NORDEAN UUDET MAKSUAUTOMAATIT SUSIA !

JapeK

On se vaan outoa, kun Nordea vaihtoi uudet maksuautomaatit niin miksi niitä ei ole testattu mitenkään etukäteen. Tuntuu, ettei laskujen maksu onnistu kertaakaan näillä uusilla automaateilla ongelmitta. Eikä tässä tosiaankaan ole kysymys siitä, että ongelmat johtuisivat maksajan tyhmyydestä. Esimerkiksi kävin hetki sitten maksamassa laskua uudella automaatilla ja toimin täysin annettujen ohjeiden mukaan. No olin päässyt jo laskun maksamisessa loppusuoralle, kun automaattiin tuli teksti: Kortti on vanhentunut ota välittömasti yhteyttä kortin myöntäjään. No muuten hyvä, mutta kortti on aivan uusi, alle kuukauden ollut käytössä. Kun kuittia ei tullut jouduin tarkastamaan tilitapahtumista, onko maksu mennyt perille. Aikaisemmin vaimolla oli ollut samanlaisia ongelmia ja hän oli mennyt maksamaan yhden suurehkon laskun vahingossa kahteen kertaan. Onneksi maksun saaja oli rehellinen ja ilmoitti, että palauttaa vaimon tilille ylimääräisen laskun. Vaan entäpä jos saaja ei olisikaan rehellinen tai ei edes huomaa kaksoislaskutusta kuinkas sitten. Taitaa mennä Nordean asiakkaan piikkiin. Melkein joka kerta kun käyn maksamassa laskuja on joku tarttumassa hihaan ja pyytämässä apua automaatin käytön kanssa. Ja se kuitti, jonka laite tulostaa on kyllä onnettoman pienellä fontilla. Häpeä Nordea.

10

3254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Exnordea

Joo mulla ihan samanlaisia ongelmia. Pakko vaihtaa pankkia kun pitää muuten maksaa viivästyskorkoja kun luulee laskun maksamisen onnistuneen ja sitten tuleekin ilmoitus, että laskua ei ole maksettu.

• asjmdka

Tosiaan ihmettelen samaa mitä toinenkin kommentoija: jos nettiin pääsee niin miksi kummassa edes vaivautuu käyttämään jotain niin antiikkista kuin maksuautomaattia?

Itse automaattien huonoudesta olen vakuuttunut, puolisoni on Nordeassa töissä ja hän on kertonut ko. laitteiden huonosta käytettävyydestä. Automaatteja käyttää eniten ikääntynyt väki joka ei netissä roiku tai on tottunut maksamaan laskunsa automaatilla/konttorissa, ja juuri näitä ihmisiä silmällä pitäen automaatin pitää olla selkeä käyttää ja toimiva. Näin ei kuitenkaan ole, ja kuulemma näissä kapistuksissa on tehty lukuisia erittäin alkeellisia virheitä suunnittelussa.

• mikset maksa soolossa?

Olet kirjoittanut viestisi nettiin. Oletan että sinulla on näin pääsy koneelle kotona.

Kysymys siis kuuluu,mihin tarvitset maksuautomaatteja pankkisalissa?
      Miksi et maksa laskujasi kotona solo-tunnuksilla?

• syy,

oli se kun muutama työkaveri maksoi väärille tileille, eikä kukaan saanut rahojaan takaisin, kun se raha oli heti kulutettu, eikä kannattanut oikeuteen tonnin pari vuoksi lähteä.

nyt on viivakoodilukija,

• lark

voin käyttää nettia hyvin ilman, että minulla olisi tiettyyn pankkiin nettipankkitunnuksia. tietokoneen omistaminen, tai edes nettiyhteyden, ei ole synonyymi sen kanssa, että käytettäisiin pankkia netin kautta.

• Kummallista!
        syy, kirjoitti:

oli se kun muutama työkaveri maksoi väärille tileille, eikä kukaan saanut rahojaan takaisin, kun se raha oli heti kulutettu, eikä kannattanut oikeuteen tonnin pari vuoksi lähteä.

nyt on viivakoodilukija,

Eli et luottanut itseesi sen verran että olisit ollut varma että pystyt näppäilemään laskuun selkeästi merkityt numerosarjat oikein? Vaan oletit että kun vajakkikaverisi eivät sitä osanneet, niin pakko sinullakin on jotain mennä pieleen??

Kas kummaa kun en ole itse ikinä maksanut nettipankin kautta väärälle tilille, eikä ole kukaan ystävänikään. Vaikka varmaan on satoja laskuja vuosien varrella maksettu, eikä viivakoodinlukijaa ole.

• (en aloittaja)

"Olet kirjoittanut viestisi nettiin. Oletan että sinulla on näin pääsy koneelle kotona".

kaikilta ei ole viivakoodinlukijoita yms, kaikki eivät oel niin taitavia, että yksi 1000 tai suuremmasta määrästä laskuja mene väärälle tilille.
        että tiedoksi vaan, kotona maksajien juttuja saa selvitellä usein, eikä lähes kaikki saa koskaan rahojaan takaisin.
        moni kotona maksaja tulee liian rennoksi ja tekee virheitä,

lisäksi on myös pieni vaara että joku käy koneella tarkkailemassa jos virussuojat eivät ole kunnossa.

(kun elät, voit kokea)

• Käytä verkkopankkia
        (en aloittaja) kirjoitti:

"Olet kirjoittanut viestisi nettiin. Oletan että sinulla on näin pääsy koneelle kotona".

kaikilta ei ole viivakoodinlukijoita yms, kaikki eivät oel niin taitavia, että yksi 1000 tai suuremmasta määrästä laskuja mene väärälle tilille.
        että tiedoksi vaan, kotona maksajien juttuja saa selvitellä usein, eikä lähes kaikki saa koskaan rahojaan takaisin.
        moni kotona maksaja tulee liian rennoksi ja tekee virheitä,

lisäksi on myös pieni vaara että joku käy koneella tarkkailemassa jos virussuojat eivät ole kunnossa.

(kun elät, voit kokea)

Miten siis tuon kaiken jälkeen se pankkien tuulikaapissa oleva automaatti on helppokäyttöisempi, kun kotona omassa rauhassa suoritetty verkkopankin käyttö??

Molemmissa tapaukissa joudut ihan itse tekemään sen muinaisen pankkivirkailijan työn.
        Molemmissa joudut näpyttelemään numerosarjoja, ne viivakooditkaan ei aina nimittäin toimi moitteetta.

Itse koen muinaiset automaattikoneet jäänteenä 80-luvulta. Mitä kivaa on seistä ulovaatteissa vetoisessa tuulikaapissa, joku tuntematon seuraava asiakas niskan takan ja kurkkimassa henkilökohtaisia tietojani.

Kehottaisin aloittajaa hankkimaan verkkopankkitunnukset ja opettelemaan sen käytön. Pääset paljon helpommalla jatkossa.

• asiakaan ajattelua

eli testataan asiakkailla, näin ei tule turhaa hukkaa=eli säästetään työtä.
      Totuus on vain ettei määrä nosta laatua.

• minä vain

Itsellä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia uusien maksuautomaattien kanssa. Ainoa huono puoli niissä on se naks-ääni mikä kuuluu kun esim. painaa "uusi maksu" painiketta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7180
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2567
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      106
      2026
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1548
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1089
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      969
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      78
      870
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      739
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      728
    Aihe