Dethleffs vai Hobby

Mielipiteitä/kokemuksia

Hankinnassa on 720 pitkä vaunu.
Talvet rinteen juurella, kesät auton perässä tuollaisen 5000 km.
Kumpainenko on raadin mieleen?

11

6543

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta...

Jostain olen lukenut että hobbyn lämpöeriste ei olisi kummoinen. Eli talvikäytössä tarvitsisi reilummin energiaa lämmitykseen. Tuosta toisesta merkistä en tiedä yhtään, vain tuo hobbyn 'loppulausunto' on jäänyt päähän. Itse katselisin ehkä Soliferia, Kabea tai Cabbya.

• Kaikki..

Voi olla että energiaa menee enemmän, mutta toisaalta rahaa paljon vähemmän.
        Energian kulutus ei sinällään haittaa, kunhan tarkenee.
        Jos sitten otetaan vertailuun hobby (720), sekä lisävarusteet jotka siihen haluan, niin hintaero vastaavaan soliferiin (690) on 20 tuhatta euroa.
        Sillä saa aika pitkäksi aikaa kaasua ja sähköä, vaikka tilaa kaasukontin vaunun viereen.

• Miriam Makee

Itse tykkään hoppy-vaunun huonejärjestelystä. Makuuhuoneesta suora käynti pesuhuoneeseen ja paskahuussiin. Kiva mennä suihkusta suoraan paskalle.

Kabeassa ei tätä mahdollisuutta ole.

• on enemmän
      • Hoppy-Suomi

Kotimainen Hoppy on minun valintani.

• 720ukfe2009

Meillä 720 Hobby Alden keskuslämmityksellä,ilmastointi (lämmitää myös) ym. , kyllä pärjää. Itse kun tilaat ja haet Euroopasta,säästät reilusti,mutta jos kiire saada,niin sit Suomesta 32k€ hintaan.

• prestige

Hobbyissä kaikki ikkunat ovat avattavia ja niitä on ihan liikaa muutenkin, turhia lämmön hukkaajia!

Lisäksi ovi on tarpeettomasti kaksi-osainen ja pakkasilla ihan turhan hutera.

Muuten pidän Hobbystamme, emmekä reissaakaan sillä miinusasteilla. Talvivaunuksi löytyy kyllä asiallisempiakin.

• camper snow

jos ostat perusDetskun tai Hobbyn ei suurta eroa. Ovat mielummin kolmen kauden vaunuja eivätkä ympärivuotisia. Hobbyssä on vielä vähän huonompi eristys.
      Mutta Detskulla on mallisarja Camper Snow jossa on palsummat eristeet. Se sopii jo paljon paremmin tunturin juurelle kuin muut mallisarjat tai yksikään Hobby.

Se on sitten toinen asia miten tarjolla olevat pohjaratkaisut sopivat juuri teidän tarpeeseen. merkittävä juttu sekin.

• Knause

Kummassakin vaunussa on mahdollissuus tuntea pumban ihana tuoksu aamuisin.

• deekdjxhsckbsjgsjvgshvsx

juurellehjgvvvnvmn,mn,n,n,m.,-,.bx v ,m.,ököök

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2703
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1617
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      29
      1131
    Aihe