Kellään uudestisyntyneellä ja uskovien kasteella käyneellä kokemusta Ryttylän raamattukoulusta?
radikaalin palsta oli ainut mistä löytyi muutama sana ko. jutusta...
Mitä mieltä olette jos haluaa oppia Raamattua ja menee Ryttylään opiskelemaan sitä? Hakemuksessa kysytään uudestisyntymävuosi, mutta kuulopuheen mukaan jotkut opettavat siellä, että kaste riittää.
Tiedän, että siinä voi itsekin suodattaa asioita, eikä ollut Isoon Kirjaan rahaa, sitäpaitsi haku meni jo ohi...
Oma kurinalaisuus Raamatun lukemisessa on heikkoa, joten, mikäli Jumala suo tuonne opistoon päästä niin katsotteko, että hyödyksi olisi?
Ryttylän Kansanlähetysopisto, kokemuksia?
2
3810
Vastaukset
KL-opisto on herätyskristillinen luterilainen opisto, jossa opetetaan kirkon viidennen herätysliikkeen mukaista oppia. Opetus kasteesta ei tietenkään ole helluntailaista, mutta ei se ole myöskään aitoluterilaista (ei opeteta uudestisyntymistä kasteessa vaan uskoontulossa). Juuri siksi, että KL antaa vain vähäisen painoarvon lapsikasteelle, se on ollut kirkon valtavirran epäsuosiossa. Opistossa on opiskellut myös vapaiden suuntien uskovia, jotka ovat opiskelunsa jälkeenkin pysyneet vapaiden suuntien uskovina. Opetus on tietopuolista, teologiapitoista ja herätyshenkistä. Suosittelen, KL-opiston käyminen on hyvä kokemus.
- np
Kiitos vastauksesta. Harmi, että niitä on vain yksi. Olen taistellut unissani ja hereilläollessani monesta syystä sen kanssa voinko mennä kyseiseen opistoon. Tietenkin tämä voi olla vain koetusta. Pitäisi löytää Jumalan Tahto. Mahdollisuus opistoon menemiseen minulla olisi... suosittelijakin kansanlähetyksen ja ev. lutin piireistä, joka on itse uskova kuitenkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305740- 345150
- 292944
- 342424
- 372098
- 152048
- 301768
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons361593