miten sanotaan

ranskaksi?

Koska voisin tulla teille kylään/vierailulle?

7

1048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tälleen

      Quand est-ce que je pourrais venir te visiter?
      Quand est-ce que je pourrais te visiter?
      Quand est-ce que je pourrais venir chez toi?

      • NanaM

        On kyllä oikein, mutta onkin helpompia vaihtoehtoja :

        Quand pourrais-je venir te visiter ? (vous visiter)
        Quand pourrais-je te visiter ? (vous visiter)
        Quand pourrais-je venir chez toi ? (chez vous)

        Quand pourrais-je venir te voir ? (vous voir)


      • on helppo.
        NanaM kirjoitti:

        On kyllä oikein, mutta onkin helpompia vaihtoehtoja :

        Quand pourrais-je venir te visiter ? (vous visiter)
        Quand pourrais-je te visiter ? (vous visiter)
        Quand pourrais-je venir chez toi ? (chez vous)

        Quand pourrais-je venir te voir ? (vous voir)

        Ei tartte osata konditionaaleja eikä muita kommervenkkejä.....


      • NanaM
        on helppo. kirjoitti:

        Ei tartte osata konditionaaleja eikä muita kommervenkkejä.....

        Voi hyvinkin sanoa ilman konditionaaleja (vaikki oli konditionaali kysymyksessä suomeksi "voisin") :

        "Quand puis-je venir vous voir ?" (preesens "puis" korjaa konditionaalia "pourrais").

        ----
        http://www.salutfinlande.net


      • tuollainen
        NanaM kirjoitti:

        Voi hyvinkin sanoa ilman konditionaaleja (vaikki oli konditionaali kysymyksessä suomeksi "voisin") :

        "Quand puis-je venir vous voir ?" (preesens "puis" korjaa konditionaalia "pourrais").

        ----
        http://www.salutfinlande.net

        Je puis?


      • visiteuse
        NanaM kirjoitti:

        Voi hyvinkin sanoa ilman konditionaaleja (vaikki oli konditionaali kysymyksessä suomeksi "voisin") :

        "Quand puis-je venir vous voir ?" (preesens "puis" korjaa konditionaalia "pourrais").

        ----
        http://www.salutfinlande.net

        "quand puis-je te visiter" : DDDDDDDDDD

        olkaa ennemmin hiljaa, kuin sanotte mitä vain


      • nanam on oikeassa
        visiteuse kirjoitti:

        "quand puis-je te visiter" : DDDDDDDDDD

        olkaa ennemmin hiljaa, kuin sanotte mitä vain

        puis-je ...

        Käytetään ainoastaan kysymymuotoisissa lauseissa ja kyseessä on preesens muoto.


        http://french.about.com/od/grammar/a/pouvoir.htm


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe