Puhelinmyyjät

En tiedä mitä provisiopalkaa nauttiva puhelinmyyjä ajattelee, kun asiakas lyö hänelle luurin korvaan, mutta kai se kuuluu työnkuvaan. Ja sitä paitsi ensimmäisellä kerralla kieltäydyin kohteliaasti...


http://www.youtube.com/watch?v=QkcanI1mvCk&feature=related


"Ei kiitos, en halua tilata Tieteen Kuvalehteä"


MarttyyriMallari-TTt

41

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zisel

      puhelinmyyjistä jos ne soittelee, on sanoa että "mun kaveri/sukulainen" tms, on kans puhelinmyyjä ja jos tilaan lehtiä niin tilaan ne häneltä. Siihen ei sitkeimpäkään myyjä ala inttää mitään. Jos joku myyjä kysyy että "missä firmassa se on töissä?" niin voit vastata että "sillä ei ole mitään väliä nyt tässä asiassa".

      • Jazuli

        ..oon tuota koklannu ittekkii...nii heti oli sanomassa mukavaa päivänjatkoo sitte vain...=o)


      • zisel
        Jazuli kirjoitti:

        ..oon tuota koklannu ittekkii...nii heti oli sanomassa mukavaa päivänjatkoo sitte vain...=o)

        koittanut sitä duunia ja pomo joka valmensi hommaan ja neuvoi mitä mihinkin vastaväitteeseen voi sanoa, kertoi, että jos asiakas sanoo että hän tilaa joltain tutultaan niin sillon on luovutettava koska sillon se ei sulta tilaa vaikka kuinka jankkaisit :)


      • kiitos neuvosta, mutta entä jos yksikään ystävä tai sukulainen ei ole puhelinmyyjä?


        "En suostu valehtelemaan"


        MarttyyriMallari-TTt


      • Mieluummin teet kunnon jäynää. Vastaat vaikka italiaksi jotain sinne puhelimeen, tai alat myymään ittees, tai huumeita sille soittajalle, niin ei varmaan tuu toista soittoo.


      • Jazuli
        dazu kirjoitti:

        Mieluummin teet kunnon jäynää. Vastaat vaikka italiaksi jotain sinne puhelimeen, tai alat myymään ittees, tai huumeita sille soittajalle, niin ei varmaan tuu toista soittoo.

        ..se ei enäi lopetakkaa sit soitteluu..mikäli sil oisi tarvetta johokii noista addiktoitumista aiheuttaviin...=o)


      • zisel
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        kiitos neuvosta, mutta entä jos yksikään ystävä tai sukulainen ei ole puhelinmyyjä?


        "En suostu valehtelemaan"


        MarttyyriMallari-TTt

        valehtelematta mutta kyllä se puhelinmyyjä ainakin tarvittaessa valehtelee. Ei tietenkään hinnasta tms mutta voi valehdella muista asioista.


      • zisel
        dazu kirjoitti:

        Mieluummin teet kunnon jäynää. Vastaat vaikka italiaksi jotain sinne puhelimeen, tai alat myymään ittees, tai huumeita sille soittajalle, niin ei varmaan tuu toista soittoo.

        joulun aikaan joku jätkä ja kauppas lehteä. Sanoin sille ton saman jutun että tilaan kaverilta niin se sitten rupes puhuu ihan muista jutuista. Kerroin siinä että mä saan varmaan lahjaks suklaata jouluna taas 100 rasiaa enkä välittäis syödä suklaata yhtäkään konvehtia niin se jätkä kysy että saako tulla syömään mun luo niitä suklaita :O Ja se oli ihan tosissaan eikä nauranut ollenkaan! Mä olin että "juu hei, mun pitää nyt mennä..."


      • zisel kirjoitti:

        joulun aikaan joku jätkä ja kauppas lehteä. Sanoin sille ton saman jutun että tilaan kaverilta niin se sitten rupes puhuu ihan muista jutuista. Kerroin siinä että mä saan varmaan lahjaks suklaata jouluna taas 100 rasiaa enkä välittäis syödä suklaata yhtäkään konvehtia niin se jätkä kysy että saako tulla syömään mun luo niitä suklaita :O Ja se oli ihan tosissaan eikä nauranut ollenkaan! Mä olin että "juu hei, mun pitää nyt mennä..."

        Noita on... Samoin on asiakkaissa! Kaikkein paskin asiakas on sellanen mummo, joka pakottaa puhuun tunnin puhelimessa sen takia, kun sillä ei ole ketään muuta, kenenkä kanssa puhua. Siinä ei oikein myyjäkään pysty lopettamaan puhelua.


      • Jazuli kirjoitti:

        ..se ei enäi lopetakkaa sit soitteluu..mikäli sil oisi tarvetta johokii noista addiktoitumista aiheuttaviin...=o)

        että alkaa hieroon kauppaa niistä lehdistä ja koittaa tingata, pakottaa myyjän puhuun tuntitolkulla, eikä luovuta millään.


      • Jazuli
        dazu kirjoitti:

        että alkaa hieroon kauppaa niistä lehdistä ja koittaa tingata, pakottaa myyjän puhuun tuntitolkulla, eikä luovuta millään.

        ..mitäkä mahtasi sanoa ko pyytäsin pesee selkää illalla saunaan..??..=o)


      • Jazuli kirjoitti:

        ..mitäkä mahtasi sanoa ko pyytäsin pesee selkää illalla saunaan..??..=o)

        Leikitäänkö puhelinmyyjää ja asiakasta? Mä voin soittaa sulle ja sä pyydät saunomaan, niin mä sitten suostun...
        Se on muuten semmoinen juttu, millä myyjän saa aika lukkoon, kun naisasiakas alkaa lirkutteleen, että "voi, siellä joku söpö poika soitti mulle", tai "sä oot kyllä kuuma pakkaus, niin kerro vaan lisää, haluan kuulla sun ääntä". XD

        Noi naismyyjät on kans aika kovia lirkutteleen, että monesti tulee semmonen olo, että siinä suihinoton kaupanpäälle... näitä on ihan jossain urheiluliikkeessäkin; "anna, mä selvitän nää nauhat sulle"(kengistä), kyykistyy mun eteen ja katsoo silmiin...


      • Jazuli
        dazu kirjoitti:

        Leikitäänkö puhelinmyyjää ja asiakasta? Mä voin soittaa sulle ja sä pyydät saunomaan, niin mä sitten suostun...
        Se on muuten semmoinen juttu, millä myyjän saa aika lukkoon, kun naisasiakas alkaa lirkutteleen, että "voi, siellä joku söpö poika soitti mulle", tai "sä oot kyllä kuuma pakkaus, niin kerro vaan lisää, haluan kuulla sun ääntä". XD

        Noi naismyyjät on kans aika kovia lirkutteleen, että monesti tulee semmonen olo, että siinä suihinoton kaupanpäälle... näitä on ihan jossain urheiluliikkeessäkin; "anna, mä selvitän nää nauhat sulle"(kengistä), kyykistyy mun eteen ja katsoo silmiin...

        ...heh hee..mahotonta sun kanssas..taas...=o)

        ...huh..saatas olla nopia visiitti kun ovella jo tahtosit kääntyä takasin kotiopäi..x'))


        ...*omalla ovellas*..x')

        ..nii on yhestä semmosesta mies myyjästä kokemus kun rupesi nii lirkuttamaa ja minä tykkäsin nii miehen äänestä että ei meinattu saaha puhelua loppumaa laisinkaa..nonii semmosta lirkuttelua se oli molemmipuoli..=o)

        ..juku mut sil oli iha aikuste oikiasti iihanan seksikäs ääni...huh..

        =o)

        ...vitsit tota sun mielikuvaa..en oisi millokaa ostannu lehtiä jos tuommosia kylkiäisiä tulis..=o)


      • Jazuli kirjoitti:

        ...heh hee..mahotonta sun kanssas..taas...=o)

        ...huh..saatas olla nopia visiitti kun ovella jo tahtosit kääntyä takasin kotiopäi..x'))


        ...*omalla ovellas*..x')

        ..nii on yhestä semmosesta mies myyjästä kokemus kun rupesi nii lirkuttamaa ja minä tykkäsin nii miehen äänestä että ei meinattu saaha puhelua loppumaa laisinkaa..nonii semmosta lirkuttelua se oli molemmipuoli..=o)

        ..juku mut sil oli iha aikuste oikiasti iihanan seksikäs ääni...huh..

