hyvä ja puhutteleva raamatun jae

soturiii

Ja hänen mukanaan kulki paljon kansaa; ja hän kääntyi ja sanoi heille: "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni. Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni."

justii iski kyl itelle ku tällane elämätilanne et alkanu miettii mun tyhjää elämääni ja kaikkia sen vaikeuksia ja taisteluja... eikä se elämä tästä parane, samaa ja viel vaikeammaksi käyviä taisteluja edes.. siitä ku otin kristuksen vastaan mun elämä on ollu yhtä taistelua ja vastoinkäymisiä... päivittäisiä sotia sielunvihollisia vastaan, jatkuvaa kuiskuttelua vihollisesti ja ansoja... ja melko niukasti on ollu iloa mun elämässä enkä edes tiedä miten tätä vaikeata elämää jaksaa jatkaa ku tietää ettei huomine ole sen parempi mut pitää tehä niiku ennenki, painaa vää läpi, viimesee hengenvetoon asti.. eikä tällä maailmalla ole edes mitään annettavaa mulle mitä "oikeasti" haluisin, vaikka maailma eteeni polvistuisi, sen vain saisin palamaan, kristus on ainoa millä on merkitystä mulle, ei nää ihmiset, ei raha, ei naiset eikä mitkään muut, ne kaikki tuhoutuu aikanaan, tänään niitä on eikä huomena niitä enää ole mutta Poika pysyy ikuisesti. ihmiset on mun silmille niiku muurahaisia mitkä kaikki tekevät mitäki turhaa ja viel niistä liikaa murehtii vaikka ei ole ku yks asia mistä "oikeesti" pitäs huolehtia, suhde jumalaan, seku on kunnossa ni tee mitä turhaa huvittaa ,sama miten häviät taj otat turpaa elämässä ni kyl jumala sut sieltä suosta onkii takas ylös, ei tarvi huolehtia, ei pelätä... Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

mut joo vihtiskö joku rukoilija rukoilla munki puolesta että jaksan painaa

6

686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nämä seuraavat

ovat paaaljon parempia otoksia raamatusta:

Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."

2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

On näitä lisääkin, laittelen tänne kunhan ehdin :)

• voi valita

Raamatusta sellaisia kohtia, joista itse pitää. Sinä näköjään pidät tappamisesta puhumisesta ja valitset sitä käsitteleviä kohtia. Minä taas valitsen mieluummin tällaisia kohtia:

"Ja minä käänsin sydämeni tutkimaan viisautta ja tietoa, mielettömyyttä ja tyhmyyttä, ja minä tulin tietämään, että sekin oli tuulen tavoittelemista. Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää." ( Saarn. 1:17 - 18 )

"Ei ole ihmisellä muuta onnea kuin syödä ja juoda ja antaa sielunsa nauttia hyvää vaivannäkönsä ohessa, mutta minä tulin näkemään, että sekin tulee Jumalan kädestä." ( Saarn. 2: 24 )

"Minä tulin tietämään, ettei heillä ole muuta onnea kuin iloita ja tehdä hyvää eläessänsä." ( Saarn. 3: 12 )

"Minä ryhdyin sydämessäni oppimaan, miettimään ja etsimään viisautta ja tutkiskelun tuloksia, tullakseni tuntemaan jumalattomuuden typeryydeksi ja tyhmyyden mielettömyydeksi." ( Saarn. 7:26 )

"Kun minä käänsin sydämeni oppimaan viisautta ja katsomaan työtä, jota tehdään maan päällä saamatta untakaan silmiin päivällä tai yöllä, niin minä tulin näkemään kaikista Jumalan teoista, että ihminen ei voi käsittää sitä, mitä tapahtuu auringon alla; sillä ihminen saa kyllä nähdä vaivaa etsiessään, mutta ei hän käsitä. Ja jos viisas luuleekin tietävänsä, ei hän kuitenkaan voi käsittää." ( Saarn. 8:16 - 17 )

Voin laitella näitä lisää tänne toisella kertaa.

