Puhelimen laturin rikkoutuminen

Ihmeissään85

Ostin 2.1.2009 Samsungin matkapuhelimen U700 silver hinta 139€ tuolloin vielä Lappeenrannassa toimineesta Markantalosta.
Toukokuun lopulla otettaessa puhelinta normaalisti latauksesta laturin pää jäi kiinni puhelimeen.
Toimitimme puhelimen latauslaitteen huoltoon Lappeenrannan Giganttiin 6.6.2009 (Markantalon lopetettua toimintansa Lappeenrannassa).
Laturin vastaanottanut myyjäkin totesi, että kyse on valmistusvirheestä koska laturin päässä ollut liimaussauma oli selvästi pettänyt. Hän myös totesi, että vastaavat viat kuuluvat joskus takuun piiriin, joskus eivät.
Laturi oli noin 2,5 viikkoa huollossa, jonka jälkeen huoltoliikkeestä (SCR-huolto Tampere) todettiin että kyseinen mekaaninen vika ei kuulu takuun piiriin. Tilalle tarjottiin uutta laturia hintaan 15€.
Mielestäni kyseinen vika tulisi kuitenkin korvata, koska kyse on mielestäni valmistusviasta, eikä kyseistä tulisi ilmentyä normaalikäytössä. Ollessani yhteydessä kuluttaja-asiamieheen asian tiimoilta 29.6.2009 hän totesi, että kyseinen vika kuuluu myyjän/valmistajan virhevastuun piiriin.
Koska itse puhelin on käyttökelvoton laturin toimimattomuuden takia, on minulle aiheutunut tapauksesta suurta haittaa. Olen tottunut kestäviin ja toimiviin tuotteisiin matkapuhelimia hankkiessani, mutta kokeillessani Samsung merkkistä matkaviestintä jouduin kokemaan pettymyksen tuotteen laadun ja vian korvaamisen osalta.
Olisin odottanut tällaisen hintaluokan käyttötavaran kestävän normaaleissa käyttöolosuhteissa hieman pidempään. Toivoisin puhelimen hintaan kuuluvan mahdollisuus käyttää kyseistä laitetta ainakin sen takuuajan loppuun asti.
Mitä voin tehdä samsung vaatii että pitäisi englannin kielellä laittaa heille vaade ja niin kuluttaja asiamies tekikin mutta mitään ei samsungilta kuulu..
Mitä minun kannattaisi tehdä??
Onhan se 15e pieni hinta uudesta laturista mutta periaatteesta en sitä maksa koska minulle kuuluisi uusi ilman mitään venkoilua koska kyse on valmistusvirheestä..

3

1894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on...

kuluttaja-asiamies itse alkanut sinun matkapuhelimesi takuuasioita hoitelemaan?

• VIIMEINEN SAMSUNG

Minulla meni U600 puhelimen latausliitin rikki ja SCF-huolta Tampere totesi että latauskaapelin liitin on laitettu väärinpäin puhelimeen. Mutta kun sitä ei saa laitettua väärinpäin siihen!!!!
      VIIMEINEN SAMSUNG. EN OSTA AINUTTAKAAN LAITETTA SILLÄ MERKILLÄ ENKÄ SUOSITTELE MUILLEKAAN.
      VASTAUS MAAHANTUOJALTAKIN OLI ETTÄ OTTAKAA YHTEYTTÄ KULUTTAJANEUVOJAAN!!!
      " Mikäli että ole tyytyväisiä päätökseen, ottakaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan"

HEH, HEH
      KORJAUS OLIS MAKSANUT 83 euroa.

• Niin se vain menee

Selvähän tuo on että valmistaja on vastuussa, mutta haastapas joku iso firma kuten samsung jonkun laturi vian takia. Se kuluttaa aikaa ja tod.näköisesti myös rahaa.

Helpompi takuuasiat on hoitaa yrityksenkanssa mistä on hankkinut tuotteen, joka tässä tapauksessa ei ole edes mahdollista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      76
      4558
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3793
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      148
      3516
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      43
      1997
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      126
      1074
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1000
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      943
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe