jäähyväiskirje valmis

mnmnmnmnmnmnmnmnmnmnm

niin aion tehdä itsemurhan lähipäivinä. olen miettinyt/suunnitellut sitä puoli vuotta ja olen tullut siihen päätökseen että täällä maailmassa mulla ei ole mitään annettavaa ja taivaissa voisin paremmin. vaikeinta tämä tulee olemaan varmaankin vanhemmille ja sisaruksilleni. he eivät tiedä aikeistani mitään. jos ed mainittuja ei olisi niin itsari ois jo tehty. kirjoitin heille jäähyväiskirjeen ja selitin miksi päädyin tähän ratkaisuun.

37

4042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

taivas on varmasti olemassa mutta se on kuin presidentinlinnan juhla sinne mennään vain kutsusta.Sun pitää kulkea oppiaikasi maan päällä ensin sitten sut kutsutaan sinne mutta omin luvin et voi mennä

• niin kiltti

äläkä tee tätä äidillesi, isällesi, sisaruksillesi. He rakastavat sinua varmasti ja heidän tuskansa olisi aivan hirvittävä kuolemastasi. Lue täältä keskustelupalstoilta lapsensa menettäneiden syvästä tuskasta. Käy surunauha.fi sivustoilla, jonne kirjoittavat itsemurhan tehneiden läheiset.

• mieti vielä

jos teet sen, niin se on sitten siinä. Mikään ei jatku missään. Nämä jumala/taivas/jeesus höpinät vain pahentavat itsemurhariskiä.

• rakastamme sinua

Me rakastamme sinua täällä. Älä päädy itsemurhaan, sillä Jumala ei anna sitä anteeksi ja et pääse taivaaseen. Jumala antoi elämän ihmiselle lahjaksi. Pappani tappoi itsensä ja tuhosi sillä kaikkien muidenkin meidän elämän. Itsemurha on äärimmäistä itsekkyyttä. Vaikka et näe valoa nyt, niin tulee aika jolloin elämäsi on paljon parempaa. Elämään kuuluu vaikeat vaiheet ja paljon helpommat. Katuisit katkerasti ollessasi ikuisesti madon syömänä helvetissä maapallon sisässä niissä kauheissa luolissa tavallaan "toisessa ulottuvuudessa" niinkuin taivas ja helvetti ovat. Uskoni näistä ei perustu kenenkään ihmisen puheisiin eikä kirjallisuuteen vaan olen ollut rajan tuolla puolen koettuani kuoleman kahdesti. Ekalla kerralla päädyin taivaaseen ja toisella helvettiin.

• älä edes ajattele im:aa

Hei

Meidän ainut lapsemme (16 v) teki itsemurhan muutama vuosi sitten. Se on tuskallisinta, mitä voin tietää. Siitä surusta ja kaipuusta ei selviä elämän aikanakaan. Olen samaa mieltä kuin Ole niin kiltti -kirjoittaja: käy Surunauhan sivuilla. Samalla toivon, että puhuisit vanhempiesi kanssa, että sinulla on vaikeaa. Tai jollekin muulle luotettavalle ihmiselle. Me emme saaneet tilaisuutta auttaa lastamme, koska hän ei kertonut, että hänellä on paha olla. Hän käyttäytyi ja eli kuin kaikki olisi ihan hyvin. Älä sinä tee samoin. Kukaan ei voi lukea ajatuksiasi - ne on kerrottava ulos. En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta jos olet murrosikäinen, niin sanon, että siinä iässä moni asia tuntuu mustavalkoiselta ja ettei kukaan ymmärrä ja ettei ole mitään iloa enää odotettavissa. Ei ilon tarvitse olla iso asia. Pienistä asioista kannattaa opetella iloitsemaan. Eikä kannata verrata omaa elämää toisen elämään. Vertailemalla ei löydä onnea. Sen löytää, kun oppii iloitsemaan kaikesta siitä, mitä itsellä jo on. Vaikkapa kuulosta, näöstä, käsistä, jaloista, liikkumisesta. Kaikilla ei ole edes niitä. Avaa ne silmät ja avaa ne korvat, laita ne jalat liikkumaan ja kädet tekemään pieniä asioita. Huomaat, että ilo alkaa lisääntymään. Mieti siis, mitä sinulla on, älä sitä, mitä sinulla ei ole! Rakkaudella!

• Anonyymi

Joka vitun kerta aina murrosikä murrosikä murrosikä ihan kuin ei uskottais että joskus van on tosi paska olo että ei jaksa ja/tai pysty

• nosymphaty

Sateen jälkeen paistaa aina aurinko! En yritä estellä, jos oot päättäny kuolla. Mutta toivon et sul on joku hyvä syy, joku sairaus tai joku, koska muuten oot vaan pussy! Muista kuoola kuin mies, ei mitään viiltelyitä tai jotain sellaisia. luoti vaan päähän.

• syyn miksi

haluat kuolla?

Tiedätkö olen äiti,minulla on lapsia ja mies.Työpaikkani mikrobitoksiinit ovat tehneet minusta hyvin sairaan ja omituisen monen mielestä.En kestä hajusteita,kosteusvauriorakennuksia.Elämäni ei todellakaan ole ollut 10 vuoteen ruusuilla tanssimist.En oikein voi missään käydä ja joudun olemaan paljon kotona ja eristyksissä.
        Välillä on ollut hyvinkin epätoivoinen olo,toivonut että kuolisi ja kaikki helpottaisi.Mutta täällä sitä vaan vielä ollaan.
        Suurin syy miksi jaksan on perheeni .He ovat aivan ihania minua kohtaan ja ymmärtävät täysin ongelmani.Minun on vain jaksettava tätä omituista elämääni heidän takiaan,he tarvitsevat minua tällaisena kun olen.
        Luulen että sinulla ei tällä hetkellä ole sitä oikeaa joka todella sinusta välittää.Älä heitä elämääsi hukkaan jos olet terve.Jonain päivänä löydät sen oikean ja saat tarkoituksen elämälle.Sillä se sinulta puuttuu.

Voi kun oppisit näkemään elämän ihanuuden.Tai voi kun joku näyttäisi sen sinulle.

• alkuperäinen,,,,,

22vuotias kun joku kyseli ikää. niin mulla on ollu 10 vuotta syömishäiriö ja masennus. lääkkeet eivät auta ja terapiaan on niin pitkät jonot. ku tapan itteni niin menen 12 kerroksisen talon katolle.

• masennuksesta voi toipua
        alkuperäinen,,,,, kirjoitti:

22vuotias kun joku kyseli ikää. niin mulla on ollu 10 vuotta syömishäiriö ja masennus. lääkkeet eivät auta ja terapiaan on niin pitkät jonot. ku tapan itteni niin menen 12 kerroksisen talon katolle.

Puhupa ensin perheellesi tai ota yhteyttä terveysasemalle tai psykiatrian päivystykseen ja kerro suoraan tilanne. Eiköhän terapiaa ala löytyä.

• Älä edes ajattele im:aa

Hei
        Hyvä että olet vielä siellä. Tältäkin palstalta näet (ja monelta vastaavalta), että on muitakin, jotka kärsivät. Meillä on erilaisia kipuja. Yritetään auttaa toisiamme. Päätä, että tänään on uuden elämän ensimmäinen päivä ja lähde tavoittelemaan parempaa. Silloin elimistöön rupeaa virtaamaan helpottavia välitysaineita ja rupeat vahvistumaan, mieli rupeaa virkistymään, koet onnistumisen tunteita. Tänä kesänä, kun sairastuin (pari kuukautta sairaslomalla), satuin lukemaan eräästä kirjasta tutut sanat, jotka vasta nyt avautuivat minulle: Jeesus sanoi 38 vuotta sairastaneelle miehelle: "Tahdotko tulla terveeksi?" Mies tahtoi. Jeesus jatkoi: "Ota vuoteesi ja käy". Kirjassa sanottiin, että Jeesus ei sanonut: "Voi sinua raukkaa, kun sairastat" tms.. Hän vain pyysi ottamaan vuoteen ja käymään. Se tarkoittaa, että jos haluaa parantua, on lähdettävä liikkeelle. Silloin näkee, että tiellä on huoliensa kanssa muitakin ihmisiä. Kun opit katsomaan itsestäsi ulospäin etkä vain mieti omaa kohtaloasi, lähdet paranemaan. Niin minulle kävi. Minun kipuni on kuitenkin suurempi kuin tuo tämän kesän parin kuukauden sairaus. Se on lähes kuuden vuoden takainen oman lapsen menetys. Sen kivun kanssa minun on oltava liikkeellä. Sinua haluan rohkaista samalle liikekannalle. Jaksele :)

• lääketieteen ihmeet

Vakavasti 20 vuotta masentunut mies oli saanut avun leikkauksesta Jonkinlaine sähköhäkkyrä laitettiin antamaan impulsseja.Käytetään epileptikoilla mutta nyt huomattu että auttaa masennuksiin kun mikään muu ei enää pure.

Sinä tulit mieleen vaikka en sinua tunnekaan.Mahdollisuuksia ja toivoa on ihan varmasti.
        Ja muista että vasta 40 jälkeen alat ihan oikeasti ymmärtämään tätä elämää.Kaikki ihana on sulla vielä eessä.
        Elä mee sinne katolle ku mua huimaa korkeet paikat.Vaan hae apua.Vanhemmiltasi,siskoilta,kavereilta ,tai jos sulla ei oo ketään puhu tänne.Me kuunneellaan.

• älä luovuta

Masennus on vakava sairaus. Mutta mmiettisit vielä. Elämme vain kerran ja läheisesi varmasti toivoisi sinull hyvän, pitkän elämän. Jos kuolet rkkaasi sureisivat, eikä se olisi kellekkään helppoa. Me rakastamme sinua ja toivomme että et luovuttaisi. Aloita/yritä tehdä jotain hauskaa. Jos et vain jaksa, niin ainahan voi mennä lääkäriin (kannatan ajatusta jos mikään ei auta). Ole vahva ja yritä muuttaa elämäsi. Älä luovuta!

• ja masennukseesi

syy?
        Mikä sen on laukaissut?

Minulla on kaksi tyttöä ja aina haluan kaikki asiat selvittää heidän kanssaan,Ei ole mitään sellaista asiaa mitä minulle ei voi sanoa.Alkavat olemaan vielä teini-iässä ja paljon kaverit ryyppää.Onneksi omalla lapsella ei oo mitään halua siihen hommaan.Eikä oo vielä kertaakaan ryypännyt.Tulee kotiin kun muut alkaa olemaan humalassa.Ja olen sanonut että jos niin hullusti kävisi että ottaisi ja tulisi huonoon kuntoon(tiedän että sellainenkin päivä koittaa)olen sanonut että kavereille uskaltaa sanoa eettä soittavat minut hakemaan sinut kotiin.Mielestäni vanhempiin pitää pystyä luottamaan ja tietää että sieltä tulee aina apua eivätkä he ikinä hylkää tekeepä sitten mitä hulluuksia tahansa.Ja meillä ainakin lapset tietää että pahin rangaistus on se kun huomaavat että äiti ja isä joutuvat suremaan heidän takiaan.Sitä he eivät kestä,onneksi.

Onko sinulla suhde vanhempiisi ollut kohdallaan?Mielestäni kaikki lasten vaikeudet juontaa suhteesta vanhempiin ,eikö heillä tänä kiireisenä aikana ollut sinulle aikaa kun olit pieni.Puhukaa,puhukaa puhukaa

Toivon sinulle kaikkea hyvää,olet vasta elämän alussa,et lopussa jos et ole huomannut sitä.

• ajatteleva
        ja masennukseesi kirjoitti:

syy?
        Mikä sen on laukaissut?

Minulla on kaksi tyttöä ja aina haluan kaikki asiat selvittää heidän kanssaan,Ei ole mitään sellaista asiaa mitä minulle ei voi sanoa.Alkavat olemaan vielä teini-iässä ja paljon kaverit ryyppää.Onneksi omalla lapsella ei oo mitään halua siihen hommaan.Eikä oo vielä kertaakaan ryypännyt.Tulee kotiin kun muut alkaa olemaan humalassa.Ja olen sanonut että jos niin hullusti kävisi että ottaisi ja tulisi huonoon kuntoon(tiedän että sellainenkin päivä koittaa)olen sanonut että kavereille uskaltaa sanoa eettä soittavat minut hakemaan sinut kotiin.Mielestäni vanhempiin pitää pystyä luottamaan ja tietää että sieltä tulee aina apua eivätkä he ikinä hylkää tekeepä sitten mitä hulluuksia tahansa.Ja meillä ainakin lapset tietää että pahin rangaistus on se kun huomaavat että äiti ja isä joutuvat suremaan heidän takiaan.Sitä he eivät kestä,onneksi.

Onko sinulla suhde vanhempiisi ollut kohdallaan?Mielestäni kaikki lasten vaikeudet juontaa suhteesta vanhempiin ,eikö heillä tänä kiireisenä aikana ollut sinulle aikaa kun olit pieni.Puhukaa,puhukaa puhukaa

Toivon sinulle kaikkea hyvää,olet vasta elämän alussa,et lopussa jos et ole huomannut sitä.

Kun käy vähän katselemassa maailmaa ymmärtää kuinka onnekas todella on! Ihmiset joilla ei ole mitään, jaksavat päivästä toiseen yrittää ja hymyillä, luottavat kohtaloonsa joka heidän mielestään on ylempien käsissä.. Ihminen jolla ei ole mitään jaksaa yrittää ja ihminen jolla on kaikkea ei sitä halua.. maailma on epäoikeudenmukainen paikka, tämä todella on, mutta mieti vielä! Se on jo aikamoinen lahja asua Suomessa, vaikka ei täällä kaikkea hyväksyisikään...

• vastaaja.
        ajatteleva kirjoitti:

Kun käy vähän katselemassa maailmaa ymmärtää kuinka onnekas todella on! Ihmiset joilla ei ole mitään, jaksavat päivästä toiseen yrittää ja hymyillä, luottavat kohtaloonsa joka heidän mielestään on ylempien käsissä.. Ihminen jolla ei ole mitään jaksaa yrittää ja ihminen jolla on kaikkea ei sitä halua.. maailma on epäoikeudenmukainen paikka, tämä todella on, mutta mieti vielä! Se on jo aikamoinen lahja asua Suomessa, vaikka ei täällä kaikkea hyväksyisikään...

Ei millään pahalla, mutta siinä vaiheessa kun on todella masentunut ei jaksa ajatella kuinka toisilla ihmisillä maailman äärissä on asiat huonommin.. Toivottavasti aloittaja voi paremmin ja on saanut apua.

• alkuperäinen,,,,,
        vastaaja. kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta siinä vaiheessa kun on todella masentunut ei jaksa ajatella kuinka toisilla ihmisillä maailman äärissä on asiat huonommin.. Toivottavasti aloittaja voi paremmin ja on saanut apua.

mikään. mulla on mennyt kokonaan elämänilo ja en ole kiinnostunut enään mistään asioista. mua vaan koko ajan väsyttää,tä mutta en siltikään saa unta. mua ei kiinnosta muut ihmiset ja haluan olla yksin. jos mun siskoa ja koiraästäa ei ole olemassa niin oisin tehnyt tän jo ajat sitten. mulla tulee niin ikävä niitä ja en voi puhua niille mitään tästä asiassta. mun sisko tulee huomenna kylään eikä tiiä että se on viimeinen kerta kun me nähdään. mua ei pelota kuolema yhtään. kun luen lehtien juttuja kuolleista niin toivoisin itseäni niitten kuolleiden paikalla. minun pitäis vaan saada tuo jäähyväiskirje valmiiksi, kun en halua jättää siskoa tänne ilman selityksiä. toivottavasti nähään sitten vielä joskus siskokulta.

• ;(((8

mikään. mulla on mennyt kokonaan elämänilo ja en ole kiinnostunut enään mistään asioista. mua vaan koko ajan väsyttää,tä mutta en siltikään saa unta. mua ei kiinnosta muut ihmiset ja haluan olla yksin. jos mun siskoa ja koiraästäa ei ole olemassa niin oisin tehnyt tän jo ajat sitten. mulla tulee niin ikävä niitä ja en voi puhua niille mitään tästä asiassta. mun sisko tulee huomenna kylään eikä tiiä että se on viimeinen kerta kun me nähdään. mua ei pelota kuolema yhtään. kun luen lehtien juttuja kuolleista niin toivoisin itseäni niitten kuolleiden paikalla. minun pitäis vaan saada tuo jäähyväiskirje valmiiksi, kun en halua jättää siskoa tänne ilman selityksiä. toivottavasti nähään sitten vielä joskus siskokulta.

Veli teki itsarin pari kuukaut sitten ja mun elämä kaatu. Se oli mulle rakkain tässä maailmassa. Kauniin kirjeen se mulle jätti, jossa se selittää mulle kaiken, mut ei se riitä. Tekisin mitä vaan et saisin mun rakkaan veljen takas. Jos oisin tienny aiemmin et se suunnittelee tälläst nii oisin tehny kaikkeni auttaakseni sitä.
        Ei oo ratkasu tappaa itteään. Mieti millast tuskaa aiheutat siskolles jos teet sen. Mielummin menisit puhumaan sille asiast, koska se ei oo kiva saada yöllä soittoa että veli hyppäs katolta. Vaikka joskus näyttää että elämässä ei oo enää mitään nii pitää miettii positiivisesti. Sulla on perhe joka rakastaa sua ja se on tärkeint! Et kai sä haluu jättää niitä? Älä oikeesti tee mitään tyhmää. Oot vasta 20 ja sulla on elämä edessä. Mulla on kuollu vuoden aikana äiti, ystävä ja veli. Musta tuntui jossai vaihees et kaikki on lopussa, mut piti vaa jaksaa ja nyt näyttää tulevaisuus jo valoisammalta. Ole kiltti äläkä tee ittelles mitää :(

• alkuperäinen,,,,,
        ;(((8 kirjoitti:

Veli teki itsarin pari kuukaut sitten ja mun elämä kaatu. Se oli mulle rakkain tässä maailmassa. Kauniin kirjeen se mulle jätti, jossa se selittää mulle kaiken, mut ei se riitä. Tekisin mitä vaan et saisin mun rakkaan veljen takas. Jos oisin tienny aiemmin et se suunnittelee tälläst nii oisin tehny kaikkeni auttaakseni sitä.
        Ei oo ratkasu tappaa itteään. Mieti millast tuskaa aiheutat siskolles jos teet sen. Mielummin menisit puhumaan sille asiast, koska se ei oo kiva saada yöllä soittoa että veli hyppäs katolta. Vaikka joskus näyttää että elämässä ei oo enää mitään nii pitää miettii positiivisesti. Sulla on perhe joka rakastaa sua ja se on tärkeint! Et kai sä haluu jättää niitä? Älä oikeesti tee mitään tyhmää. Oot vasta 20 ja sulla on elämä edessä. Mulla on kuollu vuoden aikana äiti, ystävä ja veli. Musta tuntui jossai vaihees et kaikki on lopussa, mut piti vaa jaksaa ja nyt näyttää tulevaisuus jo valoisammalta. Ole kiltti äläkä tee ittelles mitää :(

psykiatrille ajan huomiseksi kun kävin tänään lä'äkärissä. toivottavasti siitä ois jotain apua, kun muuten en jaksa tätä elämää.

• sun pitää jaksaa

psykiatrille ajan huomiseksi kun kävin tänään lä'äkärissä. toivottavasti siitä ois jotain apua, kun muuten en jaksa tätä elämää.

siihen asti ja kertoo psykiatrille todellinen tilantees, kaikki epätoivo, halu kuolla. Mut oikeesti mä luulen et sä et haluu kuolla vaan sul on vaan hiton paha olo et et jaksa elää. Rakkautta ja voimia!

• kun teit oikean ratkaisu

ja lähdit hakemaan apua.
        Muista olla siellä rehellinen,kerro kaikki mikä sinua ahdistaa.

Tiedän että monet ei usko vitamiineihin mutta niistä olisi varmasti apua sinulle.
        Ensin lähdet parantamaan mahaa maitohapoilla ja otat vitamiinit ja hivenaineet mukaan ja oikean ruokavalion.

Itse voin sanoa että lääkkeet kaikki olen saanut jättää ja ahdistuksesta masennuksesta olen päässyt selville vesille.Mutta vitamiinihoito pitää ottaa elämäntavaksi muuten se ei auta.
        Ja kalöljy ja B-vitamiini ovat varmaankin tärkeimpiä.

Jos tuntuu että haluat yrittää alkaa parenemaan muutoin kuin lääkkeillä ota yhteyttä antioksidanttilääkäreihin.Lue vaikka osa ravinto ja terveys www.violetlight.fi

Kyllä sää vielä paranet kun saat oikeata apua.

• alkuperäinen,,,,,
        kun teit oikean ratkaisu kirjoitti:

ja lähdit hakemaan apua.
        Muista olla siellä rehellinen,kerro kaikki mikä sinua ahdistaa.

Tiedän että monet ei usko vitamiineihin mutta niistä olisi varmasti apua sinulle.
        Ensin lähdet parantamaan mahaa maitohapoilla ja otat vitamiinit ja hivenaineet mukaan ja oikean ruokavalion.

Itse voin sanoa että lääkkeet kaikki olen saanut jättää ja ahdistuksesta masennuksesta olen päässyt selville vesille.Mutta vitamiinihoito pitää ottaa elämäntavaksi muuten se ei auta.
        Ja kalöljy ja B-vitamiini ovat varmaankin tärkeimpiä.

Jos tuntuu että haluat yrittää alkaa parenemaan muutoin kuin lääkkeillä ota yhteyttä antioksidanttilääkäreihin.Lue vaikka osa ravinto ja terveys www.violetlight.fi

Kyllä sää vielä paranet kun saat oikeata apua.

kyllä usko että mua vois mikään auttaa. ehkä joku ihmepilleri. ja nyt olen sitten alkanut viiltelemään itseäni. ja taas ois ihirvee hinku päästä kauppaaun ostaan kaikkia mässyä. ja varmaan kohta meenkin. ja mulla on aika huono olo kun otín eilen 10 tablettia masennuslääkkeitä vaikka saisin ottaa yhen päivässä. yleensä otan 4päivässä.

• bird09

kyllä usko että mua vois mikään auttaa. ehkä joku ihmepilleri. ja nyt olen sitten alkanut viiltelemään itseäni. ja taas ois ihirvee hinku päästä kauppaaun ostaan kaikkia mässyä. ja varmaan kohta meenkin. ja mulla on aika huono olo kun otín eilen 10 tablettia masennuslääkkeitä vaikka saisin ottaa yhen päivässä. yleensä otan 4päivässä.

Mäkin olin nuorempana lääkkeiden väärinkäyttäjä. Typerää touhua! Kaiken lisäks pöllin ne lääkkeet mun isältä joka tarvitsi niitä itse. Sika minä! Oon onnellinen että se aika on ohi.

• auta

jos et ota itseäs niskasta kiinni ja lähde lääkkeiden katkaisuhoitoon.Ei oo ihme että viiltelet tuolla lääkämäärälle.Ei helevetti noita lääkkeitä olisi ikinä pitänytkään sulle kirjoittaa.Vaikeuksista pitää selvitä kunnon ruualla ja kunnon yöunilla.Mää en ymmärrä tätä maailmaa ku aina määräätään jotain keskushermostolääkettä,siinä on sunkin sairastamisen syy,lääkkeet.Nyt äkkiä lääkkeiden katkaisuun ja normaalin elämän opetteluun niin sinäkin näet taas elämän tarkoituksen.

Nyt kun pääset sinne psykiatrille sano kaikki ja ainakin minä toivon että pääsisit lääkkeistä eroon,ne tekee monelle niin ahdistuneen ja masentunenn olon.

• ;(((8

Hyvä että menet hakemaan apua! Kun keskiviikkona luin tätä keskustelua ja lähdin sen jälkeen ulos kaverin luokse, niin matkalla joku sinun ikäisesi hyppäsi kivenlahdessa tornitalon katolta. Järkytyin kun näin sen. Minulla alkoi tulemaan ajatuksia, että se olit sinä. Mutta et varmasti ollut. Olen iloinen puolestasi, että päätit mennä hakemaan apua. Yritä pärjätä siihen asti ja tule vaikka tänne kertomaan tunteistasi jos se auttaa :)
        Osan ottoni tälle kivenlahdessa hypänneelle ;(

• ethän ollut sinä??
        ;(((8 kirjoitti:

Hyvä että menet hakemaan apua! Kun keskiviikkona luin tätä keskustelua ja lähdin sen jälkeen ulos kaverin luokse, niin matkalla joku sinun ikäisesi hyppäsi kivenlahdessa tornitalon katolta. Järkytyin kun näin sen. Minulla alkoi tulemaan ajatuksia, että se olit sinä. Mutta et varmasti ollut. Olen iloinen puolestasi, että päätit mennä hakemaan apua. Yritä pärjätä siihen asti ja tule vaikka tänne kertomaan tunteistasi jos se auttaa :)

Ethän????

• alkuperäinen,,,,,
        ;(((8 kirjoitti:

tehnyt itsemurhaa. olen avohoidossa ainakin pari viikkoa akuuttiosastolla. olen siellä yöt ja päiväs aikaan saa käydä asioilla mutta pitää ilmoittaa hoitajille. olen siellä tavannut yhen pojan jonka kanssa alettiin seurustelemaan mutta en vielä tiedä onko se tosissaan tai minä. mutta nyt on paljon parempi olo ja ei tee mieli hautaan. kiitos kaikille tänne jotka ontukenut. voin kirjoittaa kyllä jatkossakin.

• kaikkea hyvää

tehnyt itsemurhaa. olen avohoidossa ainakin pari viikkoa akuuttiosastolla. olen siellä yöt ja päiväs aikaan saa käydä asioilla mutta pitää ilmoittaa hoitajille. olen siellä tavannut yhen pojan jonka kanssa alettiin seurustelemaan mutta en vielä tiedä onko se tosissaan tai minä. mutta nyt on paljon parempi olo ja ei tee mieli hautaan. kiitos kaikille tänne jotka ontukenut. voin kirjoittaa kyllä jatkossakin.

sinulle .Toivon että pystyt vähentämään tai lopettamaan lääkkeesi,sillä suurin huonon olon aiheuttaja on lääkkeet.
        Ei nuoret tarvitse lääkkeitä.Täytyy olla muita keinoja.

Kirjoittele ja kerro miten menee.

• Vakava masennus ja bulim

Ohoh, samoja polkuja olet kuljeskellut kuin minä..
        Itse olen kohta 20-vuotias buliimikko ja olen myöskin vakavasti masentunut,
        löysin viestisi sattumalta. 6-vuotinen taival tätä jo takana.
        Kuolema velloo mielessä, mutta myös elämä houkuttelee ainavälillä, tai ainakin niin edelleen kuvittelen tyhmyyksiäni.. Tosi on että sydämeni pettää lähiaikoina.
        Elämä valuu pönttöön ja fyysiinen tilani on hiipunut aivan nollaan, olen siis
        vaarassa kuolla koko ajan. En osaa tappaa itseäni muuten, kuin hitaasti ja muitakin läheisiäni hitaasti raastaen ja heille valehdellen ja manipuloiden ja hyväksi käyttäen.

Monet sairaalat on nähty ja sydän on ollut lähellä jo antaa lopullisesti periksi. Vaan ei antanut, silloin olisi ollut mahdollisuus parantua ja nousta, mutta ojensin käteni entiselle ja se hyväksyi ja otti rakkaansa takaisin, ilman harkintoja ja tästä ei enää mitään käy, muuta kuin kuolemaa. Hidasta kuolemaa, kohti omaa suloista loppua, ikirauha aja olemattomuutta ja hiljaisuutta, ei mitään, ei ketään, yksinäisyyttä, katkeruutta, surua ja vihaa.

Koita jaksaa ja parantua, sinulla siihen on vielä mahdollisuus, toisin kuin minulla. Rakasta ja onnellista ja ikimuistoista loppuelämää, miten kauan sitten kukin elää. Ja miten kukin sen tulee viettämään. Toivon sinulle hauraasta sydämestäni paljon rakkautta ja hyväksyntää ja tukea tiellesi, ikuisuus olkoon kanssasi rakas.

• Neuvoja.

vai kuka sulle on sanonut että murhaajat pääsevät taivaaseen?

Mietipä uudelleen.

• alkuperäinen,,,

mulle on oikeestaan ihan sama sitten kun kuolen minne päädyn. oli se sitten taivas tai helvetti.

• Taas tämä neuvoja

Sepä ei ole sinun eikä muidenkaan ihmisten päätettävissä se pääsy taivaaseen

• kokenut tämän

Tämä ihan sairasta juttua.Vain itsekäs ihminen päätyy itsariin.Ajatelkaa jälkeen
      jääviä ja sitä tuskaa,jonka heille aiheutatte.Vanhemmat eivät koskaan pääse
      yli siitä syyllisyyden tunteesta,joka heille jää,eli kysymys;MIKSI NÄIN.
      Olen tämän kokenut ja halveksin teon tehnyttä,enkä edes halua ymmärtää,
      miksi hän teki itsarin.Aina löytyy syy,miksi haluaa jatkaa elämää.

• ?

Halveksitko lastasi ja pidät häntä itsekkäänä, vai käsitinkö oikein ?

• itsetuhoutuneen ystävä

ovat tapauksessasi ajatteluun kykenettömättömiä hölmöjä.Olet todennäköisesti ko. surevien vanhempien lapsi ja nyt surutyösi kohdassa "viha ja halveksunta".
        Tulee aika jolloin katse kääntyy omasta navasta edemmäksi ja silloin on mahdollisuus taas ajatella.Aina ei löydy syytä miksi haluaisi jatkaa elämää, mutta siinä meidän kaikien on tehtävä voitavamme.Voimaa...

• kokenut tämän
        ? kirjoitti:

Halveksitko lastasi ja pidät häntä itsekkäänä, vai käsitinkö oikein ?

Minun lapseni ei ole tehnyt itsaria,vaan tyttäreni poikaystävä veti itsensä narun jatkoksi.
        Se oli todella isku tyttärelleni ja myös meille,sekä hänen vanhemmilleen.Silloin todella pelkäsin,
        ettei tyttäreni selviä siitä tuskasta,koko hänen elämänsä meni vuosikausiksi sirpaleiksi.
        Siksi pidän itsemurhaa itsekkäänä tekona,tämäkin kaveri oli puhunut pitkään tekevänsä
        itsarin,mutta emme oikeasti uskoneet siihen.Iloinen,seurallinen,suosittu kaveriporukoissa.
        Hänen tekonsa tuli täytenä yllätyksenä,shokkina,siksi viha,että hän pilasi tyttäreni elämän.
        Katse toki on muualla nykyään,mutta aina riipaisee,kun joku päätyy näin traakiseen ratkaisuun.
        Siksi en edes halua ymmärtää,että itsari olisi ratkaisu kenenkään ongelmiin.

• Jerppu

Itse, yritin itsemurhaa, lähellä oli kuolema, jälkeen päin kadutti kauheasti, koska, kyllä elämässä on pieniäkin asioita, joista pystyy nauttimaan, ja kerää voimia jaksamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      310
      7221
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2126
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1817
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1337
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1203
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1136
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1071
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1009
    Aihe