Kyselisin ehkäisykapselin hyviä ja huonoja puolia?Paljonko maksaa?Missä se laitetaan ja kuinka?
Olen synnyttänyt vähä reilut kuukausi sitten,että kannattaisiko mun jälkitarkastuksessa kysyä tätä kapselia jos sen haluan?
Pillereitä en halua koska ne unohdan aina.Ennen raskautta minulla oli ehkäisylaastarit,ne sopivat minulle :) Mutta kuinka moni "vuotisia" nää kapselit on ?En ole ajatellut hankkia hetkeen lisää tenavia.Ainakaa 3vuoteen.Kuinkas kuukautiset ovat tulleet kapselin laiton jälkeen?
Kiitos jos jaksatte vastata.
ehkäisykapseli?
2
786
Vastaukset
- kolme muksua riittää
Samaa kyselen. Joka foorumilla, josta tästä olen lukenut, joku tykkää, toinen lykkää. Mutta mistä johtuu, että joka keskustelussa toistuu sama: lääkärit ja neuvolat eivät suosittele tätä menetelmää. Mikä siinä on niin kamalaa? Sekö että se saattaa kapseloitua? Joku sanoi jollakin foorumilla, että kun pitää kättä pari päivää rauhassa, kapseli pysyy paikallaan. Monilla oli hyviä kokemuksia. Minipillerit sopii mulle (lukuunotammatta haluttomuutta ja raivareita) joten voisin harkita kapselia, kun mitään tiputteluja tai ihme vuotoja ei ole ollut pillereidenkään kanssa. Pääsisi muistamasta joka aamuista pilleriä ja sitten töistä tullessa kokemasta kauhun hetkiä kun huomaa unohtaneensa. Ei munkaan neuvola kapselia suositellut, sekä TH että lääkäri sanoivat, ettei niitä mielellään asenneta. Pastilli, miksi se on myynnissä, jos ei sitä saa käyttää???
- kokeillut
Itselläni oli reilu puoli vuotta Jadelle-merkkiset kapselit käsivarressa. Seksihalut vähenivät jonkin verran mutta ei hirveän paljon, mieliala pysyi kivan tasaisena. Poistatin kapselit, koska vuotoa tuli melkein koko ajan. Siis tuosta noin 180 päivästä, jonka kapseleita pidin, oli noin 50 että ei tullut vuotoa. Laski hemoglobiini anemiarajan alle ja ärsytti vuotaminen muutenkin. Ilman tuota vuoto-ongelmaa olisin ehdottomasti pitänyt koko sen 5 vuotta jonka noita voi pitää. Kallis paukkuhan tuo oli (kapselit n. 170 euroa asetus), mutta kannatti silti kokeilla.
Asettaminen ja poisottaminen oli ihan pikkujuttuja, siitä huolimatta että mulla ehti siinä puolessa vuodessa jo jonkin verran kasvaa kudosta kiinni, ja nyt vuoden kuluttua ei niitä muutaman mm arpiakaan huomaa ellei ihan nenä kiinni käsivarressa katso.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt444796Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.572641Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391064Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611035Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh711014- 122980
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok72954- 137855
- 49854
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,52820