        =o)

        ...vitsit tota sun mielikuvaa..en oisi millokaa ostannu lehtiä jos tuommosia kylkiäisiä tulis..=o)

        Mä olen joutunut sitomaan itseni tuoliin, etten lähde ennenaikaisesti. Mähän olisin lähdössä jo ilman sitä puheluakin... puhelu on vain tekosyy... :)
        Mä en kyllä varmaan ehtisi enää täksi illaksi saunomaan, kun taidetaan asua ihan eri puolilla maata, mutta jos maanantaiksi lämmittäisit saunan...

        Mietin vaan, kuinka seksikäs ääni sulla on...

        Mut tossa, jos oikein kauheesti lirkkutelee sillain röyhkeesti, niin voi tulla joku vastareaktiokin, että mä en ainakaan halua, että mut oltais isketty ostaan lehti...


      • Jazuli
        dazu kirjoitti:

        Mä olen joutunut sitomaan itseni tuoliin, etten lähde ennenaikaisesti. Mähän olisin lähdössä jo ilman sitä puheluakin... puhelu on vain tekosyy... :)
        Mä en kyllä varmaan ehtisi enää täksi illaksi saunomaan, kun taidetaan asua ihan eri puolilla maata, mutta jos maanantaiksi lämmittäisit saunan...

        Mietin vaan, kuinka seksikäs ääni sulla on...

        Mut tossa, jos oikein kauheesti lirkkutelee sillain röyhkeesti, niin voi tulla joku vastareaktiokin, että mä en ainakaan halua, että mut oltais isketty ostaan lehti...

        ...vai semmosii sä mietit..hmm..=o)

        ..mitäs tähä oikee osaisi sanoa..muuta kun hanki kartta et löydät perille...x')))

        ...*joke*..

        =o7

        ...aivan nii lehet kummiskii pitäsi saaha ostaa ilman iskureita..=o)


    • Jazuli

      ..mimmoi mölli ko läppäs luurin korvaa..xo(

      ....mu uskosin et siihikii tottus ko *plopsahtaa"..luuri tarpeeks usiaan korvalle..

      =o)

      • niin, olihan se aika ikävästi tehty, mutta myös myyjän on ymmärrettävä, että ei tarkoittaa ei...


        "Asiakas on aina oikeassa :)"


        MarttyyriMallari-TTt


      • Jazuli
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        niin, olihan se aika ikävästi tehty, mutta myös myyjän on ymmärrettävä, että ei tarkoittaa ei...


        "Asiakas on aina oikeassa :)"


        MarttyyriMallari-TTt

        ..marttiseni..=o)..

        ..ei meinaa ei..nii se oisi näi...

        .."ei iha aina".. ;o)


      • Jazuli kirjoitti:

        ..marttiseni..=o)..

        ..ei meinaa ei..nii se oisi näi...

        .."ei iha aina".. ;o)

        kutsua minua Marttyyriksi?


        "Ei muuten, mutta en pidä tuosta martti-nimestä /:"


        MarttyyriMallari-TTt


      • Jazuli
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        kutsua minua Marttyyriksi?


        "Ei muuten, mutta en pidä tuosta martti-nimestä /:"


        MarttyyriMallari-TTt

        ...martti..eiku marttyyri..=o)

        ..*sorppa*..se vain taipuu nii kivasti...

        =o7


    • grfcwd

      kun en useinkaan vastaa tuntemattomiin numeroihin, niin nämä lehtimyyjät soittaa sit vaikka maailman tappiin asti joka toinen päivä uudestaan.

      • ovat aika päällekäyvää porukkaa.


        "Voisivat opetella käytöstapojen alkeet"


        MarttyyriMallari-TTt


    • .

      • .


