Mercilon ja tupakointi

Askarruttaa

Hei! Lääkäri määräs mulle raskauden ehkäisyyn Mercilon yhdistelmäpillerit. Asia askarruttaa mua koska tupakoin ja oon luullu että sillon ei noita yhdistelmäpillereitä paljoo kannattais syödä....

Multa otettiin veren hyytymistekijöiden koe, sillä testattiin onko mulla taipumusta veritulppaan ja muihin tukoksiin, ei kuulema ole. Lääkäri sano että siinä tapauksessa niitä on turvallista syödä, koska olen kuitenkin vasta 26v.

Mietityttää silti uskaltaako niitä alottaa. Haluisin tietää onko muita joilla on samat pillerit ja jotka tupakoi, onko ollut ongelmia?

5

496

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e-pillerit

ovat AINA huono yhdistelmä, ihan AINA.

• ----

Kun valittavana on oma terveys ja raskaudenehkäisy, miksi kukaan valitsee tupakan? Ei vaan voi ymmärtää, miksi se polttaminen on niin tärkeää. Lakko ja lopettaminen luonnollisesti ovat aivan mahdottomia vaihtoehtoja.

Tupakka ja ikä ovat yhdessä todellinen vaaratekijä, jos mietitään pillereiden syömistä. Ikää sinulla ei vielä ole kovinkaan paljon, mutta eipä tarvitse montaa vuotta mennä eteenpäin niin riskit ovat jo kasvaneet.

Muiden ongelmat tai ongelmattomuudet eivät vaikuta sinun terveydentilaasi millään tavalla. Veritulppa joko tulee tai ei tule.

• pillereitä

käytin ollessani 16-20 vuotias ja poltin myös silloin. Eipä ollut mitään ongelmia.

Aika suuri osa hormonaalista ehkäisyä käyttävistä kyllä polttaa, enpä ole koskaan kuullut että olisi ollut mitään ongelmaa.. Vaarahan siinä tietysti aina on..

• polta

mun kaveri sai keuhkoveritulpan ja hän poltti ja söi e-pillereitä!! eli älä missään nimessä polta. jos et pysty lopettamaan niin älä syö mitään hotrmonaalista ehkäisyä!!

• o...o

Itse olen kohta vuoden käyttänyt kyseisiä pillereitä ja polttanut epäsäännöllisesti ja ei ole ilmennyt mitään oireita veritulpasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      179
      7443
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      87
      3306
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      2335
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      69
      1502
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      370
      1438
    6. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1353
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1326
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1071
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1030
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1028
    Aihe