pieniä osasia ja kaikki on lähtöisin Hänen energiastaan. #

        Tuo on niin kaukana Raamatun Jumalasta ja Hänen suhteestaan ihmiseen ja luomakuntaan, kuin olla voi.""

        Tuo on käytännössä sama kuin mitä Raamattu sanoo.

        Miksi kirkoissa pidetään "Jumalan*palveluksia*" jos sielu ei ole pieni, eli määrällisesti erikokoinen kuin Jumala? .
        Ehkä haluat että Jumala palvelee sinua?? "Jumala anna minulle leipäni, paranna anoppi, anna meidän voittaa sota..." . OK jos tuo on sinun uskontosi niin sitten se on eri kuin mitä Bhagavad-Gita esittää hehe.

        ""Lue Bagavad-gita ja Raamattu, niin näet eron.

        Todeta voi, että hindut ja buddistit EIVÄT elä samalla tavalla, kuin uskovat kristityt. He pyrkivät, mihin pyrkivät, omilla teoillaan. Heidän ns 'jumalansa' on , näköjään, 'paloitellut' itsensä osasiin ja siroitellut itseänsä ihmisiin, ja mitä nyt luomakunnasta löytyykään.""

        Nimenomaan Hare Krishnat elävät samalla tavalla kuin alkukristityt.

        Jakavat kaiken keskenään, viettävät aikansa rukoilemalla, veisaamalla, tutkimalla kirjoituksia sekä opettamalla ja lähetystehtävissä.

        Miten sinä vietät elämäsi, karauttamalla kerran viikossa mersulakirkon pihaan, ja loppuajan vietät telkkari-jumalan kanssa kalja ja makkara kourassa, lottokuponki pöydällä??

        ""Kristityt, ja muutkin ihmiset, ovat Jumalan LUOMIA olentoja. He EIVÄT ole Jumalan 'osasia'. ""

        Tuossa erehdyt aivan totaalisesti. Ei eläviä olentoja luoda tyhjästä. Silloinhan nillä ei voisi olla ikuista elämää. Ikuinen tarkoittaa, ei alkua ja ei loppua. Ei ole aksiomaattisesti mitään olemassa millä olisi alku, mutta ei loppua.

        Jos nämä elävät olennot eivät ole Jumalan osasia, ovatko ne sitten sinun teologian mukaan Saatanan osasia??

        Sehän sopii ainakin inkvisaation kidutustekniikat keksineiden kirkko-isien perisynti-myyttiin.

        Joo elävät olennot ovat Saatanan osasia, ja siksi niillä on perisynti, ja Jeesus pitää tulla ja vuodattaa verta jotta nämä Saatanan osat saadaan omalta isältään adoptoiduksi Jumalalle.

        Jumankauta jos et usko, niin napsautetaan pari sormea sulta poikki, tai laitetaan roviolle, ihan vaan kostona Saatanalle hehe!!

        Uskotkohan tähän ihan itsekään??

        "Heillä on aivan itsenäinen sielu/persoonallisuus, ja, uskovilla, elävä henki, jonka Jumala on heihin pannut. (Ei-uskovilla henki on kuolleessa tilassa. Se herää, kun ihminen 'uudestisyntyy/tulee uskoon'.)"

        Tottakai jokainen Jumalan osanen on itsenäinen sielu/persoonallisuus. Vieläpä ikuisesti niin. Luitko edes tekstiisi laittamaasi sitaattia, "samanaikainen erillisyys". Vai sanooko kokemuksesi muuta?

        Tuo erillisyys tarkoittaa että meillä on vapaa tahto valita, ollako Jumalan kanssa hänen rakkauden piirissä, vaiko olla itsenäisiä nautiskelijoita erossa Hänestä.

        Jumala välittää lähinnä rakkaudesta, ja koska rakkautta ei voi aksiomaattisesti pakottaa, voi jokainen yksilösielu vapaasti valita ollako itsekäs vaiko rakastaa Jumaa.

        "Jumala ja Hänen ajatuksensa, taas, ovat niin paljon korkeammat, kuin ihminen, ettei sitä voi käsittää."

        Jumala on kertonut ajatuksiaan itse puhumassaan Bhagavad-Gitassa. Jos et niistä mitään ymmärrä, niin olisiko syynä vahva aivopesu jonka uhriksi olet joutunut oman "ainoan oikean" lahkosi taholta?

        "" VAIN Jeesuksessa Kristuksessa ihminen voi olla yhtä Jumalan kanssa, EI itse itsessään.""

        Elävällä olennolla on aina olemassa yhteys Jumalaan. Herra on jokaisen sydämessä, ja voimme havaita Hänet omantunnon äänessä, jos niin haluamme.

        Tilanteemme on niin huono kun olemme himon, vihan, ahneuden, harhan ja hulluuden sokaisemia, että tarvitsemme aidon Gurun joka on jo vapaa itsekkyydestä ja jolla on puhdas rakkaus Jumalaan.

        Tällaisen henkisen opettajan armosta saamme Jumalan armon, ja näin käymme (kapeaa) polkua kohti Jumalan valtakuntaa.

        Oppi on siis sama kuin Jeesuksen tarjoama, Jeesus ei vaan ole AINOA guru. Jos väität että Jeesus on AINOA mahdollisuus, laitat Jumalan oppisi mukaan julman despootin asemaan .

        PS Jumala itse sanoo Bhagavad-Gitassa selvästi:

        "Yritä ymmärtää totuus kääntymällä henkisen opettajan puoleen. Palvele tätä nöyrästi ja kysele häneltä. Itsensä oivaltaneet sielut voivat antaa sinulle tietoa, sillä he ovat hähneet Totuuden. (BG 4.34)

        http://vedabase.net/bg/4/3


      • Esimerkkejä:
        ..'pähkinänkuoressa'?.. kirjoitti:

        Se 'uskonto' on budhalaisuuden ja hindulaisuuden 'sekasikiö'/sekoitus.

        Seuraava lainaus sen 'filosofiasta' :
        # Elävien olentojen ja Jumalan välisen suhteen sanotaan olevan "käsittämätön samanaikainen ykseys ja erillisyys", mikä tarkoittaa, että sielut ovat laadullisesti myös henkeä kuten Jumala, mutta määrällisesti heidän välillään on valtava ero. Kaikki elävät olennot ovat siis Jumalan pienen pieniä osasia ja kaikki on lähtöisin Hänen energiastaan. #

        Tuo on niin kaukana Raamatun Jumalasta ja Hänen suhteestaan ihmiseen ja luomakuntaan, kuin olla voi.

        Lue Bagavad-gita ja Raamattu, niin näet eron.

        Todeta voi, että hindut ja buddistit EIVÄT elä samalla tavalla, kuin uskovat kristityt. He pyrkivät, mihin pyrkivät, omilla teoillaan. Heidän ns 'jumalansa' on , näköjään, 'paloitellut' itsensä osasiin ja siroitellut itseänsä ihmisiin, ja mitä nyt luomakunnasta löytyykään.

        Kristityt, ja muutkin ihmiset, ovat Jumalan LUOMIA olentoja. He EIVÄT ole Jumalan 'osasia'. Heillä on aivan itsenäinen sielu/persoonallisuus, ja, uskovilla, elävä henki, jonka Jumala on heihin pannut. (Ei-uskovilla henki on kuolleessa tilassa. Se herää, kun ihminen 'uudestisyntyy/tulee uskoon'.)

        Jumala ja Hänen ajatuksensa, taas, ovat niin paljon korkeammat, kuin ihminen, ettei sitä voi käsittää. VAIN Jeesuksessa Kristuksessa ihminen voi olla yhtä Jumalan kanssa, EI itse itsessään.

        Kristityt elävät uskoen syntien anteeksisaamiseen ja -antamiseen sekä, että ne on JO sovitettu, Jeesuksen, Jumalan Pojan toimesta, ja Pyhän Kaikkivaltiaan, jakamattoman, Jumalan suuresta armosta.

        Uskovissa, jotka elävät Jeesuksessa Kristuksessa, Pyhän Hengen kautta, kelpaavat vain HÄNEN tekonsa Isä-Jumalalle. Meillä on TOIVO, tämän elämän jälkeisestä, iankaikkisesta elämästä, Jumalan luona 'taivaassa'.

        Sitä toivoa EI hinduilla eikä muidenkaan 'uskontojen' harjoittajilla ole.

        Siinä eroa kerrakseen!

        Hyvää yötä, Jeesus myötä!

        "Kristityt elävät uskoen syntien anteeksisaamiseen ja -antamiseen..."

        Krishna sanoo ihan samaa Bhagavad-Gitassa, et vaan ole tainnut lukea ko. kirjaa:

        #Hylkää kaikki uskonnon eri muodot ja antaudu vain Minulle. Minä vapautan Sinut syntien kaikista vastavaikutuksista. Älä pelkää# BG 18.66

        "...sekä, että ne on JO sovitettu, Jeesuksen, Jumalan Pojan toimesta, ja Pyhän Kaikkivaltiaan, jakamattoman, Jumalan suuresta armosta."

        Uskoo ken tahtoo, mutta rehellisesti, jos pitää katua ja tehdä parannus, niin niitä EI OLE jo sovitettu. Valehtele kenelle haluat, ei onnistu. Joka ei sovintoa halua, ei sitä myöskään saa. Piste.

        Bhagavad-Gita eikä mikään muukaan veda-kirja väitä että Jumala olisi pirstaloitunut. Tämä outo käsite Jumalan jakautuneisuudesta on yritys soveltaa aineellisia lainalaisuuksia hengelliseen ulottuvuuteen.

        "Uskovissa, jotka elävät Jeesuksessa Kristuksessa, Pyhän Hengen kautta, kelpaavat vain HÄNEN tekonsa Isä-Jumalalle."

        Onhan se hyvä jos on nöyrä asenne Jumalan ja Hänen edustajan edessä, jatka samaa rataa. :)

        "Meillä on TOIVO, tämän elämän jälkeisestä, iankaikkisesta elämästä, Jumalan luona 'taivaassa'.

        Sitä toivoa EI hinduilla eikä muidenkaan 'uskontojen' harjoittajilla ole."

        Vai ei ole muilla toivoa, taaskaan et ole lukenut Bhagavad-Gitaa:

        "Tyhmät ihmiset palvovat puolijumalia, ja heidän hedelmänsä ovat rajallisia ja väliaikaisia. Puolijumalten palvojat menevät puolijumalten planeetoille, mutta Minulle omistautuneet sielut saavuttavat lopulta Minun ylhäisimmän planeettani". (BG 7.23)

        "Jokainen, joka elämänsä päättyessä jättää ruumiinsa muistaen vain Minut, saavuttaa heti Minun luontoni. Siitä ei ole epäilystäkään". (BG 8.5)

        "Korkeinta Henkilöä tulee mietiskellä olentona, joka tietää kaiken, joka on kaikkein vanhin, kaiken hallitsija, pientäkin pienempi, kaiken ylläpitäjä, kaikkien aineellisten käsitysten ulottumattomissa, käsittämätön ja aina henkilö. Hän valaisee kuin aurinko, ja Hän on transsendentaalisessa asemassa, tämän aineellisen luonnon tuolla puolen." (BG 8.9)

        "Tämä tieto on ylhäisintä viisautta, ja se on kaikista salaisuuksista salaisin. Se on puhtainta tietoa, ja koska se antaa meille suoran käsityksen itsestä oivalluksen kautta, se on uskonnon täydellistymä. Se on ikuista, ja sen harjoittaminen on täynnä iloa". (BG 9.2)


      • Mieti..
        Esimerkkejä: kirjoitti:

        "Kristityt elävät uskoen syntien anteeksisaamiseen ja -antamiseen..."

        Krishna sanoo ihan samaa Bhagavad-Gitassa, et vaan ole tainnut lukea ko. kirjaa:

        #Hylkää kaikki uskonnon eri muodot ja antaudu vain Minulle. Minä vapautan Sinut syntien kaikista vastavaikutuksista. Älä pelkää# BG 18.66

        "...sekä, että ne on JO sovitettu, Jeesuksen, Jumalan Pojan toimesta, ja Pyhän Kaikkivaltiaan, jakamattoman, Jumalan suuresta armosta."

        Uskoo ken tahtoo, mutta rehellisesti, jos pitää katua ja tehdä parannus, niin niitä EI OLE jo sovitettu. Valehtele kenelle haluat, ei onnistu. Joka ei sovintoa halua, ei sitä myöskään saa. Piste.

        Bhagavad-Gita eikä mikään muukaan veda-kirja väitä että Jumala olisi pirstaloitunut. Tämä outo käsite Jumalan jakautuneisuudesta on yritys soveltaa aineellisia lainalaisuuksia hengelliseen ulottuvuuteen.

        "Uskovissa, jotka elävät Jeesuksessa Kristuksessa, Pyhän Hengen kautta, kelpaavat vain HÄNEN tekonsa Isä-Jumalalle."

        Onhan se hyvä jos on nöyrä asenne Jumalan ja Hänen edustajan edessä, jatka samaa rataa. :)

        "Meillä on TOIVO, tämän elämän jälkeisestä, iankaikkisesta elämästä, Jumalan luona 'taivaassa'.

        Sitä toivoa EI hinduilla eikä muidenkaan 'uskontojen' harjoittajilla ole."

        Vai ei ole muilla toivoa, taaskaan et ole lukenut Bhagavad-Gitaa:

        "Tyhmät ihmiset palvovat puolijumalia, ja heidän hedelmänsä ovat rajallisia ja väliaikaisia. Puolijumalten palvojat menevät puolijumalten planeetoille, mutta Minulle omistautuneet sielut saavuttavat lopulta Minun ylhäisimmän planeettani". (BG 7.23)

        "Jokainen, joka elämänsä päättyessä jättää ruumiinsa muistaen vain Minut, saavuttaa heti Minun luontoni. Siitä ei ole epäilystäkään". (BG 8.5)

        "Korkeinta Henkilöä tulee mietiskellä olentona, joka tietää kaiken, joka on kaikkein vanhin, kaiken hallitsija, pientäkin pienempi, kaiken ylläpitäjä, kaikkien aineellisten käsitysten ulottumattomissa, käsittämätön ja aina henkilö. Hän valaisee kuin aurinko, ja Hän on transsendentaalisessa asemassa, tämän aineellisen luonnon tuolla puolen." (BG 8.9)

        "Tämä tieto on ylhäisintä viisautta, ja se on kaikista salaisuuksista salaisin. Se on puhtainta tietoa, ja koska se antaa meille suoran käsityksen itsestä oivalluksen kautta, se on uskonnon täydellistymä. Se on ikuista, ja sen harjoittaminen on täynnä iloa". (BG 9.2)

        "Tyhmät ihmiset palvovat puolijumalia, ja heidän hedelmänsä ovat rajallisia ja väliaikaisia. Puolijumalten palvojat menevät puolijumalten planeetoille, mutta Minulle omistautuneet sielut saavuttavat lopulta Minun ylhäisimmän planeettani". (BG 7.23)

        Tuon mukaan voitaisiin väittää, erheellisesti, että kristityillä on ainoastaan toivoa päästä puolijumalten planeetalle, Brahma-lokalle. Brahmaloka on Luojan planeetta. Tämä Luoja, Brahma, on tämän nimenomaisen universumin luoja. Voit tutustua tämän Luojan lausumiin rukouksiin Vishnulle, eli Korkeimmalle, googlaa "Brahm-samhita".

        Jeesus on itse asiassa tuolta Brahma-lokalta laskeutunut maan päälle, tämä ennustettiin Maha-Bhavisya-puranassa.

        Mitä ehkä vielä harvempi tietää, kuuluu Hare Krishna-uskonto Brahma-Madhva-Gaudiya-Vaishnava -oppilasketjuun. Tämä Luoja, joka Jeesuksen tänne lähetti, on siis sekä Hare Krishnojen että kristittyjen hengellinen kanta-isä. Siksi varmaan onkin niin paljon yhteneväisyyksiä Jeesuksen ja Hare Krishnojen opetuksissa. Lue lisää Hare Krishnoista ja Jeesuksesta:

        http://www.harekrishnatemple.com/bhakta/chapter27.html


    • ja mielessä

      ....Jumala kunnioittaa erityisesti niitä jotka elämänsä aikana ovat sanan palvelijoina ja Jumalan työtovereina....

      Tuo taitaa olla jehovien tai helluntalaisten raamatusta! Kerrotko tarkemmin, kun itse en ole tuollaista kohtaa omastani löytänyt. Minun Jumalani ei kunnioita ketään, ainoastaan RAKASTAA KAIKKIA.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe