Koivukylän HOAS-asunnot

opiskelijatyttönen.

Heippa!
Muutan syksyllä asumaan Koivukylän HOAS-asuntoon. Otin asunnon vastaan koska nyt asunnot ovat _todella_ kiven alla ja nyttenkin minun pitää majailla vähän aikaa sukulaisilla ennen kuin asunto vapautuu.
Minullahan ei ollut ennestään ennakkoluuloja kyseisestä alueesta, mutta nyt pelottaa pahimman kerran! Mitä olen lukenut täällä netissä niin koivukylän HOAS-asunnoissa on hyvinkin tyypillistä jos joku yöpyy rappukäytävässä tai saatika hississä. Ihmisiä tunkeutuu kuulemma heti sisälle jos oven aukaisee ja talossa ei tunneta sanaa yörauha. Joku taisi mainita, että Koivukylän asuntoja pitää kiertää kaukaa!
Olen kuitenkin sen verran fiksu, etten liiku klo. 21 jälkeen ollenkaan varsinkaan kännissä. Arkipäiväni siis täyttää opiskelut ja oma koira, eli en siis ole yöllä haastamassa riitaa paikallisen parhaimiston kanssa. Mutta kai saan asua rauhassa?
Siis olen täällä "landella" nähnyt sellaista asumista että oksat pois, mutta mitä olen kuullut Koivukylästä niin se saa minut suorastaan pahoinvoivaksi.
Olkaa ystävällisiä ja kertokaa että olenko oikeasti joutumassa helvettiin.

7

2484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsadf

Totuus on, että jos oot muutamassa Koivikseen jostain ihan herran kukkarosta, niin aika kulttuurishokin tuut kyllä kokemaan. Ihan rehellisesti sanoen ja yhtään liioittelematta/pelottelematta yksi tän maan huonoimpia lähiöitä, ellei se huonoin.

Kaveri kertoi tutustaan, joka oli Lappeenrannasta muuttanut Koiviksen HOAS-kämppiin ja siltä oli muutaman kuukauden sisällä viety kämpästä kolmeen kertaan TV, videot ja stereot. Ja siis ihan oveen koputtamalla ja sen jälkeen sisään tunkeutumalla. Noi HOASin kämpät on vielä ihan siinä "ytimessä" missä kaikki sekopäät liikkuu.

Helvettiin et ole joutumassa, mutta kauas paratiisista aivan varmasti. Sori.

• ikävä kyllä

Alueella asuvana suosittelen hommaamaan asuntoosi edes yhden lisälukon, välttämään ehdottomasti aseman seutua (ryöstöjä myös päivällä !) tai ainakin liittymään toisten läheisyyteen, bussit kulkee myös riittävän hyvin stadiin sekä Tikkurilaan ilman asemankin palveluja. Jos joudut ryöstön kohteeksi, voit olla varma siitä,että sivulliset ei tule puuttumaan. Kirjaston yhteydessä on Kirnu, jota maahanmuuttajat häiriköi kaiken aikaa. Käytä kirjastoa siis mielummin päiväsaikaan. Sillä toriaukiolla on muutenkin jatkuvaa häiriköintiä. Koska sulla on koira, voit jättää sille vaikka radion päälle päiväsaikaan, jottei se ala haukkumaan levottomia ääniä naapureista eikä sitä kautta aiheuta sulle valituksia.
      Jossakin ihmisen on asuttava, joten valppaana ja varovaisena matkaan ,niin tulet kyllä pärjäämään.

• jees!

Koivukylässä olen asunut nyt useamman vuoden, ja onhan tässä kaikennäköstä porukkaa pyörimässä, mutta hyvin täällä parjää! :)

• asennekysymyskin????

Koivukylä jakautuu uuteen ja vanhaan puoleen, josta ns uusi puoli on se levottomin puolin ja jonne sinä nyt muutat. Vanha puoli käsittää suht mukavan näköistä iäkkäämpää okt-aluetta.

Levottomuus keskittyy vuokra-asuntoihin ja valitettavasti kuulemasi jutut pitävät paikkansa, mutta korostan sitä ettei joka päivä, ei edes joka viikko saati kuukausi. Yhtä lailla voit ajatella, että Tallinnassa huijataan joka päivä luottokorteilla, vaikka ilmiö on keskittynyt muutamiin ravintoloihin ja humalaisiin asiakkaisiin. Eli elämässä voi pelätä etukäteen aivan kaikkea, mutta viisas ja järkevä pärjää missä tahansa.

Koivukylän maine perustuu hyvin vanhoihin ja sitkeästi juurtuneisiin mielikuviin 1970- 80-luvulta, jolloin sinne rakennettiin nopeasti iso kerrostalolähiö edulliseen hintaan maaltamuuttajille. Hyvin harva haluaa muistaa, että siellä myös asuu ihmisiä vuosikymmenistä toisiin ja viihtyy aivan hyvin.

Koirallesi siellä on runsaasti ulkoilumaastoa ja suosittelenkin kiertämään hoidettuja ulkoilureittejä useampaan eri suuntaan. Niiden suhteen kellään ei voi olla nokan koputtamista, koska Koivukylä on vantaalaisittain hiljainen versus ns parempien alueiden kärsimä lentomelu tai moottoriteiden kohina.

Koivukylästä on erinomaiset yhteydet lähialueille Hgistä Keravalle ja Vantaan sisällä, joten sen suhteen sinun ei tarvitse kuluttaa aikaasi Koivukylässä jos kaipaat muuta katseltavaa tai tavata uusia kavereitasi.

Opiskelija-asuntolat ovat aina levottomia asuitpa missä tahansa ja sen vuoksi pk-seudun yksiöt viedään käsistä. Suurin osa aloittavisa opiskelijoista luonnollisesti hakee HOAS:in kautta, mutta muutamassa vuodessa into itsenäiseen asumiseen lisääntyy.

Kannattaa siis ajatella elämää eteenpäin ja ottaa kaikki nykyinen kasvattavana kokemuksena.

• v*tun sekopää kokeilijat

Se on vaan asennekysymys jos tykkää siitä että hampaat poistetaan poskista potkimalla. Sehän on vain pelkkä kasvattava kokemus. Tietääpä miltä kipu tuntuu...

• turvakas
    • jee itä-vantaa

kuulostat samalta kuin minä vuosi sitten. :D

nyt siis vuoden päivät takana koivukylän (tai no havukosken) hoas-asunnossa asumista.
      alue on toki rauhattomampaa kuin "hyvä" okt-alue jolla aiemmin asuin muualla päin suomea, mutta rauhassa olen saanut olla paria vähän aggressiivista tupakanpummaamista lukuunottamatta.

asemalla ei kukaan ole ahdistellut edes yöaikaan ja päivittäin käytän junia.
      asuntoon/rappukäytävään ei ole kukaan yrittänyt kanssani sisään. öisin kuuluu kadulta meteliä välillä mutta ei se sieltä sisälle tule ja korvatulpat auttaa jos on ongelmia nukkua metelissä. viereisen rapun seinänaapurit ovat pari kertaa pitäneet suht äänekkäät bileet, mutta sellaiseen taitaa kohdata ihan missä tahansa opiskelija-asunnossa.

juoppoja täällä kyllä näkee mutta harvemmin häiritsevät muita kuin toisiaan.

pidä maalaisjärkesi mukana niin väitän että selviät hengissä yhtä suudella todennäköisyydellä kuin missä tahansa muuallakin. :) ja hakupaperit muualle vetämään heti jos tuntuu liian ahdistavalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1013
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe