Vietnamilainen

Ur ja Ho

Onko joku naimisissa vietnamilaisen kanssa? Miltä yhteiselämä sujuu? Eroaako vietnamilainen nainen muista aasialaisista naisista? Onko jotai erityistapoja?

45

8651

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuosia sitten

      sanottiin, että "Vietnam pum pum"?
      Nyt en tiedä siitä, että eroaako ne toisistaan, mutta kysymys kuuluu miten ne erottaa toisistaan kun ne on kaikki samannäköisiä.

    • ei erota muista

      Vaikka ne seukkas, niin silti se muija hengas muidenkin kanssa kun Puhakka opiskeli välillä ulkomailla. Ja se meno siinä Miljönäärikisassa telkussa taas oli törkeetä.
      Nehän nai siinä kaiken kansan edessä.Eipä taida erota muista siis.

    • oy

      Miten vietnamilaiset naiset suhtautuvat suomalaiseen mieheen? Olen yrittänyt monta kertaa keskustella aasialisten kanssa, mutta se tuntuu melkein mahdottomalta.
      Mistä tämä johtuu?

      • jopas jopas

        Sen takia kun niiden otsassa lukee "vain rikkaille tai varakkaille, muut älköön vaivatuko." Luuletsä muuten olevasi haluttu.


      • onnekkainkaikista
        jopas jopas kirjoitti:

        Sen takia kun niiden otsassa lukee "vain rikkaille tai varakkaille, muut älköön vaivatuko." Luuletsä muuten olevasi haluttu.

        En todellakaan ole varakas ja vietnamilainen nainen on toi mun avovaimo:D käy työssä ja opiskelee samalla yliopistolla ja on sängyssä ja kaikin muinkin tavoin noin 100000000000000000000000 kertaa parempi kuin yksikään suomityttö :D

        Aasialaisa n vaikea lähestyä, koska niin moni urpo kännissä tulee tarjoon 10€ seteliä jne muuta paskaa, että ne kaikki luulee/tietää et 99% miehistä haluaa vain yhtä juttua niltä.


      • Pääkaupunkiseudulla

        Vietnamilaiset naiset haluavat miehekkään miehen, joka oikeasti näyttää ja käyttäytyy sen mukaan. Mitkään nuorekkaat, hoikat ja söpön näköiset pojat ei näille naisille kelpaa ellei ole pakottava tarve sille rahalle tai muulle tarpeelle suomalaisesta miehestä. Useimmiten hakeutuvat kaltaistensa seuraan vaikka asuvat Suomessa. Kynnys tuntuu elovan sitä korkeampi mitä enemmän heillä on sitä ulkonäköä.

        Tatuoinnit, tupakan poltto, miehekkäät harrastukset kuten esimerkiksi tehokkaat autot auttavat tässä paljon. Myös se että osoittaa rahaa löytyvän ja on valmis käyttämään sitä auttaa oikean naisen löytymisessä. Tämä kaikki siis omien kokemuksien kautta ja päteee suureen osaan niistä kauniista vietnamilaisista neidoista. Toki poikkeuksiakin löytyy mutta varmasti ovat kiven alla.


      • Anonyymi
        onnekkainkaikista kirjoitti:

        En todellakaan ole varakas ja vietnamilainen nainen on toi mun avovaimo:D käy työssä ja opiskelee samalla yliopistolla ja on sängyssä ja kaikin muinkin tavoin noin 100000000000000000000000 kertaa parempi kuin yksikään suomityttö :D

        Aasialaisa n vaikea lähestyä, koska niin moni urpo kännissä tulee tarjoon 10€ seteliä jne muuta paskaa, että ne kaikki luulee/tietää et 99% miehistä haluaa vain yhtä juttua niltä.

        Montako suomityttöä olet käynyt läpi. Ehkä yksi kun pitää vinosilmään tyytyä. Joka ei saa suomalaista naista niin pitää tyytyä ostonaiseen. Voi voi voi. Vanhemmat myyvät tyttärensä aika julmaa.


      • Anonyymi
        Pääkaupunkiseudulla kirjoitti:

        Vietnamilaiset naiset haluavat miehekkään miehen, joka oikeasti näyttää ja käyttäytyy sen mukaan. Mitkään nuorekkaat, hoikat ja söpön näköiset pojat ei näille naisille kelpaa ellei ole pakottava tarve sille rahalle tai muulle tarpeelle suomalaisesta miehestä. Useimmiten hakeutuvat kaltaistensa seuraan vaikka asuvat Suomessa. Kynnys tuntuu elovan sitä korkeampi mitä enemmän heillä on sitä ulkonäköä.

        Tatuoinnit, tupakan poltto, miehekkäät harrastukset kuten esimerkiksi tehokkaat autot auttavat tässä paljon. Myös se että osoittaa rahaa löytyvän ja on valmis käyttämään sitä auttaa oikean naisen löytymisessä. Tämä kaikki siis omien kokemuksien kautta ja päteee suureen osaan niistä kauniista vietnamilaisista neidoista. Toki poikkeuksiakin löytyy mutta varmasti ovat kiven alla.

        Olipa yleistävä kirjoitus nim. Pääkaupunkiseudulla. Siellä minäkin ja vietnamilainen vaimoni. En ole rikas, pikemminkin päinvastoin. En tupakoi ja alkoholia käytän vain vähän esim. 1 tölkillinen olutta kerran kk.ssa. Ei tupakoi vaimonikaan eikä käytä lainkaan alkoholia. Töissä käymme molemmat ja vaimo puhuu jo hyvin suomea. Elämä on hyvää ja onnellista. Ei se raha vaan rakkaus.


    • Vietnamilaisen mies

      Vietnamilaisten perhekäsitys on varsin konservatiivinen ja sisältää paljon velvollisuuksia. Hiukan yksinkertaistettuna miehen tehtävä on huolehtia perheen rahantulosta ja naisen kaikesta muusta. Mm. perheen sisäinen tehtävänjako on sellainen, että mies voi leikkiä lasten kanssa mutta on häpeällistä jos mies joutuu tekemään ruokaa, siivoamisesta tai vaippojen vaihdosta puhumattakaan.

      Lapset muodostavat perheen eläketurvan ja niiden perään katsovat kummatkin vanhemmat tarkasti, koulumenestystä seurataan ja kotiintuloajat on vanhoillakin lapsilla. Perheen maine on tärkeää ja siitä kantavat kaikki vastuuta. Jos lapsi tupakoi niin selkään tulee niin että raikaa, samoin nainen voi mennä ravintolaan vain vanhempiensa tai miehensä kanssa. Kunnollisia naisia ei siksi koskaan löydy ravintoloista eikä kunniallinen nainen juo koskaan alkoholia (=hyviä testejä). Lapsille koitetaan yleisesti olla hyvinä esikuvina, ja ajatuksena tietysti on, että lapset aikanaan pitäisivät vanhemmistaan huolta.

      Perheen koossa pysyminen on naisille kaikki kaikessa ja jos kuvioihin ilmestyy toinen nainen niin vaimo voi hyvin antaa sille happopesun, ja tämä ei ole vitsi. Avioero on kuolemanvakava asia muutenkin, eronneen naisen elämältä putoaa pohja pois ja hän voi hyvin tappaa lapsensa ja itsensä.

      Vietnamilaiset auttavat sukulaisiaan koska sosiaaliturvaa ei ole, ja vaimo voi lähettää rahaa kotimaahansa. Se ei ole kuitenkaan kuukausittaista, tyttärillä ei esim. ole vanhempien elatusvastuuta, ja summat ovat aina pieniä. Oma perhe tulee myös aina ensin ja vaimo pitää huolta siitä, ettei oman perheen talous vaarannu.

      Vietnamilaiset koittavat välttää riitoja mutta viime kädessä päätökset perustuvat hierarkiaan. Vaimon on kuunneltava omia vanhempiaan mutta häntä korkeammalla hierarkiassa ovat anoppi ja aviomies. Anopin valta on suuri koska hän voi käskeä poikaansa eroamaan ja pojan on silloin pakko erota. Hierarkiassa korkeimmalla on kuitenkin aviomies eikä kukaan vaimo voi toimia miehensä tahtoa vastaan. Näin se on siellä ja siksi mies valitaankin yleensä tarkasti.

      Kielivaikeuksia on alussa mutta kaiken kaikkiaan elämä vietnamilaisen naisen kanssa on seesteistä ja perheelle muodostuu selkeät yhteiset tavoitteet jotka ovat vuosien ja jopa kymmenien vuosien päässä. Perhe-elämää vietnamilaisen naisen kanssa voi suositella, oikeastaan sitä voisi melkein kutsua paratiisimaiseksi.

      • ei kiitos vaan

        Jos ei toi sun valistus viimeistään avaa miesten silmiä arkitodellisuudelle, niin mikä sitten. Kyllä tollaisen alistetun muijan rinnalla, joka heittelee happoa toisten naisten silmille on ihan omaa luokkaansa koulutettu ja tasa-arvoinen, miehistä riippumaton ja itsenäinen länsimainen nainen.


      • kun taas...

        ...sinä et kelpaa tasa-arvoiselle länsimaiselle ajattelevalle naiselle, vain ja ainoastaan sovit aivopestylle, alistetulle ja todella nöyrälle vietnamilaiselle palvelijatyypille.Tai siis sanottakoon, että nämä hellan ja nyrkin välissä olevat palvelijattaret ovat onnellisia, jos suinkin saavat sinunlaisesi paskakasan, kunhan olet länsimaalainen tai sinnepäin.

        Sä et ilmeisesti tiedä yhtään mitään tasa-arvosta miesten ja naisten välillä ja pidät mm. vitnamailaisesta kulttuurista, jossa todella naisella ei ole sananvaltaa, muualla kuin keittiössä ja lasten kasvatuksessa.

        Ihmeellistä, että tänä päivänä vielä joku ihailee tollasta kulttuuria. Ainut tietty syy on siinä, että ei pysty mies rakentamaan suhdettaan tasa-arvoiseen naiseen, vaan aina pitää olla joku mies-nainen-asetelma, jossa jompikumpi määrää eli mies.


      • onnekkainkaikista

        totta joka sana.


      • onnekkainkaikista
        kun taas... kirjoitti:

        ...sinä et kelpaa tasa-arvoiselle länsimaiselle ajattelevalle naiselle, vain ja ainoastaan sovit aivopestylle, alistetulle ja todella nöyrälle vietnamilaiselle palvelijatyypille.Tai siis sanottakoon, että nämä hellan ja nyrkin välissä olevat palvelijattaret ovat onnellisia, jos suinkin saavat sinunlaisesi paskakasan, kunhan olet länsimaalainen tai sinnepäin.

        Sä et ilmeisesti tiedä yhtään mitään tasa-arvosta miesten ja naisten välillä ja pidät mm. vitnamailaisesta kulttuurista, jossa todella naisella ei ole sananvaltaa, muualla kuin keittiössä ja lasten kasvatuksessa.

        Ihmeellistä, että tänä päivänä vielä joku ihailee tollasta kulttuuria. Ainut tietty syy on siinä, että ei pysty mies rakentamaan suhdettaan tasa-arvoiseen naiseen, vaan aina pitää olla joku mies-nainen-asetelma, jossa jompikumpi määrää eli mies.

        meikän emäntä on vietnamilainen ja erittäin vanhoillisesti kasvatettu ja huhhuh..vuosien seurustelu suomalisten kanssa, niin en osannut tämmöisestä elämästä uneksiakaan. Suomitytöt on niiiiiin omn arvonsa tuntevia että menee jo liiallisuuksiin. Vietnamilaiset naiset tekee kunniastaan kaiken mitä tekevät miehensä eteen. ja voin sanoa, että minä olen avovaimolleni kunnioittava, kuunteleva, auttava jne, eli kaikkea mitä en suomitytöille ollut en jälkeen kun huomasin että suomitytöt ei ajattele miehestään niinkuin minä suomitytöistä. Eli lopetin arvostamisen.

        ja minä oon meistä se feministi ja mun emäntä on sovinisti. Tai ainakin se haukkuu kaikkia jotka ei pidä miehestään huolta ja minä koitan saada sti äymmärtään että semmosia ne suomitytöt vaan on, se on niille alistavaa jos ne pitäis miehistään huolta kin sinä minusta. niin se vain on. Suomitytöillä on aika katsoa peiliin.