• suinkaan
        voi valita kirjoitti:

Raamatusta sellaisia kohtia, joista itse pitää. Sinä näköjään pidät tappamisesta puhumisesta ja valitset sitä käsitteleviä kohtia. Minä taas valitsen mieluummin tällaisia kohtia:

"Ja minä käänsin sydämeni tutkimaan viisautta ja tietoa, mielettömyyttä ja tyhmyyttä, ja minä tulin tietämään, että sekin oli tuulen tavoittelemista. Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää." ( Saarn. 1:17 - 18 )

"Ei ole ihmisellä muuta onnea kuin syödä ja juoda ja antaa sielunsa nauttia hyvää vaivannäkönsä ohessa, mutta minä tulin näkemään, että sekin tulee Jumalan kädestä." ( Saarn. 2: 24 )

"Minä tulin tietämään, ettei heillä ole muuta onnea kuin iloita ja tehdä hyvää eläessänsä." ( Saarn. 3: 12 )

"Minä ryhdyin sydämessäni oppimaan, miettimään ja etsimään viisautta ja tutkiskelun tuloksia, tullakseni tuntemaan jumalattomuuden typeryydeksi ja tyhmyyden mielettömyydeksi." ( Saarn. 7:26 )

"Kun minä käänsin sydämeni oppimaan viisautta ja katsomaan työtä, jota tehdään maan päällä saamatta untakaan silmiin päivällä tai yöllä, niin minä tulin näkemään kaikista Jumalan teoista, että ihminen ei voi käsittää sitä, mitä tapahtuu auringon alla; sillä ihminen saa kyllä nähdä vaivaa etsiessään, mutta ei hän käsitä. Ja jos viisas luuleekin tietävänsä, ei hän kuitenkaan voi käsittää." ( Saarn. 8:16 - 17 )

Voin laitella näitä lisää tänne toisella kertaa.

pidä kyseisistä kohdista. En ollenkaan. Mutta siellä ne ovat, raamatussa, joka siis kuuleman mukaan on kannesta kanteen jumalan sanaa.

• lukea
        suinkaan kirjoitti:

pidä kyseisistä kohdista. En ollenkaan. Mutta siellä ne ovat, raamatussa, joka siis kuuleman mukaan on kannesta kanteen jumalan sanaa.

Raamatun tulkintatavoista. Tässä niistä lyhyesti: 1) Allegorinen eli vertauskuvallinen tulkinta, 2) Fundamentalistinen tulkinta. Raamattu on sanasta sanaan erehtymätöntä ja ja virheetöntä jumalallista ilmoitusta. 3 ) Konservatiivinen tulkinta. Raamatun kirjaimellisesta totuudesta ja oman tunnustuksen mukaisista tulkinnoista pidetään mahdollisimman pitkälle kiinni. Raamatun sanamuodosta heijastuva historiallinen tausta tunnustetaan. 4) Pelastushistoriallinen tulkinta. Raamattu kertoo Jumalan pelastustoiminnasta ihmiskunnan historiassa oman aikansa kielelllä kirjoitettuna. 5 ) Eksistentialistinen tulkinta. Raamatusta on etsittävä myyttisen kielen takaa sen varsinainen sanoma, joka koskettaa nykyihmistä tässä ja nyt.

Lisää voi lukea tästä linkistä:

http://www.peda.net/veraja/leppavirta/lukio/ue/1/2/8

• tuohon viestiin.
        lukea kirjoitti:

Raamatun tulkintatavoista. Tässä niistä lyhyesti: 1) Allegorinen eli vertauskuvallinen tulkinta, 2) Fundamentalistinen tulkinta. Raamattu on sanasta sanaan erehtymätöntä ja ja virheetöntä jumalallista ilmoitusta. 3 ) Konservatiivinen tulkinta. Raamatun kirjaimellisesta totuudesta ja oman tunnustuksen mukaisista tulkinnoista pidetään mahdollisimman pitkälle kiinni. Raamatun sanamuodosta heijastuva historiallinen tausta tunnustetaan. 4) Pelastushistoriallinen tulkinta. Raamattu kertoo Jumalan pelastustoiminnasta ihmiskunnan historiassa oman aikansa kielelllä kirjoitettuna. 5 ) Eksistentialistinen tulkinta. Raamatusta on etsittävä myyttisen kielen takaa sen varsinainen sanoma, joka koskettaa nykyihmistä tässä ja nyt.

Lisää voi lukea tästä linkistä:

http://www.peda.net/veraja/leppavirta/lukio/ue/1/2/8

Vahingossa jäi kaksi kohtaa Raamatun tulkintavoista pois. Tässä ne ovat:

6. Feministinen tulkinta. Miesvaltaisen yhteiskunnan arvoihin sitoutunutta Raamattua on tulkittava uudelleen naisen näkökulmasta.

7. Vapautuksen teologian tulkinta. Raamattua on tulkittva köyhien ja valtaa vailla olevien näkökulmasta niin, että se johtaa yhteiskunnan vääristyneiden rakenteiden korjaamiseen.

• älä vaan

sorra ittees, vaan ota kiitollisena vastaan kun Herra antaa jotain maallista hyvää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7716
    2. 108
      5901
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5157
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4526
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2957
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2908
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2036
    Aihe