Minulla on murheenani seuraavanlainen tarina. Työpaikallani on eräs nainen. Aluksi hän oli mukava. Hän tervehti ja hänen kanssaan oli kiva jutella.
Tuntemattomasta syystä hän lopetti reagoimasta minuun. Ei tervehtinyt ja kun yritin jutella hänen kanssaan, hän oli hyvin vaisu.
Herrasmiehenä päätin jättää hänet rauhaan. En tervehtinyt enkä mennyt juttelemaan. Näin kului pari päivää. Sitten tämä nainen kysyy, että olenko minä suuttunut hänelle. Vastasin että en ole. En vaan tiedä miten käyttäytyä, kun hän on niin outo. Hän ei sanonut mitään, mutta juteltiin taas kuten ennenkin.
Seuraavana päivänä ei tervehtinyt. Mä menin juttelemaan ja oli kamalan vaisu. Kului päivä. Hän jopa juoksi mua pakoon, kun olin menossa vaihtamaan työkenkiä hänen perässään.
Sain hänet parkkipaikalla kiinni. Kysyin häneltä, että mitä on tapahtunut kun se on niin passiivinen. Juoksi autoonsa ja löi oven nenäni edessä kiinni.
Ajattelin että tämä on selkeä merkki siitä, että hän halusi mun suksivan kuuseen.
Seuraavana päivänä mä kävelin hänen ohitseen olettaen, ettei hän halua tervehtiä. Hän katsoi ensimmäistä kertaa pitkään aikaan suoraan kohti. Tervehti kauniisti hymyillen. Samoin tein mä.
Meni viikonloppu ja mietin miten se nainen käyttäytyy. Oli taas ihan mukava ja kivaa seuraa.
Kului vuorokausi. Ei tervehtinyt, mutta jutteli kun juttelin hänelle. Kului toinen vuorokausi, ei tervehtinyt ei jutellut.
En ymmärrä ollenkaan. Olenko minä niin hirveä ihminen, että mun seurani ei vaan kelpaa. Miksi tämä nainen tekee näin? En halua mitään muuta kuin kaveruutta. Olen sen jopa ilmaissut hänelle. En vaan ymmärrä.
Siltä ei voi kysyä, ei se osaa vastata. Mä olen ihan sekaisin syystä että en tiedä mitä mä olen tehnyt väärin. Miksi hän käyttäytyy nini oudosti.
Kertokaa ideoita.
Eräs naispuolinen työkaveri on välillä erittäin mukava, välillä ei edes tervehdi
17
3043
Vastaukset
- fghfdhdf
Mitä väliä, jos joku työkaveri on tuollain. Vai pillun perässä, keskisormet keulassa vaan seuraavalla kerralla ku näätte!
- ihmisiä
Jari-75 kirjoitti:
Koen olevani hiton kamala ihminen, kun en kiinnosta ihmisenä.
sekä miehiä että naisia. Joskus tuntevat ja ovat niin ystävää, sittten taas kuin ei olisi ikinä tavattukaan.
En ymmärrä liioin. Tuntuu kuin toinen häpeäisi minua välillä. En osaa ymmärtää.
Minusta sitä joko tuntee tai ei - ja jos tuntee, niin yleinen hyvä käytös vaatii minusta nyt tervehtimisen ja sen sellainen.
Ei kai voi sanoa, kuin että ko. nainen on pinnallinen ja nirppanokkainen? Ei oikein kiva ihminen. Itsekäs.
- nainen........
Kertomasi perusteella vaikuttaa siltä, että ongelma ei ole sinussa, vaan työkaverissa. Ehkä hänellä on jokin syy käytökseensä, mutta se on kyllä hänen omansa. Ihmisillä on kaiken maailman ongelmia sosiaalisten tilanteiden kanssa, ehkä hänelläkin?
Ehdotan, että moikkaat häntä ja olet perusystävällinen, kuten kelle tahansa työkaverille, mutta et ota sen kummempaa kontaktia. Jos hänen käytöksensä askarruttaa, voithan tietysti myös vaivihkaa tarkkailla, tekeekö hän vastaavaa muitten suhteen. - voi voi
Kuule, työkaverisi on vain normaali, omissa asioissaan elävä immeinen. Välillä iloisempi ja seurallisempi, välillä enemmän mietteissään, eikä jaksa kaikkea ympärillään huomioida. Ei se ole kummankaan vika, vaan tätä elämää.
Ymmärsin, että olette jo sen verran tutustuneet ja jutelleet, että työkaverisi varmaan jo luottaa siihen, että sinä tiedät hänet mukavaksi, eikä hänen tarvitse olla joka päivä niin aktiivinen tai muodollisen kohtelias. Hän siis luottaa sinuun, kun uskaltaa olla oma itsensä.
Näinhän se usein työpaikalla menee. Tutustutaan ja "otetaan toisesta selkoa" sen verran, että on mukava olla, kun ei tarvitse pohtia, mikä tuokin tuossa on miehiään/naisiaan.