      • onnekkainkaikista
        kun taas... kirjoitti:

        ...sinä et kelpaa tasa-arvoiselle länsimaiselle ajattelevalle naiselle, vain ja ainoastaan sovit aivopestylle, alistetulle ja todella nöyrälle vietnamilaiselle palvelijatyypille.Tai siis sanottakoon, että nämä hellan ja nyrkin välissä olevat palvelijattaret ovat onnellisia, jos suinkin saavat sinunlaisesi paskakasan, kunhan olet länsimaalainen tai sinnepäin.

        Sä et ilmeisesti tiedä yhtään mitään tasa-arvosta miesten ja naisten välillä ja pidät mm. vitnamailaisesta kulttuurista, jossa todella naisella ei ole sananvaltaa, muualla kuin keittiössä ja lasten kasvatuksessa.

        Ihmeellistä, että tänä päivänä vielä joku ihailee tollasta kulttuuria. Ainut tietty syy on siinä, että ei pysty mies rakentamaan suhdettaan tasa-arvoiseen naiseen, vaan aina pitää olla joku mies-nainen-asetelma, jossa jompikumpi määrää eli mies.

        Siis MIKÄÄN ei ole alistavaa tai nöyryyttävää JOS sen tekee rakkaudesta ja vietnamilainen nainen niin sen rakkaus on 1000000 kertaa isompaa ja syvempää kuin SINÄ osaat kuvitellakaan:D Siksi myös teot, joita sinä pidät nöyryyttävinä, on oikeasti rakkautta. Kumma kun suomalaiset miehet kohtelee paljon paremmin aasialaisia naisia kuin suomalaisia naisia..mistäköhän johtuis? No siitä että Vietnamilainen nainen ANSAITSEE SEN! :D

        Siis mun kaverit, joilla on suomalainen tyttöystävä, on sitä mieltä että aasialaisen haluisivat ennemmin. Eron näkee kun ollaan jossakin kaveriporukalla. Suomalaiset naiset on jääneet niin kauas noista maailman parhaista naisista :D Katso peiliin ja mene Vietnamiin naisten oppiin niin saat suomalaisen miehen joka arvostaa sua ja tekee eteei kaikkesi! :D


      • vietnamilainennainen

        Vietnamilainen mies kirjoitti tänne hyvin asiaa valaisevaa näkökulmaa, mutta pelkään että se sopisi enemmän 50- ja sitä edellisille luvuille syntyneille vietnamilaisille. Et ole ottanut huomioon miten suomalaisessa kulttuurissa eläminen on vaikuttanut toisen sukupolven (täällä varttuneiden) käsityksiin ja elämään.

        Perhekäsitys pitää edelleen paikkansa ja vanhempini sukupolvessa sitä edelleen näkyy. Koska vietnamilainen kulttuuri on hieman patriarkinen, naisten käyttäytymisiä vahditaan tarkemmin ja paheksutaan kun jotain epäsovinnaista ilmenee.

        Alkoholinkäytöstä sen verran, että kunniallinen nainen saa myös käyttää alkoholia, mutta ei juovuksiin eikä pulloile miehien kanssa, koska kaljakulttuuri kuuluu miehille. Nainen, joka juo kaljaa suoraan pullosta on mitä hirveimmpiä näkyjä! Alkoholin käyttö juhlissa tai ystävien kesken illanvietossa ei ole mikääm kumma näky, koska silloin on sallitua juoda.

        Täällä varttuneita vietnamilaisia naisia (kuten minä) voidaan jakaa kahteen leiriin: perinteisiin, omaa kulttuuria vaaliviin sekä länsimaalaistuneisiin. Yleisesti ottaen (puhun omasta kokemuksestani) perinteisiä vaalivat tekevät jatkuvasti kompromisseja vienamilaisen ja suomalaisen kulttuurin välillä. He ylläpitävät vietnamilaista identiteettiään (esim. kielen ja käyttäytymisen kautta) mutta pyrkivät myös monikulttuurisuuden tasapainoon kuten tasa-arvoon pyrkiminen ja itsenäistyminen esim. itsensä kouluttautumisella. Kyseessä on tietoinen arvovalinta ja pyrkimyksenä hyödyntää molempien kulttuurien hyviä puolia. Tämä ei ole aina helppoa, joten tällainen elämäntapa vaatii tietyhlaista luonteenpiirrettä ja asennetta.

        Länsimaalaista identiteettiä omaksuneet naiset, kuten saatoitte nähdä esimerkin Miljoonääri-Jussissa, edustaa suori osa Suomen nykyvietnamilaisista nuorista. En tarkoita juuri sellaista käyttäytymistä ym. vaan elämäntyyli, joka muistuttaa melkein täysin suomalaista naista (vaikka heitäkään ei voida yleistää). Heissä on enää vähän tallella itsensä (omien halujen yms.) pidättäymistä, kuuliaisuutta vanhempia kohti, vietnamilaiset kohteliaisuustavat taikka siveysnormit (pukeutuminen, kiroileminen). Heidän kanssa ei kyllä tuu mitään "paratiisiavioliittoa" kuten kuvailit.

        Takoituksenani ei ole arvostella vaan antaa realistisen kuvan vietnamilaisista naisista. Ur ja Ho, jos haluat tietää miten tän naisen kanssa tulisi menetellä, tulisi sinun ottaa ensin selvää minkälainen kulttuurikäsitys hänellä on ja mitä elämäntapaa hän omaksuu. Tietenkin on runsaasti niitäkin naisia, jotka kuuluvat edellä mainittujen välimaastoon.

        Kulttuuria yleensä lähdetään arvottamaan muutaman edustajansa kautta. Vietnamilainen kulttuuri on kyllä johonkin pisteeseen asti konservatiivinen, mutta ei kyllin, koska miten muuten voivat nuorisot (ja joskus keski-ikäisetkin) olla niin länsimaalaistuneita? Ja silti eivät heidän yhteisönsä hylkää heitä sen takiakaan. Eikä tässä puhuta muutamista yksilöstä.

        p.s. Näkökulmaa avartava pointti on myös se, että riippuu onko henkilö kotoisin Pohjois- vai Etelä-Vietnamista. Ei ehkä suomalainen tunne eroa missään, mutta ero on kuitenkin ilmeinen esim. käyttäytymisessä, elämäntavoissa ja yhteisöllisyydessä ja sen huomaa kun on riittävän pitkään tutustunut.

        Vietnamilainen nainen
        jolla on 2 yliopistotutkintoa


      • Jone Turuust

        Itse olin avoliitossa vietnamilaisen kanssa 9 vuotta ja vaikka ero ottikin koville, on hänkin viimein päässyt jaloilleen.

        Latiakaan ei lähetetty Vietnamiin yhdessäoloaikanamme, joten tuokaan ei pidä kaikkien kohdalla paikkaansa.

        Omasta mielestäni ehkä vähän tylsänpuoleista elämää oli elo vietnamilaisen kanssa. Rahan teko tuntui olevan se tärkein asia maailmassa ja siitä nauttiminen toissijaista.

        Vieläkin persompia rahan perään ovat kuulemma thaimaalaiset, mutta heitä en ole tuntenut koskaan.

        Mukavaa porukkaa loppupeleissä vietnamilaiset, eikä ainakaan itseni kohdalla heikäläisten kanssa juttelu ollut milloinkaan vaikeaa :)


      • bervb
        ei kiitos vaan kirjoitti:

        Jos ei toi sun valistus viimeistään avaa miesten silmiä arkitodellisuudelle, niin mikä sitten. Kyllä tollaisen alistetun muijan rinnalla, joka heittelee happoa toisten naisten silmille on ihan omaa luokkaansa koulutettu ja tasa-arvoinen, miehistä riippumaton ja itsenäinen länsimainen nainen.

        minun mielestäni tuo kuvaus vietnamilaisesta naisesta oli hyvin tasa-arvoinen. ktuossahan puhuttiin vanhempien kunnioittamisesta ja rooleista avioliitossa. Minä olisin ainakin hyvin onnellinen, jos joku aasialainen nainen rakastaisi minua niin paljon, että mielummin kuolisi kuin ottaisi eron minusta. Ja jos olisin niin sikamainen, että kohtelisin häntä huonosti, olisi aivan oikein, että äitini käskystä hän ottaisi minusta eron.


      • tiedätkös mitä
        onnekkainkaikista kirjoitti:

        Siis MIKÄÄN ei ole alistavaa tai nöyryyttävää JOS sen tekee rakkaudesta ja vietnamilainen nainen niin sen rakkaus on 1000000 kertaa isompaa ja syvempää kuin SINÄ osaat kuvitellakaan:D Siksi myös teot, joita sinä pidät nöyryyttävinä, on oikeasti rakkautta. Kumma kun suomalaiset miehet kohtelee paljon paremmin aasialaisia naisia kuin suomalaisia naisia..mistäköhän johtuis? No siitä että Vietnamilainen nainen ANSAITSEE SEN! :D

        Siis mun kaverit, joilla on suomalainen tyttöystävä, on sitä mieltä että aasialaisen haluisivat ennemmin. Eron näkee kun ollaan jossakin kaveriporukalla. Suomalaiset naiset on jääneet niin kauas noista maailman parhaista naisista :D Katso peiliin ja mene Vietnamiin naisten oppiin niin saat suomalaisen miehen joka arvostaa sua ja tekee eteei kaikkesi! :D

        Noilla vastakkainasettelu-puheillasi saat meidät suomalaiset naiset entisestään inhoamaan ja vastustamaan ketä tahansa aasialaista muijaa. Siihenkö pyrit ?


      • Anonyymi
        onnekkainkaikista kirjoitti:

        totta joka sana.

        Ei oo totta, vai tunnetkos kaikki vietnamilaiset naiset? Meillä minä, suomalainen mies, teen usein ruokaa ja vauvamme vaipan vaihdan siinä missä avokkikin myös kylässä. Mitä häpeämistä siinä muka. Myös lapsen äiti kävi töissä ennen synnytystä ja menee taas, kun vauva tulee päiväkoti-ikään. Ei oo tosiaan mikään palvelija vaan aikaansaava ja nykyaikainen ihana nainen.


    • ...

      Tuntuu, että olen aina myöhässä. Minun on todella vaikeaa löytää vapaata aasialaista naista. Haluaisin löytää sellaisen kunnollisen, jonka kanssa jakaa ilot ja surut. Tuntuu, ettei vapaita aasialaisia naisia ole enää missään.

      • ............

        Mä rakastan vietnamilaista naista yli kaiken. Mulle hän on tosi ihana ja mä koitan olla myös hänelle. Kauniita ruusuja hänelle.


      • onnekkainkaikista

        itsellä kävi sattuma ja törmäsin kaupungilla ujoon pieneen nauravaan vietnamilaisnaiseen ja siitä se lähti. Älä ole liian kännissä ja etsi päivisin kaupungilta. ei öisin baarista.


      • onnekkainkaikista
        ............ kirjoitti:

        Mä rakastan vietnamilaista naista yli kaiken. Mulle hän on tosi ihana ja mä koitan olla myös hänelle. Kauniita ruusuja hänelle.

        Käyttäydyn ihan, täysin erilailla, kun on nainen joka tekee eteeni kaikkensa, niinkuin minä hänen eteensä.


      • vinkiksi

        ...eivät roiku hirveesti baareissa


      • ............ kirjoitti:

        Mä rakastan vietnamilaista naista yli kaiken. Mulle hän on tosi ihana ja mä koitan olla myös hänelle. Kauniita ruusuja hänelle.

        Onnellista oleskelulupa-avioliitoa.


      • Suomityttö
        onnekkainkaikista kirjoitti:

        Käyttäydyn ihan, täysin erilailla, kun on nainen joka tekee eteeni kaikkensa, niinkuin minä hänen eteensä.

