Koska voisin tulla teille kylään/vierailulle?
miten sanotaan
7
1048
Vastaukset
- tälleen
Quand est-ce que je pourrais venir te visiter?
Quand est-ce que je pourrais te visiter?
Quand est-ce que je pourrais venir chez toi?- NanaM
On kyllä oikein, mutta onkin helpompia vaihtoehtoja :
Quand pourrais-je venir te visiter ? (vous visiter)
Quand pourrais-je te visiter ? (vous visiter)
Quand pourrais-je venir chez toi ? (chez vous)
Quand pourrais-je venir te voir ? (vous voir) - on helppo.
NanaM kirjoitti:
On kyllä oikein, mutta onkin helpompia vaihtoehtoja :
Quand pourrais-je venir te visiter ? (vous visiter)
Quand pourrais-je te visiter ? (vous visiter)
Quand pourrais-je venir chez toi ? (chez vous)
Quand pourrais-je venir te voir ? (vous voir)Ei tartte osata konditionaaleja eikä muita kommervenkkejä.....
- NanaM
on helppo. kirjoitti:
Ei tartte osata konditionaaleja eikä muita kommervenkkejä.....
Voi hyvinkin sanoa ilman konditionaaleja (vaikki oli konditionaali kysymyksessä suomeksi "voisin") :
"Quand puis-je venir vous voir ?" (preesens "puis" korjaa konditionaalia "pourrais").
----
http://www.salutfinlande.net - tuollainen
NanaM kirjoitti:
Voi hyvinkin sanoa ilman konditionaaleja (vaikki oli konditionaali kysymyksessä suomeksi "voisin") :
"Quand puis-je venir vous voir ?" (preesens "puis" korjaa konditionaalia "pourrais").
----
http://www.salutfinlande.netJe puis?
- visiteuse
NanaM kirjoitti:
Voi hyvinkin sanoa ilman konditionaaleja (vaikki oli konditionaali kysymyksessä suomeksi "voisin") :
"Quand puis-je venir vous voir ?" (preesens "puis" korjaa konditionaalia "pourrais").
----
http://www.salutfinlande.net"quand puis-je te visiter" : DDDDDDDDDD
olkaa ennemmin hiljaa, kuin sanotte mitä vain - nanam on oikeassa
visiteuse kirjoitti:
"quand puis-je te visiter" : DDDDDDDDDD
olkaa ennemmin hiljaa, kuin sanotte mitä vainpuis-je ...
Käytetään ainoastaan kysymymuotoisissa lauseissa ja kyseessä on preesens muoto.
http://french.about.com/od/grammar/a/pouvoir.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1911980
- 1231081
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21785- 58776
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33690ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9512