Jos juttua riittää ja yhteistä säveltä, voidaan töissäkin olla kavereita. Sellaiset ovat arvokkaita silloin, kun väsyttää ja kyllästyttää tai on muita vastoinkäymisiä. Täytyy vaan muistaa, että antaa sille toiselle tilaa ja liikkumavaraa. Hänellä on kuitenkin työtehtävät hoidettavana ja se oma elämä työpaikan ulkopuolella.- toinen puoli
Niin, ei tosiaan joka päivä tarvitse olla suuna päänä pölpöttämässa mutta kyllähän nyt tervehtiminen kuuluu hyviin käytöstapoihin ihan joka päivä. Ap:n viestistä kävi ilmi ettei nainen edes tervehdi/vastaa tervehdykseen?
No useampia syitä voi arvailla tuommoiseen käytökseen. Tuskin kuitenkaan syy on ap:n, jos ei sentään kovin tunkeilevainen ole. toinen puoli kirjoitti:
Niin, ei tosiaan joka päivä tarvitse olla suuna päänä pölpöttämässa mutta kyllähän nyt tervehtiminen kuuluu hyviin käytöstapoihin ihan joka päivä. Ap:n viestistä kävi ilmi ettei nainen edes tervehdi/vastaa tervehdykseen?
No useampia syitä voi arvailla tuommoiseen käytökseen. Tuskin kuitenkaan syy on ap:n, jos ei sentään kovin tunkeilevainen ole.Joinakin päivinä kun mä kuljen sen ohi tai mä sen ohi, se näkee mut heti ja tervehtii iloisesti.
Niinä päivinä, kun se ei halua tervehtiä niin monesti huomaa että se näkee mut, mutta kääntää päänsä niinkuin ei näkisi mua eikä huomaisi mua ollenkaan.
Mutta silti huomaan, että monesti se tarkkailee taustalta mun tekemisiäni.- ..............
Jari-75 kirjoitti:
Joinakin päivinä kun mä kuljen sen ohi tai mä sen ohi, se näkee mut heti ja tervehtii iloisesti.
Niinä päivinä, kun se ei halua tervehtiä niin monesti huomaa että se näkee mut, mutta kääntää päänsä niinkuin ei näkisi mua eikä huomaisi mua ollenkaan.
Mutta silti huomaan, että monesti se tarkkailee taustalta mun tekemisiäni.Sitä ihastumista. Mutta käsittelee sen tosiaan todella kierolla tavalla. Pelkääköhän sen näkyvän itsestään jne.
.............. kirjoitti:
Sitä ihastumista. Mutta käsittelee sen tosiaan todella kierolla tavalla. Pelkääköhän sen näkyvän itsestään jne.
Musta se jotenkin hehkuu ja on vapautunut ja iloinen, kun se on hyvällä päällä ja me jutellaan. Se hymyilee silloin ihan sikana, nauraa mun jutuilleni ja musta meillä on hemmetin hauskaa.
- on aina
se että kärsii psyykkisistä ongelmista.
Tiedän erään naisen jolla persoonallisuushäiriö ja käyttäytyy ihan vastaavasti.
Sinuna en vaivaisi päätäni tuolla.- ammattilaisille
.. tunne-elämän kuohut aiheuttavat monessa poikkeavaa käytöstä.
Jos tuntee ihmistä hieman, tietää, mikä on tavanomaista ko tyypille.
- TietäjäMies
vaikuttaa hieman mielialahäiriöltä, jos tunnetilat vaihtelee nopeasti päivästä toiseen. Tuollaista pystyy hoitamaan kognitiivisella terapialla (jopa itse itselleen) ja lääkityksellä. Meinaan voin sanoa, että mikään ei ole hienompaa kuin se, että pystyy elämään tasapainoista elämää.
Tämä nainen oli epävarma sinun kiinnostuksesta tai hänellä oli joku toinen mies, pelimies, joka aiheutti hänelle sydänsuruja. - MonnaPaukku
Älä tee muuta kuin duunii siellä.Ota kokoustilanteeseen keskusteltavaksi,et miten tullaan työssä ja työpaikalla toimeen ihmisten kanssa.Romanttiset tsäänssit ovat jo roskakorissa tämän naisen suhteen.
- ............
No sekaisin menin minäkin vaikka naisenlogiikalla olen varustautunut. Ensinnäkin: Naisen käytös on ala-arvoista ja hänen pitäisi tietää mitä toiminnallaan aiheuttaa sulle. Tuo on epäkohteliasta.
Syitä voi vain arvailla. Hänellä voi olla jotain henk.koht. ongelmia ja surkea käsittelemään niitä ja purkaa ne jostain omituisesta syystä sinuun. Toinen vaihtoehto on, että jossain mielessä kiinnostat häntä ja hän on ehkä jopa ihastunut sinuun. Eikä taaskaan osaa käsitellä tätä ihastumistaan sitten niin olliskaan. Jos sillä on sellasia ihastus/kiukku-purkauksia: "näkeeköhän kaikki et mä tykkään siitä?" "Miksei se tykkää musta", "Miksei se nyt morjesta mua eikai vaan se inhoa mua". Tai sitten voi ihan oikeasti hakea tuolla tavalla huomiotasi. Ja aika hyvin siinä onnistui, tosin ei välttämättä hyvää huomiota.
Itse tekisin niin, että en olisi missään kontaktissa ihmiseen, en puhuisi jne. Sitten kun tämä taas alkaa naista harmittamaan ja tulee kysymään, niin vastavuoroisesti kysyisin heti, että mitä ihmettä touhuaa ja ymmärtääkö miten huonon mielen tuolla aiheuttaa.
Musta tuntuu, että tuolla naisella on joku ihastuspiikki sinuun äärettömän huonot ihmissuhdetaidot ja kyky käsitellä ihastumistaan.
...mutta vielä kerran, huhhuh!Jos mä mietin logiikisesti. Mullekin tulee mieleen se, että hän on tavalla tai toisella kiinnostunut minusta. Sitä en tiedä onko se ihastusta vai mitä.
Joka tapauksessa se voi olla ihastunut, muttei halua hyväksyä sitä itse sillä meillä on kuitenkin ikäeroa ja ehken välttämättä kuulu siihen mieskategoriaan jollaisen kanssa hän haluaisi seurustella.
Se tuntuisi loogisimmalta.
Siihen asti mä olisin ymmärtänyt, ettei häntä kiinnosta jos hän olisi hyväksynyt sen etten mä enää juttele saatika tervehtinyt häntä. Mutta että hän kokee syyllisyyttä siitä, että olenko suuttunut sille merkkaa jotain.
En vaan ymmärrä. Sitten kun me jutellaan ja on sellainen hetki, että on mahdollisuus jutella ollessamme esimerkiksi samalla koneella niin musta se on täysin vilpitön. Nauraa mun jutuilleni.
Viimeksi kun se oli ollut pari päivää kiva. Jutellut ja tervehtinyt ja ollut aito kun me oltiin juteltu. Mä melkein päivän päätteeksi mainitsin, että tuollaisena se on kiva. Ensin se ei ollut uskoa korviaan. Sitten se meni aivan hiljaiseksi ja nieleskeli. Silloin musta tuntui että se liikuttui mun sanoistani aivan tajuttomasti.
Mutta seuraavana päivänä se sitten lakkasi taas reagoimasta minuun. Ei voi tajuta.
Ainoa on todellakin se, että se näkee mut liiankin miehenä ja yrittää paeta tunteitaan.
Mihinkään mielenterveysongelmiin en usko, kuten jotkut ovat sanoneet.
- sleepy_moo
on vain yksinkertaisesti poikkeuksellinen oikutteleva ja omituinen ihminen. Ei hän välttämättä edes tiedä sitä itse. Tuo on myös hyvä vallankäyttökeino; saahan hän sinut juoksemaan perässään ja pyytelemään selitystä ja olemaan huolissasi. Voi olla ihastustakin, mutta ei se minusta ole kovin todennäköistä.
Joka tapauksessa sinuna lopettaisin sen tervehtimisenkin, ei tuollaista kenenkään tarvitse sietää. Ja vaikka olisit millainen ihminen, niin joka tapauksessa maailmassa on ihmisiä, jotka ei pidä sinusta. Jos yrität olla sellainen, että kaikki pitää, niin lopulta ei kukaan pidä. - dayum
Selkeästi näyttää siltä, että naisella on identtinen kaksoissisar jonka kanssa vuorottelevat päikkäin duunipäivät. Toinen systeri tykkää sinusta, ja toinen ei. Noin sen täytynee olla, ainakin kaikkein luonnollisimmalta tuntuu tuo vaihtoehto.
Naisesta kun on kyse, niin EHKÄ kyse on jostain kiinnostuksesta sinua kohtaan joka vain näkyy noin... Tai ehkä nainen ei pidä sinusta siinä mielessä vaikka muutoin sinua mahdollisesti kivana pitääkin, ja vetelee sitten mielessään johtopäätöksiä sinun kiinnostuksestasi ja se näkyy noin. Eli ei osaa käsitellä muutoin asiaa.
Tai ehkä tuo on jotain normaalia päivittäisvaihtelua. Vailla sen kummempaa muuta syytä.
"Siltä ei voi kysyä, ei se osaa vastata."
Ai miten niin? Jospa kokeilisit vielä kerran pari.
Minulla muuten on samanlainen vaikutus niin miehiin kuin naisiinkin. Moni tutuksi tai kaverin kaveriksikin tai jopa lapsuudesta asti tunnetuksi laskettava niin mies kuin nainenkin käyttäytyy periaatteessa juuri noin miten tuo nainen. Eli välillä moikkaavat normaalisti, tai erehtyvät jopa juttelemaan, mikä minusta vielä on normaalia, ja seuraavana päivänä voi hyvinkin olla niin, että ovat oikein silmiinpistävän korostuneesti noteeraamatta meikäläistä. Jänskää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618150- 1334624
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353956- 213268
- 232832
- 292777
- 532517
- 252240
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3992184- 322119