      • kiitos neuvosta ja juuri noin aion sanoa, kun hän seuravaan kerran soittaa


        "Saa nähdä miten käy"


        MarttyyriMallari-TTt


    • ojasta allikkoon

      Osana mun ammattiani,noin sanotaan et käytännön jatkeena teoriapuolen pohjustukselle,on sujuva telemarkkinointi kolmen kielen kielitaidolla.Kotimaiset ja anglo-englanti eli markkinointi-USA sekaisin pikkasen lontoolaiskielen kanssa.
      Kotimaassa toimin,mutta joskus tulee pistoylläriteko ulkomaahan,ja silloin pitää olla ihan naps et pelaa.

      Aluksihan jänskätti ääni,asioiden järjestys,muistiinpanojen selkeytys..Nykyään luistaa ja jotkut on jopa donnapaukkuja mulle et lähes skoolataan töiden lomassa.C U!

    • sininen_sitruuna

      Muutaman kerran olen täräyttänyt luurin kiinni, kun saa rautalangasta vääntää, että "Kiitos ei, en tilaa nyt mitään lehteä" ja silti se ei mene perille..

      En käsitä miten joku viihtyy sellaisen työn parissa.. Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin herätä vapaalla siihen, kun lehtimyyjä soittaa. Muuten kun olisi saanut nukkua pitempään...

      • ..........

        "En käsitä miten joku viihtyy sellaisen työn parissa"

        Niin, oishan se toki kunniakkaampaa hakea sossusta toimeentulonsa, eikö ?


    • dfsadsa

      että asun ihan kirjaston vieressä, jossa luen kaikki lehdet ilmaiseksi. Ei oo kellään vielä parempaa tarjousta tullut - ovat itse lopettaneet puhelun samantien.

    • En.kerro

      on eroja. Joistakin huomaa, että ovat taitavia, eivät vänkää liikaa ja osaavat hienovaraisesti houkutella asiakkaan ostamaan lehden. Toiset taas ovat niin raivostuttavia kun koittavat epätoivoisesti saada lehden kaupaksi keinolla millä hyvänsä...

      Veli teki opiskelun ohella jonkin aikaa työkseen puhelinmyyntiä ja kertoi miulle niiden kikkoja lehtimyynnissä. Veli oli muuten tosi taitava sai jonkin matkankin kun myi eniten lehtiä vuoden aikana tai jotain... Mutta nyt jos erehdyn joskus vastaamaan lehtimyyjän soittoon niin huvittaa aina kun huomaa, milloin se myyjä kokeilee tiettyä taktiikkaa.

      Kerran yksi naispuolinen lehtimyyjä sai melkein raivarin kun en millään suostunut ostamaan lehteä ja se iski miulle luurin korvaan :D Ei tainnu se naisparka olla ihan omalla alallaan...

      Usein lehtimyyjät on luovuttaneet siinä vaiheessa kun olen sanonut että voin kyllä tilata sen lehden mutta maksaa en aio yhtään mitään... Ja ihan leikillään oon sanonu mutta ei ne sitten enää kovin innokkaasti hiero kauppoja :)

      • efdsdaa

        yhden puhelinmyyjän (tuttu) kansion läpi. Siinä oli erilaisia keskutelutilanteita ja mitä vastata mihinkin asiakkaan sanomiseen.


      • efdsdaa

        "Kerran yksi naispuolinen lehtimyyjä sai melkein raivarin kun en millään suostunut ostamaan lehteä ja se iski miulle luurin korvaan :D Ei tainnu se naisparka olla ihan omalla alallaan..."

        Jos ne myy keskuksessa, niitä valvotaan jatkuvasti ja se on tulos tai ulos -meininkiä.


      • En.kerro
        efdsdaa kirjoitti:

        yhden puhelinmyyjän (tuttu) kansion läpi. Siinä oli erilaisia keskutelutilanteita ja mitä vastata mihinkin asiakkaan sanomiseen.

        niistä just oon kuullu... Kauheeta manipulointia sekin homma on :D

        Koitti veli muuten miullekin myydä silloin jotain lehteä mutta ei sillä oikein pokka pitäny kun heitin vitsiksi koko jutun... Tuli varmaan sille firmalle kalliiksi sekin puhelu.. Heh!


      • En.kerro
        efdsdaa kirjoitti:

        "Kerran yksi naispuolinen lehtimyyjä sai melkein raivarin kun en millään suostunut ostamaan lehteä ja se iski miulle luurin korvaan :D Ei tainnu se naisparka olla ihan omalla alallaan..."

        Jos ne myy keskuksessa, niitä valvotaan jatkuvasti ja se on tulos tai ulos -meininkiä.

        jotain taustahälyä...Ihan kuin olisi baarista suurinpiirtein soittanu... Ehkä se ei ollu edes selvinpäinkään tai oli joku huijari. Mutta ensimmäinen kerta se oli kun joku iski miulle luurin korvaan :D


      • efdsdaa
        En.kerro kirjoitti:

        niistä just oon kuullu... Kauheeta manipulointia sekin homma on :D

        Koitti veli muuten miullekin myydä silloin jotain lehteä mutta ei sillä oikein pokka pitäny kun heitin vitsiksi koko jutun... Tuli varmaan sille firmalle kalliiksi sekin puhelu.. Heh!

        järkyttävät puhelinmenot.


      • En.kerro
        efdsdaa kirjoitti:

        järkyttävät puhelinmenot.

        varmasti.


      • efdsdaa
        En.kerro kirjoitti:

        jotain taustahälyä...Ihan kuin olisi baarista suurinpiirtein soittanu... Ehkä se ei ollu edes selvinpäinkään tai oli joku huijari. Mutta ensimmäinen kerta se oli kun joku iski miulle luurin korvaan :D

        Laskuthan tulee perässä postissa, joten ei siinä oikein voi huijata. Jotkut tosin työskentelee kotoaan ja nykyään on näitä puhu niin paljon kuin jaksat -liittymia. Ymmärtääkseni ainakin keskuksissa nauhoitetaan puheluita siltä varalta, että asiakas väittää, ettei ikinä ole mitään tilannutkaan.


    • Ygg

      luurin korvaan se puhelinmyyjä, vaikka en mitään ikävästi sanonutkaan. Asiallisesti kieltäydyin useampaan kertaan. Tiedän että tuokin duuni on aika perseestä, mutta eipä tule itse ostettua enää tuon jälkeen kyseisen yrityksen palveluita.

    • avaruus-pete

      Vittu. Niin. Morooooo!


      Hähä! xD

    • On saada poka. Se että mahdollinen poka sanoo "Älä soita tänne, en osta mitään puhelinmyynnistä" tarkoittaa että seuraavaa asiakasta pääsee hätyyttelemään nopeammin eli siis työ sujuu olennaisen kannalta mahdollisimman sujuvasti.

      Jos haluaa kiusata puhelinmyyjää häntä kannattaa roikottaa luurissa mahdollisimman kauan ja olla kuitenkin ostamatta. Jos haluaa kiusata vielä enemmän niin kysyy mitä yritystä myyjä edustaa ja jos myyjä lykkää vähääkään töykeästi luuria korvaan niin valittaa hänen pomolleen.

      "Olen joskus luetuttanut puhelinmyyjällä Mikrobitistä pari artikkelia. Halusin arvioida tuotetta. En ostanut."

    • .
      Inhottaa lukea kuinka törkeitä jotkut ovat puhelinmyyjiä kohtaan, ja se kertoo kyllä paljon ko. henkilön sisistystasosta kuin myös yleisestä luonteesta. Ei kerro hyvää :(

      Mä kehittelin kauan sitten tavan päästä niistä heti eroon. Vastaamattomuus ei auta, jos ei halua että ne yrittää soitella monta kertaa. Törkeää on myös vedättäminen ja toisen ajan kuluttaminen turhaan yms.

      Itse vastaan reippaasti ja kerron heti ettei onnistu millään tilaamiset. Että mulla on paha finanssikriisi enkä meinaa saada edellisiäkään laskuja maksettua yms. joten ei voi tilata mitään. Ne on heti ymmärtäväisiä, ja tuputus lakkaa siihen. Vähenee myös soittelut jatkossa jostain syystä :)
      .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1507
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      866
    3. 37
      862
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      58
      809
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      809
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      782
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      725
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      719
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      672
    10. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      40
      647
    Aihe