Menetetty ystävyys

serkku

Paras lapsuuden kaverini/rakas serkkuni on nyt ilmeisesti lähtemässä viimeiselle matkalleen. Ei ole päivää eikä yötä etten häntä ajattele, olen aivan lohduton koska hän katkaisi totaalisesti välimme monia vuosia sitten. Syy siihen tuntuu tällä hetkellä niin naurettavan pieneltä, lasten ymmärtämättömyys; pallopeleistä vierähtäneiden pallojen vieriminen serkun pihamaalle. Me vanhemmat emme asiaa huomanneet ennenkuin he lupasivat rakentaa piikkilanka-aidan pihojemme väliin. Siitä seurasi meidän taholtamme lapsellemme puhuttelu ja ehdoton kielto, ettei pallo saa mennä naapuriin ja koetimme parhaamme mukaan vahtia ettei häiriötä tapahtuisi. Muutaman pallon sekkuni mies siitä huomimatta, kirveellä halkaisi ennenkuin lapseni kasvoi vanhemmaksi/ järkevämmäksi, eli noin 9-vuotiaaksi.

Haluaisin välimme korjaantuvan, ennenkuin on myöhäistä, mutta en mitenkään rohkene ottaa yhteyttä, koska he edelleen meille vihoittelevat, eivätkä pyynnöistä huolimatta ole pitäneet yhteyttä. Nyt eivät kyllä enää tilanteesta johtuen jaksa eivätkä voikaan.

Mitä ihmettä teen tässä tilanteessa, hienotunteisuus estää varsinkin nyt ottamasta mitään yhteyttä:(

3

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heippa
      aika surullista........mutta ole onnellien että sulla sentään
      on jonkunlainen yhteys säilynyt. Mun yks ex-kaveri kuoli
      mun tietämättäni joskus 1.1.2000 yöllä...........kuumeese
      en kuulemma...........oli liikaa kuumetta.......meillä meni po
      ikki jostakin syystä n. 15-v sitten......en tiiä vieläkään syy
      tä, kai se pelkäs jotakin........mitä en tiiä sitäkään......mut
      kerran se lähetti mulle kortin ja pyysi siinä jättään sen rauhaan, etten enää pitäis siihen mitään yhteyttä......ja
      niin mä tein. Sain äidiltäni kuulla sitten pari vuotta myö-
      hemmin, et se oli kuollut.......vain muutama kuukausi en-
      nemmin kun meidän lemmikki-kani kuoli vanhuuteen...se
      oli alle 10-v. urosakani, kääpiökani. Ei sairastellut juuri koskaan..........ikävä vieläkin sitä........ :( ja mun mummin-
      kin kuolemasta on vähän yli 13-v.....sitäkin kauhee ikävä.
      Mut se kuoli syöpään, jonka sen mies aiheutti sille tahal-
      laan ! se kun oli sauhuttaja ja hajuherne, vaikka tiedän että kuolleesta ei saisi puhua pahaa......se kuoli sydänko
      htaukseen talvella vähän ennen joulua 1980.
      Sitten viime joulun aikaan isän ainoa pikkuveli kuoli. En ti
      iä mihin, me ei olla tavattu ainaskaan 10-15-vuoteen. Ku
      n se asui niin kaukana meistä..... ja jokunen vuosi sitten
      se oli näemmä menny naimisiin jonkun tyhmän ämmän kanssa, ne oli häämatkalla Sydneyssa, se tuli mulle täyte
      nä yllätyksenä......

    • bahama

      Tilanne on ikävä ja tuntuu tietysti haljulta mutta ihmettelen miten vielä ajattelet serkkuasi hyvänä ystävänä noin superpottumaisen käytöksen jälkeen. Ei kai kukaan ystävä tai täysipäinenkään kanna vuosia kaunaa siitä että lapsen pallo vierii pihalle.
      Serkullasi on varmasti ollut mahdollisuus korjata välinne, vaan ei ole katsonut tarpeelliseksi. Et voi kantaa huonoa omaatuntoa jokaisen epämiellyttävän ihmisen tähden.

    • cattttttt

      Kirjoita ihan oikea, perinteinen kirje. Saat ainakin asiasi sanottua, niin ei jää sitten vaivaamaan sanomattomat jutut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe