Peugeot 308 Hdi, luja leijona

308 on ykkönen

Uusimmassa Tuulilasissa on 308 Hdi:n 30 tkm:n kestotestin loppuarvostelu. Pösö sai toimittajilta osakseen kehuja etenkin loistavasta ajettavuudestaan ja upeasta moottoristaan. Oman kokemukseni mukaan nuo kehut ovatkin aivan paikallaan.
Lisäksi Pösö on HARVINAISEN vähävikainen auto. 30 tkm:n matkalla uusittiin vain oikea ja vasen lähivalopolttimo sekä öljypohjan propun tiiviste. Tuohon luotettavuuteen eivät Toihotat ja muut mitättömät riisipussit yllä.

58

13772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.9 cdti

      Mihin unohtui vaihteet jotka eivät mene päälle kuin väkisin ja sivupeilit jotka eivät autoa käynnistettäessä avaudukkaan. Kuullostaa todella laadukkaalta !

      • ....................

        kunnon autoon tule edes näitä vikoja niin vähillä kilometreillä.
        Ajattele niiden jälleenmyytiarvoa ei paljon naurata.
        Olen samaa mieltä niiden ajettavuudesta.
        Mutta ei noilla kilomertreillä oikeaan autoon voikaan tulla mitään vikaa.
        Katsoppa vähän Toyota Hiacen jälleenmyyntiarvoja.
        Ne eivät ole saaneet testeissä mitään huippuarvosanoja mutta niillä ajavat tietävät parhaiten.
        Ne on tehty käyttöä varten.


      • osssss

        Toyorunkkari taas saarnaa oppejaan.


    • ml213.

      Lisäksi Pösö on HARVINAISEN vähävikainen auto. 30 tkm:n matkalla uusittiin vain oikea ja vasen lähivalopolttimo sekä öljypohjan propun tiiviste.
      -----

      Tuolla 30 tkm ei ole mitään,- edes suuntaa antavaa meritystä auton kestävyydestä ja vähävikaisuudesta.Nämä asiat tulevat esille, vasta yli 200tkm ajon jälkeen.Itse valitsen merkin juuri yli 200/300 tkm ajettujen autojen vikojen perusteella.

      No, toinen pitää autonsa kestävyyttä normaalina/luotettavana, vaikka "huoltaa" autoaan joka vuosi ja kalliilla rahalla.

      PS.

      Juuri tuo tekijä vie itseltäni mielenkiinnon Tuulilasi/Tekniikanmaailma testeistä.Siis oleellisin autosta jää testaamatta ja pääpaino on "rengasmeluissa" tai lämmityslaitteen säädöissä.

      • höppssiiss

        "Tuolla 30 tkm ei ole mitään,- edes suuntaa antavaa meritystä auton kestävyydestä ja vähävikaisuudesta.Nämä asiat tulevat esille, vasta yli 200tkm ajon jälkeen.Itse valitsen merkin juuri yli 200/300 tkm ajettujen autojen vikojen perusteella."

        Taitaa tulla luottoraja vastaan, kun joutuu noin vanhoja katteleen


      • ml213.
        höppssiiss kirjoitti:

        "Tuolla 30 tkm ei ole mitään,- edes suuntaa antavaa meritystä auton kestävyydestä ja vähävikaisuudesta.Nämä asiat tulevat esille, vasta yli 200tkm ajon jälkeen.Itse valitsen merkin juuri yli 200/300 tkm ajettujen autojen vikojen perusteella."

        Taitaa tulla luottoraja vastaan, kun joutuu noin vanhoja katteleen

        No, eihän autojen vikojen havainoiminen liity luottorajaan.Esim., jos tiedän miten jokin merkki/malli kestää ajoa, nin sen voi ostaa vaikka uutena.


      • Pasi Kuikka
        ml213. kirjoitti:

        No, eihän autojen vikojen havainoiminen liity luottorajaan.Esim., jos tiedän miten jokin merkki/malli kestää ajoa, nin sen voi ostaa vaikka uutena.

        Aika vähissä on ne autot, joista on yhtä aikaa saatavilla 200-300 tkm ajettuja käytettyjä ja uusia autoja. Ei tule mieleen juuri muuta kuin taksina käytetyt autot.

        Mitä tulee uusien autojen vikoihin, niin yllättäen niitä on. Edellisessä laadukkaassa saksalaisessa autossani oli ensimmäisen 40 t km aikana:

        - Korjauskutsu pissapojansuuttimien lämmityksen poiskytkemiseksi.
        - Takapyörien tuennan säätö kaksi kertaa takarenkaiden epätasaisen kulumisen vuoksi.
        - Moottorinohjauksen päivitys puuttuvan alaväännön vuoksi.
        - Kytkimen ja paineasetelman vaihto ravistamisen vuoksi.
        - Ei startannut kahdesti pakkasessa akun jännitetason alenemisen starttiluvan alapuolelle vuoksi. Tähän vikaan vaihdettiin akku.

