Pehtoorin kirppikselle pöytävuokraajia

l

Kuulin, että Pehtoorin kirppiksellä olisi ollut aika tyhjää jo kuukauden verran. Muutama pöytä vain tavaraa. Ihmettelin ja olin surullinenkin, koska kun viimeksi itse kävin kyseisellä kirpputorilla, oli se mielestäni tiloiltaan oikein hyvä, oli siisti, tilava, valoisa sekä kassalta/yrittäjältä sai asiallista palvelua, väkeäkin tuolloin kävi kovasti ja ihan hyvää tavaraa oli. Miksi kukaan ei kumminkaan vie tavaraa enää sinne myyntiin?

Kun taas olin kerran viime talvella Ullakolla käymässä, kuulin kun joku tyttö kysyi vuokrapaikkaa ja sai vastauksen että vasta kesäkuussa seuraava vapaa tila. Eli melkein puolen vuoden jonot! En kuitenkaan nää Ullakkoa yhtä siistiksi kuin esim. tuo Pehtoori, joten ihmettelen mistä (esim) Ullakon suosio oikein johtuu ja toiset kirppikset taas "kuolee" vaikka nämä olisivatkin ihan siistejä ja asiallisia paikkoja.

Kun viette tavaraa seuraavan kerran kirppikselle myyntiin, niin miettisittekö hetken, voisitteko viedä sitä tavaraa muuallekkin kuin ullakolle tai lakeuden shoppikseen? Tietysti jokainen päättää sen itse minne tavaransa vie, mutta kyllä ullakko ja shoppis pärjää mainiosti vaikka ette menisikään jonon jatkeeksi niille. Itse olen tehnyt kaappien tyhjennystä tässä ja olisi ajankohtaista käydä varaamassa pöytä kirppikselta. Taidanpa käydä varaamassa pöydän Pehtoorista, vaikka olisikin riski että tavarat menisi huonommin kaupan. Mutta jos kukaan ei vie tavaroitaan myyntiin uusiin kirpputoreihin, niin sieltähän loppuu pelkät kirppistavaranostajatkin hyvin äkkiä ja koko yritys kuolee ja yksi työtön ihminen lisää. Mielestäni kaiken rahan ei tarvitse mennä suuren luo, myös pieniä on hyvä tukea.

9

479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kellari

on tilava ja mukava kirppis. Tilaa on riittävästi. Minulle on yx lysti, maksaako varaus 20 tai 30 euroa. Jos ja kun tavaraa riittää myyntiin asti, niin pöydän hinnan saa nopeasti pois.
      Minulla ainakin vaatteet ja tavarat menivät todella hyvin kaupaksi.
      Onhan tuossa keskustassa olevassa liikkeessä varmaankin suht`korkea vuokrahintakin, lisäksi pitäähän näille työntekijöillekin riittää palkkoihin yms.
      Jatkossakin vien kirpparikamat myyntiin Aapelin Kellariin. Toivottavasti myyviäkin asiakkaita riittää-ostajia siellä pyörii aika lailla.

• Tuija vaan

Olen itsekin ihmetellyt Ullakon suosiota. Sehän on niin sotkuinen ja yläkerta moskaa täynnä, siivotaanko siellä koskaan?

Pehtooriin minä vien kunhan saan kaapit siivotuksi.

• Jeesus Kristus
        Tuija vaan kirjoitti:

Olen itsekin ihmetellyt Ullakon suosiota. Sehän on niin sotkuinen ja yläkerta moskaa täynnä, siivotaanko siellä koskaan?

Pehtooriin minä vien kunhan saan kaapit siivotuksi.

Eikö nyt haise paska ja lujaa.
        Vittu mikä vuodatus. Siellä nyt pehtoorin väki kirjottaa. Törkeää törkeää.
        Ei kukaan ala tollasta sontaa laittaan jonkun kirpparin asialla. voi vittu herää jo ääliö sefu herää

• vai niin
        Jeesus Kristus kirjoitti:

Eikö nyt haise paska ja lujaa.
        Vittu mikä vuodatus. Siellä nyt pehtoorin väki kirjottaa. Törkeää törkeää.
        Ei kukaan ala tollasta sontaa laittaan jonkun kirpparin asialla. voi vittu herää jo ääliö sefu herää

että pehtoorin oma porukkako asialla... No väärään osuit. En kyllä tunne paikan pitäjää, mutta eikö sitä voi ihmisellä silti huoli nousta toisen puolesta. Itselle nimittäin niin kävi, kun näki että siisti kirpputori kuihtumassa kokonaan, se on harmi ja mielestäni ei ansaittua. Vaikutat kylmältä ihmiseltä tekstistäsi päätellen, joka ei paljoa muiden tilanteista välitä eikä myötätuntoa tuntemattomille tipu. Ikävää, että haukut sitten sellaiset ihmiset, jotka eivät ole kaltaisiasi; tunteettomia ja kylmiä.

Terv, Kirsi Kok Jalasjärveltä

• <|||>

S:joella on liikaa kirppareita, ei kaikkiin riitä pöydänvuokraajia/asiakkaita. ULLAKKO-kirppari on jo vanha ja saanut vankan jalansijan. Ihmiset puhuu aina Ullakosta kun tulee puhe kirppareista.
      Pehtoori-kirppis on mielestäni huonossa paikassa, asun itse keskustassa ja kun käymme esim. Mini-Manissa, niin monesti käymme samalla SPR:n kirppiksellä, koska se "sattuu silmään" matkan varrella. Pehtoorin mainos ei näy kuin niille jotka tulee Nurmosta päin Kivisaareen.

• laskinpavaan

Eli, jos vaikka:

vuokra 25€ /viikko
        kirparilla 150 pöytää

25€ x 150€ = 3750€ viikossa

52 x 3750€ = 195 000€ vuodessa (- palkat, vuokrat ja verot)

• vois muuttaa
        laskinpavaan kirjoitti:

Eli, jos vaikka:

vuokra 25€ /viikko
        kirparilla 150 pöytää

25€ x 150€ = 3750€ viikossa

52 x 3750€ = 195 000€ vuodessa (- palkat, vuokrat ja verot)

Väinölänkadulle, entiseen Shoppiksen tiloihin. Oli hyvä paikka ja tunnettu. Helppo asioida. Teollisuusalueelle siirtynyt Lakeuden Shoppis ei houkuta ainakaan minua, on niin syrjässä. Väinölänkadun ympäristössä laaja asuinalue, oli helppo poiketa ja viedä tavaroita myyntiinkin.

• Onneksi on valinnan

varaa missä käydä. Kuvittele jos on vain kaksi kirppistä ja jumalaton ryysis niin onneksi on useampi kirppis että missä kulkea.

• ==
        Onneksi on valinnan kirjoitti:

varaa missä käydä. Kuvittele jos on vain kaksi kirppistä ja jumalaton ryysis niin onneksi on useampi kirppis että missä kulkea.

minäkin, entä jos 500 paikkaa x 25€. Nyt kaikki kirpparia perustamaan, tai ehkä
        vasta ensi vuonna, kun starttirahat kuulemma loppu tältä vuodelta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      312
      3655
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      29
      2016
    3. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      44
      1646
    4. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      84
      1491
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      97
      1290
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      144
      1191
    7. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      81
      1074
    8. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      96
      1038
    9. Kannattaa ymmärtää se asia

että mitään stalkkausta tai hakkerointia ei tapahdu. Oikeasti kannattaa tutkituttaa päänsä.
      Tunteet
      212
      867
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      61
      787
    Aihe