Sinä olet 74-vuotias. Sinulla voi olla vielä kymmeniäkin hyviä vuosia edessäsi. Toivon sinulle vaan kaikkea hyvää.
-Joku sanoi että tekeydyt ystäväksi opettaaksesi valhetta. En usko, että etsintäsi ja löytämisesi on ollut ainakaan saatanasta. Olisit voinut löytää vielä enemmän.
On todella väärin että sinut on lukittu tähän tilanteeseen. Vaikka et usko Jeesus-jumalaan... Miljardit ihmiset eivät usko(kuten helluntailaiset). Tämä on palsta, jolla voi kyseenalaistaa helluntailaisten uskoa. Keskustella siitä.
Usko vain Isään. Jumalaan, joka rakastaa ja joka ei hylkää ja joka ei lyö kuten sinua on lyöty.
http://www.uskontojenuhrientuki.fi
Opi olemaan lyömättä takaisin ja lepää.
Täällä on nyt selvästi uusi profeetta. Hän näki 340 viestiä. Nyt häntä kiitetään sankarina vaikka hän vain pelasi omaa peliään. Jos viestejä olisi ollut vähemmän - ketju olisi saanut jäädä. Sinullehan on palautettukin viestejäsi.
Sinun virheesi oli se, että sait noin pitkän ketjun.
Sheriffi on paljastanut sinut valheenopettajaksi. Siitä pitäisi olla iloinen.
Tämä se on sitä helluntailaisuutta!
Kiitämmekö ja palvommeko valheopettajan paljastajaa joka NYT ... käänsi kelkkansa. Kiitosta vaan...
ps. Tästä EI SAA tehdä nuppineulaketjua.
ps. sefu kaiketi voi tasaveroisena ihmisenä.. comments?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8335035/39036129
Ekivaarille!!!
125
450
Vastaukset
Uskon eräiden kirjoituksieni sisältöä pelkäävien painostaneen koko ylläpitoa ja sefua poistamaan sen Il-Marin tekemän "Ekivaarilta kysyisin" ketjun.
Se ketju oli loppumassa ja hiipumassa niin kuin itsestään, kun vastaan sanojat eivät enää voineet eivätkä osanneet puolustautua, koska Raamattu ei sisällä heidän lihallista näkökantaa puolustavaa opetustaan. En itse avannut keskusteluja kolminaisuudesta, mielen neitsyydestä enkä Jeesuksen jumaluudesta, vaan enimmäkseen toiset kuulustelivat minua niistä asioista, ja minä puolustin sydämeni uskoa Jumalan sanalla, jolle he eivät löytäneet vastinetta.
Uskon että nimimerkit tähtipöllö, Asko T, Mohikaani ja "- puskis-" sekä eräät muut rekisteröitymättömät painostivat poistamaan kirjoituksiani. Ja koska niitä oli useita, ylläpito ei joutanut lukemaan niiden sisältöä vaan poistivat ne summamutikassa. Kuka tahansa syyllinen onkin, niin luotan siihen joka on herrojenkin Herra, jonka kanssa joutuvat tiliä tekemään uskomuksistaan he, jotka eivät usko lähetyn pojan sanomaa, [5. Moos.18:18,19].- sefun puolta -
silloinkin kun kaikki muut olivat hänta vastaan. Sen hetken autoit häntä.
-Minusta, Ekivaari, tuntuu hämmästyttävältä että ketju joka oli niin suosittu... ja sana oli vapaa niin miksi kukaan ei siinä itse ketjussa lausunut mitään siitä että se häiritsi muita?
-Kai sille perustelut halutaan että poistettiin.
-Niin. Il-Marihan sen ketjun aloitti. Hän taitaa pitää sinusta koska olet niin suosittu.
-Minä pidän sinusta siksi, koska pyrit aina olemaan viimeiseen saakka ystävällinen. Tiedän sen vuosien ajalta. - ??????
sefun puolta - kirjoitti:
-Minusta, Ekivaari, tuntuu hämmästyttävältä että ketju joka oli niin suosittu... ja sana oli vapaa niin miksi kukaan ei siinä itse ketjussa lausunut mitään siitä että se häiritsi muita?
-Niin. Il-Marihan sen ketjun aloitti. Hän taitaa pitää sinusta koska olet niin suosittu.
-Minä pidän sinusta siksi, koska pyrit aina olemaan viimeiseen saakka ystävällinen. Tiedän sen vuosien ajalta.kysyikään siinä avauksessaan? Muistaakseni ekivaari kuitenkin kierrellen vastasi siihen, eli ei vastannut suoraan, suoraan kysymykseen. Joku Raamatun jae se oli, nyt vaan en jaksa muistaa että mikä?
- : )
?????? kirjoitti:
kysyikään siinä avauksessaan? Muistaakseni ekivaari kuitenkin kierrellen vastasi siihen, eli ei vastannut suoraan, suoraan kysymykseen. Joku Raamatun jae se oli, nyt vaan en jaksa muistaa että mikä?
Eino on pyytänyt että sefu(jälleen)palauttaisi ketjun palstalle. Ehkä se toteutuu ja tiedämme mikä Raamatun jae se oli.
- ??????
?????? kirjoitti:
kysyikään siinä avauksessaan? Muistaakseni ekivaari kuitenkin kierrellen vastasi siihen, eli ei vastannut suoraan, suoraan kysymykseen. Joku Raamatun jae se oli, nyt vaan en jaksa muistaa että mikä?
esimerkiksi nämä kohdat Raamatusta, eli ei usko näihin kohtiin.
"18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä."
"20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä."
Eli kuten tuostakin näemme, niin Jeesus oli jo syntyessään Jumalan Poika, eikä kuten ekivaari opettaa Joosefin. Eki on kovasti väärässä, ja siksi häntä oikeutetusti sanotaan harhaoppiseksi ja sitä hän todella on.
Muistaakseni Il-Marikin yritti ekivaaria "ojentaa" oikealle tielle, mutta siinä kuitenkaan onnistumatta. Eihän kukaan uskovaine voi toista käännyttää, ellei käännytettävällä ole siihen itsellään haluja. On aivan sama jos yrittää käännyttää jehovalaista, niin hänet on opetettu siihen jehovalaisuuteen niin, että vaikka hänkin itse tietää olevansa väärässä, niin kuitenkaan ei oppiaan muuta. Samoin on ekivaarin käynyt, hän kyllä varmaankin monessa kohtaa ymmärtää olevansa väärrässä, mutta sehän olisi kauhia paikka jos tunnustaisi väärässä olleensa. Samalla ekivaarin opista putoisi pohja, sitä hän pelkää, pelkää menettää kasvonsa, siitä on kysymys.
Nyt kun ekivaari luet tämän, niin varmaan ymmärrät sen, että väärässä olet oppeinesi, kun heti alusta saakka olet luullut Jeesusta Joosefin pojaksi, vaikka Raamattu sen selkeästi kertoo miten kaikki sai alkunsa. Miksi et suko siihen mitä Raamattu kertoo? Toivon että kerrankin vastaat rehellisesti, juuri tähän kysymykseen. En kaipaa sinulta taasen tapasimukaisia Raamatun kohtia, vaan vastausta SINULTA ei Raamatusta. Eli miksi et usko Jeesuksen syntymän tapahtuneen juuri niin kuin Raamattu sen kertoo noissa jakeissa jonka tuohon alkuun kopsasin? - todé*
tälläkin palstalla on nyt sitten Herran erikoislähettiläs, jonka vastustajat Herra lyö laudalta ihan tuota pikaa.
- onnistuu
sefun puolta - kirjoitti:
-Minä pidän sinusta siksi, koska pyrit aina olemaan viimeiseen saakka ystävällinen. Tiedän sen vuosien ajalta.hyvin valheen levittäjältä. Vielä heikompaa saldoa tulisi ekivaarilta, jos tämä ärhentelisi ja hyökkäilisi usein muiden kimppuun.
Olen puolestani sitä mieltä, että monissa kommenteissa vaari käyttää yllättävän karkeata ja tökeröä kieltä. Ehkä hän ei jaksa aina toimia oppi-isänsä tavalla, joka osaa pukeutua valkeuden enkeliksikin - Einon
onnistuu kirjoitti:
hyvin valheen levittäjältä. Vielä heikompaa saldoa tulisi ekivaarilta, jos tämä ärhentelisi ja hyökkäilisi usein muiden kimppuun.
Olen puolestani sitä mieltä, että monissa kommenteissa vaari käyttää yllättävän karkeata ja tökeröä kieltä. Ehkä hän ei jaksa aina toimia oppi-isänsä tavalla, joka osaa pukeutua valkeuden enkeliksikinviestin, joka meni näin:"kansaa päiväläiset".
Minusta hän on hellyyttävä ja hyväntahtoinen vanha mies. - kuppikuntaa.
todé* kirjoitti:
tälläkin palstalla on nyt sitten Herran erikoislähettiläs, jonka vastustajat Herra lyö laudalta ihan tuota pikaa.
Toinen on "Uskonmäkyllä"-sakki ja toinen on Einoa vastaan. Saas nyt nähdä kummat "Herran soturit"voittavat :D :D
-Hyvä Tode* ?????? kirjoitti:
esimerkiksi nämä kohdat Raamatusta, eli ei usko näihin kohtiin.
"18 Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä."
"20 Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä."
Eli kuten tuostakin näemme, niin Jeesus oli jo syntyessään Jumalan Poika, eikä kuten ekivaari opettaa Joosefin. Eki on kovasti väärässä, ja siksi häntä oikeutetusti sanotaan harhaoppiseksi ja sitä hän todella on.
Muistaakseni Il-Marikin yritti ekivaaria "ojentaa" oikealle tielle, mutta siinä kuitenkaan onnistumatta. Eihän kukaan uskovaine voi toista käännyttää, ellei käännytettävällä ole siihen itsellään haluja. On aivan sama jos yrittää käännyttää jehovalaista, niin hänet on opetettu siihen jehovalaisuuteen niin, että vaikka hänkin itse tietää olevansa väärässä, niin kuitenkaan ei oppiaan muuta. Samoin on ekivaarin käynyt, hän kyllä varmaankin monessa kohtaa ymmärtää olevansa väärrässä, mutta sehän olisi kauhia paikka jos tunnustaisi väärässä olleensa. Samalla ekivaarin opista putoisi pohja, sitä hän pelkää, pelkää menettää kasvonsa, siitä on kysymys.
Nyt kun ekivaari luet tämän, niin varmaan ymmärrät sen, että väärässä olet oppeinesi, kun heti alusta saakka olet luullut Jeesusta Joosefin pojaksi, vaikka Raamattu sen selkeästi kertoo miten kaikki sai alkunsa. Miksi et suko siihen mitä Raamattu kertoo? Toivon että kerrankin vastaat rehellisesti, juuri tähän kysymykseen. En kaipaa sinulta taasen tapasimukaisia Raamatun kohtia, vaan vastausta SINULTA ei Raamatusta. Eli miksi et usko Jeesuksen syntymän tapahtuneen juuri niin kuin Raamattu sen kertoo noissa jakeissa jonka tuohon alkuun kopsasin?Jumalan poikaa, vaan kysymysmerkkiryöppy, ??????, valehtelee! Minä uskon niin kuin Jeesus opetti että "Jumala on Henki", [Joh. 4:24] ja "mikä lihasta syntyy on lihaa, ja mikä Hengestä syntyy on henkeä", [Joh. 3:6].
Toisin sanoen Marian lihasta syntynyt Jeesus pitää uskoa "Ihmisen Pojaksi", mutta Jumalan tahdosta kymmenistätuhansista pyhistä syntynyt Kristus pitää uskoa Jumalan Pojaksi, [Room. 1:3,4]!
Jeesuksen Kristuksen nimessä kiellän teitä tästä edespäin valehtelemasta, että 'ekivaari ei usko Jeesusta Kristusta Jumalan pojaksi'!- hyvä lähteä.
ekivaari kirjoitti:
Jumalan poikaa, vaan kysymysmerkkiryöppy, ??????, valehtelee! Minä uskon niin kuin Jeesus opetti että "Jumala on Henki", [Joh. 4:24] ja "mikä lihasta syntyy on lihaa, ja mikä Hengestä syntyy on henkeä", [Joh. 3:6].
Toisin sanoen Marian lihasta syntynyt Jeesus pitää uskoa "Ihmisen Pojaksi", mutta Jumalan tahdosta kymmenistätuhansista pyhistä syntynyt Kristus pitää uskoa Jumalan Pojaksi, [Room. 1:3,4]!
Jeesuksen Kristuksen nimessä kiellän teitä tästä edespäin valehtelemasta, että 'ekivaari ei usko Jeesusta Kristusta Jumalan pojaksi'!Mitä olet siitä mieltä kun sefu poisti viestisi?
-Hän ei ole kaikkia viestejä poistanut - pyynnöistä huolimatta. hyvä lähteä. kirjoitti:
Mitä olet siitä mieltä kun sefu poisti viestisi?
-Hän ei ole kaikkia viestejä poistanut - pyynnöistä huolimatta.ollut ekivaarin aloitus vaan Il-Marin, jonka kysymyksiin sain Herralta niin hyviä vastauksia, jotka vihastuttivat heitä, jotka luulevat lihan mukaan Raamattua ymmärtävänsä!
- --
ekivaari kirjoitti:
ollut ekivaarin aloitus vaan Il-Marin, jonka kysymyksiin sain Herralta niin hyviä vastauksia, jotka vihastuttivat heitä, jotka luulevat lihan mukaan Raamattua ymmärtävänsä!
koska Ilmari laittoi aloitukseen:"Kysymys Ekivaarille".
-Sefulle on valitettu ja vaadittu toimia sinun saamiseksi pois palstalta. Juttusi kun eivät liity palstan aiheeseen mitenkään.
Ilmari teki väärin kun vain yllytti sinua niitä oppejasi esittämään. Sinuahan yritettiin käännyttää helluntailaiseksi. * Olen iloinen, että kirjoituksesi on poistettu, sitä en kiellä, mutta en koskaan ole ole sefua tai ylläpitoa pyytänyt poistamaan kirjoituksiasi! En koskaan !
* Menisit vilpittömällä mielellä ja sydämellä Jeesuksen eteen, kammiossasi. Etsivälle ja kolkuttavalle avataan, etsivä löytää, ja voisit päästä aterioimaan Jeesuksen kanssa, tulisit tuntemaan Hänet henkohtaisena Vapahtjanasi.
* Nolla kaikki, omat ja meidän muiden mielipiteet ja kommentit. Kysy Jeesuskelta, pyydä Häntä ilmestymään sinulle tavalla jonka ymmärrät, että se on Jeesus Jumalan Poika, joka puhuu.
* Hän johdatta sinut täyteen totuuteen. Älä tarjoa Hänelle omaa näkemystäsi, tai helluntailaista opetusta, kysy Häneltä ,MITÄ Hän sanoo! Hän kyllä osaa sen sinulle sanoaettä ymmärrät , ja sitten tiedät, että Jeesus on todella ohjaamassa totuuteen ! Ainut mitä pitää sinun olla, rehellinen ja vilpitön!- yäks.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Olen iloinen, että kirjoituksesi on poistettu, sitä en kiellä, mutta en koskaan ole ole sefua tai ylläpitoa pyytänyt poistamaan kirjoituksiasi! En koskaan !
* Menisit vilpittömällä mielellä ja sydämellä Jeesuksen eteen, kammiossasi. Etsivälle ja kolkuttavalle avataan, etsivä löytää, ja voisit päästä aterioimaan Jeesuksen kanssa, tulisit tuntemaan Hänet henkohtaisena Vapahtjanasi.
* Nolla kaikki, omat ja meidän muiden mielipiteet ja kommentit. Kysy Jeesuskelta, pyydä Häntä ilmestymään sinulle tavalla jonka ymmärrät, että se on Jeesus Jumalan Poika, joka puhuu.
* Hän johdatta sinut täyteen totuuteen. Älä tarjoa Hänelle omaa näkemystäsi, tai helluntailaista opetusta, kysy Häneltä ,MITÄ Hän sanoo! Hän kyllä osaa sen sinulle sanoaettä ymmärrät , ja sitten tiedät, että Jeesus on todella ohjaamassa totuuteen ! Ainut mitä pitää sinun olla, rehellinen ja vilpitön!Miksi vaan yllytät sitä? Juuri siksihän seriffi poisti ketjun koska siiinä yllytettiin Einoa.
-Pelokkaan puskiksen-ketjussa ihmiset sanoivat että jos sefu haluaa oikeita miehen hommia tehdä niin hän pyrkii lopettamaan tuon jonnin joutavan ja inhottavan lapsivesikeskustelun jne.
-Ette te Einoa saa käännytettyä. Kehottaisit häntä ennemmin hoitamaan suhteensa Annaan. Einohan on tällä palstalla enemmän kuin vaimonsa kanssa.
"Joka jättää hoitamatta perhekuntansa on epäuskoistakin pahempi." - veli.vapaa
-- kirjoitti:
-Sefulle on valitettu ja vaadittu toimia sinun saamiseksi pois palstalta. Juttusi kun eivät liity palstan aiheeseen mitenkään.
Ilmari teki väärin kun vain yllytti sinua niitä oppejasi esittämään. Sinuahan yritettiin käännyttää helluntailaiseksi.merkille sen, että helluntailaisuus elää omaa elämäänsä omassa opissaan. Ekivaari perustelee uskoaan Jumalan sanalla, joten onhan siinä melkoinen ero.
Sen takia ehkä sefulle tulee poistopyyntöjä, koska Ekivaari puhuu opettajansa Jeesuksen sanoilla, kun taas suuri joukko perustelee käsityksiään kirkkojen ja uskonnollisten yhdyskuntien aikoinaan muovaamilla opeilla.
Helluntailaisuus opettaa niinkuin monet muutkin vastaavat järjestöt omia tulkintoja, joten sen sanomalla ja Jumalan sanan totuudella on varmasti ero. - veli.vapaa
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Olen iloinen, että kirjoituksesi on poistettu, sitä en kiellä, mutta en koskaan ole ole sefua tai ylläpitoa pyytänyt poistamaan kirjoituksiasi! En koskaan !
* Hän johdatta sinut täyteen totuuteen. Älä tarjoa Hänelle omaa näkemystäsi, tai helluntailaista opetusta, kysy Häneltä ,MITÄ Hän sanoo! Hän kyllä osaa sen sinulle sanoaettä ymmärrät , ja sitten tiedät, että Jeesus on todella ohjaamassa totuuteen ! Ainut mitä pitää sinun olla, rehellinen ja vilpitön!on varmaan vapaa kaikista uskonnollisten järjestöjen ja ihmisten painostuksista, koska hän elää Jeesuksessa Kristuksessa. Ehkäpä juuri hän on yksi heistä, joista Jeesus tullessaan löytää sen uskon, joka vie iankaikkiseen iloon.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" - ---
veli.vapaa kirjoitti:
merkille sen, että helluntailaisuus elää omaa elämäänsä omassa opissaan. Ekivaari perustelee uskoaan Jumalan sanalla, joten onhan siinä melkoinen ero.
Sen takia ehkä sefulle tulee poistopyyntöjä, koska Ekivaari puhuu opettajansa Jeesuksen sanoilla, kun taas suuri joukko perustelee käsityksiään kirkkojen ja uskonnollisten yhdyskuntien aikoinaan muovaamilla opeilla.
Helluntailaisuus opettaa niinkuin monet muutkin vastaavat järjestöt omia tulkintoja, joten sen sanomalla ja Jumalan sanan totuudella on varmasti ero.En minä Ekiä syytäkkään. Hän on vilpittömällä mielellä ja omalla tavallaan etsinyt Jumalaansa. Kyllä minä olen samoin löytänyt siitä ihan logiikkaakin. Esim.Jeesus todella käski rukoilla Isää.(Isä Meidän-rukous)
-En edelleenkään kyllä usko että sefulle on valitettu. Jonkun merkin siitä olisi joku antanut.
-Minä olen valittanut eräästä viestistä tosissani ja kauan ja sefu ei sitä poistanut.
-Uskon, että sefu on ottanut sen kritiikin tosissaan jonka sai edellisessä nuppineulaketjussa.
-Ehkä hän myös luki sen viestin, jossa kritisoin Ilmarin tyyliä ja halua saada "kaikki yhtä vastaan"ja tavoitehan ketjussa oli painostamalla saada Ekivaari kuriin.
Muuten:
Viimeinen lause minkä kirjoitit oli silkkaa asiaa: allekirjoitan sen täysin. -- kirjoitti:
Ilmari teki väärin kun vain yllytti sinua niitä oppejasi esittämään. Sinuahan yritettiin käännyttää helluntailaiseksi.sillä tavalla että että ne ovat helluntailaisen uskojan kirjoituksia. Jukka.finlad uhkasi erottaa minut kotiseurakunnastani jos vaan tietäisi seurakuntani pastorin sähköpostiosoitteen tahi puhelinnumeron. Annoin j.f;lle molemmat, mutta erottamisestani ei ole mitään kuulunut. Jukka.finland itse ei kuulu helluntaiseurakuntaan mutta häärii hänelle kuulumattomissa asioissa.
Olen ottanut Raamatun esimerkkien kautta kantaa helluntailaisen opin vajavaisuuksiin ja näyttänyt kirjoituksista toteen että helluntaioppi ei opeta kaikkea Raamatusta löytyvää oikein, vaan enimmäkseen ainoastaan kuolettavan kirjaimen osan, ja niiden selittämiseksi tarvittavat raamatunkohdat jättää julistamatta, eikä sallisi niidenkään esille ottavan, jotka tahtovat helluntaioppina julistaa "kaikkea Jumalan tahtoa", [Ap.t.20:27].
Ylläpidon ei pitäisi puuttua opillisiin erimielisyyksiin, sillä ilmaisuvapauden estäminen ei kuulu sivistyneen yhteisön käytöstapoihin.yäks. kirjoitti:
Miksi vaan yllytät sitä? Juuri siksihän seriffi poisti ketjun koska siiinä yllytettiin Einoa.
-Pelokkaan puskiksen-ketjussa ihmiset sanoivat että jos sefu haluaa oikeita miehen hommia tehdä niin hän pyrkii lopettamaan tuon jonnin joutavan ja inhottavan lapsivesikeskustelun jne.
-Ette te Einoa saa käännytettyä. Kehottaisit häntä ennemmin hoitamaan suhteensa Annaan. Einohan on tällä palstalla enemmän kuin vaimonsa kanssa.
"Joka jättää hoitamatta perhekuntansa on epäuskoistakin pahempi."ekivaaria kuin ekivaari Annaa, jota en jatkuvasti voi hoitaakaan, koska hän viettää niin paljon aikaansa oman seurakunnan tilaisuuksien lisäksi myös yhteiskristillisten ja Vapaakirkon sekä jonkin verran myös luterilaisen seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa.
- ---
ekivaari kirjoitti:
ekivaaria kuin ekivaari Annaa, jota en jatkuvasti voi hoitaakaan, koska hän viettää niin paljon aikaansa oman seurakunnan tilaisuuksien lisäksi myös yhteiskristillisten ja Vapaakirkon sekä jonkin verran myös luterilaisen seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa.
Älä siitä välitä.
- --
ekivaari kirjoitti:
sillä tavalla että että ne ovat helluntailaisen uskojan kirjoituksia. Jukka.finlad uhkasi erottaa minut kotiseurakunnastani jos vaan tietäisi seurakuntani pastorin sähköpostiosoitteen tahi puhelinnumeron. Annoin j.f;lle molemmat, mutta erottamisestani ei ole mitään kuulunut. Jukka.finland itse ei kuulu helluntaiseurakuntaan mutta häärii hänelle kuulumattomissa asioissa.
Olen ottanut Raamatun esimerkkien kautta kantaa helluntailaisen opin vajavaisuuksiin ja näyttänyt kirjoituksista toteen että helluntaioppi ei opeta kaikkea Raamatusta löytyvää oikein, vaan enimmäkseen ainoastaan kuolettavan kirjaimen osan, ja niiden selittämiseksi tarvittavat raamatunkohdat jättää julistamatta, eikä sallisi niidenkään esille ottavan, jotka tahtovat helluntaioppina julistaa "kaikkea Jumalan tahtoa", [Ap.t.20:27].
Ylläpidon ei pitäisi puuttua opillisiin erimielisyyksiin, sillä ilmaisuvapauden estäminen ei kuulu sivistyneen yhteisön käytöstapoihin."Ylläpidon ei pitäisi puuttua opillisiin erimielisyyksiin, sillä ilmaisuvapauden estäminen ei kuulu sivistyneen yhteisön käytöstapoihin."
Olet vallan oikeassa. Tosin ylläpito se ei varmasti ollut vaan sefu joka uskoo Jeesukseen Jumalan ainoana poikana.
Hänen oma tilanteensa siihen ajoi. Ei se sinun vika ollut. Hän vaan halusi muuttaa keskustelunaiheen itsestään sinuun ja siihen pitäisi sinun opilliset näkökannat saada kokonaan vaiennetuksi.
Hän tiesi sen, että sinulla on paljon vastustajia. Ne hän nyt"pelasi"puolelleen. Mohikaani_27 kirjoitti:
* Hän johdatta sinut täyteen totuuteen. Älä tarjoa Hänelle omaa näkemystäsi, tai helluntailaista opetusta, kysy Häneltä ,MITÄ Hän sanoo! Hän kyllä osaa sen sinulle sanoaettä ymmärrät , ja sitten tiedät, että Jeesus on todella ohjaamassa totuuteen ! Ainut mitä pitää sinun olla, rehellinen ja vilpitön!avaukseni se poistettu viesti, vaan Il-Marin avaus, joka versoi asiattomiakin syytöksiä ja nimittelyjä nimimerkkiäni kohtaan. Minun puolestani koko ketju olisi saanut säilyä, siinä oli rikkaruohojen lisäksi enimmäkseen hyvää ja rakentavaa keskustelua!
- ---
veli.vapaa kirjoitti:
on varmaan vapaa kaikista uskonnollisten järjestöjen ja ihmisten painostuksista, koska hän elää Jeesuksessa Kristuksessa. Ehkäpä juuri hän on yksi heistä, joista Jeesus tullessaan löytää sen uskon, joka vie iankaikkiseen iloon.
Luuk. 18:8
Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"Sitä kun ei tiedä.
- ??????
ekivaari kirjoitti:
Jumalan poikaa, vaan kysymysmerkkiryöppy, ??????, valehtelee! Minä uskon niin kuin Jeesus opetti että "Jumala on Henki", [Joh. 4:24] ja "mikä lihasta syntyy on lihaa, ja mikä Hengestä syntyy on henkeä", [Joh. 3:6].
Jeesuksen Kristuksen nimessä kiellän teitä tästä edespäin valehtelemasta, että 'ekivaari ei usko Jeesusta Kristusta Jumalan pojaksi'!kertaakaan sanonut uskovasi sitä, että Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, en ainakaan ole sellaista viestiä nähnyt etkä nytkään vastannut siihen mitä sinulta kysyttiin. Eli ei varmaan ole kukaan valedellut, paitsi sinä itse syyttelet perätömästi tässä tapauksessa minua valehtelijaksi. Mikä sinulla tuottaa vaikeuksi vastata suoriin kysymyksiin, jos kerran uskoisit mitä Raamattu kertoo. Olisi paljon reilumpaa kun tunnustaisit suoraan itse, että et usko Jeesuksen neitseestä syntymiseen, kun et kerran vastausta siihen anna. Aina sinä kiertelet ja kaartelet sellaiset kysymykset. Miksi teet niin? Olisit kerrankin rehellinen itsellesi ja meille!
?????? kirjoitti:
kertaakaan sanonut uskovasi sitä, että Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä, en ainakaan ole sellaista viestiä nähnyt etkä nytkään vastannut siihen mitä sinulta kysyttiin. Eli ei varmaan ole kukaan valedellut, paitsi sinä itse syyttelet perätömästi tässä tapauksessa minua valehtelijaksi. Mikä sinulla tuottaa vaikeuksi vastata suoriin kysymyksiin, jos kerran uskoisit mitä Raamattu kertoo. Olisi paljon reilumpaa kun tunnustaisit suoraan itse, että et usko Jeesuksen neitseestä syntymiseen, kun et kerran vastausta siihen anna. Aina sinä kiertelet ja kaartelet sellaiset kysymykset. Miksi teet niin? Olisit kerrankin rehellinen itsellesi ja meille!
kymmeniä kertoja, että "uskon pyhyyden hengen puolesta Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pyhästä Hengestä syntyneeksi juuri sillä tavalla kuin Jeesus itse ja apostolit siitä asiasta täsmäopetusta antoivat, että Jeesus ei hyväksynyt ainoaksi äidikseen Mariaa, vaan syntyi "kymmentuhantisesta Jumalan tahtoa tekevien joukosta", [5.Moos.33:1,2].
Johannes 3 Jeesus todisti:
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
[1. Kor. 15:50; Ef. 2:3].
Jeesuksen tämän todistuksen perusteella EN TARVITSE uskoa muulla tavalla kuin hän itse ja apostolit yksityiskohtaisesti sekä lihan mukaisen että "pyhyyden hengen puolesta" tapahtuvat syntymiset selittivät;
Roomalaiskirje 1. Evankeliumi ...
3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5].- ??????
ekivaari kirjoitti:
kymmeniä kertoja, että "uskon pyhyyden hengen puolesta Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pyhästä Hengestä syntyneeksi juuri sillä tavalla kuin Jeesus itse ja apostolit siitä asiasta täsmäopetusta antoivat, että Jeesus ei hyväksynyt ainoaksi äidikseen Mariaa, vaan syntyi "kymmentuhantisesta Jumalan tahtoa tekevien joukosta", [5.Moos.33:1,2].
Johannes 3 Jeesus todisti:
6 "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
[1. Kor. 15:50; Ef. 2:3].
Jeesuksen tämän todistuksen perusteella EN TARVITSE uskoa muulla tavalla kuin hän itse ja apostolit yksityiskohtaisesti sekä lihan mukaisen että "pyhyyden hengen puolesta" tapahtuvat syntymiset selittivät;
Roomalaiskirje 1. Evankeliumi ...
3 "on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ]
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme," [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5].selväksi minullekkin, että et usko mitä Raamattu asiasta sanoo, etkä usko kuten minä uskon. Minä uskon niin kun Raamattu asian kertoo, ja sinä saat uskoa niin kuin parhaaksesi olet järkeillyt. Olen nyt huomannut että sinun kanssasi on turhaa keskustella, niin paljon uskomme eroaa toisistamme. Minä uskon Jeesuksen Jumaluuteen ja sinä et, samoin uskon niinkuin RAAMATTU KERTOO Jeesuksen syntymän ja sinä et. Joten katson nyt paremmaksi jättää nämä väitelyt kanssasi, sillä nämät eivät rakenna ketään. Sinulle puhdas Raamatun sanoma ei mene perille, etkä ole vastaanottavaisella mielellä VAIKKA SINUA KUINKA NEUVOTTAISIIN. Mielestäni Il-Marikin koitti sina maltillisesti neuvoa, mutta valitettavasti turhaan. Toivon että löytäisit ja vastaan ottaisit Jeesuksen Kristuksen elämääsi. Sellaisen Jeesuksen, jonka Jumala on siittänyt Pyhän Henkensä kautta.
Joka ei tuota usko mitä Raamattu kertoo, sillä ei ole JUMALAA! Mietippä ekivaari tuota! - veli.vapaa
--- kirjoitti:
Sitä kun ei tiedä.
Raamatun sanassa, joten hänen ei tarvitse olla vieraan ikeen alla.
- tuollai
?????? kirjoitti:
selväksi minullekkin, että et usko mitä Raamattu asiasta sanoo, etkä usko kuten minä uskon. Minä uskon niin kun Raamattu asian kertoo, ja sinä saat uskoa niin kuin parhaaksesi olet järkeillyt. Olen nyt huomannut että sinun kanssasi on turhaa keskustella, niin paljon uskomme eroaa toisistamme. Minä uskon Jeesuksen Jumaluuteen ja sinä et, samoin uskon niinkuin RAAMATTU KERTOO Jeesuksen syntymän ja sinä et. Joten katson nyt paremmaksi jättää nämä väitelyt kanssasi, sillä nämät eivät rakenna ketään. Sinulle puhdas Raamatun sanoma ei mene perille, etkä ole vastaanottavaisella mielellä VAIKKA SINUA KUINKA NEUVOTTAISIIN. Mielestäni Il-Marikin koitti sina maltillisesti neuvoa, mutta valitettavasti turhaan. Toivon että löytäisit ja vastaan ottaisit Jeesuksen Kristuksen elämääsi. Sellaisen Jeesuksen, jonka Jumala on siittänyt Pyhän Henkensä kautta.
Joka ei tuota usko mitä Raamattu kertoo, sillä ei ole JUMALAA! Mietippä ekivaari tuota!kun tiiätte ettei Einoa kiinnosta.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Hän johdatta sinut täyteen totuuteen. Älä tarjoa Hänelle omaa näkemystäsi, tai helluntailaista opetusta, kysy Häneltä ,MITÄ Hän sanoo! Hän kyllä osaa sen sinulle sanoaettä ymmärrät , ja sitten tiedät, että Jeesus on todella ohjaamassa totuuteen ! Ainut mitä pitää sinun olla, rehellinen ja vilpitön!kielsit palstalla kävijöitä lukemasta ekivaarin viestejä sekä vastaamasta ekivaarin viesteihin!
- 1Tim.2:5
Jumalan siunausta Ekivaarille!
Jumalan siunausta myös itselleni!
(Yritän päästä pois alkoholismistani!)
(Joskus tulen siinä myös onnistumaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Luterilaisuudesta olen jo pitkään harkinnut kääntymistä budhalaisuuteen!
Ehkäpä piankin teen sen!
Kristinusko ei minua auta!
Kristinusko on lainattua ja kopioitua muista "pakanallisista" uskonnoista!!!
Jumalaan uskon!
Vaan en epäjumaliin!!!
`allle `ujjaa!!!
En usko!
Uskon vain Jumalaan!ja vapahtakoon sinut kaikista synnin kahleista! Nykyisin on maailmassa hyvin paljon sellaisissa kahleissa olevia, alkoholi, huumeet, lääkkeet, tupakka j.n.e.
Ehdin poltella savukkeita 1950-luvulla yli kymmenen vuoden ajan, ja kyllä ne tulivat lopettamisen jälkeen alussa unissakin mieleen. Pidin ja pidän kiinni sanan lupauksista, että "Jokainen joka huutaa avuksi herran nimeä, pelastuu".
Jeremia 13
21 "Mitä sanot, kun hän panee sinulle päämiehiksi ne, jotka olit ystäviksesi totutellut? Eivätkö tuskat kourista sinua niin kuin synnyttävää vaimoa? "
Eikös se ole niin että alkoholi, huumeet ja savukkeet tuntuvat alussa ystävällisiltä, mutta ne alkavat hyvin pian isännöidä ja käskeä entistä isäntää?
Muutama vuosi savuttamisen lopettamisen jälkeen kerroin entiselle tutulle Herran auttaneen polttamisen lopettamisessa, niin hän totesi: "Minä lopetin ilman herraa, ei se saa*ana tule suuhun kun en itse sitä laita!
Kuitenkin hän teki ihan oikein kun nimesi sen 'saatanaksi' = vastustaja. Ei enää pitänyt sitä ystävänään. Se on oikea asenne että kutsumme asioita niiden oikeilla nimillä, niin ne paremmin sanaa tottelevat.- kirjoitajat
ekivaari kirjoitti:
ja vapahtakoon sinut kaikista synnin kahleista! Nykyisin on maailmassa hyvin paljon sellaisissa kahleissa olevia, alkoholi, huumeet, lääkkeet, tupakka j.n.e.
Ehdin poltella savukkeita 1950-luvulla yli kymmenen vuoden ajan, ja kyllä ne tulivat lopettamisen jälkeen alussa unissakin mieleen. Pidin ja pidän kiinni sanan lupauksista, että "Jokainen joka huutaa avuksi herran nimeä, pelastuu".
Jeremia 13
21 "Mitä sanot, kun hän panee sinulle päämiehiksi ne, jotka olit ystäviksesi totutellut? Eivätkö tuskat kourista sinua niin kuin synnyttävää vaimoa? "
Eikös se ole niin että alkoholi, huumeet ja savukkeet tuntuvat alussa ystävällisiltä, mutta ne alkavat hyvin pian isännöidä ja käskeä entistä isäntää?
Muutama vuosi savuttamisen lopettamisen jälkeen kerroin entiselle tutulle Herran auttaneen polttamisen lopettamisessa, niin hän totesi: "Minä lopetin ilman herraa, ei se saa*ana tule suuhun kun en itse sitä laita!
Kuitenkin hän teki ihan oikein kun nimesi sen 'saatanaksi' = vastustaja. Ei enää pitänyt sitä ystävänään. Se on oikea asenne että kutsumme asioita niiden oikeilla nimillä, niin ne paremmin sanaa tottelevat.-mehän aina hyppäämme kun eino vaan pieraiseekin.
kirjoitajat kirjoitti:
-mehän aina hyppäämme kun eino vaan pieraiseekin.
jänönen kun et enää hyppele? Hyppää pois, hyypppäää pois!
- 1Tim.2:5
kirjoitajat kirjoitti:
-mehän aina hyppäämme kun eino vaan pieraiseekin.
Kiitos sinulle Ekivaari!
Yritän ottaa oppia sinusta!
Vaan....................
olen aina oppinut murheeni ja vastoinkäymiseni taklaamaan ryyppäämisellä, vetämällä itseni känniin, täysin umpitunneliin, räkäkänniin!
Katkeruuteni: Auton hallitsen, olisi pitänyt tulla maaliman mestari , vähintään!
Moottoripyöriin minulla on kammo!
Autoja hallitsen kuin trolli!
Hallitsin!
Olen jo liian vanha!
Vaan!
Auton rattiin synnyin!
AH!
Mitä minussa Suomi/maailma menettikään!
Tässä puhuu nyt maaliman mestari!
Pokkuroikaa nyt niin saatanasti mua!!!
Menen vanhusten ralliin saatana!
Miksi kiroilen?
En kiroile!
Raamattu..............kiroilee!
Aijaa??! 1Tim.2:5 kirjoitti:
Kiitos sinulle Ekivaari!
Yritän ottaa oppia sinusta!
Vaan....................
olen aina oppinut murheeni ja vastoinkäymiseni taklaamaan ryyppäämisellä, vetämällä itseni känniin, täysin umpitunneliin, räkäkänniin!
Katkeruuteni: Auton hallitsen, olisi pitänyt tulla maaliman mestari , vähintään!
Moottoripyöriin minulla on kammo!
Autoja hallitsen kuin trolli!
Hallitsin!
Olen jo liian vanha!
Vaan!
Auton rattiin synnyin!
AH!
Mitä minussa Suomi/maailma menettikään!
Tässä puhuu nyt maaliman mestari!
Pokkuroikaa nyt niin saatanasti mua!!!
Menen vanhusten ralliin saatana!
Miksi kiroilen?
En kiroile!
Raamattu..............kiroilee!
Aijaa??!:))))))
auroraboreallis kirjoitti:
:))))))
auroraboreallis, kiitollisuudella vastaan kun muutamat suunnittelevat klikkiytymistä ekivaaria vastaan, etteivät edes kirjoituksiini vastaa. Saanpahan välillä levätä!
Roomalaiskirje 8
31 "Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?"pakana, täysin uudestisyntymätön, synneissäsi elävä juoppo, ja juomarit ei peri taivasten valtakuntaa. Esiinnyt silti Raamatun opettajana, olet riivaajain opetuslapsi.
* Rukoile Jeesusta Jumalan Poikaa, älä juomisestasi, vaan että saisit armon avuksesi oikeaan aikaan. Tunnusta Jeesus Jumalan Pojaksi, usko Hänen Golgatalla suoritettuun sovinto kuolemaan, Hänen ruumiinsa uhriin ja vereen syntiesi anteeksi saamiseksi.
* Lue Jes. 53 luku rukoillen, näe siellä syntiesi takia kärsivä Vapahtaja, kerro Hänelle syntisen sydämesi saastaisuus, usko Häneen, vain Jeesus Kristus Jumalan Poika voi sinut vapauttaa harhoistasi mitä Raamatusta olet löytävinäsi ja vain Hän voi vapauttaa sinut kaikesta synnistä, Hän on sovittanut kaikki syntisi, usko ne Jeesuksessa anteeksi saaduiksi, ja parantumisesi lähtee käyntiin siitä hetkestä, kun tunnustat Jeesuksen Jumalan Pojaksi, eli Jumalaksi !Mohikaani_27 kirjoitti:
pakana, täysin uudestisyntymätön, synneissäsi elävä juoppo, ja juomarit ei peri taivasten valtakuntaa. Esiinnyt silti Raamatun opettajana, olet riivaajain opetuslapsi.
* Rukoile Jeesusta Jumalan Poikaa, älä juomisestasi, vaan että saisit armon avuksesi oikeaan aikaan. Tunnusta Jeesus Jumalan Pojaksi, usko Hänen Golgatalla suoritettuun sovinto kuolemaan, Hänen ruumiinsa uhriin ja vereen syntiesi anteeksi saamiseksi.
* Lue Jes. 53 luku rukoillen, näe siellä syntiesi takia kärsivä Vapahtaja, kerro Hänelle syntisen sydämesi saastaisuus, usko Häneen, vain Jeesus Kristus Jumalan Poika voi sinut vapauttaa harhoistasi mitä Raamatusta olet löytävinäsi ja vain Hän voi vapauttaa sinut kaikesta synnistä, Hän on sovittanut kaikki syntisi, usko ne Jeesuksessa anteeksi saaduiksi, ja parantumisesi lähtee käyntiin siitä hetkestä, kun tunnustat Jeesuksen Jumalan Pojaksi, eli Jumalaksi !Job 26
4 "Kenelle oikein olet puheesi pitänyt, ja kenen henki on sinusta käynyt? "
- puhutaan sitten
Niin, ??
joko sefu tai ylläpito poistanut avaukseni; "helluntailaiset ja luterilaiset" johon ei kaiketi kukaan ehtinyt vastaamaan ja tuskin edes lukemaan sitä? Kritisoin siinä Jumalan sanalla eräiden helluntailaisten ja luterilaisten 'uskovaisten' harhaa uskoa Jeesus "totiseksi Jumalaksi". Olisi mielenkiintoista kuulla Murtsin oma mielipide, tapahtuiko se hänen omasta aloitteesta vaiko valtavan painostuksen tähden?
- ja heti
Seriffin toiminnassa on selkeää puolueellisuutta. Tämäkin tapaus se osoittaa. Kysymys kuuluu: MIKSI Eniro ei heitä Murtsia pois? Nytkin on palsta pullollaan kaikenmoista asiatonta, homoplekoisten kauhisteluketjuja ja muuta ihan älytöntä. Eipä Murtsi tee mitään vaan antaa olla - jotta saa sitten its etaas pitkällä saarnalla marttyyriottein loistaa täällä.
Murtsi pois!
Tämän ketjun nähtyäni taidan minöäkin valittaa seriffistä ylläpitoon.- ---
Puolueellisuus on ikävä kyllä niin ilmeistä.
- mikäli
--- kirjoitti:
Puolueellisuus on ikävä kyllä niin ilmeistä.
ekivaarin aloitukset ja viestit poistetaan. Toivottavasti antavat vielä bannin sille :))
mikäli kirjoitti:
ekivaarin aloitukset ja viestit poistetaan. Toivottavasti antavat vielä bannin sille :))
niin olen tällä viikolla tehnyt vain kaksi aloitetta, joista ensimmäinen poistettiin.
Jos asiallisten viestien poistamiset tahi aiheetonta bannausta tapahtuu, niiden selvittämiseen voi pyytää neuvoja Julkisen Sanan Neuvostolta, joka ottaa kantaa mielipiteen vapauden estämis- ja syrjimisen sekä ikä- y.m.s. rasismin estämiseksi.- Kun täällä
ekivaari kirjoitti:
niin olen tällä viikolla tehnyt vain kaksi aloitetta, joista ensimmäinen poistettiin.
Jos asiallisten viestien poistamiset tahi aiheetonta bannausta tapahtuu, niiden selvittämiseen voi pyytää neuvoja Julkisen Sanan Neuvostolta, joka ottaa kantaa mielipiteen vapauden estämis- ja syrjimisen sekä ikä- y.m.s. rasismin estämiseksi.keskustellaan helluntailaisuudesta.
- ml213.
Kun täällä kirjoitti:
keskustellaan helluntailaisuudesta.
No, jos esim. tämän päivän keskustelut foorumilla ilmentävät Helluntalaisuutta, niin missä tasossa on tämän päivän Helluntalaisuus.Tarkistapa asia.
Niin, onko syvälliset keskustelut taakse jäänyttä aikaa Helluntalaisuudessa.Siis kaikella on oma aikansa . - ketju.
ml213. kirjoitti:
No, jos esim. tämän päivän keskustelut foorumilla ilmentävät Helluntalaisuutta, niin missä tasossa on tämän päivän Helluntalaisuus.Tarkistapa asia.
Niin, onko syvälliset keskustelut taakse jäänyttä aikaa Helluntalaisuudessa.Siis kaikella on oma aikansa .Tätä lajia syvällistä keskustelua en enää kaipaa.
Ymmärrätkö englantia?
http://naurunappula.com/477931
Vaikuttaako tutulta? - palstan teemasta.
ketju. kirjoitti:
Tätä lajia syvällistä keskustelua en enää kaipaa.
Ymmärrätkö englantia?
Vaikuttaako tutulta?He luulevat voivansa länkyttää täällä jehovalaisnäkemyksiään. Erityisesti ekivaari ei keskustele, vaan tyrkyttää sekavaa jt-peräistä saastaansa.
Valitus JSN:lle!!!? Hah hah. Salli mun nauraa! Vaari ei ole koskaan kirjoittanut sanaakaan asiaa. LOL
Vaarille bannit. Keskittyköön kotonaan irstailemaan eikä täällä :(( ketju. kirjoitti:
Tätä lajia syvällistä keskustelua en enää kaipaa.
Ymmärrätkö englantia?
Vaikuttaako tutulta?ryhtyy, hän leikin kestäköön!
palstan teemasta. kirjoitti:
He luulevat voivansa länkyttää täällä jehovalaisnäkemyksiään. Erityisesti ekivaari ei keskustele, vaan tyrkyttää sekavaa jt-peräistä saastaansa.
Valitus JSN:lle!!!? Hah hah. Salli mun nauraa! Vaari ei ole koskaan kirjoittanut sanaakaan asiaa. LOL
Vaarille bannit. Keskittyköön kotonaan irstailemaan eikä täällä :((sinun, "palstan teemasta ", vai ekivaarinko koneen IP;stä on enemmän lähtenyt ja kumpi maininnut enemmän Jehovan todistajista? Poistettakoon hänet!
- -AB-
ekivaari kirjoitti:
ryhtyy, hän leikin kestäköön!
ettekö te yhtään ajattele sitä miltä tämä näyttää uskosta osattomien silmissä?
Tai lasten silmissä? - -auroraboreallis-
ekivaari kirjoitti:
sinun, "palstan teemasta ", vai ekivaarinko koneen IP;stä on enemmän lähtenyt ja kumpi maininnut enemmän Jehovan todistajista? Poistettakoon hänet!
Kaikella kunnioituksella.. Minä aloitin tämän ketjun kun halusin auttaa sua.
Enää en tiedä onko se järkevää. Riitaa tuli vaan.
Tuskin sinua mihinkään poistetaan, mutta sun oppi on ihan samanlainen kuin JT:n oppi. Hekään ei pidä Jeesusta jumalana.
Sefulla ois mahdollisuus siirtää nää keskustelut sille palstalle. Nyt hän on ottanut kantaa poistamalla. Kun on JT:n oppi. -AB- kirjoitti:
ettekö te yhtään ajattele sitä miltä tämä näyttää uskosta osattomien silmissä?
Tai lasten silmissä?pelästyvät sitä että ekivaari selittää asiat niin yksityiskohtaisesti, että piintyneimmätkin ateistit alkavat epäillä että Raamattu ekivaarin selittämänä on lähinnä totuutta!
Entisenä ateistina mutta silloin sydämestäni agnostikkona, tunnen tämän nahoissani kun ajatuksiani yritetään ampua tulisilla surmannuolilla sekä uskovaisten että uskomattomien taholta!
Fundamentalistien väite Raamatun ristiriidattomuudesta on puppua ja samoin uskon vaatimukset kuolettavan kirjaimen uskomiseen ja lihan neitseestä syntymiseen sekä vaatimus Jeesuksen Jumalaksi uskomiseen ovat ihmisten oppeja, eikä niillä ole mitään muuta kuin negatiivinen arvo Jumalan edessä ja ovat esteenä uskon pääsemiseksi omilla aivoillaan ajattelevien vilpittömään mieleen!- olemaan hiljaa?
ekivaari kirjoitti:
pelästyvät sitä että ekivaari selittää asiat niin yksityiskohtaisesti, että piintyneimmätkin ateistit alkavat epäillä että Raamattu ekivaarin selittämänä on lähinnä totuutta!
Entisenä ateistina mutta silloin sydämestäni agnostikkona, tunnen tämän nahoissani kun ajatuksiani yritetään ampua tulisilla surmannuolilla sekä uskovaisten että uskomattomien taholta!
Fundamentalistien väite Raamatun ristiriidattomuudesta on puppua ja samoin uskon vaatimukset kuolettavan kirjaimen uskomiseen ja lihan neitseestä syntymiseen sekä vaatimus Jeesuksen Jumalaksi uskomiseen ovat ihmisten oppeja, eikä niillä ole mitään muuta kuin negatiivinen arvo Jumalan edessä ja ovat esteenä uskon pääsemiseksi omilla aivoillaan ajattelevien vilpittömään mieleen!Edes silloinkaan, kun ei ole mitään sanottavaa?
- -auroraboreallis-
ekivaari kirjoitti:
pelästyvät sitä että ekivaari selittää asiat niin yksityiskohtaisesti, että piintyneimmätkin ateistit alkavat epäillä että Raamattu ekivaarin selittämänä on lähinnä totuutta!
Fundamentalistien väite Raamatun ristiriidattomuudesta on puppua ja samoin uskon vaatimukset kuolettavan kirjaimen uskomiseen ja lihan neitseestä syntymiseen sekä vaatimus Jeesuksen Jumalaksi uskomiseen ovat ihmisten oppeja, eikä niillä ole mitään muuta kuin negatiivinen arvo Jumalan edessä ja ovat esteenä uskon pääsemiseksi omilla aivoillaan ajattelevien vilpittömään mieleen!...
- -auroraboreallis-
-auroraboreallis- kirjoitti:
...
pidä fundamentalisteista tuolla periaatteella. Siksipä teinkin tuon aloituksen.
-auroraboreallis- kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella.. Minä aloitin tämän ketjun kun halusin auttaa sua.
Enää en tiedä onko se järkevää. Riitaa tuli vaan.
Tuskin sinua mihinkään poistetaan, mutta sun oppi on ihan samanlainen kuin JT:n oppi. Hekään ei pidä Jeesusta jumalana.
Sefulla ois mahdollisuus siirtää nää keskustelut sille palstalle. Nyt hän on ottanut kantaa poistamalla. Kun on JT:n oppi.mitään tiedä, enkä ole lukenut enkä levittänyt heidän oppiansa, vaan ainoastaan Jeesuksen ja apostolien opetuksia! Jos heillä on jossakin asiassa samanlainen oppi kuin minulla, niin onnittelen heitä, koska ovat sellaisen Raamatustaan löytäneet! En usko että sherifillä on valtaa siihen vedoten poistaa kirjoituksiani.
Helluntaiopin yksi pääkohdista on sellainen jossa mainitaan pääkohdittain näin että
"Raamattu on helluntaiopin tärkein ja ainoa tietolähde"! En nyt muista sitä sanasta sanaan, mutta tärkein on tuossa ilmaistu, ja minä olen yrittänyt sitä parhaan kykyni mukaan noudattaa! Kukaan ei voi sanoa minua muuksi kuin helluntailaiseksi!
Jos haluavat erottaa minut helluntaiseurakunnasta niin minä vetoan "keisariin" eli EU-neuvostoon! Jos sekään ei auta, voin vielä vedota "Kaikkein Korkeimpaan Oikeuteen" eli Kaikkivaltiaaseen Jumalaan, välimieheni Jeesuksen Kristuksen, Jumalan adjutantin eli Ylipapin välityksellä!olemaan hiljaa? kirjoitti:
Edes silloinkaan, kun ei ole mitään sanottavaa?
hiljaa olemaan silloin kun Anna puhuu ja silloin kun Suomen Turusta julistetaan joulurauha ja ehkä myös silloin kun Suomen Tasavallan Presidentti puhuu kansalaisille: "Kansalaiset!" j.n.e. ...
Tässä nyt huomattavimmat tapaukset tärkeysjärjestyksessä tuli mieleen. Niin ja lisäksi vielä — nukkuessa tietysti. Hyvää yötä!-auroraboreallis- kirjoitti:
pidä fundamentalisteista tuolla periaatteella. Siksipä teinkin tuon aloituksen.
tiedän fundamentalisteja olevan sekä uskovaisissa että ateisteissa.
- suoraan
ekivaari kirjoitti:
Sanopas Eki nyt sinä suoraan: miksi oikeastaan ette mene Mohikaanin kanssa ottamaan kiistaanne yhteen jossain yksityisesti? Ymmärrän keskustelunhalun, mutta se on omituista, että te kaksi vänkäätte samaa asiaa vuodesta toiseen julkisella paikalla. Voisttehan ottaa yhteen vaikka e-mailia käytellen tai nuotion ääressä istuen.
Minusta sinun käsityksesi ovat perustellumpia. Siihen en ota kantaa, onko teistä kumpikaan oikeassa tai väärässä. Ei kiinnosta tuo perusaiheenne. - ml213.
suoraan kirjoitti:
Sanopas Eki nyt sinä suoraan: miksi oikeastaan ette mene Mohikaanin kanssa ottamaan kiistaanne yhteen jossain yksityisesti? Ymmärrän keskustelunhalun, mutta se on omituista, että te kaksi vänkäätte samaa asiaa vuodesta toiseen julkisella paikalla. Voisttehan ottaa yhteen vaikka e-mailia käytellen tai nuotion ääressä istuen.
Minusta sinun käsityksesi ovat perustellumpia. Siihen en ota kantaa, onko teistä kumpikaan oikeassa tai väärässä. Ei kiinnosta tuo perusaiheenne.Toisaalta julkisia keskusteluja ei tulisi aliarvioida tai väheksyä, koska näistä keskusteluista voi lukija saada ajtuksiinsa/ymmärrykseensä uutta ajateltavaa.No, itse taas olen mielistynyt seuraamaan ihmisen ajattelutapaa ja miten hän käsittelee ja yhdistelle asioita.Siis millä tasolla tämä tila on.
Joslus lukiessani ihmisten ajatuksia usksta, niin monmasti nämä ajatukset ilmentävät enemän taikuutta kuin uskoa Jumalan tahtoon. esim. mitä kastevesi on tms....
Se on harmillisen totta, miten Ekivaari ja Mohikaani on pitkäkestoisesti "pohtinut" tätä Jeesuksen syntymää ja Jeesuksen KRISTUKSEN jumaluutta.Jos lukijat ja kirjoittajat kokevat todella asian kiusaliseksi, niin tämänkin ongelman voi ratkaista siten, ettei sorra tai ole puolueellinen toista osapuolta kohtaan.
Ratkaisu on yksinkertainen; "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, ilmam sitä ei kukaan ole näkevä Herraa".
Niin, jos sinun avaaja on Ekivaari/Mohikaani ja hän tuoa perusopetustaan esille, niin rauhaan pyrkimisen takia, ei olisi suotavaa vastapuolen osallistua koko keskusteluun.Siis molemmat "pukarit" pohtivivat kirjoittajien kanssa om,illa sivuillaan.
Samoin jos muut kirjoittajat kohdistavat kysymyksensä esim. Ekivaarilta kysyisin, niin Mohikaani ei osallistuisi tänäm sivun keskusteluun.
Näinhän tulisi toimia myös muillakin foorumeilla eli antaa rauhassa toisen pohtia ja itse etääntyy ongelma tilanteesta.
PS.
On täysin sivistymätöntä ja Jumalan tahdon vastaista estää ihmisten aktiivista keskustelua, jos se tapahtuu hyvien tapojen mukaisesti.Juuri lihallisen ihmisen m,ieli aktivoi ja pyrkii estämään tätä toisen ihmisen pohtimista.
Esim. todellisten harhaoppien pohtiminen ja niiden laaja kielteinen ilmentäminen ihmisen mieleen ja käyttäytymiseen, tulisi tarkoin tuoda esille seurakunnissa ja foorumeilla.Siis valkeus ja valkeudessa vaeltaminen on tappavaa myrkkyä sielunvihollisen toiminnalla ja lihallisen ihmisen mielelle. - ml213.
ml213. kirjoitti:
Toisaalta julkisia keskusteluja ei tulisi aliarvioida tai väheksyä, koska näistä keskusteluista voi lukija saada ajtuksiinsa/ymmärrykseensä uutta ajateltavaa.No, itse taas olen mielistynyt seuraamaan ihmisen ajattelutapaa ja miten hän käsittelee ja yhdistelle asioita.Siis millä tasolla tämä tila on.
Joslus lukiessani ihmisten ajatuksia usksta, niin monmasti nämä ajatukset ilmentävät enemän taikuutta kuin uskoa Jumalan tahtoon. esim. mitä kastevesi on tms....
Se on harmillisen totta, miten Ekivaari ja Mohikaani on pitkäkestoisesti "pohtinut" tätä Jeesuksen syntymää ja Jeesuksen KRISTUKSEN jumaluutta.Jos lukijat ja kirjoittajat kokevat todella asian kiusaliseksi, niin tämänkin ongelman voi ratkaista siten, ettei sorra tai ole puolueellinen toista osapuolta kohtaan.
Ratkaisu on yksinkertainen; "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, ilmam sitä ei kukaan ole näkevä Herraa".
Niin, jos sinun avaaja on Ekivaari/Mohikaani ja hän tuoa perusopetustaan esille, niin rauhaan pyrkimisen takia, ei olisi suotavaa vastapuolen osallistua koko keskusteluun.Siis molemmat "pukarit" pohtivivat kirjoittajien kanssa om,illa sivuillaan.
Samoin jos muut kirjoittajat kohdistavat kysymyksensä esim. Ekivaarilta kysyisin, niin Mohikaani ei osallistuisi tänäm sivun keskusteluun.
Näinhän tulisi toimia myös muillakin foorumeilla eli antaa rauhassa toisen pohtia ja itse etääntyy ongelma tilanteesta.
PS.
On täysin sivistymätöntä ja Jumalan tahdon vastaista estää ihmisten aktiivista keskustelua, jos se tapahtuu hyvien tapojen mukaisesti.Juuri lihallisen ihmisen m,ieli aktivoi ja pyrkii estämään tätä toisen ihmisen pohtimista.
Esim. todellisten harhaoppien pohtiminen ja niiden laaja kielteinen ilmentäminen ihmisen mieleen ja käyttäytymiseen, tulisi tarkoin tuoda esille seurakunnissa ja foorumeilla.Siis valkeus ja valkeudessa vaeltaminen on tappavaa myrkkyä sielunvihollisen toiminnalla ja lihallisen ihmisen mielelle.Niin, jos sinun avaaja on Ekivaari/Mohikaani ja hän tuoa perusopetustaan esille,
---------
Siis sivun avaaja......... ml213. kirjoitti:
Niin, jos sinun avaaja on Ekivaari/Mohikaani ja hän tuoa perusopetustaan esille,
---------
Siis sivun avaaja.........Jotka toimi teidän opissa !! Olen näyttänyt että piiskalle useat naureskelee ja otta nappi kielen alle ja huuhto sun seli seli Rakas ekivaari alas kaljan kanssa! Yritä nyt joku parempi sadun seli seli meille !! Motivaatio pitää löytyä parannuxenteolle,,,,,, ettei mässäillään synnissä suruttomasti kunnes kuolee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- ml213.
savonarola kirjoitti:
Jotka toimi teidän opissa !! Olen näyttänyt että piiskalle useat naureskelee ja otta nappi kielen alle ja huuhto sun seli seli Rakas ekivaari alas kaljan kanssa! Yritä nyt joku parempi sadun seli seli meille !! Motivaatio pitää löytyä parannuxenteolle,,,,,, ettei mässäillään synnissä suruttomasti kunnes kuolee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En oikein ymmärrä viestisi pointtia ja erikoisesti en ymmärrä porkkanoista, mitä tällä tarkoitat.
ml213. kirjoitti:
En oikein ymmärrä viestisi pointtia ja erikoisesti en ymmärrä porkkanoista, mitä tällä tarkoitat.
Ja lue
- Se on nähty
ml213. kirjoitti:
Niin, jos sinun avaaja on Ekivaari/Mohikaani ja hän tuoa perusopetustaan esille,
---------
Siis sivun avaaja.........selvästi, kun on poistettu viime aikoina hänen ketjujaan. Normaali-ihmiselle se olisi viesti lopettaa kiusanteko, mutta tämä vain yltyy siitä. Ikävää sinänsä, että pari kolme arvostelukyvytöntä ja jehovalaishenkistä peesaajaa vielä yllyttää häntä sellaiseen.
Ekivaari on sairas, mutta palsta ei ole tarkoitettu hänelle avohoitoa varten.
Lisäksi ihmetyttää, mitä jotkut jukat ja mohikaanit saavat itselleen jututtaessaan tällaista, joka jatkaa puuduttavana selitysautomaattina ja tunkee itseään kaikkialle oikeaoppisuuttaan ja jt-juttujaan toitottamaan.
Miksi valvonta on näin kauan pitänyt vääristynyttä tilannetta päällä?
Itseäni ei kiinnosta, minkä verran mielenterveysongelmainen ekivaari on, mutta tänne ei tuollaiset kuulu ja samaa mieltä on kirjoittajien enemmistö.
Ekivaarille heti bannit ja pois kaikki hänen ketjunsa ja galleriansa! ekivaari kirjoitti:
Henk.koht.minua ärsyttää miksi ateistit sotkevat tieteen ja uskonnon keskenään. Jos se johtuu siitä että uskovat ottavat kirjaimellisesti esim.luomiskertomuksen niin sitten se on ymmärrettävää, ei muuten.
Silloin he ovat hyvän asialla, eivät pahan. Usko esim.puhuvaan käärmeeseen ja sen opettaminen esim.pikkulapselle voi saada todella pahaa jälkeä aikaa.
Havannoillistan tämän. Tässä on erään uskisfundalistiperheen nyt jo aikuisen lapsen profiili:
http://galleria.suomi24.fi/profile.do?alias=Billy_Ray_Curys
Ihan tuli pala kurkkuun kertomusta lukiessa. Tietenkin vien "tarinasta"kaiken hohdon kun näin kylmänä ja kovana ihmisenä siitä katkelman tähän laitan:
Hän kertoo lapsuudestaan:"Mistä sain nauttia oli jatkuva jeesustelu sekä sosiaalitätien kanssa asiointi."
Nykyisyydestään:"Vaikka ympäristöni vuoksi lapsena ja nuorena olin itsekkin jeesustelija, nykyään olen ateisti, käytännössä tarkoittaa sitä, etten katkaise liian aikaisin ajatusketjua Jumalan olemassaolon hyväksi vaan ajattelen loppuun saakka."
Tuo kun kirjoitit "omilla aivoilla ajattelevien puolesta"oli todella tervettä. Uskolla saadaan aikaiseksi pahimmillaan mielenterveysongelmia, kun ei anneta ihmisen ajatella ajatustaan loppuun asti vaan ollaan jo lyömässä Raamatulla päähän : (
Tietenkin tuo on vain yksi esimerkki mitä pahimmillaan uskonfundamentalismi saa aikaiseksi. Olisi kuitenkin suuri vääryys tuota lapsuutensa jonkun uskon vuoksi menettänytta kohtaa jos se vain ohitettaisiin.
Minäkin menetin elämässäni monta hyvää vuotta, kun nielin hell.opin sellaisenaan. Evankelioin - menetin ystävät ym. Noloa.
Jäin aika yksin... ja Jumalaa ei siinä yksinäisyydessä ollutkaan. Löysin itseni.
Oppi Mariasta on fundiksille tällä palstalla isku vasten kasvoja. Järjen hyväksi. Ei pidä uskoa mitä vaan "neitsyt tuli raskaaksi"-satuja. Suoraan sanoen on silkkaa hulluutta uskoa tuollaset sadut.
Vastapuolella on jokaisella minuus vähän kateissa. Heidän ajatuskulkunsa katkeaa sokean uskon tullessa tilalle. Hulluuden tullessa tilalle.
VIISAUTTA sinulle heidän kanssaan. Älä murru heidän edessään. Kyllä rakkaus kuitenkin voittaa.
Lopuksi laitan kun etsin tuosta evoluutio/luomiskertomusjutusta linkin... kun löysin.. Tietynlaista mustaa huumoria. Tuoltahan se "lankeaminen"nykyisin näyttäisi:
http://naurunappula.com/456945- ml213.
Se on nähty kirjoitti:
selvästi, kun on poistettu viime aikoina hänen ketjujaan. Normaali-ihmiselle se olisi viesti lopettaa kiusanteko, mutta tämä vain yltyy siitä. Ikävää sinänsä, että pari kolme arvostelukyvytöntä ja jehovalaishenkistä peesaajaa vielä yllyttää häntä sellaiseen.
Lisäksi ihmetyttää, mitä jotkut jukat ja mohikaanit saavat itselleen jututtaessaan tällaista, joka jatkaa puuduttavana selitysautomaattina ja tunkee itseään kaikkialle oikeaoppisuuttaan ja jt-juttujaan toitottamaan.
Itseäni ei kiinnosta, minkä verran mielenterveysongelmainen ekivaari on, mutta tänne ei tuollaiset kuulu ja samaa mieltä on kirjoittajien enemmistö.
Ekivaarille heti bannit ja pois kaikki hänen ketjunsa ja galleriansa!Ymmärtänet ja arvostanet ihmisten vapaata ajattelua ja pohtimista jne...Ei uudestisyntyneen ihmisen tule heittää kaikki Jumalan hoidettavaksi/huoleksi, eikä alkaa itse isännöimään.
Jos taas ihmistä itseään ei kiinnosta, tai muuten ei pidä kirjoittajasta tai foorumista, niin hänellä itsellään on vapaus lukeeko tai kirjoitteleeko hän ihmiselle/foorumilla.
Siis ydin pointtini on antaa Jumalan hoitaa ihmisten mieliä. Tahtoa ja tekemistä.
Esim. minulle ei tule mieleenikään alkaa ahdistella ateisteja tai ihmisiä,- jotka ajattelevat Jumalasta toisin.Riitojen välttämiseksi olen siirtynyt toisaalle ja siten säilyttänyt syvän rauhan sydämmessäni ja vapaan pohtimisen, mikä Jumlan aivoituksiin liittyy.
Niin, tämän päivän tärkein opetus Raamatusta olisi "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä EI KUKAAN OLE NÄKEVÄ HERRAA.".
Siis ihmisen käyttäytyminen ja mielikuvat ilmentävät uskooko ihminen sydämessään Herraan/Jeesukseen Kristukseen.Tämähän on se uskonnollisuuden ongelma ajatellen ihmisen hedelmiä/käyttäytymistä. - ml213.
ml213. kirjoitti:
Ymmärtänet ja arvostanet ihmisten vapaata ajattelua ja pohtimista jne...Ei uudestisyntyneen ihmisen tule heittää kaikki Jumalan hoidettavaksi/huoleksi, eikä alkaa itse isännöimään.
Jos taas ihmistä itseään ei kiinnosta, tai muuten ei pidä kirjoittajasta tai foorumista, niin hänellä itsellään on vapaus lukeeko tai kirjoitteleeko hän ihmiselle/foorumilla.
Siis ydin pointtini on antaa Jumalan hoitaa ihmisten mieliä. Tahtoa ja tekemistä.
Esim. minulle ei tule mieleenikään alkaa ahdistella ateisteja tai ihmisiä,- jotka ajattelevat Jumalasta toisin.Riitojen välttämiseksi olen siirtynyt toisaalle ja siten säilyttänyt syvän rauhan sydämmessäni ja vapaan pohtimisen, mikä Jumlan aivoituksiin liittyy.
Niin, tämän päivän tärkein opetus Raamatusta olisi "Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä EI KUKAAN OLE NÄKEVÄ HERRAA.".
Siis ihmisen käyttäytyminen ja mielikuvat ilmentävät uskooko ihminen sydämessään Herraan/Jeesukseen Kristukseen.Tämähän on se uskonnollisuuden ongelma ajatellen ihmisen hedelmiä/käyttäytymistä.Ei uudestisyntyneen ihmisen tule heittää kaikki Jumalan hoidettavaksi/huoleksi, eikä alkaa itse isännöimään.
--------
Vain yksi kirjain puuttui ja kaikki muuttui........
Siis ensimmäisen sanan tulisi olla.... Eli - Etkö tosiaan
ml213. kirjoitti:
Ymmärtänet ja arvostanet ihmisten vapaata ajattelua ja pohtimista jne...Ei uudestisyntyneen ihmisen tule heittää kaikki Jumalan hoidettavaksi/huoleksi, eikä alkaa itse isännöimään.
Siis ihmisen käyttäytyminen ja mielikuvat ilmentävät uskooko ihminen sydämessään Herraan/Jeesukseen Kristukseen.Tämähän on se uskonnollisuuden ongelma ajatellen ihmisen hedelmiä/käyttäytymistä.halua ymmärtää, vaan vääristelet?
Mikset kerro ekivaarille, että lopettaa heti muitten kirjoittajien ahdistelun ja häipyy täältä. Ei siis mitään väliä, jos enemmistö kokee ekivaarin (ja sinut samalla) vastenmielisenä? Etkö tosiaan kirjoitti:
halua ymmärtää, vaan vääristelet?
Mikset kerro ekivaarille, että lopettaa heti muitten kirjoittajien ahdistelun ja häipyy täältä. Ei siis mitään väliä, jos enemmistö kokee ekivaarin (ja sinut samalla) vastenmielisenä?Siksi varmaan Mika haluaa että tää loppuis.
Se on nähty kirjoitti:
selvästi, kun on poistettu viime aikoina hänen ketjujaan. Normaali-ihmiselle se olisi viesti lopettaa kiusanteko, mutta tämä vain yltyy siitä. Ikävää sinänsä, että pari kolme arvostelukyvytöntä ja jehovalaishenkistä peesaajaa vielä yllyttää häntä sellaiseen.
Ekivaarille heti bannit ja pois kaikki hänen ketjunsa ja galleriansa!Oletko lääkäri vai teetkö peruskoulupohjalla palstalle kirjoittajien terveydentilasta diagnooseja?
Jos et ole laillistettu lääkäri, niin tuo edellinen on laitonta lääkärinammatin harjoittamista!Etkö tosiaan kirjoitti:
halua ymmärtää, vaan vääristelet?
Mikset kerro ekivaarille, että lopettaa heti muitten kirjoittajien ahdistelun ja häipyy täältä. Ei siis mitään väliä, jos enemmistö kokee ekivaarin (ja sinut samalla) vastenmielisenä?No, minulla ei todella ole valtuuksia ohjeistaa tätä foorumia. Tuo ihmisten häivyttäminen ei ilmennä Kristuksen mieltä.En tiedä miksi on uskovaisen ihmisen vaikea ymmärtää, ettei hänellä ole oikeuksia komentaa toista ihmistä.
Itse toimin näin. Jos olen oppinut tuntemaan jonkun kirjoittajan ajatusmaailmaa/sydämentilaa ja se ei miellytä minua, niin olen havainnut itsessäni, ettei hänen vistinsä aktivoi minussa kiinmostusta.Siis ei ole intoa lukea viestiä.Tai jos kirjoittaja ei kirjoita samaa nimimierkkiä käyttäen, niin intoni lopahtaa lähjes heti kun aloitan viestin lukemisen.
En ymmärrä, mikä ihme siinä on niin vaikeaa alistaa ja opettaa itselleen, että antaa ihmisten ajatella ja pohtia ja kirjoityella vapaasti ja jos ei kiinnosta itseä, niin siirtyy tilanteesta/viestistä pois.Antaa toisten lukea ja pohtia kirjoittajan kanssa jos niin tekevät.
PS.
Oletko koskaan pohtinut miten uudesti syntyneessä ihmisessä ilmentyy Hengellä täyttyminen. Siis ihminen on täynnä Pyhää Henkeä, jolloin lihalliselle mielelle ei jaa sijaa toimia ihmisen tahtotilassa.- Vaikka sinulla
ml213 kirjoitti:
No, minulla ei todella ole valtuuksia ohjeistaa tätä foorumia. Tuo ihmisten häivyttäminen ei ilmennä Kristuksen mieltä.En tiedä miksi on uskovaisen ihmisen vaikea ymmärtää, ettei hänellä ole oikeuksia komentaa toista ihmistä.
Itse toimin näin. Jos olen oppinut tuntemaan jonkun kirjoittajan ajatusmaailmaa/sydämentilaa ja se ei miellytä minua, niin olen havainnut itsessäni, ettei hänen vistinsä aktivoi minussa kiinmostusta.Siis ei ole intoa lukea viestiä.Tai jos kirjoittaja ei kirjoita samaa nimimierkkiä käyttäen, niin intoni lopahtaa lähjes heti kun aloitan viestin lukemisen.
En ymmärrä, mikä ihme siinä on niin vaikeaa alistaa ja opettaa itselleen, että antaa ihmisten ajatella ja pohtia ja kirjoityella vapaasti ja jos ei kiinnosta itseä, niin siirtyy tilanteesta/viestistä pois.Antaa toisten lukea ja pohtia kirjoittajan kanssa jos niin tekevät.
PS.
Oletko koskaan pohtinut miten uudesti syntyneessä ihmisessä ilmentyy Hengellä täyttyminen. Siis ihminen on täynnä Pyhää Henkeä, jolloin lihalliselle mielelle ei jaa sijaa toimia ihmisen tahtotilassa.on joku nikki olevinaan, niin kaikista viesteistäsi on selvinnyt, mitä olen yleensä viitsinyt lukea, että olet sekalaisia harhaoppeja pursuava psyko-höpöttäjä.
Mutta asiaan esittelyjen jälkeen ja vähän "toisten ihmisten häivyttämisestä"!!
Paavali sanoo 1.Kor.kirjeessä (5:13) srk:n ulkopuolisesta tilanteesta, kuinka Jumala tuomitsee siellä olevat. Sisäpuolisesta, johon keskusteluyhteisöä voisi verrata, ja jonka sisälle mädättäviä oppeja tuovia sekä niille, jotka vain ilkeytensä takia roikkuvat toisia häiritsemässä:
"Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3514658Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3492756- 742407
- 842013
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4541791MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311539Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2211367Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku261349"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341272- 661203