        Vikoja on myös uusissa autoissa, ne vain ovat erilaisia kuin vanhoissa.

        308 HDi:n omistajana voin yhtyä Tuulilasin kommenteihin. Erittäin hyvä ajaa ja keskimääräistä viattomampi.


      • Anonyymi
        ml213. kirjoitti:

        No, eihän autojen vikojen havainoiminen liity luottorajaan.Esim., jos tiedän miten jokin merkki/malli kestää ajoa, nin sen voi ostaa vaikka uutena.

        ÖLJYPROPPU-tiiviste 30 tonnin jälkeen. Escortissa tmv. ei tarvinnut koskaan vaihtaa, eikä tiputtanut.. no ei palio maksakaan.


      • Anonyymi
        höppssiiss kirjoitti:

        "Tuolla 30 tkm ei ole mitään,- edes suuntaa antavaa meritystä auton kestävyydestä ja vähävikaisuudesta.Nämä asiat tulevat esille, vasta yli 200tkm ajon jälkeen.Itse valitsen merkin juuri yli 200/300 tkm ajettujen autojen vikojen perusteella."

        Taitaa tulla luottoraja vastaan, kun joutuu noin vanhoja katteleen

        "Taitaa tulla luottoraja vastaan, kun joutuu noin vanhoja katteleen"

        Joo tiedän, ikivanha kommentti, mutta suomalaiset ajaa keskimäärin 3000 euron autoilla joten tollaset kilometrimäärät on ihan normaaleita meitin maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÖLJYPROPPU-tiiviste 30 tonnin jälkeen. Escortissa tmv. ei tarvinnut koskaan vaihtaa, eikä tiputtanut.. no ei palio maksakaan.

        Escortissa oli varmaan kuparinen lattatiiviste joka kyllä pitää kunhan sen vetää siihen 150 Nm momenttiin. Noissa vaan tuppaa olemaan se ongelma että toi voima on niin iso, että se repii kierteet siitä öljypohjasta lopulta.

        Peugeotissa sensijaan on kuparinen ontelotiiviste, joka tiukataan noin 10 Nm voimalla. Tuo tiiviste tulisi uusia jokaisessa öljynvaihdossa, mutta kaikki merkkiliikkeetkään eivät sitä uusi.

        Eiköhän tuo ongelma ole johtunut ihan tuosta, että tiiviste jäi uusimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Escortissa oli varmaan kuparinen lattatiiviste joka kyllä pitää kunhan sen vetää siihen 150 Nm momenttiin. Noissa vaan tuppaa olemaan se ongelma että toi voima on niin iso, että se repii kierteet siitä öljypohjasta lopulta.

        Peugeotissa sensijaan on kuparinen ontelotiiviste, joka tiukataan noin 10 Nm voimalla. Tuo tiiviste tulisi uusia jokaisessa öljynvaihdossa, mutta kaikki merkkiliikkeetkään eivät sitä uusi.

        Eiköhän tuo ongelma ole johtunut ihan tuosta, että tiiviste jäi uusimatta.

        Minä tiukkasin ihan käsituntumalla 607:n propun samaan tiukkuuteen kuin Escortissa.
        Momenttiavainta en ole koskaan käyttänyt missään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tiukkasin ihan käsituntumalla 607:n propun samaan tiukkuuteen kuin Escortissa.
        Momenttiavainta en ole koskaan käyttänyt missään.

        Sulle on joku laittannu sinne 607:aan semmottisen lattatiivisteen joka sinne ei kuulu.

        Pitäähän se, jos pitää, mutta semmottinen ontelotiiviste siellä pitäisi olla. Kerran kun on sellasen kanssa päässyt herkuttelemaan niin ei se kivikova kuparilatikka ja 150Nm momentti enää kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulle on joku laittannu sinne 607:aan semmottisen lattatiivisteen joka sinne ei kuulu.

        Pitäähän se, jos pitää, mutta semmottinen ontelotiiviste siellä pitäisi olla. Kerran kun on sellasen kanssa päässyt herkuttelemaan niin ei se kivikova kuparilatikka ja 150Nm momentti enää kiinnosta.

        Ei ollut kuparilatta! Vaan NBR (nitriili-butadi-kumi)

        Just tuollaisten näköinen:
        https://www.trodo.fi/tiiviste-oljynlaskutulppa-elring-834-823
        https://iparts.fi/parts/info/febi_bilstein/24359



        Mistä tuommoiset 150 Nm on saatu?? Sen tuntee käsivarressaan kun napakasti tiukkaa.


      • Anonyymi
        höppssiiss kirjoitti:

        "Tuolla 30 tkm ei ole mitään,- edes suuntaa antavaa meritystä auton kestävyydestä ja vähävikaisuudesta.Nämä asiat tulevat esille, vasta yli 200tkm ajon jälkeen.Itse valitsen merkin juuri yli 200/300 tkm ajettujen autojen vikojen perusteella."

        Taitaa tulla luottoraja vastaan, kun joutuu noin vanhoja katteleen

        S I K A sika, sika ...... SIKA


    • eijei

      Onko kone ja suorituskyky upeaa jos 0-100 on noin 11 sekuntia? Huiput 190. Älä nyt viitsi. Ja ajettavuus? Toimittajat moitti ajettavuutta lumipolanteella rauhattomaksi.

      • 308 on ykkönen

        Toihotojen ja muiden riisikuppien ajettavuus on huono KAIKISSA olosuhteissa. Lisäksi Toihotalla ei edes pääse 200-300 tkm:iä pienillä murheilla ja vähäisillä huolloilla. Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Pösön dieseleille tuollaiset kilometrimäärät senhsijaan ovat arkipäivää, onhan Peugeot MAAILMAN SUURIN dieseleiden valmistaja eli kyllä tuotteet silloin ovat aivan ykköstä.


      • jeps.

        jotenkin tuntuu huonoilta nuo lukemat. Painoakaan autolla ei liikaa ole. Vanhat vag:n pumppusuutin dieselit pääsivät samoihin kulutuslukemiin ja olivat nopeampia uusista cr-koneista puhumattakaan. On vielä psa:lla matkaa jäljellä.


      • osssss

        Toinen toyorunkkari täällä saarnaa.


    • tosiasiat

      Eihän tässä ole kauaakaan, kun Peugeot itse joutui myöntämään merkin jatkuvat laatuongelmat. Katsastajien hylkäystilastojen säännöllinen voittaja veljensä Cotroenin kanssa. Ja kyllähän ladan tasoa oleva arvonlaskukin kertoo jotain merkin arvostuksesta.

    • mielipide.

      Loppupeleissä olisi ollut parempi että ranskalaiset olisivat tehneet vai hajuvesiä, sanoo toimittajat mitä tahansa.

    • mesemies!

      voi vittu! no nyt on päässy patongin hehkuttaja vauhtiin! itse en ole nähnyt vielä yhtäkään pösöö jolla olis ajettu tollanen 500-600tkm, toisinkuin vanhemmat mersut joilla on se milli mittaris!
      itse en patonkiin koske ikinä traumat jääny niistä hyi!

      • Pesonen_vaan

        Päivässä yli 100 km
        Kestää.
        Ja on kunnossa.
        Vm 00
        Luottopeli.


      • Hoijaah...

        Pösönen 406 HDI ja juuri tuo 500.000km tuli täyteen.

        Käsittääkseni Pösön 406 HDI on käytettynä paljon ajavalle TALOUDELLISIN ja erittäin hyvä valinta.

        Mese on niille, joilla on tarve kompensoida (=näyttää) jotain tai sitten yksinkertaisesti varaa kalliimpaan ratkaisuun.


      • Anonyymi

        Haista sinä Mersun öljyinen konehuone...ööjyruiskuja ne on.


    • 205 GTI

      Ostin juuri uuden 308 THP 175 tuon diiselin edestä koska käytännön kulutus oli hyvä eikä diiseli ollut niin paljon pihimpi.(ajan vain 25tkm vuodessa) Kyllä kuskin paikalla tämä on luokan paras auto. Focus oli myös hyvä, mutta hiukan äänekäs. En halanut golfia koska se on niin tylsä ja ahdas tuntuinen ja Skoda hemmetin ruma! Pösöt on kyllä kestänyt mulla ennenkin, miksi ei nyt sitten, kun mediassa puhutaan PSA:n uusien hyvästä laadusta? Sanoisin että Opel, Saab ja Renault on ne merkit nykypäivä jotka ovat kalliita omistaa. Audi ja MB ovat kuulema myös paljon rikki... Sehän vielä ymmärtää kun niiden valmistusmäärät ovat aika pieniä.

      • 308 on ykkönen

        Omalla 308 Hdi:llä on nyt vuoden aikana ajettu noin 48 tkm ilman murheita. Ainoat osien vaihtamiset koko aikana ovat olleet kolme palanutta ajovalon polttimoa. Yhteishintaa noille on kertynyt alle 20 euroa, eli voiko enää halvemmalla ylläpidettävää autoa olla.

        Sanokaa mitä sanotte, mutta tänä päivänä Pösö on laadultaan ylivoimainen, eikä ole myöskään tarvinnut juosta minkäänlaisissa tehtaan kampanjakorjauksissa kuten japanilaisten (Tojota) riisikuppien omistajat tekevät.


      • Mielenrauhaa sulle
        308 on ykkönen kirjoitti:

        Omalla 308 Hdi:llä on nyt vuoden aikana ajettu noin 48 tkm ilman murheita. Ainoat osien vaihtamiset koko aikana ovat olleet kolme palanutta ajovalon polttimoa. Yhteishintaa noille on kertynyt alle 20 euroa, eli voiko enää halvemmalla ylläpidettävää autoa olla.

        Sanokaa mitä sanotte, mutta tänä päivänä Pösö on laadultaan ylivoimainen, eikä ole myöskään tarvinnut juosta minkäänlaisissa tehtaan kampanjakorjauksissa kuten japanilaisten (Tojota) riisikuppien omistajat tekevät.

        Itse älysin vaihtaa Pösön dieselin Toyotan Aveen vuosia sitten - se oli jyvä päätös taloudellisesti...


      • riittää
        Mielenrauhaa sulle kirjoitti:

        Itse älysin vaihtaa Pösön dieselin Toyotan Aveen vuosia sitten - se oli jyvä päätös taloudellisesti...

        Otan osaa tyhmyydestäsi, tunnen jopa myötähäpeää puolestasi!


      • Ei enää ranskista
        riittää kirjoitti:

        Otan osaa tyhmyydestäsi, tunnen jopa myötähäpeää puolestasi!

        Pösön hankinta potuttaa vieläkin - tyhmähän silloin olin 407 HDIn hankkiessani, mutta virheistä oppii. Toiste en Pösöön lankea.


      • 308 on ykkönen
        Mielenrauhaa sulle kirjoitti:

        Itse älysin vaihtaa Pösön dieselin Toyotan Aveen vuosia sitten - se oli jyvä päätös taloudellisesti...

        En ymmärrä lainkaan sinua enkä muita kaltaisiasi riisikippokuskeja. KUINKA joku voi olla NIIN TYHMÄ, että vaihtaa auton (Peugeot) mitättömään kulkuvälineeseen (Toyota)


      • 308 on ykkönen
        Mielenrauhaa sulle kirjoitti:

        Itse älysin vaihtaa Pösön dieselin Toyotan Aveen vuosia sitten - se oli jyvä päätös taloudellisesti...

        Olet näköjään juuri sellainen tyhmä ja yksinkertainen tyyppi kuin Tojota riisikuppikuskit yleensäkin.
        Millainen muuten se jyvä pätös on?


      • llllll
        308 on ykkönen kirjoitti:

        Olet näköjään juuri sellainen tyhmä ja yksinkertainen tyyppi kuin Tojota riisikuppikuskit yleensäkin.
        Millainen muuten se jyvä pätös on?

        ...miksi Pösö ei keiku myyntikärjessä? Jos se olisi niin kestävä ja hyvä kuin te patonkimiehet annatte ymmärtää, kai kansa sen tajuaisi ja niitä ostaisi? Olihan aikoinaankin 80-luvun lopulla 309 ja 405 kärjessä myynnissä vaan maine meni ja kansa ei osta. Mites selitätte jatkuvat katsastus-ja laatutilastojen häntäpääsijat myös?

        Kertokaas patonginpurijat!


      • Renoolla
        llllll kirjoitti:

        ...miksi Pösö ei keiku myyntikärjessä? Jos se olisi niin kestävä ja hyvä kuin te patonkimiehet annatte ymmärtää, kai kansa sen tajuaisi ja niitä ostaisi? Olihan aikoinaankin 80-luvun lopulla 309 ja 405 kärjessä myynnissä vaan maine meni ja kansa ei osta. Mites selitätte jatkuvat katsastus-ja laatutilastojen häntäpääsijat myös?

        Kertokaas patonginpurijat!

        ...siis yleensä Ranskalaiset:

        Katsopa täältä Euroopan myyntitilasto:
        http://www.acea.be/index.php/news/news_detail/passenger_cars_registrations_down_69_in_june_level_over_6_months


      • fuck off
        llllll kirjoitti:

        ...miksi Pösö ei keiku myyntikärjessä? Jos se olisi niin kestävä ja hyvä kuin te patonkimiehet annatte ymmärtää, kai kansa sen tajuaisi ja niitä ostaisi? Olihan aikoinaankin 80-luvun lopulla 309 ja 405 kärjessä myynnissä vaan maine meni ja kansa ei osta. Mites selitätte jatkuvat katsastus-ja laatutilastojen häntäpääsijat myös?

        Kertokaas patonginpurijat!

        ...miksi Pösö ei keiku myyntikärjessä? Jos se olisi niin kestävä ja hyvä kuin te patonkimiehet annatte ymmärtää, kai kansa sen tajuaisi ja niitä ostaisi? Olihan aikoinaankin 80-luvun lopulla 309 ja 405 kärjessä myynnissä vaan maine meni ja kansa ei osta. Mites selitätte jatkuvat katsastus-ja laatutilastojen häntäpääsijat myös?

        Kertokaas patonginpurijat!

        No varmaan siksi ei keiku kun suurin osa ihmisistä on täysiä pellejä. Musta oiskin paras et olisin ainut pösö kuski tässä maassa eipähän ois parkkipaikat täynnä samanlaisia.


      • osssss
        Mielenrauhaa sulle kirjoitti:

        Itse älysin vaihtaa Pösön dieselin Toyotan Aveen vuosia sitten - se oli jyvä päätös taloudellisesti...

        Täällähän on noita toyorunkkareita useampiakin saarnaamassa oppejaan.