        Missä kummassa on miehet, jotka tuollaisia ominaisuuksia arvostaa?
        Kun moititte suomalaisia naisia niin siksikö kohdallani ei tärppää? Yleistetään liikaa.
        Olen kauniiksi sanottu ja viimeiseen asti koitan olla hyvä puolisolle. Edellinen päätyi eroon, koska olin narsistin kanssa, joka käytti hyvyyttäni hyväkseen ja tilanne pääsi todella pahaksi. Lapsia mulla on, mutta Se ei tunnu miehiä haittaavan kohdallani ainakaan. Mutta jostain syystä imen luokseni niitä miehiä, jotka näkee kiltteyteni ja käyttää sitä väärin kun luulevat, että lasten takia huolin mitä vaan kohtelua, mutta ovat väärässä.
        Miksi en kohtaa ihmistä joka arvostaisi?
        Olen koti-ihminen ja pidän kodin puhtaana ja siistinä, teen aina kotona ruuan kaikille ja huolehdin, että lapsilla on asiat hyvin. Kun olen seurustellut, on ruoka ollut pöydässä valmiina ja mies mennyt sen jälkeen pesulle ja lepäillyt. Olen tarjonnut hierontaa ja katsellut seuraksi urheilua. Kun iltapuuhat on ollut ohi olen hyvin innokas seksielämän suhteen. En jäkätä, en nalkuta. Lapseni ei huuda eikä riehu vaan olen saanut kehuja kovin siitä kuinka mulla on homma,hallussa. Lähden mielelläni miehen kanssa harrastuksiin Ym jos hän haluaa. Tuolloin järjestän lasten hoidon siten, että se on mahdollista.
        Joustan ja Tykkään myös ostaa miehelle pieniä ylläreitä ja lahjoja.
        MUTTA koskaan en saa takaisinpäin mitään. :( Jos sairastun niin minut unohdetaan ja ei edes kysytä tarvitsenko apua. Se tuntuu pahalta kun itse tekee kaikkensa.
        Eron jälkeen kuulin eksältä, että olen liian hyvä ja yritän liikaa, mutta silti hän oli minulle todella ilkeä (esim. sain keskenmenon ja olo oli hurja. Pyörrytti ja heikotti, mutta hän vain jätti mut yksin lasten kanssa. Ja raskaus oli ollut toivottu silloin. ).
        En piipitä turhista ja minun pitää olla tosi kipeä ennenkuin annan periksi.
        Pettänyt en ole koskaan ja kun sanoin tahdon niin todellakin tarkoitin sitä.
        Siinä vaiheessa kun tilanteet alkoi olla lasten kannalta kyseenalaisia oli luovutettava sillä lapsiani en halua menettää.
        En vaan tajua kun kaikkeni teen, että onko kohdlleni osunut täysiä sikoja vaan vai onko tämän ketjun jutut sanan helinää?


      • Anonyymi

        Ei niitä ole elät haavemaailmassa. Herätys naisen joutuu aina ostamaan jos pitää tyytyä ostonaiseen


      • Anonyymi
        ............ kirjoitti:

        Mä rakastan vietnamilaista naista yli kaiken. Mulle hän on tosi ihana ja mä koitan olla myös hänelle. Kauniita ruusuja hänelle.

        Paljonko joudut joka kuukausi maksamaan naisesi vanhemmille


    • Pohdiskelen

      Ollaanko me kaikki suomalaiset naiset sitten huonoja näiden vietnamilaisten rinnalla? :( rumia, huonoja..

      • päinvastoin

        Olemme tasa-arvoisia, itsenäisiä, tienaamme oman osuutemme kodin talouteen,
        huolehdimme kodista, perheestä, jopa vanhenevista sukulaisista, kurssitamme/koulutamme itseämme eteenpäin (ehto tänä päivänä uralla), vielä pitäisi huolehtia kunnostaan ja ulkonäöstään. Kysymys kuuluukin; mitä tekee mies sitten ?
        Ja vastaus: sen takia alamainen ja nöyristelevä aasialainen kelpaa. Juuri siksi.


      • Ette ole.


      • Anonyymi

        Vietnamilaise joutuu ostamaan paljonko on kilohinta


    • sellaista

      Vietnamilaiset eivät ota toista vietnamilaista koska kahden valehtelevan selkään puukottajan suhteesta ei tule mitään. Näin sanovat vietnamilaiset itse. Eivät luota toisiinsa, siksi naiset tulevat tänne ukkoa ottamaan. Helpon elämän perässähän tänne tullaan ja länsimaisia on helppo höynäytellä kun niille vähän vilauttaa.

      Väkivalta (henkinen tai fyysinen) on olennainen osa vietnamilaista kasvatusta. Ei kannata lapsia niiden kanssa tehdä kun keppi tai kepin pelko on koko ajan olemassa lapsia kohtaan. Kannattaa kautta rantain kysellä minkalaisen kasvatuksen on saanut tai mitä mieltä on lapsiin kohdistuvasta väkivallasta. Itse saa tietysti päättää uskooko vai ei.

      Ja että auvoisaa perhe-elämää? On suomessakin kunnollisia naisia pilvin pimein, ei nekään käy baareissa ruinaamassa päissään. Että jos täällä sanotaan ettei kannata baarista vietnamilaista ottaa, miksi kannattaisi ottaa suomalainenkaan. Osaavat suomalaisetkin kunnioittaa miestä ja parisuhdetta ja perhettä, enkä puhu minkään sortin uskoon hurahtaneista. Eivät suomalaiset kunnolliset naiset taida kelvata miehille jotka väittävät etsivänsä sellaista. Eksotiikan perässä täytyy juosta.

    • tälläistä

      Jos haluatte vietnamilaisen naisen, hankkikaa hänet Suomesta! Suomessa on paljon vietnamilaisia, jotka ovat voineet jopa syntyä täällä, ainakin eläneet jo monta vuotta, joten heillä on oma sosiaaliturva, ja he ovat koulutettuja. Nämä naiset voivat olla liian nirsoja läskin suomipapan ottaakseen, mutta jos edes viitsit huolehtia itsestäsi, niin se kelpaa heille. Loppu riippuu vain sinusta. Ole niin, miten naisen kanssa herrasmies on aina, niin johan irtoaa.

    • Tritext

      2 suomalaista pettäjä-jättäjä naista riitti, nyt otin vietnamilaisen. Puoli vuotta oltu yhdessä. Rahasta puhuvat paljon ja sitä lähettävät kotiinsa Vietnamiin. Hyvä ruuanlaittaja..omasta tahdostaan. Tulevaisuudesta ei tiedä, vaikea vielä sanoa.

    • SamaaNeKaikki

      Sossun loisia ne kaikki itä-aasialaiset jak eski-aasialaiset, eivät eroa millään tavalla niiden afrikkalaisista esi-isistä ja esi-äideistä

    • Lemmenkäinen

      Olen minä onnellinen, Thaikun kanssa kohta 40 vuotta, kodinhoidossa ja sapuskan teossa yliveto.- Ei juo, ei polta, ei pelaa rahapelejä.- Molemmat jo vuosia eläkkeellä .- Voiko ihanammin vuoden enää alkaa ?????? :D

    • Anonyymi

      Ovat kovia huijaamaan ihmisiä. Hyvä esim närpiöstä ja muita esim saattaa olla vaikka kuinka paljon. Ravintoloita pyörittävät ja suuri epäilys että paljon on vilunkipeliä. Ei kannata luottaa lainkaan. Toivottavasti karkotetaan takaisin omaan maahan ja itse saavat maksaa oikeuskulut. Röyhkeät jäävät joskus kiinni. En koskaan käy vinosilmien ravintoloissa kun luottamus on mennyt

      • Anonyymi

        Olen käynyt takavuosina useasti vietnamilaisten huorien luona. Huomasin että vietnamilaiset naiset haisivat varsin erilaiselta kuin esim. Suomalaiset naiset. Lopetin huorissa käynnin kun kävin seurustelemaan suomalaisen naisen kanssa. Suomalaisten tai ylipäätään vaaleiden naisten ominaishaju on parempi kuin mongololien tai mustien ym. Värillisten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt takavuosina useasti vietnamilaisten huorien luona. Huomasin että vietnamilaiset naiset haisivat varsin erilaiselta kuin esim. Suomalaiset naiset. Lopetin huorissa käynnin kun kävin seurustelemaan suomalaisen naisen kanssa. Suomalaisten tai ylipäätään vaaleiden naisten ominaishaju on parempi kuin mongololien tai mustien ym. Värillisten.

        Ihan sama kokemus. Jos jatkuvasti käy vieraissa, niin tulee tulehdusperäisiä vaivoja alapäähän ja haju on ikävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama kokemus. Jos jatkuvasti käy vieraissa, niin tulee tulehdusperäisiä vaivoja alapäähän ja haju on ikävä.

        No älä sitten käy


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7506
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4342
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1695
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1639
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe