Millaista pesua suositte autollenne? Harjapesua vai painepesua? Naarmuttaako harjat, tuleeko paineella puhdasta? Onko vahaus hyväksi ja kuinka usein?
Paras autopesu?
5
2296
Vastaukset
- L-200
No niin.
Kyllä se on niin että käsin pesty on parhaiten pesty. Harjakone on tunteeton maalipinnalle ja tekee naarmuja jolloin pinta ajan myötä menee sameaksi. Pelkkä painepesu taasen ei irrota pinttynyttä likaa pois kunnolla. Vahaus on aina hyväksi maalipinnalle.
Itse olen aina pessyt autoni käsin. Ennen varsinaista pesua huuhtele auton pinta irtoliasta, hiekka, pöly jne jne. Pestessä autoa olen todennut että Wurth:in pineline-autopesu on oikein passeli aine, lähtee tiesuolat ja piki irti helposti. Varmasti on olemassa tehokkaampiakin, mutta olen itse mieltynyt tuohon aineeseen. Teet vain seoksen sumupulloon ja levität sen auton pintaan. Anna vaikuttaa n. tupakin mittaisen tauon verran. Lika rupeaa valumaan silminnähden pois auton pinnasta. Sitten vain huuhtelu painepesurilla. Tämä oli esipesu. Nyt autolle kunnollinen huuhtelu. Sitten ämpäriin lämmintä vettä ja samasta pinelinestäsuht laimea pesuliuos. sitten vain pehmeäharjaksisella harjalla pesu. Mikäli autossa on oikein pahoin pinttynyttä tiepikeä tai suoloja niin niihin suoraan pesuainetta ja varovainen hankaus sienellä, ei saa painaa lujaa ettei maali kärsi hankauksesta.
Taasen kunnollinen huuhtelu ja KUIVAUS heti perään, säämiskä on passeli tähän hommaan.
Sitten vahaus. Tämä kannattaa suorittaa väh. 4 krt/vuosi. Olen omassani käyttänyt autoglym:in punaista ja joskus kultaista. Nämä ovat helppolevitteisiä vahoja jotka kuivuvat nopeasti ja ovat helppoja kiilloittaa. Samoin on cartec:in pinkin vahan kanssa(ammattilaisvaha, saanti voi olla vaikeaa).
Näillä toimilla saapi pidettyä auton ulkokuosin kerrassaan hienossa kunnossa. Lisäksi etuina on muutama seikka. Kunnolla vahattu auto jossa on useita vahakerroksia päällekkäin on vastaisuudessa helppo pitää puhtaana, jopa eteläsuomen suolaolosuhteissa. Lisäksi puhtaan auton pinta kykenee joissain määrin hidastamaan korroosiota, mahdottomuuksia ei tietysti pidä olettaa.
Varmasti ympäri suomen löytyy TI-halleja joissa on pesumahdollisuus,samoin muitakin pesupaikkoja on varmasti kunhan etsii ja on oma-aloitteinen, joten ei kanata valittaa että on vain harjakoneita jotka raiskaavat auton maalipinnan pilalle.
Sitäpaitsi, johan tuo kevät pukkaa niskaan, joten lauhoilla ilmoilla vain auton pesuun.
Että semmoista.
Terveisin.
L-200. - Tapparan mies
Ämpäri, sieni, Autoglymin tuotteet. Vahaus vähintään kaksi kertaa vuodessa.
- love ABC TEIVO
Älkää ikinä ainakaan menkö ABC harjapesuun!!! Moinen naarmutti autoni kauttaaltaan, takalasi ja luukku varsinkin ihan hierottu pask***ksi. Vakuutusyhtiön korvauspäätös kielteinen, koska "eihän sitä autoa kukaan ennen pesua tarkastanut, vasta pesun jälkeen" No niin!! tottakai jälkeen kun vauriot ilmaantu juurikin pesun jälkeen!!
- kuran alla piilossa
Montako itkuputkuraivaria olet sylkenyt samasta mahdottomasta asiasta?
- dii1
Ostin lidlistä painepesurin,49,90e ja vaahdotin kaupan päälle. Hyvä ostos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077726
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085921- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582918
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562046