    • ei...

      kestänyt pakkasilla kiinni, kuin sitomalla siinäpäs vasta laatua.

      • Ent. pösöisti

        Sekin, että ajotietokone alkaa sekoilemaan ja numerot näytöllä vilkkumaan ihan sekaisin, on todella mielenkiintoista seurattavaa.


      • pösöbiili
        Ent. pösöisti kirjoitti:

        Sekin, että ajotietokone alkaa sekoilemaan ja numerot näytöllä vilkkumaan ihan sekaisin, on todella mielenkiintoista seurattavaa.

        Meillä 307 farkku -06, nyt ajettu 103000km, ainut vika viime talvena käsijarrun toinen vaijeri jumittu. Ajovalolamppuja on mennyt sekä parkkilamppuja. Meillä ollu liki 30kpl eri eri merkkisiä biilejä (kaksi autoa taloudessa). Tämä söpö on ollut yksi vähävikaisemmista. Toitsujakin oli viisi kpl, yksi uusi muut käytettyjä, fordeja 4kpl, pari opelia, 2 datsunia, yksi nissan, kolme mersua, fiatteja, aikaisemmin yksi pösö, jopa lada ja warrekin. Jeps ja volvokin oli ja sunbeam kostaja jne. Täällä joku mainosti tojotaa, ei ole enää mikään laatupeli. Sen jälkeen kun niitä alettiin kasailemaan englannissa, turkissa ja afrikassa. Tojota on nykyisin korjaamojen kuningas! Siellä niitä seisoo. En tiedä onko enää yhtään viatonta autoa, mutta pösö on ollut mainettaan parempi, oli vaimon valinta. Uuteenhan se olisi vaihettava, tulee jo neljä vuotta vanhaksi, mutta mihin? Olisko seuraavakin pösö, vaikka ei mitään merkkiuskollisia ollakkaan.


      • 205 for ever
        pösöbiili kirjoitti:

        Meillä 307 farkku -06, nyt ajettu 103000km, ainut vika viime talvena käsijarrun toinen vaijeri jumittu. Ajovalolamppuja on mennyt sekä parkkilamppuja. Meillä ollu liki 30kpl eri eri merkkisiä biilejä (kaksi autoa taloudessa). Tämä söpö on ollut yksi vähävikaisemmista. Toitsujakin oli viisi kpl, yksi uusi muut käytettyjä, fordeja 4kpl, pari opelia, 2 datsunia, yksi nissan, kolme mersua, fiatteja, aikaisemmin yksi pösö, jopa lada ja warrekin. Jeps ja volvokin oli ja sunbeam kostaja jne. Täällä joku mainosti tojotaa, ei ole enää mikään laatupeli. Sen jälkeen kun niitä alettiin kasailemaan englannissa, turkissa ja afrikassa. Tojota on nykyisin korjaamojen kuningas! Siellä niitä seisoo. En tiedä onko enää yhtään viatonta autoa, mutta pösö on ollut mainettaan parempi, oli vaimon valinta. Uuteenhan se olisi vaihettava, tulee jo neljä vuotta vanhaksi, mutta mihin? Olisko seuraavakin pösö, vaikka ei mitään merkkiuskollisia ollakkaan.

        vertailin vuosi sitten golfin variantin, skoda octavian farkun ja pösö 308 SW:n dieselit ja päädyin jälkimmäiseen lähinnä sisätilojen muunneltavuuden, ajettavuuden, mukavuuden, hienon kattoikkunan ja pösöliikkeen loistavan palvelun takia. Hintakin oli varusteluun nähden peräti halpa. Ja FAP-suodatin vakiona... Ja kone on vaan hieno. Ei ole tullut tehonpuutekaan ikinä vastaan, päinvastoin sakkoja on sen verran, että seuraavasta menee kortti, kun ei sitä vauhtia vaan mitenkään huomaa etenkään kisareissuilla. Auton perän muotoilusta en ensin tykännyt, kun se on aika nössö, mutta siihenkin tottuu.

        Hienosti on meinaan toiminut 48 tkm, vain ajovaloja mennyt turhan paljon eli skodan xenonit kun voisi siirtää pösön nokalle, niin avot. Parhaimmillaan auto on harrastuksissa, penkit pois ja kamaa mahtuu vaikka millä mitalla ja kesähelteillä automaattikaksivaiheilmastointi on loistava.
        Naftaa menee aikas vähän.
        Aikaisempaa pösötaustaa: 80-luvun ja 90-luvun taitteessa aivan loistava pikkuauto 205, ei murheen murhetta yli 200 tkm, mutta kävi pieneksi, kun tuli perhe, sitten 405 SRi, hyvä muuten, mutta huohotinletku jäätyi joka talvi, kesällä kulki kuin lentokone.. Vanhemmiten tuli paljon sähkövikoja, jotka repi hermoja, myönnän...
        Sitten 306 taivaansininen farkku, kaunis ja virheetön auto, mutta poltti pari venttiiliä, kun kävi jostakin syystä liian laihalla moottoritiellä ja vauhtia 160 km/h jossakin 150 tkm kohdalla. Muita vikoja ei juuri ollut, mutta vaihdoin pois ja sain sikamaisen vähän autosta vaihdossa.
        Välillä ajoin pari vuotta golf TDi:llä, mutta totesin sen niin tylsäksi ja ihan liian yllätyksettömäksi, että taas piti saada pösö. Olen melko varma, että seuraava auto on parin vuoden päästä 508...Tars kohta laittaa tilaukseen...
        Pösö-autoilu on asenne ja elämäntapa, ei sitä voi muiden autojen kuskit ja ikänsä "sitä oikeaa" etsivät ikinä ymmärtää.. eikä asiasta kannata kiistellä. Mua ei harmita auton arvon aleneminen yhtään, kun ajettavaksihan se ostetaan. Ja ennen kaikkea, en ole tavannut naista, jonka mielestä pösö ei olisi hyvä ajaa... punaisen 205 Gti:n ostan eläkepäivien harrasteautoksi...


    • Jake44

      Älkää ainakaan tätä ostako dieselinä,ajettu alle 100 tuhatta ja kohta koko auto läpikäyty,mm nokka-akseli vaihdettu,oikein kuulemma huolto ohjelmassa,luulis tämän nyt edes kestävän sen mitä koneenkin.Pyöränlaakerit vaihdettu ja nyt tulee pyörän tuennan laakerit kanssa.Lamppuja on menny jo muovipussillinen,hyvä jos kuukauden välillä kestää ja merkillä ei ole väliä näissä.En muista edes kaikkia isompia remontteja mutta aina yleensä korjaamolla eli unohtakaa suosiolla tämä väsynyt leijona kauppaan.

    • nakamitsi

      oon kuullu et on ongelmia päästöjen kanssa 50000km:n jälkeen.hiukkassuodattimen toiminta ei lupaa myös liikoja,tukkeutuu edellämainitun ajomäärän jälkeen.tukivarret ainainen ongelma tässäkin mallissa.arvonalennus myöskin melko suurta.jos tykkäät tämmösellä ajaa,niin siitä vain.ite en kyl ajais.

      • vm-52

        308 hdi vm-2010 ajettu 70tkm polttimoja vaihdettu, mutta ei vielä kertaakaan pyyhkijän sulkia...ne on ainakin parhaat (-: mitä olen missään autossa nähnyt. Pyyhkivät vieläkin ihan hyvin!

        On ollut mm. Fordeja (5kpl), nissaneíta (5kpl), opeli, Chevy ja pari muuta vanhempaa, joiden merkkiä en muista. Pököttejäkin ainakin neljä ja tämä nykyinen on mielestäni paras. 60tkm:n huolto maksoi reilusti yli 400 euroa, mutta en tiedä vastaavien autojen huoltojen nykyhintoja.

        Ajelin Rovaniemeltä heinäkuussa Helsinkiin 880 km...keskikulutus 4,2 ltr, parilla pysähdyksellä aikaa meni reilu 10 tuntia eli keskinopeus lähes 90km/h.
        Kohtuullinen kulutus vai mitä?


    • viki 7

      Peugeut 406 HDI Turdo Diisseli pysähtyi ja sammui ajossa,mikä voisi olla vikana

    • AMG2

      Aja mereen tuollainen pösön ropponen,tuolla ei kukaan autoista ymmärtävä kehtaa ajaa.

      • Jukkaksa

        Kato tankissa oleva pa-siirtopumppu,voi olla sökö.Itsellä 406 hdi vm.2000,Ajettu 495000,pelaa kuin unelma,Vielä alkup.kytkin,vetonivelet,moottori ei syö öljyä,pääseekö esim diesel mondeolla ed.km lukuihin?


      • hyi helvata
        Jukkaksa kirjoitti:

        Kato tankissa oleva pa-siirtopumppu,voi olla sökö.Itsellä 406 hdi vm.2000,Ajettu 495000,pelaa kuin unelma,Vielä alkup.kytkin,vetonivelet,moottori ei syö öljyä,pääseekö esim diesel mondeolla ed.km lukuihin?

        Ei pääse moiseen km määrääm mondeolla ilman vikoja, siinähän on pökötin kone.


      • Pöso
        hyi helvata kirjoitti:

        Ei pääse moiseen km määrääm mondeolla ilman vikoja, siinähän on pökötin kone.

        Pidä hyvä auto. Toyotat Eurooppaan tekevät Turkissa niin laatu on mitä on. Katsokaa Made on Turkey konepeltienne alta. Japania on vaan mainoksissa.


    • pitää kestää 600tkm

      Mitä tämmöiset viestit tarkoittavat, kun joku kehuu autoaan jolla ajettu 50-100 tkm ilman vikoja. Eikö hyvällä autolla pidä päästä noin 300tkm ja sitten vaihtaa joitakin niveliä ajellen johonkin 600-700tkm. Millä ihmeen romuilla nämä jotka kehuvat autoaan kun ovat ajaneet 50tkm ovat ennen sitä ajaneet.

      • Citroenmies

        Nyky autolla et taida noihin lukemiin päästä ilmen koko auton uusintaa kun tehoa otetaan sen verran paljon pienistä koneista.. Oli sitten se sun mersus tai toyotan paskaläjät kyseessä... Pihassa psa tuote 450tkm lasissa tosin diesel malli 06. Ja moottoria ei tarvinnut avata.. Ainoastaan kulutus osat ja hihnat jne. Kyllähän ihminen osaa vittuilla mutta ei kerro omia kokemuksiaan todellisina noista "laatu autoista" vaan eletään massan mukana.. ja kehutaan vaikka olisi paska... Itsellä kokemusta monesta mersusta monesta toyotasta sekä bemareista ja opeleista ja ranskalaisista nyös hondasta.. Ja kyllä ransakalaiset olleet ne parhaanpään autot mukaan lukien opel ja honda... Noi kehutut merkit olivat täysisä susia ja paskoja muuta ei saanu kun rahaa piskata meneen osiin ja kalliisiin remontteihin. Mutta jokainen ajaa millä ajaa ja maksaa siitä mitä maksaa. Järjen käyttö on sallittua tosin niillä jotka uusia ostaa voivat ajaa autolla parivuotta ja jättäärempat ja huollot tekemättä ja vaihtaa uuteen jolloin jätteitä syntyy mutta edellä mainitut asiat ovat iha tosi asioita ja koettuja. Joten en alakaisi ainakaan väittelemään joillain voi olla parempaa kokemusta tai huonompaa mutta minulla näin ja ajan sillä milä ajan mutta en sentään jätteellä ja mene massan perässä. Ja miksi ostaa toyota kalliilla kun saman tekniikan saa halvemmalla ranskiksessa :) Hyvää jatkoa jokaiselle järki ranskiksella ajavalle :)


    • Jani.

      Niin. 50 000km ei kerro vielä mitään. Sitten, kun aletaan menemään yli 100tkm niin näkee onko laadukas vai laaduton. Huollot on ainakin aika arvokkaat

    • Autoalanammattilainen

      Kylläpä täälä mainostetaan toyotaa ja nissania sun muuta paskaa ettekö ole kuulleet että toyota ja nissan käyttävät renaultin ja psa:n koneita.. Esim proace avensis jne psa tekniikalla. Bmw 1.6turbot psa mersun pikkukoneet psa... jne! MIKSIKÖHÄN?? EHKÄ SIKSI KUN ON YKSIN KERTAISESTI MARKKINOIDEN KESTÄVIN TALOUDELLISIN JA PARHAIN MOOTTORIN VALMISTAJA TÄMÄ PSA.. Itsellä ollut pari ranskista ja niitä tuli ikävä kun audin hommasin koko ajan korjaamolla... Toyotassa yhtälailla vikoja mutta niistä ei puhuta kun ylistetään vain. Edellinen citikka c5 oli 2L BENSA AJETTU 500TKM Konetta ei tarvinnut ikinä avata... Sitä edellinen rellu diesel 400tkm ja ei vikoja tai moottori vikavaloja tms nämäkin oli jo vanhoja 2004-2006vm. Laatu noista vain noussut ja psa:sta kasvanut maailman laajuinen mahti mottorit menee kaupan muillekkin koska vain niin kestävä. Toyotahan mainostaa proacea toyota laadusta mutta tosi asia pellin alla psa kone ja ainut japanin maasta saatu asia on enään merkki konepellissä ja hinta... Tähän mennään psa tulee valtaamaan markkinat lähivuosina täysin. 2vuotena peräkkäin vuoden moottori palkinto ym kertoo paljon! Ja jos verrataan alle 07vm autoja vag täyttä paskaa vm 02 jälkeen! MERSUT MÄTÄNEE KÄSIIN JA NE CDI IHANAT VIAT JA TÖRKYHINTAINEN ROMU MUUTENKIN... Bmw ylihintainen jäte... Toyota nooo ehkä vanhat kestää mutta mätänee mutta kyllä noihinkin on vain koneita vaihdeltu 100-250tkm ajettuihin... Järkikäteen jos ostaa uutta tai sopivasti ajettua käytettyä. Itse ostan ranskalaisen saapahan niitä puoleen mitä näitä ns loisto autoja.. Varusteita mukavasti ja kilsat ok kohtuu hintaan jolloin hinta laatu suhde on täydellinen. Kiitos psa kehityksestäsi kehity lisää ja luo jotain massiivista tulevaisuudessa!

    • Anonyymi

      Mulla on 308 1.6 hdi. Ostin sen huutokaupasta, kun autolla oli ajettu 300 000 km (on huoltokirja). Pelkäsin, että sain todellisen remonttipommin. Tarkoitus oli ajaa autolla vaan lyhyt aika, mutta yllättäen Pösö on toiminut hyvin enkä ole sitä pois vaihtanut. Auto on mukava ajaa, hiljaista kyytiä, hyvästi tilaa, dieseliä menee melko vähän ja moottoriöljyä tai nestettä ei tarvitse lisäillä. Ajovalojen lamppuja meni aluksi, mutta longlife-lamppuihin vaihtamalla ovat kestäneet hyvin. Nyt autolla on ajettu 450 000 km. Remonttejakin olen tehnyt. Jarrulevyt vaihdoin, koska olivat niin kuluneet. Etupyörään piti laakeri uusia. Sähkövikoja ovat olleet laturin, akun ja polttimoiden vaihdot. Turbon akseli alkoi olla aika kulunut, joten vaihdoin kunnostetun turbon 200 eurolla. Käsijarrun vaijeri lienee auton huonoin kohta. Talvella jäätyy kiinni. Muilta ominaisuuksiltaan auto toimii talvella hyvin, kun ei anna kääntyvien peilien väliin tulla jääkerrosta. Ajan tällä 308:lla niin kauan, kunnes tulee remontti, joka on liian kallis tehtäväksi noin halpaan autoon.

      • Anonyymi

        Itellä 1. 6 hdi 308 2008 ostin ku mittarissa 160k nyt 360k ainoat remontit 8 vuoden aikana on ollu laturin vaihto vetonivelet jarrupalat joka nurkkaan levyt eteen sekä kytkin joka ei tykänny ku norjan vuonoilla liian isoa matkailuvaunua kiskoin.. Kulkee vieläki mainiosti ja kulutus on ihanan matala tankilla helposti 1200km. Nyt vaihdan uudempaan mutta sw malliin että hurtat mahtuu paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itellä 1. 6 hdi 308 2008 ostin ku mittarissa 160k nyt 360k ainoat remontit 8 vuoden aikana on ollu laturin vaihto vetonivelet jarrupalat joka nurkkaan levyt eteen sekä kytkin joka ei tykänny ku norjan vuonoilla liian isoa matkailuvaunua kiskoin.. Kulkee vieläki mainiosti ja kulutus on ihanan matala tankilla helposti 1200km. Nyt vaihdan uudempaan mutta sw malliin että hurtat mahtuu paremmin.

        Onko siis 308 malliin pakoputkiston kestävyysongelma korjattu?

        Aikaisemissa malleissa pakoputken takaosa ei kestänyt kuin kolme vuotta.


    • Häviänkö leikkimielisen vetoni, kun väitin, että uudessa Opel Mokassa on PSA-yhtymän 1,6 diesel?
      Sanoin, että hyvä valinta!
      Opelilla oli takvuosina ohjelmistossa 1,7 diesel, joka muistaakseni oli jonkun muun GM-merkin peruja - Isuzun??!

      • Anonyymi

        Opel on PSA firman tuote nykyisin, ei siellä taida olla enää mitään GM-pohjaisia moottoreita käytössä.


    • Anonyymi

      Jos kuljettaja osaa ajaa autoansa, niin yhteenkään autoon ei tarvitse uusia ensimmäistäkään osaa vaikkapa moottoriiin tai niveliin. Tämä ajettuna 300-400 tkm.

      Öljynvaihto ja kenties jonkun väsyneen kumiosan vaihtaminen on madollista vaikkapa vetonivelen päälle paikallaan asennettuna. Laturi tuntuu kyllä menevän autoista kerran ja kenties pari kolme akkua. Eräissä laadukkaimmissa autoissa ensimmäisenä on vaihdettu 320 tkm kohdalla jarrupalat eteen hybridinä.

      Autossa täytyy olla vikaa, jos pitää vaihtaa termostaatteja tai säätää jotakin osaa.
      Virta-avain lienee eräs ensimmäisistä kuluvista osista samaa avainta käyttäessä?

      Peugeotin omistajalle varmasti tuntemattomana käsitteenä yllä kirjoitettuna. Huollossa kyllä saattavat huutaa, että "täällä on auto, jota ei ole koskaan huollettu." Ihmekös, kun on edelleen timmissä kunnossa.

      • Anonyymi

        Mulla on 400tkm ajettu, 1997 mallinen peugeot. Siinä on edelleen alkuperäinen startti, laturi, jouset, iskarit, vetoakselit.... ja paljon muutakin osaa joka muissa autoissa olisi ihan kulutustavaraa.

        Ihmetyttää eniten toi iskarien kestävyys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

      "Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      224
      6908
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2907
    3. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2357
    4. Kuvaile kaivattusi

      ulkonäköä?
      Ikävä
      102
      2250
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

      Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2061
    6. Mitkä on ne arvot?

      Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      232
      1530
    7. Missä näit kaivattusi

      ekaa kertaa?
      Ikävä
      91
      1527
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

      Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1401
    9. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

      Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1345
    10. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

      "Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      390
      1329
    Aihe