Muistan, kun aikanaan puhuttiin, että Jumala rankaisee ns. pahantekijöitä mm. syövällä. Näin saarnamies aikoinaan puheissaan saarnas . Sana levisi. Joka toista väittää, valehtelee.
Hyvin läheiselle vl- nuorelle naiselle tuli syöpä, hoiti vanhuksia, auttoi, syötti vanhuksia, sairaalassa töissä, loppuun asti.
Häneen tuli syöpä ja kuoli nuorena.
Onkohan saarnamiehen sanaan luottaminen? Kysyn vaan?
Onko syöpä Jumalan rangaistus?
24
641
Vastaukset
- Kempelainen
Muistan, kun aikanaan puhuttiin, että Jumala rankaisee ns. pahantekijöitä mm. syövällä. Näin saarnamies aikoinaan puheissaan saarnas . Sana levisi. Joka toista väittää, valehtelee. *** Kaikesta näkee, mitä saatanan lähettiläitä He olivat. Valta on nyt Jeesuksella, niin taivaassa kun maan päälläkin. Jumala ei tuomitse ketään.
Onkohan saarnamiehen sanaan luottaminen? Kysyn vaan? * Ei, eikä koko VL soopaan, kun tälläistä esittävät.- Uskontokriitikko
No mistä syystä Jumala sitten antaa jollekin ihmiselle syövän? jos hänellä ei ole mitään kyseistä ihmistä vastaan, miksi hän panee raskaan ja kivuliaan sairauden siihen ihmiseen? heittääkö Jumalaarpaa kenelle minkäkin sairauden panee?
- Kempelainen
Uskontokriitikko kirjoitti:
No mistä syystä Jumala sitten antaa jollekin ihmiselle syövän? jos hänellä ei ole mitään kyseistä ihmistä vastaan, miksi hän panee raskaan ja kivuliaan sairauden siihen ihmiseen? heittääkö Jumalaarpaa kenelle minkäkin sairauden panee?
Miksi Sinä Jumalaa syytät jonkun syövästä?
Löydätkö UT tekstistä siihen mitään tartuntapintaa??
Jos löytäisit jonkin Raamatunkohdan tueksi? - Uskontokriitikko
Kempelainen kirjoitti:
Miksi Sinä Jumalaa syytät jonkun syövästä?
Löydätkö UT tekstistä siihen mitään tartuntapintaa??
Jos löytäisit jonkin Raamatunkohdan tueksi?Kyllä mulle on kristinuskossa opetettu että Jumala antaa sekä vastoinkäymiset ja sairaudet että joillekin ihmiselle suuresti ajallisestikin siunaustaan. Kun se näin on, silloin se on Jumalan päätös että joku sairastuu syöpään.
Syöpäkin on kristinuskon Jumalan "lahja" siinä kuin hyvä työura, suuri perhe tai lapsettomuus.
En ymmärrä mistä sairaus muutoin iskisi ihmiseen, ei kait mitään tapahtu Jumalan tietämättä? Kun Hän kerran on "kaikkitietävä", "kaikkihyvä" ja "kaikkivaltias". - Kempelainen
Kyllä mulle on kristinuskossa opetettu että Jumala antaa sekä vastoinkäymiset ja sairaudet että joillekin ihmiselle suuresti ajallisestikin siunaustaan. Kun se näin on, silloin se on Jumalan päätös että joku sairastuu syöpään.
Syöpäkin on kristinuskon Jumalan "lahja" siinä kuin hyvä työura, suuri perhe tai lapsettomuus.
En ymmärrä mistä sairaus muutoin iskisi ihmiseen, ei kait mitään tapahtu Jumalan tietämättä? Kun Hän kerran on "kaikkitietävä", "kaikkihyvä" ja "kaikkivaltias".Kyllä mulle on kristinuskossa opetettu että Jumala antaa sekä vastoinkäymiset ja sairaudet että joillekin ihmiselle suuresti ajallisestikin siunaustaan. Kun se näin on, silloin se on Jumalan päätös että joku sairastuu syöpään. ** Jos on opetettu Raamatun mukaan, se pitää myös selittää Raamatulla.
Missä on se kohta?
Syöpäkin on kristinuskon Jumalan "lahja" siinä kuin hyvä työura, suuri perhe tai lapsettomuus. ** Kaiken voi ottaa lahjana, kaikesta myös voi kiittää Jumalaa, jopa muslimi, mutta kun puhut kristinuskon Jumalalasta, se kyllä on Jeesus. Joten tarkista hieman kantaasi.
En ymmärrä mistä sairaus muutoin iskisi ihmiseen, ei kait mitään tapahtu Jumalan tietämättä? Kun Hän kerran on "kaikkitietävä", "kaikkihyvä" ja "kaikkivaltias".** Väitätkö sinä todella, että Jumalalla on valta Taivaassa ja Maan päällä???
Tarkista sekin vaikka Raamatusta. Jos luet: Matt. 28:18 >> Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. >> On aivan sama, jos väität, että Presidentin valta on vielä Mauno Koivistolla, eikä Halosella.
Sairaudet johtuu suurelta osin ihmistä itsestään saastuneesta elinpiiristä ja elintavoista. Olemme itse itsellemme miinan järjestäneet. keuhkosyöpäkin on VL ihmisessä moninkertainen kristittyihin verrattuaan, ja syy on VL;n saastainen tapa tuhota ruumistaan tupakalla.
Mutta jos haluat, nämä VL hengitysesisairaudet teille Jumalan kirouksena ja kostona, anna palaa vaan. - lyyleri
meidän uskoamme..Ja jokainen päivämme on hänellä laskuissansa..
- etsivä-xx
Lue Raamatusta Jobin kirja.
- Uskontokriitikko
Joo, olen lukenut, se on jännää kaunokirjallisuutta. Ihan hieno tarina. Yllättävä siinäkin mielessä että se on koko Raamatussa viimeinen kerta, jossa kristinuskon Jumala puhuu suoraan kenellekään ihmiselle. Jobin jälkeen Jumala vaikenee täysin.
Mutta ei sieltä löydy siihen vastausta, miksi Jumala panee jonkun ihmisen sairastumaan ja toisen ei.
Ei se tarina todellakaan vastaa kohtuuttoman kärsimyksen ongelmaan. - etsivä-xx
Joo, olen lukenut, se on jännää kaunokirjallisuutta. Ihan hieno tarina. Yllättävä siinäkin mielessä että se on koko Raamatussa viimeinen kerta, jossa kristinuskon Jumala puhuu suoraan kenellekään ihmiselle. Jobin jälkeen Jumala vaikenee täysin.
Mutta ei sieltä löydy siihen vastausta, miksi Jumala panee jonkun ihmisen sairastumaan ja toisen ei.
Ei se tarina todellakaan vastaa kohtuuttoman kärsimyksen ongelmaan.Matt. 17
Kristuksen kirkastuminen
1 Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja tämän veljen Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle yksinäisyyteen. [17:1-8: Mark. 9:2-8; Luuk. 9:28-36 : 2. Piet. 1:16-18]
2 Siellä hänen ulkomuotonsa muuttui heidän nähtensä: hänen kasvonsa loistivat kuin aurinko ja hänen vaatteensa tulivat valkeiksi kuin valo. [2. Moos. 34:29,30]
3 Samassa heille ilmestyivät Mooses ja Elia, jotka keskustelivat Jeesuksen kanssa.
4 Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle: "Herra, on hyvä, että me olemme täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle."
5 Pietarin vielä puhuessa loistava pilvi verhosi heidät ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!" [Ps. 2:7; Matt. 3:17 | 5. Moos. 18:15]
6 Kun opetuslapset kuulivat äänen, he heittäytyivät maahan kasvoilleen suuren pelon vallassa.
7 Mutta Jeesus tuli heidän luokseen, kosketti heitä ja sanoi: "Nouskaa, älkää pelätkö."
8 Ja kun he nostivat katseensa, he eivät nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksin.
Luuk. 9
Kristuksen kirkastuminen
28 Noin viikon kuluttua siitä, kun Jeesus oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan. [9:28-36: Matt. 17:1-8; Mark. 9:2-8 : Mark. 5:37 | Luuk. 3:21 ]
29 Hänen rukoillessaan hänen kasvonsa muuttuivat ja hänen vaatteensa sädehtivät kirkkaan valkoisina.
30 Samassa siinä oli kaksi miestä, Mooses ja Elia, keskustelemassa hänen kanssaan.
31 He ilmestyivät taivaallisessa kirkkaudessa ja puhuivat Jeesuksen poislähdöstä, joka oli toteutuva Jerusalemissa. [Luuk. 9:51]
32 Pietari ja hänen kanssaan olevat opetuslapset olivat vaipuneet syvään uneen. Havahtuessaan he näkivät Jeesuksen kirkkaudessaan ja ne kaksi miestä, jotka olivat hänen kanssaan. [2. Piet. 1:16]
33 Kun nämä olivat lähtemässä Jeesuksen luota, Pietari sanoi: "Opettaja, on hyvä, että me olemme täällä. Me teemme kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle." Mutta hän ei tiennyt mitä sanoi.
34 Pietarin puhuessa tuli pilvi ja peitti paikan varjoonsa. Opetuslapset pelästyivät, kun näkivät miesten peittyneen pilveen.
35 Pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä!" [Mark. 1:11 ]
36 Äänen vaiettua opetuslapset näkivät Jeesuksen olevan yksin. He pysyivät vaiti kaikesta kokemastaan eivätkä vielä silloin kertoneet siitä kenellekään.
Kuka puhui opetuslapsille?
On muutoin tämän päivän evankeliumia edellä oleva. - Kempelainen
etsivä-xx kirjoitti:
Matt. 17
Kristuksen kirkastuminen
1 Kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja tämän veljen Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle yksinäisyyteen. [17:1-8: Mark. 9:2-8; Luuk. 9:28-36 : 2. Piet. 1:16-18]
2 Siellä hänen ulkomuotonsa muuttui heidän nähtensä: hänen kasvonsa loistivat kuin aurinko ja hänen vaatteensa tulivat valkeiksi kuin valo. [2. Moos. 34:29,30]
3 Samassa heille ilmestyivät Mooses ja Elia, jotka keskustelivat Jeesuksen kanssa.
4 Pietari puuttui puheeseen ja sanoi Jeesukselle: "Herra, on hyvä, että me olemme täällä. Jos tahdot, teen tänne kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle."
5 Pietarin vielä puhuessa loistava pilvi verhosi heidät ja pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mieltynyt. Kuulkaa häntä!" [Ps. 2:7; Matt. 3:17 | 5. Moos. 18:15]
6 Kun opetuslapset kuulivat äänen, he heittäytyivät maahan kasvoilleen suuren pelon vallassa.
7 Mutta Jeesus tuli heidän luokseen, kosketti heitä ja sanoi: "Nouskaa, älkää pelätkö."
8 Ja kun he nostivat katseensa, he eivät nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksin.
Luuk. 9
Kristuksen kirkastuminen
28 Noin viikon kuluttua siitä, kun Jeesus oli tämän puhunut, hän otti mukaansa Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin ja nousi vuorelle rukoilemaan. [9:28-36: Matt. 17:1-8; Mark. 9:2-8 : Mark. 5:37 | Luuk. 3:21 ]
29 Hänen rukoillessaan hänen kasvonsa muuttuivat ja hänen vaatteensa sädehtivät kirkkaan valkoisina.
30 Samassa siinä oli kaksi miestä, Mooses ja Elia, keskustelemassa hänen kanssaan.
31 He ilmestyivät taivaallisessa kirkkaudessa ja puhuivat Jeesuksen poislähdöstä, joka oli toteutuva Jerusalemissa. [Luuk. 9:51]
32 Pietari ja hänen kanssaan olevat opetuslapset olivat vaipuneet syvään uneen. Havahtuessaan he näkivät Jeesuksen kirkkaudessaan ja ne kaksi miestä, jotka olivat hänen kanssaan. [2. Piet. 1:16]
33 Kun nämä olivat lähtemässä Jeesuksen luota, Pietari sanoi: "Opettaja, on hyvä, että me olemme täällä. Me teemme kolme majaa: sinulle ja Moosekselle ja Elialle." Mutta hän ei tiennyt mitä sanoi.
34 Pietarin puhuessa tuli pilvi ja peitti paikan varjoonsa. Opetuslapset pelästyivät, kun näkivät miesten peittyneen pilveen.
35 Pilvestä kuului ääni: "Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä!" [Mark. 1:11 ]
36 Äänen vaiettua opetuslapset näkivät Jeesuksen olevan yksin. He pysyivät vaiti kaikesta kokemastaan eivätkä vielä silloin kertoneet siitä kenellekään.
On muutoin tämän päivän evankeliumia edellä oleva.Jumala ei todellakaan ole Abrahamin liiton jälkeen puhut yhdellekään muulle kun juutalaiselle ihmiselle. Ja lopetti puhumisen 400v ennen Jeesuksen syntymää.
Isä kyllä puhui Pojalleen, mutta älä lue Jeesusta luoduksi, ihmiseksi, Hän on myös Jumala.
Muuten, miten tämä sairauteen liittyy, jonka muka Jumala antaa??? - etsivä-xx
Kempelainen kirjoitti:
Jumala ei todellakaan ole Abrahamin liiton jälkeen puhut yhdellekään muulle kun juutalaiselle ihmiselle. Ja lopetti puhumisen 400v ennen Jeesuksen syntymää.
Isä kyllä puhui Pojalleen, mutta älä lue Jeesusta luoduksi, ihmiseksi, Hän on myös Jumala.
Muuten, miten tämä sairauteen liittyy, jonka muka Jumala antaa???34 Pietarin puhuessa tuli pilvi ja peitti paikan varjoonsa. Opetuslapset pelästyivät, kun näkivät miesten peittyneen pilveen.
Eikö nämä kolme opetuslasta kuulleet ääntä. Ei kai ääni Jeesukselle sanonut "Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä." Tämä on sanottu opeutuslapsille siis ihmisille. Ei Jumala tässä puhu Pojalleen Jeesukselle näillä sanoilla.
Ei tämä liity tietenkään otsikkoon, vaan keskuslun rönsy Jobin kirjasta. Siitä kuulisin mielellään sinunkin mielipiteesi.
En usko että koettelumukset johtuvat synnistä. Kaikille Jumalan asettamaan avioliittoon vihittäville annetaan kehoitus rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä. En minä ymmärrä että silläkään tarkoitetaan syntielämää.
Jumala on meiltä salattu. Jumala sallii tapahtua sellasita mitä emme käsitä ja mitä haluaisi kapinoida. - Kempelainen
etsivä-xx kirjoitti:
Matt. 17
Kristuksen kirkastuminen
Luuk. 9
Kristuksen kirkastuminen
On muutoin tämän päivän evankeliumia edellä oleva.Kyllä kuulivat, samalla tavalla kun silloin, kun Jeesus kasettiin. Isä halusi Pojalleen kertoa, että Hän rakastaa tätä, ja sen kuulivat myös opetuslapset, molemmilla kerroilla.
Mutta jos katsotaan, miten Jumala puhui VL aikaan ihmiselle. Ensin ensimmäiselle ( ensimmäiselle, ( sillä Adam tarkoittaa miestä ja miehiä ) 1. AADAM — d"a'
(1Ms 1:26-30 ja 3:14-19) Lupaus ja siunaus (tai liitto) ensimmäisille ihmisille, johon kuuluu lisääntyminen ja maan täyttäminen sekä maan viljeleminen ja varjeleminen, samalla Jumala antoi ihmiskunnalle ja kaikille eläimille vihreät kasvit ravinnoksi. Tähän liittoon usein yhdistetään lupaus ensimmäisille ihmisille syntiinlankeemuksen jälkeen, jossa Jumala lupasi, että vaimon Siemen on polkeva rikki käärmeen pään. Tämä on ensimmäinen lupaus Lunastajasta ja Messiaasta.
Sitten 2. NOOAH — x:nO
(1Ms 9:1-17)
Liitto Nooahin ja koko ihmiskunnan kanssa. Tässä liitossa Jumala lupasi, ettei Hän enää tuhoa koko ihmiskuntaa ja eläimiä vedenpaisumuksella. Herra lupasi myös, että maa antaa satonsa ajallaan ihmisille ja kaikille luoduille niin kauan kuin ihminen maan päällä vaeltaa. Tämän liiton merkkinä on sateenkaari pilvissä. Jumala antoi myös lihan ravinnoksi ihmisille ja eläimille. Jo Nooah tunsi puhtaat karjaeläimet ja linnut, josta on todistuksena vedenpaisumuskertomus 1Ms 7:2 ja 8:20 (vrt. Tooran määräyksiin puhtaista ja siten syötäväksi kelpaavista eläimistä 3Ms 11 ja 5Ms 14).
3. AVRAHAM — h'r"b.a;
(1Ms 15:1-21 ja 17:1-21)
Ympärileikkauksen liitto Avrahamin kanssa ja lupaus, johon kuuluu Luvattu maa Avrahamin jälkeläisille Iisakista ja Jaakovista, joille Jumala myös vahvisti tämän liitonsa (1Ms 26:2-5 ja 28:10-22).
Jatkuu tosiessa osiossa - Kempelainen
Kempelainen kirjoitti:
Kyllä kuulivat, samalla tavalla kun silloin, kun Jeesus kasettiin. Isä halusi Pojalleen kertoa, että Hän rakastaa tätä, ja sen kuulivat myös opetuslapset, molemmilla kerroilla.
Mutta jos katsotaan, miten Jumala puhui VL aikaan ihmiselle. Ensin ensimmäiselle ( ensimmäiselle, ( sillä Adam tarkoittaa miestä ja miehiä ) 1. AADAM — d"a'
(1Ms 1:26-30 ja 3:14-19) Lupaus ja siunaus (tai liitto) ensimmäisille ihmisille, johon kuuluu lisääntyminen ja maan täyttäminen sekä maan viljeleminen ja varjeleminen, samalla Jumala antoi ihmiskunnalle ja kaikille eläimille vihreät kasvit ravinnoksi. Tähän liittoon usein yhdistetään lupaus ensimmäisille ihmisille syntiinlankeemuksen jälkeen, jossa Jumala lupasi, että vaimon Siemen on polkeva rikki käärmeen pään. Tämä on ensimmäinen lupaus Lunastajasta ja Messiaasta.
Sitten 2. NOOAH — x:nO
(1Ms 9:1-17)
Liitto Nooahin ja koko ihmiskunnan kanssa. Tässä liitossa Jumala lupasi, ettei Hän enää tuhoa koko ihmiskuntaa ja eläimiä vedenpaisumuksella. Herra lupasi myös, että maa antaa satonsa ajallaan ihmisille ja kaikille luoduille niin kauan kuin ihminen maan päällä vaeltaa. Tämän liiton merkkinä on sateenkaari pilvissä. Jumala antoi myös lihan ravinnoksi ihmisille ja eläimille. Jo Nooah tunsi puhtaat karjaeläimet ja linnut, josta on todistuksena vedenpaisumuskertomus 1Ms 7:2 ja 8:20 (vrt. Tooran määräyksiin puhtaista ja siten syötäväksi kelpaavista eläimistä 3Ms 11 ja 5Ms 14).
3. AVRAHAM — h'r"b.a;
(1Ms 15:1-21 ja 17:1-21)
Ympärileikkauksen liitto Avrahamin kanssa ja lupaus, johon kuuluu Luvattu maa Avrahamin jälkeläisille Iisakista ja Jaakovista, joille Jumala myös vahvisti tämän liitonsa (1Ms 26:2-5 ja 28:10-22).
Jatkuu tosiessa osiossa. ISRAEL — laer"f.yI
(2Ms 19-20, 24:1-18, 34:10-17 ja 5Ms 29-30)
Liitto Israelin kansan Mošen välityksellä Siinain vuorella. Tämä liitto, sekä Tooran ja Luvatun maan antaminen Israelille, ovat vahvistus Avrahamin liitolle. Tässä liitossa koko Israelin kansasta tehtiin pappiskansa (2Ms 19:3-6), mutta kuitenkin Herran palveleminen Ilmestysmajassa annettiin vain Aharonin pojille ikuisesti ja vain heille kuuluu ns. Leeviläinen pappeus (esim. 2Ms 28-29, 32:25-29, 39:1-31 ja Jer 33:14-26). Herra uudisti tämän liiton Mooavin maassa ennen kuin Israelin kansa
pääsi luvattuun maahan (5Ms 29-30).
5. DAAVID — (dywID") dwID"
(2Sm 7 ja 1Aik 17) Lupaus ja liitto kuningas Daavidille, että hänen jälkeläisensä saavat istua Israelin (Juudan) valtaistuimella ikuisesti. Tämä ikuinen hallitsija on Ben-Daavid Ješua HaMašiah.
6. JEŠUA HAMAŠIAH — x:yviM'h; [:WvyE
(Mt 26:26-29, Mk 14:22-25, Lk 22:14-20 ja Jh 13:21-30)
Uusi Liitto Ješuan Veressä, jonka kautta myös pakanat ovat päässeet uskossa osallisiksi Israelin kansan rinnalla Israelille annettuun yleiseen pappeuteen eli Jumalan Liiton Perheeseen, tätä salaisuutta Paavali julisti (esim. Ef 3:6, Gal 3:14, 3:28-29, Room 11:17-24). Tästä liitosta, jossa Pyhä Henki asuu jokaisen uskovan sydämessä, myös profeetat puhuivat ja kirjoittivat (esim. Jer 31:31-34 ja Hes 36:16-37). Tämä liitto on Daavidin lupauksen vahvistus, sillä Ješua on ikuinen kuningasten
Kuningas. Tässä liitossa täyttyy myös lupaus ensimmäisille ihmisille vaimon Siemenestä, joka polkee rikki käärmeen pään (Hepr 8:13, lue myös Hepr 7:11-8:13).
Ja Jumala puhui aina Daavidin liittoon asti. Viimeiset, joille Jahwe puhui olivat Esra ja Nehemet, n 450v ennen JKr. Sen jälkeen ei Hän ole puhunut, muuta kun nuo kaksi kertaa Jeesuksen läsnä ollessa.
Mikä on sitten Jumalan puhetta, se on Raamattu, ja kun siellä sitä ei ole kirjoitettu kenenkään Pyhän toimesta, silloin Hän on ollut hiljaa.
Job taas eli eri aikakautena, kuten noista laatimistani liitoista näet, Job kuului eri liiton alle. Hän kuului liittoon, mikä tehtiin Israelin ja Jumalan välillä. Job eli yli kuudensadan käskyn alla, sinä, ja minä, kun olemme ottaneet Jeesuksen vastaan Herran vain kahden, rakkauden ja lähetyskäskyn alla Jeesuksessa.
Jobia koeteltiin siksi, kun saatana mittasi Hänen luottamusta ”sen liiton Herraan”.
Siinä tuli myös mitattua saatana, joka lopuksi jäi heikoille, mutta myös Job, Isä itse jäi kuiville, Hän ei muuttanut mitään sääntöään, eikä liittoaan.
Kysymys oli siitä ensin, luottaako Job Jumalan liittoon. Loppuisi luotti ja toiseksi, Nöyrtyykö Jo tunnustamaan sen, ettei Hän ymmärtää Jumalan suuruutta ja voimaa, sekä viisutta. Kun Hän teki siitä parannuksen, jobia siunattiin monin verroin entiseen. Jobin kirja on yksi parhaita opetuksia koko Raamatussa, mutta pitää ensin tajuta Jumalan liitot, nyt elämme Jeesuksen liiton alla, MUTTA VAIN ME, JOTKA OLEMME HÄNEEN KASTTETTUJA SEKÄ UUDESTISYNTYNEITÄ. Muille on entinen liitto voimassa, lain liitto.
En usko että koettelumukset johtuvat synnistä. Kaikille Jumalan asettamaan avioliittoon vihittäville annetaan kehoitus rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä. En minä ymmärrä että silläkään tarkoitetaan syntielämää.** Olet liikuttavan oikeassa. Jobin aika oli koston aikaa, nyt armon aikaa. Toisaalta, Jeesuksen kirkastumisen jälkeen Jumalalla ei ole meihin valtaa, se on Jeesuksessa. Ja vallan itse Isä on antanut Jeesukselle. Kosto ei kuulu kaikkivaltiaan sanavalikoimaan, mutta siunauksen Jeesus voi ottaa kyllä pois, jos jatkuvasti rikkoo Hänen Isänsä antamaa ohjetta elämässä. Raamattu ei juuri puhu avioliitosta, eikä vihkikaavaa siellä ole. Jos elää sovitussa parisuhteessa, tee se Jumalan kunniaksi Jeesuksessa.
Jumala on meiltä salattu. Jumala sallii tapahtua sellaista mitä emme käsitä ja mitä haluaisi kapinoida.** Juuri näin, mutta armossa saamme elää. Usein tämä painaa, mutta jos menemme siihen Jobin kirjaan, Job ei todella tajunnut sitä, kuinka viisas Jumala on, ja kun antoi periksi, kuten kirjoita, eli lapsen uskomisen mielessä, kaikki menee parhain päin.
Taltioi nuo liitot. Uusi liito astuu aina voimaan, kun se on ymmärtänyt ja vastaan ottanut, mutta entinen palaa, jos sen hylkää. Tästä Paavali puhui mm Korinttiin, älkää enää meninkö lain ikeen alle, tarkoittaen entistä Israelin liittoa.
Tiedän puhujia ja puhujien vaimoja, jotka ovat kuolleet mitä kaameimpiin syöpiin.
Etteivätpä he itsekään "rangaistuksetta" selviä.- valehdeltu,
Jumala ei rankaise sillä tavalla, mutta syöpä on sairaus, jonka voi joskus saada nuorikin ihminen
vanhoillislestadiolaisuus näyttää perustuvan tietämättömiin seurakuntalaisiin ja heitä valheilla ja uhkailuilla hallitseviin lahkonjohtajiin, nuoressa uskonlahkossa on paljon epäeettisiä ongelmia ja jopa rikollisuutta - .........
..ruumissaan sen, mitä eivät halunneet elää tietoisuudessaan tai sielussaan.
- lapsosia
lapsia oli paljon.
Lääkäri kielsi lisää synnyttämästä. Ja kuoli.
oli vl-ihminen.- menneitä juttuja
Onko tuo joku vuosien takainen tapaus.
Suomessa hyvin harvinaista että synnytykseen menehtyy.
- syöpä on
Jumalan rangaistus ja jos syöpä on vastasyntyneellä se eittämättä johtui äidin tai isän tai isän isän isän synneistä.
Näin on näreet..
Syöpähän ei mitenkään voi johtua esim, ihmisen itsensä tai isän tai äidin altistumiselta johonkin kemikaaliin tms. - vl-lukija
Olen elänyt tässä liikkeessä kohta viisikymmentä vuotta, enkä ole koskaan kuullut vanhempien enkä nuorempien puhujien väittävän vakavia sairauksia Jumalan kostoksi pahoista teoista.
Sensijaan kyllä kuulee silloin tällöin saarnattavan, miten vakava sairaus saattaa saada aikaan sen, että ihminen joutuu asettelemaan elämänsä asioita tärkeysjärjestykseen ja pohtimaan nimenomaan iäisyysasioita: kun minä täältä erkanen, onko minulla synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa.
Ihmeen hyvin näyttää feikkaaminen uppoavan s24:n sensaationnälkäiseen lukijakuntaan: mitä härskimpi väite, sitä tyytyväisemmin sen otetaan vastaan ja ryvetään taas omavanhurskaassa oikeassaolemisen ja paremmuuden tunteessa.- xxxoooxxx
"Ihmeen hyvin näyttää feikkaaminen uppoavan s24:n sensaationnälkäiseen lukijakuntaan: mitä härskimpi väite, sitä tyytyväisemmin sen otetaan vastaan ja ryvetään taas omavanhurskaassa oikeassaolemisen ja paremmuuden tunteessa."
Voisiko tuota paremmin enää sanoa. Surullista on tämän palstan meno. - Norttihuuli
xxxoooxxx kirjoitti:
"Ihmeen hyvin näyttää feikkaaminen uppoavan s24:n sensaationnälkäiseen lukijakuntaan: mitä härskimpi väite, sitä tyytyväisemmin sen otetaan vastaan ja ryvetään taas omavanhurskaassa oikeassaolemisen ja paremmuuden tunteessa."
Voisiko tuota paremmin enää sanoa. Surullista on tämän palstan meno.Miksi JUMALA rankaisee sitten eläimiä syövällä?
- lyyleri
kempelainen on näin kitkerän katkera..?? Mistä syystä..Katkera mieli syö voimavaroja!
- Kempelainen
lyyleri kirjoitti:
kempelainen on näin kitkerän katkera..?? Mistä syystä..Katkera mieli syö voimavaroja!
VL rosvojen maksuja maksellessa ne tulee aina mieleen, kun poliisi on Oululaisten lakimeisten kanssa samassa kelkassa, läänihallitusta myöten.
Teille petos ja valhetelu on normaalia, sopiikun kyllä kuten sinulle mutta meidän talus- ahdikoja, jiotka tulee VL koijariedien jutuista, eiu maksa Suviseuratulot, kuten teidän omia konkursseja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071173
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621133Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146856Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853- 68757
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel108657Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto93607- 54598
- 78571
- 39538