Olen suunnitellut asuntoauton ostoa ja aikomukseni olisi jonkinverran vuokrata autoa. Mutta APUA soitin Tapiolan vakuutusyhtiöön ja kyselin minkälainen vakuutus pitäisi vuoktattavalle autolle ottaa. Vastaus auto pitää rekisteröidä vuokra-autoksi ja tällaiselle vakuutus on n. 5500€/vuosi. Tuohan on ihan hirveä hinta ja omavastuukin on 600€ sen pienemmäksi sitä ei saa. Kertokaa kiltit saako mistään ko vakuutusta edullisemmin? Eikö kasko korvaa jos autolla ajaa joku muu kuin omistaja? Meni vähän hankalaksi nämä vuokraus suunnitelmat.
Vakuutus vuokra-autolle
10
5757
Vastaukset
- pätsy
Ostin viikko sitten matkailuauton. Se rekisteröitiin yritykseni nimiin ja vuokra-autoksi ja sille otettiin vakuutukset Tapiolasta. Normaali liikennevakuutus ja Laaja Turva -kasko 500 €:n omavastuulla. Noinkohan siellä on virkailija ollut hiukan tietämätön ja luullut, että pitää ottaa joku vuokrakonevakuutus tms. joka kattaisi esim. isommalla vuokraamolla useamman auton satsin. Minulle ainakin "oma" vakuutusvirkailijani puhui noin 150 euron vuosimaksuista.
- tiinuliliinuli70
Ajattelinkin että tuo hinta on ihan järjetön. Ei kenenkään kannattais vuokrata lainkaan jos tuollaisia vakuutuksia maksaa. Kyselenpä asiasta uudestaan
- Anselmi2009
Jos olet rekisteröinut ajoneuvon vuokrakäyttöiseksi, se todellakin maksaa.
- , että
vuokratulot pitää ilmoittaa varottajalle. ALV-tilitykset pitää hoitaa.
- tiinuliliinuli70
Joo verottajaan olinkin jo yhteydessä ja tämä kuulema käsitellään pääomatulona aivan kuten esim sijoitusasunto. Alv tilityksen raja taitaa olla se 8500€/v eikä se varmaan ylity, koska pääasiassa me autoa omaan käyttöön hankimme.
Olin jo yhteydessä vakuutusyhtiöön ja sielläkin epäiltiin tuon virkailijan ymmärtäneen jotenkin väärin ja luvattiin selvittää oikeat kulut. Huh, olis ollut turhan suolaisen hintainen vakuutus.
Nyt olen käynyt pohtimaan kannattaisiko sittenkin auto käydä hakemassa Saksasta? Joitakin juttuja aiheeseen liittyen olen lueskellut. Olisiko kenelläkään tietoa mitä tulee kustantamaan siis ilman matkakustannuksia ja mistä kannattaisi auto ostaa, hyvät vinkit ja linkit tulisi tarpeeseen. Kiitos teille avuliaille ihmisille jotka jaksatte vastailla näihin varmaan usein toistuviin kysymyksiin. - Suomesta
tiinuliliinuli70 kirjoitti:
Joo verottajaan olinkin jo yhteydessä ja tämä kuulema käsitellään pääomatulona aivan kuten esim sijoitusasunto. Alv tilityksen raja taitaa olla se 8500€/v eikä se varmaan ylity, koska pääasiassa me autoa omaan käyttöön hankimme.
Olin jo yhteydessä vakuutusyhtiöön ja sielläkin epäiltiin tuon virkailijan ymmärtäneen jotenkin väärin ja luvattiin selvittää oikeat kulut. Huh, olis ollut turhan suolaisen hintainen vakuutus.
Nyt olen käynyt pohtimaan kannattaisiko sittenkin auto käydä hakemassa Saksasta? Joitakin juttuja aiheeseen liittyen olen lueskellut. Olisiko kenelläkään tietoa mitä tulee kustantamaan siis ilman matkakustannuksia ja mistä kannattaisi auto ostaa, hyvät vinkit ja linkit tulisi tarpeeseen. Kiitos teille avuliaille ihmisille jotka jaksatte vastailla näihin varmaan usein toistuviin kysymyksiin.katso täältä,
http://tinyurl.com/ok6gsw - tekiän...
Nyt olen käynyt pohtimaan kannattaisiko sittenkin auto käydä hakemassa Saksasta? Joitakin juttuja aiheeseen liittyen olen lueskellut. Olisiko kenelläkään tietoa mitä tulee kustantamaan siis ilman matkakustannuksia ja mistä kannattaisi auto ostaa, hyvät vinkit ja linkit tulisi tarpeeseen. Kiitos teille avuliaille ihmisille jotka jaksatte vastailla näihin varmaan usein toistuviin kysymyksiin.markkinat, hinnoista kannattaa tinkiä ja ne putoavat, siis Suomessa.
- tinkaaja
tekiän... kirjoitti:
markkinat, hinnoista kannattaa tinkiä ja ne putoavat, siis Suomessa.
Minä en ole kovin häävi tinkaaja, mutta kiitos neuvosta. Mitäpä jos autosta pyydetään 22 000e esimerkiksi niin paljonko tarjoaisit? Kuten huomaat ei ole oikein kokemusta :)
- Vuokraaja123
Nyt olen käynyt pohtimaan kannattaisiko sittenkin auto käydä hakemassa Saksasta? Joitakin juttuja aiheeseen liittyen olen lueskellut. Olisiko kenelläkään tietoa mitä tulee kustantamaan siis ilman matkakustannuksia ja mistä kannattaisi auto ostaa, hyvät vinkit ja linkit tulisi tarpeeseen. Kiitos teille avuliaille ihmisille jotka jaksatte vastailla näihin varmaan usein toistuviin kysymyksiin.Vuokrapakun vakuutuksissa ainakin Tapiola on kallis, kannattaa kysellä muualtakin, esim. F..nia.
- klkllk
Niin siis mulla auto vuokrakäytössä ainoastaan 3kk kesällä ja tapiolasta sanottiin ettei tarvi ottaa vuokravakuutusta, riittää yksityiskäyttöön, jos auton ensisijainen käyttö on omaa käyttöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802